Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 31 august 2007  de organizare si desfasurare a probei anticipate sustinute de elevii claselor a XI-a si a probelor sustinute de elevii claselor a XII-a din sectiile bilingve francofone pentru obtinerea mentiunii speciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 31 august 2007 de organizare si desfasurare a probei anticipate sustinute de elevii claselor a XI-a si a probelor sustinute de elevii claselor a XII-a din sectiile bilingve francofone pentru obtinerea mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" la bacalaureat

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007

I. DISPOZIŢII GENERALE
ART. 1
(1) Prezenta metodologie reglementeazã organizarea şi desfãşurarea probei anticipate susţinute de elevii claselor a XI-a şi a probelor susţinute de elevii claselor a XII-a din secţiile bilingve francofone pentru obţinerea menţiunii speciale "secţie bilingvã francofonã" la bacalaureat.
(2) Diploma de bacalaureat cu menţiunea specialã "secţie bilingvã francofonã" este recunoscutã pentru înscrierea la universitãţile franceze şi la universitãţile româneşti.
ART. 2
(1) Acordul asupra învãţãmântului bilingv dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze, semnat la Bucureşti la 28 septembrie 2006, pune bazele obţinerii diplomei de bacalaureat cu menţiunea specialã "secţie bilingvã francofonã".
(2) Secţiile bilingve francofone menţionate la art. 1 au, pe parcursul celor 4 ani de liceu, un orar specific de cursuri de limba francezã şi de discipline nonlingvistice (DNL) predate în limba francezã: matematicã, fizicã, chimie, biologie, istorie, geografie, economie.
(3) Probele specifice examenului de bacalaureat pentru secţiile bilingve francofone sunt:
(i) proba anticipatã centratã pe modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv (MIP), susţinutã în clasa a XI-a;
(ii) proba oralã de limba francezã, care va fi susţinutã în clasa a XII-a şi va avea loc în perioada prevãzutã pentru proba oralã de limbã strãinã "b";
(iii) proba scrisã de limba francezã, care va fi susţinutã în clasa a XII-a şi va avea loc în perioada prevãzutã pentru proba scrisã "c";
(iv) o probã la o disciplinã nonlingvisticã din lista celor menţionate la alin. (2) (oral), susţinutã în clasa a XII-a, care va avea loc în perioada prevãzutã pentru proba oralã "c". Aceastã probã se susţine obligatoriu în limba francezã. Disciplina nonlingvisticã se alege dintre disciplinele studiate în limba francezã, în funcţie de profilul clasei: teoretic (uman sau real) sau tehnic. Disciplina nonlingvisticã poate fi diferitã de disciplinele susţinute la probele "d", "e", "f" din cadrul bacalaureatului românesc.
(4) Pentru fiecare probã se acordã un punctaj cuprins între 10 şi 100, nota probei respective obţinându-se prin împãrţirea punctajului la 10.
(5) Nota obţinutã la proba oralã de limba francezã intrã în calculul mediei de bacalaureat conform prevederilor Metodologiei de organizare şi desfãşurare a examenului de bacalaureat.
(6) Notele obţinute la celelalte probe specifice şi la proba anticipatã nu intrã în calculul mediei de bacalaureat.
(7) Absolvenţii secţiilor bilingve care promoveazã examenul de bacalaureat, parcurgând şi obţinând cel puţin 50 de puncte la fiecare dintre cele 4 probe specifice prevãzute de Acordul asupra învãţãmântului bilingv dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze, semnat la Bucureşti la 28 septembrie 2006, obţin diploma de bacalaureat, prevãzutã de legea românã, cu menţiunea specialã "secţie bilingvã francofonã", precum şi un atestat de limbã şi civilizaţie francezã.
ART. 3
(1) Proba anticipatã va fi susţinutã în fiecare an, conform datelor fixate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, în ultima vineri a lunii mai. Ea va fi organizatã simultan în fiecare din liceele bilingve care fac parte din proiect (conform listei prevãzute în Acordul asupra învãţãmântului bilingv dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze, semnat la Bucureşti la 28 septembrie 2006).
(2) La proba anticipatã participã elevii de clasa a XI-a de la secţiile bilingve francofone care au frecventat modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv în timpul anului.
(3) În cazul în care elevul promoveazã proba anticipatã în clasa a XI-a, acesta are dreptul de a obţine menţiunea "secţie bilingvã francofonã", în urma promovãrii examenului de bacalaureat cu probe specifice pentru clasele bilingve, menţionate la art. 2 alin. (3).
(4) Elevii care nu susţin sau nu promoveazã proba anticipatã nu pot participa la celelalte probe specifice ale bacalaureatului care se susţin în clasa a XII-a, stabilite pentru clasele bilingve, şi nu vor beneficia de menţiunea specialã "secţie bilingvã francofonã" pe diploma de bacalaureat.
(5) În caz de repetenţie a clasei a XI-a, elevul de la secţia bilingvã francofonã pierde beneficiul notei obţinute în anul precedent. Acesta are obligaţia de a repeta modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv şi de a se prezenta din nou la proba anticipatã de la sfârşitul clasei a XI-a.
II. A. PROBA ANTICIPATĂ
ART. 4
Organizarea probei anticipate se face de cãtre comisia judeţeanã de bacalaureat, sub coordonarea Comisiei naţionale de bacalaureat.
ART. 5
(1) Comisia de evaluare a probei anticipate este formatã din douã cadre didactice: un cadru didactic ales dintre cei care au predat modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv şi un cadru didactic de limba francezã ales dintr-o listã de profesori care cunosc programul franco-român bilingv realizat în cadrul Acordului asupra învãţãmântului bilingv dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze, semnat la Bucureşti la 28 septembrie 2006.
(2) Profesorii din comisia de evaluare sunt numiţi prin decizie a inspectorului şcolar general.
II. B. DESFĂŞURAREA PROBEI ANTICIPATE
ART. 6
(1) În cadrul modulului de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv, elevii realizeazã un proiect la nivelul clasei, bazat pe disciplinele studiate.
(2) Pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an şcolar, profesorii de discipline nonlingvistice care se predau în limba francezã vor afişa la avizierul şcolii titlurile proiectelor propuse pentru proba anticipatã din anul şcolar respectiv.
(3) Pânã la data de 1 noiembrie a fiecãrui an şcolar, elevii vor alege tema proiectului la nivel de clasã şi o vor depune la secretariatul şcolii.
(4) În cadrul probei anticipate, elevii prezintã în faţa comisiei de evaluare un carnet de bord realizat în mod individual, pe durata modulului de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv, însoţit de o sintezã de maximum douã pagini.
(5) Carnetul de bord, redactat în limba francezã, va conţine enumerarea orelor de curs la care elevul a asistat pe parcursul derulãrii proiectului, în cadrul fiecãrei discipline nonlingvistice, precum şi enumerarea activitãţilor personale pe care le-a desfãşurat în afara orelor de curs.
(6) Sinteza se elaboreazã în limba francezã şi va cuprinde referinţe la derularea proiectului şi la contribuţia personalã a elevului în cadrul echipei. Sinteza va fi axatã pe expunerea conţinutului modulului de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv, plecând de la cunoştinţele dobândite de-a lungul anului în cadrul orelor de disciplinã nonlingvisticã şi terminând cu referiri la contribuţia personalã adusã la realizarea produsului final colectiv. Prezentarea sintezei se va realiza sub forma unei discuţii libere, în limba francezã, cu membrii comisiei de evaluare.
(7) Durata probei nu va depãşi 10 minute pentru fiecare elev.
II. C. EVALUAREA ŞI NOTAREA PROBEI ANTICIPATE
ART. 7
(1) Modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv este evaluat la sfârşitul clasei a XI-a, acordându-se maximum 100 de puncte, din care:
a) maximum 30 de puncte pentru activitatea desfãşuratã în timpul anului; şi
b) maximum 70 de puncte, din care 10 puncte din oficiu pentru examenul final susţinut prin proba anticipatã.
(2) Fiecare evaluator acordã candidatului un punctaj, care este multiplu de 10.
(3) Punctajul final al candidatului se obţine ca medie aritmeticã a punctajelor acordate de membrii comisiei de evaluare.
(4) Nota probei anticipate se obţine prin împãrţirea la 10 a punctajului final, urmatã de rotunjire la cel mai apropiat întreg. La o diferenţã de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.
(5) Notele probei anticipate susţinute în clasa a XI-a se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit în 3 exemplare, care se pãstreazã la secretariatul liceului pânã la sfârşitul clasei a XII-a. Un exemplar se arhiveazã, iar al doilea exemplar este transmis comisiei de bacalaureat şi va fi anexã la catalogul de examen.
(6) Procesul-verbal transmis comisiei de bacalaureat se arhiveazã împreunã cu celelalte documente ale examenului de bacalaureat.
II. D. RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ
ART. 8
(1) Respectarea întocmai a metodologiei de organizare şi desfãşurare a probei anticipate este obligatorie pentru toate persoanele implicate în aceastã activitate.
(2) Încãlcarea normelor prezentei metodologii constituie abatere disciplinarã. Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi control din învãţãmânt implicat în desfãşurarea probei anticipate rãspund disciplinar pentru încãlcarea îndatoririlor ce le revin în aplicarea prezentei metodologii.
ART. 9
În vederea respectãrii prevederilor prezentei metodologii şi pentru asigurarea corectitudinii desfãşurãrii probei anticipate, preşedinţii comisiilor de examinare vor solicita declaraţii scrise de la fiecare membru al comisiei. În declaraţia-tip, cadrul didactic precizeazã cã nu este rudã sau afin pânã la gradul al patrulea cu niciunul dintre candidaţii care participã la aceastã probã şi îşi asumã responsabilitatea pentru respectarea întocmai a prevederilor legale.
ART. 10
(1) Cadrele didactice care, în perioada susţinerii probei anticipate, manifestã neglijenţã în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin sau sãvârşesc orice alte fapte care împiedicã desfãşurarea în condiţii normale a probei anticipate sunt sancţionate disciplinar conform Statutului personalului didactic.
(2) Sancţiunile aplicate în urma abaterilor sãvârşite de cadrele didactice în timpul participãrii la comisiile prevãzute în prezenta metodologie sunt luate în considerare la acordarea calificativului anual.
II. E. DISPOZIŢII FINALE
ART. 11
Nu se admit contestaţii la proba anticipatã.
GRILĂ DE EVALUARE PENTRU MODULUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT PLURIDISCIPLINAR BILINGV (MIP)
Caiete de bord individuale (ale elevilor)
(Totalul acestei pãrţi: 30 de puncte)
* Prezentarea caietului în faţa juriului în ziua examenului (10 puncte)
Observaţie: Pentru a fi acceptat, acest caiet de bord individual trebuie sã conţinã cel puţin transcrierea cronologicã a tuturor orelor de curs efectuate în cadrul proiectului (40 de ore minim, toate provenind din trunchiul comun obligatoriu, alte ore suplimentare de lucru şi de DNL de asemenea prezente, dar neobligatorii).


┌───┬────┐
│ 0 │ 10 │
└───┴────┘


* Caracterul personal declarat al contribuţiilor elevului la dinamica de construcţie colectivã a proiectului (20 de puncte)
Observaţie: Se cere aici raportul activitãţilor personale de cãutare (documentarã şi de alt tip) al elevului, cercetare efectuatã în afara orelor de curs obligatorii.


┌───┬────┬────┐
│ 0 │ 10 │ 20 │
└───┴────┴────┘



Sinteza individualã
(Totalul acestei pãrţi: 30 de puncte)
* Prezentarea unei sinteze personale scrise referitoare la proiect şi la implicarea elevului în derularea acestuia (10 puncte care sunt considerate drept punct din oficiu)
Observaţie: Aceastã sintezã, elaboratã pe baza caietului de bord individual, va fi de maximum douã pagini. Predatã în mod oficial juriului, semnatã de cãtre elev şi contrasemnatã de cãtre membrii juriului, aceasta va constitui dovada - pãstratã de cãtre şcoalã - a notei care va fi reportatã şi adãugatã la sfârşitul clasei a XII-a la menţiunea finalã.


┌───┬────┐
│ 0 │ 10 │
└───┴────┘



* Capacitatea elevului de a face legãtura dintre cunoştinţele cãpãtate în acest an în fiecare din orele dedicate proiectului şi care fac parte din programa oficialã obligatorie pentru DNL (interdisciplinaritate) şi tema proiectului, precum şi între acestea şi produsele finale realizate la sfârşitul proiectului (20 de puncte)
Observaţie: Aici trebuie amintite toate materiile studiate în cadrul proiectului pe durata întregului an şcolar şi nu doar amintite subtemele tratate de cãtre fiecare elev în cadrul subgrupului din care a fãcut parte pe durata proiectului. Aceastã noţiune este evaluatã în mod identic şi comun pentru toţi elevii care au fost implicaţi într-un MIP.


┌───┬────┬────┐
│ 0 │ 10 │ 20 │
└───┴────┴────┘



Susţinerea oralã
(Totalul acestei pãrţi: 40 de puncte)
* Capacitatea elevului de a prezenta corect în limba francezã problematica subtemei la care a lucrat pe parcursul proiectului, precum şi contribuţia sa personalã la lucrul efectuat în cadrul subgrupei (0-10 sau 20 de puncte)
Observaţie: În mod normal, nivelul lingvistic al producţiei orale cerut de juriu trebuie sã corespundã diplomei elementare de limbã francezã nivelul şcolar B1+ (plasat între B1 - obiectivul fixat pentru clasa a X-a din cadrul viitorului examen pentru obţinerea diplomei elementare de limba francezã nivel şcolar - şi B2 - obiectivul fixat pentru clasa a XII-a). O analizã a descriptorilor din grila de evaluare a Cadrului european comun de referinţã al limbilor confirmã acest punct de vedere.


┌───┬────┬────┐
│ 0 │ 10 │ 20 │
└───┴────┴────┘



* Discuţie liberã cu juriul asupra uneia dintre noţiunile în sfera disciplinei din programa evocatã pe parcursul acestui proiect (20 de puncte)
Observaţie: Este vorba aici de a anticipa modelul "Colle" care va deveni oficial din luna iunie 2008 şi în care se precizeazã cã elevii, pentru a obţine menţiunea bilingvã francofonã, vor trebui sã treacã la oral o probã de disciplinã nonlingvisticã în limba francezã în clasa a XII-a.
Observaţie: Este vorba aici despre noţiuni care au fost studiate în timpul orelor de proiect şi care se regãsesc în acelaşi timp în programa naţionalã obligatorie pentru disciplinã nonlingvisticã.


┌───┬────┬────┐
│ 0 │ 10 │ 20 │
└───┴────┴────┘



TOTAL: 100 de puncte
(Reamintim: menţiunea bilingvã francofonã cuprinde 400 de puncte, din care 100 acordate pentru MIP.)
III. DISCIPLINE SPECIFICE SUSŢINUTE ÎN CLASA a XII-a
ART. 12
Organizarea şi desfãşurarea probelor specifice se fac în conformitate cu prevederile bacalaureatului românesc.
ART. 13
Profesorii examinatori din comisiile de bacalaureat constituite pentru probele organizate în vederea obţinerii menţiunii bilingve francofone trebuie sã fie traşi la sorţi dintr-o listã de profesori care cunosc programul franco-român bilingv realizat în cadrul Acordului asupra învãţãmântului bilingv dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze, semnat la Bucureşti la 28 septembrie 2006.


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016