Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 5 decembrie 2014  privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 5 decembrie 2014 privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 952 din 29 decembrie 2014

    CAP. I
    DISPOZIŢII GENERALE

    ART. 1
    În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) lectorat de limba română - mod specific de organizare a cursurilor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească într-o universitate din străinătate, prin Institutul Limbii Române;
    b) post de lector de limba română la o universitate din străinătate - poziţia ocupată în cadrul Corpului lectorilor de limba română din cadrul Institutului Limbii Române, indiferent de funcţia didactică;
    c) Corpul lectorilor - compartiment în cadrul Institutului Limbii Române prin care se asigură funcţionarea lectoratelor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate;
    d) mandat/misiune în străinătate a lectorului de limba română - perioada în care lectorul de limba română promovează limba, literatura, cultura şi civilizaţia românească într-o universitate din străinătate prin activităţi didactice, activităţi de cercetare, activităţi ştiinţifice etc.
    ART. 2
    (1) Lectoratul de limba română se înfiinţează şi funcţionează într-o universitate din străinătate, în baza acordurilor interguvernamentale, interministeriale sau a protocoalelor interinstituţionale încheiate între Institutul Limbii Române şi universitatea respectivă.
    (2) Lectorul de limba română este cadru didactic, cu minimum 2 ani vechime la catedră, titular într-o instituţie/unitate de învăţământ românească acreditată sau autorizată, numit prin ordin al ministrului educaţiei naţionale să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească la universităţi din străinătate, în urma promovării concursului organizat de către Institutul Limbii Române.

    CAP. II
    Organizarea concursurilor

    SECŢIUNEA 1
    Propunerile de organizare a concursurilor

    ART. 3
    (1) În interesul promovării limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti în străinătate, Institutul Limbii Române organizează concursuri pentru ocuparea, pe perioadă determinată, a posturilor de lector de limba română.
    (2) Posturile de lector de limba română la o universitate din străinătate se ocupă prin concurs, în conformitate cu prezenta metodologie.
    ART. 4
    (1) Propunerea de organizare a concursului pentru ocuparea unui post de lector de limba română se face de către Compartimentul lectorate din cadrul Institutului Limbii Române, prin referat.
    (2) Lista posturilor de lector de limba română propuse pentru ocuparea prin concurs se aprobă de către directorul Institutului Limbii Române.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Anunţul de organizare a concursului

    ART. 5
    (1) Institutul Limbii Române are obligaţia să publice, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea unui post de lector de limba română, anunţul privind concursul în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, într-un cotidian de largă circulaţie, la sediul Institutului Limbii Române, pe site-ul web al Institutului Limbii Române şi pe site-ul web al Ministerului Educaţiei Naţionale.
    (2) Anunţul conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) descrierea lectoratului pentru care se organizează concursul: ţara, universitatea etc.;
    b) calendarul concursului;
    c) decizia comisiei de concurs privind lansarea concursului în mediul universitar sau în mediul preuniversitar ori în ambele, în funcţie de solicitările partenerului străin şi de structura lectoratului;
    d) lista documentelor din dosarul de concurs;
    e) cerinţe particulare formulate de către universitatea din străinătate, dacă există;
    f) adresa la care trebuie transmis dosarul de concurs;
    g) datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Concursul

    ART. 6
    (1) Concursul constă în:
    a) evaluarea dosarului de concurs;
    b) interviu;
    c) desemnarea lectorului.
    (2) Fiecare candidat obţine un punctaj calculat ca suma dintre punctajul obţinut la evaluarea dosarului şi punctajul obţinut la interviu.
    (3) Punctajul maxim este de 100 de puncte.
    (4) Sunt declaraţi admişi candidaţii care obţin minimum 55 de puncte.
    (5) Rezultatele evaluării dosarului şi ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişează pe pagina web a Institutului Limbii Române, conform calendarului.
    ART. 7
    În vederea înscrierii la concursul pentru ocuparea unui post de lector de limba română la o universitate din străinătate, candidatul întocmeşte un dosar, în format tipărit şi pe suport electronic (CD, DVD etc.), care conţine următoarele documente:
    a) opis al documentelor cuprinse în dosar, semnat de către candidat;
    b) cererea de înscriere la concurs, semnată de către candidat, conform anexei nr. 1;
    c) copie a documentului de identitate;
    d) copie a certificatului de căsătorie sau alt document care face dovada schimbării numelui, dacă este cazul;
    e) adeverinţă medicală cu menţiunea "apt pentru muncă";
    f) adeverinţa privind statutul de titular al candidatului într-o instituţie/unitate de învăţământ acreditată sau autorizată şi privind vechimea în învăţământ;
    g) copii ale diplomelor care atestă studiile candidatului: licenţă, master, doctorat, postdoctorat; în cazul în care diplomele de studii au fost obţinute în străinătate, vor fi însoţite de documente privind recunoaşterea sau echivalarea acestora în România;
    h) adeverinţă privind calitatea de doctorand, dacă este cazul;
    i) adeverinţă privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul universitar;
    j) copie a documentului privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul preuniversitar;
    k) curriculum vitae în format european, în limba română şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică;
    l) lista lucrărilor de specialitate;
    m) lista evenimentelor ştiinţifice, proiectelor de cercetare etc. la care a participat candidatul;
    n) certificat de competenţă lingvistică pentru o limbă străină sau un document echivalent;
    o) proiect de activitate didactică pentru un ciclu complet de studii de 3 ani, în limba română şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, precum şi un rezumat al acestuia;
    p) două recomandări în limba română, cu traducere în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, din care cel puţin una să fie din partea unui reprezentant al instituţiei/unităţii de învăţământ în care candidatul este titular;
    q) alte documente conform cerinţelor particulare postului de lector pentru care candidează.
    ART. 8
    (1) Proiectul de activitate didactică are maximum 2.000 de cuvinte, iar rezumatul acestuia are maximum 300 de cuvinte. Acestea se redactează cu caractere Times New Roman, la 1,5 rânduri.
    (2) În elaborarea proiectului, candidaţii vor face referire şi vor avea în vedere următoarele secţiuni:
    a) Mediul cultural şi educaţional în care va funcţiona lectoratul;
    b) Proiectarea unui parcurs didactic relevant, orientat spre nevoile cursanţilor;
    c) Competenţele specifice;
    d) Competenţe de comunicare interpersonală şi instituţională;
    e) Valoarea adăugată.
    ART. 9
    (1) Dosarul de concurs se depune în format tipărit şi pe suport electronic, în termenul stabilit prin calendarul concursului, la Institutul Limbii Române, direct sau prin intermediul serviciilor poştale ori de curierat care permit confirmarea primirii în termen de 30 de zile de la data publicării anunţului privind concursul.
    (2) Se evaluează numai dosarele complete.
    ART. 10
    (1) Evaluarea dosarelor se face în conformitate cu Grila de evaluare a dosarului de concurs prevăzută în anexa nr. 2.
    (2) Fiecare membru al comisiei de concurs evaluează şi punctează dosarele candidaţilor.
    (3) Punctajul final la evaluarea dosarului este media aritmetică a punctajelor acordate de către membrii comisiei.
    (4) Punctajul maxim care se acordă pentru dosar este de 70 de puncte, iar punctajul minim necesar este de 35 de puncte.
    (5) Rezultatele evaluării dosarelor se publică pe site-ul web al Institutului Limbii Române, în termen de două zile de la data evaluării prevăzute în calendarul concursului.
    ART. 11
    (1) Sunt acceptaţi la proba de interviu candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar la evaluarea dosarului.
    (2) Interviul se susţine în faţa comisiei de concurs, în prezenţa a minimum 4 dintre membrii acesteia, la data stabilită în calendarul concursului, şi constă în:
    - susţinerea proiectului didactic de activitate pentru un ciclu de studii (3 ani), propus de către candidat;
    - discuţii pe tema predării limbii române ca limbă străină, a activităţii de lector de limba română etc.
    (3) Fiecare membru al comisiei punctează candidatul, conform grilei de interviu prevăzute în anexa nr. 3.
    (4) Membrii comisiei pot adresa întrebări candidatului în legătură cu proiectul prezentat, cu activitatea de lector de limba română pe care urmează să o desfăşoare, cu activitatea de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţara pentru care aplică etc.
    (5) Punctajul final la proba de interviu este media aritmetică a punctajelor acordate de către membrii comisiei.
    (6) Punctajul maxim care se acordă la interviu este de 30 de puncte, iar punctajul minim necesar este de 20 de puncte.
    (7) Rezultatele interviului se publică pe site-ul web al Institutului Limbii Române, în termen de două zile de la data probei.
    ART. 12
    (1) Concursul se consideră finalizat după desemnarea de către universitatea din străinătate a lectorului de limba română dintre candidaţii admişi.
    (2) În cazul în care postul scos la concurs nu a fost ocupat, concursul poate fi reluat, cu respectarea integrală a procedurilor.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Comisia de concurs

    ART. 13
    (1) Comisia de concurs pentru ocuparea posturilor de lector de limba română se numeşte prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
    (2) Comisia de concurs este formată din 7 membri permanenţi şi 3 membri supleanţi:
    - directorul Institutului Limbii Române - preşedinte;
    - 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - 1 reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe;
    - 3 specialişti în predarea limbii române (cadre didactice universitare, cercetători etc.);
    - 3 membri supleanţi.
    (3) În cazul indisponibilităţii participării unui membru permanent la lucrările comisiei, acesta poate fi înlocuit de către un membru supleant.
    (4) Hotărârea comisiei este validă dacă întruneşte majoritatea simplă.
    ART. 14
    Comisia de concurs are următoarele atribuţii:
    a) decide lansarea concursului pentru candidaţii din mediul universitar sau din mediul preuniversitar ori din ambele;
    b) evaluează dosarele candidaţilor;
    c) evaluează candidaţii la proba de interviu;
    d) transmite Compartimentului lectorate al Institutului Limbii Române rezultatele evaluării dosarelor şi pe cele de la interviu, pentru a fi comunicate candidaţilor.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Contestaţii

    ART. 15
    (1) Contestaţiile pot fi depuse exclusiv pentru nerespectarea procedurilor legale de concurs.
    (2) În situaţia în care un candidat deţine elemente care pot demonstra nerespectarea procedurilor legale de concurs, candidatul poate formula contestaţie în termen de două zile de la comunicarea rezultatului.
    (3) Contestaţia se formulează în scris, se înregistrează la Institutul Limbii Române şi se soluţionează de către comisia de contestaţii.
    (4) Comisia de contestaţii este numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române şi este alcătuită din 3 membri.
    ART. 16
    Rezultatele concursului se publică pe site-ul Institutului Limbii Române în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea concursului.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 17
    (1) Numirea pe postul de lector de limba română la universitatea din străinătate se face prin ordin al ministrului educaţiei.
    (2) Institutul Limbii Române încheie contracte de muncă pe perioadă determinată cu lectorii de limba română pe durata misiunii în străinătate.
    ART. 18
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1
la metodologie

                         Cerere de înscriere la concurs
    Subsemnatul(a), .............................................................., având titlul/gradul didactic ..............................................., născut(ă) la data de ........................., cu domiciliul în localitatea ................................................., judeţul/sectorul ................................, str. ...................................., nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ......, telefon ................., absolvent(ă) în anul .......... al (a) Facultăţii de ................................................................. din cadrul Universităţii ......................................................., specializarea ....................,................................., titular la .............../(instituţia/unitatea de învăţământ)..................., cu o vechime în învăţământ de .............. ani, vă rog să îmi aprobaţi înscrierea la concursul pentru ocuparea postului de lector de limba română de la ..................../(universitatea, ţara)............... .
    Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, că toate informaţiile din dosarul meu de concurs sunt reale, iar proiectul prezentat nu este un plagiat, fiind creaţia mea.

    Data ............. Semnătura.................


    ANEXA 2
la metodologie


                                           Grilă de evaluare a dosarului de concurs
 ┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
 │Nr. │ Criteriul de evaluare*1) │ Criteriul de punctare │ Punctajul │
 │crt.│ ├───────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤ │
 │ │ │ Domeniul de licenţă │ Specializarea │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │1 │Studii universitare de bază*2) │Limba şi literatură │Limbă şi literatură română │15 puncte │
 │ │ │ ├──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │ │Altă specializare │14 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Limbi moderne aplicate │Toate specializările │14 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Istorie, Ştiinţe ale comunicării, │Toate specializările │12 puncte │
 │ │ │Studii culturale (în limba română) │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │2 │Masterat │Masterat filologie │Limba şi literatura română │5 puncte │
 │ │ │ ├──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │ │Altă specializare │4 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat istorie │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat în studii culturale │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat în ştiinţele comunicării │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Masterat în alt domeniu │ │2 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │3 │Doctorat │Doctorat în filologie │ │10 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în istorie │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în studii culturale │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în ştiinţele comunicării │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorat în alte domenii │ │8 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Doctorand │ │4 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │4 │Cunoaşterea limbii ţării în care │ │Specializare universitară în │5 puncte │
 │ │funcţionează lectoratul │ │limba ţării partenere │ │
 │ │ │ ├──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │ │Certificat/Atestat de │5 puncte │
 │ │ │ │cunoaştere a limbii ţării în │pentru │
 │ │ │ │care funcţionează lectoratul │nivelul C │
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │4 puncte │
 │ │ │ │ │pentru │
 │ │ │ │ │nivelul B │
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │3 puncte │
 │ │ │ │ │pentru │
 │ │ │ │ │nivelul A │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │5 │Gradul didactic │Asistent universitar │ │7 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Lector universitar │ │8 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Conferenţiar universitar │ │9 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Profesor universitar │ │10 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Profesor în învăţământul │ │6 puncte - │
 │ │ │preuniversitar │ │gradul │
 │ │ │ │ │didactic I │
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │5 puncte - │
 │ │ │ │ │gradul │
 │ │ │ │ │didactic II│
 │ │ │ │ ├───────────┤
 │ │ │ │ │3 puncte - │
 │ │ │ │ │gradul │
 │ │ │ │ │didactic │
 │ │ │ │ │definitiv │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │6 │Experienţă în predarea limbii │Lector de limba română │ │5 puncte │
 │ │române pentru străini ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │An pregătitor │ │4 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Cursuri de vară │ │3 puncte │
 │ │ ├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │ │ │Alte cursuri de limba română ca │ │2 puncte │
 │ │ │limbă străină │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │7 │Activitatea ştiinţifică*3) │Lucrări de specialitate, │ │Între 1-10 │
 │ │ │participări la evenimente │ │puncte │
 │ │ │ştiinţifice, la proiecte de │ │ │
 │ │ │cercetare etc. │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼───────────┤
 │8 │Cerinţe ale partenerului │ │ │Între 1-10 │
 │ │ │ │ │puncte │
 └────┴──────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴──────────────────────────────┴───────────┘


──────────
    *1) La criteriile 1-6 se acordă punctajul cel mai mare. Nu se cumulează punctaje aferente aceluiaşi criteriu.
    *2) Pentru absolvenţii din seriile anterioare, comisia de selecţie va proceda la încadrarea/echivalarea domeniilor de licenţă/masterat/doctorat, dacă este cazul.
    *3) La criteriul 7 punctarea poate ţine cont de structura şi particularităţile lectoratului.
──────────


    ANEXA 3
la metodologie


                                                        Grila de interviu

  A. Evaluarea proiectului (maximum18 puncte)
 ┌────┬──────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
 │Nr. │ Domenii │ Aspecte/Teme evaluate │ Punctajul │
 │crt.│ │ │ maxim │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │1. │Cunoaşterea mediului cultural şi │- aspecte specifice culturii cu impact asupra sistemului │0,8 puncte │
 │ │educaţional │educaţional │ │
 │ │(4 puncte) │- particularităţi ale lectoratului pentru care a aplicat │ │
 │ │ │candidatul │0,8 puncte │
 │ │ │- cunoaşterea planurilor de învăţământ existente │0,8 puncte │
 │ │ │- contacte personale în mediul educaţional al lectoratului │ │
 │ │ │relevante pentru activitatea didactică │0,8 puncte │
 │ │ │- competenţe de comunicare în limba ţării-gazdă/într-o limbă de │ │
 │ │ │circulaţie internaţională │0,8 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │2. │Proiectarea unui parcurs didactic │- scopul şi relevanţa proiectului │0,75 puncte│
 │ │relevant, orientat spre nevoile │- conţinuturi moderne, semnificative, bine structurate │0,75 puncte│
 │ │cursanţilor │- o viziune modernă asupra procesului didactic │0,75 puncte│
 │ │(6 puncte) │- eficienţa tehnicilor de interacţiune didactică │0,75 puncte│
 │ │ │- cunoaşterea instrumentelor de lucru disponibile (planul-cadru │ │
 │ │ │european, manuale etc.) │0,75 puncte│
 │ │ │- capacitatea de elaborare a unor materiale didactice │0,75 puncte│
 │ │ │- capacitatea de monitorizare şi evaluare a progresului │ │
 │ │ │studenţilor │0,75 puncte│
 │ │ │- capacitatea de motivare a studenţilor pentru studierea limbii │ │
 │ │ │române │0,75 puncte│
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │3. │Competenţe specifice │- competenţe specifice acumulate în activitatea desfăşurată până│ │
 │ │(4 puncte) │la momentul aplicaţiei │0,8 puncte │
 │ │ │- fructificarea experienţei didactice şi/sau ştiinţifice │ │
 │ │ │relevante │0,8 puncte │
 │ │ │- capacitatea de a elabora un proiect de activitate didactică │0,8 puncte │
 │ │ │- competenţe avansate de redactare │0,8 puncte │
 │ │ │- capacitate de inovare │0,8 puncte │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │4. │Competenţe de comunicare │- abilităţi de comunicare interculturală │0,5 puncte │
 │ │interpersonală şi instituţională │- capacitatea de a stabili relaţii de colaborare instituţională │0,5 puncte │
 │ │(2 puncte) │- abilităţi de comunicare cu studenţii │0,5 puncte │
 │ │ │- strategii de a atrage noi studenţi în programele de limba │0,5 puncte │
 │ │ │română │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │5. │Valoare adăugată │- competenţe pentru predarea limbii române ca limbă străină │0,5 puncte │
 │ │(2 puncte) │- beneficii pentru studenţi │0,5 puncte │
 │ │ │- beneficii pentru dezvoltarea personală │0,5 puncte │
 │ │ │- capacitatea de a stabili contacte instituţionale pe termen │ │
 │ │ │lung │0,5 puncte │
 └────┴──────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

  B. Evaluarea susţinerii proiectului şi a participării la discuţii (maximum 12 puncte)
 ┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
 │Nr. │ Criteriu de evaluare │ Punctajul │
 │crt.│ │ maxim │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │1. │Comportamentul comunicativ adecvat situaţional │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │2. │Capacitatea de structurare a conţinuturilor prezentate │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │3. │Capacitatea de sinteză şi de captare a esenţialului │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │4. │Capacitatea de a dialoga, elaborând răspunsuri relevante la întrebări │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │5. │Capacitate de argumentare şi asertivitate │2 puncte │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
 │6. │Deschidere comunicativă, spontaneitate, originalitate │2 puncte │
 └────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘


                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016