Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 3 februarie 2012  de organizare si functionare a invatamantului profesional de 2 ani    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 3 februarie 2012 de organizare si functionare a invatamantului profesional de 2 ani

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 96 din 7 februarie 2012

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementeazã organizarea şi funcţionarea învãţãmântului profesional de 2 ani, în condiţiile legii, pentru perioada 2012-2016.
    ART. 2
    Învãţãmântul profesional de 2 ani, reglementat prin prezenta metodologie, denumit în continuare învãţãmânt profesional, are urmãtoarele obiective:
    a) dezvoltarea competenţelor profesionale ale elevilor, specifice unei calificãri profesionale de nivel 2 corespunzãtor nivelului de referinţã 3 al Cadrului european al calificãrilor;
    b) dezvoltarea competenţelor profesionale ale elevilor, preponderent în cadrul stagiilor de pregãtire practicã organizate la operatori economici.
    ART. 3
    (1) Învãţãmântul profesional este organizat dupã clasa a IX-a, ca parte a învãţãmântului liceal, filiera tehnologicã.
    (2) Învãţãmântul profesional este organizat ca învãţãmânt cu frecvenţã.
    (3) Absolvirea celor 2 ani de învãţãmânt profesional echivaleazã cu dobândirea competenţelor învãţãmântului obligatoriu.
    (4) Învãţãmântul profesional se finalizeazã cu examen de certificare a calificãrii profesionale.
    (5) Învãţãmântul profesional reglementat prin prezenta metodologie poate fi desfãşurat şi în limbile minoritãţilor naţionale.
    ART. 4
    Formarea profesionalã iniţialã prin învãţãmântul profesional constã în:
    a) pregãtirea profesionalã generalã într-un domeniu profesional, pe parcursul primului an de învãţãmânt profesional;
    b) pregãtirea profesionalã de specialitate specificã unei calificãri profesionale, pe parcursul celui de-al doilea an de învãţãmânt profesional.

    CAP. II
    Organizarea învãţãmântului profesional

    ART. 5
    (1) Pentru perioada menţionatã la art. 1, învãţãmântul profesional se poate organiza numai în unitãţile de învãţãmânt profesional şi tehnic acreditate sau autorizate sã furnizeze formare profesionalã iniţialã pentru calificãrile de nivel 2 specificate în Nomenclatorul calificãrilor profesionale pentru care se asigurã pregãtire prin învãţãmântul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, aprobat prin hotãrâre a Guvernului, în vigoare la data prezentei metodologii, în condiţiile legii.
    (2) Unitãţile de învãţãmânt care pot organiza învãţãmânt profesional trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
    a) existenţa bazei materiale necesare pentru desfãşurarea pregãtirii elevilor pentru dobândirea calificãrii profesionale;
    b) existenţa resursei umane calificate prin personal didactic propriu sau personal didactic asociat.
    ART. 6
    (1) Învãţãmântul profesional se organizeazã numai în unitãţile de învãţãmânt care anexeazã la propunerea privind planul de şcolarizare pentru primul an de învãţãmânt profesional contracte-cadru încheiate cu operatorii economici/instituţii publice, prin care se stabilesc obligaţiile privind:
    a) organizarea şi desfãşurarea procesului de formare pentru obţinerea calificãrii profesionale a elevilor şi proiectarea curriculumului în dezvoltare localã (stagiile de pregãtire practicã);
    b) asigurarea condiţiilor tehnice şi a resursei umane necesare pregãtirii practice a elevilor din învãţãmântul profesional;
    c) asigurarea condiţiilor tehnice şi a resursei umane necesare pentru organizarea şi desfãşurarea examenului de certificare a calificãrii profesionale a elevilor.
    (2) Contractele-cadru sunt acorduri generale încheiate de cãtre unitãţile de învãţãmânt cu operatorii economici/instituţiile publice partenere pe o duratã de minimum 2 ani, care stau la baza convenţiilor individuale de stagiu pentru pregãtirea practicã a elevilor din învãţãmântul profesional.
    ART. 7
    (1) Cifra de şcolarizare pentru învãţãmântul profesional se stabileşte anual, pe baza nevoilor pieţei muncii şi a tendinţelor de dezvoltare, conform documentelor de planificare, respectiv Planul regional de acţiune pentru învãţãmânt (PRAI) la nivel regional şi Planul local de acţiune pentru învãţãmânt (PLAI) la nivel local, precum şi pe baza solicitãrilor operatorilor economici.
    (2) Cifra de şcolarizare se stabileşte numai pentru calificãri înscrise în Nomenclatorul calificãrilor profesionale pentru care se asigurã pregãtirea prin învãţãmântul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
    (3) Cifra de şcolarizare se stabileşte la nivel regional, iar distribuţia pe judeţe a numãrului de locuri disponibile pentru învãţãmântul profesional se realizeazã, pentru fiecare unitate de învãţãmânt, în funcţie de domeniul de pregãtire şi calificarea/calificãrile pentru care existã cerere, fundamentatã conform prevederilor alin. (1), cu respectarea prevederilor metodologiei de fundamentare a cifrei de şcolarizare, aprobatã de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
    (4) Pentru stabilirea cifrei de şcolarizare la nivel regional se constituie la nivel regional un grup de lucru, format din inspectorii şcolari generali ai inspectoratelor şcolare judeţene/ al municipiului Bucureşti, reprezentanţii agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncã (AJOFM) în Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS) şi reprezentanţii Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) din fiecare regiune. Grupul de lucru este constituit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului şi este coordonat de un inspector şcolar general nominalizat în acest sens.
    (5) Coordonatorul regional are obligaţia de a coordona grupul de lucru pentru asigurarea corelãrii, la nivel regional, a cifrei de şcolarizare cu cererea din partea operatorilor economici şi cu structura reţelei unitãţilor de învãţãmânt care organizeazã învãţãmânt profesional.
    (6) CNDIPT, prin reprezentanţii sãi în fiecare regiune, asigurã asistenţã metodologicã grupului de lucru, coordonatorilor regionali şi inspectorilor şcolari generali în fundamentarea planului de şcolarizare şi stabilirea cifrei de şcolarizare la nivel regional.
    ART. 8
    (1) Lista unitãţilor de învãţãmânt care organizeazã învãţãmânt profesional se stabileşte anual, pe baza propunerilor unitãţilor de învãţãmânt şi ale operatorilor economici, şi se avizeazã de cãtre inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
    (2) Lista unitãţilor de învãţãmânt profesional şi proiectul planului de şcolarizare se fundamenteazã numai cu respectarea urmãtoarelor repere:
    a) prevederile PRAI şi ale PLAI, distribuţia teritorialã a ofertei unitãţilor de învãţãmânt şi direcţiile strategice de restructurare a reţelei judeţene, a municipiului Bucureşti, a unitãţilor de învãţãmânt profesional şi tehnic;
    b) accesibilitatea unitãţilor de învãţãmânt, stabilitã prin analiza distribuţiei în teritoriu a reţelei de învãţãmânt profesional la nivel regional, în raport cu infrastructura şi cu reţeaua de transport;
    c) ponderea elevilor cu domiciliul în alte localitãţi/unitãţi teritorial-administrative care solicitã sã se pregãteascã pentru o anumitã calificare, în totalul populaţiei şcolare locale, în raport cu posibilitãţile de asigurare a transportului elevilor şi/sau a cazãrii în internate şcolare la nivel regional;
    d) îndeplinirea, conform standardelor, de cãtre unitãţile de învãţãmânt a prevederilor legale privind: spaţiile de şcolarizare, baza materialã, sãnãtatea şi securitatea muncii, pregãtirea personalului didactic;
    e) existenţa contractelor-cadru, prevãzute la art. 6, încheiate cu operatorii economici/instituţiile publice cu dotãri tehnologice şi resurse, capabile sã asigure pregãtirea practicã a elevilor pentru calificãrile solicitate;
    f) alte repere, legate de specificul regional şi local, adoptate de inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti şi avizate de grupul de lucru constituit la nivel regional.
    (3) Proiectul planului de şcolarizare pentru învãţãmântul profesional şi lista unitãţilor de învãţãmânt care organizeazã învãţãmânt profesional sunt realizate la nivelul fiecãrui judeţ, sunt avizate de cãtre CLDPS şi sunt aprobate de cãtre inspectorul şcolar general judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.
    ART. 9
    (1) Încadrarea în învãţãmântul profesional cu personal didactic se face în funcţie de specializarea acestuia, de prevederile planului-cadru şi ale planurilor de învãţãmânt, conform prevederilor legale.
    (2) În învãţãmântul profesional poate fi încadrat şi personal didactic asociat, în condiţiile legii.
    (3) Selecţia personalului didactic asociat se realizeazã conform legislaţiei în vigoare şi respectând metodologia mişcãrii personalului didactic, aprobate de ministerul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    ART. 10
    (1) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti publicã lista cu unitãţile de învãţãmânt care organizeazã învãţãmânt profesional şi oferta de pregãtire a acestora.
    (2) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti realizeazã activitãţi specifice de prezentare şi promovare a ofertei locale a învãţãmântului profesional, împreunã cu unitãţile de învãţãmânt şi cu operatorii economici/instituţiile publice partenere.
    (3) Pentru promovarea ofertei locale a învãţãmântului profesional este obligatorie realizarea urmãtoarelor activitãţi:
    a) organizarea acţiunii "Sãptãmâna meseriilor" în perioada dedicatã activitãţilor de consiliere şi orientare profesionalã a elevilor;
    b) organizarea acţiunii "Târgul meseriilor" pentru prezentarea ofertei la nivel regional/judeţean;
    c) promovarea învãţãmântului profesional şi a numãrului de locuri disponibile în mass-media localã.
    (4) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti prevãd/prevede obligatoriu, în tematica de inspecţie şcolarã, cel puţin o activitate care vizeazã organizarea şi funcţionarea învãţãmântului profesional.

    CAP. III
    Conţinutul pregãtirii prin învãţãmântul profesional

    ART. 11
    (1) Pentru învãţãmântul profesional, planul-cadru de învãţãmânt prevede urmãtoarele ponderi:
    a) anul I de învãţãmânt profesional - 40% pregãtire teoreticã şi 60% pregãtire practicã;
    b) anul II de învãţãmânt profesional - 25% pregãtire teoreticã şi 75% pregãtire practicã.
    (2) Planurile-cadru de învãţãmânt şi curriculumul pentru fiecare calificare profesionalã sunt aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (3) Schemele orare de funcţionare a învãţãmântului profesional se stabilesc la nivelul unitãţii de învãţãmânt, în funcţie de posibilitãţile de organizare a stagiilor de pregãtire practicã la operatorul economic/instituţia publicã partener de practicã.
    (4) Schemele orare reprezintã particularizarea planului-cadru de învãţãmânt la condiţiile specifice de organizare a pregãtirii elevilor la nivel de sãptãmânã, lunã sau semestru şcolar. Schemele orare sunt flexibile din punctul de vedere al alocãrii numãrului de ore pentru fiecare disciplinã/modul, orele de pregãtire putând fi distribuite pe durata anului şcolar sau comasate pe parcursul mai multor sãptãmâni, cu respectarea numãrului total de ore/sãptãmânã şi a numãrului total de ore/an pentru fiecare disciplinã/modul.
    ART. 12
    (1) Pregãtirea practicã a elevilor din învãţãmântul profesional se desfãşoarã în cadrul orelor de laborator tehnologic, al orelor de instruire practicã şi al stagiilor de pregãtire practicã stabilite prin planul-cadru de învãţãmânt.
    (2) Orele de laborator tehnologic şi orele de instruire practicã se pot desfãşura atât în laboratoarele şi atelierele unitãţii de învãţãmânt, cât şi la operatorul economic/instituţia publicã partenerã pentru pregãtirea practicã.
    (3) Durata stagiilor de pregãtire practicã se stabileşte prin planul-cadru de învãţãmânt.
    (4) Stagiile de pregãtire practicã se realizeazã la operatorul economic/instituţia publicã partenerã. Pentru a rãspunde nevoilor angajatorilor din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, stagiile de pregãtire practicã pot fi organizate şi în unitatea de învãţãmânt, dacã sunt îndeplinite simultan urmãtoarele condiţii:
    a) unitatea de învãţãmânt dispune de ateliere dotate corespunzãtor şi de resursa umanã calificatã pentru desfãşurarea pregãtirii practice a elevilor;
    b) minimum 25% din perioada de pregãtire practicã aferentã stagiilor este organizatã la operatorul economic/instituţia publicã partenerã.
    (5) Pentru organizarea stagiilor de pregãtire practicã în unitatea de învãţãmânt, aprobarea este datã de inspectorul şcolar general, la cererea unitãţii de învãţãmânt, avizatã de inspectorul de specialitate.
    (6) Pregãtirea practicã a elevilor realizatã în unitatea de învãţãmânt se organizeazã, pentru fiecare calificare profesionalã, cu grupe de maximum 14 elevi, sub îndrumarea unui cadru didactic desemnat de unitatea de învãţãmânt.
    (7) Planificarea orarã a pregãtirii practice a elevilor organizate la operatorul economic/instituţia publicã va fi stabilitã de unitatea de învãţãmânt împreunã cu entitatea partenerã, în funcţie de programul de lucru al acesteia, respectând particularitãţile de vârstã ale elevilor şi reglementãrile legale referitoare la sãnãtatea şi securitatea muncii.
    ART. 13
    (1) Stagiile de pregãtire practicã prevãzute prin planul-cadru de învãţãmânt se desfãşoarã pe baza unei convenţii individuale de stagiu, încheiate între unitatea de învãţãmânt profesional, operatorul economic/instituţia publicã partener de practicã, elevul şi/sau pãrintele/tutorele legal instituit al elevului, conform modelului standard aprobat prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (2) La solicitarea partenerului de practicã al unitãţii de învãţãmânt, convenţia de stagiu poate fi încheiatã pentru mai mulţi elevi, în situaţia în care aceştia se pregãtesc pentru aceeaşi calificare profesionalã.
    (3) Stagiile de practicã se organizeazã în perioadele stabilite de unitatea de învãţãmânt împreunã cu operatorul economic/instituţia publicã partenerã, astfel încât sã se asigure încheierea situaţiei şcolare a elevilor pânã la data de 31 august.
    (4) Operatorul economic/Instituţia publicã poate organiza pentru elevii care finalizeazã învãţãmântul profesional stagii suplimentare de pregãtire practicã, respectând prevederile legislaţiei muncii. Stagiile suplimentare se organizeazã pe baza unei convenţii individuale încheiate cu elevul sau pãrintele/tutorele legal instituit al elevului.
    (5) Stagiile suplimentare se pot organiza pe durata vacanţelor şcolare ale elevilor sau în timpul anului şcolar, în afara orarului, fãrã a fi afectatã încheierea situaţiei şcolare a elevului şi fãrã a depãşi finalul anului calendaristic pe durata cãruia este organizatã pregãtirea practicã.
    ART. 14
    (1) Operatorii economici/Instituţiile publice la care se desfãşoarã pregãtirea practicã a elevilor din învãţãmântul profesional stabilesc tutorii care coordoneazã aceastã activitate.
    (2) Directorul unitãţii de învãţãmânt desemneazã câte un cadru didactic coordonator pentru un numãr de minimum 12 elevi. Cadrul didactic coordonator este responsabil pentru ducerea la îndeplinire a activitãţilor asumate de unitatea de învãţãmânt prin convenţia de stagiu, pentru fiecare elev din grupa pe care o coordoneazã, indiferent dacã stagiul de practicã se desfãşoarã la acelaşi sau la mai mulţi operatori economici/instituţii publice.
    (3) Pentru buna desfãşurare a pregãtirii practice, tutorii colaboreazã cu cadrele didactice coordonatoare.
    (4) Responsabilitãţile tutorelui şi ale cadrului didactic coordonator sunt stabilite prin convenţia de stagiu.

    CAP. IV
    Şcolarizarea în învãţãmântul profesional

    ART. 15
    (1) Înscrierea elevilor în învãţãmântul profesional se realizeazã conform Calendarului pentru selecţia şi înscrierea elevilor în învãţãmântul profesional de 2 ani.
    (2) Înscrierea se realizeazã pe baza dosarului de înscriere la unitãţile de învãţãmânt care organizeazã învãţãmânt profesional, sub coordonarea inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
    (3) Dosarul de înscriere conţine urmãtoarele documente:
    a) cerere-tip de înscriere;
    b) copie de pe certificatul de naştere sau de pe cartea de identitate;
    c) documente care sã ateste situaţia şcolarã pentru ultimul an de studiu promovat (foaie matricolã pentru clasa a IX-a sau, dupã caz, certificat de absolvire ori certificat de calificare în urma finalizãrii şcolii de arte şi meserii).
    ART. 16
    (1) Pot opta pentru formare profesionalã iniţialã prin învãţãmântul profesional urmãtoarele categorii:
    a) elevii înscrişi în clasa a IX-a învãţãmânt liceal, indiferent de filierã, profil sau domeniu de pregãtire;
    b) candidaţii din seriile anterioare care au absolvit cel puţin clasa a IX-a învãţãmânt liceal, fãrã a finaliza învãţãmântul profesional sau învãţãmântul liceal;
    c) absolvenţii din seriile anterioare care au finalizat şcoala de arte şi meserii, cu sau fãrã certificat de calificare profesionalã.
    (2) Elevii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) pot fi înscrişi în învãţãmântul profesional numai dacã au promovat clasa a IX-a.
    (3) Candidaţii şi absolvenţii prevãzuţi la alin. (1) lit. b) şi c) pot fi înscrişi în învãţãmântul profesional dacã nu au împlinit vârsta de 18 ani la data începerii anului şcolar.
    (4) Opţiunea elevilor pentru învãţãmânt profesional se realizeazã în perioada prevãzutã de Calendarul pentru selecţia şi înscrierea elevilor în învãţãmântul profesional de 2 ani.
    (5) Candidaţii pot opta pentru una dintre calificãrile profesionale pentru care existã locuri disponibile, conform ofertei educaţionale pentru învãţãmânt profesional realizate la nivel regional şi judeţean.
    (6) Elevii înscrişi în clasa a IX-a învãţãmânt liceal pot opta pentru formare profesionalã iniţialã prin învãţãmântul profesional în unitatea de învãţãmânt în care sunt înscrişi sau în altã unitate de învãţãmânt.
    (7) În cazul în care numãrul candidaţilor înscrişi pentru o calificare profesionalã depãşeşte numãrul de locuri disponibile sau dacã existã o cerere expresã a operatorului economic/instituţiei publice partenere, se organizeazã concurs de selecţie.
    (8) Selecţia candidaţilor pentru învãţãmânt profesional se realizeazã pe baza unei proceduri elaborate de cãtre unitãţile de învãţãmânt şi operatorii economici/instituţiile publice care organizeazã stagiile de pregãtire practicã aferente calificãrilor şcolarizate.
    (9) Reprezentanţii operatorilor economici/instituţiilor publice partenere participã la selecţia candidaţilor care opteazã pentru învãţãmânt profesional.
    ART. 17
    (1) Procedura de selecţie se elaboreazã de cãtre unitatea de învãţãmânt împreunã cu operatorii economici/instituţiile publice partenere.
    (2) În cazul în care procedura de selecţie prevede probe, tematica acestora este stabilitã împreunã cu operatorii economici/instituţiile publice partenere şi este aprobatã de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.
    ART. 18
    Fiecare unitate de învãţãmânt afişeazã, cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizãrii selecţiei, prevederile procedurii de selecţie pentru înscrierea în învãţãmântul profesional şi tematica probelor de selecţie.
    ART. 19
    (1) Pentru realizarea selecţiei elevilor pentru învãţãmântul profesional, în fiecare unitate de învãţãmânt se constituie, prin decizia directorului unitãţii de învãţãmânt, o comisie de selecţie, care îşi desfãşoarã activitatea conform prevederilor procedurii de selecţie.
    (2) Componenţa comisiei de selecţie şi atribuţiile membrilor acesteia, precum şi modul de desfãşurare a selecţiei sunt stabilite în procedura de selecţie.
    ART. 20
    Selecţia elevilor care opteazã pentru învãţãmânt profesional se realizeazã în perioada prevãzutã de Calendarul pentru selecţia şi înscrierea elevilor în învãţãmântul profesional de 2 ani.
    ART. 21
    (1) Efectivul de elevi al unei formaţiuni de studiu pentru învãţãmântul profesional respectã prevederile legale în vigoare.
    (2) O formaţiune de studiu se poate organiza cu elevi de la una sau mai multe calificãri profesionale din acelaşi domeniu de pregãtire profesionalã.
    (3) În cazuri excepţionale şi numai cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului se poate organiza o formaţiune de studiu şi pentru calificãri profesionale din domenii de pregãtire profesionalã diferite, în interiorul aceluiaşi profil.
    ART. 22
    (1) Elevii care opteazã pentru învãţãmântul profesional reglementat prin prezenta metodologie pot beneficia de susţinere financiarã prin programe naţionale de protecţie socialã, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului, în conformitate cu prevederile legale.
    (2) Pe durata pregãtirii practice organizate la operatorul economic/instituţia publicã, partenerul de practicã poate acorda sprijin financiar elevilor, în condiţiile legii.

    CAP. V
    Evaluarea şi certificarea rezultatelor învãţãrii

    ART. 23
    Absolvenţii învãţãmântului profesional care au finalizat stagiile de pregãtire practicã stabilite prin planul-cadru de învãţãmânt au dreptul de a se înscrie la examenul de certificare a calificãrii profesionale.
    ART. 24
    (1) Examenul de certificare a calificãrii profesionale este organizat de unitatea de învãţãmânt care a asigurat formarea profesionalã a absolvenţilor, cu condiţia ca unitatea de învãţãmânt sã fie acreditatã conform legii.
    (2) Probele examenului de certificare a calificãrii profesionale se organizeazã la operatorii economicii/instituţiile publice partenere.
    (3) Comisia de examen va avea în componenţã câte un reprezentant al unitãţii de învãţãmânt şi al operatorului economic/instituţiei publice partenere.
    (4) Evaluarea în cadrul examenului de certificare a calificãrii profesionale este realizatã atât de evaluatori autorizaţi externi unitãţii de învãţãmânt, cât şi de reprezentanţi ai operatorului economic/instituţiei publice partenere.
    (5) Monitorizarea organizãrii şi desfãşurãrii examenului de certificare este realizatã de cãtre inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
    (6) Metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului de certificare a calificãrii profesionale pentru absolvenţii învãţãmântului profesional este aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    ART. 25
    (1) Absolvenţii învãţãmântului profesional care promoveazã examenul de certificare a calificãrii profesionale dobândesc certificat de calificare profesionalã şi suplimentul descriptiv al certificatului.
    (2) Absolvenţii învãţãmântului profesional pot continua studiile în clasa a XI-a învãţãmânt liceal, în condiţiile legii.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 26
    Prevederile prezentei metodologii se aplicã elevilor înscrişi în clasa a IX-a în învãţãmântul liceal în anul şcolar 2011-2012 şi elevilor care intrã în şcolarizare în învãţãmântul liceal începând cu anul şcolar 2012-2013.
    ART. 27
    Elevii înscrişi în anul şcolar 2011-2012 în clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a din învãţãmântul liceal îşi continuã şi finalizeazã ciclul de învãţãmânt în conformitate cu prevederile legale speciale aplicate la momentul înscrierii în primul an de studiu.

                          __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016