Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
METODOLOGIE din 26 ianuarie 2006 de evaluare a proiectelor depuse pentru obtinerea sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de crestere a competitivitatii produselor agroalimentare
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 106 din 3 februarie 2006
ART. 1
Metodologia de evaluare a proiectelor va ţine cont de urmãtoarele:
1. obiectivul principal al acestui program de finanţare este realizarea unui numãr cât mai mare de produse alimentare competitive pe piaţa externã, în fapt creşterea exporturilor de produse alimentare;
2. urmãrirea prioritãţilor cuprinse în politicile sectoriale din industria alimentarã, stabilite prin strategia Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
3. selecţia proiectelor în funcţie de obiectivele acestora.
ART. 2
(1) Cuantificarea gradului de competitivitate a produselor pe piaţa externã s-a fãcut în baza ponderii exportului acestora, din valoarea totalã a exportului de produse agroalimentare, realizat în anul precedent.
(2) În acest sens, în anul 2005 ordinea produselor procesate, în funcţie de gradul de competitivitate pe piaţa externã, se prezintã astfel:
a) produse din industria uleiului;
b) produse din industria cãrnii;
c) produse din industria de morãrit-panificaţie;
d) vin;
e) miere;
f) conserve de legume şi fructe şi sucuri de fructe;
g) zahãr şi produse zaharoase;
h) alte produse.
ART. 3
Importanţa strategicã a sectoarelor. Ţintele strategice în cadrul politicilor sectoriale din industria alimentarã sunt:
1. urmãrirea realizãrii conformãrii cu prioritate a unitãţilor de procesare a cãrnii şi laptelui, precum şi a celor din alte sectoare alimentare de bazã cu cerinţele Uniunii Europene;
2. realizarea unui consum alimentar cât mai echilibrat, cu mãsuri vizând sectoarele carne şi lapte, dar şi cele privind alte produse alimentare de bazã, cum ar fi: pâine, biscuiţi, paste fãinoase, uleiuri, conserve de legume şi fructe;
3. prevederile pct. 1 şi 2 conduc la urmãtoarea ordine de prioritate a sectoarelor din industria alimentarã:
a) carne şi lapte;
b) morãrit-panificaţie, ulei, conserve de legume şi fructe, sucuri de fructe, zahãr şi produse zaharoase;
c) alte sectoare.
ART. 4
Obiectivele proiectelor necesitã urmãtoarea ierarhizare:
1. proiecte care asigurã promovarea pe piaţa externã a produselor competitive, înregistrarea şi protejarea pe piaţa externã a mãrcilor, brevetelor de invenţie, desenelor şi modelelor industriale;
2. proiecte care urmãresc conformarea unitãţii cu cerinţele Uniunii Europene, prin implementarea şi certificarea sistemelor de management al calitãţii şi de mediu;
3. proiecte care urmãresc creşterea generalã a calitãţii produselor unitãţii prin dotarea şi acreditarea laboratoarelor.
ART. 5
Punctajul proiectelor depuse în anul 2005:
- totalul punctelor acordate este de maximum 75, din care:
(i) gradul de competitivitate pe piaţa externã a produselor realizate în sectoarele industriei alimentare - maximum 25 de puncte, din care:
a) produse din industria uleiului - 25 de puncte;
b) produse din industria cãrnii - 20 de puncte;
c) produse din industria de morãrit-panificaţie, vin, miere, conserve de legume şi fructe şi sucuri de fructe, lapte şi produse lactate - 15 puncte;
d) alte produse - 10 puncte;
(ii) importanţa strategicã a sectoarelor - maximum 25 de puncte, din care:
a) carne şi lapte - 25 de puncte;
b) morãrit-panificaţie, ulei, conserve de legume şi fructe, sucuri de fructe, zahãr şi produse zaharoase - 20 de puncte;
c) alte sectoare - 15 puncte;
(iii) obiectivele proiectelor - maximum 25 de puncte, din care:
a) proiecte care asigurã promovarea pe piaţa externã a produselor competitive, înregistrarea şi protejarea pe piaţa externã a mãrcilor, brevetelor de invenţie, desenelor şi modelelor industriale - 25 de puncte;
b) proiecte care urmãresc conformarea unitãţii cu cerinţele Uniunii Europene, prin implementarea şi certificarea sistemelor de management al calitãţii şi de mediu - 20 de puncte;
c) proiecte care urmãresc creşterea generalã a calitãţii produselor unitãţii prin dotarea şi acreditarea laboratoarelor - 15 puncte.
ART. 6
Anual, metodologia de evaluare va putea fi amendatã în funcţie de ţintele stabilite pentru anul respectiv.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: