Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 29 februarie 2024  de înscriere în clasa a IX-a, în anul şcolar 2024-2025, a elevilor care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei sau au obţinut premiile I, II sau III la competiţii internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 29 februarie 2024 de înscriere în clasa a IX-a, în anul şcolar 2024-2025, a elevilor care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei sau au obţinut premiile I, II sau III la competiţii internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 183 din 6 martie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.939 din 29 februarie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 6 martie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) În baza prevederilor art. 113 alin. (2) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta metodologie reglementează procesul de înscriere în clasa a IX-a, în anul şcolar 2024-2025, a absolvenţilor de clasa a VIII-a care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei sau au obţinut premiile I, II sau III, respectiv medalia de aur, argint sau bronz la competiţiile internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei.
    (2) Prezenta metodologie se adresează absolvenţilor din seria curentă care doresc să participe la admiterea în învăţământul liceal, învăţământul profesional şi învăţământul dual, pentru anul şcolar 2024-2025, pe baza performanţelor deosebite la olimpiadele naţionale sau la competiţiile internaţionale obţinute pe parcursul gimnaziului, menţionate la alin. (1).
    (3) Absolvenţii menţionaţi la alin. (2) pot participa la procesul de înscriere în clasa a IX-a reglementat prin prezenta metodologie într-un singur judeţ, fără susţinerea evaluării naţionale şi fără susţinerea probelor de aptitudini, respectiv a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, şi, respectiv, fără a li se calcula media de admitere prevăzută în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.154/2023 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2024-2025, respectiv în Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.070/2023 privind organizarea, desfăşurarea şi calendarul admiterii în învăţământul profesional şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2024-2025.
    (4) Înscrierea în clasa a IX-a a absolvenţilor menţionaţi la alin. (2) se realizează, peste numărul maxim de elevi în formaţiunile/clasele de elevi prevăzut în Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/ preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2024-2025, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.801/2023, cu respectarea prevederilor art. 23 alin. (6) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Înscrierea absolvenţilor menţionaţi la alin. (2) se realizează pe baza listei privind corespondenţa specificului olimpiadei naţionale/competiţiei internaţionale cu filiera/profilul/ specializarea/domeniul de pregătire profesională la care se face înscrierea, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.
    (6) În baza prevederilor art. 2 alin. (25) şi (28) şi ale art. 9 din Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.154/2023 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2024-2025, precum şi a prevederilor Metodologiei de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2011-2012, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.802/2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2011-2012, valabilă şi pentru anul şcolar 2024-2025, respectiv a prevederilor art. 13 din Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.070/2023 privind organizarea, desfăşurarea şi calendarul admiterii în învăţământul profesional şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2024-2025, în procesul de comunicare a rezultatelor candidaţilor care participă la admiterea computerizată se respectă prevederile art. 5 din Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
    (7) Prezenta metodologie se aplică de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial, comisiile de admitere din unităţile de învăţământ liceal/profesional.

    CAP. II
    Coordonarea organizării şi desfăşurării înscrierii în clasa a IX-a a absolvenţilor de clasa a VIII-a, pentru anul şcolar 2024-2025, pe baza performanţelor deosebite la olimpiadele naţionale sau la competiţiile internaţionale
    ART. 2
    Comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti îndeplineşte următoarele atribuţii privind înscrierea în clasa a IX-a, în anul şcolar 2024-2025, a absolvenţilor clasei a VIII-a care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare, respectiv premiile I, II sau III, respectiv medalia de aur, argint sau bronz la etapa internaţională a competiţiilor şcolare recunoscute de Ministerul Educaţiei:
    a) primeşte şi centralizează dosarele absolvenţilor de clasa a VIII-a care doresc să participe la admiterea în învăţământul liceal, învăţământul profesional şi învăţământul dual, pentru anul şcolar 2024-2025, pe baza performanţelor deosebite menţionate la art. 1 alin. (1). Dosarele conţin următoarele acte:
    - cerere pentru înscrierea în învăţământul liceal/ învăţământul profesional şi învăţământul dual, pentru anul şcolar 2024-2025, pe baza performanţelor deosebite obţinute la olimpiadele naţionale sau la competiţiile internaţionale obţinute pe parcursul gimnaziului, cu exprimarea unei opţiuni privind filiera/profilul/specializarea/domeniul de pregătire profesională şi unitatea de învăţământ liceal, respectiv unitatea de învăţământ care are ofertă educaţională pentru învăţământ profesional sau învăţământ dual;
    – documentele doveditoare ale premiilor obţinute, precizate la art. 1 alin. (1), în original şi în copie;
    – cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere, în copie certificată „Conform cu originalul“ de către persoana din comisie învestită cu astfel de competenţe;
    – foaia matricolă pentru clasele a V-a-a VIII-a (cu calculul mediei generale) şi fişa medicală, în original şi în copie;

    b) realizează repartizarea absolvenţilor de clasa a VIII-a cu performanţe deosebite, pe baza listei prevăzute la art. 1 alin. (5), la unităţile de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (4), şi a opţiunilor exprimate de aceştia;
    c) informează candidaţii că datele personale (numele, iniţiala/iniţialele tatălui şi prenumele) vor fi publicate în formă anonimizată (coduri);
    d) pe baza unui algoritm propriu stabilit, alocă coduri de anonimizare absolvenţilor de clasa a VIII-a şi le distribuie acestora, la depunerea cererii, pe bază de semnătură;
    e) comunică rezultatul repartizării absolvenţilor de clasa a VIII-a cu performanţe deosebite, prin afişare la sediul inspectoratului şcolar şi postare pe site-ul instituţiei;
    f) după realizarea repartizării absolvenţilor de clasa a VIII-a cu performanţe deosebite, predă acestora dosarele în vederea înscrierii la unităţile de învăţământ la care au fost repartizaţi;
    g) informează permanent Comisia Naţională de Admitere cu privire la derularea procesului de înscriere, inclusiv în vederea soluţionării unor situaţii excepţionale;
    h) păstrează, spre arhivare, dosarele absolvenţilor conţinând documentele în copie;
    i) transmite la Ministerul Educaţiei un raport privind înscrierea în clasa a IX-a, în anul şcolar 2024-2025, a absolvenţilor clasei a VIII-a care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premii la etapa naţională/internaţională a competiţiilor şcolare.


    ART. 3
    Comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial eliberează foile matricole pentru clasele a V-a-a VIII-a (cu calculul mediei generale) şi fişele medicale pentru absolvenţii clasei a VIII-a care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiile menţionate la art. 1 alin. (1), în vederea înscrierii în clasa a IX-a în anul şcolar 2024-2025.

    ART. 4
    Comisia de admitere din unitatea de învăţământ liceal, respectiv din unitatea de învăţământ care are ofertă educaţională pentru învăţământ profesional sau învăţământ dual primeşte dosarele absolvenţilor clasei a VIII-a care au fost repartizaţi, conform prezentei metodologii, la unitatea de învăţământ, în vederea înscrierii acestora în clasa a IX-a în anul şcolar 2024-2025. Situaţia privind finalizarea înscrierii absolvenţilor va fi comunicată comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti şi va fi operată în baza de date SIIIR.

    CAP. III
    Etapele înscrierii şi repartizării în clasa a IX-a, în anul şcolar 2024-2025
    ART. 5
    (1) Etapele înscrierii şi repartizării în clasa a IX-a, în anul şcolar 2024-2025, a absolvenţilor clasei a VIII-a care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiile menţionate la art. 1 alin. (1) sunt următoarele:
    a) depunerea dosarelor la inspectoratul şcolar;
    b) analizarea dosarelor de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti;
    c) comunicarea rezultatului repartizării absolvenţilor;
    d) preluarea dosarelor absolvenţilor de la inspectoratul şcolar şi depunerea acestora la unităţile de învăţământ la care au fost repartizaţi;
    e) transmiterea de către unităţile de învăţământ liceal, respectiv de către unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământ profesional sau învăţământ dual a situaţiei privind finalizarea înscrierii absolvenţilor;
    f) completarea în SIIIR a datelor aferente absolvenţilor clasei a VIII-a înscrişi în clasa a IX-a pe baza performanţelor.

    (2) Înscrierea şi repartizarea absolvenţilor conform prezentei metodologii se realizează până la data de 31 august 2024.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 6
    Prevederile prezentei metodologii se pot aplica şi pentru înscrierea în colegiile naţionale militare ale Ministerului Apărării Naţionale, pe filiera vocaţională, profilul militar, cu condiţia ca absolvenţii menţionaţi la art. 1 alin. (2) să susţină toate probele de selecţie cu caracter eliminatoriu prevăzute pentru profilul militar în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.154/2023 şi să fie declaraţi „ADMIS“/„APT“ la acestea.

    ANEXA 1

    LISTA
    privind corespondenţa specificului olimpiadei naţionale cu
    filiera/profilul/specializarea/domeniul de pregătire profesională
    la care se face înscrierea

┌────┬─────────────────┬───────────┬────────────┬──────────────────────┬─────────────┐
│ │ │ │Profilul/ │ │ │
│Nr. │Olimpiada şcolară│Filiera │Domeniul de │Specializarea 1 │Specializarea│
│crt.│ │ │pregătire │ │2 │
│ │ │ │profesională│ │ │
├────┴─────────────────┴───────────┴────────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│I. Olimpiade pe domenii/discipline de studiu │
├────┬─────────────────┬───────────┬────────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │Ştiinţe │
│1 │literatura română│Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │(clasele V-VIII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │ │
│ │literatura română│ │ │ │ │
│ │pentru şcoli/ │ │ │ │ │
│ │secţii cu predare│ │ │ │Ştiinţe │
│2 │în limbile │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │minorităţilor şi │ │ │ │ │
│ │pentru românii │ │ │ │ │
│ │din diaspora │ │ │ │ │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Lectura ca │ │ │ │ │
│3 │abilitate de │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │viaţă (clasele │ │ │ │sociale │
│ │V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │Ştiinţe │
│4 │literatura │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │germană maternă │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │ │
│ │literatura │ │ │ │Ştiinţe │
│5 │maghiară maternă │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │„Mikes Kelemen“ │ │ │ │ │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │Ştiinţe │
│6 │literatura │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │slovacă maternă │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│7 │Limba turcă │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │ │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │ │
│8 │literatura │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │ucraineană │ │ │ │sociale │
│ │maternă │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│9 │Limba polonă │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │maternă │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│10 │Limba rromani │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │maternă │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│11 │Limba rusă │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │maternă │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │Ştiinţe │
│12 │literatura sârbă │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │maternă │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limba şi │ │ │ │Ştiinţe │
│13 │literatura cehă │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │maternă │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│14 │Limba croată │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │maternă │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limbi slave │ │ │ │ │
│ │materne: cehă, │ │ │ │Ştiinţe │
│15 │croată, sârbă, │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │slovacă (în anul │ │ │ │ │
│ │şcolar 2023-2024)│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│16 │Limba neogreacă │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │ │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limbi romanice: │ │ │ │ │
│ │limba franceză/ │ │ │ │Ştiinţe │
│17 │limba franceză │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │(în anul şcolar │ │ │ │ │
│ │2023-2024) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limbi romanice: │ │ │ │Ştiinţe │
│18 │spaniolă, │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │italiană │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│19 │Limba germană │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │modernă │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│20 │Limba engleză │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │ │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│21 │Limba rusă │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │modernă │ │ │ │sociale │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Limbi clasice: │ │ │ │Ştiinţe │
│22 │greaca veche, │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │latină │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│23 │Matematică │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │ │ │ │ │naturii │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │naţională de │ │ │ │ │
│ │matematică pentru│ │ │ │Ştiinţele │
│24 │şcolile/ secţiile│Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │cu predare în │ │ │ │ │
│ │limba maghiară │ │ │ │ │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│25 │Astronomie şi │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │astrofizică │ │ │ │naturii │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│26 │Fizică │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │ │ │ │ │naturii │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│27 │Chimie │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │ │ │ │ │naturii │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Geografie │ │ │ │Ştiinţele │
│28 │(clasele │Teoretică │Umanist/Real│Ştiinţe sociale │naturii │
│ │VIII-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │Real/Tehnic,│Matematică-informatică│ │
│ │ │ │Servicii, │/ Calificările │ │
│ │ │ │Resurse │profesionale prin │ │
│ │ │Teoretică/ │naturale şi │învăţământ liceal/ │Ştiinţele │
│29 │Informatică │Tehnologică│protecţia │Calificările │naturii │
│ │ │ │mediului/ │profesionale prin │ │
│ │ │ │Domeniile de│învăţământ profesional│ │
│ │ │ │pregătire │şi dual │ │
│ │ │ │profesională│ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│30 │Istorie │Teoretică │Umanist │Ştiinţe sociale │Filologie │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Istoria şi │ │ │ │ │
│ │tradiţiile │ │ │ │ │
│31 │minorităţii │Teoretică │Umanist │Ştiinţe sociale │Filologie │
│ │maghiare din │ │ │ │ │
│ │România │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│32 │Ştiinţe │Teoretică │Umanist │Ştiinţe sociale │Filologie │
│ │socioumane │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - Cultul │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│33 │ortodox (clasele │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │V-VIII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - Cultul │ │ │ │ │
│34 │romano-catolic de│Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│ │limbă maghiară │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - │ │ │ │ │
│ │cultele: │ │ │ │ │
│35 │reformat, │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│ │evanghelic şi │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │unitarian │ │ │ │ │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - Cultul │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│36 │penticostal │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - cultele│ │ │ │ │
│ │baptist şi │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│37 │creştin după │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │Evanghelie │ │ │ │ │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - │ │ │ │ │
│ │cultele: │ │ │ │ │
│38 │romano-catolic - │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│ │limba română şi │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │greco-catolic │ │ │ │ │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - Cultul │ │ │ │ │
│39 │adventist de ziua│Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│ │a şaptea (clasele│Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - Cultul │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│40 │musulman de limbă│Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │turcă │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Religie - Cultul │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│41 │ortodox de rit │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │vechi, limba rusă│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Muzică - │ │ │Muzică - Secţia │ │
│ │Interpretare │ │Artistic - │instrumentală, │Muzică - │
│42 │instrumentală │Vocaţională│Muzică │corespunzător │Secţia │
│ │(clasele V-VIII) │ │ │instrumentului la care│teoretică │
│ │ │ │ │a fost obţinut premiul│ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│43 │Coregrafie │Vocaţională│Artistic │Coregrafie │Arta │
│ │(clasele VII-XII)│ │ │ │actorului │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │Real/Tehnic,│Matematică-informatică│ │
│ │Olimpiada │ │Servicii, │/ Calificările │ │
│ │naţională de │ │Resurse │profesionale prin │ │
│ │educaţie │Teoretică/ │naturale şi │învăţământ liceal/ │Ştiinţele │
│44 │tehnologică şi │Tehnologică│protecţia │Calificările │naturii │
│ │aplicaţii │ │mediului/ │profesionale prin │ │
│ │practice │ │Domeniile de│învăţământ profesional│ │
│ │ │ │pregătire │şi dual │ │
│ │ │ │profesională│ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │Corespunzătoare │ │
│45 │naţională a │Vocaţională│Sportiv │disciplinei sportive │ │
│ │sportului şcolar │ │ │la care a fost obţinut│ │
│ │ │ │ │premiul │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │Artistic - │Muzică - secţia artă │Muzică - │
│46 │Olimpiada corală │Vocaţională│Muzică │vocală interpretativă,│Secţia │
│ │ │ │ │specializări canto │teoretică │
├────┴─────────────────┴───────────┴────────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│II. Olimpiade interdisciplinare şi transdisciplinare │
├────┬─────────────────┬───────────┬────────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │interdisciplinară│ │ │ │ │
│ │„Cultură şi │ │ │ │ │
│ │spiritualitate │Teoretică/ │Umanist/ │Filologie/Specializări│Ştiinţe │
│47 │românească“ │Vocaţională│Teologic │teologie │sociale │
│ │(limba şi │ │ │ │ │
│ │literatura română│ │ │ │ │
│ │şi religie - │ │ │ │ │
│ │gimnaziu) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │naţională de │ │ │ │Ştiinţe │
│48 │lingvistică │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │„Solomon Marcus“ │ │ │ │ │
│ │(clasele V-XII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada pentru │ │ │ │ │
│ │elevii din mediul│ │ │ │ │
│ │rural „Universul │ │ │ │ │
│ │cunoaşterii prin │ │ │ │ │
│ │lectură“ (clasele│ │ │ │Ştiinţe │
│49 │V-VIII) │Teoretică │Umanist │Filologie │sociale │
│ │(organizată în │ │ │ │ │
│ │ediţiile din anii│ │ │ │ │
│ │şcolari │ │ │ │ │
│ │2021-2022, │ │ │ │ │
│ │2022-2023 ) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada de │ │ │ │Ştiinţele │
│50 │ştiinţe pentru │Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │juniori │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │naţională de │ │ │ │ │
│51 │dezbateri pentru │Teoretică │Umanist │Ştiinţe sociale │Filologie │
│ │juniori (clasele │ │ │ │ │
│ │VII-VIII) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼───────────┼────────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│52 │naţională de │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │creativitate │ │ │ │naturii │
│ │ştiinţifică │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴───────────┴────────────┴──────────────────────┴─────────────┘

    LISTA
    privind corespondenţa specificului competiţiei internaţionale
    cu filiera/profilul/specializarea la care se face înscrierea

┌────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │Competiţia │Filiera │Profilul│Specializarea 1 │Specializarea│
│crt.│ │ │ │ │2 │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│A. Competiţii desfăşurate la nivel mondial, finanţate de către Ministerul │
│Educaţiei │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│I. Matematică şi ştiinţe │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │Ştiinţele │
│1 │internaţională│Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │de matematică │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │Ştiinţele │
│2 │internaţională│Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │de fizică │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │Ştiinţele │
│3 │internaţională│Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │de chimie │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│II. Competiţii interdisciplinare/transdisciplinare/multidisciplinare │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│4 │internaţională│Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │de astronomie │ │ │ │naturii │
│ │(IOA) │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │internaţională│ │ │ │ │
│ │de astronomie │ │ │ │ │
│ │şi ştiinţele │ │ │ │ │
│ │spaţiului │ │ │ │ │
│ │pentru juniori│ │ │ │Ştiinţele │
│5 │(IOAA - │Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │juniori)/ │ │ │ │ │
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │internaţională│ │ │ │ │
│ │de astronomie │ │ │ │ │
│ │şi astrofizică│ │ │ │ │
│ │IOAA - juniori│ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│6 │internaţională│Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │de ştiinţe │ │ │ │naturii │
│ │pentru juniori│ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│III. Proiecte educative │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Concurs │ │ │ │ │
│ │internaţional │ │ │ │ │
│7 │- olimpiada │Vocaţională│Sportiv │Orientare sportivă │ │
│ │tinerilor │ │ │ │ │
│ │pompieri │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│B. Competiţii desfăşurate la nivel regional, european, finanţate de către │
│Ministerul Educaţiei │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│I. Limbă şi comunicare │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│8 │elenismului │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │(limba │ │ │ │sociale │
│ │neogreacă) │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│9 │internaţională│Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │de limba │ │ │ │sociale │
│ │polonă │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │internaţională│ │ │ │ │
│ │de limbă, │ │ │ │ │
│10 │literatură şi │Teoretică │Umanist │Filologie │Ştiinţe │
│ │cultură │ │ │ │sociale │
│ │maghiară │ │ │ │ │
│ │„Ap\'e0czai Csere│ │ │ │ │
│ │J\'e0nos“ │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│II. Matematică şi ştiinţe │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │balcanică de │ │ │ │Ştiinţele │
│11 │matematică │Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │pentru juniori│ │ │ │ │
│ │(JBMO) │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │europeană de │ │ │ │Ştiinţele │
│12 │matematică │Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │pentru fete │ │ │ │ │
│ │(EGMO) │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada de │ │ │ │ │
│ │matematică │ │ │ │ │
│13 │pentru │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │gimnaziile │ │ │ │naturii │
│ │maghiare din │ │ │ │ │
│ │Europa │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │internaţională│ │ │ │ │
│ │de fizică a │ │ │ │ │
│14 │ţărilor din │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │Asia/Olimpiada│ │ │ │naturii │
│ │de fizică a │ │ │ │ │
│ │ţărilor din │ │ │ │ │
│ │Asia APhO │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada de │ │ │ │ │
│ │fizică a │ │ │ │ │
│ │Uniunii │ │ │ │Ştiinţele │
│15 │Europene/ │Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │europeană de │ │ │ │ │
│ │fizică EuPhO │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Balcaniada de │ │ │ │ │
│16 │fizică - │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │Balkan Physics│ │ │ │naturii │
│ │Olympiad │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│III. Om şi societate │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │europeană de │ │ │ │ │
│17 │geografie/ │Teoretică │Umanist/│Ştiinţe sociale │Ştiinţele │
│ │Olimpiada │ │Real │ │naturii │
│ │balcanică de │ │ │ │ │
│ │geografie │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│IV. Tehnologii │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Turneul de │ │ │ │ │
│ │informatică │ │ │ │ │
│ │(Turneul │ │ │ │ │
│ │internaţional │ │ │ │ │
│ │de informatică│ │ │ │ │
│ │„John │ │ │ │ │
│ │Atanasoff“)/ │ │ │ │ │
│18 │Turneul │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │internaţional │ │ │ │naturii │
│ │de toamnă de │ │ │ │ │
│ │informatică - │ │ │ │ │
│ │IATI/ Turneul │ │ │ │ │
│ │internaţional │ │ │ │ │
│ │avansat de │ │ │ │ │
│ │informatică - │ │ │ │ │
│ │IATI │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Balcaniada de │ │ │ │ │
│ │informatică │ │ │ │ │
│ │pentru juniori│ │ │ │ │
│19 │(Olimpiada │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │balcanică de │ │ │ │naturii │
│ │informatică │ │ │ │ │
│ │pentru juniori│ │ │ │ │
│ │- JBOI) │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │europeană de │ │ │ │Ştiinţele │
│20 │informatică │Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │pentru juniori│ │ │ │ │
│ │- EJOI │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────┼────────┼──────────────────────┼─────────────┤
│ │Olimpiada │ │ │ │ │
│ │europeană de │ │ │ │Ştiinţele │
│21 │informatică │Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │pentru fete - │ │ │ │ │
│ │EGOI │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│C. Competiţii desfăşurate la nivel regional, european, fără finanţare din │
│partea Ministerului Educaţiei │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│I. Tehnologii │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Concursul │ │ │ │ │
│22 │internaţional │Teoretică │Real │Matematică-informatică│Ştiinţele │
│ │de programare │ │ │ │naturii │
│ │INFO (1) CUP │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┤
│II. Competiţii interdisciplinare/transdisciplinare/multidisciplinare │
├────┬──────────────┬───────────┬────────┬──────────────────────┬─────────────┤
│ │Concursul de │ │ │ │ │
│ │robotică │ │ │ │Ştiinţele │
│23 │şcolară „First│Teoretică │Real │Matematică-informatică│naturii │
│ │Tech │ │ │ │ │
│ │Challenge“ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴───────────┴────────┴──────────────────────┴─────────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016