Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 26 ianuarie 2016  de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora (anexa 2)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 26 ianuarie 2016 de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora (anexa 2)*)

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 84 bis din 4 februarie 2016
──────────
    *) Aprobată prin Ordinul nr. 42 din 26 ianuarie 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 4 februarie 2016.
──────────


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora, reprezintă ansamblul activităţilor legate de pregătirea profesională şi examinarea persoanelor în vederea obţinerii şi, respectiv, menţinerii valabilităţii atestatului de auditor/inspector de siguranţă rutieră.
    ART. 2
    (1) Cursurile de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră se organizează de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi se realizează, pe bază de contract de colaborare, cu instituţii de învăţământ superior acreditate şi/sau furnizori de formare autorizaţi potrivit legislaţiei privind formarea profesională a adulţilor.
    (2) Instituţiile de învăţământ superior acreditate şi/sau furnizorii de formare autorizaţi potrivit legislaţiei privind formarea profesională a adulţilor vor fi selectate de către Autoritatea Rutieră Română - ARR dacă îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) sunt acreditate pentru a desfăşura cursuri în domeniile construcţiei şi proiectării drumurilor şi podurilor, transporturilor rutiere, autovehiculelor rutiere sau siguranţei rutiere sau, respectiv, autorizaţi potrivit legislaţiei privind formarea profesională a adulţilor pentru profesia pentru care se organizează cursul;
    b) au cadre didactice/lectori/formatori specializaţi pentru modulele prevăzute în anexele 2-5 la prezenta Metodologie.
    ART. 3
    Cursurile de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră se organizează şi se desfăşoară în baza programelor-cadru prevăzute de prezenta metodologie.
    ART. 4
    (1) Cursurile de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră trebuie să fie adaptate activităţilor desfăşurate de către aceştia pentru toate categoriile de drum ale reţelei rutiere.
    (2) În sensul prezentei metodologii, reţeaua rutieră cuprinde următoarele categorii de drumuri: autostrăzi, drumuri expres, drumuri naţionale, drumuri judeţene, drumuri comunale amenajate şi străzi amenajate.

    CAP. II
    Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră

    SECŢIUNEA 1
    Condiţii pentru înscrierea la cursurile de formare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră

    ART. 5
    (1) Persoana care solicită înscrierea la cursul de formare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră trebuie să îndeplinească condiţiile de studii şi experienţă profesională prevăzute în Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, denumită în continuare Lege.
    (2) În cazul cursului pentru formarea profesională a auditorilor de siguranţă rutieră, condiţiile prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite dacă solicitantul:
    a) are studii universitare de licenţă dovedite cu diplomă recunoscută în condiţiile prevăzute de lege, în unul dintre domeniile construcţiei şi proiectării drumurilor şi podurilor sau în unul dintre domeniile construcţiilor civile, ingineriei transporturilor rutiere sau autovehiculelor, completate cu cursuri postuniversitare sau de masterat în domeniul construcţiei drumurilor şi podurilor sau ingineriei circulaţiei rutiere;
    b) are o experienţă profesională de cel puţin 5 ani dovedită în unul sau mai multe dintre domeniile prevăzute la lit. a);
    (3) În cazul cursului pentru formarea profesională a inspectorilor de siguranţă rutieră, condiţiile prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite dacă:
    a) are studii universitare de licenţă dovedite cu diplomă recunoscută în condiţiile prevăzute de lege, în unul dintre domeniile construcţiei şi proiectării drumurilor şi podurilor, construcţiilor civile, ingineriei transporturilor rutiere sau autovehiculelor rutiere;
    b) are o experienţă profesională de cel puţin 5 ani în unul sau mai multe dintre domeniile prevăzute la lit. a).
    ART. 6
    Persoana care solicită înscrierea la cursul de formare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, trebuie ca, pe lângă condiţiile prevăzute la art. 5, să îndeplinească cumulativ şi următoarele condiţii:
    a) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea activităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră;
    b) nu i s-a interzis exercitarea profesiei în domeniul specialităţii sale prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;
    c) are permis de conducere valabil, care să ateste o vechime de minimum 3 ani în categoria B sau în altă categorie superioară acesteia;
    d) nu are cazier judiciar.
    ART. 7
    Calendarul privind perioadele prevăzute pentru înregistrarea cererilor de înscriere la cursuri, analizarea dosarelor, depunerea şi soluţionarea contestaţiilor cu privire la dosarele depuse şi desfăşurarea cursurilor se publică de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. pe pagina sa de internet cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea cursului.
    ART. 8
    (1) În vederea înscrierii la cursurile de formare a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, solicitantul depune la registratură sau transmite prin poştă cu confirmare de primire, la sediul central al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., un dosar cu următoarele documente:
    a) cererea de înscriere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie;
    b) actul de identitate, în copie;
    c) permisul de conducere, în copie;
    d) actul de studii în copie legalizată şi, după caz, dovada echivalării studiilor eliberată conform prevederilor legale, din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. a) în cazul cursului pentru atestarea ca auditor de siguranţă rutieră şi respectiv art. 5 alin. (3) lit. a) în cazul cursului pentru atestarea ca inspector de siguranţă rutieră, în original sau copie legalizată;
    e) avizul medical, în original, cu menţiunea "apt din punct de vedere medical pentru conducerea autovehiculelor rutiere care necesită permis de conducere categoria B";
    f) documentul care atestă îndeplinirea condiţiei prevăzută la art. 5 alin. (2) lit. b) în cazul cursului pentru atestarea ca auditor de siguranţă rutieră şi respectiv art. 5 alin. (3) lit. b) în cazul cursului pentru atestarea ca inspector de siguranţă rutieră, în original sau copie legalizată;
    g) certificatul de cazier judiciar, în original, valabil;
    h) copia atestatului de inspector de siguranţă rutieră şi dovada efectuării inspecţiilor de siguranţă rutieră pentru cel puţin 2.000 de kilometri de drumuri, pentru inspectorul de siguranţă rutieră care se înscrie pentru a urma cursul de formare a auditorilor de siguranţă rutieră în vederea atestării dreptului de a efectua evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;
    i) actul care atestă schimbarea numelui în copie legalizată, dacă este cazul.
    (2) Actele prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) vor fi certificate pentru conformitate cu originalul prin menţiunea "conform cu originalul", înscrierea numelui şi prenumelui şi semnare de către titular.
    (3) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. analizează dosarele şi înscrie la cursurile de formare profesională solicitanţii în ordinea înregistrării dosarelor, în cazul în care din documentele depuse reiese îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5 şi 6.
    (4) În situaţia în care dosarul nu este complet sau nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 5 şi 6 conform documentelor depuse la dosar, se comunică solicitantului refuzul motivat al înscrierii la curs.
    (5) În situaţia în care numărul solicitanţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5 şi 6 este mai mare decât numărul de locuri prevăzut pentru curs, persoanele care nu au fost înscrise la cursul respectiv vor fi programate, în ordinea înregistrării dosarelor, pentru cursurile următoare.
    (6) Situaţia persoanelor admise pentru înscrierea la cursuri se afişează la sediul central al Autorităţii Rutiere Române - ARR şi se publică de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. pe pagina sa de internet.
    (7) Persoanele care nu au fost admise pentru înscrierea la cursurile organizate în baza prezentelor norme pot depune contestaţie la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în termen de 3 zile de la data publicării situaţiei prevăzute la alin. (6).
    (8) Contestaţiile se soluţionează în termen de 15 zile de la data depunerii, iar rezultatul se publică pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - ARR.

    SECŢIUNEA 2
    Condiţii pentru înscrierea la cursurile de instruire/perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră

    ART. 9
    (1) Auditorii/inspectorii de siguranţă rutieră au obligaţia să participe alternativ o dată la 2 ani la cursurile de instruire periodică şi o dată la 4 ani la cursurile de perfecţionare profesională organizate de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. .
    (2) Calendarul privind perioadele prevăzute pentru înregistrarea cererilor de înscriere la cursuri, analizarea dosarelor, depunerea şi soluţionarea contestaţiilor cu privire la dosarele depuse, precum perioadele de desfăşurare a cursurilor de instruire/perfecţionare a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră se publică pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - ARR cu cel puţin 60 de zile înainte de începerea cursurilor.
    ART. 10
    Înscrierea auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră la cursurile de instruire sau perfecţionare profesională este condiţionată de menţinerea condiţiilor prevăzute la art. 6.
    ART. 11
    (1) În vederea înscrierii la cursurile de instruire/perfecţionare, persoanele care au calitatea de auditor/inspector de siguranţă rutieră trebuie să depună la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. un dosar cu următoarele documente:
    a) cererea de înscriere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie;
    b) actul de identitate, în copie;
    c) permisul de conducere, în copie;
    d) avizul medical, în original, cu menţiunea "apt din punct de vedere medical pentru conducerea autovehiculelor rutiere care necesită permis de conducere categoria B";
    e) certificatul de cazier judiciar, în original;
    (2) Actele prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) vor fi certificate pentru conformitate cu originalul prin menţiunea "conform cu originalul", înscrierea numelui şi prenumelui şi semnare de către titular.
    (3) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. analizează dosarele şi înscrie la cursurile de instruire/perfecţionare solicitanţii în ordinea înregistrării dosarelor, în cazul în care din documentele depuse reiese îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 11 alin. (1).
    (4) În situaţia în care dosarul nu este complet sau nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (1) conform documentelor depuse la dosar, se comunică solicitantului refuzul motivat al înscrierii la curs.
    (5) În situaţia în care numărul solicitanţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (1) este mai mare decât numărul de locuri prevăzut pentru curs, persoanele care nu au fost înscrise la cursul respectiv vor fi programate, în ordinea înregistrării dosarelor, pentru cursurile următoare.
    (6) Situaţia persoanelor admise pentru înscrierea la cursuri se afişează la sediul central al Autorităţii Rutiere Române - ARR şi se publică de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. pe site-ul propriu.
    (7) Persoanele care nu au fost admise pentru înscrierea la cursurile organizate în baza prezentelor norme pot depune contestaţie la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în termen de 3 zile de la data publicării situaţiei prevăzute la alin. (6).
    (8) Contestaţiile se soluţionează în termen de 15 zile de la data depunerii, iar rezultatul se publică pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.

    SECŢIUNEA 3
    Organizarea şi desfăşurarea cursurilor

    ART. 12
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. încheie cu fiecare persoană care urmează să participe la cursurile de formare, instruire şi/sau perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră un contract care va conţine cel puţin următoarele prevederi:
    a) datele de identificare ale părţilor contractante;
    b) obiectul contractului;
    c) obligaţiile părţilor;
    d) durata contractului;
    e) clauze de reziliere;
    f) tariful aferent cursului, prevăzut în Anexa nr. 4 a ordinului, şi modalitatea de plată;
    g) alte clauze.
    ART. 13
    (1) Înregistrarea fiecărei persoane admise la cursurile de formare, instruire şi/sau perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră se face sub număr unic în registrul de evidenţă a cursanţilor.
    (2) În cazul cursurilor de formare, instruire şi/sau perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, dosarul prevăzut la art. 8 alin. (1) sau, după caz, la art. 11 alin (1) se completează cu următoarele documente:
    a) contractul de şcolarizare, prevăzut la art. 12;
    b) dovada achitării tarifului prevăzut la art. 12 lit. f.
    ART. 14
    (1) Cursurile de formare, instruire şi/sau perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră se organizează şi se desfăşoară pe serii şi grupe.
    (2) Grupa, ca unitate organizatorică de bază a activităţilor de pregătire, este formată din minimum 15 şi maximum 25 de persoane.
    (3) Seria de curs este formată din una sau mai multe grupe.
    ART. 15
    Pentru o grupă de cursanţi se întocmesc următoarele documente de şcolarizare:
    a) tabelul nominal al grupei de cursanţi;
    b) orarul de desfăşurare a cursului.
    ART. 16
    (1) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. comunică instituţiilor cu care colaborează la realizarea cursurilor numele şi datele de identificare ale persoanelor înscrise.
    (2) Cursanţii înscrişi la cursurile de formare, instruire şi/sau perfecţionare a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră trebuie să parcurgă toate modulele prevăzute în programele-cadru de pregătire.
    (3) Evidenţa participării la cursuri se ţine de către instituţia care asigură personalul didactic necesar desfăşurării cursurilor, separat pentru fiecare tip de curs.
    ART. 17
    (1) Cursurile de formare a auditorilor de siguranţă rutieră au durata de 226 de ore şi trebuie să asigure dobândirea competenţelor necesare pentru:
    a) efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere ca parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructură, care se construieşte sau se modifică substanţial;
    b) desfăşurarea operaţiunilor de audit în domeniul siguranţei rutiere pentru următoarele stadii ale unui proiect de infrastructură rutieră: proiect preliminar, proiecte detaliate, anterior recepţionării drumului public şi imediat după darea în exploatare a drumului public;
    c) întocmirea şi prezentarea raportului de evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi/sau a raportului de audit de siguranţă rutieră.
    (2) Programa-cadru în baza cărora se desfăşoară cursurile de formare profesională a auditorilor de siguranţă rutieră este prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
    ART. 18
    (1) Cursurile de formare a inspectorilor de siguranţă rutieră trebuie să asigure dobândirea competenţelor necesare pentru efectuarea inspecţiilor de siguranţă rutieră şi a inspecţiilor de siguranţă rutieră suplimentare, precum şi redactarea şi prezentarea rapoartelor corespunzătoare fiecărui tip de inspecţie rutieră.
    (2) Cursurile de formare a inspectorilor de siguranţă rutieră au durata de 160 de ore şi se desfăşoară în baza programei-cadru prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
    ART. 19
    (1) Cursurile de instruire şi respectiv de perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră sunt organizate pentru o perioadă de minim 3 luni şi urmăresc actualizarea cunoştinţelor şi dezvoltarea competenţelor pe baza evoluţiilor şi progreselor legislative, normative şi tehnice din domeniul auditului/inspecţiei de siguranţă rutieră.
    (2) Programele-cadru în baza cărora se organizează cursurile de instruire şi respectiv perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră sunt prevăzute în anexele nr. 4 şi 5 la prezenta metodologie.
    ART. 20
    (1) Cursurile de formare, instruire şi/sau perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră trebuie să asigure o îmbinare a pregătirii teoretice cu pregătirea practică, să utilizeze metode activ-participative de predare-învăţare, cu folosirea sistematică a studiilor de caz şi a aplicaţiilor practice pe reţeaua de drumuri.
    (2) În cadrul cursurilor de formare, instruire şi/sau perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră se vor utiliza următoarele metode de învăţare:
    a) prezentări tip prelegere, care trebuie să fie interactive şi nu un simplu transfer unilateral de informaţie;
    b) module bazate pe sarcini scurte, în care participanţii utilizează competenţe dobândite anterior şi/sau competenţele noi, în grup sau individual, pentru a evalua şi prelucra informaţia şi a utiliza propria judecată pentru a formula concluzii şi recomandări;
    c) studii de caz şi lucrări practice în grup şi/sau individual;
    d) fiecare participant la curs trebuie să realizeze un studiu de caz - audit/inspecţie de siguranţă rutieră, în funcţie de tipul cursului.
    ART. 21
    Participanţii la cursuri vor fi evaluaţi prin:
    a) evaluare iniţială, care se realizează la începutul perioadei de pregătire în vederea stabilirii nivelului de competenţe privind siguranţa infrastructurii rutiere, ingineria şi managementul traficului şi proiectarea activităţilor viitoare;
    b) evaluare periodică, care se realizează la finalul fiecărui modul de curs, prin teste de evaluare, lucrări scrise şi verificări orale;
    c) evaluare sumativă, care se realizează la finalul cursului.
    ART. 22
    (1) Evaluarea sumativă de la finalul cursului se face în baza unui studiu de caz - audit/inspecţie de siguranţă rutieră, în funcţie de tipul cursului, finalizat prin redactarea raportului de audit/inspecţie de siguranţă rutieră.
    (2) Raportul de audit/inspecţie de siguranţă rutieră trebuie să fie elaborat la un nivel echivalent unui raport de audit/inspecţie de siguranţă rutieră, oficial, destinat beneficiarului, să fie bine prezentat, să cuprindă toate elementele de siguranţă identificate şi să reflecte o judecată matură referitoare la natura problemelor de siguranţă identificate şi măsura în care acestea afectează potenţialul de siguranţă al proiectului.
    ART. 23
    Instituţiile de învăţământ superior acreditate şi/sau furnizorii de formare autorizaţi potrivit legislaţiei privind formarea profesională a adulţilor eliberează persoanelor care au urmat cursul şi au promovat evaluarea sumativă un certificat de absolvire.
    ART. 24
    (1) Durata unei ore didactice de pregătire teoretică sau practică este de 50 minute.
    (2) După fiecare oră didactică de pregătire teoretică, se va lua o pauză de 10 minute.
    (3) Cu acordul cursanţilor, se pot efectua 2 ore didactice de pregătire consecutive, urmate de o pauză de 20 de minute.
    (4) Durata zilnică a pregătirii teoretice sau practice programată pentru o grupă de cursanţi nu poate depăşi 10 ore didactice.

    CAP. III
    Metodologia de atestare a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră

    ART. 25
    (1) În vederea atestării calităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră sau a dreptului de a efectua evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere, persoanele care au urmat cursurile de pregătire profesională trebuie să promoveze un examen.
    (2) Comisia stabileşte şi comunică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. data şi locul susţinerii examenului prevăzut la alin. (1).
    (3) Informaţiile privind organizarea examenului prevăzut la alin. (1) şi documentele necesare pentru înscrierea la examen se publică cu cel puţin 20 zile înainte de data examenului pe pagina electronică a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
    ART. 26
    (1) Pentru înscrierea la examen, candidaţii depun la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu cel puţin 7 zile înainte de data stabilită pentru examen, următoarele documente în vederea completării dosarului menţionat la art. 13 alin. (2):
    a) cerere de înscriere pentru susţinerea examenului;
    b) certificatul de absolvire al cursului, prevăzut la art. 23, în original;
    b) dovada achitării taxei pentru susţinerea examenului.
    (2) Documentele din dosarul candidatului trebuie să fie în termen de valabilitate la data examenului.
    ART. 27
    Examinarea candidaţilor se efectuează de către Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, denumită în continuare Comisia.
    ART. 28
    (1) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. transmite Comisiei tabelul nominal cu persoanele care deţin certificat de absolvire a cursurilor de formare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră şi au solicitat susţinerea examenului, precum şi dosarele acestora, completate cu documentele prevăzute la art. 26, cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru examen.
    (2) În vederea susţinerii examenului pentru atestarea calităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră sau a dreptului de a efectua evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere, Comisia verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) sau, după caz, alin. (2) sau alin. (3) din Lege.
    (3) Candidatul care nu face dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2) sau ale cărui documente nu sunt în termen de valabilitate nu poate susţine examenul.
    (4) În vederea susţinerii examenului, candidatul se va prezenta la examen cu actul de identitate însoţit de permisul de conducere, ambele în original.
    ART. 29
    Tematica probelor de examen se stabileşte de către Comisie şi va fi afişată pe pagina electronică a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. cu cel puţin 20 zile înainte de data stabilită pentru examen.
    ART. 30
    (1) Examenul pentru atestarea calităţii de auditor de siguranţă rutieră constă în următoarele probe:
    a) probă scrisă care presupune rezolvarea unui test tip grilă cu 100 de întrebări;
    b) aplicaţie practică - întocmirea şi prezentarea unui raport de audit de siguranţă rutieră, cu un punctaj maxim de 100 de puncte.
    (2) Durata examenului este de 2 ore pentru proba scrisă şi 3 ore pentru aplicaţia practică.
    ART. 31
    Examenul pentru atestarea calităţii de inspector de siguranţă rutieră constă în următoarele probe:
    a) probă scrisă care presupune rezolvarea unui test tip grilă cu 100 de întrebări;
    b) aplicaţie practică - întocmirea şi prezentarea unui raport de inspecţie de siguranţă rutieră, cu un punctaj maxim de 100 de puncte.
    (2) Durata examenului este de 2 ore pentru proba scrisă şi 3 ore pentru aplicaţia practică.
    ART. 32
    Examenul pentru atestarea dreptului de a efectua evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere constă în următoarele probe:
    a) probă scrisă care presupune rezolvarea unui test tip grilă cu 50 de întrebări;
    b) aplicaţie practică - întocmirea şi prezentarea unui raport de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, cu un punctaj maxim de 100 de puncte.
    (2) Durata examenului este de 1 oră pentru proba scrisă şi 3 ore pentru aplicaţia practică.
    ART. 33
    Pentru promovarea examenului, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să răspundă corect la cel puţin 80% din întrebările testului tip grilă;
    b) să obţină cel puţin 80 de puncte la aplicaţia practică.
    ART. 34
    (1) Comisia comunică în termen de 3 zile rezultatele examenului, în vederea afişării pe pagina electronică a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
    (2) Contestaţiile privind rezultatele se depun la secretariatul Comisiei în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor.
    (3) Contestaţiile depuse conform prevederilor alin. (2) se soluţionează în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului limită pentru depunerea acestora, de către trei membri ai Comisiei, desemnaţi de preşedintele Comisiei.
    ART. 35
    (1) Candidaţii respinşi la examen vor putea susţine o reexaminare fără achitarea taxei pentru susţinerea examenului.
    (2) Comisia stabileşte şi comunică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. data, care nu poate depăşi de 20 de zile lucrătoare de la data examenului şi locul susţinerii reexaminării prevăzute la alin. (1).
    (3) Candidaţii respinşi la reexaminare se pot înscrie pentru susţinerea unui nou examen la data stabilită de Comisie pentru următoarele examene, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 26.
    ART. 36
    (1) Comisia comunică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. tabelul cu numele şi datele de identificare ale candidaţilor admişi la examenul organizat în vederea atestării calităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data desfăşurării acestuia, în vederea înscrierii în Registrul auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră şi eliberării atestatelor corespunzătoare.
    (2) Comisia comunică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. tabelul cu numele şi datele de identificare ale inspectorilor de siguranţă rutieră admişi la examenul organizat în vederea atestării dreptului de a efectua evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data desfăşurării acestuia, în vederea înscrierii menţiunilor corespunzătoare în Registrul auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră şi eliberării atestatului.
    ART. 37
    (1) Tariful pentru înscrierea în vederea susţinerii examenului de atestare ca auditor/inspector de siguranţă rutieră este de 400 lei.
    (2) Tariful pentru eliberarea atestatului de auditor/inspector de siguranţă rutieră este de 100 lei/buc.
    ART. 38
    (1) Atestatul de auditor/inspector de siguranţă rutieră se eliberează la cererea titularului de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu plata tarifului aferent, în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii.
    (2) Modelul atestatului de auditor de siguranţă rutieră este prevăzut în anexa nr. 6 la prezenta metodologie.
    (3) Modelul atestatului de inspector de siguranţă rutieră este prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie.
    ART. 39
    Persoana care deţine certificat de absolvire a unui curs de auditor de siguranţă rutieră sau atestat de auditor de siguranţă rutieră se poate înscrie şi pentru susţinerea examenului pentru atestarea calităţii de inspector de siguranţă rutieră, în condiţiile prevăzute de prezenta metodologie.
    ART. 40
    (1) Pierderea, sustragerea sau deteriorarea atestatului de auditor de siguranţă rutieră sau a atestatului de inspector de siguranţă rutieră se anunţă, de către titularul acestuia, la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în termen de 5 zile de la data constatării faptului.
    (2) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va elibera un nou atestat, la cererea titularului, cu plata tarifului aferent, în baza unei proceduri interne proprii.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 41
    În vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin potrivit prevederilor Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va asigura formarea, instruirea şi perfecţionarea profesională a personalului propriu cu atribuţii pe linia gestionării siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră.
    ART. 42
    Anexele nr. 1 - 7 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1
    la Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora

                           DOMNULE DIRECTOR GENERAL,

    Subsemnatul(a) ........, născut(ă) la data de ..........., în localitatea ........., judeţul ........., domiciliat în .........., str. ........., nr. ...., bl. ...., sc. ....., et. ......, ap. ...., cod numeric personal ..........., angajat al .........., în funcţia de ............., la ............, e-mail ........, telefon: ........... vă rog să-mi aprobaţi înscrierea la:
    [] cursul de formare a auditorilor de siguranţă rutieră, efectuat în conformitate cu prevederile Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată
    [] cursul de formare a inspectorilor de siguranţă rutieră, efectuat în conformitate cu prevederile Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată
    [] cursul de instruire a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, efectuat în conformitate cu prevederile Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată
    [] cursul de perfecţionare a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, efectuat în conformitate cu prevederile Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată
    Anexez următoarele documente:
    a) act de identitate, în copie;
    b) actul care atestă schimbarea numelui în copie legalizată, dacă este cazul;
    c) diploma de licenţă care dovedeşte studiile universitare, în unul dintre domeniile construcţiei şi proiectării drumurilor şi podurilor sau în unul dintre domeniile construcţiilor civile, ingineriei transporturilor rutiere sau autovehiculelor, completate, după caz, cu cursuri postuniversitare sau de masterat în domeniul construcţiei drumurilor şi podurilor sau ingineriei circulaţiei rutiere, în copie legalizată şi, după caz, dovada echivalării studiilor eliberată conform prevederilor legale, în original sau copie legalizată;
    d) documentul care atestă experienţa profesională în unul dintre domeniile prevăzute la lit. c) de cel puţin 5 ani, în copie;
    e) adeverinţă medicală, din care să rezulte faptul că este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea acestei activităţi, în original;
    f) certificatul de cazier judiciar, în original;
    g) permis conducere valabil, care să ateste o vechime de minimum 3 ani în categoria B sau în altă categorie superioară acesteia, în copie;

                                              Semnătura,
                                           ...............
    Data ............


    Domnului Director General al Autorităţii Rutiere Române - ARR

    Autoritatea Rutieră Română - ARR este operator de date cu caracter personal nr. 3115
    Confidenţial date cu caracter personal prelucrate conform prevederilor Legii nr. 677/2001.


    ANEXA 2
    la Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora

                          Programul-cadru de formare a
                        auditorilor de siguranţă rutieră


┌────┬────────────────────────────────────────────────┬────┬──────────────┬─────┬─────────┐
│Nr. │ │ │ Ore │Total│Săptămâna│
│crt.│ │ ├──────┬───────┤ ore │ │
│ │ Disciplina de învăţământ │Zile│ curs │seminar│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┬────┤
│ I │Introducere în problematica siguranţei rutiere │ 3 │ 14 │ 6 │ 20 │ 20 │ 1 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Rolul siguranţei rutiere în sistemul rutier de │ │ │ │ │ │ │
│ │transport │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Probleme generale ale siguranţei rutiere │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Rolul ISR şi ASR în cadrul siguranţei rutiere │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Identificarea problemelor de siguranţă rutieră │ │ │ │ │ │ │
│ │pe drumurile publice │ │ 4 │ 2 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 5 │Bază legislativă, reglementări privind │ │ │ │ │ │ │
│ │semnalizarea rutieră │ │ 4 │ 2 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ II │Analiza accidentelor rutiere cu consecinţe grave│ 3 │ 12 │ 8 │ 20 │ 20 │ 2 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Dinamica şi expertiza accidentului de circulaţie│ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Accidentologie rutieră │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Psihologia conducătorului de vehicul │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Norme tehnice privind siguranţa circulaţiei │ │ │ │ │ │ │
│ │rutiere │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 5 │Corelarea performanţelor participanţilor la │ │ │ │ │ │ │
│ │traficul rutier │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 6 │Elaborarea raportului de accident soldat cu │ │ │ │ │ │ │
│ │persoane decedate sau rănite grav │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│III │Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere │ │ │ │ │ │ │
│ │- EISR │ 3 │ 10 │ 10 │ 20 │ 20 │ 3 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere - │ │ │ │ │ │ │
│ │scop, obiective │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Elementele componente ale EISR │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Problematica elaborării EISR │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Elaborarea raportului de EISR │ │ 4 │ 4 │ 8 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ IV │Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere - │ │ │ │ │ │ │
│ │EISR - Lucrare practică │ 2 │ 0 │ 16 │ 16 │ 16 │ 4 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere - │ │ │ │ │ │ │
│ │temă pentru acasă - elaborare raport de EISR*) │ │ │ 16 │ 16 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ V │Inspecţia de siguranţă rutieră - ISR │ 6 │ 16 │ 24 │ 40 │ 18 │ 5 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Bazele Inspecţiilor de Siguranţă Rutieră │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Procedura Inspecţiilor de Siguranţă Rutieră - │ │ │ │ │ │ │
│ │generalităţi │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │ISR la autostrăzi │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │ISR la drumuri expres │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 5 │ISR la drumuri naţionale (altele decât cele │ │ │ │ │ │ │
│ │anterioare) │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 6 │ISR la drumuri judeţene şi drumuri locale │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 7 │ISR la străzi │ │ 2 │ 2 │ 4 │ 22 │ 6 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 8 │Inspecţia de siguranţă rutieră a lucrărilor din │ │ │ │ │ │ │
│ │zona drumurilor publice │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 9 │Elaborarea raportului de ISR │ │ │ 4 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ VI │Inspecţia de siguranţă rutieră - ISR - │ │ │ │ │ │ │
│ │Lucrare practică │ 3 │ 0 │ 24 │ 24 │ 24 │ 7 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Inspecţia de Siguranţă Rutieră - temă pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │acasă - elaborare raport de inspecţie*) │ │ │ 24 │ 24 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ VII│Auditul de Siguranţă Rutieră - ASR │ 6 │ 20 │ 20 │ 40 │ 20 │ 8 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Bazele Auditurilor de Siguranţă Rutieră │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Proiectarea infrastructurilor rutiere │ │ 3 │ 3 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Procedura Auditurilor de Siguranţă Rutieră în │ │ │ │ │ │ │
│ │diferite etape de proiectare │ │ 4 │ 2 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Auditul de Siguranţă Rutieră pentru autostrăzi │ │ 3 │ 3 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 5 │Auditul de Siguranţă Rutieră pentru drumurile │ │ │ │ │ │ │
│ │interurbane │ │ 4 │ 4 │ 8 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 6 │Auditul de Siguranţă Rutieră pentru drumurile │ │ │ │ │ │ │
│ │urbane şi străzi │ │ 4 │ 4 │ 8 │ 20 │ 9 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 7 │Elaborarea raportului de ASR │ │ │ 4 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│VIII│Auditul de Siguranţă Rutieră - ASR - │ │ │ │ │ │ │
│ │Lucrare practică │ 3 │ 0 │ 24 │ 24 │ 24 │ 10 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Auditul de Siguranţă Rutieră - temă pentru acasă│ │ │ │ │ │ │
│ │- elaborare raport de audit*) │ │ │ 24 │ 24 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ IX │Factorul uman în siguranţa circulaţiei │ 1 │ 4 │ 6 │ 10 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Factorul uman - definiţie şi implicare │ │ 1 │ │ 1 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Greşeli frecvente în execuţia drumurilor │ │ 1 │ 2 │ 3 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Măsuri de prevenire şi remediere │ │ 1 │ 2 │ 3 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Managementul riscului │ │ 1 │ 2 │ 3 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ X │Conceptul de Sisteme de Transport Inteligente şi│ │ │ │ │ │ │
│ │eSafety │ 1 │ 4 │ │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ 22 │ 11 │
│ 1 │Sisteme de informare asupra traficului şi a │ │ │ │ │ │ │
│ │condiţiilor de circulaţie │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Sisteme de management al traficului │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ XI │Concluzii │ 1 │ 4 │ 0 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Beneficiile ISR şi ASR │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Concluzii │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ XII│Evaluarea cunoştinţelor │ 1 │ 0 │ 4 │ 4 │ │ │
├────┴────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┴────┘
│ Total │ 32 │ 84 │ 142 │ 226 │
└─────────────────────────────────────────────────────┴────┴──────┴───────┴─────┘


    *) Notă:
    Rapoartele de evaluare de impact (EISR), de inspecţie (ISR) şi de audit (ASR) vor fi evaluate în prima zi a săptămânii următorului modul.

    Abrevieri:
    ASR - audit de siguranţă rutieră;
    ISR - inspecţia de siguranţă rutieră;
    EISR - evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;


    ANEXA 3
    la Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora

    Programul-cadru de formare a inspectorilor de siguranţă rutieră


┌────┬────────────────────────────────────────────────┬────┬──────────────┬─────┬─────────┐
│Nr. │ │ │ Ore │Total│Săptămâna│
│crt.│ │ ├──────┬───────┤ ore │ │
│ │ Disciplina de învăţământ │Zile│ curs │seminar│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┬────┤
│ I │Introducere în problematica siguranţei rutiere │ 3 │ 8 │ 6 │ 14 │ 14 │ 1 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Rolul siguranţei rutiere în sistemul rutier de │ │ │ │ │ │ │
│ │transport │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Probleme generale ale siguranţei rutiere │ │ 1 │ 2 │ 3 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Rolul ISR în cadrul siguranţei rutiere │ │ 1 │ │ 1 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Identificarea problemelor de siguranţă rutieră │ │ │ │ │ │ │
│ │pe drumurile publice │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 5 │Bază legislativă, reglementări privind │ │ │ │ │ │ │
│ │semnalizarea rutieră │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ II │Analiza accidentelor rutiere cu consecinţe grave│ 3 │ 12 │ 8 │ 20 │ 20 │ 2 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Dinamica şi expertiza accidentului de circulaţie│ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Accidentologie rutieră │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Psihologia conducătorului de vehicul │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Norme tehnice privind siguranţa circulaţiei │ │ │ │ │ │ │
│ │rutiere │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 5 │Corelarea performanţelor participanţilor la │ │ │ │ │ │ │
│ │traficul rutier │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 6 │Elaborarea raportului de accident soldat cu │ │ │ │ │ │ │
│ │persoane decedate sau rănite grav │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ III│Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere - │ │ │ │ │ │ │
│ │EISR │ 3 │ 10 │ 10 │ 20 │ 20 │ 3 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere - │ │ │ │ │ │ │
│ │scop, obiective │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Elementele componente ale EISR │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Problematica elaborării EISR │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Elaborarea raportului de EISR │ │ 4 │ 4 │ 8 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ IV │Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere │ │ │ │ │ │ │
│ │- EISR - Lucrare practică │ 2 │ 0 │ 16 │ 16 │ 16│ 4 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Evaluarea de Impact asupra Siguranţei Rutiere - │ │ │ │ │ │ │
│ │temă pentru acasă - elaborare raport de EISR*) │ │ │ 16 │ 16 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ V │Inspecţia de siguranţă rutieră - ISR │ 6 │ 16 │ 24 │ 40 │ 18 │ 5 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Bazele Inspecţiilor de Siguranţă Rutieră │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Procedura Inspecţiilor de Siguranţă Rutieră - │ │ │ │ │ │ │
│ │generalităţi │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │ISR la autostrăzi │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │ISR la drumuri expres │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 5 │ISR la drumuri naţionale (altele decât cele │ │ │ │ │ │ │
│ │anterioare) │ │ 2 │ 4 │ 6 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 6 │ISR la drumuri judeţene şi drumuri locale │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 7 │ISR la străzi │ │ 2 │ 2 │ 4 │ 22 │ 6 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 8 │Inspecţia de siguranţă rutieră a lucrărilor din │ │ │ │ │ │ │
│ │zona drumurilor publice │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 9 │Elaborarea raportului de ISR │ │ │ 4 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ VI │Inspecţia de siguranţă rutieră - ISR - │ │ │ │ │ │ │
│ │Lucrare practică │ 3 │ 0 │ 24 │ 24 │ 24 │ 7 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Inspecţia de Siguranţă Rutieră - temă pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │acasă - elaborare raport de inspecţie*) │ │ │ 24 │ 24 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ VII│Factorul uman în siguranţa circulaţiei │ 1 │ 8 │ 6 │ 14 │ 14 │ 8 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Factorul uman - definiţie şi implicare │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Greşeli frecvente în execuţia drumurilor │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 3 │Măsuri de prevenire şi remediere │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 4 │Managementul riscului │ │ 2 │ 2 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│VIII│Conceptul de Sisteme de Transport Inteligente şi│ │ │ │ │ │ │
│ │eSafety │ 1 │ 4 │ │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Sisteme de informare asupra traficului şi a │ │ │ │ │ │ │
│ │condiţiilor de circulaţie │ │ 2 │ │ 2 │ 12 │ 9 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Sisteme de management al traficului │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ IX │Concluzii │ 1 │ 4 │ 0 │ 4 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 1 │Beneficiile ISR │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤ │ │
│ 2 │Concluzii │ │ 2 │ │ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼────┤
│ X │Evaluarea cunoştinţelor │ 1 │ 0 │ 4 │ 4 │ │ │
├────┴────────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┴────┘
│ Total │ 23 │ 62 │ 98 │ 160 │
└─────────────────────────────────────────────────────┴────┴──────┴───────┴─────┘


    *) Notă:
    Rapoartele de evaluare de impact (EISR) şi de inspecţie (ISR) vor fi evaluate în prima zi a săptămânii următorului modul.


    ANEXA 4
    la Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora

                  Program-cadru pentru instruirea periodică a
                 auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră

┌─────┬──────────────────────────────────────────────┬────┬──────────────┬─────┐
│Modul│ │ │ Nr. ore │Total│
│Curs │ │Nr. ├──────┬───────┤ ore │
│ │ Tematica │zile│ Curs │Seminar│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ I.│Identificarea problemelor de siguranţă rutieră│ │ │ │ │
│ │pe drumurile publice - actualizarea ghidului │ │ │ │ │
│ │practic │ 2 │ 6 │ 6 │ 12 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ II.│Conceptul de Sisteme de Transport Inteligente │ │ │ │ │
│ │- noutăţi │ 2 │ 6 │ 6 │ 12 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ III.│Noi concepte în abordarea realizării auditului│ │ │ │ │
│ │/inspecţiei de siguranţă rutieră │ 2 │ 6 │ 6 │ 12 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ IV.│Prezentarea cadrului legislativ, manualelor de│ │ │ │ │
│ │lucru şi a unor noi documentaţii │ 2 │ 4 │ 6 │ 10 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ V.│Evaluarea cunoştinţelor │ 1 │ 0 │ 4 │ 4 │
├─────┴──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ Total │ 8 │ 22 │ 28 │ 50 │
└────────────────────────────────────────────────────┴────┴──────┴───────┴─────┘


    Notă:
    Frecvenţa orelor de instruire, cursuri şi seminarii, este de un modul la trei săptămâni. În intervalul dintre module, auditorii şi inspectorii vor efectua cercetare proprie asupra materialelor puse la dispoziţie, iar rezultatele acestor cercetări vor fi prezentate cu caracter informativ în prima zi din următoarea sesiune/modul.


    ANEXA 5
    la Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora

                      Program-cadru pentru perfecţionarea
                 auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră

┌─────┬──────────────────────────────────────────────┬────┬──────────────┬─────┐
│Modul│ │ │ Nr. ore │Total│
│Curs │ │Nr. ├──────┬───────┤ ore │
│ │ Tematica │zile│ Curs │Seminar│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ I.│Identificarea problemelor de siguranţă rutieră│ │ │ │ │
│ │pe drumurile publice - actualizare ghid │ │ │ │ │
│ │practic │ 2 │ 6 │ 6 │ 12 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ II.│Conceptul de Sisteme de Transport Inteligente │ 2 │ 6 │ 6 │ 12 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ III.│Noi concepte în abordarea realizării auditului│ │ │ │ │
│ │/inspecţiei de siguranţă rutieră │ 2 │ 6 │ 6 │ 12 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ IV.│Auditul/Inspecţia de siguranţă rutieră - │ │ │ │ │
│ │lucrare practică la domiciliu - pregătire teme│ 4 │ 0 │ 32 │ 32 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ V.│Prezentarea cadrului legislativ, manualelor de│ │ │ │ │
│ │lucru şi a unor noi documentaţii │ 1 │ 2 │ 4 │ 6 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ VI.│Evaluarea cunoştinţelor │ 1 │ 0 │ 4 │ 4 │
├─────┴──────────────────────────────────────────────┼────┼──────┼───────┼─────┤
│ Total │ 12 │ 20 │ 58 │ 78 │
└────────────────────────────────────────────────────┴────┴──────┴───────┴─────┘


    Notă:
    Frecvenţa orelor de instruire, cursuri şi seminarii, este de un modul la trei săptămâni. În intervalul dintre module, auditorii şi inspectorii vor efectua cercetare proprie asupra materialelor puse la dispoziţie, iar rezultatele acestor cercetări vor fi prezentate cu caracter informativ în prima zi din următoarea sesiune/modul.


    ANEXA 6
    la Metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ [STEMA]*) ROMÂNIA │
│ MINISTERUL TRANSPORTURILOR [SIGLA ARR]*) │
│ AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ - ARR │
│ │
│ ATESTAT │
│ DE AUDITOR DE SIGURANŢĂ RUTIERĂ │
│ │
│ În baza Deciziei Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a │
│contestaţiilor nr. .... din ......., se atestă calitatea de "AUDITOR DE │
│SIGURANŢĂ RUTIERĂ" obţinută în urma examenului promovat în data de .........,│
│în ........, de către dl/dna ......................., născut(ă) la data de │
│.........., în .............. . │
│ Titularul beneficiază de toate drepturile stabilite de legislaţia în │
│vigoare. │
│ │
│ Valabil de la ............... Emitent, │
│ (semnătura şi ştampila) │
│ │
│ SeriaASR nr. .................. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
                                                     - faţă -


                                                     - verso -

    Menţiuni privitoare la cursurile de instruire periodică (IP) şi
perfecţionare profesională (PP) la care a participat titularul:

Tip curs/ Perioada/ FurnizorTip curs/ Perioada/ Furnizor
                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

──────────
    *) Notă CTCE:
    Stema şi Sigla ARR se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 bis din 4 februarie 2016 la pagina 23 (a se vedea imaginea asociată).
──────────



    ANEXA 7
    la Metodologia de organizare a cursurilor de formare şi instruire şi perfecţionare profesională a auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, precum şi de atestare a acestora

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ [STEMA]*) ROMÂNIA │
│ MINISTERUL TRANSPORTURILOR [SIGLA ARR]*) │
│ AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ - ARR │
│ │
│ ATESTAT │
│ DE INSPECTOR DE SIGURANŢĂ RUTIERĂ │
│ │
│ În baza Deciziei Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a │
│contestaţiilor nr. .... din ......., se atestă calitatea de "INSPECTOR DE │
│SIGURANŢĂ RUTIERĂ" obţinută în urma examenului promovat în data de .........,│
│în ........, de către dl/dna ......................., născut(ă) la data de │
│.........., în .............. . │
│ Titularul beneficiază de toate drepturile stabilite de legislaţia în │
│vigoare. │
│ │
│ Valabil de la ............... Emitent, │
│ │
│ (semnătura şi ştampila) │
│ │
│ SeriaASR nr. .................. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
                                                     - faţă -


                                                     - verso -

    În baza Deciziei Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a
contestaţiilor nr. .... din ......., se atestă dreptul de a efectua
EVALUARE DE IMPACT ASUPRA SIGURANŢEI RUTIERE obţinut în urma examenului
promovat în data de ......, în ......., de către dl/dna ...........,
născut(ă) la data de ........, în ............ .

    Titularul beneficiază de toate drepturile stabilite de
legislaţia în vigoare.

    Valabil de la ............ Emitent,
                                             (semnătura şi ştampila)

    Menţiuni privitoare la cursurile de instruire periodică (IP) şi
perfecţionare profesională (PP) la care a participat titularul:


Tip curs/ Perioada/ FurnizorTip curs/ Perioada/ Furnizor
                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

                              L.S. L.S.
────────/ ───────/ ───── ──── ────── ──────/ ────────/ ──── ──── ─────

──────────
    *) Notă CTCE:
    Stema şi Sigla ARR se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 bis din 4 februarie 2016 la pagina 25 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


                                    ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016