Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 29 septembrie 2005  pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 29 septembrie 2005 pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2005

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 893 din 6 octombrie 2005

CAP. I
Dispoziţii generale

1. Ministerul Sãnãtãţii organizeazã concurs naţional de intrare în rezidenţiat de medicinã, medicinã dentarã şi farmacie la data de 20 noiembrie 2005. Concursul se va desfãşura în urmãtoarele centre universitare:
- centrul universitar Bucureşti - grupa specialitãţilor chirurgicale şi grupa medicinã dentarã;
- centrul universitar Cluj-Napoca - grupa specialitãţilor medicale şi grupa medicinã de familie;
- centrul universitar Craiova - grupa medicinã de laborator;
- centrul universitar Târgu Mureş - grupa farmacie.
2. Numãrul de locuri pe profiluri, grupe de specialitãţi şi specialitãţi, precum şi centrele de pregãtire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin comun emis de ministrul educaţiei şi cercetãrii şi ministrul sãnãtãţii.
3. Pentru organizarea concursului de rezidenţiat sunt desemnate o comisie comunã naţionalã şi comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii şi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei şi cercetãrii şi al ministrului sãnãtãţii.
4.1. Concursul se desfãşoarã sub formã de test-grilã cu 200 de întrebãri, cu o duratã de 4 ore.
4.2. Se declarã promovaţi candidaţii care obţin minimum 50% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebãri de primii 10 candidaţi din fiecare grupã, în limita numãrului de locuri publicat pentru fiecare grupã de specialitãţi.
4.3. Doctoranzii cu frecvenţã pot fi admişi în rezidenţiat în situaţia îndeplinirii condiţiilor de admitere la grupa sau subgrupa de specialitãţi respectivã.
4.4. Medicii rezidenţi au obligaţia sã efectueze pregãtirea şi sã susţinã examenul de medic specialist în specialitatea pentru care au optat, în primii 2 ani de la absolvirea stagiului.
5. Informaţiile generale importante despre concursul de rezidenţiat sunt fãcute publice prin presã, radio, tv, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul "Viaţa Medicalã" şi în "Observatorul Medical", precum şi prin Internet, la adresa www.rezidentiat2005.ro.

CAP. II
Tematicã, bibliografie, întrebãri

6.1. Tematicile concursului de rezidenţiat sunt diferite pe profiluri şi grupe de specialitãţi, ca şi bibliografia aferentã. Ele sunt elaborate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, aprobate de preşedintele comisiei comune de rezidenţiat şi sunt publicate în ziarul "Viaţa Medicalã" şi în "Observatorul Medical" din 13 mai 2005.
6.2. Întrebãrile vor fi diferite în funcţie de profil sau grupe de specialitãţi. Fiecare dintre seturile de întrebãri este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecãrui grup de lucru este desemnat de preşedintele comisiei centrale a rezidenţiatului, la propunerea preşedinţilor comisiilor comune zonale, iar numele lui va fi fãcut public odatã cu închiderea concursului. Coordonatorul fiecãrui grup rãspunde întru totul de corectitudinea formulãrii întrebãrii, alegerea rãspunsurilor corecte şi de pãstrarea secretului întrebãrii. Coordonatorul va da avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de întrebãri.

CAP. III
Înscrierea candidaţilor

7.1. La concurs se pot prezenta:
- candidaţi care au diplomã de licenţã în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomã echivalentã cu aceasta;
- rezidenţi aflaţi în pregãtire;
- specialişti care doresc sã efectueze pregãtire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;
- medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care au obţinut intrarea în specialitate în urma promovãrii unui concurs de rezidenţiat pe post; reuşita la acest concurs nu îi absolvã de respectarea prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul de muncã.
7.2. A doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxã.
7.3. Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activitãţii în grupa de specialitate pentru care candideazã.
8.1. Înscrierile la concurs se fac la sediile direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti din momentul apariţiei în presã a publicaţiei de concurs şi se terminã cu 25 de zile înaintea concursului.
8.2. Publicaţia de concurs va cuprinde urmãtoarele:
a) data, locul şi ora desfãşurãrii concursului;
b) condiţii de participare;
c) locul şi perioada de înscriere;
d) numãrul de locuri;
e) informaţii generale.
9. Dosarele de înscriere a candidaţilor trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cerere de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatãlui şi toate prenumele înscrise în buletinul de identitate sau în cartea de identitate, precum şi grupa de specialitãţi pentru care concureazã (se va menţiona acordul pentru folosirea numelui, precum şi pentru afişarea rezultatului pe Internet);
b) xerocopie a buletinului de identitate sau a cãrţii de identitate (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);
c) copie legalizatã a diplomei de licenţã de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2005 pot prezenta adeverinţã privind promovarea examenului de licenţã; absolvenţii din anul 2004 şi din anii anteriori care au promovat examenul de licenţã în anul 2005 sunt consideraţi promoţia acelui an în care au absolvit facultatea;
d) medicii rezidenţi şi medicii specialişti vor depune adeverinţã eliberatã de unitatea în care sunt încadraţi, din care sã reiasã specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul contractului de muncã;
e) certificat medical privind starea de sãnãtate, eliberat de unitatea sanitarã teritorialã desemnatã de direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, în care se va preciza cã este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activitãţii în grupa de specialitate pentru care candideazã;
f) copii legalizate ale actelor doveditoare (certificat de cãsãtorie etc.) pentru cei care şi-au schimbat numele;
g) chitanţa de platã a taxei de concurs, stabilitã de Ministerul Sãnãtãţii.
10.1. Dupã verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sãnãtate publicã vor alcãtui o singurã listã cu candidaţii, în ordinea alfabeticã a numelor în cadrul profilului sau grupei de specialitãţi, care va cuprinde urmãtoarele rubrici:





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Profil/ Numele, Promoţia UMF Locul Nr. chitanţei Observaţii
crt. DSP grupã iniţiala (absolvent) Absolvit actual de platã privind
(M.G.C.L.S.F) tatãlui, de muncã a taxei starea de
prenumele de concurs sãnãtate

───────────────────────────────────
funcţia/
unitatea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



LEGENDA:
DSP: Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti (indicativ auto, ex. BZ pentru DSP Buzãu, B pentru DSPM Bucureşti)
Profil/Grupã:
M - pentru grupa specialitãţilor medicale
G - pentru grupa medicinã de familie
C - pentru grupa specialitãţilor chirurgicale
L - pentru grupa medicinã de laborator
S - pentru profilul medicinã dentarã
F - pentru profilul farmacie
Locul actual de muncã:
Pentru cei neîncadraţi se trece "FP" în rubrica pentru unitate, iar rubrica pentru funcţie se lasã necompletatã.
Observaţii privind starea de sãnãtate:
Se va completa numai cu "Apt" sau "Inapt".
Întreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise aparţine direcţiilor de sãnãtate publicã ce vor întocmi tabelele.

10.2. Listele vor fi redactate, conform structurii de mai sus, într-un fişier Excel şi vor fi trimise la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro, în termen de douã zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele vor fi transmise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de dischetã. Instrucţiunile privind modul de completare a listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier Excel care va fi folosit se gãsesc la adresa de Internet www.rezidentiat2005.ro.
10.3. Dupã centralizarea şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti va proceda la redactarea listei finale cu candidaţii înscrişi la concurs pe profiluri şi grupe de specialitãţi, în ordine alfabeticã. Repartizarea candidaţilor pe sãli se va face diferenţiat, pe profilul şi grupa de specialitãţi pentru care s-au înscris.
10.4. La data de 17 noiembrie 2005 candidaţii vor putea afla sala şi ora începerii probei de concurs, cercet ând adresa de Internet pe site-ul: www.rezidentiat2005.ro. La sediile universitãţilor de medicinã şi farmacie se vor afişa listele cu candidaţii înscrişi pentru grupa de specialitate pentru care se organizeazã concurs, cu excepţia grupei specialitãţilor chirurgicale şi grupei medicinã dentarã, pentru care listele se vor afişa şi la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2, Bucureşti).
10.5. Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare salã se va afişa lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivã.

CAP. IV
Desfãşurarea concursului

11.1. Concursul de desfãşoarã în ziua de duminicã, 20 noiembrie 2005.
11.2. În dimineaţa concursului, la ora 7,30, şeful de salã şi supraveghetorii vor lipi în dreptul fiecãrui loc din salã o legitimaţie de bancã cu numãrul de ordine al candidatului respectiv, numãr corespunzãtor cu cel aflat în listele candidaţilor.
11.3. Începând cu ora 8,30, candidaţii vor putea intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se vor legitima în faţa şefului de salã cu buletinul de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie sã fie în termen de valabilitate. Cei fãrã un astfel de document valabil nu vor fi primiţi în sala de concurs.
12.1. Candidaţii vor fi aşezaţi în salã în ordine alfabeticã, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi, candidaţi care au obligaţia, sub sancţiunea anulãrii lucrãrii şi eliminãrii din concurs, sã semnaleze aceste situaţii pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în salã pot declara, sub semnãturã, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se va aşeza la locul indicat prin legitimaţia de bancã. Candidaţii ocupã numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie sã le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzãtor, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de salã.
12.2. Candidaţii vor fi aşezaţi în salã în aşa fel încât sã rãmânã cel puţin un loc liber între doi candidaţi.
12.3. În prezenţa tuturor candidaţilor şefii de salã vor citi instrucţiunile privind modul de desfãşurare a concursului.
13.1. Începând cu ora 8,45, se vor împãrţi candidaţilor grilele pentru rãspuns şi câte o carioca neagrã pentru completat grila (atât pentru completat rãspunsurile considerate corecte, cât şi pentru completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru rãspuns se vor împãrţi dupã un algoritm stabilit de comisia centralã.
13.2. Se va proceda la verificarea de cãtre fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipãrire, caz în care grila respectivã va fi înlocuitã. Fiecare candidat va completa apoi datele personale în spaţiul special de pe grilã, cu litere majuscule.
13.3. Şeful de salã şi supraveghetorii vor verifica corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancã. Dupã aceastã operaţiune, actul de identitate al fiecãrui candidat va rãmâne pe bancã pe toatã durata probei scrise. Candidaţii poartã întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilã.
13.4. Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebãri vor fi aduşi la sãli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci va fi constatatã de şeful de salã şi de 3 candidaţi din sala respectivã. La ora 10,00 se vor desigila sacii în toate sãlile de concurs din toate centrele universitare. Se vor împãrţi apoi candidaţilor caietele cu întrebãri, ţinându-se cont de tipul de grilã primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe mãsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de salã va nota la loc vizibil şi va informa candidaţii despre ora de începere şi despre ora de terminare a concursului (fie prin scriere pe tablã, fie pe o hârtie, care va fi afişatã).
13.5. Fiecare candidat va verifica caietul, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipãrire.
13.6. Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei între tipul de grilã şi cel al caietului cu întrebãri revine candidatului.
13.7. Candidaţii care nu sunt prezenţi în salã în momentul deschiderii sacilor cu caiete cu întrebãri nu mai au acces în sala de concurs.
13.8. În timpul concursului candidaţii nu au voie sã consulte nici un fel de materiale, sã discute cu ceilalţi candidaţi, sã copieze sau sã aibã asupra lor aparaturã electronicã de comunicare. Materialele documentare vor fi depozitate într-un colţ al sãlii, unde candidaţii nu vor avea acces pânã la terminarea concursului.
13.9. La terminarea concursului candidaţii vor preda şefului de salã, sub semnãturã, grila de rãspuns. Caietul cu întrebãri rãmâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, pãrãsesc sala în primele 3 ore de concurs.
13.10. Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs vor fi menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag vor preda grila de rãspuns şi caietul cu întrebãri, sub semnãturã, şi vor putea pãrãsi sala doar dupã expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de salã va scrie pe grila lor "Retras din concurs". Aceste grile vor fi preluate, constituind documente pe baza cãrora, în lista finalã, pentru candidatul care s-a retras, se va face menţiunea "Retras din concurs". Dupã pãrãsirea sãlii nici unui candidat nu îi mai este permisã revenirea (pe perioada desfãşurãrii probei) pentru nici un motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesitãţi fiziologice, când va fi însoţit de 2 supraveghetori şi se va accepta o lipsã din salã de maximum 10 minute. Timpul absenţei din salã nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.
13.11. Grilele de rãspuns bune de corectat se predau de cãtre candidaţi, sub semnãturã, şefului de salã. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încã 2 candidaţi din sala respectivã, care vor semna pe grilã. Dupã anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivã, şeful de salã, în prezenţa a 3 candidaţi, ambaleazã şi sigileazã plicul cu grilele corectate şi discheta.
13.12. Grilele de rãspuns cu menţiunea "Retras din concurs" se ambaleazã separat.
13.13. Grilele de rãspuns greşite şi cele nefolosite vor fi ambalate separat şi vor purta menţiunea "Anulat".
13.14. Pe fiecare plic cu grile (grile corectate; grile "Retras din concurs" şi grile cu menţiunea "Anulat") se vor menţiona sala, numãrul de candidaţi, numãrul de grile corectate, respectiv "Retras din concurs", "Anulat".
13.15. Şefii de salã vor completa un proces-verbal privind numãrul de candidaţi înscrişi, numãrul de candidaţi prezenţi, numãrul de grile, caiete şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale vor fi semnate de şefii de salã, supraveghetori şi 3 candidaţi.
13.16. Coletele şi procesele-verbale vor fi puse în saci, care vor fi sigilaţi la rândul lor şi vor fi predaţi reprezentanţilor comisiei comune zonale. Pentru sigilare se vor folosi cleşti speciali, care se vor gãsi la reprezentantul desemnat de comisia comunã zonalã, care rãspunde de localul respectiv de concurs.
13.17. Sacii vor fi transportaţi la sediul comisiei comune zonale. Camerele unde se vor depozita sacii vor fi sigilate de comisia comunã zonalã.

CAP. V
Clasificarea candidaţilor

14. Preşedintele comisiei comune zonale de rezidenţiat împreunã cu colectivele care au alcãtuit întrebãrile de concurs vor fi prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei comune zonale. Grilele cu rãspunsuri vor fi multiplicate în prezenţa comisiei comune zonale de rezidenţiat şi transmise în sãli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul va fi înmânat şefului de salã de cãtre delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi dupã predarea de cãtre candidaţi a grilelor pentru corectat.
15.1. Eventualele contestaţii privind rãspunsurile corecte vor fi depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sãlile de concurs. Contestaţiile se depun la universitatea de medicinã şi farmacie sau se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comunã zonalã. Pentru centrul universitar Bucureşti contestaţiile se depun la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) sau prin fax la nr. 2556406.
Comisia comunã zonalã va analiza şi va comunica rãspunsurile corecte rãmase definitive în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rãmase definitivã se va face prin publicarea pe Internet pe site-ul www.rezidentiat2005.ro şi prin afişarea la universitãţile de medicinã şi farmacie din Cluj-Napoca, Craiova, Târgu Mureş, respectiv la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti pentru centrul universitar Bucureşti, şi constituie rãspuns la contestaţiile primite.
15.2. În urma analizãrii contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rãmase definitivã, punctajele comunicate în sãli pot suferi modificãri.
16. Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicãrii grilei corecte rãmase definitivã se va face de cãtre o comisie de specialişti propuşi de comisiile comune zonale şi desemnaţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii. Componenţii acestei comisii nu au voie sã introducã sau sã scoatã din sala respectivã nici un fel de material. În sala respectivã nu vor avea acces decât persoanele care formeazã comisia menţionatã.
17. Înainte de alcãtuirea clasificãrilor, comisia desemnatã la pct. 16 va proceda la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecãrui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
18.1. Clasificarea pe profiluri şi grupe de specialitãţi va rezulta prin unificarea electronicã a rezultatelor stabilite în urma aplicãrii grilei corecte rãmase definitivã.
18.2. Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiat se confirmã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.

CAP. VI
Rezultate

19.1. Data afişãrii clasificãrilor va fi anunţatã în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat2005.ro.
19.2. Clasificãrile, data şi locul alegerii specialitãţilor şi centrelor de pregãtire vor fi afişate la universitatea de medicinã şi farmacie şi la direcţia de sãnãtate publicã unde se desfãşoarã concursul sau vor putea fi accesate pe Internet.
20. Alegerea specialitãţii şi a centrelor de pregãtire va avea loc la aceeaşi datã pentru toate grupele de specialitãţi, prin teleconferinţã. Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanţa, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.

CAP. VII
Alegerea specialitãţii şi a centrelor de pregãtire

21. Ocuparea locurilor în specialitate se face în ordinea punctajului obţinut în limita locurilor publicate pentru fiecare grupã de specialitate.
22.1. Pentru absolvenţii facultãţilor de medicinã promoţia 2005 (absolvirea facultãţii în anul 2005, cu licenţã în 2005) candidaţii care la concursul de rezidenţiat au obţinut punctajul de promovare, dar nu s-au clasificat în limita numãrului de locuri publicate la grupa de specialitate la care au participat, vor fi confirmaţi, la cerere, ca rezidenţi în medicina de familie.
22.2. Redistribuirea cãtre medicina de familie, pe baza cererilor, va avea loc dupã ce se repartizeazã cei reuşiţi în limita locurilor publicate pentru fiecare grupã de specialitãţi.
22.3. Redistribuirea cãtre medicina de familie, alegerea centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unitãţii sanitare de formare se vor face pe baza unui punctaj ponderat, calculat în funcţie de punctajul obţinut în concurs de cãtre comisia comunã zonalã de rezidenţiat şi validat de comisia centralã de rezidenţiat.
23. Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate pentru alegerea specialitãţii şi a centrului de pregãtire pierd drepturile conferite de concurs.

CAP. VIII
Exemplificãri privind tipurile de întrebãri şi modul de punctare

24. Caietele de concurs vor avea un numãr de 200 de întrebãri pentru fiecare profil şi grupã de specialitãţi. Toate întrebãrile de concurs vor fi elaborate de comisiile de specialişti stabilite de responsabilii zonali şi vor fi diferite de cele deja publicate. Întrebãrile de tip complement simplu vor reprezenta 25% din totalul întrebãrilor, iar cele de tip complement multiplu vor reprezenta 75%.
25. Cele 200 de întrebãri de concurs pot fi de douã tipuri:
1. întrebãri tip complement simplu, cu un singur rãspuns corect posibil din 5; se noteazã fiecare întrebare cu rãspuns corect cu 4 puncte; dacã la aceste întrebãri candidaţii marcheazã mai mult sau mai puţin de un rãspuns corect, întrebarea se anuleazã (punctaj 0);
2. întrebãri tip complement multiplu cu 2-4 rãspunsuri corecte, fiecare întrebare cu rãspunsuri corecte va fi notatã cu 5 puncte; dacã la aceste întrebãri candidatul marcheazã mai puţin de 2 sau mai mult de 4 rãspunsuri, întrebarea se anuleazã (punctaj 0).
În caietul de concurs se vor preciza întrebãrile de tip complement simplu şi întrebãrile de tip complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = întrebare cu douã rãspunsuri corecte A şi C
x x
În cazul în care marcheazã corect A şi C, va primi 5 puncte.
În cazul în care marcheazã A şi B, va fi punctat astfel:
A B C D E
1 0 0 1 1 = 3 puncte
Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se va face pe baza punctajului ponderat, care reprezintã calculul statistic în funcţie de rãspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea consideratã cu gradul de dificultate cel mai mare.
Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se va face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Aceastã probã constã din 100 de întrebãri, din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcãtuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Aceastã probã va avea loc în ziua de sâmbãtã, 26 noiembrie 2005, în centrul universitar în care s-a desfãşurat concursul. Corectura se va face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele vor fi folosite pentru alcãtuirea unei ierarhizãri a candidaţilor care au obţinut punctaj maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintã la proba de departajare vor figura în clasificare în ordine alfabeticã, dupã ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.
Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxã.

CAP. IX
Probleme de organizare

26. Pentru buna desfãşurare a concursului de rezidenţiat se stabilesc o serie de grupuri de lucru pentru îndeplinirea urmãtoarelor obligaţii:
● publicarea tematicii de concurs şi a bibliografiei, precum şi a metodologiei de desfãşurare a concursului; coordonator este preşedintele comisiei comune centrale de rezidenţiat;
● stabilirea numãrului de locuri pe profiluri, grupe de specialitãţi şi centre de pregãtire, conform prevederilor legale (ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii);
● rezolvarea problemelor financiare (încasãri taxe, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata promptã a personalului care a contribuit la concurs etc.); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
● închirierea sãlilor pentru concurs şi prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecãrei sãli, având grijã sã rãmânã în fiecare salã 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sãlii); verificarea cu o sãptãmânã înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivã (cãldurã, luminã, aerisire, scaune bune etc.); responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
● asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoarã, cearã roşie, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
● organizarea supravegherii concursului, responsabil fiind preşedintele comisiei comune zonale:
- solicitarea prin UMF-uri şi DSP-uri a unui numãr suficient de supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de 3 persoane pentru o salã);
- desemnarea şefilor de clãdire, de salã şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o sãptãmânã înainte de concurs;
● întocmirea şi tipãrirea listelor cu candidaţii, a legitimaţiilor de bancã şi împãrţirea candidaţilor pe sãli în funcţie de capacitatea fiecãreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru publicare pe Internet; responsabili sunt Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi preşedinţii comisiilor comune zonale;
● elaborarea şi tipãrirea instrucţiunilor pentru şefii de clãdire, de salã, supraveghetori şi candidaţi; coordonator este preşedintele comisiei centrale de rezidenţiat;
● elaborarea şi tipãrirea documentelor nesecrete (procese-verbale - diferenţiate pentru şefii de clãdiri şi de salã - de predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebãri şi de predare-primire de la sfârşitul concursului, adicã plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile "Retras din concurs", caiete cu întrebãri nefolosite, atât ale şefilor de salã cãtre şefii de clãdire, cât şi ale şefilor de clãdire cãtre comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea concursului, completate şi semnate de şefii de salã şi de supraveghetori, grilele de rãspuns, plicurile ce vor conţine borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţã a punctajului); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
● tipãrirea ceietelor cu întrebãri; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
● transportul caietelor cu întrebãri la sãlile de concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de comisia comunã zonalã, pregãtire de maşini şi personal de însoţire; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
● pregãtirea pentru corecturã: dupã aducerea la sãli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de salã sau supraveghetorii; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
● stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator; responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
● citirea grilelor prin scanare; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
● stabilirea grilei de rãspuns; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
● stabilirea clasificãrilor finale în ordinea descrescãtoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor pct. 25, pe profiluri şi grupe de specialitãţi; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;
● afişarea clasificãrilor finale; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;
● crearea unei pagini de web pe Internet în care se vor publica toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe sãli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificãrii etc.); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
● alegerea locurilor publicate la rezidenţiat şi a centrelor de pregãtire; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;
● redistribuirea cãtre medicina de familie, alegerea centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unitãţii sanitare de formare; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale.
27.1. Materialele necesare concursului, achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, vor fi transmise comisiilor comune zonale pânã la data de 10 noiembrie 2005.
27.2. Pregãtirea materialelor necesare desfãşurãrii concursului:
I. Grilele pentru rãspuns vor fi tipãrite pânã la data de 5 noiembrie 2005, într-un numãr dublu faţã de numãrul candidaţilor înscrişi pe liste, plus o rezervã de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele dificultãţi generate de distribuţia diferitã a fiecãrui tip de grilã în sãli.
Grilele vor fi de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupã de specialitãţi corespunzãtor cu notarea caietelor cu întrebãri, în aşa fel încât în sãli candidaţii care au locurile apropiate sã aibã grile şi caiete de tipuri diferite.
Pregãtirea sacilor pentru sãli conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebãri) se va face de cãtre comisiile comune zonale, în sãptãmâna premergãtoare concursului.
Fiecare sac, pe care se vor scrie profilul, grupa de specialitãţi, clãdirea, sala, precum şi conţinutul sacului, va cuprinde urmãtoarele materiale:
● colete sigilate cu grile pentru rãspuns; numãrul grilelor pentru rãspuns va fi dublu faţã de numãrul candidaţilor din sala respectivã (+10%), în aşa fel încât sã se asigure posibilitatea schimbãrii grilei cu una de acelaşi tip, o datã pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a fãcut greşeli şi solicitã schimbarea grilei; pe fiecare colet se vor scrie sala, numãrul de candidaţi din sala respectivã, numãrul de grile pentru rãspuns conţinute de colet (numãrul candidaţilor din sala respectivã x 2 + 10%);
● pixuri-carioca negre pentru completarea grilei de rãspuns; numãrul pixurilor-carioca este corespunzãtor numãrului candidaţilor din sala respectivã + 30% rezervã;
● plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate;
● coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce vor fi introduse în plicuri;
● plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;
● bandã adezivã pentru sigilat plicurile cu grilele corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
● sfoarã pentru legat coletele cu grile;
● hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
● sârme cu plumbi;
● pixuri-carioca de culoare roşie.
Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi vor fi depozitaţi la nivelul comisiilor comune zonale, cu douã zile înainte de concurs. Sediul va fi sigilat.
În dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând cele de mai sus, separat pentru fiecare salã de concurs, vor fi transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfãşurare a concursului.
II. Caietele cu întrebãri (crearea şi multiplicarea lor)
Preşedintele comisiei comune zonale stabileşte responsabilii creãrii de subiecte pentru fiecare grupã de specialitãţi. Aceştia îşi aleg grupul de lucru pentru conceperea întrebãrilor. Aceste grupuri de lucru vor fi fãcute publice în ziua concursului.
Întrebãrile vor fi create dupã tematica şi bibliografia deja anunţate. Ele vor fi prezentate în anumite condiţii de punere în paginã şi/sau pe dischetã pe un anumit tipar.
Caietele cu întrebãri vor fi alcãtuite şi multiplicate de o comisie special desemnatã care va lucra într-un loc de unde nu va avea nici o legãturã cu exteriorul şi nu va pãrãsi locul respectiv, decât dupã minimum o orã de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnatã va dispune de toate materialele şi echipamentele necesare multiplicãrii caietelor cu întrebãri şi ambalãrii lor în sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele vor fi multiplicate într-un numãr stabilit în funcţie de numãrul candidaţilor din fiecare salã, plus o rezervã de 20%. Caietele vor fi multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare profil şi grupã de specialitãţi. Caietele vor conţine aceleaşi întrebãri, dar ordinea acestor întrebãri va fi diferitã pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.
Dupã multiplicarea caietelor într-un numãr corespunzãtor din fiecare tip acestea vor fi împachetate, pachetele vor fi sigilate cu bandã adezivã şi ştampilate (ştampila va fi emisã de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar sacii vor fi sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti. Caietele vor fi multiplicate într-un numãr egal cu numãrul candidaţilor care vor primi caietul de tipul respectiv + 20%, pentru înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipãrire şi pentru preîntâmpinarea dificultãţilor legate de distribuţia diferitã a fiecãrui tip în sãli. Aceastã rezervã de caiete pentru fiecare tip va fi pusã în sacul desemnat pentru fiecare salã de concurs.
În dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, separat pentru fiecare salã de concurs, vor fi transportaţi la locul de desfãşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de douã persoane.
Dupã terminarea operaţiunilor de multiplicare, toate materialele rãmase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) vor fi împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei comune zonale, unde vor fi pãstrate pânã dupã alegerea specialitãţilor şi a centrelor de pregãtire.
Dupã aceastã datã toate documentele rezultate în urma acestui concurs (grilele cu rãspunsurile candidaţilor, grilele "Anulat" sau "Retras din concurs", dischete, procese-verbale, contestaţiile candidaţilor, documentele emise de comisia comunã zonalã privind rezolvarea contestaţiilor şi stabilirea grilei corecte rãmase definitivã, tabelele originale cu alegerea specialitãţii şi a centrului de pregãtire etc.) vor fi împachetate şi sigilate. Pachetele vor fi transmise prin delegat şi vor fi predate cu proces-verbal de predare-primire Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în termen de 5 zile.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016