Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 29 octombrie 2004  privind organizarea si desfasurarea pregatirii profesionale a functionarilor publici din sistemul administratiei penitenciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 29 octombrie 2004 privind organizarea si desfasurarea pregatirii profesionale a functionarilor publici din sistemul administratiei penitenciare

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.099 din 25 noiembrie 2004

Procesul de pregãtire profesionalã a funcţionarilor publici din sistemul administraţiei penitenciare se desfãşoarã în conformitate cu Recomandarea privind pregãtirea şi perfecţionarea personalului de penitenciare (p. 8), adoptatã de primul Congres al Naţiunilor Unite pentru prevenirea crimei şi tratamentul delincvenţilor, Regulile europene pentru penitenciare, <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, <>Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi cu <>Hotãrârea Guvernului României nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Formarea specializatã, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici din sistemul administraţiei penitenciare au ca obiectiv general dezvoltarea carierei acestora.
(2) Modalitãţile de dezvoltare a carierei în funcţia publicã sunt promovarea într-o funcţie publicã superioarã şi avansarea în gradele profesionale.
ART. 2
Principiile care stau la baza organizãrii şi dezvoltãrii carierei în funcţia publicã din sistemul administraţiei penitenciare sunt:
a) competenţa, principiu potrivit cãruia persoanele care doresc sã acceadã sau sã promoveze într-o funcţie publicã din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate trebuie sã deţinã şi sã confirme cunoştinţele şi aptitudinile necesare exercitãrii funcţiei publice în sistemul administraţiei penitenciare;
b) competiţia, principiu potrivit cãruia confirmarea cunoştinţelor şi aptitudinilor necesare exercitãrii unei funcţii publice în sistemul administraţiei penitenciare se face prin concurs sau examen;
c) egalitatea de şanse, principiu prin care se asigurã recunoaşterea vocaţiei la funcţia publicã din sistemul administraţiei penitenciare a oricãrei persoane care îndeplineşte condiţiile stabilite de lege;
d) profesionalismul, principiu potrivit cãruia exercitarea funcţiei publice se face cu respectarea prevederilor legale;
e) motivarea, principiu potrivit cãruia, în vederea dezvoltãrii carierei, Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi unitãţile subordonate au obligaţia sã identifice şi sã aplice, în condiţiile legii, instrumentele de motivare moralã şi materialã a funcţionarilor publici, precum şi sã sprijine iniţiativele privind dezvoltarea profesionalã a acestora;
f) transparenţa, principiu potrivit cãruia Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi unitãţile subordonate au obligaţia de a pune la dispoziţie celor interesaţi informaţiile de interes public referitoare la cariera în funcţia publicã din sistemul administraţiei penitenciare.
ART. 3
În sensul prezentei metodologii, termenii de mai jos se utilizeazã cu înţelesul urmãtor:
a) cariera în funcţia publicã - ansamblul situaţiilor juridice şi efectelor produse, care intervine de la data naşterii raportului de serviciu pânã în momentul încetãrii acestui raport, în condiţiile legii;
b) formarea specializatã - totalitatea activitãţilor destinate dobândirii cunoştinţelor teoretice şi formãrii deprinderilor practice din perioada de stagiaturã a funcţionarului public debutant;
c) pregãtire continuã - ansamblul activitãţilor desfãşurate de-a lungul carierei profesionale a funcţionarilor publici definitivi din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate, în vederea dobândirii cunoştinţelor, aptitudinilor, abilitãţilor şi atitudinilor necesare îndeplinirii atribuţiilor, extinderii competenţei profesionale şi dezvoltãrii individuale a acestora;
d) perfecţionare profesionalã - activitãţile de pregãtire continuã care asigurã dezvoltarea competenţelor profesionale necesare îndeplinirii atribuţiilor prezente şi preconizate ale posturilor pe care le ocupã funcţionarii publici definitivi;
e) diagnoza necesarului de pregãtire - activitatea de analizã prin care se determinã starea sistemului de pregãtire şi perfecţionare profesionalã şi se stabilesc elementele necesare pentru proiectarea planurilor şi programelor de pregãtire;
f) discipline de sprijin - obiectele de studiu care, fãrã a face parte nemijlocit din categoria celor de specialitate, contribuie la îndeplinirea atribuţiilor profesionale;
g) pregãtirea complementarã - activitatea de pregãtire şi perfecţionare profesionalã destinatã sã asigure dezvoltarea profesionalã diversificatã a funcţionarilor publici definitivi, identificaţi ca având potenţial profesional, prin completarea şi lãrgirea cunoştinţelor şi deprinderilor cerute;
h) instruirea înaintea intrãrii în serviciu - activitãţile curente dirijate, destinate transmiterii informaţiilor necesare cunoaşterii situaţiei operative necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor profesionale prevãzute de fişa postului;
i) specializare - procesul de pregãtire prin care se asigurã cunoştinţe şi deprinderi necesare îndeplinirii atribuţiilor la schimbarea profilului de muncã.
ART. 4
Sistemul de pregãtire şi perfecţionare profesionalã a funcţionarilor publici din sistemul administraţiei penitenciare include:
a) formarea specializatã prin cursuri şi activitãţi practicaplicative din perioada de stagiu al funcţionarului public debutant;
b) cursurile pentru dezvoltarea carierei;
c) pregãtirea organizatã de cãtre unitãţi;
d) pregãtirea asiguratã de unitãţile de formare profesionalã a personalului;
e) pregãtirea autoplanificatã a personalului.
ART. 5
(1) Rãspunderea pentru pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici din sistemul administraţiei penitenciare revine directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi directorilor unitãţilor subordonate.
(2) Pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului din sistemul administraţiei penitenciare se realizeazã prin:
a) structurile specializate pentru pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului;
b) unitãţile de formare profesionalã specializate;
c) personalul desemnat sã îndrume activitatea funcţionarilor publici debutanţi;
d) master, cursuri postuniversitare organizate de instituţii de învãţãmânt superior acreditate, doctorat.
ART. 6
(1) Necesarul de pregãtire a personalului din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate se determinã anual şi se aprobã de cãtre directorul general.
(2) Pe baza necesarului de pregãtire aprobat de directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, unitãţile subordonate vor elabora planuri anuale de pregãtire a personalului propriu.
(3) Elementele care se au în vedere pentru determinarea necesarului de pregãtire a personalului şi la elaborarea diagnozei anuale sunt urmãtoarele:
a) activitãţile unitãţilor şi ale compartimentelor funcţionale, conform regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora;
b) standardele ocupaţionale corespunzãtoare fiecãrei categorii de funcţii;
c) specificitatea cerinţelor posturilor, precum şi descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor cuprinse în fişa postului;
d) datele existente în evaluãrile de serviciu anuale;
e) planul de dezvoltare a carierei personalului.
ART. 7
Structurile de specialitate cu competenţe de management al activitãţilor de pregãtire de la nivelul aparatului central al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor determinã nevoile de pregãtire a personalului, armonizeazã planurile de pregãtire profesionalã, analizeazã ofertele de pregãtire continuã ale prestatorilor interni şi externi de pregãtire şi înainteazã directorului general propuneri de valorificare a acestora.

CAP. II
Formarea specializatã

ART. 8
Formarea specializatã a funcţionarilor publici din sistemul administraţiei penitenciare este organizatã pentru toţi funcţionarii publici debutanţi care au ocupat prin concurs sau examen o funcţie publicã în Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor sau în unitãţile subordonate.
ART. 9
Organizarea sistemului de formare specializatã a funcţionarilor publici debutanţi din sistemul administraţiei penitenciare se realizeazã pe 3 faze, astfel:
- debutul în carierã;
- specializarea;
- formarea deprinderilor practice.
ART. 10
Debutul în carierã are durata de douã sãptãmâni şi este destinat familiarizãrii funcţionarilor publici debutanţi cu problemele profesionale ale funcţiei pe care au ocupat-o prin concurs. În timpul acestei faze funcţionarului public nu i se va încredinţa nici o responsabilitate, activitatea acestuia fiind în permanenţã sub controlul îndrumãtorului desemnat. Pentru fiecare categorie de funcţionari publici se întocmeşte un program special de pregãtire.
ART. 11
(1) Funcţionarii publici debutanţi urmeazã cursurile de specializare în unitãţile de formare profesionalã cu durata de cel puţin 3 luni. Cursurile vor cuprinde teme de: penologie şi reintegrare socialã, aplicarea regimurilor de detenţie, siguranţa deţinerii, management penitenciar şi administraţie penitenciarã. Pregãtirea de specialitate va fi completatã cu pregãtirea fizicã, folosirea mijloacelor de imobilizare, trageri cu armamentul din dotare, precum şi activitãţi practice în aşezãmintele de detenţie.
(2) Cursurile se vor finaliza cu un examen.
ART. 12
(1) Dupã finalizarea cursurilor de specializare, funcţionarul public debutant va fi repartizat în activitate şi învestit cu responsabilitatea îndeplinirii îndatoririlor prevãzute în fişa postului, sub directa îndrumare a persoanei desemnate.
(2) La sfârşitul perioadei de stagiu, şeful ierarhic va întocmi fişa de evaluare a activitãţii funcţionarului public debutant, prin care propune sau nu definitivarea în funcţie a acestuia. La întocmirea fişei de evaluare se va ţine cont şi de rezultatele obţinute de ofiţerul sau de agentul debutant la cursurile de specializare.
ART. 13
Formarea specializatã a funcţionarilor publici din sistemul administraţiei penitenciare are urmãtoarele obiective:
a) însuşirea specificului activitãţi din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate;
b) dobândirea cunoştinţelor teoretice necesare respectãrii drepturilor omului în aşezãmintele de detenţie, aplicãrii regimurilor de detenţie şi asigurãrii siguranţei locului de deţinere;
c) formarea deprinderilor şi abilitãţilor practice necesare unui funcţionar public din sistemul administraţiei penitenciare;
d) cunoaşterea şi respectarea exigenţelor carierei în funcţia publicã din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate.
ART. 14
(1) La cursurile de specializare organizate în unitãţile de formare profesionalã din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor participã toţi funcţionarii publici debutanţi care au ocupat prin concurs sau examen o funcţie publicã.
(2) Durata cursurilor de specializare a funcţionarilor publici debutanţi din sistemul administraţiei penitenciare este urmãtoarea:
a) 6 luni pentru funcţionarii publici ofiţeri sau agenţi, care desfãşoarã activitãţi de aplicare a regimului penitenciar şi siguranţa deţinerii. Fac excepţie funcţionarii publici debutanţi absolvenţi ai Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza" şi absolvenţii promoţiei 2005 a Şcolii de Formare şi Perfecţionare a Pregãtirii Profesionale Târgu Ocna;
b) 3 luni pentru funcţionarii publici, alţii decât cei prevãzuţi la lit. a).
ART. 15
Planurile tematice şi de învãţãmânt ale cursurilor de specializare sunt întocmite pentru fiecare serie de funcţionari publici debutanţi de cãtre unitãţile de formare profesionalã a personalului şi se aprobã de cãtre directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
ART. 16
Examenul de absolvire a cursurilor de formare specializatã constã în urmãtoarele probe:
a) pregãtirea de specialitate şi juridicã;
b) managementul penitenciar (numai pentru ofiţeri).
ART. 17
(1) Examenul de absolvire este organizat de cãtre o comisie centralã, iar evaluarea pregãtirii cursanţilor se face pe comisii de examinare constituite din specialişti.
(2) Comisia centralã se compune din: preşedinte - un reprezentant al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor; vicepreşedinte - directorul unitãţii de formare profesionalã; secretar - şeful Biroului planificare învãţãmânt; membri şefii comisiilor de examinare. Comisiile de examinare sunt alcãtuite din cel puţin 3 membri, dintre care unul este şef al comisiei.
(3) Comisiile prevãzute la alin. (1) se constituie, la nivelul unitãţii de formare profesionalã, prin ordin al directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

CAP. III

SECŢIUNEA 1
Pregãtirea continuã a personalului

ART. 18
(1) Pregãtirea continuã a personalului constituie principala formã de pregãtire a personalului organizatã de unitãţi şi se desfãşoarã în scopul îndeplinirii atribuţiilor şi misiunilor instituţiei.
(2) Sistemul de pregãtire continuã a personalului, organizat la nivelul aparatului central al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi al unitãţilor subordonate, se desfãşoarã prin:
a) programe pe categorii de pregãtire;
b) activitãţi de îndrumare şi tutelã profesionalã;
c) programe de pregãtire complementarã;
d) programe de pregãtire cu scoaterea din activitatea profesionalã.
(3) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se pot realiza prin pregãtire individualã, expuneri, dezbateri, instruire înaintea intrãrii în serviciu, aplicaţii, exerciţii demonstrative, convocãri, activitãţi metodice, simpozioane, seminarii etc.
(4) Pregãtirea continuã a personalului, organizatã de unitãţi, se desfãşoarã potrivit relaţiilor de subordonare, fiecare şef având obligaţia de a-şi pregãti subordonaţii nemijlociţi.
ART. 19
Obiectivele programelor de pregãtire continuã a personalului, organizate de unitãţi, sunt urmãtoarele:
a) informarea generalã în domeniul de specialitate;
b) actualizarea cunoştinţelor şi deprinderilor de specialitate în domeniul activitãţii profesionale;
c) dobândirea unor noi cunoştinţe şi deprinderi profesionale;
d) lãrgirea ariei cunoştinţelor profesionale şi dezvoltarea competenţelor interdisciplinare în domeniul de activitate;
e) însuşirea unor cunoştinţe de vârf în domeniul de activitate;
f) educaţia civicã a personalului.
ART. 20
Pregãtirea continuã a personalului este organizatã de unitãţi pe urmãtoarele categorii:
a) perfecţionarea pregãtirii de specialitate;
b) pregãtirea juridicã;
c) managementul penitenciar (numai pentru ofiţeri);
d) pregãtirea fizicã.
ART. 21
Pregãtirea de specialitate organizatã de unitãţi cuprinde:
a) pregãtirea potrivit specificului compartimentului sau locului de muncã;
b) pregãtirea prin discipline de sprijin.
ART. 22
(1) Pregãtirea potrivit specificului compartimentului sau locului de muncã se organizeazã concomitent cu desfãşurarea activitãţilor profesionale curente, de cãtre şefii ierarhici, prin pregãtire individualã dirijatã sau activitãţi în comun.
(2) Pregãtirea prin discipline de sprijin se realizeazã, de regulã, prin activitãţi desfãşurate în comun, pe categorii de personal. Potrivit cadrului organizatoric stabilit de conducerea unitãţii, se asigurã, în funcţie de particularitãţile acesteia, transmiterea de cunoştinţe din alte domenii, necesare îndeplinirii atribuţiilor, precum şi dezvoltãrii profesionale individuale.
ART. 23
(1) Direcţia resurse umane din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor transmite unitãţilor, pe specialitãţi, lista orientativã cu disciplinele de sprijin.
(2) Directorii unitãţilor selecteazã, pe baza evaluãrii nevoilor de pregãtire a personalului propriu, disciplinele de sprijin din lista orientativã.
(3) Direcţiile şi serviciile independente din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor îşi stabilesc propria tematicã de pregãtire.
ART. 24
Personalul pentru care pregãtirea de specialitate este reglementatã de alte acte normative va participa la activitãţile de pregãtire stabilite prin acestea, precum şi, în mod obligatoriu, la pregãtirea prin discipline de sprijin.
ART. 25
Pentru activitãţile de pregãtire continuã se alocã anual 60 de ore, repartizate astfel:
a) pregãtirea de specialitate - 48 de ore;
b) pregãtirea prin discipline de sprijin - 12 ore.
ART. 26
(1) Tragerile cu armamentul din dotarea unitãţilor subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se vor executa, în mod obligatoriu, cu toţi funcţionarii publici cu statut special.
(2) Funcţionarii publici din sistemul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor vor executa, în mod obligatoriu, cel puţin douã şedinţe de tragere cu armamentul din dotare, dintre care una de verificare.
(3) Funcţionarii publici care executã misiuni de pazã, supraveghere şi escortare ori coordoneazã astfel de activitãţi vor executa, anual, 4 şedinţe de tragere, dintre care una de verificare.
(4) Personalul din cadrul grupelor de intervenţie va executa, lunar, cel puţin o şedinţã de tragere.
ART. 27
Pregãtirea fizicã se desfãşoarã pe parcursul întregului an de pregãtire, douã ore sãptãmânal, în timpul programului de muncã, sub îndrumarea unui funcţionar public desemnat de conducerea unitãţii, şi are ca obiectiv dezvoltarea fizicã generalã, întãrirea şi menţinerea stãrii de sãnãtate a întregului personal.

SECŢIUNEA a 2-a
Activitãţi de îndrumare şi tutelã profesionalã

ART. 28
(1) Activitãţile de îndrumare şi tutelã profesionalã reprezintã ansamblul mãsurilor, metodelor şi mijloacelor de pregãtire a personalului pentru formarea aptitudinilor profesionale şi cunoaşterea specificului şi exigenţelor generale ale unitãţii.
(2) Prin programul de desfãşurare a perioadei de debut a personalului încadrat direct şi a absolvenţilor instituţiilor de învãţãmânt, precum şi prin celelalte programe de îndrumare şi tutelã profesionalã se alocã, pentru studiu individual, din timpul normal de lucru, perioada stabilitã conform reglementãrilor interne pe linie de resurse umane.
ART. 29
(1) Îndrumarea pregãtirii manageriale a personalului cuprins în rezerva de personal se realizeazã pe baza planului de dezvoltare a carierei, sub coordonarea directorilor de unitãţi.
(2) Îndrumarea pregãtirii manageriale se desfãşoarã în vederea dezvoltãrii abilitãţilor şi aptitudinilor necesare personalului pentru ocuparea unor funcţii de conducere.
(3) Îndrumarea pregãtirii manageriale se realizeazã prin antrenarea în activitãţi de conducere, studiu individual, stagii de instruire şi documentare şi în cadrul unor programe de pregãtire complementarã.
ART. 30
(1) Unitãţile de formare şi perfecţionare profesionalã din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor au rolul principal în asigurarea necesarului de pregãtire în vederea realizãrii managementului carierei.
(2) Pregãtirea continuã a personalului, asiguratã în unitãţile prevãzute la alin. (1), se realizeazã, în principal, prin cursuri, aplicaţii, exerciţii demonstrative, instructaje, convocãri, activitãţi metodice, simpozioane, seminarii, conferinţe etc.
(3) Cursurile prevãzute în sistemul pregãtirii continue se desfãşoarã prin programe de tip compact, intensiv sau pe module.
(4) Participarea personalului la cursuri este determinatã de nevoile de pregãtire, de necesitatea perfecţionãrii ori obţinerii unor specializãri şi de asigurarea evoluţiei în carierã.

CAP. IV
Pregãtirea autoplanificatã

ART. 31
(1) Pregãtirea autoplanificatã se realizeazã în scopul dobândirii cunoştinţelor, abilitãţilor, aptitudinilor şi atitudinilor profesionale sau extraprofesionale, care asigurã dezvoltarea individualã a personalului din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate.
(2) Formele şi modalitãţile de pregãtire autoplanificate sunt la latitudinea fiecãrui funcţionar public din sistemul administraţiei penitenciare, preocupãrile în acest domeniu fiind comunicate şefilor ierarhici.
(3) Pregãtirea autoplanificatã se poate realiza prin masterat, cursuri postuniversitare, doctorat sau prin alte forme de învãţãmânt, potrivit legii.
ART. 32
Şefii ierarhici sprijinã dezvoltarea individualã prin pregãtire autoplanificatã, cu condiţia ca aceastã activitate sã nu afecteze îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.
ART. 33
Personalul din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate poate urma cursuri în învãţãmântul superior, cu respectarea programului în unitãţi şi potrivit dispoziţiilor legale privind acordarea concediilor de studii.
ART. 34
Personalul din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate, care urmeazã cursuri în instituţiile de învãţãmânt superior, este luat în evidenţã de compartimentul resurse umane şi formare profesionalã al unitãţii, iar la începerea fiecãrui an universitar va prezenta o adeverinţã privind înmatricularea ca student, forma de învãţãmânt şi anul de studiu, eliberatã de instituţia de învãţãmânt superior respectivã.
ART. 35
Anual, pânã la data de 30 noiembrie, unitãţile vor trimite la Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor - Direcţia resurse umane situaţia nominalã a personalului care urmeazã cursurile unor instituţii de învãţãmânt superior, specificând: instituţia de învãţãmânt, profilul, specializarea, anul de studii, situaţia promovãrii examenelor şi a finalizãrii studiilor.
ART. 36
Dupã absolvirea instituţiilor de învãţãmânt superior, personalul respectiv poate fi avansat numai în condiţiile prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 293/2004 .

CAP. V
Pregãtirea în domeniul limbilor strãine

ART. 37
(1) Cunoaşterea cel puţin a uneia dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene reprezintã una dintre cerinţele pregãtirii continue a personalului din penitenciare.
(2) Personalul din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate poate studia limbile strãine ca discipline de sprijin în cadrul pregãtirii de specialitate organizate de unitãţi, precum şi prin pregãtire autoplanificatã.
(3) La nivelul aparatului central al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi în fiecare unitate se ţine evidenţa personalului cunoscãtor de limbi strãine, pe nivel de cunoaştere determinat potrivit procedurilor NATO STANAG 2001.

CAP. VI
Documentele de organizare, planificare, analizã şi evidenţã a pregãtirii continue

ART. 38
Documentele de organizare, planificare, analizã şi evidenţã a pregãtirii continue sunt urmãtoarele:
a) diagnoza anualã a nevoilor de pregãtire continuã, care se realizeazã dupã încheierea procesului de evaluare a personalului;
b) decizia directorului referitoare la organizarea şi desfãşurarea pregãtirii continue;
c) planul de pregãtire continuã a personalului, care cuprinde:
- tematicile de pregãtire de specialitate, educaţie fizicã şi şedinţele de tragere cu armamentul din dotare;
- programele pentru îndrumarea pregãtirii manageriale, integrãrii profesionale, precum şi cele de pregãtire complementarã;
- graficul anual al pregãtirii continue a personalului, prin cursuri;
d) programul lunar/trimestrial/semestrial, dupã caz, de pregãtire a personalului unitãţii;
e) mapa cu lecţiile prezentate în cadrul activitãţilor de pregãtire şi cu documentele de organizare şi desfãşurare a activitãţilor de învãţãmânt;
f) mapa cu documentele de organizare şi desfãşurare a evaluãrii pregãtirii personalului şi de evidenţã a rezultatelor obţinute în cadrul acesteia;
g) evidenţa participãrii personalului la activitãţi de pregãtire;
h) mapa cu documentele instruirii metodice anuale a personalului cu activitãţi privind pregãtirea continuã;
i) raportul anual de evaluare a pregãtirii continue în unitãţi;
j) analize, sinteze, studii, decizii cu privire la pregãtirea continuã a personalului.

CAP. VII
Evaluarea pregãtirii continue a personalului

ART. 39
Evaluarea pregãtirii continue cuprinde:
a) evaluarea programelor de pregãtire organizate de unitãţi şi asigurate de instituţiile de învãţãmânt specializate;
b) evaluarea pregãtirii individuale a personalului privind cunoştinţele şi deprinderile dobândite ca urmare a parcurgerii programelor de pregãtire.

SECŢIUNEA 1
Evaluarea programelor de pregãtire

ART. 40
(1) Evaluarea programelor de pregãtire organizate de unitãţi şi asigurate de instituţiile de învãţãmânt specializate se efectueazã în scopul cunoaşterii:
a) modului de îndeplinire a obiectivelor pregãtirii continue;
b) gradului de asigurare, prin activitãţi specifice, a nevoilor de pregãtire identificate şi formulate ca solicitãri de cãtre unitãţile beneficiare;
c) calitãţii ofertei de pregãtire a unitãţilor de învãţãmânt;
d) opiniei personalului asupra programelor de pregãtire parcurse;
e) datelor necesare dezvoltãrii sistemului de pregãtire continuã a personalului.
(2) Evaluarea programelor de pregãtire organizate de unitãţi se realizeazã prin analiza activitãţii profesionale a personalului, a rezultatelor obţinute la verificãrile anuale şi a modului de organizare şi desfãşurare a pregãtirii continue.
(3) Activitatea prevãzutã la alin. (1) se organizeazã permanent la nivelul unitãţilor de cãtre structurile cu atribuţii de management al pregãtirii continue din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor.
ART. 41
(1) Evaluarea iniţialã a cursurilor se realizeazã prin analiza planurilor de învãţãmânt cu prilejul aprobãrii documentelor de organizare şi desfãşurare a procesului didactic.
(2) Evaluarea fiecãrui curs se realizeazã prin analiza modului de îndeplinire a obiectivelor didactice şi a rezultatelor obţinute de cursanţi.
(3) Evaluarea programelor de pregãtire se realizeazã prin inspecţii, controale şi activitãţi de îndrumare.
(4) Concluziile rezultate se utilizeazã pentru perfecţionarea organizãrii şi desfãşurãrii activitãţilor din domeniu.

SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea pregãtirii individuale a personalului

ART. 42
(1) Evaluarea pregãtirii individuale a personalului privind cunoştinţele şi deprinderile dobândite ca urmare a parcurgerii programelor de pregãtire continuã se realizeazã în cadrul verificãrilor, pe timpul inspecţiilor sau controalelor, la absolvirea programelor de pregãtire continuã, precum şi în alte situaţii.
(2) Pregãtirea continuã a personalului din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate se evalueazã prin verificãri anuale, în perioada 1-15 noiembrie.
(3) Verificarea pregãtirii continue a personalului se realizeazã la pregãtirea de specialitate.
(4) Formele de verificare a personalului la pregãtirea de specialitate se stabilesc de cãtre directorii unitãţilor, în funcţie de specificul obiectivelor urmãrite prin programele de pregãtire desfãşurate.
(5) Verificarea deprinderilor de trãgãtor se realizeazã în urma executãrii cel puţin a unei şedinţe de tragere cu armamentul din dotare.
(6) Pentru desfãşurarea verificãrilor la pregãtirea continuã se alocã timpul necesar din cadrul normei prevãzute la art. 25.
(7) Evaluarea pregãtirii personalului care a absentat de la verificãri din motive justificate se realizeazã în termenul stabilit de cãtre directorul unitãţii.
ART. 43
(1) În cadrul verificãrii pregãtirii individuale, personalul va fi apreciat distinct la pregãtirea de specialitate cu note de la 1 la 10, care vor fi transformate apoi în calificative.
(2) Calificativele obţinute la verificãri se înscriu în aprecierile de serviciu anuale.
ART. 44
(1) De la verificãrile anuale ale pregãtirii continue se excepteazã:
a) personalul unitãţilor care au fost inspectate sau controlate şi au fost evaluate cu aceastã ocazie în semestrul II al anului respectiv;
b) personalul care a absolvit cursuri de pregãtire în semestrul II al anului respectiv.
(2) De la verificãrile anuale ale pregãtirii de specialitate se excepteazã:
a) doctoranzii în specialitatea în care îşi desfãşoarã activitatea pe timpul perioadei de studii la doctorat, precum şi personalul care a obţinut titlul de doctor în ştiinţe în specialitatea în care îşi desfãşoarã activitatea în anul în care a finalizat studiile;
b) absolvenţii cursurilor postuniversitare urmate în specialitatea în care îşi desfãşoarã activitatea.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 45
Anul de pregãtire continuã începe la 15 ianuarie şi se încheie la 15 noiembrie.
ART. 46
Unitãţile şi instituţiile de învãţãmânt înainteazã anual, pânã la data de 1 decembrie, la Direcţia resurse umane din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor rapoartele de evaluare a pregãtirii continue, precum şi situaţia centralizatoare privind verificãrile anuale ale personalului.
ART. 47
La absolvirea cu licenţã a Facultãţii de Drept din cadrul Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza" Secţia penitenciare, absolvenţilor li se acordã gradul profesional de subinspector şi sunt încadraţi ca debutanţi fãrã concurs sau examen.
ART. 48
La absolvirea Şcolii de Formare şi Perfecţionare a Pregãtirii Profesionale Târgu Ocna, absolvenţilor promoţiei 2004-2005 li se acordã gradul profesional de agent şi sunt repartizaţi ca debutanţi fãrã concurs sau examen.
ART. 49
Prevederile prezentei metodologii se aplicã în mod corespunzãtor şi funcţionarilor publici cu statut special din Ministerul Justiţiei, care au atribuţii de coordonare şi control al activitãţii din sistemul administraţiei penitenciare sau alte atribuţii în legãturã cu activitatea administraţiei penitenciare.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016