Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 6 octombrie 2011  pentru acordarea titlului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 6 octombrie 2011 pentru acordarea titlului "Profesorul anului" in invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 715 din 11 octombrie 2011
    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Personalul didactic de predare încadrat în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar beneficiazã de dreptul de a participa la concursul pentru acordarea titlului "Profesorul anului", conform prevederilor prezentei metodologii.
    ART. 2
    Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, în sensul prezentei metodologii, sunt unitãţile de învãţãmânt şi unitãţile conexe din sistemul de învãţãmânt preuniversitar, cu personalitate juridicã, în care funcţioneazã cadre didactice de predare.
    ART. 3
    (1) Excelenţa în predare este premiatã anual, prin competiţia pentru titlul "Profesorul anului", finanţatã din bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, în cadrul programului naţional de stimulare a excelenţei didactice.
    (2) Titlul "Profesorul anului", însoţit de recompensa financiarã, se acordã în cadru festiv, pentru activitatea desfãşuratã în perioada anului şcolar urmãtor depunerii dosarului de înscriere.
    ART. 4
    La nivel judeţean şi naţional va fi desemnat "Profesorul anului" pentru fiecare disciplinã din planul de învãţãmânt, conform prevederilor art. 109 alin. (1) lit. b) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. II
    Condiţii de participare pentru candidaţii la concursul de acordare a titlului "Profesorul anului"

    ART. 5
    La concursul pentru acordarea titlului "Profesorul anului" poate participa personalul didactic de predare din unitãţile de învãţãmânt care îndeplineşte urmãtoarele criterii:
    a) a obţinut cel puţin definitivarea/dreptul de practicã în învãţãmântul preuniversitar, având contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã/determinatã în unitatea şcolarã respectivã, şi calificativul "Foarte bine" în anul şcolar anterior înscrierii la concurs;
    b) desfãşoarã activitãţi didactice de predare suplimentare în vederea obţinerii performanţei şcolare (în pregãtirea elevilor distinşi la concursuri de profil/olimpiade şcolare, în centrele de excelenţã şi centrele de pregãtire zonalã etc.);
    c) aplicã strategii de prevenire a eşecului şcolar pentru elevii cu dificultãţi de învãţare (activitãţi didactice de remediere şcolarã, grãdiniţe/şcoli de varã, activitãţi de educaţie incluzivã etc.);
    d) demonstreazã progresul şcolar realizat de elevii sãi la clasã, la testãri, la examene naţionale, prin rezultate obţinute cel puţin în anul anterior depunerii dosarului de înscriere, în pregãtirea preşcolarilor/elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţã;
    e) are preocupãri şi rezultate în inovarea educaţionalã, respectiv crearea de resurse didactice precum material didactic, mijloace didactice, auxiliare didactice, softuri educaţionale în specialitate sau altele similare, care duc la eficientizarea predãrii;
    f) contribuie la cercetãri ştiinţifice transdisciplinare sau în domeniul didacticii disciplinei pe care o predã;
    g) elaboreazã programe şcolare pentru discipline opţionale noi, precum opţionale integrate în dezvoltarea localã, opţionale transcurriculare sau altele similare, însoţite de suportul de curs;
    h) participã la programe de tip "A doua şansã", "Şcoala pãrinţilor" etc., cu rezultate în comunicarea cu pãrinţii, concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delincvenţei juvenile, a comportamentelor marginale şi a absenteismului elevilor la clasele la care predã;
    i) iniţiazã şi aplicã proiecte de predare inovative.
    ART. 6
    Pentru obţinerea titlului "Profesorul anului", candidaţii care au depus dosare de înscriere trebuie sã obţinã calificativul "Foarte bine" în toatã perioada urmãtoare, pânã la finalizarea concursului şi acordarea efectivã a titlului.

    CAP. III
    Înscrierea la concursul pentru acordarea titlului "Profesorul anului"

    ART. 7
    Înscrierea la concursul pentru acordarea titlului "Profesorul anului" se face pânã la data de 1 mai a fiecãrui an şcolar pentru anul şcolar urmãtor, la secretariatul unitãţii de învãţãmânt în care candidatul are norma didacticã de bazã.
    ART. 8
    (1) Dosarul de înscriere a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare prevãzute la cap. II conţine:
    a) o scrisoare de intenţie;
    b) recomandarea comisiei metodice a disciplinei/ariei curriculare din unitatea de învãţãmânt în care candidatul are norma didacticã de bazã, din care sã rezulte îndeplinirea criteriilor de participare;
    c) avizul cercului pedagogic al disciplinei;
    d) un proiect de activitate didacticã la clasã, pe durata unui an şcolar.
    (2) Proiectul de activitate vizeazã creşterea calitãţii predãrii la clasã şi are urmãtoarea structurã:
    a) obiective educaţionale;
    b) grup-ţintã;
    c) calendarul activitãţilor;
    d) indicatori de rezultat;
    e) instrumente de mãsurare.
    (3) Grupul-ţintã este echivalentul a cel puţin o clasã de educabili.
    (4) Activitãţile prevãzute în calendar se vor desfãşura în afara orelor de clasã, minimum douã activitãţi/sãptãmânã, pe durata unui an şcolar.
    ART. 9
    Proiectul de activitate propus este relevant în raport cu criteriile prevãzute la art. 5 lit. b)-i) şi contribuie la realizarea cel puţin a unui obiectiv din planul de dezvoltare instituţionalã al şcolii.
    ART. 10
    În vederea obţinerii avizului pentru înscrierea în concurs, candidaţii prezintã în cadrul cercului pedagogic scrisoarea de intenţie, recomandarea comisiei metodice şi proiectul de activitate didacticã.
    ART. 11
    (1) Membrii cercului pedagogic desemneazã prin vot secret cel mult un cadru didactic care va intra în concurs în etapa judeţeanã la disciplina respectivã.
    (2) Ordinea înscrierii candidaţilor pe buletinele de vot este stabilitã prin tragere la sorţi în cadrul cercului pedagogic.
    (3) În cazul în care dupã primul tur primii clasaţi sunt la egalitate de voturi, se reia votarea pentru candidaţii respectivi pânã la desemnarea unui singur câştigãtor.
    (4) Candidaţii nu voteazã şi nu asistã la procedura de vot.
    (5) Comisia de numãrare a voturilor este alcãtuitã dintr-un numãr impar de membri, mai mare sau egal cu 5. Toţi candidaţii fac parte de drept din comisia de numãrare a voturilor. În cazul în care existã un numãr de candidaţi par sau mai mic decât 5, se vor desemna din cadrul cercului pedagogic cadre didactice care sã completeze comisia de numãrare a voturilor.
    ART. 12
    (1) Cadrul didactic care întruneşte cel mai mare numãr de voturi primeşte avizul cercului pedagogic.
    (2) Dosarul de înscriere în concurs a cadrului didactic care a primit avizul cercului pedagogic se completeazã cu un raport de motivare a avizului acordat, semnat de conducãtorul de cerc sau de înlocuitorul acestuia, dacã conducãtorul de cerc este candidat în concurs.

    CAP. IV
    Organizarea şi desfãşurarea concursului pentru acordarea titlului "Profesorul anului"

    SECŢIUNEA 1
    Desemnarea "Profesorului anului" la nivelul unitãţii de învãţãmânt

    ART. 13
    (1) Consiliul profesoral propune consiliului de administraţie premierea şi acordarea titlului "Profesorul anului" la nivelul şcolii cadrelor didactice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b)-d).
    (2) Lista cadrelor didactice desemnate "Profesorul anului" la nivelul unitãţii de învãţãmânt se afişeazã, pe discipline, pe site-ul inspectoratului şcolar.
    (3) Lista cadrelor didactice desemnate "Profesorul anului" la nivelul unitãţii de învãţãmânt şi proiectele de activitate didacticã cu care aceştia au intrat în concurs se afişeazã în unitatea de învãţãmânt într-un spaţiu de afişaj amenajat special, denumit panoul "Profesorul anului".
    (4) Candidaţii vor actualiza periodic informaţiile afişate la panoul "Profesorul anului", astfel încât acesta sã reflecte stadiul parcurgerii proiectelor de activitate şi rezultatele obţinute. Conducerea şcolii va asigura o zonã de afişaj vizibilã şi echitatea distribuirii spaţiului de afişaj între candidaţi.
    (5) Cadrele didactice desemnate "Profesorul anului" şi proiectele de activitate didacticã cu care aceştia au intrat în concurs, pe discipline, sunt prezentate pãrinţilor şi elevilor în luna septembrie, la festivitatea de deschidere a noului an şcolar.
    (6) Proiectele de activitãţi se vor derula în perioada 15 septembrie-15 iunie a anului şcolar respectiv.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Desemnarea "Profesorului anului" la nivel judeţean

    ART. 14
    (1) În vederea monitorizãrii în cadrul concursului, fiecare candidat deschide un jurnal de activitate propriu, în care consemneazã, pe parcursul derulãrii competiţiei, locul, data şi ora de desfãşurare a activitãţilor din proiect.
    (2) Toate activitãţile desfãşurate cu elevii în şcoalã în afara orelor de clasã sunt consemnate în condica de prezenţã şi sunt validate de directorul unitãţii de învãţãmânt.
    (3) Monitorizarea activitãţilor din proiect este realizatã de şeful comisiei metodice sau, în cazul în care acesta este candidat, de un responsabil având aceeaşi specialitate, desemnat de consiliul profesoral din unitatea de învãţãmânt.
    (4) Monitorizarea activitãţilor din proiect se realizeazã prin:
    a) verificarea periodicã a corectitudinii datelor înscrise în jurnalul de activitãţi;
    b) minimum o asistenţã lunarã la activitãţile consemnate în jurnal;
    c) observarea calitãţii materialelor afişate la panoul "Profesorul anului" şi a periodicitãţii actualizãrii acestora.
    ART. 15
    (1) La sfârşitul anului şcolar, cadrul didactic care a realizat monitorizarea întocmeşte, în douã exemplare, raportul de monitorizare, pe care îl înregistreazã la secretariatul unitãţii de învãţãmânt şi îl înainteazã consiliului de administraţie, împreunã cu propunerea de aprobare/respingere a candidatului, propunere motivatã în raport.
    (2) Candidatul primeşte un exemplar al raportului de monitorizare, pe care îl anexeazã la dosarul de concurs.
    ART. 16
    (1) În cazul propunerii de respingere, candidatul la titlul judeţean "Profesorul anului" poate depune contestaţie la secretariatul unitãţii de învãţãmânt, în termen de maximum 48 de ore de la primirea rezultatelor monitorizãrii.
    (2) În acest caz, consiliul profesoral analizeazã documentele din dosarul candidatului şi voteazã continuarea sau încetarea participãrii acestuia la concurs.
    (3) Un candidat care are un raport de monitorizare nefavorabil poate continua concursul dacã este votat de 3/4 din membrii consiliului profesoral.
    ART. 17
    La sfârşitul anului şcolar, jurnalul proiectului de activitãţi se depune la biblioteca unitãţii de învãţãmânt, primeşte numãr de inventar şi devine public.
    ART. 18
    (1) Dosarele candidaţilor declaraţi admişi pentru faza judeţeanã a concursului "Profesorul anului" sunt înaintate inspectoratului şcolar, unde primesc numãr de înregistrare şi sunt preluate de inspectorul şcolar de specialitate.
    (2) Dosarele înaintate inspectoratului şcolar conţin:
    a) proiectul de activitate didacticã la clasã;
    b) scrisoare de susţinere din partea consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, care are anexat raportul de monitorizare;
    c) raportul inspectorului de specialitate.
    (3) Scrisoarea de susţinere nu poate avea mai mult de 3 pagini şi va face referire la obiectivele educaţionale propuse în proiectul de activitate şi la rezultatele obţinute de candidat.
    (4) În vederea întocmirii unui raport corect şi obiectiv, inspectorul de specialitate asistã candidatul la activitãţile didactice de predare desfãşurate în proiect. Asistenţele se efectueazã semestrial sau ori de câte ori este nevoie, pe parcursul anului şcolar în care cadrul didactic participã la concurs.
    ART. 19
    (1) La nivelul inspectoratului şcolar, evaluarea dosarelor este realizatã de consiliul consultativ de specialitate, pentru fiecare disciplinã din planul de învãţãmânt care are candidaţi în concurs. La evaluarea dosarelor participã, în calitate de observatori, reprezentanţii organizaţilor sindicale afiliate la federaţiile sindicale reprezentative.
    (2) Consiliul consultativ de specialitate elaboreazã raportul de evaluare a dosarelor şi desemneazã cadrul didactic care primeşte titlul "Profesorul anului" la nivel judeţean pentru disciplina respectivã.
    (3) Pentru cadrul didactic desemnat consiliul consultativ de specialitate întocmeşte un raport postevaluare, pe care îl înainteazã spre avizare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.
    (4) Rezultatele evaluãrii sunt afişate, pe discipline, pe site-ul şi la avizierul inspectoratului şcolar.
    ART. 20
    (1) Rezultatele evaluãrii pot fi contestate prin cerere scrisã depusã la secretariatul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, în termen de douã zile calendaristice de la afişarea rezultatelor.
    (2) Contestaţia este analizatã, împreunã cu dosarul candidatului, în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, la care participã şi inspectorul de specialitate. Hotãrârea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar este definitivã.
    (3) Titlul "Profesorul anului" la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti se decerneazã pentru fiecare disciplinã, în cadru festiv, cadrului didactic care a întrunit cel mai mare punctaj dupã soluţionarea contestaţiilor.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Desemnarea "Profesorului anului" la nivel naţional

    ART. 21
    (1) Consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare înainteazã Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului lista cadrelor didactice care au primit titlul "Profesorul anului" la nivel judeţean, însoţitã de copia dosarului de concurs.
    (2) Copia dosarului de concurs al candidaţilor la titlul "Profesorul anului" - etapa naţionalã conţine:
    a) proiectul de activitate didacticã la clasã;
    b) scrisoare de susţinere din partea consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, care are anexat raportul de monitorizare;
    c) raportul inspectorului de specialitate;
    d) raportul postevaluare, întocmit în consiliul consultativ de specialitate şi avizat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
    (3) Raportul postevaluare are rol de scrisoare de susţinere şi face referire la:
    a) îndeplinirea obiectivelor propuse;
    b) rezultatele obţinute;
    c) relevanţa şi impactul proiectului de activitãţi implementat de candidat.
    ART. 22
    La nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, propunerile sunt analizate de comisiile naţionale de specialitate, pe discipline. Fiecare comisie naţionalã de specialitate detaliazã criteriile de evaluare prezentate în fişa-cadru de evaluare prevãzutã în anexa nr. 3 la ordin şi întocmeşte o fişã de evaluare specificã pentru disciplina respectivã.
    ART. 23
    (1) Comisiile naţionale de specialitate evalueazã dosarele candidaţilor, acordã fiecãrui candidat un punctaj, pe baza fişei de evaluare specifice disciplinei, şi stabilesc ierarhizarea candidaţilor.
    (2) Cadrul didactic care întruneşte cel mai mare punctaj este declarat "Profesorul anului" la nivel naţional pentru disciplina respectivã.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 24
    În perioada 15 septembrie-30 septembrie, anual, pe site-ul inspectoratului şcolar şi în toate unitãţile de învãţãmânt cu personalitate juridicã se va afişa metodologia concursului.
    ART. 25
    Cuantumul recompensei financiare se stabileşte anual prin hotãrâre a Guvernului, în limita bugetului alocat programului naţional de stimulare a excelenţei didactice.
    ART. 26
    Lista cadrelor didactice care au obţinut titlul "Profesorul anului" la nivel naţional este aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.


    ANEXA 2

                                   CALENDARUL
     desfãşurãrii concursului pentru acordarea titlului "Profesorul anului"




 15 septembrie-30 septembrie: afişarea metodologiei şi a calendarului concursului în
                                unitãţile de învãţãmânt şi pe site-ul inspectoratului
                                şcolar;

 15 aprilie-30 aprilie: verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare a
                                candidaţilor şi întocmirea recomandãrilor comisiei
                                metodice a disciplinei/ariei curriculare;

 3 mai-30 mai: prezentarea proiectului de activitãţi în cadrul cercului
                                pedagogic şi obţinerea avizului cercului pedagogic;

 1 iunie-15 iunie: desemnarea "Profesorului anului" la nivelul unitãţilor de
                                învãţãmânt care au avut candidaţi înscrişi în concurs;

 15 septembrie: prezentarea proiectelor de activitãţi la panoul "Profesorul
                                anului" şi la festivitatea de deschidere a anului şcolar;

 15 septembrie-15 iunie: implementarea proiectelor şi monitorizarea acestora;

 25 iunie: întocmirea raportului de monitorizare, soluţionarea
                                contestaţiilor şi transmiterea la inspectoratul şcolar a
                                dosarelor candidaţilor nominalizaţi;

 30 iunie: evaluarea dosarelor la nivel judeţean şi rezolvarea
                                contestaţiilor;

 1 iulie: acordarea titlului la nivel judeţean, înaintarea listei cu
                                propuneri şi a dosarelor cãtre Ministerul Educaţiei,
                                Cercetãrii,Tineretului şi Sportului;

 1 iulie-10 iulie: evaluarea dosarelor la nivel naţional;

 15 iulie: acordarea titlului la nivel naţional.




    ANEXA 3


                             FIŞA-CADRU DE EVALUARE
                 pentru acordarea titlului "Profesorul anului"




┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬───────────┐
│Nr. │ Criterii de evaluare │Punctaj maxim│ Punctaj │
│crt.│ │ 100 p. │ evaluare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 1. │Creşterea calitãţii activitãţii de predare la clasã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 2. │Performanţe în inovarea didacticã │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 3. │Contribuţia proiectului de activitãţi la aplicarea │ │ │
│ │principiului echitãţii în educaţie │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 4. │Utilizarea noilor mijloace informaţionale şi de │ │ │
│ │comunicare în activitatea de predare │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 5. │Rentabilitatea proiectului (raportul rezultate/resurse) │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 6. │Impactul şi durabilitatea proiectului │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 7. │Relevanţa rezultatelor obţinute în raport cu obiectivele │ │ │
│ │proiectului │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 8. │Relevanţa obiectivelor proiectului în raport cu │ │ │
│ │obiectivele planului de dezvoltare instituţionalã a │ │ │
│ │unitãţii de învãţãmânt │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 9. │Coerenţa şi relevanţa proiectului în raport cu criteriile│ │ │
│ │de eligibilitate a candidatului │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│10. │Progresul înregistrat de educabilii din grupul-ţintã │ │ │
│ │(rezultate mãsurabile) │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴───────────┘



                            ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016