Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 28 ianuarie 1997  privind obtinerea autorizatiei pentru desfasurarea activitatii de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strain    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 28 ianuarie 1997 privind obtinerea autorizatiei pentru desfasurarea activitatii de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strain

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 31 ianuarie 1997

ART. 1
Societatile de crewing pot desfasura activitate de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strain, numai daca sint autorizate de Ministerul Transporturilor.
Modelul autorizatiei si al documentelor anexa la autorizatie sint cele prevazute in Normele metodologice de acordare a licentelor si a autorizatiilor privind efectuarea transporturilor navale de marfuri si calatori si de autorizare a functionarii agentilor economici in perimetrul infrastructurilor portuare si de cai navigabile, aprobate prin <>Hotarirea Guvernului nr. 112/1996 .
ART. 2
Societatile de crewing care solicita autorizarea din partea Ministerului Transporturilor trebuie sa faca dovada constituirii unei garantii in valoare de 100.000 dolari S.U.A., reprezentind salariul estimativ al unui echipaj complet pentru o perioada de 3 (trei) luni, precum si pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea acestui echipaj.
Garantia se poate constitui intr-una dintre modalitatile urmatoare:
a) prin depunerea sumei intr-un cont deschis la o banca din Romania, pentru care sa existe o clauza de operare numai cu avizul Ministerului Transporturilor;
b) prin depunerea la Ministerul Transporturilor a unei polite de asigurare la o societate romaneasca de asigurari, pentru cazurile de neplata a salariilor echipajelor care sint imbarcate pe nave straine si pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea acestora.
Polita de asigurare va prevedea, in mod obligatoriu, ca sumele necesare platii salariilor si acoperirii cheltuielilor ocazionate de repatrierea echipajelor se vor elibera din dispozitia Ministerului Transporturilor.
ART. 3
Autorizatiile pentru societatile de crewing se elibereaza de catre Ministerul Transporturilor prin:
a) Directia generala a transporturilor maritime, pentru societatile de crewing care asigura personal navigant pentru nave maritime;
b) Directia generala a Dunarii si cailor navigabile, pentru societatile de crewing care asigura personal navigant pentru nave fluviale.
ART. 4
Directia generala a transporturilor maritime si Directia generala a Dunarii si cailor navigabile vor informa despre autorizatiile emise Inspectoratul Navigatiei Civile si capitaniile zonale de port.
ART. 5
In situatia in care:
a) drepturile salariale nu au fost achitate pentru o perioada de maximum doua luni, in conformitate cu contractul individual de munca, semnat cu armatorul; si
b) neplata drepturilor salariale este confirmata de reprezentantul Sindicatului International al Lucratorilor din Transporturi (I.T.F.),
personalul navigant poate solicita, prin intermediul serviciului consular roman din zona, plata salariilor neachitate si repatrierea.
Ministerul Transporturilor va dispune plata salariilor si a sumelor pentru repatrierea personalului navigant din garantia constituita de societatea de crewing, prin intermediul careia a fost semnat contractul de munca, daca sint indeplinite toate conditiile mai sus mentionate.
ART. 6
In cazul societatilor de crewing care au constituit garantia prin depunerea sumei intr-un cont bancar, la solicitarea Ministerului Transporturilor, aceste societati vor efectua plata in contul indicat de fiecare persoana indreptatita.
ART. 7
In situatia in care a fost executata garantia, partial sau total, societatea de crewing are obligatia reconstituirii in termen de 10 zile a acesteia pina la nivelul sumei de 100.000 dolari S.U.A.
ART. 8
In cazul societatilor de crewing care au constituit garantia prin incheierea unei polite de asigurare, Ministerul Transporturilor va dispune societatii de asigurare efectuarea platii in contul indicat de fiecare persoana indreptatita, comunicind aceasta si societatii de crewing.
ART. 9
In situatia in care polita de asigurare a fost executata total, conform termenilor din aceasta, in maximum 10 (zece) zile, societatea de crewing are obligatia incheierii unei noi polite de asigurare.
ART. 10
In situatia in care societatea de crewing isi inceteaza activitatea, aceasta este obligata sa predea autorizatia organului emitent, dupa care va putea solicita eliberarea garantiei constituite la obtinerea autorizatiei. Garantia se va putea elibera dupa prezentarea documentelor prin care sa se dovedeasca ca nu mai exista nici o persoana cu contract de munca individual, intermediat de societatea de crewing.
ART. 11
Societatile de crewing vor informa Inspectoratul Navigatiei Civile despre personalul navigant imbarcat, prin intermediul lor, pe nave sub pavilion strain. Informarea va contine urmatoarele date:
a) numele si prenumele persoanei imbarcate;
b) numarul carnetului de marinar si capitania emitenta;
c) functia si nava pe care este imbarcat;
d) denumirea si sediul armatorului;
e) data imbarcarii si durata contractului.
Inspectoratul Navigatiei Civile va transmite aceste informatii la capitaniile zonale si la sindicatul de ramura afiliat Federatiei Internationale a Transportatorilor.
ART. 12
La intoarcerea din voiaj, personalul navigant va prezenta la capitaniile de port o adeverinta de imbarcare care, eliberata de nava pe care a fost imbarcat, pentru a fi inscrisa in foaia matricola.
ART. 13
Prezenta metodologie se completeaza cu normele metodologice aprobate prin <>Hotarirea Guvernului nr. 112/1996 , publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996.

---------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016