Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 6 noiembrie 2015  elaborării Planului de relaţii internaţionale şi afaceri europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 6 noiembrie 2015 elaborării Planului de relaţii internaţionale şi afaceri europene

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 857 din 18 noiembrie 2015


    ART. 1
    Dispoziţii generale
    (1) Planul de relaţii internaţionale şi afaceri europene (PRIAE) se elaborează anual pentru anul calendaristic următor celui în care se aprobă.
    (2) În plan se includ următoarele categorii de cheltuieli:
    a) cheltuieli de personal, reprezentând sume acordate drept indemnizaţii zilnice în valută (diurnă), în scopul participării la misiuni în străinătate cu caracter temporar, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    b) cheltuieli cu bunuri şi servicii, astfel:
      (i) cheltuieli aferente deplasărilor în străinătate, pentru care se efectuează cheltuieli în lei sau devize liber convertibile:
      - drepturile ce se acordă drept plafon de cazare;
      - costul transportului în trafic internaţional, cel între localităţile din ţară în care personalul îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe distanţa dus-întors dintre aeroport sau gară şi locul de cazare, pentru personalul aflat în misiune;
      - costul transportului documentaţiilor, mostrelor şi al altor materiale sau obiecte necesare îndeplinirii misiunii;
      - cheltuielile ocazionate de deplasările efectuate în ţara de reşedinţă sau în altă ţară de către personalul trimis în misiuni permanente în străinătate;
      - cheltuielile ocazionate cu participarea personalului la misiuni în afara teritoriului statului român, conform acordurilor şi înţelegerilor internaţionale, cu excepţia diurnei;
      - comisioanele şi taxele bancare, cheltuielile pentru obţinerea vizelor de intrare în ţările respective, de rezervare a locurilor în mijloacele de transport, confecţionarea paşapoartelor, taxele de aeroport, asigurările medicale şi altele asemenea;
      (ii) cheltuieli în lei aferente primirilor de delegaţii străine. Cheltuielile de cazare şi masă cu privire la care s-a convenit cu partenerii străini să fie suportate pe bază de reciprocitate se includ, de asemenea, în PRIAE.
    (3) Cheltuielile de la alin. (2) vor fi incluse în PRIAE indiferent de titlul de cheltuieli unde sunt încadrate, conform prevederilor legale în vigoare (inclusiv titlul VIII cod 56 "Proiecte cu finanţare din Fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", titlul X cod 58 "Proiecte cu finanţare din Fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020" etc.).
    (4) Cheltuielile incluse în PRIAE se calculează în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare care stabilesc drepturile şi obligaţiile personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, respectiv normativele de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice.
    ART. 2
    Elaborarea şi avizarea proiectului PRIAE pentru aparatul central al Ministerului Afacerilor Interne (MAI)
    (1) Unităţile, instituţiile şi structurile din cadrul aparatului central al MAI şi cele prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, transmit la Direcţia afaceri europene şi relaţii internaţionale (DAERI), până la data de 1 iunie a anului în curs, propuneri de activităţi pentru a fi incluse în proiectul PRIAE. Propunerile de activităţi ce urmează a fi incluse în proiectul PRIAE se întocmesc potrivit machetelor prevăzute în anexa nr. 1a, respectiv nr. 1b.
    (2) DAERI centralizează propunerile formulate de unităţile, instituţiile şi structurile de la alin. (1) şi elaborează proiectul PRIAE pentru aparatul central al MAI.
    (3) DAERI supune avizării secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene proiectul PRIAE prevăzut la alin. (2).
    ART. 3
    Elaborarea şi avizarea proiectului PRIAE pentru unităţile, instituţiile şi structurile MAI, altele decât cele prevăzute la art. 2
    (1) Unităţile, instituţiile şi structurile MAI, altele decât cele prevăzute la art. 2, elaborează proiectul PRIAE, îl supun avizării secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii acestora, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI. Propunerile de activităţi ce urmează a fi incluse în proiectul PRIAE se întocmesc potrivit machetelor prevăzute în anexa nr. 1a, respectiv nr. 1b.
    (2) Proiectul PRIAE avizat potrivit alin. (1) se trimite la DAERI până la data de 15 iunie a anului în curs, necesarul de fonduri rezultat din întocmirea PRIAE se comunică Compartimentului financiar-contabil în vederea includerii acestuia în Proiectul bugetului unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI prevăzute la alin. (1).
    (3) Dacă în urma analizării proiectului PRIAE, DAERI constată faptul că propunerile de activităţi nu respectă obiectivele şi direcţiile de acţiune vizate de MAI în domeniul de referinţă, comunică acest fapt unităţii, instituţiei sau structurii MAI în cauză.
    ART. 4
    Aprobarea PRIAE
    (1) DAERI trimite proiectul PRIAE pentru unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1), avizat potrivit art. 2 alin. (3), la Direcţia generală financiară (DGF) până la data de 15 iunie a anului în curs.
    (2) După adoptarea legii bugetului de stat, DGF comunică DAERI plafoanele de cheltuieli pentru PRIAE al unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI prevăzute la art. 2 alin. (1).
    (3) Pentru unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1), revizuirea proiectului PRIAE se efectuează sub coordonarea DAERI, cu luarea în considerare a obiectivelor şi direcţiilor de acţiune vizate de MAI într-un domeniu dat şi cu încadrarea în limitele bugetare comunicate conform alin. (2). Proiectul PRIAE revizuit se aprobă de către ministrul afacerilor interne.
    (4) DAERI transmite DGF, în copie, PRIAE pentru unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1), aprobat potrivit alin. (3), în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea comunicării referitoare la plafoanele de cheltuieli prevăzute la alin. (2).
    (5) După adoptarea legii bugetului de stat şi aprobarea bugetelor unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI prevăzute la art. 3 alin. (1), acestea reanalizează şi revizuiesc propunerile de activităţi incluse în proiectul PRIAE, astfel încât să se încadreze în limitele bugetare aprobate şi supun PRIAE, astfel revizuit, aprobării ministrului afacerilor interne, cu avizul secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii acestora, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI. O copie a PRIAE aprobat se transmite la DAERI în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea limitelor bugetare aprobate.
    (6) La revizuirea proiectului PRIAE al unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI prevăzute la art. 3 alin. (1) se iau în considerare şi comunicările DAERI efectuate potrivit art. 3 alin. (3).
    ART. 5
    Revizuirea PRIAE
    (1) Revizuirea PRIAE se efectuează, la solicitarea DAERI sau DGF, în următoarele situaţii:
    a) în caz de rectificare bugetară;
    b) au intervenit modificări, respectiv au fost primite invitaţii ulterior remiterii propunerilor pentru PRIAE, respectiv a proiectului PRIAE.
    (2) Revizuirea PRIAE se realizează potrivit procedurii prevăzute la art. 4.
    (3) Orice modificare a PRIAE care afectează structura cheltuielilor bugetare între ordonatorii de credite, capitole de finanţare bugetară, titluri şi articole ale clasificaţiei bugetare se comunică la DGF de către DAERI, la solicitarea ordonatorilor de credite, în vederea analizării conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 6
    Finanţarea activităţilor de relaţii internaţionale
    Asigurarea finanţării activităţilor cuprinse în PRIAE se realizează potrivit repartizării bugetare, după cum urmează:
    a) pentru structurile din cadrul aparatului central al MAI şi pentru cele prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, din bugetul MAI;
    b) pentru unităţile, instituţiile sau structurile MAI, altele decât cele prevăzute la lit. a), din bugetul propriu.


    ANEXA 1a
    la metodologie

                          DEPLASĂRI ÎN STRĂINĂTATE


┌────┬──────────┬────────┬──────────────────┬────────┬─────────┬──────────┬─────────────┬───────────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ Scopul │ │ │Număr de│ Ruta │Categoria │ Varianta de │ │ │
│crt.│ pentru │ Ţara │ Durata (zile) │persoane│(capitala│de diurnă │ asigurare a │ Fonduri bugetare necesare │ Aprobări │
│ │ care se ├────────┼────────┬─────────┤ │ sau alt │ │cheltuielilor│ │anterioare│
│ │efectuează│Perioada│ Activi-│Transport│ │ oraş) │ │ │ │ │
│ │deplasarea│ │ tatea │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼───────┬───────────────────────┼──────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ Total │ din care: │ │
│ │ ├────────┤ │ │ │ │ │ │ ├───────────┬───────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │cheltuieli │Cheltuieli │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de personal│cu bunuri │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │şi servicii│ │
├────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼───────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴──────────┴─────────────┴───────┴───────────┴───────────┴──────────┘


    Notă pentru completarea rubricilor din tabelul aferent deplasărilor în străinătate:
    1. "Scopul pentru care se efectuează deplasarea" - se va menţiona tipul de activitate pentru care urmează să se efectueze deplasarea.
    2. "Ţara/Perioada" - se precizează ţara în care urmează a se realiza activitatea, respectiv intervalul de timp în care activitatea va avea loc efectiv.
    3. "Durata (zile): Activitate/Transport" - se precizează în cifre arabe numărul de zile în care se derulează doar activitatea/se indică în mod distinct numărul de zile alocate transportului. Subrubrica "Transport" se completează astfel:
    a) în situaţia în care zilele efective ale desfăşurării activităţii coincid cu cele de plecare şi revenire în ţară, se înscrie cifra 0;
    b) în cazul în care plecarea sau întoarcerea coincid cu una din datele de începere sau de încheiere a activităţii, se înscrie cifra 1;
    c) dacă plecarea şi revenirea în ţară nu coincid cu niciuna din cele două date, se înscrie cifra 2.
    4. "Număr de persoane" - se va indica numărul de persoane prevăzut să participe la activitate, cu respectarea dispoziţiilor în vigoare referitoare la limitarea numărului de persoane care pot lua parte la astfel de activităţi.
    5. "Ruta (capitala sau alt oraş)" - se va indica traseul folosit pentru a ajunge la locul de destinaţie.
    6. "Categoria de diurnă" - se înscrie categoria de diurnă corespunzătoare, în funcţie de calitatea deţinută de persoana ce efectuează deplasarea.
    7. "Varianta de asigurare a cheltuielilor:"
    a) 100% diurnă + cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) beneficiază de diurnă 100%, iar cazarea şi transportul internaţional sunt asigurate din fondurile MAI;
    b) 100% diurnă - cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100%, cazarea nu este asigurată din fondurile MAI (spre exemplu, este asigurată de organizatori), iar transportul internaţional este asigurat din fondurile MAI;
    c) 100% diurnă - cazare - transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100%, cazarea şi transportul nu sunt asigurate din fondurile MAI (spre exemplu, sunt asigurate de organizatori);
    d) 50% diurnă - cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea nu este asigurată din fondurile MAI (spre exemplu, este asigurată de organizatori), iar transportul internaţional este asigurat din fondurile MAI;
    e) 50% diurnă - cazare - transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea şi transportul nu sunt asigurate din fondurile MAI (spre exemplu, sunt asigurate de organizatori);
    f) 50% diurnă + cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea şi transportul sunt asigurate din fondurile MAI;
    g) fără cheltuieli - reprezintă situaţia în care cheltuielile necesare pentru asigurarea participării la activităţi de relaţii internaţionale nu sunt suportate din fondurile MAI;
    h) fără diurnă şi cazare + transport - reprezintă situaţia în care din fondurile MAI nu este suportat decât costul transportului internaţional;
    i) operaţiuni multinaţionale - din fondurile MAI sunt suportate următoarele: costul biletelor de avion, respectiv cazarea şi diurna până la ajungerea la destinaţia în care urmează să aibă loc derularea operaţiunii multinaţionale.
    8. "Fonduri bugetare necesare din care:"
    - "cheltuieli de personal" - se înscrie cuantumul diurnei al cărei nivel se calculează, în funcţie de categoria aferentă, potrivit nivelului prevăzut de reglementările în vigoare privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;
    - "cheltuieli cu bunuri şi servicii" - se înscrie costul cazării şi al biletului de avion/tren sau auto. Plafonul de cazare se stabileşte potrivit nivelului prevăzut de reglementările în vigoare privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar. De asemenea, dacă este cazul, se înscriu şi costurile aferente confecţionării paşapoartelor de serviciu, obţinerii taxelor de vize, a taxelor de aeroport, a asigurărilor medicale, asigurărilor auto, a taxelor de participare/înscriere etc.
    9. "Aprobări anterioare" - în cazul în care unele acţiuni au fost aprobate anterior de către Guvern, de ministrul afacerilor interne, secretarii de stat sau conducătorii instituţiilor din cadrul MAI, se menţionează cine a aprobat acţiunea respectivă, numărul şi data documentului pe care este înscrisă aprobarea.


    ANEXA 1b
    la metodologie


                           PRIMIRI DELEGAŢII EXTERNE


┌────┬─────────┬──────┬────────┬──────┬───────────────┬─────────────────────┬───────────────┬────────┬───────┬──────┬───────┬──────────┐
│Nr. │ Scopul │ Ţara │ Durata │Nr. de│ Masa │ Masa │ Trataţii │ Chel- │Chel- │ Alte │ Total │ Aprobări │
│crt.│acţiunii │ │ (zile) │ per- │ oficială │ zilnică │ │ tuieli │tuieli │ chel-│ lei │anterioare│
│ │ pentru ├──────┼────────┤soane ├──────┬────────┼──────┬───────┬──────┼──────┬────────┤ tran- │ de │tuieli│ │ │
│ │ care se │ Pe- │ Acti- │stră- │ Vari-│ Nr. de │ Vari-│ Nr. │ Nr. │ Vari-│ Nr. de │ sport │cazare │ │ │ │
│ │ primesc │rioada│ vitatea│ ine │ anta │ repre- │ anta │total │ de │ anta │ repre- │ intern │ │ │ │ │
│ │delegaţii│ │ │ │ │zentanţi│ │ de │şoferi│ │zentanţi│ │ │ │ │ │
│ │ străini │ │ │ │ │ români │ │parti- │ │ │ români │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cipanţi│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼────────┼───────┼──────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 1.│ ├──────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼────────┼───────┼──────┼───────┼──────────┤
│ │ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────┴────────┴──────┴──────┴────────┴──────┴───────┴──────┴──────┴────────┴────────┴───────┴──────┴───────┴──────────┘


    Notă pentru completarea rubricilor din tabelul aferent primirilor de delegaţii externe:
    1. "Scopul acţiunii pentru care se primesc delegaţii străini" - se va menţiona tipul de activitate care face obiectul primirii delegaţiei străine.
    2. "Ţara/Perioada" - se precizează ţara de provenienţă a delegaţiei, respectiv intervalul în care activitatea va avea loc efectiv.
    3. "Durata (zile)/Activitatea" - se menţionează în cifre arabe numărul de zile în care delegaţia externă are contacte la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne.
    4. "Număr de persoane străine" - se indică numărul de persoane din delegaţia străină pentru care partea română suportă costurile, potrivit reglementărilor în vigoare privind normele de organizare în ţară a acţiunilor de protocol.
    5. "Masa oficială":
    La subrubrica "Varianta" se înscrie una dintre următoarele variante:
    a) oferită de ministru;
    b) oferită de secretari de stat;
    c) oferită de alte persoane;
    d) nu se oferă.
    Baremele prevăzute pentru masa oficială se calculează potrivit reglementările în vigoare privind normativele de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, respectiv cele privind normele de organizare în ţară a acţiunilor de protocol.
    La subrubrica "Număr de reprezentanţi români" se înscrie numărul de reprezentanţi români, inclusiv translatorii, stabilit în funcţie de numărul reprezentanţilor străini.
    6. "Masa zilnică:"
    La subrubrica "Varianta" se înscrie una dintre următoarele variante:
    a) oferită de ministru;
    b) oferită de secretari de stat;
    c) oferită de alte persoane;
    d) nu se oferă.
    Baremele prevăzute pentru masa zilnică se calculează, potrivit reglementările în vigoare privind normativele de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, respectiv cele privind normele de organizare în ţară a acţiunilor de protocol.
    La subrubrica "Nr. total de participanţi" - se înscrie numărul persoanelor din delegaţia străină, inclusiv translatorii.
    7. "Trataţii:"
    La subrubrica "Varianta" se înscrie una dintre următoarele variante:
    a) şedinţe de lucru scurte;
    b) şedinţe de lucru prelungite;
    c) nu se oferă.
    Se înscrie suma necesară calculată potrivit reglementărilor în vigoare privind normativele de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice.
    La subrubrica "Număr de reprezentanţi români" se înscrie numărul de reprezentanţi români, inclusiv translatorii, stabilit în funcţie de numărul reprezentanţilor străini.
    8. "Cheltuieli de transport intern" şi "Cheltuieli de cazare" - se înscrie suma calculată potrivit reglementările în vigoare privind normele de organizare în ţară a acţiunilor de protocol.
    9. "Alte cheltuieli" - se înscrie scopul efectuării cheltuielilor şi cuantumul acestora (spre exemplu, bilete la teatru).

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016