Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 5 mai 2025  privind modelele de certificate utilizate, interoperabilitatea registrelor şi fluiditatea schimbului de date pentru programele de formare profesională a adulţilor, de nivel 4 şi 5 CNC, organizate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 5 mai 2025 privind modelele de certificate utilizate, interoperabilitatea registrelor şi fluiditatea schimbului de date pentru programele de formare profesională a adulţilor, de nivel 4 şi 5 CNC, organizate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 528 din 6 iunie 2025
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.976 din 5 mai 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 528 din 6 iunie 2025.
──────────
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie reglementează organizarea programelor de formare profesională a adulţilor, de nivel 4 şi 5 CNC, denumite în continuare PFPA, în cadrul instituţiilor de învăţământ superior.
    (2) Cursurile de formare profesională a adulţilor, de nivel 4 şi 5 conform Cadrului naţional al calificărilor, denumit în continuare CNC, se organizează pentru tinerii şi adulţii care au finalizat cel puţin studii de nivel liceal.

    ART. 2
    (1) PFPA se pot organiza de instituţiile de învăţământ superior în cadrul domeniilor de licenţă unde au programe de studii universitare acreditate.
    (2) PFPA pot fi realizate prin colaborarea dintre instituţiile de învăţământ superior cu organizaţiile furnizoare de educaţie şi angajatori, parteneri sociali sau alţi furnizori de educaţie, pentru a creşte relevanţa acestora în raport cu piaţa forţei de muncă.
    (3) PFPA se pot organiza atât în limba română, cât şi în limba minorităţilor naţionale sau într-o limbă de largă circulaţie.
    (4) PFPA se organizează pe bază de standarde ocupaţionale sau de calificare, ce se regăsesc în Registrul naţional al standardelor, gestionat şi aprobat de Autoritatea Naţională pentru Calificări, denumită în continuare ANC.
    (5) Volumul de muncă specific pentru realizarea activităţilor descrise în cadrul unui PFPA se măsoară în concordanţă cu Sistemul european al creditelor transferabile (ECTS) şi se exprimă în credite de studii transferabile.

    ART. 3
    (1) Instituţiile de învăţământ superior pot organiza PFPA de nivel:
    a) 4 CNC, în cadrul colegiilor universitare terţiare nonuniversitare, organizate conform legislaţiei existente;
    b) 5 CNC, în cadrul colegiilor universitare terţiare nonuniversitare sau în cadrul facultăţilor, în domeniile lor acreditate.

    (2) Instituţiile de învăţământ superior pot organiza următoarele tipuri de PFPA:
    a) programe de calificare, de nivel 4 sau 5 CNC, prin care se dobândesc toate competenţele conform unui standard ocupaţional/de calificare de nivel 4 sau 5 CNC;
    b) programe de specializare, de nivel 4 sau 5 CNC, prin care se dobândesc noi competenţe aferente ocupaţiilor de nivel 4 sau 5 CNC;
    c) programe de perfecţionare, de nivel 4 sau 5 CNC, pentru actualizarea/dezvoltarea competenţelor deja dobândite, corespunzătoare nivelului de calificare obţinut;
    d) programe organizate în vederea pregătirii pentru examenul de bacalaureat a tinerilor absolvenţi de liceu care nu au diplomă de bacalaureat, finalizate cu un certificat eliberat de instituţia de învăţământ superior, al cărui model se aprobă de aceasta în baza autonomiei universitare;
    e) programe de calificare de nivel 4 CNC, la care au acces absolvenţii de liceu cu/fără diplomă de bacalaureat.


    ART. 4
    (1) Au dreptul de a participa la PFPA în cadrul instituţiilor de învăţământ superior:
    a) tinerii şi adulţii care au absolvit cel puţin învăţământul liceal, cu sau fără diplomă de bacalaureat, pentru programele de calificare de nivel 4 CNC;
    b) tinerii şi adulţii care au deja o calificare, cel puţin de nivelul 4 CNC, dobândită anterior în învăţământul liceal sau în formarea profesională a adulţilor, în domeniul specializării, pentru programele de specializare de nivel 4 CNC;
    c) tinerii şi adulţii care au absolvit cel puţin învăţământul liceal, cu sau fără diplomă de bacalaureat, sau care au absolvit o şcoală postliceală/un colegiu terţiar nonuniversitar, pentru programele de calificare de nivelul 5 CNC;
    d) tinerii şi adulţii absolvenţi de şcoală postliceală/colegiu terţiar nonuniversitar care au deja o calificare de nivelul 5 CNC, dobândită anterior în domeniul specializării sau în formarea profesională a adulţilor, pentru programele de specializare de nivel 5 CNC.

    (2) Tinerii şi adulţii absolvenţi de şcoală postliceală sau de colegiu terţiar nonuniversitar, fără diplomă de bacalaureat, pot participa la PFPA de nivelul 5, în vederea pregătirii pentru examenul de bacalaureat.
    (3) PFPA menţionate în prezenta metodologie se vor organiza în baza unui regulament aprobat de către senatul universităţii.

    ART. 5
    (1) PFPA se pot desfăşura la următoarele forme de învăţământ:
    a) cu frecvenţă;
    b) cu frecvenţă redusă;
    c) la distanţă.

    (2) PFPA se pot desfăşura în sistem online sau hibrid, indiferent de tip, cu respectarea prevederilor legale privind asigurarea calităţii.

    ART. 6
    (1) Structura organizatorică care coordonează organizarea şi desfăşurarea PFPA de nivel 5 CNC în cadrul instituţiilor de învăţământ superior şi asigură colaborarea cu actorii interesaţi din piaţa muncii este facultatea, iar cele de nivel 4 CNC se organizează conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. a).
    (2) Activităţile aferente PFPA în cadrul instituţiilor de învăţământ superior pot fi susţinute de către:
    a) personalul didactic titular sau asociat;
    b) specialişti, în calitate de cadre didactice asociate.


    ART. 7
    (1) Absolvirea PFPA prevăzute în prezenta metodologie se certifică prin:
    a) certificat de competenţe profesionale, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1;
    b) certificat de atestare a competenţelor transversale, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    c) certificat de calificare, în cazul obţinerii tuturor competenţelor din standardul ocupaţional/standardul de calificare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.

    (2) Certificatele prevăzute la alin. (1) sunt însoţite de o anexă, denumită „Supliment la certificat”, conform modelului Europass care este prevăzut în anexa nr. 4.
    (3) Formularele certificatelor menţionate la alin. (1) sunt tipărite, în condiţiile legii, de către Compania Naţională „Imprimeria Naţională” — S.A. şi sunt achiziţionate de către Autoritatea Naţională pentru Calificări.
    (4) Tipărirea certificatelor utilizate în formarea profesională a adulţilor se realizează folosind hârtie specială. Certificatele sunt înseriate, numerotate şi prevăzute cu elemente de siguranţă.
    (5) Certificatele prevăzute la alin. (1) se vor ridica de la Autoritatea Naţională pentru Calificări, contra cost, pe bază de comandă.
    (6) Răspunderea pentru exactitatea datelor înscrise în modelele de certificate utilizate în formarea profesională a adulţilor revine exclusiv persoanelor care au completat şi semnat respectivele acte de studii.

    ART. 8
    (1) Completarea unui certificat, a unui duplicat şi a suplimentului descriptiv se efectuează utilizându-se culoarea neagră, fără ştersături, răzuiri, acoperiri cu pastă corectoare, sau computerizat.
    (2) În certificate, datele se înscriu în ordinea înscrisă în certificatul de naştere, fără prescurtări sau abrevieri, în conformitate cu terminologia oficială în vigoare. Numele titularului, iniţiala/iniţialele prenumelui/prenumelor tatălui sau al/ale mamei, în cazul în care tatăl este necunoscut, şi prenumele titularului certificatului se scriu cu majuscule, format de tipar, folosindu-se alfabetul latin, cu aplicarea semnelor diacritice.
    (3) În cazul persoanelor care au cetăţenia statelor membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi a Confederaţiei elveţiene sau a unui stat terţ al Uniunii Europene, denumiţi în continuare cetăţeni străini, completarea actelor de studii se realizează în conformitate cu datele înscrise în paşaport şi în alte înscrisuri oficiale care atestă starea civilă, emise de statul care a eliberat paşaportul/înscrisul oficial. Dacă există neconcordanţă între paşaport şi înscrisurile oficiale, prevalează datele din paşaport.
    (4) Certificatele se semnează de către persoanele ale căror funcţii sunt precizate în formular, cu stilou sau cu pix de culoare albastră, nefiind admisă aplicarea parafei. Certificatele se semnează de persoanele aflate în funcţie la data completării formularelor.
    (5) Certificatul sau duplicatul se eliberează titularului/împuternicitului legal, după verificarea de către titular/împuternicit a datelor înscrise în document, pe baza prezentării documentului de identitate — carte de identitate sau paşaport valabil(ă).
    (6) Titularul/Împuternicitul legal semnează pentru primire în toate locurile prevăzute cu semnătura titularului.
    (7) În situaţia în care titularul nu se poate prezenta, actul de studii poate fi eliberat împuternicitului legal al acestuia, pe bază de procură autentificată la notariat/împuternicire avocaţială în copie certificată conform cu originalul, în care se menţionează în mod expres faptul că împuternicitul poate ridica acte de studii.
    (8) În cazul în care procura notarială a fost întocmită pe teritoriul altui stat, aceasta se depune în original, fiind însoţită de traducerea legalizată. Procura trebuie să fie apostilată sau supralegalizată de autorităţile competente ale statului pe al cărui teritoriu a fost întocmită, cu excepţia celor întocmite în statele care au încheiat cu România convenţii, tratate sau acorduri privind asistenţa juridică în materie civilă, care prevăd scutirea de orice legalizare. Se acceptă împuternicirile efectuate la ambasadele sau consulatele României din diverse state. Împuternicirile efectuate sub semnătura ambasadorului/consulului nu trebuie traduse sau apostilate/supralegalizate.
    (9) Înscrisurile menţionate la alin. (7) şi (8) se păstrează cu termen permanent în arhiva instituţiei de învăţământ superior care eliberează actul de studii.
    (10) Un certificat dintr-un carnet cu matcă — cotor şi matca în cauză sunt completate identic, matca rămânând în arhiva instituţiei de învăţământ superior care eliberează actul de studii.

    ART. 9
    (1) Certificatele sunt păstrate la nivelul instituţiei de învăţământ superior în fişet metalic, prevăzut cu sistem securizat de închidere.
    (2) Formularele certificatelor necompletate, certificatele completate şi neridicate de titulari, certificatele anulate, precum şi duplicatele certificatelor completate şi neridicate, documentele precum împuternicirile, delegaţiile, procesele-verbale privind primirea, predarea şi eliberarea certificatelor se păstrează astfel încât să se realizeze protecţia acestora, în condiţii de securitate deplină, cu termen permanent.

    ART. 10
    (1) În cazul dispariţiei certificatelor, instituţia de învăţământ superior are obligaţia de a sesiza organul de urmărire penală şi de a informa Autoritatea Naţională pentru Calificări, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data constatării dispariţiei.
    (2) Formularele certificatelor care fac obiectul alin. (1) sunt declarate „nule” prin publicarea de către instituţia de învăţământ superior a unui anunţ în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data constatării dispariţiei.

    ART. 11
    (1) PFPA organizate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior se înscriu în Registrul programelor de educaţie şi formare a adulţilor din instituţiile de învăţământ superior, denumit în continuare RPEFPAIIS, care este gestionat de către ANC.
    (2) RPEFPAIIS, pentru interoperabilitatea registrelor şi fluiditatea schimbului de date, face parte din Registrul naţional al calificărilor şi este organizat similar acestuia.
    (3) În vederea înregistrării PFPA în registrul prevăzut la alin. (1), instituţia de învăţământ superior transmite către ANC, în format electronic, un dosar de înregistrare care cuprinde următoarele:
    a) cerere de înregistrare/actualizare a PFPA;
    b) formularul de înregistrare/actualizare a PFPA;
    c) hotărârea senatului instituţiei de învăţământ superior prin care se aprobă PFPA şi se solicită înscrierea în RPEFPAIIS a PFPA.

    (4) Analiza dosarului prevăzut la alin. (3) se derulează pe parcursul a 15 zile lucrătoare, dacă nu apar alte solicitări de completare a dosarului, care se vor transmite instituţiei iniţiatoare, în scris, caz în care durata de analiză se prelungeşte cu durata de răspuns.
    (5) Modelul cererii şi al formularului de înregistrare/actualizare a PFPA prevăzute la alin. (2) se aprobă prin decizie a preşedintelui ANC şi se publică pe site-ul instituţiei în termen de 30 de zile de la publicarea prezentei metodologii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (6) Informaţiile transmise către ANC conform alin. (3) lit. b) conţin cel puţin următoarele date:
    a) denumirea PFPA şi nivelul CNC;
    b) tipul programului şi domeniul — ISCED-F 2013;
    c) standardul ocupaţional/standardul de calificare care a stat la baza organizării PFPA;
    d) descrierea PFPA prin rezultatele învăţării/competenţele dobândite (după caz) şi ocupaţia/ocupaţiile din piaţa muncii căreia/cărora i/li se adresează programul;
    e) locul şi forma de desfăşurare a PFPA, programul şi organizatorul: universitatea/facultatea, consorţiul;
    f) durata programului şi numărul de credite ECTS.

    (7) Instituţiile de învăţământ superior acreditate organizatoare de PFPA, înscrise în RPEFPAIIS, au următoarele obligaţii:
    a) de a solicita ANC necesarul de certificate pentru programele înscrise în RPEFPAIIS;
    b) de a transmite către ANC, trimestrial, datele privind absolvenţii PFPA, pentru înscrierea în Registrul absolvenţilor programelor de educaţie şi formare a adulţilor din învăţământul superior, denumit în continuare RAPEFAIIS, care, pentru interoperabilitatea registrelor şi fluiditatea schimbului de date, este similar cu registrul absolvenţilor din centrele de evaluare a competenţelor profesionale obţinute în contexte de învăţare nonformală şi informală.

    (8) Datele prevăzute la alin. (7) lit. b) se transmit către ANC pe baza formularului privind absolvenţii PFPA, aprobat prin decizie a preşedintelui ANC şi publicat pe site-ul instituţiei în termen de 60 de zile de la publicarea prezentei metodologii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (9) RAPEFAIIS este o bază de date gestionată şi actualizată de către ANC.
    (10) Modelul cererii prin care se solicită necesarul de certificate menţionat la alin. (7) lit. a) se aprobă prin decizie a preşedintelui ANC şi se publică pe site-ul instituţiei în termen de 30 de zile de la publicarea prezentei metodologii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 12
    (1) Structura RPEFPAIIS este prevăzută în anexa nr. 5.
    (2) Structura RAPEFAIIS este prevăzută în anexa nr. 6. Acest registru nu este public.
    (3) Pentru activitatea de înscriere a PFPA în registrul aferent, instituţiile de învăţământ superior achită, pe bază de factură, o sumă egală cu valoarea a 25% din salariul minim net pe economie calculat conform legislaţiei în vigoare la data depunerii actelor, pentru fiecare program nou sau actualizat.

    ART. 13
    PFPA în cadrul instituţiei de învăţământ superior se pot organiza în regim cu taxă sau cu finanţare din alte surse.

    ART. 14
    (1) Un PFPA de nivel 5 CNC organizat în cadrul instituţiilor de învăţământ superior funcţionează legal, dacă domeniul de licenţă aferent este acreditat.
    (2) Menţinerea acreditării pentru PFPA se realizează prin evaluare periodică a domeniului de licenţă aferent.
    (3) Instituţiile de învăţământ superior acreditate elaborează un regulament propriu de organizare şi desfăşurare a PFPA, unde vor fi incluse şi procedurile de evaluare internă a calităţii.
    (4) PFPA de nivel 4 CNC se acreditează conform legislaţiei în vigoare, de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.

    ART. 15
    ANC este abilitată să emită, prin decizie a preşedintelui, instrucţiuni privind punerea în aplicare a prevederilor prezentei metodologii.

    ART. 16
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    *) Anexa nr. 1 la metodologie este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    la metodologie
    *) Anexa nr. 2 la metodologie este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    la metodologie
    *) Anexa nr. 3 la metodologie este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    la metodologie
 (a se vedea imaginea asociată)

┌───────────────────────────────────────┐
│1. Titlul certificatului*1 │
├───────────────────────────────────────┤
│Exemplu: Certificat de competenţe │
│profesionale pentru – Tehnician în │
│industria alimentară Cod NC 3162.3 │
│2. Titlul tradus al certificatului*2 │
├───────────────────────────────────────┤
│Exemplu: Certificate of professional │
│competencies – Food industry technician│
│– Code 3162.3 │
│3. Profilul aptitudinilor şi │
│competenţelor │
│Enumeraţi aptitudinile şi competenţele │
│dobândite de titularul certificatului. │
│Această listă trebuie să înceapă │
│astfel: „Titularul certificatului poate│
│să” şi trebuie să includă o listă de │
│aproximativ 5 până la 15 elemente │
│utilizând verbe de acţiune, care să │
│descrie competenţele dobândite. │
│Exemplu: │
│Titularul certificatului poate să │
│Competenţe-cheie: │
│— comunicare şi numeraţie │
│— utilizarea calculatorului şi │
│prelucrarea informaţiei │
│— comunicarea în limba străină │
│— asigurarea calităţii │
│— dezvoltare personală în scopul │
│obţinerii performanţei │
│— igiena şi securitatea muncii │
│— lucrul în echipă │
│Unităţi de competenţe tehnice generale:│
│— controlul proceselor biochimice din │
│industria alimentară │
│— conducerea calităţii în industria │
│alimentară │
│— aplicarea măsurilor de igienă şi │
│protecţia mediului în industria │
│alimentară │
│— documente de evidenţă primară │
│— coordonare a proceselor tehnologice │
│în industria alimentară │
│— marketing în industria alimentară │
│Unităţi de competenţe tehnice │
│specializate: │
│— tehnologii specifice în industria │
│alimentară extractivă │
│— tehnologii specifice în industria │
│alimentară fermentativă │
│— tehnologii specifice de obţinere a │
│produselor de origine animală. │
│4. Categoriile de ocupaţii accesibile │
│titularului certificatului*3 │
├───────────────────────────────────────┤
│Exemplu: │
│— instalarea, repararea şi întreţinerea│
│utilajelor şi echipamentelor │
│— efectuarea de întreţinere preventivă │
│la utilaje şi echipamente │
│— testarea şi depanarea utilajelor şi │
│echipamentelor │
│5. Statutul official al certificatului │
├─────────────────────┬─────────────────┤
│ │Denumirea şi │
│ │statutul │
│ │autorităţii │
│ │naţionale/ │
│ │regionale care │
│ │asigură │
│Denumirea şi statutul│acreditarea/ │
│instituţiei care │recunoaşterea │
│emite certificatul │certificatului │
│Exemplu: Colegiul │Exemplu: │
│Tehnic „Edmond │Autoritatea │
│Nicolau” │Naţională pentru │
│www.edmondnicolau.ro │Calificări http:/│
│Nivelul │/site.anc.edu.ro │
│certificatului │Grila de notare/ │
│(naţional sau │Criterii de │
│european)*4 │absolvire │
│Exemplu: │Exemplu: │
│Nivelul 4 al Cadrului│Note de la 1 la │
│naţional al │10 (1: nota │
│calificărilor │minimă); pentru │
│Nivelul 5 al Cadrului│absolvire: │
│european al │minimum media 5, │
│calificărilor │minimum nota 6 la│
│Acces la următorul │proba practică la│
│nivel de educaţie/ │examenul de │
│formare*4 │absolvire │
│Exemplu: │Acorduri │
│Acces la nivelul │internaţionale*4 │
│patru, pe baza │Exemplu: │
│diplomei de │Convenţia cu │
│bacalaureat │privire la │
│ │suprimarea │
│ │cerinţei │
│ │supralegalizării │
│ │actelor oficiale │
│ │străine, adoptată│
│ │la Haga la 5 │
│ │octombrie 1961 │
├─────────────────────┴─────────────────┤
│Baza legală │
│Exemplu: │
│Legea învăţământului superior nr. 199/ │
│2023, cu modificările şi completările │
│ulterioare │
├───────────────────────────────────────┤
│6. Modalităţi de obţinere a │
│certificatului recunoscute oficial │
├───────────────────────────────────────┤
│A se înlocui cu descrierea modului de │
│obţinere a certificatului (stagiu de │
│ucenicie, în şcoală/centru de formare │
│sau la agentul economic, acreditarea/ │
│recunoaşterea învăţării anterioare) şi/│
│sau a se completa tabelul de mai jos. │
├────────────────┬─────────┬────────────┤
│Descrierea │Procentul│Durata │
│educaţiei şi │din │(ore/ │
│formării │programul│săptămâni/ │
│profesionale │total │luni/ani) │
│primite │(%) │ │
├────────────────┼─────────┼────────────┤
│Dobândită în │ │ │
│şcoală/centru de│30% │324 de ore │
│formare │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────┤
│Dobândită la │70% │756 de ore │
│agentul economic│ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────┤
│Acreditarea/ │ │ │
│Recunoaşterea │% │ │
│învăţării │ │ │
│anterioare │ │ │
├────────────────┴─────────┼────────────┤
│Durata totală a educaţiei/│ │
│formării profesionale care│1.080 de ore│
│a condus la dobândirea │ │
│certificatului │ │
├──────────────────────────┴────────────┤
│7. Informaţii suplimentare │
│Condiţii de admitere*4 │
│Exemplu: Absolvirea nivelului secundar │
│superior (liceul) │
│Mai multe informaţii (inclusiv │
│descrierea sistemului naţional de │
│calificări) │
│Exemplu: www.tvet.ro, www.edu.ro │
│Centru Naţional Europass │
│europass.anc.edu.ro │
└───────────────────────────────────────┘

    *1 În limba de origine.
    *2 Dacă este cazul. Această traducere nu are valoare juridică.
    *3 Dacă este cazul.
    Suplimentul la certificatul profesional oferă informaţii suplimentare despre certificat şi nu are statut juridic în sine. Formatul acestuia se bazează pe Decizia (UE) 2018/646 a Parlamentului European şi a Consiliului din 18 aprilie 2018 privind un cadru comun pentru furnizarea unor servicii mai bune pentru aptitudini şi calificări (Europass) şi de abrogare a Deciziei nr. 2.241/2004/CE.

    *4 Dacă este cazul.

    ANEXA 5

    la metodologie
    STRUCTURA
    Registrului programelor de educaţie şi formare
    a adulţilor din instituţiile de învăţământ superior (RPEFPAIIS)

┌────────────┬─────────────────────────┐
│ │Câmp │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Organismul de acordare a │
│ │calificării/Organizatorul│
│ │PFPA │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Titlul calificării │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Domeniul educational │
│ │conform ISCED-F 2013 │
│Informaţii ├─────────────────────────┤
│generale │Ţara/Locaţia │
│educaţionale├─────────────────────────┤
│ │Nivelul CNC-CEC │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Domeniul ISCED-F 2013 │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Denumirea calificării/ │
│ │PFPA │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Numărul de credite de │
│ │studii transferabile, │
│ │conform ECTS │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Organismal de asigurare a│
│Asigurarea │calităţii │
│calităţii ├─────────────────────────┤
│ │Data expirării │
│ │autorizării/acreditării │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cunoştinţe │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Aptitudini/Abilităţi │
│ ├─────────────────────────┤
│ │Responsabilitate şi │
│Descrierea │autonomie │
│calificării ├─────────────────────────┤
│prin │sau │
│rezultate ├─────────────────────────┤
│ale │Câmp ce permite │
│învăţării/ │introducerea unui text │
│competenţe │liber pentru a descrie │
│ │ceea ce ar trebui să │
│ │cunoască, să înţeleagă şi│
│ │să fie capabil să facă │
│ │cursantul/competenţe │
│ │conform suplimentului la │
│ │diplomă │
├────────────┼─────────────────────────┤
│Informaţii │Codul ocupaţiei conform │
│privind │ISCO/ESCO/COR │
│corelarea │ │
│calificării ├─────────────────────────┤
│cu piaţa │Parteneri │
│muncii │ │
└────────────┴─────────────────────────┘


    ANEXA 6

    la metodologie
    STRUCTURA
    Registrului absolvenţilor programelor de educaţie
    şi formare a adulţilor din instituţiile
    de învăţământ superior (RAPEFAIIS)
    (Nu este public.)

┌───────────┬──────────┬───────────┬───────────────┬───────┬──────────────┬──────────┬─────┬──────────┐
│ │ │Denumire │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Programul/ │ │ │ │ │ │ │
│Absolventul│Instituţia│Standardul │Tipul │Nivelul│Seria şi │Data │Acord│ │
│(numele şi │de │ocupaţional│certificatului*│CNC │numărul │eliberării│GDPR │Observaţii│
│prenumele) │învăţământ│/Standardul│ │ │certificatului│ │DA/NU│ │
│ │ │de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │calificare │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼───────────┼───────────────┼───────┼──────────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴──────────┴───────────┴───────────────┴───────┴──────────────┴──────────┴─────┴──────────┘

    * Calificare/Specializare/Perfecţionare.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016