Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 6 iulie 2011  de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap pentru anul 2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 6 iulie 2011 de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap pentru anul 2011

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 1 august 2011

    ART. 1
    Proiectele finanţate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, denumit în continuare Autoritatea finanţatoare, din fonduri publice alocate de la bugetul de stat cu aceastã destinaţie vor respecta obiectivele Strategiei naţionale pentru protecţia, integrarea şi incluziunea socialã a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013 "Şanse egale pentru persoanele cu handicap - cãtre o societate fãrã discriminãri", aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.175/2005.
    ART. 2
    (1) Pot primi fonduri necesare finanţãrii proiectelor organizaţii neguvernamentale acreditate ca furnizori de servicii sociale cu activitate în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap.
    (2) Proiectele pot fi realizate în nume propriu sau în parteneriat cu alţi furnizori de servicii sociale publici ori privaţi, acreditaţi în condiţiile legii.
    ART. 3
    Sunt finanţate proiecte ce corespund urmãtorului obiectiv specific stabilit de Autoritatea finanţatoare: asigurarea serviciilor de sprijin familial, prin înfiinţarea serviciilor sociale de tip centre de zi, centre de tip respiro/centre de crizã, locuinţe protejate, corespunzãtoare nevoilor individuale ale persoanelor cu handicap.
    ART. 4
    (1) Finanţarea nerambursabilã a proiectelor se face exclusiv pe baza selecţiei publice de proiecte, organizatã de cãtre Autoritatea finanţatoare.
    (2) Etapele procedurii de selecţie sunt:
    a) publicarea anunţului de participare;
    b) publicarea pe site-ul propriu, de cãtre Autoritatea finanţatoare (www.anph.ro), a documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect;
    c) depunerea propunerilor de proiecte la registratura Autoritãţii finanţatoare (sediul din Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, cod 010097, Bucureşti);
    d) verificarea conformitãţii administrative, a eligibilitãţii şi îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnicã şi financiarã;
    e) evaluarea propunerilor de proiecte din punctul de vedere al ofertei tehnice şi financiare;
    f) efectuarea vizitelor de precontractare;
    g) comunicarea rezultatelor;
    h) încheierea contractelor de finanţare nerambursabilã;
    i) publicarea anunţului de atribuire a contractului sau contractelor de finanţare nerambursabilã.
    ART. 5
    (1) Autoritatea finanţatoare publicã anunţul de participare la selecţia publicã de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul propriu, www.anph.ro. În anunţul de participare este menţionatã data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte.
    (2) Data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte este de 30 de zile calendaristice de la data publicãrii anunţului de participare.
    (3) Din motive temeinice, Autoritatea finanţatoare are dreptul de a reduce numãrul de zile prevãzut la alin. (2), dar nu la mai puţin de 15 zile, cu motivaţia corespunzãtoare cuprinsã în anunţul de participare.
    ART. 6
    (1) Numãrul de solicitanţi la sesiunea de selecţie publicã de proiecte nu este limitat.
    (2) Autoritatea finanţatoare va repeta procedura de selecţie de proiecte în cazul în care existã un singur participant.
    (3) În cazul în care, în urma repetãrii procedurii, numai un participant a depus propunerea de proiect, Autoritatea finanţatoare are dreptul de a atribui contractul de finanţare nerambursabilã acestuia, în condiţiile legii.
    ART. 7
    (1) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect este aprobatã prin ordin al conducãtorului Autoritãţii finanţatoare şi cuprinde, în principal, urmãtoarele informaţii:
    a) informaţii generale privind Autoritatea finanţatoare;
    b) cerinţele minime de calificare solicitate de Autoritatea finanţatoare şi documentele care urmeazã sã fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerinţelor respective;
    c) termenii de referinţã;
    d) instrucţiuni privind datele-limitã care trebuie respectate şi formalitãţile care trebuie îndeplinite;
    e) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;
    f) informaţii privind criteriile aplicate pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã;
    g) modelul contractului de finanţare nerambursabilã.
    (2) Ulterior publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului de aprobare a prezentei metodologii, Autoritatea finanţatoare publicã pe site-ul www.anph.ro documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
    ART. 8
    Autoritatea finanţatoare are dreptul, prin corrigendum, sã completeze documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect şi este obligatã sã comunice prin postarea pe site-ul www.anph.ro orice astfel de completare, ultima fiind postatã cu maximum 8 zile calendaristice înainte de data-limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte.
    ART. 9
    Propunerea de proiect se depune la sediul Direcţiei generale protecţia persoanelor cu handicap din cadrul Autoritãţii finanţatoare, din municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, pânã la data-limitã prevãzutã în anunţul de participare, cu respectarea cerinţelor din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
    ART. 10
    (1) Componenţa nominalã a comisiei de evaluare a proiectelor, denumitã în continuare comisie, se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    (2) Proiectele depuse sunt selectate de comisie în termen de 20 de zile calendaristice de la data deschiderii propunerilor de proiect.
    (3) În cazuri temeinic motivate, Autoritatea finanţatoare poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile.
    (4) În cadrul procesului de selectare, comisia poate solicita clarificãri de la solicitanţi.
    (5) Departajarea propunerilor de proiecte se realizeazã în baza punctajului obţinut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã, cuprinse în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
    (6) Comisia întocmeşte şi înainteazã conducãtorului Autoritãţii finanţatoare, spre aprobare, raportul în vederea atribuirii contractelor de finanţare nerambursabilã, precum şi cuantumul finanţãrii ce urmeazã a fi acordat fiecãrui proiect, în limita fondurilor publice alocate în acest sens.
    (7) Rezultatul selecţiei propunerilor de proiecte se publicã pe site şi se comunicã în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data aprobãrii raportului comisiei, cu precizarea motivelor respingerii.
    (8) Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei se poate face în cel mult 7 zile calendaristice de la data publicãrii acestora, urmând ca Autoritatea finanţatoare sã le soluţioneze în cel mult 5 zile lucrãtoare de la data-limitã de depunere a contestaţiilor.
    (9) Soluţionarea contestaţiilor se realizeazã de o comisie de contestaţii a cãrei componenţã nominalã este aprobatã prin ordin al conducãtorului Autoritãţii finanţatoare.
    (10) Pentru fondurile necontractate, Autoritatea finanţatoare poate iniţia o nouã selecţie publicã de proiecte.
    ART. 11
    (1) Contractele de finanţare nerambursabilã se încheie între Autoritatea finanţatoare, în calitate de finanţator, şi solicitant, în calitate de beneficiar, şi se semneazã numai dupã împlinirea termenului de aşteptare de 11 zile calendaristice de la data transmiterii comunicãrii privind rezultatul selecţiei propunerilor de proiecte.
    (2) Modelul-cadru de contract de finanţare nerambursabilã se constituie anexã la documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
    (3) Contribuţia beneficiarului la realizarea proiectului este de minimum 10%, în bani, din valoarea finanţãrii nerambursabile solicitate de la Autoritatea finanţatoare.
    (4) Existenţa unor surse de finanţare, altele decât cele ale Autoritãţii finanţatoare şi ale solicitantului, îl obligã pe solicitant la menţionarea explicitã a acestora, a destinaţiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase.
    (5) Pentru aceeaşi activitate, un solicitant nu poate contracta decât o singurã finanţare nerambursabilã de la Autoritatea finanţatoare în decursul unui an fiscal.
    ART. 12
    Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, un anunţ de atribuire a contractului sau a contractelor de finanţare nerambursabilã, nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încheierii.
    ART. 13
    (1) Finanţarea nerambursabilã se efectueazã în raport cu realizarea activitãţilor proiectului şi cheltuielilor aferente. Virarea sumelor prevãzute în contractul de finanţare nerambursabilã se va face, la cererea beneficiarilor, pe mãsurã ce aceştia înainteazã rapoartele cu privire la activitãţile desfãşurate, prevãzute în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect, însoţite de documentele justificative.
    (2) Atunci când, pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale, beneficiarul achiziţioneazã din fonduri publice nerambursabile produse, lucrãri sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevãzutã de Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Plata finalã de 10% se acordã dupã îndeplinirea de cãtre beneficiarul finanţãrii a tuturor obiectivelor prevãzute în proiect, prezentarea şi validarea raportului final de activitate, prezentarea şi validarea raportului financiar final, dovada folosirii contribuţiei angajate prin contractul de finanţare nerambursabilã şi finalizarea de cãtre Autoritatea finanţatoare a etapelor de monitorizare.
    ART. 14
    (1) Monitorizarea implementãrii proiectelor şi verificarea rapoartelor financiare referitoare la fondurile alocate pentru fiecare proiect din cadrul finanţãrii nerambursabile în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap se asigurã de cãtre Autoritatea finanţatoare, în conformitate cu metodologia de monitorizare aprobatã prin ordin al conducãtorului autoritãţii finanţatoare.
    (2) Metodologia de monitorizare include atribuţiile responsabililor cu monitorizarea proiectelor finanţate în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap şi circuitul documentelor în activitatea de monitorizare, precum şi procedura de decontare a cheltuielilor eligibile.
    ART. 15
    (1) Finanţarea acordatã pentru derularea proiectelor se suspendã sau se sisteazã, dupã caz, în situaţia în care Autoritatea finanţatoare constatã cã fondurile alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevãzute în contractele de finanţare încheiate.
    (2) Autoritatea finanţatoare poate cere, în condiţiile în care clauzele contractuale nu au fost respectate de cãtre beneficiar, restituirea, parţialã sau integralã, a finanţãrii.
    (3) Pe baza documentelor justificative, Autoritatea finanţatoare va deconta sumele cheltuite de beneficiar pentru implementarea proiectului, cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul bugetar.

                __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016