Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 31 ianuarie 2024  privind determinarea nivelului stocului minim de gaze naturale obligatoriu de a fi constituit în depozitele de înmagazinare subterană în perioada 1 aprilie 2024-31 octombrie 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 31 ianuarie 2024 privind determinarea nivelului stocului minim de gaze naturale obligatoriu de a fi constituit în depozitele de înmagazinare subterană în perioada 1 aprilie 2024-31 octombrie 2024

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 95 din 1 februarie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1 din 31 ianuarie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 1 februarie 2024.
──────────
    ART. 1
    Prezenta metodologie are ca scop stabilirea modalităţii prin care se determină nivelul stocului minim de gaze naturale pe care titularii licenţei de furnizare a gazelor naturale au obligaţia să îl constituie în depozitele de înmagazinare subterană în perioada 1 aprilie 2024-31 octombrie 2024, astfel încât să fie asigurată alimentarea cu gaze naturale a clienţilor finali în condiţii de continuitate şi siguranţă.

    ART. 2
    Prezenta metodologie se aplică şi în cazul producătorilor de energie termică care optează pentru achiziţionarea gazelor naturale direct de la producătorii de gaze naturale în baza prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei.

    ART. 3
    (1) Abrevierile folosite şi termenii utilizaţi în prezenta metodologie au următoarele semnificaţii:
    a) ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;
    b) CC - consumator casnic;
    c) NC - consumator noncasnic;
    d) OÎ - operatorul de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    e) OTS - operatorul de transport şi de sistem;
    f) PET - producător de energie termică;
    g) PET client direct - producător de energie termică care a optat pentru achiziţia gazelor naturale direct de la producătorii de gaze naturale, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizată la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinată consumului populaţiei;
    h) SÎ - sistemul de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    i) SNT - Sistemul naţional de transport al gazelor naturale;
    j) capacitate de înmagazinare - volumul de gaze naturale, exprimat în mii mc şi MWh în condiţii de bază (T = 288,15 K; p = 101325 Pa), care poate fi înmagazinat într-un depozit subteran în condiţii de siguranţă, în limita permisă de parametrii dinamici şi statici ai zăcământului şi de facilităţile de suprafaţă existente;
    k) utilizator SÎ - utilizatorul sistemului de înmagazinare subterană a gazelor naturale.

    (2) Termenii prevăzuţi la alin. (1) se completează cu cei definiţi în Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în legislaţia aplicabilă în domeniul gazelor naturale.

    ART. 4
    (1) Cantităţile de gaze naturale reprezentând stocul minim ce urmează a fi înmagazinat în depozitele de înmagazinare subterană reprezintă 90% din capacitatea de înmagazinare a SÎ la nivel naţional.
    (2) În vederea stabilirii nivelului stocului minim, OÎ, PET client direct şi titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale au obligaţia de a transmite ANRE, în termen de 5 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei metodologii, următoarele informaţii:
    a) OÎ transmite următoarele informaţii:
    (i) capacitatea de înmagazinare a depozitelor din care este alcătuit sistemul de înmagazinare operat, exprimată în MWh;
    (ii) capacitatea disponibilă oferită pentru ciclul de înmagazinare 2024/2025, exprimată în MWh;
    (iii) cantităţile de gaze naturale existente în depozite, defalcate pe utilizatorii SÎ, exprimate în MWh;
    (iv) cantităţile de gaze naturale estimate a fi în depozite la data de 1 aprilie 2024.
    În termen de 3 zile de la finalizarea ciclului de extracţie 2023/2024, OÎ comunică nivelul cantităţilor existente în depozite la data de 1 aprilie 2024;

    b) PET client direct transmit următoarele informaţii:
    (i) cantitatea de gaze naturale estimată a fi consumată în perioada 1 noiembrie 2024-31 martie 2025 la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice, destinată consumului populaţiei, defalcată pe fiecare lună, exprimată în MWh;
    (ii) cantitatea de gaze naturale deţinută în depozitele de înmagazinare din ciclurile anterioare de înmagazinare destinată producerii de energie termică destinată populaţiei, exprimată în MWh;
    (iii) cantitatea de gaze naturale deţinută în depozitele de înmagazinare din ciclurile anterioare de înmagazinare destinată producerii de energie termică destinată populaţiei estimată a fi consumată până la data de 31 martie 2024, exprimată în MWh;

    c) titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale transmit următoarele informaţii;
    (i) cantitatea de gaze naturale deţinută în depozitele de înmagazinare din ciclurile anterioare de înmagazinare defalcată pe categorie de client final: CC, NC, PET (consum populaţie şi componenta NC), exprimată în MWh;
    (ii) cantitatea de gaze naturale deţinută în depozitele de înmagazinare din ciclurile anterioare de înmagazinare estimată a fi vândută până la data de 31 martie 2024 defalcată pe categorie de client final: CC, NC, PET (consum populaţie şi componenta NC), exprimată în MWh.


    (3) Informaţiile precizate la alin. (2) lit. b) pct. (i) sunt corelate cu cele transmise către OTS în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia unor necorelări ANRE poate solicita infamaţii suplimentare.
    (4) În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la solicitarea ANRE, PET client direct corelează informaţiile transmise ANRE cu cele transmise OTS.
    (5) În situaţia PET client direct care nu transmite sau nu transmite în termen datele solicitate, obligaţia de înmagazinare se calculează luând în considerare datele transmise către OTS.

    ART. 5
    (1) În vederea stabilirii cantităţilor de gaze naturale pe care titularii licenţelor de furnizare au obligaţia de a le constitui în depozitele de înmagazinare subterană, din stocul minim determinat conform prevederilor art. 4 alin. (1) se scad cantităţile de gaze naturale deţinute de OTS în vederea operării şi echilibrării SNT şi cele destinate stocului minim pentru PET client direct.
    (2) Stocul minim de gaze naturale al PET client direct reprezintă minimum 30% din cantitatea de gaze naturale estimată a fi consumată în perioada 1 noiembrie 2024-31 martie 2025 la producerea de energie termică în centralele de cogenerare şi în centralele termice, destinată consumului populaţiei.
    (3) Stocul minim de gaze naturale al titularilor licenţelor de furnizare, determinat conform prevederilor alin. (1), este defalcat pe fiecare titular în funcţie de ponderea pe care o are cantitatea de gaze naturale vândută clienţilor finali de către furnizorul respectiv în anul gazier 2022/2023 în totalul cantităţilor de gaze naturale vândute clienţilor finali la nivel naţional.
    (4) La stabilirea stocului minim obligatoriu a fi constituit se iau în considerare inclusiv cantităţile de gaze naturale ale titularilor licenţelor de furnizare a gazelor naturale/PET client direct rămase în depozite din ciclurile anterioare de înmagazinare şi comunicate ANRE, conform prevederilor art. 4 alin. (2).

    ART. 6
    (1) În termen de trei zile lucrătoare de la primirea completă a informaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (2), ANRE stabileşte nivelul stocului minim de gaze naturale obligatoriu de a fi constituit în depozitele de înmagazinare subterană în perioada 1 aprilie 2024-31 octombrie 2024, publică pe pagina proprie de internet decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru stabilirea nivelului stocului minim de gaze naturale obligatoriu de a fi constituit în depozitele de înmagazinare subterană în perioada 1 aprilie 2024-31 octombrie 2024 şi o comunică OÎ şi OTS.
    (2) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la publicarea deciziei prevăzute la alin. (1), titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale au obligaţia de a stabili şi transmite ANRE stocul minim stabilit prin decizia prevăzută la alin. (1) defalcat pe fiecare categorie de client final: CC, NC, PET. Stocul minim aferent clienţilor PET este defalcat ţinând cont de componenta destinată consumului populaţiei, respectiv cea destinată consumului NC.
    (3) ANRE transmite către OTS stocul minim defalcat la nivel de titular al licenţei de furnizare şi categorie de client final, respectiv PET client direct, în vederea alocării gazelor naturale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În cazul în care titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale nu transmit sau nu transmit în termen datele conform prevederilor alin. (3), stocul minim se stabileşte în baza datelor deţinute de ANRE.

    ART. 7
    (1) În situaţia modificării portofoliilor de clienţi finali CC şi PET ca urmare a exercitării de către clienţii finali a dreptului de schimbare a furnizorului de gaze naturale sau ca urmare a încetării contractelor de furnizare, cantităţile de gaze naturale alocate în baza prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare, şi capacităţile de înmagazinare aferente se transferă noului furnizor, conform prevederilor anexei nr. 5 la aceasta.
    (2) În situaţia modificării portofoliilor de clienţi finali ca urmare a schimbării furnizorului de gaze naturale, cantităţile de gaze naturale achiziţionate din piaţa concurenţială şi înmagazinate, precum şi capacităţile rezervate aferente se pot transfera între furnizori în condiţiile pieţei.
    (3) Noul furnizor are obligaţia de a solicita vechiului furnizor transferul cantităţilor de gaze naturale înmagazinate şi al capacităţii rezervate aferente.
    (4) În situaţia în care furnizorii implicaţi nu convin asupra condiţiilor de transfer al cantităţilor înmagazinate achiziţionate în regim concurenţial, capacitatea rezervată şi neutilizată, aferentă clienţilor finali care şi-au schimbat furnizorul, se transferă obligatoriu noului furnizor.
    (5) Cantităţile de gaze naturale aferente consumului clienţilor finali care fac obiectul transferului sunt egale cu cantităţile transmise/considerate de furnizorul iniţial în baza cărora a fost calculată şi stabilită obligaţia de înmagazinare, calculate proporţional cu ponderea pe care o are consumul fiecărei categorii în totalul consumului transmis de către furnizor conform prevederilor art. 6 alin. (2).
    (6) În cazul trecerii PET client direct la furnizare în regim concurenţial/furnizare în regim de ultimă instanţă, cantităţile de gaze naturale, inclusiv capacitatea rezervată, se transferă între PET client direct şi furnizor, în condiţiile anexei nr. 5 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Prin excepţie de la prevederile Regulamentului de programare şi funcţionare a depozitelor de înmagazinare subterană a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 141/2021, drepturile şi obligaţiile ce decurg din contractul de înmagazinare încheiat de utilizatorul SÎ de la care se transferă cantităţile de gaze naturale se transferă noului utilizator pentru întreaga capacitate transferată. Utilizatorul SÎ beneficiar al transferului îşi asumă toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din transfer; OÎ modifică în mod corespunzător contractele încheiate atât cu utilizatorul iniţial, cât şi cu utilizatorul beneficiar.
    (8) În situaţia transferului, valoarea serviciilor de înmagazinare se reduce corespunzător capacităţilor transferate.
    (9) În vederea efectuării transferului, utilizatorul iniţial şi utilizatorul beneficiar de capacitate de înmagazinare încheie un protocol privind transferul de gaze naturale şi de capacitate rezervată şi îl transmit către OÎ cu cel puţin 5 zile lucrătoare anterior datei de la care se doreşte a fi operaţional transferul. Protocolul cuprinde cel puţin următoarele informaţii:
    a) datele de identificare ale utilizatorului iniţial şi ale utilizatorului beneficiar;
    b) datele de identificare ale contractului încheiat între utilizatorul iniţial şi OÎ sau datele de identificare ale contractului de înmagazinare al utilizatorului mandatat pentru prestarea serviciului de înmagazinare pentru utilizatorii parte din transfer;
    c) datele de identificare ale contractului încheiat între utilizatorul beneficiar şi OÎ sau datele de identificare ale contractului de înmagazinare al utilizatorului mandatat pentru prestarea serviciului de înmagazinare pentru utilizatorii parte din transfer;
    d) cantitatea de gaze naturale şi capacitatea de înmagazinare care fac obiectul transferului;
    e) data de începere a perioadei de transfer.

    (10) Programul de înmagazinare este cel convenit cu utilizatorul iniţial. Programul de înmagazinare poate fi modificat numai cu acordul OÎ, în funcţie de posibilităţile tehnice ale depozitelor de înmagazinare la momentul solicitării.

    ART. 8
    (1) Traiectoria de constituire a stocului minim respectă următoarele obiective intermediare pentru lunile februarie, mai, iulie şi septembrie, astfel încât, la data de 1 noiembrie 2024, obligaţia de constituire a stocului minim să fie îndeplinită în procent de 100%, în conformitate cu prevederile art. 1 din Regulamentul (UE) 2023/2.633 al Comisiei Europene din 20 noiembrie 2023 de stabilire a traiectoriei de constituire de stocuri cu obiective intermediare pentru 2024 pentru fiecare stat membru care dispune de instalaţii de înmagazinare subterană a gazelor pe teritoriul său şi direct interconectate la zona sa de piaţă:

┌─────────┬───┬─────┬──────────┬─────────┐
│1 │1 │1 │1 │1 │
│februarie│mai│iulie│septembrie│noiembrie│
├─────────┼───┼─────┼──────────┼─────────┤
│40% │41%│65% │85% │90% │
└─────────┴───┴─────┴──────────┴─────────┘


    (2) Obiectivele intermediare ale traiectoriei de constituire a stocurilor minime se stabilesc în limita unei marje de cinci puncte procentuale.
    (3) OÎ raportează ANRE situaţia stocurilor constituite de către utilizatorii SÎ la fiecare dintre termenele prevăzute la alin. (1).
    (4) În situaţia în care un titular al licenţei de furnizare a gazelor naturale sau un PET client direct nu îndeplineşte două obiective consecutive ale traiectoriei de constituire a stocului minim, diferenţa dintre capacitatea utilizată şi cea obligatorie îndeplinirii obiectivului este retrasă de către OÎ. Utilizatorul SÎ are obligaţia de a achita tariful de rezervare aferent capacităţii retrase pe toată durata contractului de înmagazinare până la redistribuirea capacităţii retrase sau a unei părţi din aceasta, după caz.
    (5) Capacitatea retrasă conform prevederilor alin. (4) este redistribuită de către OÎ în conformitate cu prevederile Regulamentului de programare şi funcţionare a depozitelor de înmagazinare subterană a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 141/2021.

    ART. 9
    (1) Titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale/PET client direct raportează ANRE nivelul stocului minim constituit în cel mult trei zile lucrătoare de la fiecare dintre termenele prevăzute la art. 8 alin. (1).
    (2) Titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale care înregistrează modificări în portofoliul de clienţi ca urmare a exercitării de către aceştia a dreptului de schimbare a furnizorului de gaze naturale/trecerii la furnizarea în regim de ultimă instanţă, precum şi PET client direct care înregistrează modificări ale necesarului de consum ca urmare a trecerii la furnizarea în regim concurenţial/furnizarea în regim de ultimă instanţă, în întregime sau parţial, au obligaţia de a transmite ANRE, odată cu raportarea prevăzută la alin. (1), situaţii centralizatoare aferente modificărilor portofoliilor de clienţi/necesarului de consum intervenite în perioada cuprinsă între raportări, situaţii întocmite în conformitate cu modelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie, în format electronic - fişier tip Excel, semnate şi însuşite de către reprezentantul legal al titularilor de licenţă de furnizare a gazelor naturale/PET client direct.
    (3) Obligaţiile de constituire a stocului minim aferente titularilor licenţelor de furnizare a gazelor naturale/PET client direct care au comunicat în conformitate cu prevederile alin. (2) modificări ale portofoliului de clienţi finali/necesarului de consum se verifică luând în considerare cantităţile transferate, în funcţie de sensul transferului, predare sau preluare.
    (4) În situaţia constituirii stocului minim prin încheierea de contracte de vânzare-cumpărare ce au ca obiect cantităţi de gaze naturale provenite din depozitele de înmagazinare subterană înmagazinate de un alt furnizor de gaze naturale se vor preciza denumirea vânzătorului şi cantitatea contractată (în cazul în care există mai multe asemenea contracte pentru îndeplinirea obligaţiei, informaţiile se vor comunica pentru fiecare contract în parte).
    (5) Vânzătorul prevăzut la alin. (4) are obligaţia de a raporta atât nivelul stocului constituit în nume propriu, cât şi pe cel constituit pentru cumpărător.
    (6) În situaţia constituirii stocului minim prin încheierea de contracte de mandat cu un alt furnizor în vederea înmagazinării gazelor naturale se vor preciza denumirea furnizorului mandatat şi cantitatea pentru care se acordă mandatul (în cazul în care există mai multe asemenea contracte pentru îndeplinirea obligaţiei, informaţiile se vor comunica pentru fiecare contract în parte).
    (7) Furnizorul mandatat prevăzut la alin. (6) are obligaţia de a raporta atât nivelul stocului minim constituit în nume propriu, cât şi pe cel constituit pentru mandatar.

    ANEXA 1

    la metodologie
    Situaţie centralizatoare - clienţi finali ieşiţi din portofoliu

┌───────────┬──────────┬────────────┬────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │Nr. │ │Cantitatea destinată │Cantitatea de gaze │ │
│ │clienţi │ │constituirii stocului │naturale injectată în │ │
│ │ieşiţi din│Denumirea │minim pentru clienţii │depozite pentru clienţii│Cantitatea de gaze │
│Tipul │portofoliu│furnizorului│transferaţi în perioada │transferaţi până la data│naturale transferată în │
│clienţilor │în │nou │1 aprilie 2024-31 │încetării contractului │perioada de raportare │
│ │perioada │ │octombrie 2024 │de furnizare │(MWh) │
│ │de │ │(MWh) │(MWh) │ │
│ │raportare │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼────────────┼──────────┬─────────────┼──────────┬─────────────┼──────────┬─────────────┤
│ │ │ │În baza │ │În baza │ │În baza │ │
│ │ │ │Ordonanţei│ │Ordonanţei│ │Ordonanţei│ │
│ │ │ │de urgenţă│În condiţii │de urgenţă│În condiţii │de urgenţă│În condiţii │
│ │ │ │a │de piaţă │a │de piaţă │a │de piaţă │
│ │ │ │Guvernului│concurenţială│Guvernului│concurenţială│Guvernului│concurenţială│
│ │ │ │nr. 27/ │ │nr. 27/ │ │nr. 27/ │ │
│ │ │ │2022 │ │2022 │ │2022 │ │
├───────────┼──────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│CC │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│PET │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(destinat │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│consumul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│populaţiei)│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│PET │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(componenta│ │ │ │ │ │ │ │ │
│NC) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│NC │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴──────────┴────────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴─────────────┘

    NOTĂ:
    Pentru CC şi PET se va preciza cantitatea alocată în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022, iar pentru componenta NC, cantitatea estimată de furnizor.

    Situaţie centralizatoare - clienţi finali intraţi în portofoliu

┌───────────┬──────────┬─────────┬────────────────────────┬─────────────┬────────────────────────┐
│ │ │ │ │Cantitatea de│ │
│ │ │ │Cantitatea transferată │gaze naturale│Cantitatea totală de │
│ │ │ │de la vechiul furnizor │transferată │gaze naturale │
│ │ │ │din depozitele de │de la vechiul│transferată în perioada │
│ │ │ │înmagazinare pentru │furnizor │de raportare │
│ │Nr. │ │clienţii preluaţi │pentru │(MWh) │
│ │clienţi │ │(MWh) │clienţii │ │
│ │intraţi în│Denumirea│ │preluaţi în │ │
│Tipul │portofoliu│vechiului├──────────┬─────────────┤vederea ├──────────┬─────────────┤
│clientului │în │furnizor │ │ │înmagazinării│ │ │
│ │perioada │ │În baza │ │(rest de │În baza │ │
│ │de │ │Ordonanţei│ │înmagazinat │Ordonanţei│ │
│ │raportare │ │de urgenţă│În condiţii │conform │de urgenţă│În condiţii │
│ │ │ │a │de piaţă │Ordonanţei de│a │de piaţă │
│ │ │ │Guvernului│concurenţială│urgenţă a │Guvernului│concurenţială│
│ │ │ │nr. 27/ │ │Guvernului │nr. 27/ │ │
│ │ │ │2022 │ │nr. 27/2022) │2022 │ │
│ │ │ │ │ │(MWh) │ │ │
├───────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│CC │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│PET │ │ │ │ │ │ │ │
│(destinat │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│consumul │ │ │ │ │ │ │ │
│populaţiei)│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│PET │ │ │ │ │ │ │ │
│(componenta│ │ │ │ │ │ │ │
│NC) │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│NC │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴──────────┴─────────┴──────────┴─────────────┴─────────────┴──────────┴─────────────┘

    PET client direct

┌───────┬───────────┬────────────┬────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │Nr. locuri │ │Cantitatea destinată │Cantitatea de gaze │ │
│ │de consum │ │constituirii stocului │naturale injectată în │ │
│Tipul │transferate│ │minim în perioada 1 │depozite pentru pentru │Cantitatea de gaze │
│locului│la furnizor│Denumirea │aprilie 2024-31 │locurile de consum │naturale transferată în │
│de │în perioada│furnizorului│octombrie 2024, pentru │transferate până la data│perioada de raportare │
│consum │de │ │locurile de consum │transferului către │(MWh) │
│ │raportare │ │transferate │furnizor │ │
│ │ │ │(MWh) │(MWh) │ │
├───────┼───────────┼────────────┼──────────┬─────────────┼──────────┬─────────────┼──────────┬─────────────┤
│ │ │ │În baza │ │În baza │ │În baza │ │
│ │ │ │Ordonanţei│ │Ordonanţei│ │Ordonanţei│ │
│ │ │ │de urgenţă│În condiţii │de urgenţă│În condiţii │de urgenţă│În condiţii │
│ │ │ │a │de piaţă │a │de piaţă │a │de piaţă │
│ │ │ │Guvernului│concurenţială│Guvernului│concurenţială│Guvernului│concurenţială│
│ │ │ │nr. 27/ │ │nr. 27/ │ │nr. 27/ │ │
│ │ │ │2022 │ │2022 │ │2022 │ │
├───────┼───────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│≤ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│28.000 │ │ │ │ │ │ │ │ │
│MWh │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│> │ │ │ │ │ │ │ │ │
│28.000 │ │ │ │ │ │ │ │ │
│MWh │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴───────────┴────────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴─────────────┘


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016