Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 6 decembrie 2023  privind depăşirea efectivelor formaţiunilor de antepreşcolari, preşcolari sau elevi din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 6 decembrie 2023 privind depăşirea efectivelor formaţiunilor de antepreşcolari, preşcolari sau elevi din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1122 din 13 decembrie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 6.756 din 6 decembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.122 din 13 decembrie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementează la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat organizarea şi funcţionarea formaţiunilor de studiu cu mai mult de 2 beneficiari peste efectivul maxim prevăzut la art. 23 alin. (1) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.

    ART. 2
    La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, formaţiunile de studiu se constituie în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) şi (2) şi ale art. 248 alin. (16) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.

    CAP. II
    Aprobarea depăşirii sau diminuării efectivelor formaţiunilor de antepreşcolari, preşcolari sau elevi din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat cu cel mult 2 beneficiari de către inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti
    ART. 3
    (1) Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pot solicita inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, denumite în continuare ISJ/ISMB, în situaţii excepţionale, în baza unei justificări a consiliului de administraţie, suplimentarea cu cel mult 2 beneficiari peste efectivul maxim sau, după caz, diminuarea cu cel mult 2 beneficiari sub efectivul minim prevăzut de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.
    (2) Constituie situaţii excepţionale, pentru care se poate aproba funcţionarea formaţiunilor de studiu cu efective mai mari faţă de cele prevăzute în Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, următoarele:
    a) revenirea din străinătate a elevilor/preşcolarilor în circumscripţia unei unităţi de învăţământ în care efectivele la clasă/grupă sunt la nivelul maxim şi nu se pot reorganiza colectivele de elevi/preşcolari în timpul anului şcolar;
    b) transferul elevilor/preşcolarilor ca urmare a schimbării domiciliului părinţilor în circumscripţia unei unităţi de învăţământ în care efectivele la clasă/grupă sunt la nivelul maxim şi nu se pot reorganiza colectivele de elevi/preşcolari în timpul anului şcolar;
    c) lipsa resursei umane necesare pentru suplimentarea planului de şcolarizare;
    d) asigurarea dreptului la educaţie copiilor/elevilor care nu pot dovedi cu documente existenţa domiciliului;
    e) alte situaţii care nu pot fi soluţionate prin încadrarea în numărul maxim de beneficiari prevăzut de Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.

    (3) Consiliul de administraţie al ISJ/ISMB aprobă sau respinge solicitările unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, în urma analizei documentaţiei transmise de către acestea, precum şi a motivării solicitărilor.

    ART. 4
    (1) Documentaţia transmisă de conducerea unităţilor de învăţământ către ISJ/ISMB conţine:
    a) cererea formulată de unitatea de învăţământ;
    b) hotărârea consiliului de administraţie;
    c) procesul-verbal al şedinţei consiliului de administraţie;
    d) descrierea completă a situaţiei, argumentarea că aceasta reprezintă o situaţie excepţională şi că aprobarea acesteia nu va genera nicio formă de segregare şcolară pe criteriile prevăzute la art. 79 alin. (3) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare;
    e) date referitoare la numărul de grupe/clase existente aferente anului de studiu pentru care se realizează solicitarea, numărul de copii/elevi existenţi în fiecare grupă/clasă, în conformitate cu informaţiile înregistrate în Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR), şi capacitatea fiecărei săli de grupă/clasă;
    f) cererea motivată a părintelui/reprezentantului legal, dacă aceasta este baza solicitării unităţii de învăţământ.

    (2) În situaţia aprobării unor suplimentări, conform alin. (1), ISJ/ISMB au/are obligaţia de a informa autoritatea publică locală în vederea asigurării finanţării.
    (3) În termen de 5 zile de la aprobare, la nivelul ISJ/ISMB se operează modificările în SIIIR.
    (4) Situaţiile în care ISJ/ISMB constată că la nivelul unităţii de învăţământ există grupe/clase paralele care permit cuprinderea copiilor/elevilor pentru care s-a făcut solicitarea în cadrul acestora în limita maximă prevăzută la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, nu vor fi considerate excepţionale, pentru care să fie nevoie de aprobare a ISJ/ISMB în condiţiile prezentei metodologii.
    (5) Fac excepţie de la prevederile alin. (4) grupele/clasele paralele care se regăsesc în unitatea de învăţământ cu personalitate juridică şi în structurile arondate acesteia ori în două sau mai multe structuri, în cazul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică din mediul rural, respectiv în cazul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică din mediul urban unice la nivel de localitate.

    CAP. III
    Aprobarea de către Ministerul Educaţiei a depăşirii limitelor maxime aprobate de către ISJ/ISMB pentru formaţiunile de antepreşcolari, preşcolari sau elevi din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat
    ART. 5
    Ministerul Educaţiei poate aproba funcţionarea formaţiunilor de studiu cu efective mai mari faţă de cele aprobate de către ISJ/ISMB, astfel:
    a) pentru educaţia timpurie, nivel antepreşcolar:
    (i) grupa mică, mai mult de 11;
    (ii) grupa mijlocie, mai mult de 17;
    (iii) grupa mare, mai mult de 22;

    b) pentru educaţia timpurie, nivel preşcolar, mai mult de 22;
    c) pentru învăţământul primar, mai mult de 24;
    d) pentru învăţământul gimnazial, mai mult de 28;
    e) pentru învăţământul sportiv şi de artă, mai mult de 26;
    f) pentru învăţământul liceal, inclusiv dual, mai mult de 28;
    g) pentru învăţământul postliceal, mai mult de 30;
    h) pentru învăţământul special:
    (i) antepreşcolari cu sprijin de nivel I-II, mai mult de 9;
    (ii) beneficiari primari cu sprijin special de nivel I-II, mai mult de 10;
    (iii) antepreşcolari cu deficienţe grave de dezvoltare şi preşcolari cu sprijin special de nivel III-IV, mai mult de 7;
    (iv) beneficiari primari cu sprijin special de nivel III-IV, mai mult de 8;

    i) pentru învăţământul tehnologic special pentru elevi cu deficienţe uşoare şi/sau moderate, mai mult de 14.


    ART. 6
    (1) Pentru situaţiile excepţionale prevăzute la art. 3 alin. (2) în care unităţile de învăţământ preuniversitar de stat solicită ISJ/ISMB aprobarea funcţionării grupelor/claselor cu efective în conformitate cu prevederile art. 5, având la bază documentaţia prevăzută la art. 4 alin. (1), ISJ/ISMB transmit/ transmite Ministerului Educaţiei o solicitare în care se precizează pentru fiecare situaţie numărul de locuri solicitate peste efectivele prevăzute la art. 5, însoţită de:
    a) o notă de fundamentare care să cuprindă:
    (i) descrierea detaliată a fiecărei situaţii şi argumentarea că fiecare dintre aceste situaţii reprezintă o situaţie excepţională şi că aprobarea acestora nu va genera nicio formă de segregare şcolară pe criteriile prevăzute la art. 79 alin. (3) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare;
    (ii) pentru fiecare situaţie, date referitoare la numărul de grupe/clase existente, aferente anului de studiu pentru care se realizează solicitarea, numărul de copii/elevi existenţi în fiecare grupă/clasă, în conformitate cu informaţiile înregistrate în Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR), numărul de locuri solicitate peste efectivele prevăzute la art. 5 şi capacitatea fiecărei săli de grupă/clasă;

    b) procesul-verbal al şedinţei consiliului de administraţie al ISJ/ISMB în cadrul căreia au fost analizate situaţiile respective.

    (2) La şedinţa consiliului de administraţie al ISJ/ISMB în cadrul căreia sunt analizate situaţiile excepţionale în care unităţile de învăţământ preuniversitar de stat solicită ISJ/ISMB aprobarea funcţionării grupelor/claselor cu efective în conformitate cu prevederile art. 5, având la bază documentaţia prevăzută la art. 4 alin. (1), sunt invitaţi, obligatoriu, cu statut de observatori:
    - reprezentanţi ai federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământul preuniversitar (care au membri în unitatea respectivă);
    – un reprezentant al structurilor asociative reprezentative ale părinţilor din învăţământul preuniversitar (care au membri în unitatea respectivă) sau un reprezentant al consiliului reprezentativ al părinţilor din unitatea respectivă;
    – un reprezentant al consiliului judeţean/consiliului municipiului Bucureşti al elevilor.

    (3) Direcţia de resort din cadrul Ministerului Educaţiei analizează solicitările de suplimentare, comparativ cu datele înregistrate în SIIIR, şi comunică ISJ/ISMB aprobarea/respingerea solicitării, cu avizul secretarului de stat care are în coordonare învăţământul preuniversitar.
    (4) În situaţia în care se constată că prin aprobarea solicitării se depăşeşte cifra de şcolarizare aprobată, Ministerul Educaţiei comunică ISJ/ISMB şi suplimentarea corespunzătoare a cifrei de şcolarizare.
    (5) Pentru situaţiile de suplimentare aprobate, ISJ/ISMB are obligaţia de a informa autoritatea publică locală în vederea asigurării finanţării şi de a opera respectivele suplimentări în SIIIR.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 7
    Pentru grupele/clasele în funcţiune în anul şcolar 2023-2024, efectivele de copii/elevi la grupă/clasă se stabilesc în baza legislaţiei valabile la momentul constituirii grupelor/claselor respective, până la finalizarea nivelului de învăţământ.

    ART. 8
    Prevederile prezentei metodologii se aplică începând cu anul şcolar 2024-2025, gradual, pentru grupele/clasele de început de nivel de învăţământ.

    ART. 9
    În cuprinsul prezentei metodologii, începând cu data reorganizării inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, denumirea de „inspectorat şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB)“ se înlocuieşte cu denumirea „direcţie judeţeană de învăţământ preuniversitar/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar (DJIP/DMBIP)“.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016