Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 6 octombrie 2011  de organizare si functionare a claselor cu frecventa redusa in invatamantul preuniversitar obligatoriu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 6 octombrie 2011 de organizare si functionare a claselor cu frecventa redusa in invatamantul preuniversitar obligatoriu

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 714 din 11 octombrie 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementeazã organizarea şi desfãşurarea învãţãmântului preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã.
    ART. 2
    Învãţãmântul preuniversitar obligatoriu este gratuit pentru toţi cetãţenii României şi are ca obiectiv principal formarea şi dezvoltarea competenţelor-cheie şi a competenţelor generale şi specifice derivate din fiecare disciplinã de studiu din curriculumul naţional.
    ART. 3
    Conform prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, învãţãmântul general obligatoriu este de 10 clase şi se organizeazã, de regulã, la forma cu frecvenţã pentru elevi cu vârsta de pânã la 18 ani.
    ART. 4
    (1) În mod excepţional, învãţãmântul preuniversitar obligatoriu se poate organiza la forma cu frecvenţã redusã, pentru persoanele care au depãşit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei, conform prevederilor art. 25 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.
    (2) Persoanele menţionate la alin. (1), care au promovat un numãr de clase din învãţãmântul preuniversitar obligatoriu, forma cu frecvenţã, se pot înscrie la forma cu frecvenţã redusã în clasa imediat urmãtoare celei promovate, pe baza actelor doveditoare (foaia matricolã în original şi adeverinţã eliberatã de şcoalã).
    ART. 5
    (1) Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti stabilesc/stabileşte reţeaua unitãţilor în care se organizeazã învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã, pe baza solicitãrilor acestora.
    (2) Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti transmit/transmite Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului (MECTS), spre aprobare, planurile de şcolarizare, pentru învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã.
    ART. 6
    (1) Pentru organizarea învãţãmântului preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã, statul asigurã finanţarea de bazã pentru toţi elevii.
    (2) Finanţarea de bazã se face în limitele costului standard per elev, conform metodologiei elaborate de MECTS.
    ART. 7
    (1) Învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã se poate organiza în unitãţile de învãţãmânt în care se desfãşoarã învãţãmânt obligatoriu cu frecvenţã.
    (2) În reţeaua şcolarã a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, clasele cu frecvenţã redusã pot fi organizate atât în limba românã, cât şi în limbile minoritãţilor naţionale.
    (3) Unitãţile şcolare din învãţãmântul particular acreditat pot înfiinţa şi clase cu frecvenţã redusã, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
    ART. 8
    Structura anului şcolar pentru învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã respectã prevederile legale în vigoare pentru învãţãmântul cu frecvenţã.

    CAP. II
    Actele necesare pentru înscriere. Perioada de înscriere

    ART. 9
    (1) Înscrierea se face la secretariatul unitãţilor de învãţãmânt, în perioada hotãrâtã de consiliul de administraţie al şcolii.
    (2) Perioada de înscriere va fi afişatã la avizierul unitãţii şcolare şi la avizierul inspectoratelor şcolare judeţene/ Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
    (3) Pentru înscrierea la învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã, solicitanţii vor prezenta urmãtoarele documente:
    a) cerere de înscriere;
    b) certificat de naştere în original şi în copie;
    c) copie de pe cartea de identitate (unde este cazul);
    d) copie de pe cartea de identitate a pãrintelui/tutorelui legal instituit sau a reprezentantului legal, în cazul minorilor;
    e) certificat de cãsãtorie în original şi în copie (unde este cazul);
    f) acte de studii care sã ateste anii de şcoalã absolviţi anterior, dacã este cazul;
    g) adeverinţã medicalã tip, eliberatã de medicul de familie.
    ART. 10
    (1) Persoanele care nu au absolvit clasa pregãtitoare, dar care au depãşit vârsta de 10 ani, pot solicita echivalarea clasei pregãtitoare şi înscrierea în clasa I, la forma de învãţãmânt cu frecvenţã redusã, numai pe baza unui raport de evaluare similar cu cel întocmit la sfârşitul clasei pregãtitoare de la învãţãmântul cu frecvenţã, conform metodologiei elaborate de MECTS.
    (2) Raportul de evaluare va fi întocmit la nivelul şcolii de cãtre o comisie constituitã din cadre didactice din învãţãmântul primar.
    (3) Evaluarea se va realiza numai la solicitarea persoanei în cauzã, cu cel puţin o sãptãmânã înainte de începerea perioadei de înscriere.
    (4) Rezultatul evaluãrii se consemneazã cu "Admis" sau "Respins" şi se afişeazã la avizierul şcolii, cu 24 de ore înainte de începerea perioadei de înscriere; rezultatul evaluãrii nu poate fi contestat.
    (5) În cazuri excepţionale, cu aprobarea inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi pe baza actelor doveditoare din dosarul personal al solicitantului, înscrierea solicitanţilor la forma de învãţãmânt cu frecvenţã redusã se poate face şi în afara perioadelor specificate anterior, dar pânã la începerea cursurilor şcolare.
    ART. 11
    Elevii care au fost plecaţi în strãinãtate cu pãrinţii şi se întorc în ţarã, solicitând continuarea studiilor în învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã, pot fi înscrişi în orice perioadã din anul şcolar, sub rezerva prezentãrii, într-un interval de timp stabilit şi comunicat de consiliul de administraţie al şcolii, a documentelor şcolare solicitate.
    ART. 12
    (1) Elevii care nu posedã acte de identitate vor fi înscrişi pe baza unei declaraţii completate de pãrinte/tutore legal instituit, pentru minori şi de cei în cauzã, dacã aceştia sunt majori.
    (2) În vederea eliberãrii documentelor de identitate elevilor care nu le posedã, şcoala va sesiza direcţia generalã de asistenţã socialã judeţeanã şi va trimite o adresã oficialã cãtre poliţie şi serviciul de evidenţã a populaţiei judeţean, semnalând situaţia şi solicitând sprijin.
    (3) Candidaţii care doresc sã studieze în limba maternã vor menţiona aceastã opţiune în cererea de înscriere.

    CAP. III
    Efectivele de elevi

    ART. 13
    (1) Efectivele claselor de învãţãmânt cu frecvenţã redusã constituite respectã prevederile art. 63 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.
    (2) În localitãţile în care existã cereri pentru forma de învãţãmânt în limba maternã, învãţãmântul obligatoriu cu frecvenţã redusã se poate organiza pe grupe cu efective mai mici, la propunerea consiliului de administraţie al unitãţii, cu avizul inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi cu aprobarea MECTS.
    (3) În mod excepţional, în localitãţile izolate sau în alte situaţii care nu permit organizarea efectivelor de elevi conform prevederilor alin. (1), se pot organiza formaţiunile de studiu cu alte efective, numai cu aprobarea consiliului de administraţie al unitãţii şi cu avizul inspectoratelor şcolare judeţene/ Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, cu respectarea încadrãrii în costurile de finanţare.
    ART. 14
    Clasele constituite la învãţãmântul cu frecvenţã redusã se iau în calculul numãrului de clase din unitatea şcolarã.
    ART. 15
    (1) Clasele de învãţãmânt primar cu frecvenţã redusã sunt încadrate cu profesori pentru învãţãmântul primar.
    (2) Clasele de învãţãmânt gimnazial cu frecvenţã redusã sunt încadrate cu profesori pentru fiecare disciplinã de învãţãmânt.
    (3) Activitatea clasei este coordonatã de profesorul pentru învãţãmântul primar/diriginte.
    ART. 16
    Consiliul de administraţie al unitãţii stabileşte profesorul pentru învãţãmântul primar, precum şi profesorii şi dirigintele pentru fiecare clasã.

    CAP. IV
    Planurile de învãţãmânt

    ART. 17
    Durata studiilor pentru învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã respectã prevederile din planurile-cadru în vigoare.
    ART. 18
    În învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã se aplicã planurile-cadru şi programele şcolare valabile în anul şcolar respectiv pentru învãţãmântul cu frecvenţã.
    ART. 19
    (1) Pentru fiecare disciplinã de învãţãmânt se alocã anual un numãr de ore de curs egal cu jumãtate din numãrul de ore prevãzut pentru învãţãmântul cu frecvenţã. În cazul fracţiunilor de ore, numãrul rezultat prin împãrţire se rotunjeşte la întregul imediat superior.
    (2) În cadrul orelor menţionate la alin. (1), cadrele didactice vor desfãşura atât activitãţi de predare-învãţare-evaluare, cât şi activitãţi de consiliere, suport şi mentorat necesare pentru susţinerea elevilor în vederea formãrii competenţelor prevãzute de curriculumul naţional.
    (3) Repartizarea, pe parcursul semestrului, a orelor menţionate la alin. (1) şi programul de pregãtire a elevilor în perioadele respective sunt aprobate de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt şi se afişeazã la avizierul şcolii în prima sãptãmânã a fiecãrui semestru.
    (4) Programul afişat va cuprinde:
    - precizarea temelor de sintezã din programele şcolare în vigoare, la fiecare disciplinã, în vederea atingerii competenţelor prevãzute de aceste programe;
    - manualele şcolare valabile pentru fiecare an de studiu;
    - orarul claselor;
    - programarea examinãrilor scrise şi a lucrãrilor scrise semestriale (teze);
    - calendarul desfãşurãrii evaluãrii naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, valabil pentru anul şcolar în curs.
    (5) Elevii înscrişi în învãţãmântul preuniversitar obligatoriu, la forma cu frecvenţã redusã, vor fi înştiinţaţi cã prezenţa la orele de curs şi la toate activitãţile din programul menţionat la alin. (4) este obligatorie.

    CAP. V
    Evaluarea

    ART. 20
    (1) Evaluarea elevilor de la învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã se efectueazã prin examinãri orale, scrise şi practice.
    (2) Numãrul de note pe semestru va respecta prevederile învãţãmântului cu frecvenţã, în conformitate cu precizãrile din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, la care se adaugã nota la lucrarea scrisã semestrialã, la disciplinele la care aceasta este prevãzutã.
    ART. 21
    (1) Durata probei de evaluare scrisã este de maximum 50 de minute. În cadrul evaluãrii semestriale (tezei) va fi planificatã o singurã evaluare pe zi.
    (2) Susţinerea lucrãrilor scrise semestriale se planificã astfel încât sã mai existe cel mult o sãptãmânã de activitate directã cu elevii înainte de sfârşitul semestrului.
    (3) Toate lucrãrile scrise semestriale (tezele) se pãstreazã în unitatea şcolarã timp de un an de la data susţinerii.
    ART. 22
    (1) Calificativele/Notele acordate elevilor se trec în catalog imediat dupã încheierea activitãţii de evaluare. Situaţia şcolarã se încheie conform prevederilor de la învãţãmântul cu frecvenţã.
    (2) În mod excepţional, elevii care nu se pot prezenta la susţinerea lucrãrilor scrise pot fi reprogramaţi la o altã datã stabilitã de profesorul pentru învãţãmântul primar/profesorul de specialitate, cu acordul directorului unitãţii de învãţãmânt.
    ART. 23
    (1) Examenele de corigenţã se organizeazã şi se desfãşoarã potrivit legislaţiei în vigoare pentru învãţãmântul obligatoriu cu frecvenţã, cu respectarea aceloraşi condiţii de promovare.
    (2) În termen de 7 zile de la încheierea sesiunii de evaluare, profesorul-consilier are obligaţia sã aducã la cunoştinţa elevilor situaţia şcolarã individualã.

    CAP. VI
    Normarea cadrelor didactice

    ART. 24
    (1) La alcãtuirea normei cadrelor didactice care predau şi la învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã se va lua în calcul numãrul de ore atribuite anual conform art. 19 alin. (1)-(4) din prezenta metodologie.
    (2) O normã didacticã nu poate fi alcãtuitã numai din ore de predare la învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã.
    ART. 25
    (1) La clasele cu frecvenţã redusã predau, cu prioritate, titularii la unitatea şcolarã cu personalitate juridicã care organizeazã clase cu frecvenţã redusã, cadre didactice cu experienţã şi cu rezultate profesionale deosebite.
    (2) Pe parcursul unui an şcolar un cadru didactic titular prevãzut la alin. (1) poate avea în încadrare cel mult un sfert din norma didacticã constituitã din ore normate la clase/grupe cu frecvenţã redusã.
    (3) Orele desfãşurate în învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã pot fi repartizate şi la "plata cu ora".
    (4) În structura catedrelor vacante pentru angajare, prin concurs, pe o perioadã nedeterminatã, nu se includ ore normate la clasele/grupele de elevi cu frecvenţã redusã.

    CAP. VII
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 26
    Transferarea elevilor de la o şcoalã la alta, la aceeaşi formã de învãţãmânt, se face în condiţiile prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar.
    ART. 27
    (1) Elevii înscrişi în învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã beneficiazã de toate drepturile şi au aceleaşi obligaţii ca şi elevii înscrişi în învãţãmântul cu frecvenţã.
    (2) Absolvenţii învãţãmântului cu frecvenţã redusã primesc aceleaşi acte de studii şi au aceleaşi drepturi ca şi absolvenţii cursurilor cu frecvenţã.
    (3) Absolvenţii învãţãmântului preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã pot continua studiile în învãţãmântul liceal, în condiţiile legii.
    ART. 28
    (1) Elevii înscrişi în învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã primesc manuale gratuite de la unitatea de învãţãmânt, care vor fi predate profesorului-diriginte la sfârşitul fiecãrui an şcolar.
    (2) Elevii care la sfârşitul anului şcolar nu vor preda manualele primite de la şcoalã vor achita contravaloarea acestora.
    ART. 29
    (1) Documentele şcolare pentru învãţãmântul preuniversitar obligatoriu cu frecvenţã redusã şi regimul acestora respectã prevederile vizând învãţãmântul cu frecvenţã.
    (2) Registrele matricole se completeazã în termen de 30 de zile de la încheierea situaţiei şcolare anuale.
    ART. 30
    Prevederile art. 10 din prezenta metodologie se aplicã începând cu anul şcolar 2012-2013.

               ____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016