───────
la metodologie
──────────────
ÎNVĂŢĂMÂNTUL ARTISTIC (LICEE DE ARTA - SPECIALIZĂRILE
MUZICA ŞI COREGRAFIE)
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante din învãţãmântul artistic
A. Instrumente şi canto/Coregrafie:
a) Elaborarea unui proiect didactic - comisia va face publice, cu 48 de ore înainte, repertoriul elevului şi nivelul de studiu pe baza cãrora candidatul va concepe proiectul didactic care va fi prezentat comisiei înainte de începerea probei.
b) Susţinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/balet) - pe baza proiectului didactic prezentat candidaţii vor susţine ora de instrument/balet cu elevul/elevii nominalizaţi de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitãţii de învãţãmânt; proba nu va depãşi 30-50 de minute pentru muzica şi o ora pentru coregrafie.
B. Discipline teoretice:
1. Specialitatea Teoria muzicii - Solfegiu - Dictat:
a) Solfegiu la prima vedere - proba va consta din 16 mãsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8 şi 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, în cheile Sol şi Fa.
b) Citire la prima vedere la pian a câte unui dictat la 1, 2 şi 4 voci.
2. Specialitatea Armonie:
a) Armonie - armonizarea unei teme de 16 mãsuri (8 mãsuri sopran şi 8 mãsuri bas dat, necifrate).
b) Citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 corale de Bach, prin tragere la sorţi).
3. Specialitatea Istoria muzicii:
a) Elaborarea unui proiect didactic - subiectul va fi stabilit de cãtre comisie şi comunicat candidaţilor cu 48 de ore înainte de susţinerea probei.
b) Proba de recunoaştere şi comentare a unor lucrãri din creaţia universala şi româneascã - pe baza auditiei candidaţilor li se cere recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrãri din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia româneascã), alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrãri pusã la dispoziţie candidaţilor de conducerea unitãţii de învãţãmânt cu cel puţin doua sãptãmâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".
Prezenta metodologie se va aplica şi unitãţilor reprezentative.
ANEXA 2
────────
la metodologie
──────────────
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele cu clase speciale - limbi strãine cu program intensiv şi bilingv
Proba practica va consta într-un interviu prin care comisia va evalua:
1. competenta de receptare şi comunicare a candidatului în limba strãinã respectiva;
2. capacitatea de a stabili obiective şi continuturi pentru un curriculum (programa) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".
Prezenta metodologie se va aplica şi unitãţilor reprezentative.
──────────────