Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 4 noiembrie 2016  de evaluare, de selectare şi de finanţare a proiectelor din cadrul programului de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 4 noiembrie 2016 de evaluare, de selectare şi de finanţare a proiectelor din cadrul programului de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi "Înfiinţarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză şi locuinţe protejate în vederea dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi şi pentru prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate"

EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 896 din 8 noiembrie 2016
──────────
    Aprobată prin decizia nr. 271 din 4 noiembrie 2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 896 din 8 noiembrie 2016.
──────────


    ART. 1
    Programul de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi "Înfiinţarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză şi locuinţe protejate în vederea dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi şi pentru prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate", aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 798/2016, finanţat de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, de către Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, denumită în continuare Autoritatea finanţatoare, are ca scop dezvoltarea de servicii sociale care să conducă la participarea deplină a persoanelor cu dizabilităţi în societate.
    ART. 2
    (1) Pot primi fonduri necesare finanţării proiectelor: direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene/locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
    (2) Proiectele pot fi realizate în nume propriu, în parteneriat cu alţi furnizori de servicii sociale publici sau privaţi, acreditaţi în condiţiile legii, şi/sau unităţi administrativ-teritoriale.
    ART. 3
    Sunt finanţate proiecte ce corespund următorului obiectiv general stabilit de Autoritatea finanţatoare:
    Creşterea calităţii vieţii persoanelor cu dizabilităţi instituţionalizate, dezinstituţionalizarea şi prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi, concomitent cu dezvoltarea serviciilor alternative de sprijin pentru viaţă independentă şi integrare în comunitate
    Obiectiv specific:
    Dezvoltarea serviciilor sociale de tip centre de zi, centre respiro şi locuinţe protejate în vederea prevenirii instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate şi dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi
    ART. 4
    (1) Finanţarea nerambursabilă a proiectelor din cadrul programului de interes naţional se face exclusiv pe baza selecţiei publice de proiecte, organizată de către Autoritatea finanţatoare.
    (2) Etapele procedurii de selecţie sunt:
    a) publicarea anunţului de participare;
    b) publicarea pe site-ul propriu de către Autoritatea finanţatoare a Ghidului solicitantului programului de interes naţional;
    c) depunerea propunerilor de proiecte la registratura Autorităţii finanţatoare;
    d) verificarea conformităţii administrative, a eligibilităţii şi îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică şi financiară;
    e) evaluarea propunerilor de proiecte din punctul de vedere al ofertei tehnice şi financiare;
    f) efectuarea vizitelor de precontractare;
    g) comunicarea rezultatelor;
    h) încheierea convenţiilor de finanţare nerambursabilă;
    i) publicarea anunţului de atribuire a convenţiei sau convenţiilor de finanţare nerambursabilă.
    ART. 5
    (1) Autoritatea finanţatoare publică anunţul de participare la selecţia publică de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul propriu www.anpd.gov.ro. În anunţul de participare este menţionată data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte.
    (2) Data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte este de 30 de zile calendaristice de la data publicării anunţului de participare.
    (3) Din motive temeinice, Autoritatea finanţatoare are dreptul de a reduce numărul de zile prevăzut la alin. (2), dar nu la mai puţin de 15 zile, cu motivaţia corespunzătoare cuprinsă în anunţul de participare.
    ART. 6
    (1) Numărul de solicitanţi la sesiunea de selecţie publică de proiecte din cadrul programului de interes naţional nu este limitat.
    (2) Autoritatea finanţatoare va repeta procedura de selecţie de proiecte în cazul în care există un singur participant.
    (3) În cazul în care, în urma repetării procedurii, numai un participant a depus propunerea de proiect, Autoritatea finanţatoare are dreptul de a atribui convenţia de finanţare nerambursabilă acestuia, în condiţiile legii.
    ART. 7
    Ghidul solicitantului programului de interes naţional este aprobat prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare şi cuprinde în principal următoarele informaţii:
    a) informaţii generale privind Autoritatea finanţatoare;
    b) cerinţele minime de calificare solicitate de Autoritatea finanţatoare şi documentele care urmează să fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerinţelor respective;
    c) termenii de referinţă;
    d) instrucţiuni privind datele-limită care trebuie respectate şi formalităţile care trebuie îndeplinite;
    e) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;
    f) informaţii privind criteriile aplicate pentru atribuirea convenţiei de finanţare nerambursabilă;
    g) modelul convenţiei de finanţare nerambursabilă.
    ART. 8
    Autoritatea finanţatoare are dreptul, prin corrigendum, să completeze Ghidul solicitantului programului de interes naţional şi este obligată să comunice prin postarea pe site-ul propriu orice astfel de completare, ultima putând fi postată cu maximum 8 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte.
    ART. 9
    Propunerea de proiect din cadrul programului de interes naţional se depune la Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, situată în Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, până la data-limită prevăzută în anunţul de participare, cu respectarea cerinţelor din Ghidul solicitantului programului de interes naţional.
    ART. 10
    (1) Componenţa nominală a comisiei de evaluare a propunerilor de proiect din cadrul programului de interes naţional, denumită în continuare comisie, se stabileşte prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare.
    (2) Propunerile de proiect depuse sunt selectate de comisie în termen de 20 de zile calendaristice de la data deschiderii propunerilor de proiect.
    (3) În cazuri temeinic motivate, Autoritatea finanţatoare poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile.
    (4) În cadrul procesului de selectare, comisia poate solicita clarificări de la solicitanţi.
    (5) Departajarea propunerilor de proiecte se realizează în baza punctajului obţinut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea convenţiei de finanţare nerambursabilă, cuprinse în Ghidul solicitantului programului de interes naţional.
    (6) Comisia întocmeşte şi înaintează conducătorului autorităţii finanţatoare, spre aprobare, raportul în vederea atribuirii convenţiilor de finanţare nerambursabilă, precum şi cuantumul finanţării ce urmează a fi acordat pentru fiecare proiect, în limita fondurilor publice alocate în acest sens.
    (7) Rezultatul selecţiei se comunică în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data aprobării raportului comisiei şi publicării acestuia pe site-ul propriu, cu precizarea motivelor respingerii.
    (8) Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei se poate face în cel mult 7 zile calendaristice de la data publicării raportului, urmând ca Autoritatea finanţatoare să le soluţioneze în cel mult 5 zile lucrătoare de la data-limită de depunere a contestaţiilor.
    (9) Soluţionarea contestaţiilor se realizează de o comisie de contestaţii a cărei componenţă nominală este aprobată prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare.
    (10) Pentru fondurile necontractate, Autoritatea finanţatoare poate iniţia o nouă selecţie publică de proiecte.
    ART. 11
    (1) Convenţiile de finanţare nerambursabilă se încheie între Autoritatea finanţatoare, în calitate de finanţator, şi solicitant, în calitate de beneficiar, şi se semnează în termen de cel puţin 15 zile calendaristice de la comunicarea privind selecţia propunerilor de proiecte.
    (2) Modelul-cadru al convenţiei de finanţare nerambursabilă se constituie anexă la Ghidul solicitantului programului de interes naţional.
    (3) Contribuţia beneficiarului la realizarea proiectului este de minimum 10%, în bani, din valoarea finanţării nerambursabile solicitate de la Autoritatea finanţatoare.
    (4) Existenţa unor surse de finanţare, altele decât cele ale Autorităţii finanţatoare şi ale solicitantului, îl obligă pe solicitant la menţionarea explicită a acestora, a destinaţiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase.
    (5) Pentru aceeaşi activitate, un solicitant nu poate contracta decât o singură finanţare nerambursabilă de la Autoritatea finanţatoare în decursul unui an fiscal.
    ART. 12
    (1) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, un anunţ de atribuire a convenţiei sau a convenţiilor de finanţare nerambursabilă, nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încheierii selecţiei publice.
    (2) Finanţarea nerambursabilă se efectuează în raport cu realizarea activităţilor proiectului şi cheltuielile aferente. Virarea sumelor prevăzute în convenţia de finanţare nerambursabilă se va face, la cererea beneficiarilor, pe măsură ce aceştia înaintează rapoartele cu privire la activităţile desfăşurate, prevăzute în Ghidul solicitantului programului de interes naţional, însoţite de documentele justificative.
    (3) Atunci când pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale beneficiarul achiziţionează din fonduri publice nerambursabile produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevăzută de Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 23 mai 2016.
    (4) Plata finală de 10% se acordă după îndeplinirea de către beneficiarul finanţării a obiectivelor prevăzute în proiect, prezentarea şi validarea raportului final de activitate, prezentarea şi validarea raportului financiar final, prezentarea dovezii folosirii contribuţiei angajate prin convenţia de finanţare nerambursabilă şi finalizarea de către Autoritatea finanţatoare a etapelor de monitorizare.
    ART. 13
    Monitorizarea implementării proiectelor şi verificarea rapoartelor financiare referitoare la fondurile alocate pentru fiecare proiect din cadrul programului de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi "Înfiinţarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză şi locuinţe protejate în vederea dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi şi pentru prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate" se asigură de către Autoritatea finanţatoare, în conformitate cu metodologia de monitorizare, aprobată prin decizie a conducătorului autorităţii finanţatoare.
    ART. 14
    (1) Finanţarea acordată pentru derularea proiectelor din cadrul programului de interes naţional se suspendă în situaţia în care Autoritatea finanţatoare se sesizează sau este sesizată de alte autorităţi de control competente cu privire la utilizarea neconformă a fondurilor alocate şi, după caz, se sistează în situaţia în care Autoritatea finanţatoare constată că fondurile alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în convenţiile de finanţare încheiate.
    (2) Autoritatea finanţatoare poate cere, în condiţiile în care clauzele contractuale nu au fost respectate de către beneficiar, restituirea, parţială sau integrală, a finanţării.
    (3) Pe baza documentelor justificative, Autoritatea finanţatoare va deconta sumele cheltuite de beneficiar pentru implementarea proiectului, cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul bugetar.

                        ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016