Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 27 septembrie 2016  privind utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de către organismele de radiodifuziune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 27 septembrie 2016 privind utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de către organismele de radiodifuziune

EMITENT: OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 785 din 6 octombrie 2016
──────────
    Conţinută de DECIZIA nr. 98 din 27 septembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 785 din 6 octombrie 2016.
──────────
    PROIECT UCMR-ADA

    1. Utilizarea de către organismele de radiodifuziune prin radiodifuzare a operelor muzicale gestionate colectiv de către UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor se poate face numai în baza unei autorizaţii licenţă neexclusivă eliberată de acest organism de gestiune colectivă.
    2. Prin utilizator în sensul prezentei metodologii se înţelege orice persoană fizică autorizată sau persoană juridică ce radiodifuzează, prin orice mijloc sau procedeu, opere muzicale în cadrul unui post de radio, astfel cum este definită radiodifuzarea prin art. 15^1 din Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. În scopul încheierii autorizaţiei licenţa neexclusivă organismul de radiodifuziune are obligaţia să depună la sediul UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor o cerere de autorizare, semnată de reprezentantul său legal, prin care, pe lângă datele de identificare ale utilizatorului şi denumirea postului de radio, va declara pe propria răspundere:
    a) frecvenţele pentru care deţine licenţa din partea Consiliului Naţional al Audiovizualului;
    b) ponderea medie estimată a utilizării operelor muzicale pentru fiecare frecvenţă/licenţă CNA;
    c) lista completă a localităţilor acoperite de fiecare frecvenţă şi numărul de persoane stabile recenzate pentru fiecare localitate în care poate fi recepţionat postul de radio;
    d) operatorii de cablu care preiau postul de radio.
    Utilizatorii au obligaţia de a ataşa cererii de încheiere a autorizaţiei licenţă neexclusivă copii de pe licenţa/licenţele audiovizuală(e) şi de pe autorizaţia/autorizaţiile tehnică(e) de funcţionare, însoţite de anexele sale cuprinzând hărţile zonelor de serviciu.
    4. Utilizatorii au obligaţia să plătească UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor remuneraţia reprezentând drepturi patrimoniale de autor de radiodifuzare a operelor muzicale într-un cuantum de 9% din veniturile ce constituie baza de calcul al remuneraţiei prevăzute la pct. 5 al metodologiei, în cazul în care ponderea utilizării operelor muzicale reprezintă 100% din timpul de emisie al utilizatorului pe acel post de radio şi, respectiv, frecvenţă.
    În cazul în care ponderea utilizării operelor muzicale este mai mică de 100% din timpul de emisie, remuneraţia procentuală aplicabilă asupra veniturilor ce constituie baza de calcul al remuneraţiilor se calculează după următoarea formulă x = 9y/100, unde x reprezintă remuneraţia cuvenită autorilor, calculată procentual, iar y este ponderea radiodifuzării operelor muzicale de către fiecare utilizator, stabilită tot procentual.
    La remuneraţiile prevăzute de prezenta metodologie se adaugă TVA.
    5. Baza de calcul asupra căreia se aplică remuneraţia procentuală prevăzută de prezenta metodologie este reprezentată de totalitatea veniturilor obţinute de utilizator din activitatea de radiodifuzare, ce includ venituri din: abonamente/taxa pentru serviciul public de radiodifuziune, publicitate, bartere, sponsorizări, subvenţii, alocaţii, numere suprataxate, concursuri şi jocuri radiodifuzate, închirieri spaţiu emisie, venituri din radiodifuzări realizate în urma unei comenzi, venituri din asocieri în participaţiune obţinute din activitatea de radiodifuzare etc., precum şi veniturile realizate de societăţile de intermediere a publicităţii realizate pentru publicitatea difuzată pe posturile de radio ale radiodifuzorului.
    Pentru utilizatorii care nu obţin venituri, baza de calcul al remuneraţiei o constituie totalitatea cheltuielilor efectuate de către utilizator pentru activitatea de radiodifuzare (incluzând, dar fără a se limita la, cheltuielile de personal, cheltuielile pentru serviciile prestate de terţi, achiziţii de orice fel etc.), în trimestrul pentru care remuneraţia este datorată.
    6. În cazul în care, prin aplicarea procentului prevăzut la pct. 4 asupra bazei de calcul prevăzute la pct. 5, rezultă o sumă trimestrială mai mică decât cea prevăzută în tabelele de mai jos, utilizatorul datorează UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor remuneraţia minimă forfetară potrivit tabelelor de mai jos în funcţie de potenţialii receptori ai emisiunilor, de veniturile realizate din radiodifuzare şi de ponderea în care sunt utilizate operele muzicale în total timp de emisie, după cum urmează:

    Tabel 1


    Pondere muzică peste 85% Venituri trimestriale (lei)
┌─────────────────────┬──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│Potenţiali receptori │sub 20.000 lei│20.001-30.000 lei│30.001-40.000 lei│40.001-50.000 lei│50.001-60.000 lei│peste 60.001 lei│
│ ├──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┤
│ │ Remuneraţie forfetară trimestrială minimă (lei) │
├─────────────────────┼──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┤
│peste 4.000.000 │ 1200 │ 1800 │ 2400 │ 3000 │ 3600 │ 3700 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(1.500.000-4.000.000)│ 1000 │ 1500 │ 2000 │ 2400 │ 2700 │ 3000 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(500.000-1.500.000) │ 900 │ 1300 │ 1500 │ 2000 │ 2400 │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(300.000-500.000) │ 800 │ 1100 │ 1250 │ 1800 │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(150.000-300.000) │ 700 │ 1000 │ 1200 │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(50.000-150.000) │ 600 │ 900 │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│sub 50.000 │ 500 │ │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┘


    Tabel 2


    Pondere muzică 75%-85% Venituri trimestriale (lei)
┌─────────────────────┬──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│Potenţiali receptori │sub 20.000 lei│20.001-30.000 lei│30.001-40.000 lei│40.001-50.000 lei│50.001-60.000 lei│peste 60.000 lei│
│ ├──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┤
│ │ Remuneraţie forfetară trimestrială minimă (lei) │
├─────────────────────┼──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┤
│peste 4.000.000 │ 800 │ 1200 │ 1600 │ 2000 │ 2400 │ 2800 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(1.500.000-4.000.000)│ 700 │ 1100 │ 1400 │ 1900 │ 2200 │ 2400 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(500.000-1.500.000) │ 600 │ 1000 │ 1300 │ 1700 │ 2000 │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(300.000-500.000) │ 500 │ 900 │ 1250 │ 1600 │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(150.000-300.000) │ 450 │ 850 │ 1200 │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(50.000-150.000) │ 425 │ 800 │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│sub 50.000 │ 400 │ │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┘



    Tabel 3


    Pondere muzică 50%-75% Venituri trimestriale (lei)
┌─────────────────────┬──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│Potenţiali receptori │sub 20.000 lei│20.001-30.000 lei│30.001-40.000 lei│40.001-50.000 lei│50.001-60.000 lei│peste 60.000 lei│
│ ├──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┤
│ │ Remuneraţie forfetară trimestrială minimă (lei) │
├─────────────────────┼──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┤
│peste 4.000.000 │ 700 │ 1050 │ 1400 │ 1750 │ 2100 │ 2450 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(1.500.000-4.000.000)│ 600 │ 900 │ 1300 │ 1650 │ 1900 │ 2100 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(500.000-1.500.000) │ 500 │ 850 │ 1200 │ 1500 │ 1750 │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(300.000-500.000) │ 450 │ 800 │ 1100 │ 1400 │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(150.000-300.000) │ 400 │ 750 │ 1050 │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(50.000-150.000) │ 375 │ 700 │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│sub 50.000 │ 350 │ │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┘


    Tabel 4


    Pondere muzică 35%-50% Venituri trimestriale (lei)
┌─────────────────────┬──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│Potenţiali receptori │sub 20.000 lei│20.001-30.000 lei│30.001-40.000 lei│40.001-50.000 lei│50.001-60.000 lei│peste 60.000 lei│
│ ├──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┤
│ │ Remuneraţie forfetară trimestrială minimă (lei) │
├─────────────────────┼──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┤
│peste 4.000.000 │ 650 │ 975 │ 1300 │ 1625 │ 1950 │ 2275 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(1.500.000-4.000.000)│ 550 │ 900 │ 1150 │ 1500 │ 1800 │ 1950 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(500.000-1.500.000) │ 500 │ 800 │ 1050 │ 1400 │ 1625 │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(300.000-500.000) │ 400 │ 750 │ 1000 │ 1300 │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(150.000-300.000) │ 375 │ 700 │ 975 │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(50.000-150.000) │ 350 │ 650 │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│sub 50.000 │ 325 │ │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┘


    Tabel 5


    Pondere muzică sub 35% Venituri trimestriale (lei)
┌─────────────────────┬──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│Potenţiali receptori │sub 20.000 lei│20.001-30.000 lei│30.001-40.000 lei│40.001-50.000 lei│50.001-60.000 lei│peste 60.000 lei│
│ ├──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┤
│ │ Remuneraţie forfetară trimestrială minimă (lei) │
├─────────────────────┼──────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────┤
│peste 4.000.000 │ 600 │ 900 │ 1200 │ 1500 │ 1800 │ 2100 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(1.500.000-4.000.000)│ 525 │ 825 │ 1125 │ 1400 │ 1650 │ 1800 │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(500.000-1.500.000) │ 450 │ 750 │ 1050 │ 1300 │ 1500 │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(300.000-500.000) │ 400 │ 700 │ 975 │ 1200 │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(150.000 - 300.000) │ 350 │ 650 │ 900 │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│(50.000-150.000) │ 325 │ 600 │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│sub 50.000 │ 300 │ │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴────────────────┘


    7. Prin potenţiali receptori în sensul pct. 6 din prezenta metodologie se înţelege totalitatea populaţiei stabile recenzate în toate localităţile în care pot fi recepţionate programele postului de radio emise prin intermediul totalităţii licenţelor audiovizuale ale utilizatorului, respectiv prin orice mijloc care serveşte la propagarea cu fir sau fără fir, inclusiv prin satelit, prin cablu sau internet. Populaţia stabilă recenzată este cea publicată de către Institutul Naţional de Statistică.
    8. Pentru utilizatorii care utilizează mai multe frecvenţe pe care radiodifuzează servicii de programe, programe sau spoturi publicitare diferite de cele radiodifuzate de frecvenţa principală, remuneraţiile prevăzute de prezenta metodologie se determină şi se datorează pentru fiecare frecvenţă în parte.
    9. Remuneraţia se plăteşte trimestrial până la data de 26 a lunii următoare expirării trimestrului pentru care este datorată, dată până la care utilizatorul are obligaţia de a transmite organismului de gestiune colectivă a drepturilor patrimoniale de autor de opere muzicale şi un raport cuprinzând baza de calcul al remuneraţiei, purtând semnătura şi ştampila reprezentantului legal.
    10. Până la data de 20 a lunii următoare fiecărui trimestru calendaristic utilizatorii au obligaţia de a depune la UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor, pentru fiecare post de radio în parte şi distinct pentru fiecare frecvenţă, un raport semnat de reprezentantul legal al utilizatorului cuprinzând: datele de identificare ale utilizatorului, denumirea postului de radio, veniturile obţinute din activitatea de radiodifuzare de utilizator, veniturile obţinute de terţii intermediari în vânzarea publicităţii pentru publicitatea difuzată pe acel post de radio.
    Utilizatorii au obligaţia de a ţine o evidenţă contabilă analitică distinctă privind veniturile pentru fiecare frecvenţă în parte a postului de radio.
    11. Până la data de 15 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, utilizatorii au obligaţia de a depune la UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor, pentru fiecare post de radio în parte şi distinct pentru fiecare frecvenţă, un raport cuprinzând lista tuturor operelor muzicale utilizate zilnic, inclusiv operele muzicale utilizate în spoturile publicitare, cu menţionarea denumirii fiecărei opere muzicale utilizate, a autorilor fiecărei opere muzicale (compozitor, textier, aranjor) şi a duratei de radiodifuzare a fiecărei opere muzicale.


┌──────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumire post radio: │ │
├──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Frecvenţă: │ │
├─────────┬────────────────┼───────────────┬───────────────────┬──────────────┬───────────┬────────┬────────┤
│ Data │ Ora de început │Ora de sfârşit:│Durata de utilizare│Denumire operă│Compozitori│Textieri│Aranjori│
│LL/ZZ/AN │ hh:mm:ss │ hh:mm:ss │ în secunde │ muzicală │ │ │ │
├─────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┼──────────────┼───────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴────────────────┴───────────────┴───────────────────┴──────────────┴───────────┴────────┴────────┘


    Raportul va fi transmis în format scris şi electronic şi va fi însoţit de o adresă de înaintare semnată de reprezentantul legal al utilizatorului care va indica numărul total al operelor muzicale menţionate în raport şi volum electronic de date cuprins în acesta.
    Informaţiile cuprinse în raport vor constitui baza de repartizare către titularii de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale a remuneraţiilor astfel colectate de organismul de gestiune colectivă a drepturilor patrimoniale de autor din domeniul muzical.
    12. Pentru întârzieri la plata remuneraţiilor utilizatorii datorează UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor dobânzile penalizatoare prevăzute de lege pentru raporturile dintre profesionişti. Pentru întârzierea depunerii rapoartelor prevăzute de prezenta metodologie utilizatorii datorează UCMR-ADA, Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor penalităţi egale cu dobânzile penalizatoare prevăzute de lege pentru raporturile dintre profesionişti aplicabile asupra remuneraţiei trimestriale aferente acelui trimestru.
    13. Gradul de utilizare a operelor muzicale de către posturile de radio va putea fi verificat de organismul de gestiune colectivă a drepturilor patrimoniale de autor din domeniul muzical, acesta fiind îndreptăţit să realizeze sau să comande terţilor monitorizări ale activităţii de radiodifuzare a utilizatorilor.
    14. Prezenta metodologie intră în vigoare începând cu trimestrul calendaristic următor publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                   ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016