Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 29 decembrie 2005  de organizare şi de derulare a programelor de verificare profesională periodică a personalului care efectuează activităţi specifice desfăşurării transportului feroviar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 29 decembrie 2005 de organizare şi de derulare a programelor de verificare profesională periodică a personalului care efectuează activităţi specifice desfăşurării transportului feroviar

EMITENT: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 118 din 8 februarie 2006
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 2.261 din 29 decembrie 2005, publicat în Monitorul Oficial nr. 118 din 8 februarie 2006.
──────────
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) În scopul asigurării cerinţelor privind siguranţa circulaţiei trenurilor, securitatea transporturilor şi calitatea serviciilor în transportul feroviar, personalul utilizat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei care desfăşoară pe propria răspundere activităţi de organizare, conducere şi efectuare a circulaţiei trenurilor şi/sau a operaţiunilor de manevră, de conducere şi de deservire a vehiculelor feroviare motoare, de manipulare a instalaţiilor de siguranţă circulaţiei, de verificare, de întreţinere şi/sau revizie tehnică a elementelor infrastructurii feroviare şi a vehiculelor feroviare din compunerea trenurilor trebuie să fie verificat profesional periodic, în condiţiile prezentei metodologii.
    (2) Unităţile feroviare sunt obligate să utilizeze în efectuarea activităţilor prevăzute la alin. (1) numai personal, pentru care controlul medical şi psihologic este obligatoriu, verificat profesional periodic.

    ART. 2
    (1) Verificarea profesională periodică a personalului utilizat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei constă în evaluarea periodică a cunoştinţelor şi deprinderilor necesare exercitării atribuţiilor specifice, în scopul asigurării cerinţelor privind siguranţa circulaţiei trenurilor, securitatea transporturilor şi calitatea serviciilor în transportul feroviar.
    (2) Periodicitatea verificării profesionale pentru personalul utilizat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei se calculează, după caz, de la data autorizării în funcţie, respectiv de la data efectuării ultimei verificări profesionale în exercitarea aceleiaşi funcţii.

    ART. 3
    Programarea şi derularea verificării profesionale periodice a personalului utilizat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei se efectuează conform procedurilor specifice elaborate de CENAFER şi aprobate prin decizie a directorului general al CENAFER.

    ART. 4
    (1) Verificarea profesională periodică se face din planul tematic anual de instruire specific funcţiei respective, întocmit în concordanţă cu tematica-cadru şi cu bibliografia de examinare elaborate de CENAFER.
    (2) În vederea verificării profesionale periodice, înainte de data susţinerii examenului de verificare profesională periodică, personalul utilizat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei îşi poate reîmprospăta/actualiza cunoştinţele prin activităţi de instruire teoretică cu durata de cel mult 40 de ore efectuate de CENAFER.
    (3) Durata efectivă va fi stabilită de CENAFER conform complexităţii competenţelor profesionale ce urmează a fi verificate.

    ART. 5
    (1) Pentru efectuarea verificării profesionale periodice unităţile feroviare au obligaţia să transmită la CENAFER, până la data de 30 noiembrie a anului în curs, programul pentru anul următor defalcat pe trimestre, care va cuprinde numărul de salariaţi, funcţiile în care aceştia sunt încadraţi şi reprezentantul de specialitate care va participa în comisia de verificare profesională periodică.
    (2) Pentru luna ianuarie nu se programează verificări profesionale periodice.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Funcţiile şi periodicitatea verificării profesionale periodice
    ART. 6
    Funcţiile şi periodicitatea verificării profesionale periodice sunt următoarele:
    a) funcţiile pentru care verificarea profesională periodică este obligatorie la 1 an:
    1. acar;
    2. mecanic drezină-pantograf;
    3. conducător tren ajutor, conducător tren macara;
    4. conductor tren;
    5. dispecer circulaţie M;
    6. dispecer energetic feroviar;
    7. electromecanic SCB, IFTE (întreţinere LC), TTR;
    8. frânar;
    9. impiegat de mişcare;
    10. macaragiu tren ajutor, macaragiu tren intervenţie;
    11. magaziner tranzit, magaziner comercial;
    12. manevrant vagoane;
    13. maşinist lucrări cale şi lucrări de artă;
    14. mecanic locomotivă-automotor, mecanic ajutor locomotivă-automotor;
    15. mecanic maşini grele de cale, mecanic ajutor maşini grele de cale;
    16. mecanic maşini grele de sudura căii, mecanic ajutor maşini grele de sudura căii;
    17. montator I (SCB, TTR, IFTE);
    18. operator circulaţie M (din regulatorul de trafic);
    19. păzitor barieră;
    20. picher;
    21. revizor ace;
    22. revizor cale, revizor puncte periculoase, revizor cale şi puncte periculoase;
    23. revizor tehnic vagoane;
    24. sudor întreţinere cale şi aparate cale;
    25. şef manevră, inclusiv din exploatarea instalaţiei WSSB;
    26. şef tren;

    b) funcţiile pentru care verificarea profesională periodică este obligatorie la 2 ani:
    1. dispecer energetic feroviar şef;
    2. şef tură mişcare;
    3. maistru lucrări artă, sudura căii;
    4. maistru linii, maistru artă (în activitatea de construcţii CF);
    5. responsabil SC (al furnizorilor feroviari, al deţinătorului de linii ferate industriale);
    6. şef district (linii, SCB, TTR, LC, poduri, exploatare utilaje);
    7. şef echipă întreţinere lucrări artă, şef echipă întreţinere cale;
    8. şef staţie, şef staţie adjunct, şef staţie rezervă;
    9. şef staţie, şef staţie adjunct, şef staţie rezervă din activitatea operatorilor de transport feroviar;
    10. şef tură regulator.



    SECŢIUNEA a 3-a
    Organizarea şi desfăşurarea examenului de verificare profesională periodică
    ART. 7
    (1) CENAFER va transmite unităţii feroviare, înainte cu 45 de zile de data stabilită pentru desfăşurarea verificării profesionale periodice, locul, data, componenţa comisiei de verificare profesională periodică, bibliografiile şi tematicile-cadru de examinare.
    (2) CENAFER va transmite şi durata (numărul de ore), necesară pentru reîmprospătarea/actualizarea cunoştinţelor teoretice în vederea verificării profesionale periodice.
    (3) Unităţile feroviare vor transmite personalului propriu, înainte cu 30 de zile de data la care urmează a se susţine examenul de verificare profesională periodică, bibliografiile şi tematicile-cadru de examinare şi îl va informa despre locul şi data susţinerii examenului de verificare profesională periodică şi durata necesară pentru reîmprospătarea/actualizarea cunoştinţelor teoretice.

    ART. 8
    (1) Comisia de examinare în vederea verificării profesionale periodice va fi compusă din:
    a) un reprezentant de specialitate al CENAFER, în calitate de preşedinte;
    b) un reprezentant de specialitate al unităţii feroviare angajatoare, în calitate de membru.

    (2) Comisia de examinare îşi desfăşoară activitatea numai în componenţa completă.

    ART. 9
    Comisia de examinare va stabili subiectele de evaluare a cunoştinţelor teoretice şi practice, precum şi durata probei teoretice, care nu va fi mai mică de o oră.

    ART. 10
    Aprecierea nivelului de pregătire la examenul de verificare profesională periodică se face astfel:
    a) evaluarea prin lucrare scrisă:
    - cu note de la 1 la 10 acordate de fiecare membru al comisiei de examinare, pentru fiecare dintre subiectele materiei de examinare;
    – media aritmetică a acestor note, calculată cu două zecimale, constituie nota pentru fiecare materie de examinare;
    – media aritmetică a notelor, calculată cu două zecimale, pentru fiecare materie de examinare constituie nota finală pentru lucrarea scrisă, respectiv pentru verificarea profesională periodică;
    – în cazul în care la una dintre materiile de examinare candidatul a obţinut media aritmetică sub 5 (cinci), nota examenului nu se mai calculează, candidatul fiind declarat "necorespunzător" la examenul de verificare profesională periodică;
    – candidatul care a obţinut nota examenului de verificare profesională periodică de cel puţin 5 (cinci) este declarat "corespunzător";

    b) evaluarea prin test tip grilă:
    - candidatul va fi declarat "corespunzător" dacă numărul de răspunsuri corecte reprezintă minimum 2/3 din totalul întrebărilor fiecărei materii de examinare.



    SECŢIUNEA a 4-a
    Validarea rezultatelor examenului de verificare profesională periodică
    ART. 11
    (1) După susţinerea examenului de verificare profesională periodică preşedintele comisiei întocmeşte un proces-verbal, în două exemplare, care va fi semnat de membrii comisiei.
    (2) Procesul-verbal va conţine locul şi data efectuării verificării profesionale periodice, numele şi funcţiile celor examinaţi, materiile de examinare, notele obţinute la fiecare materie de examinare şi media finală sau numărul de răspunsuri corecte din testul grilă, pe materii de examinare, şi calificativele obţinute.
    (3) Un exemplar al procesului-verbal se va păstra la compartimentul resurse umane al unităţii feroviare angajatoare, care va comunică personalului examinat rezultatele verificării profesionale, iar celălalt exemplar al procesului-verbal şi alte documente doveditoare ale examinării, la preşedintele comisiei.

    ART. 12
    (1) Personalul care a fost declarat "necorespunzător" la examenul de verificare profesională periodică are dreptul la o nouă examinare după cel puţin 15 zile, dar nu mai mult de 30 de zile de la data susţinerii examenului, la solicitarea unităţii feroviare.
    (2) Personalul care nu promovează nici examinarea prevăzută la alin. (1) va fi declarat "necorespunzător" din punct de vedere profesional.
    (3) Personalul care a absentat nemotivat de la examinare va fi declarat "necorespunzător", iar cel care a absentat motivat va fi reprogramat la solicitarea unităţii feroviare.
    (4) Unitatea feroviară este obligată să notifice Autorităţii Feroviare Române - AFER, conform reglementărilor specifice în vigoare, cazurile în care personalul a fost declarat "necorespunzător" la examenul de verificare profesională periodică.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Contestaţii
    ART. 13
    (1) Contestaţiile privind rezultatele examenului de verificare profesională periodică se depun la CENAFER în termen de 5 zile lucrătoare de la data susţinerii examenului.
    (2) Soluţionarea contestaţiilor se va face în termen de 30 de zile de la data depunerii contestaţiei, de către o comisiei numită prin decizie a directorului general al CENAFER.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Dispoziţii tranzitorii
    ART. 14
    Pentru personalul utilizat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, a cărui verificare profesională periodică, calculată conform prevederilor Dispoziţiei preşedintelui SNCFR nr. 1/75/1996, este scadentă în anul 2006, unităţile feroviare vor transmite la CENAFER programarea pentru efectuarea verificării profesionale periodice calculată în baza periodicităţii stabilite prin prezentele norme.

    ART. 15
    Unităţile feroviare vor transmite la CENAFER, în termen de maximum 30 de zile de la data aprobării prezentelor norme, programarea verificării profesionale periodice pentru anul 2005, respectiv pentru personalul scadent în anul 2005 şi cel rezultat prin aplicarea prevederilor art. 14.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Înregistrarea datelor privind verificarea profesională periodică
    ART. 16
    CENAFER va asigura evidenţa datelor referitoare la verificarea profesională periodică a personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei în Registrul unic de evidenţă a verificărilor profesionale periodice.

    ART. 17
    Unităţile feroviare, prin compartimentul resurse umane, au obligaţia de a ţine o evidenţă în dosare individuale pentru personalul propriu verificat profesional periodic.


    -----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016