Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 26 februarie 2007  de control, inspectie si monitorizare, aplicabila in domeniul de competenta al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 26 februarie 2007 de control, inspectie si monitorizare, aplicabila in domeniul de competenta al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 180 din 15 martie 2007

I. Consideraţii preliminare
În contextul principiilor generale de bunã practicã, controlului i se asociazã o accepţiune mai largã, acesta fiind privit ca o funcţie a unui proces managerial, alãturi de programare, organizare, direcţionare şi coordonare.
Prin funcţia de control, managementul constatã abaterile rezultatelor de la obiective, analizeazã cauzele care le-au determinat şi dispune mãsurile corective sau profilactice ce se impun. Tipologia controlului poate fi diferenţiatã în funcţie de criterii ce ţin de timp, tematicã sau metodã.
Din punctul de vedere al momentului în care se exercitã, controlul este operativ, inopinat sau tematic - programat.
Controlul operativ constã în verificarea activitãţii entitãţii controlate, în vederea stabilirii existenţei sau inexistenţei unor încãlcãri ale reglementãrilor legale în domeniul de referinţã.
Controlul inopinat constã în verificarea punctualã şi neanunţatã a situaţiei determinate de presupusa încãlcare din partea persoanei fizice sau juridice controlate a reglementãrilor legale în domeniu.
Controlul tematic este controlul programat, cu obiective expres stabilite şi cu o duratã predeterminatã, menit sã asigure conformitatea activitãţii entitãţii controlate cu normele legale aplicabile în domeniul controlat.
Controlul poate fi mixt, atunci când se desfãşoarã de cãtre echipe de control mixte, pluridisciplinare, sau încrucişat, atunci când vizeazã fapte ori acte conexe sau similare îndeplinite de entitãţi diferite, în legãturã cu activitatea controlatã.
Inspecţia este acea activitate de verificare a existenţei sau a conformitãţii unor facilitãţi, prestaţii şi servicii sociale acordate/furnizate persoanelor cu handicap, cu normele legale, standardele şi metodologiile aplicabile în domeniul protecţiei sociale a acestora.
Monitorizarea - controlul permanent - este acel tip de control desfãşurat concomitent cu derularea activitãţii controlate şi are ca obiective principale înlãturarea preventivã a disfuncţiilor şi diminuarea riscurilor de producere a acestora. Activitatea de monitorizare presupune culegerea de date, analiza lor şi raportarea la indicatorii prestabiliţi, în sensul urmãririi conformitãţii activitãţilor derulate cu aceştia.
A. Scopul şi obiectivele activitãţii de control:
A.1. Scop:
a) evidenţierea disfuncţiilor;
b) determinarea cauzelor;
c) cunoaşterea problemelor şi identificarea soluţiilor;
d) dispunerea mãsurilor de remediere;
e) conştientizarea şi sensibilizarea, inclusiv ca metodã preventivã de lucru.
A.2. Obiective:
a) stabilirea modului de îndeplinire a atribuţiilor;
b) stabilirea conformitãţii operaţiunilor şi activitãţilor derulate;
c) identificarea situaţiilor şi a stãrilor create;
d) evaluarea rezultatelor verificãrii;
e) monitorizarea remedierii deficienţelor constatate.
B. Obiectul şi domeniul de aplicare
B.1. Prezenta metodologie are ca obiect stabilirea elementelor principale de lucru în cazul desfãşurãrii acţiunilor de control, inspecţie şi monitorizare, iniţiate şi conduse de structurile abilitate din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
Prezenta metodologie se aplicã atât în verificãri privind activitatea internã a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, cât şi în privinţa activitãţii desfãşurate de entitãţi care, operând în domeniul acesteia, sunt obligate sã respecte normele legale în materie.
B.2. Acte normative de referinţã
a) <>Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
b) <>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) <>Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
e) <>Legea nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţã socialã;
f) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale direcţiilor generale judeţene de asistenţã socialã şi protecţia copilului;
g) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.175/2005 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru protecţia, integrarea şi incluziunea socialã a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013;
h) <>Hotãrârea Guvernului nr. 539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituţiilor de asistenţã socialã şi a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.007/2005 ;
i) Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 245/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
j) <>Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. 73/2005 privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de furnizorii de servicii sociale, acreditaţi conform legii, cu beneficiarii de servicii sociale.
B.3. Terminologie
Agent constatator - personalul din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, abilitat sã constate contravenţiile la <>Legea nr. 448/2006 , sã stabileascã şi sã aplice sancţiunea contravenţionalã prevãzutã de aceasta.
Contravenţie - fapta calificatã ca atare de actul normativ sus-menţionat.
Conformitate - satisfacerea unei condiţii prevãzute de normele juridice specifice domeniului; concordanţa actelor/faptelor controlate cu regulile stabilite de cãtre acestea.
Personal de control - persoanele având atribuţii de control stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al ANPH şi fişa postului - inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti - ori împuternicite sã participe la acţiuni de control/inspecţie - echipe mixte de control constituite în acest scop.
Structuri de specialitate - Direcţia generalã de inspecţie şi control (DGIC) sau echipe mixte constituite şi împuternicite în acest scop.
ANPH - Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, cu atribuţii de autoritate centralã, ce asigurã urmãrirea aplicãrii reglementãrilor legale din domeniul propriu de activitate şi controlul activitãţilor de protecţie şi promovare a drepturilor persoanelor cu handicap.
Inspector judeţean/de sector - personal angajat în cadrul DGIC/ANPH, care îşi desfãşoarã activitatea la nivelul judeţului/sectorului municipiului Bucureşti, având aceastã calitate.
II. Controlul în domeniul de activitate al ANPH
Activitatea de control în domeniu este atributul delegat structurilor specializate din cadrul ANPH, respectiv DGIC sau echipelor mixte constituite în acest scop, prin care se verificã conformitatea şi corectitudinea activitãţilor desfãşurate de cãtre persoane juridice de drept public ori privat cu obligaţii legale în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor persoanelor cu handicap.
1. Specificitatea actului de control
Prezenta metodologie stabileşte regulile minimale de care trebuie sã ţinã cont la momentul desfãşurãrii acţiunilor de control/inspecţie/monitorizare structurile de specialitate ale ANPH, mai sus menţionate.
2. Etapele de desfãşurare a controlului
A. Stabilirea obiectivelor de control şi documentarea asupra activitãţii controlate - condiţie de formã a activitãţii de control - reprezintã prima etapã a activitãţii generale de pregãtire a controlului şi trebuie sã evidenţieze direcţiile principale ale acţiunii de control, pornind de la responsabilitãţile legale, de la informaţiile deţinute ca urmare a unei sesizãri, şi trebuie sã se raporteze la norma juridicã ce impune o anumitã conduitã/atitudine sau statueazã drepturi ale persoanelor cu handicap de la care nu se poate deroga.
Obiectivele trebuie sã aibã precizie, neutralitate, sã se situeze între limitele domeniului de activitate şi sã fie îndreptate spre un rezultat ce poate fi atins. Ele vor viza conformitatea/neconformitatea respectãrii normelor legale în domeniu, confirmarea sau infirmarea sursei de informare şi pot fi dezvoltate la momentul acţiunii de control, în funcţie de evaluarea la faţa locului de cãtre cei care conduc acţiunea de control.
Obiectivele de control prestabilite fac parte din împuternicirea de control, fiind aprobate de conducãtorul instituţiei sau de persoana delegatã în acest sens, care, dupã caz, a dispus efectuarea controlului.
B. Controlul propriu-zis
B.1. Pregãtirea şi desfãşurarea controlului
Fie cã este tematic sau operativ, inopinat ori programat şi anunţat, controlul trebuie sã fie direcţionat în sensul desfãşurãrii sale conform etapelor de mai jos:
a) verificãri privind respectarea conformitãţii - existã sau nu/respectã sau nu condiţiile - şi constatãri asupra stãrii de fapt - condiţii prealabile continuãrii acţiunii, în limitele obiectivelor prestabilite sau ale obiectivelor extinse;
b) consultarea cu persoana de reprezentare a structurii controlate;
c) încadrarea juridicã a faptelor şi actelor constatate;
d) formularea de propuneri şi recomandãri verbale, la momentul constatãrii, cu privire la abaterile constatate, pentru ducerea lor la îndeplinire.
Pentru aprecierea justã asupra realizãrii obiectivelor, controlul trebuie sã ţinã seama de asigurarea unui echilibru între sarcini, competenţã şi responsabilitãţi.
B.2. Finalizarea activitãţii de control
a) analiza constatãrilor, a concluziilor şi a mãsurilor preconizate;
b) întocmirea unui raport scris ori a unei note de control, respectiv întocmirea procesului-verbal de constatare a contravenţiei, dupã caz;
c) prezentarea actului de control, spre însuşire, persoanei de conducere a entitãţii supuse controlului;
d) comunicarea raportului scris autoritãţilor şi instituţiilor publice abilitate sã dispunã mãsuri de remediere sau persoanelor interesate şi, respectiv, comunicarea procesului-verbal de constatare a contravenţiei pentru luare la cunoştinţã.
C. Evaluarea efectelor acţiunii de control/inspecţie/monitorizare
a) însuşirea actului de control/inspecţie/monitorizare sau contestarea acestuia;
b) transpunerea în mãsuri de îndeplinit a propunerilor şi recomandãrilor formulate;
c) monitorizarea îndeplinirii mãsurilor dispuse;
d) sancţiuni, dupã caz.
3. Documente întocmite ca urmare a acţiunilor de control/inspecţie/monitorizare
De regulã, orice acţiune de control/inspecţie/monitorizare se finalizeazã cu întocmirea unor documente care conţin, în detaliu sau pe scurt, faptele ori actele ce sunt în legãturã cu aceastã acţiune.
Principalele documente sunt:
Raportul de control - conţine date relevante care evidenţiazã toate etapele prezentate la pct. 2, începând cu menţionarea temeiului legal în baza cãruia s-a efectuat controlul sau a sesizãrii, dupã caz, a obiectivelor controlului, a împuternicirii de control şi finalizându-se cu specificarea constatãrilor, a concluziilor şi formularea recomandãrilor sau propunerilor de mãsuri. Raportul de control este întotdeauna supus aprobãrii persoanei care a dispus controlul - conducãtorul instituţiei sau persoana delegatã, cu atribuţii în acest sens. Forma-cadru a raportului de control este prezentatã în anexa nr. 1;
Fişa de inspecţie - documentul încheiat de cãtre inspectorul judeţean/de sector cu ocazia verificãrii centrelor pentru persoanele cu handicap, care face referire la implementarea şi respectarea standardelor minime de calitate aplicabile serviciilor sociale specializate, furnizate persoanelor adulte cu handicap. Forma-cadru a fişei de inspecţie este prezentatã în anexa nr. 2;
Nota de constatare - documentul care face referire scurtã la o situaţie de fapt constatatã, de obicei, la controlul inopinat, fãrã sã prezinte recomandãri sau propuneri de mãsuri, şi care nu necesitã încadrãri juridice ale celor constatate;
Raportul de monitorizare - documentul încheiat cu ocazia monitorizãrii proiectelor finanţate din fonduri ale ANPH, de la bugetul de stat sau din fonduri ale Comunitãţii Europene, ce face referire la stadiul îndeplinirii obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în proiect, precum şi la exerciţiul financiar al bugetului proiectului, aprobat prin contractul de finanţare, dupã fiecare etapã finanţatã. Forma-cadru a raportului de monitorizare este prezentatã în anexa nr. 3.
Toate aceste documente vor menţiona în clar: numele şi calitatea persoanei/persoanelor care le completeazã sau participã la întocmirea lor, data întocmirii, locul desfãşurãrii controlului/inspecţiei/monitorizãrii, numele persoanei care reprezintã entitatea supusã controlului, starea de fapt constatatã, concluziile, recomandãrile formulate, opiniile persoanelor controlate, precum şi semnãtura persoanei care reprezintã entitatea controlatã, dupã caz.
Ele vor fi completate într-un numãr suficient de exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi vor fi înaintate persoanelor/instituţiilor care prezintã interes în caz. Fac excepţie de la obligativitatea comunicãrii acele documente care, datoritã caracterului lor de confidenţialitate sau nivelului de secretizare, nu pot fi aduse la cunoştinţã decât persoanelor care au acces la acest tip de informaţii. Asupra conţinutului acestor documente, entitãţile sau persoanele vizate pot face observaţii sau pot prezenta propriile opinii, ataşând, la nevoie, dovezi care sã le susţinã poziţia;
Procesul-verbal de constatare a contravenţiei - documentul încheiat cu ocazia acţiunii de control, în prezenţa persoanei fizice controlate, a reprezentantului legal al persoanei juridice publice ori private sau a unui martor, dupã caz, în care se descriu faptele constatate, încadrarea juridicã a acestora şi sancţiunea contravenţionalã prevãzutã de lege.
Procesul-verbal de constatare a contravenţiei va cuprinde în mod obligatoriu: data şi locul unde este încheiat; numele, prenumele, calitatea şi instituţia din care face parte agentul constatator; denumirea, sediul, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului şi codul fiscal ale persoanei juridice controlate, precum şi datele de identificare a persoanei care o reprezintã; datele de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncã ale persoanei fizice controlate; descrierea faptei contravenţionale; indicarea actului normativ prin care se stabileşte şi se sancţioneazã contravenţia; termenul de executare a cãii de atac şi organul la care se depune plângerea.
Sub sancţiunea nulitãţii procesului-verbal de constatare a contravenţiei, la întocmirea, prezentarea şi comunicarea acestuia se va ţine seama întocmai de prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În afara documentelor menţionate mai sus, pot fi întocmite sinteze, informãri sau note care sã cuprindã informaţiile culese în timpul acţiunilor de control/inspecţie sau monitorizare.
Documentele întocmite se vor arhiva prin grija structurii din care fac parte persoanele care au efectuat/condus controlul, dupã ce acestea vor fi aprobate sau avizate, dupã caz, de cãtre conducãtorul instituţiei/persoana care a dispus controlul.
4. Conduita personalului şi limitele de competenţã pe durata acţiunii de control
4.1. Fãrã a se confunda cu controlul financiar intern sau cu auditul asupra unor activitãţi din cadrul instituţiei, controlul presupune doar stabilirea circumstanţelor, evidenţierea situaţiei de fapt şi atragerea atenţiei asupra neregulilor în legãturã cu activitatea controlatã şi se desfãşoarã cu respectarea întocmai a etapelor de control mai sus menţionate.
În desfãşurarea controlului, personalul de control are dreptul:
a) la acces în spaţiul de desfãşurare a activitãţii controlate;
b) sã solicite şi sã i se punã la dispoziţie documente şi materiale în legãturã cu obiectivul controlului, inclusiv copii ale acestora;
c) sã asculte şi sã consemneze sau sã primeascã în scris explicaţiile persoanelor care au legãturã cu activitatea controlatã;
d) sã solicite puncte de vedere ale altor persoane, neutre faţã de acţiunea de control în sine.
În timpul activitãţii specifice controlului, personalul de control are obligaţii privind:
a) cunoaşterea legislaţiei specifice activitãţii ANPH, a altor reglementãri specifice domeniului de referinţã, precum şi a drepturilor şi îndatoririlor persoanelor controlate;
b) prezentarea legitimaţiei şi a împuternicirii de control, dupã caz;
c) documentarea asupra activitãţii controlate;
d) pãstrarea confidenţialitãţii asupra conţinutului informaţiilor despre care ia cunoştinţã în timpul acţiunii de control;
e) pãstrarea imparţialitãţii şi abţinerea de la orice acte de control, în cazul în care anterior a avut legãturi cu activitatea controlatã, în aşa fel încât sã nu fie influenţat în luarea deciziilor.
4.2. Inspectorul judeţean/de sector/echipa de control poate solicita sprijinul autoritãţilor publice pentru a desfãşura activitatea de control. Pe durata acţiunii de control acesta poate fi însoţit de reprezentanţi ai autoritãţilor publice locale interesate, în condiţiile legii.
III. Tipurile de control/inspecţie din domeniul ANPH şi entitãţile supuse acestora
1. Controlul/inspecţia privind respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, activitãţile şi serviciile care li se adreseazã
1.1. Activitatea de control/inspecţie urmãreşte conformitatea respectãrii drepturilor, structurãrii şi derulãrii activitãţilor şi serviciilor prestate persoanelor cu handicap cu normele legale din domeniu.
1.2. Sunt supuse controlului/inspecţiei:
1.2.1. furnizorii de servicii sociale destinate persoanelor cu handicap, acreditaţi potrivit legii;
1.2.2. centrele destinate persoanelor adulte cu handicap, administrate de cãtre autoritãţi şi instituţii publice, precum şi cele aparţinând organizaţiilor private sau unor parteneriate ale celor douã tipuri de administratori, cu privire la implementarea şi respectarea standardelor minime de calitate aplicabile în domeniu;
1.2.3. serviciile de specialitate ale direcţiilor generale judeţene de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, care acordã prestaţii sociale persoanelor cu handicap;
1.2.4. serviciile de specialitate înfiinţate în subordinea consiliilor locale sau a primãriilor, cu privire la asigurarea serviciilor sociale şi drepturilor destinate persoanelor cu handicap;
1.2.5. unitãţile şi instituţiile de învãţãmânt preuniversitar şi universitar, cu privire la adaptarea mediului fizic, informaţional şi comunicaţional la nevoile persoanei cu handicap, precum şi asigurarea accesului la unitatea şi forma de educaţie solicitatã ori stabilitã de cãtre comisia de evaluare şi orientare şcolarã a copilului cu handicap;
1.2.6. instituţiile de culturã şi sport, vizând accesul gratuit la spectacole, muzee, manifestãri artistice şi sportive;
1.2.7. comisiile de evaluare a persoanelor cu handicap adulte, judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, privind modul de organizare şi funcţionare a acestora, metodologia de lucru, precum şi respectarea criteriilor de încadrare într-o categorie de persoanã cu handicap;
1.2.8. persoanele juridice publice ori private care au cel puţin 50 de angajaţi, cu privire la respectarea prevederilor legale referitoare la încadrarea în muncã a persoanelor cu handicap;
1.2.9. unitãţile protejate autorizate de cãtre ANPH, urmãrindu-se respectarea criteriilor de autorizare şi a drepturilor persoanelor cu handicap încadrate;
1.2.10. alte entitãţi cu obligaţii legale în domeniul de referinţã.
1.3. Acţiunile de control se efectueazã de echipe constituite din personalul DGIC sau de echipe mixte cuprinzând şi angajaţi ai altor structuri din cadrul ANPH.
1.4. Acţiunile de inspecţie se efectueazã de cãtre inspectorii judeţeni/de sector, conform atribuţiilor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al ANPH şi fişa postului.
1.5. Controlul aplicãrii prevederilor legale cu privire la încadrarea în muncã a persoanelor cu handicap se efectueazã în echipe formate din personal împuternicit al ANPH, precum şi în echipe mixte constituite din personal împuternicit al ANPH şi reprezentanţi ai Inspecţiei Muncii (inspectoratelor teritoriale de muncã). Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii contravenţionale stabilite de lege se realizeazã de cãtre personalul ANPH împuternicit în acest scop.
1.6. Conducerea entitãţii supuse controlului asigurã accesul personalului de control, în condiţiile legii, atât în cazul acţiunilor inopinate, cât şi al celor anunţate.
1.7. Acţiunile de control/inspecţie se vor derula în baza unui plan de control/inspecţie, ce poate face parte din Planul general de control/inspecţie/monitorizare, întocmit anual şi supus aprobãrii preşedintelui ANPH, respectiv avizãrii conducerii DGIC.
1.8. Conţinutul minim al unui plan general de control/inspecţie trebuie sã facã referire atât la acţiuni programate, cât şi neanunţate, stabilindu-se un calendar al acestora, obiectivele generale şi entitãţile vizate a fi verificate. Forma-cadru a Planului general de control/inspecţie/monitorizare este prezentatã în anexa nr. 4.
1.9. În cazul în care se constatã cã entitatea controlatã încalcã prevederile legale cu privire la protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, personalul de control, împuternicit în acest scop va întocmi procesul-verbal de constatare, va stabili şi va aplica sancţiunea contravenţionalã prevãzutã de lege, dupã caz.
1.10. Toate acţiunile de inspecţie vor fi evidenţiate şi în raportul lunar de activitate pe care inspectorii judeţeni/de sector îl vor prezenta conducerii DGIC, ale cãrui elemente sunt prezentate în anexa nr. 9.
2. Controlul privind realizarea accesibilitãţilor prevãzute la <>art. 60-70 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
A. Accesul în clãdiri sau în alte spaţii publice
A.1. Conform prevederilor <>Legii nr. 448/2006 , prin accesibilitãţi se înţelege ansamblul de mãsuri şi lucrãri de adaptare a mediului fizic, informaţional şi comunicaţional la nevoile persoanelor cu handicap, factor esenţial de exercitare a drepturilor şi de îndeplinire a obligaţiilor persoanelor cu handicap în societate.
A.2. Pentru verificarea la faţa locului a existenţei adaptãrilor realizate de cãtre autoritãţile şi instituţiile de interes public, inspectorii judeţeni/de sector din cadrul DGIC sunt împuterniciţi, în temeiul legii, sã verifice permanent şi sã semnaleze, ori de câte ori se impune, nerespectarea prevederilor legale în materie sau neîndeplinirea la termen a mãsurilor stabilite prin actele de control anterioare.
În activitatea de control al existenţei amenajãrilor necesare accesului neîngrãdit al persoanelor cu handicap în instituţiile de interes public, inspectorii judeţeni vor colabora cu structurile teritoriale ale Inspectoratului de Stat în Construcţii.
A.3. Controlul existenţei/inexistenţei adaptãrilor, precum şi al conformitãţii/neconformitãţii acestora se efectueazã de cãtre echipe de control constituite din personalul DGIC sau al altor structuri din cadrul ANPH, împuternicit prin ordin al preşedintelui ANPH.
În planul general de control se poate stabili o etapã prealabilã verificãrii la faţa locului a existenţei accesibilitãţilor, prin care autoritãţile şi instituţiile de interes public sau privat sunt avertizate cã urmeazã a fi supuse controlului cu aceastã tematicã.
A.4. În cazul constatãrii faptului cã spaţiul în care îşi desfãşoarã activitatea autoritatea sau instituţia publicã nu asigurã accesul neîngrãdit al persoanelor cu handicap, agenţii constatatori vor întocmi procesul-verbal de constatare a contravenţiei, vor stabili şi vor aplica sancţiunea contravenţionalã prevãzutã de lege.
Odatã cu întocmirea procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de stabilire a sancţiunii - amendã contravenţionalã - se va întocmi şi înştiinţarea de platã, ambele documente fiind înaintate contravenientului, prin grija celui care a constatat contravenţia şi a aplicat sancţiunea.
La momentul constatãrii, personalul de control/agentul constatator, dupã caz, procedeazã la fotografierea obiectivelor supuse controlului, cu excepţia celor cu regim special, situaţie în care se va solicita acordul conducãtorului instituţiei.
A.4.1. Procesul-verbal de constatare a contravenţiei, precum şi înştiinţarea de platã sunt formulare tipizate, cu regim special. Ele sunt tipãrite sub formã de carnete cu un numãr de file multiplu de 3, înseriate şi numerotate. Conţinutul şi forma procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi ale înştiinţãrii de platã sunt prevãzute în anexele nr. 5 şi 6.
A.4.2. Carnetele de procese-verbale se gestioneazã de cãtre persoanele împuternicite sã constate şi sã aplice sancţiunea contravenţionalã prevãzutã de lege.
A.4.3. Procesul-verbal de contravenţie, precum şi înştiinţarea de platã se întocmesc în 3 exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte.
A.4.4. Prin grija inspectorului judeţean se va identifica, la nivelul fiecãrui judeţ, contul de la Trezoreria Statului în care vor fi virate sumele provenite din amenzi.
A.5. În mod similar celui prezentat la paragraful A.4 se va proceda şi în cazul verificãrilor privind adaptarea cãilor publice de acces, intersecţiilor cu trafic intens, strãzilor şi drumurilor publice, spaţiilor de parcare, precum şi a aşa-numitului mobilier urban: ghidaje, cutii poştale, cabine telefonice, indicatoare, afişaje, semafoare, porticuri, grupuri sanitare publice ori altele asemenea, care trebuie sã prezinte adaptabilitãţile specifice nevoilor persoanelor cu handicap.
A.6. Atunci când existã suspiciuni întemeiate cã accesibilitãţile, prin dispunere sau prin construcţie, au fost realizate fãrã respectarea normelor tehnice în vigoare, personalul de control/inspectorii judeţeni vor sesiza şi structura competentã din partea Inspectoratului de Stat în Construcţii pentru verificãri conforme şi dispunere de mãsuri.
B. Asigurarea accesului la mediul informaţional şi comunicaţional
B.1. Pentru asigurarea interpreţilor autorizaţi ai limbajului mimico-gestual sau ai limbajului specific persoanei cu surdo-cecitate, autoritãţile şi instituţiile publice ori private trebuie sã întreprindã demersurile privind identificarea şi contactarea unei astfel de persoane care, la nevoie, sã asigure transferul de informaţie.
B.2. La momentul controlului, autoritãţile şi instituţiile publice trebuie sã facã dovada: achiziţionãrii de softuri speciale pentru adaptarea paginilor web proprii; adaptãrii telefoanelor cu teletext şi telefax; cã materialele informative puse la dispoziţia utilizatorilor de servicii sunt accesibile şi în scriere Braille sau pe înţelesul persoanelor cu afecţiuni mentale, în caz contrar fiind pasibile de sancţiunea contravenţionalã a amenzii prevãzutã de lege.
B.3. Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii, dupã caz, se fac în mod similar celor prevãzute la paragraful A.4.
3. Monitorizarea proiectelor finanţate din fonduri ale Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap
A. Consideraţii generale:
A.1. Prezentul capitol din metodologie face referire la modul de desfãşurare a activitãţii de monitorizare a proiectelor derulate cu finanţare din fonduri ale ANPH, de la bugetul de stat sau din fonduri ale Comunitãţii Europene. Ea poate fi adaptatã la diferite tipuri de programe sau în funcţie de perioada la care se raporteazã activitãţile urmãrite.
Activitatea de monitorizare a proiectelor intrã în responsabilitatea echipei de monitorizare constituite din personal împuternicit de preşedintele ANPH, precum şi în responsabilitatea inspectorului judeţean/de sector în a cãrui razã de competenţã teritorialã se implementeazã proiectele.
A.2. Pentru verificarea conformitãţii operaţiilor raportate de cãtre beneficiarii finanţãrilor, în activitatea de monitorizare inspectorul judeţean/de sector urmãreşte derularea proiectelor, cu respectarea prevederilor contractului de finanţare, şi semnaleazã deficienţele şi neconcordanţele constatate, dupã caz.
A.3. În cazul sesizãrii unor nereguli în derularea proiectului, Direcţia integrare europeanã poate propune mãsuri pentru remedierea deficienţelor constatate, inclusiv propunerea de control de specialitate sau de suspendare a plãţilor, pânã la clarificarea situaţiilor semnalate.
A.4. Dupã finalizarea implementãrii proiectului, acţiunea de monitorizare poate continua pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 10 ani, în conformitate cu prevederile referitoare la clauzele de sustenabilitate ale contractului de finanţare.
B. Monitorizarea se va efectua astfel:
B.1. Inspectorul judeţean/de sector primeşte: lista cu proiectele aprobate a se derula în aria sa de competenţã; modelul Raportului de activitate şi al Raportului financiar, care vor fi completate de beneficiarul finanţãrii; modelul Raportului de monitorizare, pe care îl va întocmi dupã fiecare etapã de finanţare.
B.2. Fiecare beneficiar de finanţare primeşte modelul Raportului de activitate şi al Raportului financiar. Raportul de activitate se întocmeşte lunar, precum şi la finalizarea fiecãrei etape finanţate, se supune avizãrii inspectorului judeţean/de sector şi se înainteazã Direcţiei integrare europeanã, Biroului programe, proiecte. Raportul financiar se întocmeşte pentru fiecare etapã finanţatã, se supune avizãrii inspectorului judeţean/de sector şi se înainteazã Direcţiei integrare europeanã, pânã la data stabilitã de cãtre aceasta. Raportul financiar va cuprinde atât centralizatorul sumelor primite şi decontate, cât şi detalierea cheltuielilor conform clasificaţiei bugetare, aprobatã prin bugetul proiectului. Forma-cadru a Raportului de activitate şi a Raportului financiar sunt prezentate în anexa nr. 7 şi în anexa nr. 8.
B.3. Pe parcursul derulãrii proiectului, inspectorul judeţean/de sector va efectua vizite de monitorizare a modului în care sunt realizate activitãţile şi sunt îndeplinite obiectivele cuprinse în proiect. La sfârşitul fiecãrei vizite va întocmi şi semna o notã de vizitã, cu observaţii, propuneri şi recomandãri. Aceasta va fi întocmitã în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
B.3.1. Pentru fiecare etapã finanţatã, inspectorul judeţean/de sector va întocmi Raportul de monitorizare, conform modelului primit, la care va anexa copiile notelor de vizitã şi Raportul financiar aferent perioadei monitorizate. Raportul de monitorizare va cuprinde în mod obligatoriu una dintre urmãtoarele recomandãri:
a) continuarea proiectului şi a finanţãrii acestuia conform contractului de finanţare;
b) continuarea proiectului şi decontarea cheltuielilor condiţionat de eliminarea deficienţelor constatate;
c) sistarea plãţilor;
d) rezilierea contractului de finanţare şi returnarea sumelor achitate de cãtre finanţator.
B.4. Finanţatorul decide continuarea sau întreruperea proiectului pe baza rapoartelor de monitorizare.
B.5. Ultima platã, în procent de 10% din valoarea finanţatã, se acordã de cãtre finanţator dupã validarea Raportului de activitate şi a Raportului financiar depuse de beneficiarul finanţãrii, la încheierea perioadei de derulare a proiectului.
B.6. Monitorizarea proiectelor se efectueazã şi de cãtre echipe de monitorizare constituite din personal împuternicit de cãtre preşedintele ANPH sau de cãtre persoana delegatã, cu atribuţii în acest sens. Echipa de monitorizare întocmeşte propriul raport de monitorizare, care trebuie sã cuprindã, în mod obligatoriu, una dintre recomandãrile specificate mai sus.
IV. Dispoziţii finale
A.1. Pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor prevãzute în prezenta metodologie, preşedintele ANPH, prin ordin, va împuternici personalul DGIC, precum şi angajaţi din alte structuri ale acesteia sã efectueze controlul, sã constate şi sã aplice sancţiunea contravenţionalã prevãzutã de lege.
A.2. Aplicarea prezentei metodologii este responsabi-litatea tuturor structurilor din cadrul ANPH care desfãşoarã activitãţi de control, inspecţie şi monitorizare.
A.3. Monitorizarea modului de aplicare a prezentei metodologii revine DGIC.
A.4. Dovada prezenţei personalului de control/inspecţie la locul şi la data derulãrii acţiunii se face prin însemnãri în ordinul de serviciu ori în registrul pus la dispoziţie de instituţia controlatã, dupã caz.
A.5. Documentele întocmite conform modelelor din anexele nr. 1-4 şi 9 pot fi înaintate DGIC şi sub formã electronicã.
A.6. Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezenta metodologie.
A.7. Prezenta metodologie se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------

- antet -
Nr. ...../.....
Aprob*)
......................
Avizez**)
........................

RAPORT DE CONTROL
privind activitatea desfãşuratã .....

1. Numele şi calitatea/funcţia persoanelor care au efectuat controlul - se menţioneazã numele şi prenumele persoanelor, documentul de împuternicire privind acţiunea de control, data/perioada de derulare, locul desfãşurãrii. Se poate face referire la actul de sesizare sau nu ori dacã acţiunea a fost tematicã, programatã sau inopinatã.
2. Obiectivele de control - se vor trece atât obiectivele prestabilite, ce pot fi conţinute inclusiv de documentul de împuternicire, cât şi obiectivele la care s-a extins controlul, menţionându-se acest fapt.
3. Expunerea în fapt a acţiunii de control, prezentându-se punct cu punct, pe baza obiectivelor, constatãrile la faţa locului. Vor fi menţionate documentele verificate, cele ridicate, în copie sau în original, precum şi cele ataşate documentului de control.
4. Concluzii ale controlului - se pot trage concluzii generale sau concluzii asupra fiecãrei probleme evidenţiate. Constatãrile şi concluziile preliminare, ce pot fi aduse imediat la cunoştinţã persoanelor controlate, vor fi menţionate în cuprinsul documentului. Se vor menţiona inclusiv remedierile ce au fost duse la îndeplinire pe timpul acţiunii de control.
5. Recomandãri şi propuneri - vor fi menţionate acele propuneri de soluţii care sã conducã la remedierea celor constatate drept nereguli pe timpul controlului şi persoanele/structurile care ar trebui sã le ducã la îndeplinire.
6. Semnãtura persoanelor care au întocmit documentul, numele şi funcţia.
7. Data întocmirii documentului.
------------
*) Se menţioneazã numele/prenumele şi funcţia persoanei care aprobã documentul de control, de exemplu, preşedinte ANPH.
**) Vor fi menţionate numele/prenumele şi calitatea persoanei care va aviza conţinutul documentului dupã întocmirea acestuia, înainte de a fi supus aprobãrii, de exemplu, director general DGIC, în cazul acţiunilor derulate de cãtre personalul DGIC.


ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------


- antet -

FIŞĂ DE INSPECŢIE*1)
cu privire la respectarea şi implementarea standardelor minime
de calitate pentru serviciile sociale specializate, furnizate
persoanelor adulte cu handicap

Centrul, serviciul supus inspecţiei .................
Instituţia/organizaţia în subordinea cãreia funcţioneazã sau care îl
administreazã ......................

┌──────────────────────┬────────────────┬───────────────────┬─────────────────┐
│ Nr. standard │ Item │ Realizare │ Observaţii │
├──────────────────────┼────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤
│ 1*) │ 1.1.**) │ Da/Nu │ ***) │
│ │ 1.2 │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└──────────────────────┴────────────────┴───────────────────┴─────────────────┘

*1) Prezenta fişã poate fi completatã distinct sau încorporatã într-un
document de control - notã de control, raport de control, raport
de inspecţie.
*) Se vor menţiona standardele verificate, corelându-se, dupã caz, cu
conţinutul planului de inspecţie.
**) Se va completa cu itemii corespunzãtori standardului pentru care se
face verificarea.
***) Se pot menţiona observaţii asupra fiecãrui item evidenţiat, inclusiv
asupra gradului de realizare.

Numele şi funcţia persoanei care a efectuat inspecţia/semnãtura
...............................................................

Data
.................

Numele şi funcţia reprezentantului serviciului inspectat/semnãtura
..................................................................
Alte menţiuni:
..................................................................
..................................................................
..................................................................



ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------


RAPORT DE MONITORIZARE
a Proiectului ......................

pentru perioada .............



┌────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│Monitor: Inspector Judetean/de sector/ │ │
│echipa de monitorizare ANPH, dupa caz │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Nr. si data vizitei de monitorizare │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Nr. de inregistrare in Registrul │ │
│Comisiei de Evaluare │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Titlul proiectului │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Solicitant │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Adresa │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Telefon │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Responsabil institutie/organizatie │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Coordonator proiect │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Echipa de management al proiectului: │ │
│ nume, functie in organizatie, │ │
│functie in echipa) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Localizarea proiectului: │ │
│ localitate, adresa │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Contract de finantare: │ │
│ nr., data │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Acte aditionale la acordul de │ daca este cazul │
│finantare: nr.,data │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Durata proiectului │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Data efectiva a inceperii proiectului │ │
└────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘



Descrierea vizitelor: se indica doar nr. si data efectuarii vizitei si se anexeaza Nota de vizita
Continutul minim al Notei de vizita
1. data efectuarii vizitei;
2. persoane contactate
3. locul efectuãrii vizitei: sediul beneficiarului, locul de derulare a proiectului, alte instituţii, dupã caz;
4. constatãri, concluzii, documente solicitate şi puse la dispoziţie de cãtre beneficiar, recomandãri, probleme de rezolvat pânã la urmãtoarea vizitã;
5*). vizite efectuate pentru verificarea Raportului de activitate privind gradul de realizare a activitãţilor şi obiectivelor stabilite în proiect, precum şi a Raportului financiar cu privire la conformitatea cheltuielilor efectuate în etapa monitorizatã. În urma verificãrii, inspectorul judeţean/de sector face observaţiile cuvenite şi informeazã beneficiarul de finanţare cu privire la concluziile desprinse, situaţia financiarã şi recomandãrile formulate, ce vor fi consemnate în Raportul de monitorizare.

Observaţii:
Notele de vizitã se întocmesc în cel puţin douã exemplare, un exemplar revenind beneficiarului finanţãrii. Acestea vor fi semnate de inspectorul judeţean/de sector sau de membrii echipei de monitorizare, dupã caz, care au efectuat vizita, de reprezentantul beneficiarului finanţãrii, precum şi de ceilalţi participanţi la discuţii.
Se vor anexa documentele relevante preluate cu ocazia vizitelor de monitorizare, în copie.
Raportul de monitorizare se întocmeşte dupã fiecare etapã finanţatã. Acesta, însoţit de notele de vizitã şi de Raportul financiar de etapã, va fi înaintat Direcţiei Integrare Europeanã şi Biroului programe proiecte, pânã la data comunicatã de cãtre aceasta.

CONCLUZII:

a. Realizari


┌─────────────────────────────┬───────┬───────────────────────────┐
│ Grad de realizare pentru: │ % │ Observatii │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Activitati │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Obiective specifice │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Grup tinta │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Rezultate │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Indicatori │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Impact │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Parteneriat │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Viabilitate │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Voluntariat │ │ │
└─────────────────────────────┴───────┴───────────────────────────┘



b. Situatie financiara:


- lei -
┌───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────────────────┐
│Buget/Plati │ ANPH │ Beneficiar │ Altii │ Sume nedecontate │
│ ├─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────────┬──────┤
│ │Buget│Decont│Buget│Decont│Buget│Decont│ANPH │Beneficiar│ Altii│
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Total din care:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Etapa I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Etapa II │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Etapa III │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────────┴──────┘



c. Recomandari

In mod obligatoriu acest punct trebuie sa contina una din urmatoarele recomandari:
a) continuarea proiectului si a finantarii acestuia conform contractului de finantare;
b) continuarea proiectului si decontarea cheltuielilor, conditionate de eliminarea deficientelor constatate;
c) sistarea platilor;
d) rezilierea contractului de finantare si returnarea sumelor achitate de catre finantator.

Data Semnatura
............ ..................


ANEXA 4
-------
la metodologie
--------------

- antet -
Aprob*)

PLAN GENERAL DE CONTROL/INSPECŢIE/MONITORIZARE
privind desfãşurarea activitãţilor de protecţie şi promovare a
drepturilor persoanelor cu handicap

A. Activitãţi planificate
A.1. Planul va cuprinde: obiective stabilite, activitãţi planificate, termen de realizare, responsabili, rezultate aşteptate, indicatori de evaluare.
A.2. Activitãţile de control vor fi efectuate de echipe mixte/DGIC.
A 2.1. Acţiuni de genul:
a) controlul activitãţilor proprii inspectorilor judeţeni/de sector;
b) controlul serviciilor sociale furnizate persoanelor cu handicap;
c) controlul accesibilitãţilor realizate pentru persoanele cu handicap;
d) controlul cu privire la respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, prevãzute de lege;
e) monitorizarea proiectelor finanţate din fonduri ANPH sau alte fonduri;
f) acţiuni de control tematic - la nevoie;
g) acţiuni de control organizate ca urmare a unor sesizãri sau a autosesizãrii şi altele asemenea.
B. Inspector judeţean/de sector
I. activitãţi obligatorii:
1. lunar:
a) inspecţia implementãrii şi respectãrii standardelor minime de calitate aplicabile în centrele destinate persoanelor adulte cu handicap;
b) participare, cu statut de observator, la una dintre şedinţele comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap adulte;
c) inspecţia unui serviciu social public ori privat destinat persoanelor cu handicap;
d) o întâlnire cu reprezentanţii direcţiei judeţene de asistenţã socialã şi protecţia copilului;
e) verificãri privind accesibilitãţile realizate de autoritãţi şi instituţii publice ori private cu obligaţii legale în acest sens;
2. o datã la douã luni - inspecţii privind modalitatea de acordare a drepturilor persoanelor cu handicap din judeţ de cãtre serviciile publice judeţene şi locale;
3. trimestrial - verificare privind evoluţia înregistratã de la controlul anterior;
II. durata acţiunilor de control/inspecţie: cel mult douã zile (succesive sau nu)
III. obiective de control/inspecţie: prestabilite sau rezultate din sesizare
IV: alte activitãţi prevãzute în anexa nr. 9;
V. activitãţi nepreconizate,
se adaugã elementele specifice acţiunilor de control/inspecţie.
1. Obiective de gen:
a) verificarea respectãrii standardelor minime de calitate aplicabile în domeniu;
b) verificarea existenţei conformitãţii serviciilor sociale prestate cu nevoile beneficiarilor/dupã tipul de serviciu;
c) identificarea nevoii de noi servicii sociale;
d) identificarea dificultãţilor în aplicarea legislaţiei, goluri legislative, mãsuri de remediere.
2. Activitãţi ce urmeazã a fi desfãşurate.
3. Echipa/persoana care va întreprinde acţiunea; inspectoratul judeţean/de sector.

NOTĂ: Activitãţile se vor doza în aşa fel încât la fiecare douã luni toate serviciile publice sau private destinate persoanelor cu handicap sã fie inspectate de inspectorul judeţean/de sector.
În cazul acţiunilor de control/inspecţie realizate de alte echipe de control decât inspectorul judeţean/de sector, acesta din urmã va asigura şi verificarea privind evoluţia ulterioarã controlului.
------------
*) Planul general de control, inspecţie şi monitorizare se supune aprobãrii preşedintelui ANPH.

ANEXA 5
-------
la metodologie
--------------



AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Direcţia generalã de inspecţie şi control
Telefon/fax ........./..............
Str. ....... nr. ......, judeţ/sector .........
..............................................

Seria ..... Nr. .......

PROCES-VERBAL
de constatare a contravenţiilor privind nerespectarea dispoziţiilor
legale referitoare la protecţia şi promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap

Încheiat astãzi anul ...... luna ...... ziua ...... ora ......
în localitatea ...... judeţul/sectorul ......

1. Subsemnatul/Subsemnata ........, având funcţia de .... în cadrul .....,
legitimaţia nr. .......
În temeiul prevederilor <>Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap şi a Ordinului de împuternicire nr. ......
din ......... al preşedintelui ANPH, cu ocazia inspecţiei/controlului efectuat
am constatat urmãtoarele:
2. Persoana juridicã/fizicã ............, cu sediul în ........, str. .....
nr. ......, bl. ...., sc. ...., ap. ..., judeţ/sector ......, înmatriculatã
la oficiul registrului comerţului sub nr. ......., având cod fiscal ........,
cont nr. .... la ........., reprezentatã legal prin dl/dna ........, în
calitate de ..........., domiciliat/domiciliatã în ..........., având BI/CI
seria ...... nr. ........., eliberat/eliberatã de ....... la data de ......,
CNP .........., a contravenit dispoziţiilor art. ...... alin. ...... lit. ...
prin nerespectarea obligaţiilor legale privind .............
....................................................................
....................................................................
prevãzute de <>Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap şi Ordinul ministrului lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei nr. 649/2001 privind aprobarea Normativului
privind adaptarea clãdirilor civile şi a spaţiului urban aferent la exigenţele
persoanelor cu handicap, indicativ NP 051/2001.
Se vor completa, în clar, de cãtre agentul constatator, prevederile
articolului, alineatului, literei, dupã caz, ale cãror dispoziţii au fost
încãlcate şi se va bara cu o linie continuã prevederea legalã care nu
corespunde cazului.
3. Descrierea faptelor constatate:
a) ....................................................................
.......................................................................
b) ....................................................................
.......................................................................
c) ....................................................................
.......................................................................
fapte prevãzute şi sancţionate de art. 99 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea
nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu
handicap.
4. Sancţiunea aplicatã şi mãsurile dispuse:
......................................................................
......................................................................
5. Amenda se va achita în contul ......, deschis la Trezoreria ...........,
iar documentul doveditor al plãţii va fi prezentat sau comunicat prin poştã
ANPH, la adresa ........, în termen de 15 zile de la înmânarea/comunicarea
procesului-verbal de constatare a contravenţiei, precum şi a înştiinţãrii
de platã.
6. Împotriva prezentului proces-verbal de constatare a contravenţiei şi
de aplicare a sancţiunii contravenţionale se poate face plângere în termen
de 15 zile de la data înmânãrii/comunicãrii acestuia.
7. Plângerea însoţitã de copia procesului-verbal de constatare a
contravenţiei se depun la Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap,
cu sediul în Bucureşti, str. ........, nr. ....., cod poştal ...... .
8. Plângerea împreunã cu dosarul cauzei vor fi înaintate de îndatã
instanţei judecãtoreşti competente, în a cãrei circumscripţie a fost
sãvârşitã contravenţia.
9. Contravenientul nu se aflã de faţã, refuzã sau nu poate sã semneze
prezentul proces-verbal.
Se bareazã cu linie continuã situaţiile care nu corespund.
10. La încheierea prezentului proces-verbal de constatare a contravenţiei
a fost de faţã domnul/ doamna ........, în calitate de martor, domiciliat/
domiciliatã în ..........., str. ........ nr. ..., bl. ...., sc. .....,
ap. ......, judeţ/sector ......., având BI/CI seria ....... nr. .........,
eliberat/eliberatã de ........ la data de ......, CNP ............... .
11. Alte menţiuni .....................................................
.........................................................................
.........................................................................
Se poate menţiona poziţia contravenientului.
Prezentul proces-verbal conţine ......... pagini şi a fost întocmit în
......... exemplare, din care un exemplar pentru fiecare parte.


Agent constatator, Martor, Contravenient,
................... ............. ..................

Am primit un exemplar al procesului-verbal şi al înştiinţãrii de platã.



ANEXA 6
--------
la metodologie
--------------



AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Direcţia generalã de inspecţie şi control
Tel./fax ........../ ........
Str. ...... nr. ....., judeţ/sector ....... Seria .... Nr. ...

ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
nr. ... din ......

1. Subsemnatul/Subsemnata.............. avand functia de .......... in
cadrul ............, vazand cele consemnate in Procesul-verbal nr. .........
din .................
pun in vedere
2. Persoanele juridice/fizice ..........., cu sediul in .......... str.
............. nr. ..... bloc ..... sc. .... apt. ..., judet/sector ..........
inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. ........., avand cod
fiscal ........, cont ....... la ..........., reprezentata legal prin dl./dna.
.........., in calitate de ........., domiciliat/domiciliata in ...........,
avand BI/CI seria. ..., nr. ........, eliberat/eliberata de ........, la data
de ........ CNP ........, ca, in termenul prevazut in procesul-verbal de
constatare amintit, sa achite contravaloarea amenzii stabilite, respectiv suma
de ........ lei.
3. Amenda se va achita in contul ..........., deschis la Trezoreria .......,
iar documentul doveditor al platii va fi prezentat ori comunicat ANPH, prin
posta, in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-
verbal de constatare a contraventiei si instiintari de plata, la adresa
.............................................................
4. Contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze
prezenta instiintare de plata.
Se vor bara cu o linie continua situatiile care nu corespund cazului.
5. Prezenta instiintare de plata face parte din procesul-verbal nr. ......
din data de .....................
6. Alte mentiuni
......................................................................
......................................................................
......................................................................

Agent constatator, Contravenient,
................... ..................
Am primit un exemplar




ANEXA 7
--------
la metodologie
---------------


Data ...........

RAPORT DE ACTIVITATE
pentru perioada ..................

Date de identificare a proiectului
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Nr. de inregistrare in │ │
│Registrul Comisiei de │ │
│Evaluare │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Titlul proiectului │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Solicitant │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Adresa │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Telefon │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Responsabil: │ │
│institutie,organizatie │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Coordonator │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Echipa de management a proiectului: │ │
│ nume, functie in organizatie, │ │
│functie in echipa │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Localizarea proiectului: │ │
│ localitate, adresa │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Contract de finantare: │ │
│ nr., data │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Acte aditionale la acordul │(daca este cazul) │
│de finantare: nr., data │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Durata proiectului │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Data efectiva a inceperii proiectului │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Mediatizarea proiectului: │ daca s-a realizat in perioada │
│ mijloace/metode │de raportare │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Obiective specifice
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ │Realizat (exprimat procentual) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 1. │ % │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 2. │ % │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 3. │ % │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Activitati
┌─────────┬───────────┬──────────┬─────┬───────────────┬──────────┬──────────┐
│Luna │Activitati │Activitati│ % │Abaterile de la│Evaluare │Observatii│
│ │planificate│realizate │ │activitatile │interna │ (****) │
│ │ (*) │ (**) │ │planificate; │ (***) │ │
│ │ │ │ │ Justificari │ │ │
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
└─────────┴───────────┴──────────┴─────┴───────────────┴──────────┴──────────┘

Grupul-tinta
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Abateri, │
│ │ │ │ │Justificari │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘

Rezultate scontate
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Abateri, │
│ │ │ │ │Justificari │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘

Indicatori de performanta
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Abateri, │
│ │ │ │ │Justificari │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘

Impact
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Abateri, │
│ │ │ │ │Justificari │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘

*) Se precizeazã activitãţile planificate aşa cum au fost formulate în
cererea de finanţare.
**) Se precizeazã numãrul de participanţi, locul de desfãşurare şi durata
pentru fiecare activitate realizatã.
***) Se evalueazã rezultatele activitãţilor desfãşurate.
****) Dacã în urma evaluãrii remarcaţi modificãri/îmbunãtãţiri care
trebuie aduse proiectului, menţionaţi-le.

Parteneriat
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Partener │ Angajament │ Angajament │ % │Justificarea │
│ │ asumat in │ realizat │ │diferentelor │
│ │ proiect │ efectiv │ │ │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘

Viabilitatea/Sustenabilitatea proiectului
┌─────────────────────┬─────────────────┬────────────────┬─────────┬─────┐
│ Surse de finantare, │Actiuni realizate│Rezultat scontat│Rezultat │ % │
│ parteneri sau │ pentru │ al actiunilor │obtinut │ │
│donatori identificati│sensibilizarea │ │efectiv │ │
│care va vor sustine │ donatorilor │ │ │ │
│ in viitor │ │ │ │ │
│ activitatile │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼─────────┼─────┤
├─────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼─────────┼─────┤
├─────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼─────────┼─────┤
└─────────────────────┴─────────────────┴────────────────┴─────────┴─────┘

Voluntariat
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Abateri, │
│ │ │ │ │Justificari │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘



Anexe:
a) criterii de selecţie, lista beneficiarilor - nume, semnãturã, loc de muncã, dacã este cazul, şi numãr de telefon -, semnate şi ştampilate;
b) agende şi liste de participanţi pentru seminarii, mese rotunde; chestionare de evaluare; contracte de furnizare de servicii încheiate cu beneficiarii; contracte de voluntariat; contracte de muncã, contracte de prestãri de servicii încheiate cu echipa de management al proiectului sau alţi specialişti cooptaţi în proiect, contracte de parteneriat, în copie;
c) materiale redactate în cadrul proiectului;
d) articole din presã referitoare la activitãţile din cadrul proiectului;
e) orice alt material relevant pentru modul de desfãşurare a proiectului.


Semnãtura VIZA
şi ştampila beneficiarului
...........................

Inspector judeţean/de sector,
.............................

ANEXA 8
--------
la metodologie
---------------


RAPORT FINANCIAR
aferent raportului de activitate pentru perioada ........

1. Situatie financiara: - lei -
┌───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬─────────────────────┐
│Buget/Plati │ ANPH │ Beneficiar │ Altii │Sume nedecontate │
│ ├─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────┼────┬──────────┬─────┤
│ │Buget│Decont│Buget│Decont│Buget│Decont│ANPH│Beneficiar│Altii│
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Total din care:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Etapa I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Etapa II │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Etapa III │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────┴────┴──────────┴─────┘

2. Detaliere decont:
- lei -
┌────┬──────────────────────┬───────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ Etapa finantata - total │ │
│crt.│ BUGET, ├────────┬────────┬────────┬────────┤Sume nedecon- │
│ │ CHELTUIELI │ ANPH │ Benef. │ Altii │ TOTAL │ tate │
│ │ ├───┬────┼───┬────┼───┬────┼───┬────┼────┬─────┼───┤
│ │ │Bu-│De- │Bu-│De- │Bu-│De- │Bu-│De- │ANPH│Benef│Al-│
│ │ │get│cont│get│cont│get│cont│get│cont│ │ │tii│
├────┼──────────────────────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼─────┼───┤
│I. │Cheltuieli referitoare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │la proiect │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.1 │Reparatii si amenajari│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.2 │Dotari tehnice si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │chelt. de instalare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.3 │Chelt. de intretinere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │si service echip. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.4 │Software │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.5 │Mat. si serv. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.6 │Inchirieri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.7 │Consumabile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.8 │Transport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.9 │Cazare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.10│Masa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.11│Mediatizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II. │Chelt. referit. la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │implem. proiectului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.1│Chelt. administrative │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.2│Plata colaboratori │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.3│Voluntariat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.4│Alte cheltuieli │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼─────┼───┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────┴───┴────┴───┴────┴───┴────┴───┴────┴────┴─────┴───┘



Observatii:
- Structura bugetului nu poate fi modificata decat cu acordul ANPH.
- Pentru fiecare pozitie bugetara se va face o anexa in care se insumeaza toate cheltuielile aferente acesteia. In anexa se precizeaza tipul documentului justificvativ, factura, chitanta, ordin de plata, statul de plata, nr. si data emiterii documentului, valoarea acestuia si se anexeaza fotocopiile tuturor documentelor de decontare, factura, chitanta, ordin de plata, stat de plata, listele de participanti cu semnaturile de confirmare, unde este cazul, precum si orice alt document pe baza caruia se deconteaza o suma.
- Pentru achiziţii de bunuri, servicii şi lucrãri necesare derulãrii proiectului se va anexa în copie dosarul de achiziţie.


Semnatura si stampila beneficiarului

VIZA
Inspector judetean/de sector .........,
...................


ANEXA 9
--------
la metodologie
--------------




RAPORT DE ACTIVITATE*)
Luna ..... anul ......

┌───────────────────────────────┬────────────────────┬─────────────────┬─────┐
│Domeniu de raportare │Indicatori │ Detalii │Obser│
│ │ │ │vatii│
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│1. reprezentarea ANPH │1.1.nr. participari/│1.1.1. organiza- │ │
│in relatia cu organele │ intalniri de lucru │ tori, tema, data│ │
│de specialitate ale adminis- │ │ │ │
│tratiei publice locale, cu alte│ │ │ │
│institutii publice/private │ │ │ │
│precum si cu persoane juridice │ │ │ │
│si fizice romane si straine │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│2. inspectii ale centrelor │2.1. nr. de inspec- │2.1.1. data, locul │
│ destinate persoanelor adulte │tii planificate/ │obiectivul urmarit │
│ cu handicap │efectuate, dupa caz;│constatati, │ │
│ │nr. de deplasari │concluzii, │ │
│ │efectuate in afara │documentul │ │
│ │judetului) │incheiat │ │
│ │2.2. nr. intalniri │2.2.1. data, locul │
│ │de lucru │motivul, conclu- │ │
│ │ │zii, documentul │ │
│ │ │incheiat │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│3. inspectii ale serviciilor │3.1. nr. de inspec- │3.1.1. data, │ │
│prestate persoanelor cu handi- │tii planificate/ │locul, obiectivul│ │
│cap in cadrul institutiilor de │efectuate │documentul inche-│ │
│asistenta sociala pentru per- │ │iat, constatari, │ │
│soanele cu handicap │ │concluzii, │ │
│ │ │recomandari │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│4. nr. proiecte monitorizate │4.1. nr. de vize de │4.1.1. tip │ │
│ │monitorizare │proiect, solici- │ │
│ │planificate/ │tant, obiectivul │ │
│ │efectuate │general, consta- │ │
│ │ │tari, concluzii, │ │
│ │4.2. nr. de note de │recomandari │ │
│ │vizita/rapoarte de │ │ │
│ │monitorizare │ │ │
│ │intocmite: │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│5. activitati de monitorizare/ │5.1. nr. de activi- │5.1.2. institu- │ │
│verificare a accesibilitatilor │tati planificate/ │tiile verificate/│ │
│realizate pentru persoanele │de institutii │constatari │ │
│cu handicap │verificate: │ │ │
│ │5.2. nr. de note de │ │ │
│ │constatare intocmite│5.3.2. solicitanti │
│ │5.3. nr. de consul- │ │ │
│ │tatii solicitate/ │ │ │
│ │acordate in acest │ │ │
│ │sens: │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│6. constatarea si sanctionarea │6.1. nr. de insti- │6.1.1. tip │ │
│contraventiilor la normele │tutii verificate: │constatare │ │
│privind protectia si promovarea│6.2. nr. de procese-│6.2.1. contra- │ │
│drepturilor persoanelor cu │verbale incheiate; │venient, valoarea│ │
│handicap**) │nr. de sanctiuni │sanctiunii apli- │ │
│ │aplicate, tipul │cate │ │
│ │sanctiunii aplicate │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│7. intocmirea de studii, sinte-│7.1. nr. materiale │7.1.1. tip │ │
│ze, informari cu privire la │intocmite │material │ │
│protectia si promovarea │ │7.1.2. solicitanti │
│drepturilor persoanelor │ │ │ │
│cu handicap din judet, la │ │ │ │
│cerere │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│8. solutionarea petitiilor │8.1. nr. de petitii │8.1.2. modul de │ │
│(cereri, reclamatii, │primite spre │solutionare │ │
│sesizari │solutionare: │ │ │
│ │8.2 nr. de petitii │ │ │
│ │solutionate │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│9. verificarea si validarea │9.1. nr. de rapoarte│9.1.1. tip │ │
│datelor statistice comunicate │statistice solicitate rapoarte, │ │
│de catre DGASPC │comunicate serviciu-│ termen de │ │
│ │lui de resort din │ raportare │ │
│ │cadrul ANPH: │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│10. urmarirea aducerii la │10.1. nr. de verifi-│10.1.1. constatari │
│indeplinire a masurilor dispuse│cari efectuate: │ concluzii │ │
│pentru remedierea neregulilor │10.2. nr. de infor- │ │ │
│constatate cu ocazia actiunilor│mari transmise ANPH │ │ │
│de inspectie sau de control │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│11. legatura cu comisia jude- │11.1. nr. partici- │11.1.1. data, │ │
│teana de evaluare a persoanei │pari/vizite la │obiectivul urma- │ │
│cu handicap │sediul comisiei │rit, constatari, │ │
│ │ │concluzii, docu- │ │
│ │ │mentul incheiat │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│12. verificari ale unitatilor │12.1. nr. de veri- │12.1.1. data, │ │
│protejate/autorizate de catre │ficari planificate, │unitatea, obiec- │ │
│ANPH │efectuate: │tivul urmarit, │ │
│ │ │constatari, │ │
│ │ │concluzii, docu- │ │
│ │ │mentul incheiat │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│13. participare la alte │13.1. nr. de │13.1.1. tip, │ │
│activitati, actiuni │ actiuni │actiune, locul, │ │
│ │ │data, tema, │ │
│ │ │descriere │ │
└───────────────────────────────┴────────────────────┴─────────────────┴─────┘


Semnãtura, Data
.................. ..............


*) Raportul se înainteazã Direcţiei generale de inspecţie şi control
pânã în data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã.
**) Se va completa de cãtre inspectorii judeţeni/de sector împuterniciţi
sã constate şi sã aplice sancţiunea contravenţionalã prevãzutã de lege.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016