Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 28 noiembrie 2000  de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant reprezentative din invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 28 noiembrie 2000 de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant reprezentative din invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 12 februarie 2001

I. Dispoziţii generale

În conformitate cu prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare şi ale <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, în învãţãmântul de stat şi particular posturile didactice se ocupa prin concurs.
Coordonarea metodologicã a concursurilor pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante este asigurata de Ministerul Educaţiei Naţionale, iar organizarea şi desfãşurarea acestora, de cãtre inspectoratele şcolare, precum şi de cãtre conducerile unitãţilor reprezentative, stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale [<>art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 şi Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.810/1998 ].
În baza acestor reglementãri legale, în scopul descentralizãrii procesului de încadrare a unitãţilor de învãţãmânt cu personal didactic, al consolidãrii autonomiei instituţionale a unitãţilor de învãţãmânt şi al creşterii rãspunderii acestora fata de sarcinile unui învãţãmânt performant unitãţile reprezentative vor organiza concursuri în vederea ocupãrii posturilor didactice vacante.
Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt reprezentative se face pe baza de concurs cu probe scrise, cu subiecte elaborate în conformitate cu programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt la specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisã va cuprinde în ponderi egale subiecte din specialitate şi din metodica predãrii specialitatii respective.
Datele de organizare şi desfãşurare a concursului sunt stabilite de conducerile unitãţilor de învãţãmânt reprezentative, dupã consultarea conducerii inspectoratului şcolar şi a centrelor de perfecţionare în specializarea pentru care se organizeazã concurs. La data publicãrii postului/catedrei inspectoratul şcolar va comunica Ministerului Educaţiei Naţionale - Direcţia generalã resurse umane data programata pentru susţinerea concursului. Concursul se organizeazã dupã cel puţin 30 de zile de la publicarea în presa centrala sau localã şi de la afişarea la unitãţile şcolare reprezentative a posturilor/catedrelor pentru care unitãţile reprezentative organizeazã concurs.
Unitatea de învãţãmânt reprezentativa care organizeazã concurs afişeazã la sediul sau, la loc vizibil, metodologia de desfãşurare a concursului şi tematica pentru interviul susţinut în vederea departajarii candidaţilor cu medii egale.
Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante la unitãţile de învãţãmânt reprezentative nu se va desfasura în perioada 10-30 iulie 2001, perioada rezervatã desfãşurãrii concursului naţional.
La propunerea scrisã a consiliului de administraţie din unitãţile de învãţãmânt reprezentative care decid sa nu organizeze concursul posturile/catedrele didactice vacante de la aceste unitãţi de învãţãmânt vor fi publicate de inspectoratul şcolar judeţean pe lista cuprinzând posturile/catedrele didactice vacante pentru concursul naţional.
Din motive organizatorice, în vederea ocupãrii posturilor/catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt reprezentative de tip gimnazial/liceal din mediul rural se poate constitui o singura comisie de concurs pentru mai multe unitãţi. În cazul unor specializãri pentru care concursul nu se poate organiza în unitatea respectiva, una dintre unitãţile reprezentative va coordona concursul cu acordul scris al consiliilor de administraţie din celelalte unitãţi reprezentative în cauza.
Înscrierea la concurs a candidaţilor se face pe posturi şi catedre constituite legal, în concordanta cu specializarea obţinutã prin studii, cu respectarea prevederilor <>art. 7 şi 8 din Legea nr. 128/1997 .
Media minima de promovare este 7,00 (şapte) pentru posturile didactice din unitãţile şcolare din învãţãmânt reprezentative. La medii egale departajarea se face pe baza unui interviu susţinut în fata comisiei de concurs. Tematica de interviu se va publica o data cu publicarea postului pentru care unitatea reprezentativa organizeazã concurs.
Pentru catedrele didactice de religie şi discipline teologice şi pentru posturile didactice de la seminariile/liceele teologice candidaţii vor anexa la cererea de înscriere la concurs avizul cultului respectiv.

II. Disciplinele de concurs

1. Pentru disciplinele socioumane, în situaţia în care o catedra se formeazã la nivelul unei unitãţi de învãţãmânt liceal din ore de filozofie, psihologie, logica, economie, sociologie, subiectele pentru ocuparea catedrei cuprind cerinţe de specialitate şi de metodica în profilul orelor dominante în catedra publicatã.
2. Pentru catedrele de Informatica, Tehnologia informatiei şi Informatica-tehnologii asistate de calculator pot susţine concurs absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã durata, cu una dintre specializãrile de informatica: Informatica - Matematica-informatica, Informatica economicã şi Calculatoare. Pentru disciplina Informatica-tehnologii asistate de calculator din cadrul profilului servicii pot susţine concurs numai absolvenţii cu specializãrile Informatica economicã, Contabilitate şi informatica de gestiune. Absolvenţii cursurilor postuniversitare de specializare beneficiazã de aceleaşi drepturi ca cele menţionate anterior. Candidaţii trebuie sa îndeplineascã condiţiile prevederilor art. 68 din Legea nr. 85/1995, republicatã, sau sa aibã definitivatul în învãţãmânt.
3. Pentru catedra Educaţie tehnologicã se organizeazã concurs începând cu sesiunea 2001. La concurs pot participa absolvenţii cu diploma ai cursurilor postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre, organizate în baza Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.051/1999 .
4. Pentru catedrele de discipline tehnice se organizeazã concurs începând cu sesiunea 2001.
5. Pentru catedrele de instruire practica nu se organizeazã concurs în unitãţile reprezentative sau nereprezentative în anul 2001.
6. Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de specialitate din unitãţile de învãţãmânt reprezentative cu clase speciale (limbi strãine - program intensiv şi/sau bilingv şi Matematica-informatica) şi din unitãţile de învãţãmânt reprezentative cu profil de muzica, arte plastice, coregrafie, educaţie fizica, instruire practica sau a catedrelor din palatele şi cluburile copiilor solicitantii vor susţine o proba practica/orala în profilul postului didactic solicitat.
Proba practica/orala se susţine în fata unei comisii alcãtuite din:
- preşedinte - inspectorul şcolar de specialitate;
- directorul unitãţii de învãţãmânt la care postul didactic este vacant;
- 3 profesori de specialitate, de preferinta metodişti ai inspectoratului şcolar judeţean.
Comisia de concurs stabileşte şi afişeazã graficul desfãşurãrii probei practice.
Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile cu profil de muzica şi coregrafie proba practica se va desfasura conform anexei nr. 1 la Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului din 16-17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.236/2000 .
Pentru ocuparea posturilor didactice vacante din unitãţile cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi/sau bilingv proba practica se va desfasura conform anexei nr. 2 la Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului din 16-17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.236/2000 .
Rezultatul probei practice se consemneazã prin "admis" sau "respins". Evaluarea probei practice se face numai de cãtre specialişti, prin consens. Proba practica este eliminatorie pentru posturile didactice din unitãţile respective.
7. Pentru ocuparea posturilor didactice cu predare în alta limba decât cea în care candidaţii şi-au fãcut studiile aceştia vor susţine un test de cunoaştere a limbii respective. Evaluarea se va face de o comisie formatã din:
- preşedinte - inspectorul şcolar de specialitate;
- membri - 2 profesori de specialitate având gradul didactic I, de preferinta metodişti;
- secretar - cadru didactic.
Rezultatul probei practice sau al testului se consemneazã prin "admis" sau "respins", aceasta proba fiind eliminatorie.
Probele eliminatorii vor avea loc cu cel puţin doua zile înaintea concursului cu probe scrise.
8. Contestaţiile la proba practica sau orala se soluţioneazã în termen de 24 de ore de la anunţarea rezultatului, prin repetarea probei în fata unei noi comisii numite de inspectorul şcolar general la propunerea directorului unitãţii care organizeazã concursul.
Pentru probele de arte plastice se va proceda la reevaluarea probei şi nu la repetarea ei.

III. Componenta şi atribuţiile comisiei de concurs

Pentru coordonarea lucrãrilor privind pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea concursului se constituie comisia de concurs la nivelul unitãţilor de învãţãmânt reprezentative, având urmãtoarea componenta:
- preşedinte - directorul unitãţii de învãţãmânt;
- membri - 2 profesori, şefi de catedra sau profesori cu gradul didactic I sau II;
- secretar - cadru didactic.
În cazul în care în unitãţile care organizeazã concurs nu exista 2 profesori cu gradul didactic I sau II, conducerea unitãţii va apela la metodistii de specialitate ai inspectoratului şcolar.
În mod excepţional se pot folosi şi profesori cu definitivatul, dacã unitãţile organizatoare nu pot asigura profesori cu gradul didactic I sau II.
Comisia de concurs este numita prin decizie a inspectorului şcolar general, la propunerea conducerii unitãţii care organizeazã concursul.
La lucrãrile comisiei participa, cu statut de observatori, reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform legii. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii.
Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
1. Afişeazã lista cuprinzând posturile didactice vacante cu valabilitate de 4 ani, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului, conform prevederilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 .
2. Înregistreazã şi verifica cererile şi documentele anexate, necesare în vederea înscrierii.
3. Repartizeazã nominal candidaţii în sãlile de concurs.
4. Întocmeşte listele cuprinzând personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identitãţii acestora şi sigilarea lucrãrilor în timpul lucrãrilor scrise. Numeşte prin tragere la sorţi, pentru fiecare sala, 2-3 supraveghetori care au alta specialitate decât cea a candidaţilor din sala de concurs şi care nu au rude printre candidaţi. În acest sens supraveghetorii vor depune o declaraţie scrisã. Unul dintre ei va fi numit responsabil de sala.
5. Asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate sãlile de concurs, dacã este cazul.
6. Verifica exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor.
7. Verifica dacã numãrul lucrãrilor şi numãrul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de sala, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrãrilor.
8. Preda sub semnatura comisiilor de evaluare lucrãrile candidaţilor, însoţite de un borderou pe specialitãţi, menţionând numãrul lucrãrilor şi al paginilor acestora.
9. Întocmeşte şi afişeazã, pe specialitãţi, tabelul nominal cuprinzând rezultatele concursului în ordinea descrescãtoare a mediilor.
10. Primeşte contestaţiile şi le transmite sub semnatura comisiei de rezolvare a contestaţiilor.
11. Dupã primirea rezultatelor la contestaţii, pe baza rezultatelor concursului, întocmeşte clasificarea finala a candidaţilor în funcţie de postul didactic şi propune inspectoratului şcolar lista pentru validarea rezultatelor.
12. Rãspunde din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfãşurarea concursului.

NOTA:
Membrii comisiei de concurs care au asigurat multiplicarea subiectelor nu vor pãrãsi încãperea în care a fost asigurata multiplicarea decât dupã o ora de la începerea efectivã a probei scrise. Toţi membrii comisiei de concurs, înainte de începerea concursului, vor depune o declaraţie prin care se angajeazã sa pãstreze secretul subiectului de concurs pana la afişarea baremului de corectare.

IV. Înscrierea candidaţilor şi desfãşurarea concursului

1. Cererile de înscriere la concurs, însoţite de copii de pe documentele solicitate, se înregistreazã la secretariatul unitãţii şcolare care organizeazã concursul. Candidaţii au obligaţia sa respecte cu stricteţe graficul afişat. Pe cererea de înscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului didactic pentru care opteazã (o singura opţiune). Comisia de concurs, împreunã cu juristul inspectoratului şcolar, are obligaţia de a verifica legalitatea documentelor.
2. Lucrarea scrisã se desfãşoarã în ziua stabilitã de fiecare unitate reprezentativa care organizeazã concurs, începând cu ora 9,00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs cel mai devreme la ora 7,30 şi cel mai târziu la ora 8,30. Dupã verificarea transcrierii subiectelor de concurs durata de redactare a lucrãrilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depãşit.
3. Pentru redactarea lucrãrilor se foloseşte cerneala sau pix de culoare albastra, inclusiv pentru desene.
4. Se interzice accesul în sala de concurs al candidaţilor care au asupra lor mijloace de comunicare la distanta.
5. În vederea desfãşurãrii probelor scrise va fi asigurata supravegherea fiecãrei sali de cãtre 2 supraveghetori care verifica identitatea candidaţilor pe baza buletinului/cãrţii de identitate sau a pasaportului turistic.
6. Pe usa fiecãrei sali vor fi afişate tabele nominale cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala şi disciplina la care aceştia susţin concurs.
7. Responsabilii de sali primesc sub semnatura de la secretarul comisiei tabelul nominal cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala respectiva, precum şi colile tip examen şi ciornele necesare, în funcţie de numãrul candidaţilor.
8. Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în sala sau nu mai poate pãrãsi sala decât dacã preda lucrarea şi semneazã de predare.
9. Candidaţii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectiva.
10. Dupã transcrierea subiectelor pe tabla în sala de concurs un membru al comisiei de concurs, însoţit de un membru al comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor, verifica dacã subiectele au fost transcrise corect.
11. În timpul desfãşurãrii probei responsabilul de sala şi ceilalţi supraveghetori nu vor discuta între ei şi nu vor rezolva subiectele.
12. Înscrierea numelui candidaţilor în afarã spaţiului care se sigileaza, precum şi orice alte semne distinctive pe colile tip destinate lucrãrilor scrise sau pe ciorne determina anularea lucrãrilor scrise.
13. Candidaţii care în timpul desfãşurãrii probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand soluţii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens.
14. Cadrele didactice supraveghetoare, care furnizeazã soluţii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrãri sau manifesta neglijenţa în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor (tolerarea unor acţiuni sau intentii de frauda ale candidaţilor, pãrãsirea nejustificatã a sãlii de concurs etc.), vor fi sancţionate potrivit legii.
15. Sigilarea lucrãrilor scrise se efectueazã de cãtre candidaţi în prezenta supraveghetorului de sala, dupã care se aplica ştampila unitãţii şcolare care organizeazã concursul şi semnatura preşedintelui comisiei.
16. Dupã ce termina redactarea lucrãrilor candidaţii le predau responsabilului de sala, semneazã în borderoul de predare a lucrãrilor, menţionând numãrul de pagini. Spaţiile libere ale întregii lucrãri se anuleazã cu linie franta în forma literei "Z" de cãtre un supraveghetor, în fata candidatului.
17. Ciornele se predau separat, o data cu lucrarea, responsabilului de sala, fãrã sa aibã valabilitate în evaluarea lucrãrii şi la eventuale contestaţii. Ciornele se pãstreazã timp de un an în arhiva unitãţii şcolare care organizeazã concursul.
18. La ieşirea candidaţilor din sala aceştia vor putea consulta baremele de corectare la fiecare disciplina de concurs, afişate la loc vizibil.
19. Dupã ieşirea candidaţilor din sala în care s-a desfãşurat proba supraveghetorii de sala vor preda comisiei lucrãrile candidaţilor, borderourile de predare a lucrãrilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite.
20. Lucrãrile scrise, pe discipline de învãţãmânt, sunt amestecate şi numerotate de la 1 la n, dupã caz, de cãtre comisia de concurs. Apoi acestea sunt depozitate în condiţii de securitate maxima, astfel încât o singura persoana, actionand independent, sa nu poatã avea acces la lucrãri pana la predarea acestora pe baza de proces-verbal comisiilor de corectare, dar nu mai târziu de urmãtoarea zi. Rezultatele concursului se afişeazã la sediul instituţiei de învãţãmânt la care s-a desfãşurat concursul, cel mai târziu dupã 3 zile de la susţinerea concursului.
21. Contestaţiile se depun la secretarul comisiei de rezolvare a contestaţiilor în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor.

V. Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor

Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor este numita la propunerea conducerii unitãţilor şcolare reprezentative care organizeazã concursul, prin decizie a inspectorului şcolar general, şi este formatã din:
- preşedinte - director adjunct sau, în cazul în care unitatea de învãţãmânt nu are director adjunct, un cadru didactic membru al consiliului de administraţie;
- membri - pentru corectarea lucrãrilor la aceeaşi disciplina se numesc câte 2 profesori corectori.
Consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt reprezentative va decide dacã cei 2 membri vor fi:
a) unul din învãţãmântul universitar şi unul din învãţãmântul preuniversitar, de preferinta inspector de specialitate, metodist, şef de catedra; sau
b) amândoi din învãţãmântul preuniversitar, de preferinta inspectori de specialitate, metodişti, şefi de catedra;
- secretar - cadru didactic.
1. În ziua desfãşurãrii concursului comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor elaboreazã 3 variante de subiecte, baremul de evaluare şi asigura secretizarea acestora. Dintre cele
3 variante de subiecte, în prezenta întregii comisii, preşedintele comisiei va trage la sorţi varianta pentru concurs cu cel mult o ora înainte de începerea acestuia.
2. Verificarea şi notarea lucrãrilor scrise se desfãşoarã în sali prestabilite, în care nu este permis accesul altor persoane în afarã membrilor comisiei de evaluare.
3. Fiecare lucrare scrisã este verificata independent, în sali separate, de cei 2 membri ai comisiei, şi este apreciatã separat cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finala în borderoul de notare, dupã terminarea evaluãrii. La evaluare nu se fac însemnãri pe lucrare. Nici un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
4. Preşedintele comisiei verifica borderourile şi semnaleaza diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori, fie la subpuncte, fie la nota lucrãrii. În cazul în care aceste condiţii nu sunt îndeplinite, cei 2 corectori vor reverifica împreunã lucrarea şi vor acorda o noua nota, care va fi înregistratã într-un alt borderou. Aceasta nota trebuie sa fie cuprinsã între notele iniţiale. În caz de divergenţe între corectori lucrarea va fi recorectata de un al treilea corector, numit de preşedintele comisiei de evaluare. Nota acestuia din urma este definitiva.
5. Când nu s-au semnalat diferenţe mai mari de un punct, fiecare corector îşi înscrie propria nota pe lucrare, semneazã în dreptul notei, iar preşedintele calculeazã media aritmetica cu doua zecimale, fãrã rotunjire, o trece pe lucrare şi o semneazã.
6. Când s-au semnalat diferenţe, pe lucrare se va trece nota finala şi se semneazã de cãtre corectori şi de preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor.
7. Dupã stabilirea mediei preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor deschide lucrãrile în prezenta corectorilor şi consemneazã mediile într-un proces-verbal tip cu numele candidaţilor, numãrul lucrãrii şi media obţinutã.
8. Lucrãrile candidaţilor împreunã cu borderourile de corectare şi procesele-verbale cu mediile obţinute vor fi predate preşedintelui comisiei de concurs.
9. Evaluarea lucrãrilor de concurs nu va depãşi 48 de ore de la încheierea probei scrise.

NOTA:
Membrii comisiei care au asigurat elaborarea subiectelor şi a baremelor de evaluare nu vor pãrãsi încãperea în care au desfãşurat aceasta activitate decât dupã o ora de la începerea lucrãrii scrise.
Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor vor declara în scris ca vor pãstra secretul subiectului, iar în caz contrar vor suporta consecinţele legii.

VI. Comisia de rezolvare a contestaţiilor

1. Lucrãrile pentru care s-au depus contestaţii în termenul prevãzut se resigileaza în vederea reevaluarii, secretizandu-se şi nota/notele acordate la prima evaluare.
2. Comisia de rezolvare a contestaţiilor este formatã în întregime din alte cadre didactice decât cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor şi este numita la propunerea conducerii unitãţii reprezentative prin decizie a inspectorului şcolar general. Comisia de rezolvare a contestaţiilor este formatã din:
- preşedinte - directorul unitãţii de învãţãmânt;
- membri - 2 profesori, şefi de catedra sau profesori cu gradul didactic I sau II;
- secretar - cadru didactic.
3. Recorectarea lucrãrilor se face conform instrucţiunilor prevãzute la cap. V, în termen de cel mult 24 de ore de la termenul limita de înregistrare a contestaţiei.
4. Nota acordatã de comisia de rezolvare a contestaţiilor se considera admisã şi definitiva dacã exista o diferenţa mai mare de un punct între nota iniţialã şi cea finala (diferenţa poate fi pozitiva sau negativa). În situaţia lucrãrilor cu nota iniţialã cuprinsã între 9,00 şi 10,00 nota finala este cea atribuitã la recorectare.
5. Hotãrârile comisiei de rezolvare a contestaţiilor sunt definitive şi se afişeazã cel târziu în termen de doua zile de la data limita de depunere a contestaţiilor.
6. Dacã diferenţa dintre media stabilitã de comisia de concurs şi cea stabilitã de comisia de rezolvare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, inspectorul şcolar general este autorizat sa decidã constituirea unei noi comisii de recorectare, formatã din alţi membri decât cei din comisiile anterioare. Rezultatul acestei ultime corectãri este definitiv. Inspectorul şcolar general va dispune aplicarea mãsurilor legale asupra celor care nu şi-au îndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.
7. La lucrãrile comisiei participa cu statut de observatori reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform legii. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii.

VII. Repartizarea pe posturi a candidaţilor

1. Dupã soluţionarea tuturor contestaţiilor comisia de concurs publica listele finale în ordinea descrescãtoare a mediilor, în funcţie de postul didactic.
2. Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat, precum şi angajarea pe post se fac prin dispoziţie a inspectorului şcolar general.
3. Angajarea pe post/catedra se face de la data începerii anului şcolar urmãtor.

VIII. Dispoziţii finale

1. Plata cadrelor didactice care participa la organizarea/desfãşurarea concursului, precum şi celelalte cheltuieli se fac conform legislaţiei în vigoare (Precizãrile Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 19.388/1997 ), din fondurile unitãţii organizatoare a concursului.
2. La organizarea/desfãşurarea concursului nu pot participa persoanele care concureazã sau care au în rândul candidaţilor rude de gradul I.
3. Lucrãrile de concurs şi borderourile de corectare se pãstreazã timp de un an în arhiva inspectoratelor şcolare judeţene, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare.
4. Unitãţile şcolare de învãţãmânt reprezentative care organizeazã concursul vor inainta inspectoratelor şcolare tabelele nominale cuprinzând cadrele didactice care s-au prezentat la concurs şi rezultatele concursului, în termen de 5 zile de la finalizarea acestuia.
Pentru fiecare cadru didactic care în urma concursului va ocupa postul/catedra vacanta, conducerea unitãţii reprezentative va mentiona în tabelul care se înainteazã la inspectoratul şcolar situaţia privind încadrarea candidatului.
5. Preşedinţii comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor şi de rezolvare a contestaţiilor poarta rãspunderea principala conform atribuţiilor specifice în cadrul concursului.
6. Preşedintele comisiei de concurs şi al celei de rezolvare a contestaţiilor sunt direct rãspunzãtori de respectarea prevederilor prezentei metodologii şi de corectitudinea desfãşurãrii concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de cãtre candidaţii cu studii corespunzãtoare, precum şi de transmiterea la inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, a documentelor prevãzute la pct. 4.
7. Rãspunderea tuturor celor implicaţi este, dupã caz, disciplinarã sau administrativã.

ANEXA 1


───────
la metodologie
──────────────

ÎNVĂŢĂMÂNTUL ARTISTIC (LICEE DE ARTA - SPECIALIZĂRILE
MUZICA ŞI COREGRAFIE)

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante din învãţãmântul artistic

A. Instrumente şi canto/Coregrafie:
a) Elaborarea unui proiect didactic - comisia va face publice, cu 48 de ore înainte, repertoriul elevului şi nivelul de studiu pe baza cãrora candidatul va concepe proiectul didactic care va fi prezentat comisiei înainte de începerea probei.
b) Susţinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/balet) - pe baza proiectului didactic prezentat candidaţii vor susţine ora de instrument/balet cu elevul/elevii nominalizaţi de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitãţii de învãţãmânt; proba nu va depãşi 30-50 de minute pentru muzica şi o ora pentru coregrafie.
B. Discipline teoretice:
1. Specialitatea Teoria muzicii - Solfegiu - Dictat:
a) Solfegiu la prima vedere - proba va consta din 16 mãsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8 şi 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, în cheile Sol şi Fa.
b) Citire la prima vedere la pian a câte unui dictat la 1, 2 şi 4 voci.
2. Specialitatea Armonie:
a) Armonie - armonizarea unei teme de 16 mãsuri (8 mãsuri sopran şi 8 mãsuri bas dat, necifrate).
b) Citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 corale de Bach, prin tragere la sorţi).
3. Specialitatea Istoria muzicii:
a) Elaborarea unui proiect didactic - subiectul va fi stabilit de cãtre comisie şi comunicat candidaţilor cu 48 de ore înainte de susţinerea probei.
b) Proba de recunoaştere şi comentare a unor lucrãri din creaţia universala şi româneascã - pe baza auditiei candidaţilor li se cere recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrãri din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia româneascã), alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrãri pusã la dispoziţie candidaţilor de conducerea unitãţii de învãţãmânt cu cel puţin doua sãptãmâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".
Prezenta metodologie se va aplica şi unitãţilor reprezentative.

ANEXA 2
────────
la metodologie
──────────────

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele cu clase speciale - limbi strãine cu program intensiv şi bilingv

Proba practica va consta într-un interviu prin care comisia va evalua:
1. competenta de receptare şi comunicare a candidatului în limba strãinã respectiva;
2. capacitatea de a stabili obiective şi continuturi pentru un curriculum (programa) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".
Prezenta metodologie se va aplica şi unitãţilor reprezentative.


──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016