Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 26 mai 2006  de organizare a cursului de limbaj mimico-gestual    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 26 mai 2006 de organizare a cursului de limbaj mimico-gestual

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 491 din 7 iunie 2006
ART. 1
În vederea organizãrii şi desfãşurãrii cursurilor de limbaj mimico-gestual, se înfiinţeazã Comisia de organizare a cursului de limbaj mimico-gestual, denumitã în continuare Comisie.
ART. 2
Comisia are urmãtoarea componenţã:
a) un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
b) un reprezentant al Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
c) un reprezentant al Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România;
d) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 3
Comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã înscrierea cursanţilor, verificarea dosarelor şi a respectãrii condiţiilor de înscriere la curs;
b) stabileşte locul şi perioada de desfãşurare a cursului;
c) propune membrii comisiei pentru examenul de absolvire;
d) selecteazã personalul didactic şi auxiliar pentru organizarea şi coordonarea cursului;
e) aprobã bugetul fiecãrui curs;
f) aprobã raportul final şi rapoartele financiare privind desfãşurarea cursului;
g) stabileşte cuantumul taxei de examen, atunci când este cazul;
h) face propuneri şi recomandãri în vederea îmbunãtãţirii desfãşurãrii cursurilor.
ART. 4
Organizatorul cursului este Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România.
ART. 5
Organizatorul cursului poate angaja pe perioada derulãrii cursului: un coordonator de curs, un coordonator de practicã, un secretar administrativ, tehnicieni în limbaj mimico-gestual, precum şi un contabil care rãspunde de încasarea, înregistrarea contabilã şi utilizarea sumelor de bani, conform legii şi destinaţiei acestora.
ART. 6
Coordonatorul de curs îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea cursului;
b) verificã autenticitatea documentelor necesare înscrierii la curs;
c) identificã locaţia pentru buna desfãşurare a cursului;
d) stabileşte şi propune Comisiei spre aprobare bugetul cursului;
e) stabileşte necesarul de materiale şi se preocupã de obţinerea acestora;
f) elaboreazã şi propune Comisiei spre aprobare raportul final şi rapoartele financiare ale cursului;
g) menţine legãtura dintre Comisie şi alte instituţii implicate.
ART. 7
Coordonatorul de practicã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea de practicã;
b) asigurã condiţiile necesare desfãşurãrii interpretãrii-retroversiunii-traducerii în limbaj mimico-gestual;
c) îndrumã cursanţii spre diverse instituţii publice în vederea efectuãrii orelor de practicã;
d) menţine legãtura cu instituţiile publice în care se va desfãşura activitatea de practicã şi supravegheazã buna desfãşurare a acesteia;
e) organizeazã partea practicã a cursului în cadrul examenului final;
f) asigurã eficienţa relaţiei dintre cursanţi şi tehnicieni în timpul interpretãrii-retroversiunii-traducerii în limbaj mimico-gestual;
g) mediazã relaţiile dintre cursant, persoana surdã şi profesor.
ART. 8
Secretarul administrativ îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte dosarele cursanţilor şi verificã documentele;
b) trimite informãri privind acceptarea sau neacceptarea cursantului;
c) distribuie suporturile de curs;
d) asigurã partea de secretariat a cursului;
e) menţine legãtura dintre comisia pentru examenul de absolvire, cursant şi profesori.
ART. 9
Tehnicienii îndeplinesc urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã cursanţilor noţiuni despre dactilemele necesare comunicãrii, precum şi noţiuni de interpretare-retroversiune-traducere în limbaj mimico-gestual;
b) comunicã prin limbaj mimico-gestual cu cursantul;
c) evalueazã capacitatea de exprimare a cursantului în limbaj mimico-gestual, în colaborare cu coordonatorul de practicã;
d) asigurã consolidarea interpretãrii şi comunicãrii prin limbaj mimico-gestual.
ART. 10
Se pot înscrie la cursurile de limbaj mimico-gestual urmãtoarele categorii de persoane:
a) persoane cu studii liceale, cu sau fãrã diplomã de bacalaureat;
b) persoane cu studii postliceale;
c) persoane cu studii universitare.
ART. 11
Cursanţii care sunt reprezentanţi ai unor instituţii publice, operatori economici, persoane juridice fãrã scop patrimonial sunt obligaţi sã prezinte la înscriere un act autentificat prin care respectivele instituţii se obligã sã achite taxa de şcolarizare înainte de începerea cursurilor, precizând modalitãţile de platã.
ART. 12
(1) Cuantumul taxei de şcolarizare este de 1.760 lei (RON).
(2) Suma menţionatã la alin. (1) include taxa de înmatriculare în cuantum de 50 lei (RON) şi taxa de şcolarizare în cuantum de 1.710 lei (RON).
(3) Plata taxei de şcolarizare se face în douã rate:
a) o ratã de 50% dupã acceptarea la curs, dar înainte de începerea primului modul de curs;
b) o ratã de 50% începând cu cel de-al doilea modul de curs.
(4) Cuantumul taxei de şcolarizare prevãzute la alin. (1) se poate modifica prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
ART. 13
Prezenţa la examenul de absolvire este condiţionatã de plata integralã a taxei de şcolarizare.
ART. 14
Taxa de şcolarizare include:
a) costuri administrative;
b) costuri resurse umane;
c) costuri pentru deplasarea cadrelor didactice la şi de la locul de desfãşurare a activitãţilor prevãzute în programa de curs;
d) costuri pentru asigurarea locaţiei de desfãşurare a cursului.
ART. 15
(1) Gestionarea taxelor de şcolarizare se face de cãtre organizatorul cursului, respectiv Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România, pe bazã de buget aprobat de Comisie şi cu obligaţia de justificare a cheltuielilor prin întocmirea unui raport financiar dupã fiecare curs.
(2) Sumele neutilizate vor fi redistribuite pentru sesiunea urmãtoare a cursului şi/sau pentru desfãşurarea cursurilor urmãtoare.
ART. 16
Se va încheia un contract între cursant şi organizatorul cursului, conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta metodologie.
ART. 17
Dosarul cu documentele necesare înscrierii la cursul de limbaj mimico-gestual se va depune la sediul organizatorului cursului şi va cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere;
b) buletin de identitate/carte de identitate (copie);
c) ultimul act de studii (copie legalizatã);
d) certificat medical din care sã rezulte faptul cã persoana este aptã pentru a participa la curs;
e) curriculum vitae;
f) adeverinţã de şomaj (dacã este cazul);
g) act autentic prin care instituţia publicã, operatorul economic, persoana juridicã fãrã scop patrimonial se obligã sã achite taxa de şcolarizare (dacã este cazul).
ART. 18
În situaţia în care numãrul celor înscrişi depãşeşte numãrul de locuri, se aplicã urmãtoarele criterii de departajare:
a) studiile absolvite: universitare, postliceale, liceale (cu sau fãrã bacalaureat);
b) ierarhizarea domeniilor de activitate în care lucreazã persoana: instituţii publice, asistenţã socialã, educaţie, medicinã etc.;
c) posibilitatea de a transpune în comunicare limbajul mimico-gestual în limba maternã, precum şi transferul comunicãrii verbale în limbajul mimico-gestual;
d) fluenţã în limbajul propriu şi predispoziţie spre al doilea limbaj.
ART. 19
(1) Comisia pentru examenul de absolvire va fi numitã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, la propunerea Comisiei.
(2) Comisia pentru examenul de absolvire are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - un cadru didactic universitar sau un profesor cu gradul didactic I, cu specialitatea psihologie, psihopedagogie specialã sau pedagogie;
b) vicepreşedinte - reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Hadicap sau al Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România;
c) 3 membri, cu experienţã şi competenţe în domeniul comunicãrii sau al protecţiei persoanelor cu handicap.
ART. 20
(1) Cursul de limbaj mimico-gestual se va desfãşura pe o duratã de mimimum 6 luni şi cuprinde:
- 4 module a câte 10 zile fiecare;
- un modul de interpretare-retroversiune-traducere şi evaluare finalã, cu durata de 8 zile;
- 150 de ore de practicã în instituţiile publice.
(2) Planul de învãţãmânt va fi adus la cunoştinţã cursanţilor înainte de începerea cursului.
ART. 21
Înaintea examenului, la modulul de interpretare-retroversiune-traducere şi evaluare finalã, cursantul trebuie sã prezinte o adeverinţã din care sã rezulte efectuarea unui numãr de 150 de ore de practicã în instituţiile publice.
ART. 22
(1) Absenţa de la cursuri mai mult de 25% din ore determinã eliminarea de drept a cursantului.
(2) Sumele plãtite pânã la data eliminãrii nu se returneazã.
ART. 23
Prezenţa la examenul de absolvire este obligatorie.
ART. 24
În caz de absentare în ziua examenului sau al unui eşec şcolar, comisia pentru examenul de absolvire nu elibereazã nici un fel de act.
ART. 25
În cazuri bine motivate (scutiri medicale, imposibilitatea deplasãrii, calamitãţi etc.) absolvenţii cursului se pot prezenta la urmãtoarea sesiune fãrã a plãti o altã taxã, cu respectarea prevederilor art. 20 şi 21.
ART. 26
În afara cazurilor prevãzute la art. 25, prezenţa la o nouã sesiune de examen este condiţionatã de achitarea unei taxe de examen stabilite de comisia de organizare a cursului.


ANEXĂ
------
la metodologie
---------------


CONTRACT Nr. ......

Încheiat între:

1. Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România, reprezentatã prin ........................., având funcţia de .........................,
şi
2. ................, în calitate de cursant(ã) la cursul de limbaj mimico-gestual cu durata de ......., beneficiar(ã) de servicii educaţionale finanţate pe bazã de taxe, nãscut(ã) la data de ........., în localitatea .................., fiul/fiica lui ................... şi al/a .................., domiciliat(ã) în localitatea ............., str. ............... nr. ......, bl. ........., sc. ........, ap. ......, judeţul/sectorul ............., legitimat(ã) cu B.I./C.I. seria ........... nr. ..........., emis(ã) de Poliţia ............. la data de ................... .

Obiectul contractului

Art. 1. - Prezentul contract are ca obiect derularea activitãţilor curriculare şi extracurriculare reglementând raporturile dintre Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România şi fiecare cursant care beneficiazã de finanţare pe bazã de taxe, cu precizarea drepturilor şi obligaţiilor pãrţilor semnatare în concordanţã cu legislaţia în vigoare.
Art. 2. - Prezentul contract este elaborat în conformitate cu ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii privind obţinerea atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz.
Art. 3. - Prezentul contract este încheiat pentru cursul de limbaj mimico-gestual.
Art. 4. - Drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante decurg din legislaţia în vigoare, precum şi din regulamentele specifice cursului.

Drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante

Art. 5. - Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) monitorizeazã modul în care cursantul îşi respectã toate îndatoririle;
b) propune preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap modificarea cuantumului taxei de şcolarizare, în funcţie de evoluţia indicelui preţurilor de consum;
c) asigurã condiţiile materiale şi logistice de derulare a activitãţilor didactice conform planurilor de învãţãmânt;
d) aduce la cunoştinţã cursanţilor toate datele privitoare la modul de desfãşurare a examenului de absolvire;
e) stabileşte şi aplicã sistemul de evaluare a cunoştinţelor, condiţiile necesare de promovare şi de întrerupere medicalã sau din alte motive a studiilor.
Art. 6. - Cursantul are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) de a participa la formarea/instruirea prevãzutã în curriculum şi la alte activitãţi didactice suplimentare organizate în conformitate cu regulamentul cursului;
b) de a utiliza baza materialã şi logisticã şi de a avea acces la alte servicii legate de procesul de învãţãmânt;
c) de a solicita Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România întreruperea medicalã sau amânarea studiilor din alte motive temeinic justificate;
d) de a participa la libera exprimare a opiniilor, la evaluarea activitãţii pentru disciplinele frecventate, respectând reglementãrile din regulamentul cursului;
e) de a se încadra în reglementãrile legislative în vigoare şi cele specifice Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România în derularea activitãţilor curriculare şi extracurriculare;
f) de a se încadra în reglementãrile Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România privind evaluarea cunoştinţelor şi certificarea examinãrilor;
g) de a folosi cu grijã bunurile materiale existente în spaţiile de învãţãmânt şi de a le pãstra în bunã stare. Contravaloarea prejudiciilor rezultate din degradarea sau distrugerea acestor bunuri se va recupera de la cel care le-a produs, conform procedurilor legale în vigoare;
h) de a achita taxa de şcolarizare conform prevederilor Metodologiei de organizare a cursului de limbaj mimico-gestual.
Art. 7. - În situaţii litigioase, conflicte interpersonale, comportament indecent privind relaţiile dintre cursant şi cadrele didactice, atât cursantul, cât şi cadrul didactic se pot adresa organismului abilitat pentru rezolvarea acestor probleme.
Art. 8. - Pentru apãrarea drepturilor sale, cursantul se poate adresa prin petiţie organelor de conducere ale Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România.

taxe şi penalitãţi

Art. 9. - Cursantul se obligã sã plãteascã la termen taxa de înmatriculare şi taxa de şcolarizare.
Pentru cursul de limbaj mimico-gestual, taxele sunt urmãtoarele:
a) taxa de înmatriculare - 50 lei (RON);
b) taxa de şcolarizare - 1.710 lei (RON).
Taxa de şcolarizare poate fi plãtitã în douã rate egale.
Pentru întârzierile la platã se vor calcula penalizãri în valoare de 0,15% pe zi din suma restantã, pânã la achitarea integralã a acesteia.
Art. 10. - În cazul în care cursantul solicitã anularea înmatriculãrii, taxa de şcolarizare achitatã sau pãrţi ale acesteia pot fi rambursate în urmãtoarele condiţii:
a) dacã solicitarea anulãrii înmatriculãrii survine în cinci zile de la începerea cursului, suma achitatã se restituie integral, reţinându-se, dacã existã, costul resurselor de învãţãmânt primite;
b) dacã solicitarea anulãrii înmatriculãrii survine înaintea primei activitãţi tutoriale directe, suma achitatã se restituie în proporţie de cel puţin 85%, în funcţie de data solicitãrii;
c) dacã solicitarea anulãrii înmatriculãrii survine dupã prima activitate tutorialã directã, dar la mai puţin de jumãtate din volumul activitãţilor tutoriale programate, suma achitatã se restituie în proporţie de cel puţin 50%, în funcţie de data solicitãrii.
Taxa de înmatriculare nu se restituie.
Prezentul contract se încheie astãzi, ................, în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantã.
Un exemplar se pãstreazã de cãtre Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România la dosarul personal al cursantului, iar al doilea, la cursant.


Comisia de organizare, Cursant,
...................... .........
......................
......................
......................


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016