Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 26 august 2013  de organizare si desfasurare a examenului de certificare a calificarii profesionale pentru absolventii invatamantului profesional cu durata de 2 ani    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 26 august 2013 de organizare si desfasurare a examenului de certificare a calificarii profesionale pentru absolventii invatamantului profesional cu durata de 2 ani

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 616 din 3 octombrie 2013

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie cuprinde normele de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale pentru absolvenţii învăţământului profesional cu durata de 2 ani, denumit în continuare învăţământ profesional, organizat în perioada 2012-2016, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării tineretului şi sportului nr. 3.168/2012 privind organizarea şi funcţionarea învăţământului profesional cu durata de 2 ani.
    ART. 2
    La examenul de certificare a calificării profesionale prevăzut la art. 1 au dreptul să se înscrie absolvenţii învăţământului profesional care au finalizat stagiile de pregătire practică stabilite prin planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional.
    ART. 3
    Absolvenţii învăţământului profesional cu durata de 2 ani susţin examenul de certificare a calificării profesionale fără taxe.
    ART. 4
    (1) Perioada de desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale pentru absolvenţii învăţământului profesional se aprobă, în fiecare an şcolar, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
    (2) Pentru fiecare judeţ şi municipiul Bucureşti graficul acţiunilor de organizare şi pregătire a examenului se stabileşte, în fiecare an şcolar, prin decizie a inspectorului şcolar general.
    ART. 5
    (1) Absolvenţii învăţământului profesional primesc certificat de absolvire a ciclului inferior al liceului, portofoliul educaţional al elevului şi, la cerere, foaia matricolă.
    (2) Absolvenţii învăţământului profesional primesc şi certificatul de pregătire practică, conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei, cercetării tineretului şi sportului nr. 3.539/2012 privind aprobarea contractului de pregătire practică a elevilor din învăţământul profesional şi tehnic, care atestă activităţile desfăşurate şi rezultatele învăţării dobândite de acesta pe durata stagiilor de practică.
    (3) Absolvenţii învăţământului profesional care promovează examenul de certificare a calificării profesionale primesc, pe lângă actele şi documentele de studii menţionate la alin. (1) şi (2), certificat de calificare profesională şi suplimentul descriptiv al certificatului.

    CAP. II
    Coordonarea metodologică a examenului

    ART. 6
    (1) Coordonarea metodologică a examenelor de certificare a calificării profesionale obţinute în învăţământul preuniversitar este realizată, la nivel naţional, de Comisia Naţională de Evaluare şi Certificare - CNEC, care se constituie în fiecare an şcolar şi funcţionează în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.
    (2) În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti se constituie anual comisii judeţene/a Municipiului Bucureşti de Evaluare şi Certificare - CJEC/CMBEC.
    (3) CJEC/CMBEC stabilesc, în fiecare an şcolar, unităţile de învăţământ care organizează examenul de certificare a calificării profesionale, denumite centre de examen, având în vedere criteriile prezentate în anexa nr. 1.
    (4) În fiecare centru de examen, CJEC/CMBEC numeşte o comisie de examen.
    ART. 7
    (1) CNEC are următoarea componenţă:
    a) preşedinte: secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar;
    b) vicepreşedinţi: directorul general al Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, directorul general al Direcţiei generale învăţământ în limbile minorităţilor, directorul Direcţiei relaţia cu parlamentul şi partenerii sociali, directorul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic;
    c) secretar: un inspector de specialitate din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii;
    d) 7-9 membri: directori, şefi de serviciu, consilieri, inspectori generali de specialitate din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, parteneri sociali din Comisia de dialog social a Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectori de specialitate din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, profesori din învăţământul preuniversitar profesional şi tehnic.
    (2) Componenţa nominală a CNEC se aprobă anual, până la data de 15 decembrie, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
    ART. 8
    CNEC are următoarele atribuţii:
    a) centralizează datele cu privire la componenţa nominală a CJEC/CMBEC;
    b) instruieşte preşedinţii CJEC/CMBEC;
    c) centralizează datele privind planificarea activităţilor de organizare şi de desfăşurare a examenelor de certificare a calificării profesionale decise la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti;
    d) centralizează datele privind numărul de absolvenţi ai învăţământului profesional înscrişi la examen, pe centre de examen, unităţi de învăţământ de la care provin, domenii şi calificări profesionale;
    e) controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale;
    f) controlează modul în care îşi desfăşoară activitatea CJEC/CMBEC şi comisiile din centrele de examen;
    g) analizează modul de desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale, precum şi rezultatele obţinute de candidaţi, pe baza rapoartelor întocmite de CJEC/CMBEC, precum şi a rapoartelor întocmite de reprezentanţii CNEC;
    h) întocmeşte şi prezintă ministrului educaţiei naţionale raportul privind examenele de certificare a calificării profesionale pentru care se asigură pregătirea în învăţământul preuniversitar;
    i) propune ministrului educaţiei naţionale eventuale modificări în organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale pentru care se asigură pregătirea în învăţământul preuniversitar;
    j) dispune luarea măsurilor adecvate în situaţii excepţionale nereglementate de prezenta metodologie.
    ART. 9
    (1) CNEC poate desemna, pe o perioada stabilită de către aceasta, reprezentanţi pe lângă CJEC/CMBEC.
    (2) Reprezentantul CNEC pe lângă CJEC/CMBEC are următoarele atribuţii:
    a) controlează modul în care îşi desfăşoară activitatea CJEC/CMBEC, precum şi comisiile de examen din centrele de examen, verificând respectarea prevederilor prezentei metodologii;
    b) consiliază CJEC/CMBEC şi comisiile de examen în privinţa organizării şi desfăşurării examenului de certificare a calificării profesionale;
    c) informează CJEC sau CNEC, în cazul în care constată disfuncţii în organizarea examenului de certificare, în vederea luării deciziilor care se impun pentru respectarea prevederilor legale şi identificarea persoanelor responsabile de situaţia constatată;
    d) propune CJEC/CMBEC sau CNEC schimbări în componenţa comisiilor de examen, atunci când constată abateri de la aplicarea prevederilor prezentei metodologii, şi informează CNEC cu privire la aspectele constatate;
    e) raportează CNEC concluziile cu privire la modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale în judeţul în care a fost delegat.
    ART. 10
    (1) CJEC/CMBEC au următoarea componenţă:
    a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
    b) 4-7 vicepreşedinţi, respectiv un inspector şcolar de specialitate pentru învăţământ profesional şi tehnic, preşedintele comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social în formarea profesională sau un reprezentant al acestuia, care nu este cadru didactic, directorul agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă sau un reprezentant al acestuia, reprezentanţi ai altor parteneri sociali şi, după caz, un inspector şcolar cu responsabilităţi privind învăţământul particular şi unul pentru învăţământul în limba minorităţilor naţionale. Vicepreşedinţii se numesc astfel încât cel puţin jumătate să fie reprezentanţi ai partenerilor sociali;
    c) 1-2 secretari - cadre didactice de specialitate/ informaticieni.
    (2) Componenţa nominală a CJEC/CMBEC se aprobă anual, până la data de 15 decembrie a anului şcolar în curs, prin decizia inspectoratului şcolar general şi este valabilă pentru toate sesiunile examenelor de certificare a calificării profesionale din anul şcolar curent.
    ART. 11
    CJEC/CMBEC au următoarele atribuţii:
    a) planifică, organizează, coordonează şi răspund de desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    b) transmit CNEC, la Ministerul Educaţiei Naţionale - Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, componenţa nominală a CJEC/CMBEC, până la data de 10 ianuarie a anului şcolar în curs;
    c) elaborează şi propun spre aprobare inspectorului şcolar general graficul acţiunilor de organizare şi pregătire a examenului de certificare a calificării profesionale pentru absolvenţii învăţământului profesional;
    d) transmit unităţilor de învăţământ care au organizat învăţământ profesional în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării tineretului şi sportului nr. 3.168/2012 şi CNEC, la Ministerul Educaţiei Naţionale - Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, graficul aprobat de organizare şi pregătire a examenului de certificare a calificării profesionale, înaintea începerii semestrului al doilea al anului şcolar în curs;
    e) analizează îndeplinirea, de către unităţile de învăţământ selectate drept centre de examen, a condiţiilor pentru organizarea examenului de certificare a calificării profesionale;
    f) propun inspectorului şcolar general, spre aprobare lista unităţilor de învăţământ propuse drept centre de examen şi a unităţilor de învăţământ autorizate, arondate fiecărui centru de examen;
    g) raportează la Ministerului Educaţiei Naţionale numărul estimat de candidaţi pe centre de examen, calificări şi unităţi de învăţământ de provenienţă;
    h) solicită autorităţii judeţene de sănătate publică prezenţa personalului medical necesar în fiecare centru de examen >în timpul desfăşurării probelor de examen;
    i) se adresează în scris instituţiilor abilitate în vederea asigurării ordinii şi liniştii publice în zona centrelor de examen şi a CJEC/CMBEC în timpul desfăşurării examenului;
    j) verifică centrele de examen şi locurile de desfăşurare a probelor, luând, după caz, măsuri pentru asigurarea desfăşurării în condiţii optime a probelor de examen;
    k) verifică dotarea centrelor de examen şi a locurilor de desfăşurare a probelor şi condiţiile asigurate pentru activităţile comisiei, de comunicare cu CJEC/CMBEC, de elaborare şi multiplicare de documente, de păstrare în siguranţă a documentelor de examen etc.;
    l) transmit spre informare CNEC, la Ministerul Educaţiei Naţionale - Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, lista unităţilor de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti desemnate centre de examen şi unităţilor autorizate arondate, calificările pentru care fiecare centru de examen, organizează examen de certificare a calificării profesionale şi numărul de candidaţi înscrişi pe calificări profesionale şi unităţi de învăţământ cu cel puţin 15 zile înainte de începerea examenului;
    m) avizează lista temelor de proiect pentru fiecare calificare profesională şi unitate de învăţământ;
    n) desemnează câte un reprezentant al CJEC/CMBEC pentru fiecare centru de examen, numit monitor al calităţii examenului de certificare >a calificării profesionale, pentru a asigura monitorizarea desfăşurării întregului examen, în centrul de examen în care a fost desemnat;
    o) organizează cursuri de formare a evaluatorilor pentru examenele de certificare a calificării profesionale;
    p) analizează propunerile de membri pentru comisiile de examen înaintate de consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic; procedează la constituirea comisiilor de examen şi înaintează componenţa comisiilor de examinare inspectorului şcolar general, pentru emiterea deciziilor de numire, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea primei probe a examenului de certificare a calificării profesionale;
    q) decid, în situaţii deosebite sau la propunerea reprezentantului CNEC, schimbarea componenţei comisiilor de examen, precum şi a monitorilor de calitate; eventualele schimbări ale vicepreşedintelui, ale reprezentantului comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social în formarea profesională, ale reprezentantului agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă şi ale monitorului de calitate se fac respectând prevederile art. 10;
    r) realizează instruirea preşedinţilor comisiilor de examen cu cel mult 48 de ore înaintea primei probe a examenului de certificare >a calificării profesionale;
    s) comandă confecţionarea ştampilelor rotunde-tip pentru examenul de certificare a calificării profesionale, care au următorul conţinut: "Examen de certificare a calificării profesionale**** - C.J.E.C." (**** se completează anul în care se susţine examenul de certificare a calificării profesionale);
    ş) urmăresc aplicarea măsurilor pentru asigurarea calităţii examenului atât în activitatea unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic, cât şi în activitatea proprie;
    t) controlează modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale în centrele de examen >din judeţ/municipiul Bucureşti;
    ţ) decid, în cazuri deosebite sau la sesizarea monitorului de calitate, luarea măsurilor legale care se impun;
    u) sesizează CNEC în legătură cu situaţiile excepţionale a căror rezolvare impun decizii ale acesteia;
    v) decid, în funcţie de condiţiile de organizare/dotare/ administrare, schimbarea sau reorganizarea unui centru de examen, dacă acesta nu mai poate asigura condiţiile de calitate a desfăşurării probelor de examen, conform prevederilor standardului de pregătire profesională pentru fiecare calificare, luând toate măsurile necesare pentru redistribuirea candidaţilor la alte centre de examen, în funcţie de opţiunile exprimate şi calificările lor profesionale, în judeţul respectiv sau în judeţe limitrofe;
    w) primesc, de la comisiile de examen din centrele de examen şi de la monitorii de calitate, rapoarte detaliate privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale structurate conform anexei nr. 3;
    x) verifică prin sondaj corectitudinea desfăşurării examenului de certificare a calificării profesionale şi dispun, în cazuri întemeiate, anularea certificatelor de calificare profesională dobândite nemeritat sau prin fraudă şi declanşează procedurile de identificare, cercetare şi sancţionare a persoanelor vinovate, conform legii;

    CAP. III
    Comisiile de examen

    ART. 12
    (1) Comisiile de examen din centrele de examen au următoarea componenţă:
    a) preşedinte - directorul/directorul adjunct al unităţii de învăţământ stabilite drept centru de examen, cadru didactic de specialitate; în cazul în care niciunul dintre aceştia nu este cadru didactic de specialitate, va fi desemnat preşedinte şeful ariei curriculare Tehnologii, cadru didactic de specialitate;
    b) vicepreşedinte - reprezentantul operatorului economic pentru una dintre calificările profesionale certificate sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social pentru formarea profesională (CLDPSFP) sau un reprezentant al agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, după caz;
    c) îndrumătorul de proiect al fiecărui candidat;
    d) secretar - secretarul unităţii de învăţământ în care se organizează centrul de examen sau un cadru didactic de specialitate din respectiva unitate de învăţământ;
    e) membri evaluatori - câte 2 evaluatori externi pentru fiecare calificare profesională, din care:
    - un membru este reprezentantul operatorului economic/ instituţiei publice partenere în pregătirea practică a elevilor;
    - un membru este evaluator autorizat, extern unităţii de învăţământ, de regulă cadru didactic de specialitate din altă unitate de învăţământ decât cea din care provin absolvenţii care susţin examenul în centrul de examen.
    (2) În fiecare centru de examen, activitatea comisiei de examen este observată şi evaluată de un reprezentant desemnat de CJEC/CMBEC, numit monitor al calităţii examenului de certificare, nominalizat în decizia de constituire a comisiei de examen din acel centru.
    ART. 13
    (1) Evaluarea în cadrul examenului de certificare a calificării profesionale este realizată de membrii evaluatori ai comisiei de examen, care sunt atât evaluatori autorizaţi, externi unităţii de învăţământ, cât şi reprezentanţi ai operatorului economic/instituţiei publice partenere în pregătirea practică a elevilor.
    (2) Evaluatorii externi sunt cadre didactice de specialitate şi specialişti ai operatorilor economici sau ai instituţiilor publice care:
    a) asigură formarea profesională sau au experienţă recentă în formarea profesională pentru calificarea/calificările pentru care se organizează examenul;
    b) cunosc cerinţele standardelor de pregătire profesională, caracteristicile generale şi specifice ale procesului de predare-învăţare-evaluare ale domeniului şi ale calificărilor pentru care se organizează examenul de certificare a calificării profesionale;
    c) au experienţă în evaluarea competenţelor profesionale;
    d) au experienţă în evaluarea probelor specifice examenului de certificare a calificării profesionale.
    (3) Monitorii de calitate sunt cadre didactice de specialitate sau specialişti ai operatorilor economici sau ai instituţiilor publice care, de regulă:
    a) asigură sau sunt implicaţi în formarea profesională pentru calificarea/calificările pentru care se organizează examen în centrul de examen la care au fost numiţi;
    b) cunosc cerinţele standardelor de pregătire profesională, caracteristicile generale şi specifice ale procesului de predare-învăţare-evaluare, ale domeniului şi ale calificărilor pentru care se organizează examenul de certificare a calificării profesionale;
    c) au experienţă în evaluarea competenţelor profesionale;
    d) sunt abilitaţi şi au experienţă în monitorizarea asigurării calităţii examenelor de certificare a calificării profesionale.
    (4) Monitorii de calitate pot fi numiţi dintre cadrele didactice certificate ca evaluatori externi, care au beneficiat de pregătire specifică, care au experienţă dovedită în domeniul certificării calificării profesionale şi dintre reprezentanţii operatorilor economici sau ai instituţiilor publice implicaţi în dezvoltarea locală a învăţământului profesional şi tehnic care au încheiat parteneriate cu unităţile de învăţământ pentru pregătirea practică a elevilor. Monitorul de calitate este o persoană externă centrului de examen.
    ART. 14
    (1) Numirea comisiilor de examen din centrele de examene se face prin decizia inspectorului şcolar general, la propunerea CJEC/CMBEC.
    (2) Din comisiile de examen pot face parte numai cadrele didactice care au solicitat aceasta în scris şi au fost propuse CJEC/CMBEC de consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic.
    (3) Specialiştii care reprezintă operatori economici/instituţii publice partenere pot face parte din comisiile de examen dacă îndeplinesc criteriile cerute pentru exercitarea atribuţiilor prevăzute de metodologie.
    (4) Pot face parte din comisiile de examen numai persoanele care nu au rude, până la gradul al II-lea inclusiv, printre candidaţi. Toţi membrii comisiilor de examen au obligaţia de a da declaraţii în acest sens, care se păstrează alături de celelalte documente de examen.
    (5) Comisiile de examen din centrele de examen funcţionează în mod legal în prezenţa tuturor membrilor acestora.
    ART. 15
    Atribuţiile comisiilor de examen din centrele de examen sunt următoarele:
    a) organizează şi răspund de desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale în centrul de examen în care au fost numite;
    b) verifică respectarea condiţiilor de înscriere a candidaţilor la examenul de certificare a calificării profesionale;
    c) completează cataloagele de examen cu datele personale ale candidaţilor, cu probele de examen, data susţinerii acestora şi rezultatele finale ale fiecărui candidat;
    d) programează candidaţii pentru susţinerea probelor pe zile, ore şi pe locuri de desfăşurare a examinării;
    e) repartizează candidaţii în ordine alfabetică pentru susţinerea probelor de examen, precizând locul de desfăşurare, şi afişează, în fiecare zi de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi la locurile în care se desfăşoară probele, listele cu candidaţii ce urmează să susţină probele; repartizarea candidaţilor se afişează cu 24 de ore înainte de susţinerea probelor, cu precizarea orei la care trebuie să se prezinte candidaţii;
    f) sesizează CJEC/CMBEC situaţiile deosebite apărute în timpul desfăşurării probelor de examen în vederea luării măsurilor ce se impun;
    g) controlează, îndrumă şi asigură organizarea şi desfăşurarea corespunzătoare a probelor de examen;
    h) controlează şi îndrumă activitatea tuturor persoanelor din centrul de examen care au sarcini privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale;
    i) iau măsuri pentru ca, în spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea comisia de examen, să nu pătrundă persoane străine neautorizate;
    j) examinează şi notează performanţele candidaţilor la probele de examen;
    k) stabilesc şi afişează zilnic rezultatul examinării pentru fiecare candidat;
    l) transcriu în cataloage rezultatul evaluării probelor de examen;
    m) afişează rezultatele finale ale examenului de certificare a calificării profesionale pentru fiecare candidat declarat, după caz: "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din examen";
    n) întocmesc şi transmit CJEC/CMBEC, în termen de 5 zile de la afişarea rezultatelor finale, rapoartele cu privire la organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale în centrul de examen însoţite de statistica rezultatelor obţinute de candidaţi, conform modelului din anexa nr. 3;
    o) predau secretarului unităţii de învăţământ, cu proces-verbal, cataloagele, fişele de evaluare completate pentru fiecare candidat, autentificate de preşedintele comisiei, procesele- verbale şi celelalte documente întocmite pe durata organizării şi desfăşurării examenului de certificare a calificării profesionale.

    CAP. IV
    Înscrierea candidaţilor

    ART. 16
    (1) Înscrierea la examenul de certificare a calificării profesionale se face prin cerere scrisă de înscriere. Cererea, în care se precizează calificarea profesională pentru care se solicită înscrierea la examenul de certificare, este depusă de elevii care finalizează în anul şcolar curent cursurile învăţământului profesional şi este înregistrată la secretariatul unităţii de învăţământ, înainte de începutul semestrului al doilea al anului şcolar.
    (2) Pe baza cererilor înregistrate, secretarul/secretarul-şef al unităţii de învăţământ întocmeşte lista provizorie cu elevii înscrişi pentru susţinerea examenului de certificare a calificării profesionale, pe domenii şi calificări profesionale. Situaţia numerică a solicitărilor de înscriere la examenul de certificare a calificării profesionale, pe domenii şi calificări, este transmisă de directorul unităţii de învăţământ CJEC/CMBEC, la începutul semestrului al doilea al anului şcolar.
    (3) Candidaţii vor fi admişi să susţină examenul de certificare a calificării profesionale numai dacă dosarul de înscriere este complet.
    (4) Dosarul de înscriere, care trebuie să fie completat cel mai târziu înaintea predării documentelor examenului comisiei de examen, cuprinde:
    a) cerere de înscriere;
    b) certificat de naştere - în copie certificată ca fiind conformă cu originalul;
    c) copie certificată ca fiind conformă cu originalul de pe actul/documentul prin care candidatului i s-a schimbat numele înscris în certificatul de naştere (dacă este cazul);
    d) actul de identitate (pentru conformitate) - în copie certificată ca fiind conformă cu originalul (dacă este cazul);
    e) foaie matricolă şi certificatul de pregătire practică a candidatului sau dovada că acesta a parcurs şi a promovat curriculumul aprobat pentru calificarea profesională pentru care a solicitat certificarea, în original şi copie certificată ca fiind conformă cu originalul;
    f) declaraţie pe propria răspundere a candidatului că a luat la cunoştinţă şi că va respecta normele de protecţia muncii şi pe cele igienico-sanitare care reglementează utilizarea corectă şi în siguranţă a echipamentelor, a sculelor, dispozitivelor şi verificatoarelor, a posturilor de lucru, a instrumentelor, a substanţelor etc., pe durata desfăşurării probelor de examen, că va respecta cerinţele particulare ale locului în care se vor desfăşura probele de examen, afişate sau prezentate de persoanele autorizate.
    ART. 17
    (1) Înscrierea la examenul pentru certificarea calificării profesionale a candidaţilor din unităţile de învăţământ autorizate se face la centrul de examen la care acestea au fost arondate de către CJEC/CMBEC, după stabilirea centrelor de examen. Arondarea se face la solicitarea scrisă a directorului unităţii de învăţământ, însoţită de o copie, certificată prin semnătura directorului şi ştampila unităţii de învăţământ, de pe documentul de autorizare a cursurilor pentru calificările profesionale pentru care se solicită înscrierea absolvenţilor în vederea susţinerii examenului.
    (2) Înscrierea absolvenţilor unităţilor de învăţământ autorizate la examenul pentru certificarea calificării profesionale se face pe baza:
    - tabelelor cu elevii absolvenţi, care cuprind următoarele date: numele şi prenumele elevilor, calificarea profesională în care s-au pregătit, semnăturile elevilor şi a dirigintelui, certificate prin semnătura directorului şi ştampila unităţii de învăţământ;
    - dosarelor de înscriere ale candidaţilor, care cuprind documentele prevăzute de art. 16 alin. (4).
    ART. 18
    (1) Candidaţii care provin din seriile anterioare anului în care se susţine examenul sau care au finalizat studiile în altă localitate decât cea în care au domiciliul actual solicită, în scris, aprobarea CJEC/CMBEC pentru înscrierea la examen, anexând cererii o copie de pe foaia matricolă, certificată de unitatea emitentă ca fiind conformă cu originalul.
    (2) Înscrierea se face la unitatea de învăţământ stabilită de CJEC/CMBEC, în funcţie de calificarea profesională, pe baza documentelor prevăzute de art. 16 alin. (4), la care se adaugă aprobarea CJEC/CMBEC de înscriere pentru susţinerea examenului. Înscrierea se finalizează cel târziu până la începutul semestrului al II-lea al anului şcolar, prin depunerea documentelor menţionate anterior şi alegerea temei de proiect.
    (3) Unităţile de învăţământ la care candidaţii aflaţi în situaţiile descrise de alin. (1) vor susţine examenul vor acorda asistenţă şi îndrumare pentru pregătirea examenului.
    ART. 19
    (1) Directorii unităţilor de învăţământ desemnate centre de examen transmit situaţia centralizată a cererilor şi a dosarelor de înscriere depuse pe domenii şi calificări profesionale inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti - CJEC/CMBEC cu cel puţin 15 zile înainte de începerea examenului de certificare.
    (2) Directorii unităţilor de învăţământ care organizează învăţământ profesional iau măsuri pentru informarea candidaţilor şi a tuturor persoanelor interesate asupra prevederilor prezentei metodologii şi a graficului de desfăşurare a examenului.
    ART. 20
    Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti - CJEC/CMBEC întocmesc situaţia finală centralizată la nivel judeţean privind numărul înscrierilor la examenul de certificare a calificării profesionale pe domenii, calificările profesionale pentru care se organizează examen de certificare şi repartiţia numerică a candidaţilor pe centre de examen şi unităţi de învăţământ arondate.

    CAP. V
    Conţinutul examenului

    ART. 21
    Examenul pentru obţinerea certificatului de calificare profesională pentru absolvenţii învăţământului profesional constă într-o probă practică, realizarea unui proiect pe durata ultimului semestru de pregătire, şi o probă orală, prezentarea şi susţinerea proiectului.
    ART. 22
    (1) Proba practică, realizarea proiectului, are ca scop activarea şi evidenţierea specifică, în funcţie de tema proiectului, a unităţilor de competenţe tehnice generale, a unităţilor de competenţe tehnice specializate şi a celor cheie, relevante pentru demonstrarea dobândirii calificării respective. Prin executarea de către candidat a proiectului pe durata unui semestru, pe parcursul perioadei sale de formare, precum şi prin realizarea prezentării scrise şi prin susţinerea orală a proiectului în situaţia de examen este evidenţiată dobândirea unui număr semnificativ de competenţe specifice calificării, conform standardului de pregătire profesională.
    (2) Proba orală, de prezentare şi de susţinere a proiectului, are scopul de a pune candidatul să demonstreze, în condiţii de examen, dobândirea unor competenţe-cheie şi tehnice, prevăzute în standardul de pregătire profesională, care sunt în legătură cu capacitatea de comunicare, incluzând utilizarea corectă a termenilor de specialitate, argumentarea multicriterială a soluţiilor din punct de vedere tehnic, economic, ecologic etc., prezentarea argumentată a calităţilor produsului sau serviciului realizat, prezentarea din perspectivă antreprenorială a posibilităţilor de utilizare a unora dintre rezultatele proiectului, într-un mod integrat şi raportat la tema de proiect.
    ART. 23
    (1) Proiectul este elaborat individual. Pot fi realizate şi proiecte în echipă, dar în acest caz se vor stabili sarcini distincte, clar delimitate pentru fiecare candidat în parte, pe baza tematicii stabilite şi aprobate. Susţinerea proiectului se va face individual de către fiecare candidat.
    (2) Temele proiectelor, pentru fiecare calificare profesională, sunt propuse la nivelul unităţilor de învăţământ care şcolarizează şi au absolvenţi ai învăţământului profesional, sunt aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ şi avizate de CJEC/CMBEC.
    (3) Pentru fiecare calificare profesională, toate temele propuse trebuie să se încadreze în totalitate în prevederile standardului de pregătire profesională corespunzător.
    (4) Temele şi amploarea proiectelor sunt alese astfel încât, pentru realizarea lor, candidaţii trebuie să se documentează, să planifice realizarea sarcinii de lucru, să execute, să evalueze produsul sau serviciul realizat şi propria activitate, să propună modalităţi de promovare şi valorificare a rezultatelor activităţilor desfăşurate.
    (5) Realizarea proiectului trebuie să implice elevii să acceseze surse diverse de documentare şi să se documenteze, să analizeze sarcina de lucru, să rezolve problemele teoretice şi practice legate de îndeplinirea cerinţelor, să propună soluţii de realizare, să calculeze resursele materiale necesare, să aleagă utilaje, scule, aparate, verificatoare, echipamente etc. necesare pentru realizarea sarcinilor în siguranţă, cu respectarea normativelor specifice, să execute diverse operaţii specifice calificării conform cerinţelor tehnologice, să verifice îndeplinirea cerinţelor de calitate, să întocmească documente de proiectare şi execuţie, să folosească termeni specifici în demonstrarea argumentată a îndeplinirii sarcinii, să argumenteze eficienţa economică şi posibilităţile de valorificare a acesteia.
    (6) Unele dintre activităţile de realizare a proiectului se realizează la operatorul economic/instituţia publică parteneră în pregătirea practică a elevilor.
    (7) Fiecare candidat realizează proiectul sub îndrumarea unui cadru didactic desemnat de unitatea de învăţământ. Pot fi îndrumători de proiect cadrele didactice de specialitate care au în norma de predare module din curriculumul de specialitate al calificării profesionale pentru care se organizează examenul de certificare. Îndrumătorii de proiect sunt, de regulă, cadre didactice de specialitate cu experienţă în evaluarea competenţelor profesionale, care dau dovadă de obiectivitate, corectitudine, flexibilitate, respect, responsabilitate.
    (8) Îndrumătorul de proiect are următoarele obligaţii:
    a) face cunoscute din timp temele pentru proiectele elevilor din învăţământul profesional, precum şi competenţele care se au în vedere prin execuţia şi susţinerea proiectului, conform standardului de pregătire profesională pentru fiecare calificare;
    b) oferă consultanţă şi sprijin elevilor în alegerea temei pentru proiect;
    c) recomandă bibliografia minimală, precum şi documentaţia necesară executării proiectului, definitivează, împreună cu fiecare candidat pe care îl îndrumă, planul şi etapele de elaborare a proiectului şi le discută în detaliu cu candidatul;
    d) oferă consultaţii, îndrumă şi monitorizează, pe tot parcursul realizării proiectului, activitatea elevilor îndrumaţi, progresul în realizarea proiectului, precum şi modul de redactare a părţii scrise şi a prezentării acestuia;
    e) se asigură că fiecare candidat al cărui proiect îl coordonează îşi elaborează singur proiectul, atât partea practică, de execuţie, cât şi partea scrisă, de tehnoredactare şi realizare a prezentării şi susţinerii proiectului;
    f) susţine cel puţin 5 întâlniri de monitorizare a progresului în realizarea proiectului cu fiecare candidat, conform planificării individuale şi consemnează observaţiile pe fişa individuală de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale;
    g) acordă şi asigură, pe tot parcursul pregătirii şi execuţiei proiectului, sprijinul specific necesar eventualilor candidaţi cu cerinţe educaţionale speciale, conform necesităţilor impuse de tipul de cerinţă educaţională;
    h) în vederea realizării proiectelor, cadrele didactice care îndrumă proiecte pot solicita conducerii unităţii de învăţământ organizarea unui program de consultaţii, care să fie realizate şi de către alte cadre didactice şi specialişti reprezentanţi ai operatorilor economici sau ai instituţiilor publice partenere, pentru a le facilita elevilor accesul la informaţiile necesare;
    i) completează, pentru fiecare candidat, fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii acestuia (părţile I-III, destinate monitorizării activităţilor elevului), asumându-şi responsabilitatea pentru aprecierile şi pentru observaţiile consemnate.
    (9) Comisia metodică de specialitate din fiecare unitate de învăţământ ţine la zi evidenţa îndrumătorilor de proiect şi a temelor proiectelor realizate în anii anteriori, pentru a asigura propunerea unor teme care să permită candidaţilor realizarea unor proiecte personale originale.
    ART. 24
    (1) Proba orală este complementară probei practice şi vizează demonstrarea de către candidat, în condiţii de examen extern, a unor competenţe-cheie, tehnice generale şi specializate, prevăzute prin standardul de pregătire profesională.
    (2) Proba orală de prezentare şi susţinere a proiectului se desfăşoară la operatorul economic/instituţia publică parteneră în pregătirea practică a elevilor şi include prezentarea produselor/serviciilor realizate în cadrul proiectului şi, după caz, demonstraţii practice. În condiţiile în care, în perioada de desfăşurare a examenului, nu sunt disponibile spaţiile adecvate de la operatorul economic/instituţia publică parteneră, proba se poate desfăşura în laboratoare, în ateliere sau în spaţii amenajate corespunzător susţinerii probei la unitatea de învăţământ desemnată centru de examen.
    (3) Membrii evaluatori ai comisiei, de regulă după prezentarea proiectului, adresează o serie de întrebări formulate în legătură cu unele aspecte teoretice sau practice esenţiale ale proiectului şi ale calificării profesionale, cu experienţele practice prezentate de candidat sau referitoare la activitatea candidatului de realizare a proiectului.
    ART. 25
    (1) Rezultatul final al candidaţilor la examenul de certificare a calificării profesionale este stabilit prin aprecierea globală a tuturor activităţilor de realizare a proiectului, incluzând prezentarea şi susţinerea proiectului.
    (2) Rezultatul examenului poate fi "admis", "respins", "neprezentat" sau "eliminat din examen".

    CAP. VI
    Organizarea şi desfăşurarea examenului

    ART. 26
    (1) Candidaţii realizează, pentru examenul de certificare a calificării profesionale, un proiect care abordează o temă aleasă dintr-o listă stabilită la nivelul unităţii de învăţământ. Temele de proiect pentru fiecare calificare profesională sunt propuse de cadrele didactice de specialitate, avizate de comisia metodică de specialitate şi definitivate împreună sau după consultarea reprezentanţilor operatorilor economici/instituţiilor publice cu care unitatea de învăţământ are încheiată convenţie privind pregătirea practică.
    (2) Temele proiectelor trebuie să se încadreze obligatoriu în curriculumul pentru calificarea profesională respectivă, realizarea proiectelor necesitând integrarea obiectivelor curriculare a mai multor module, şi să se raporteze într-un mod direct şi transparent la standardul de pregătire profesională corespunzător. Competenţele dovedite prin realizarea proiectului trebuie să fie clar precizate şi specificate în fişa de evaluare a fiecărui candidat.
    (3) Pentru alegerea temei de proiect, candidaţii consultă tematica afişată şi optează pentru una dintre teme. Opţiunea candidatului se face în scris, la secretariatul unităţii de învăţământ. Validarea opţiunilor pentru temele de proiect necesită acceptul îndrumătorului proiectului şi pe cel al responsabilului ariei curriculare Tehnologii, pentru fiecare candidat în parte.
    (4) Lista finală a temelor de proiect pentru fiecare calificare profesională, avizată de CJEC/CMBEC, se aprobă de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.
    (5) Aprobarea opţiunilor pentru temele proiectelor, precum şi a îndrumătorilor acestora se face de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ înainte de începutul semestrului al doilea al anului şcolar. La nivelul unităţii de învăţământ se publică listele finale aprobate, care vor menţiona domeniul specializării, calificarea profesională, numele şi prenumele îndrumătorului şi ale candidatului.
    (6) La începutul semestrului al doilea al anului şcolar, şeful comisiei metodice de specialitate din fiecare unitate de învăţământ cu absolvenţi ai învăţământului profesional înscrişi la examen de certificare pentru obţinerea certificatului de calificare profesională are responsabilitatea:
    a) să instruiască îndrumătorii cu privire la responsabilităţile şi modul în care se realizează îndrumarea candidaţilor;
    b) să prezinte îndrumătorilor de proiect fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale (anexa nr. 2);
    c) să le explice îndrumătorilor de proiect cum trebuie folosită fişa de evaluare, drept instrument de monitorizare a progresului activităţilor de realizare a proiectului, pe tot parcursul derulării acestuia;
    d) să le prezinte îndrumătorilor de proiect modul în care trebuie înscrise observaţiile şi aprecierile în fişa de evaluare (părţile I-III);
    e) să le detalieze îndrumătorilor de proiect procedurile de finalizare a îndrumării, termenul şi modul de predare a fişei de evaluare completate cu observaţiile şi aprecierile îndrumătorului.
    ART. 27
    (1) Realizarea proiectului, elaborarea şi redactarea prezentării şi susţinerii proiectului reprezintă un demers integrator, complex, pe parcursul căruia candidatul face dovada dobândirii competenţelor descrise prin standardul de pregătire profesională, agregate într-un mod specific în module de specialitate şi corelate cu tema proiectului şi planul său de abordare.
    (2) Candidaţii sunt sprijiniţi de îndrumătorul de proiect să furnizeze dovezi consistente privind competenţele profesionale dobândite în timpul realizării practice a tuturor activităţilor şi operaţiilor proiectului. În acest sens, îndrumătorul de proiect va prezenta fiecărui candidat îndrumat modul în care va fi evaluat, îi face cunoscută fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale, îi explică modul în care sunt înscrise observaţiile şi aprecierile din fiecare parte a fişei şi modul în care se desfăşoară examenul şi se stabileşte rezultatul final.
    (3) În realizarea proiectului elevii sunt îndrumaţi şi sprijiniţi să se documenteze, identificând şi accesând diverse surse de documentare, să analizeze cerinţele temei şi să propună soluţii pentru problemele teoretice şi practice legate de îndeplinirea acestora, să calculeze resursele materiale necesare, să aleagă utilaje, scule, aparate, verificatoare, echipamente etc. necesare pentru realizarea sarcinilor în siguranţă, cu respectarea normativelor specifice, să execute operaţii specifice calificării conform cerinţelor tehnologice, să verifice calitatea execuţiei, să întocmească documente de proiectare şi execuţie, să folosească termeni specifici în demonstrarea argumentată a îndeplinirii sarcinii, să argumenteze eficienţa economică şi posibilităţile de valorificare a acesteia.
    (4) Operaţiile de execuţie necesare finalizării proiectului, proba practică a examenului, se realizează atât la operatorul economic/instituţia publică parteneră, cât şi în spaţiile unităţii de învăţământ (laboratoare, ateliere, loturi şcolare etc.).
    ART. 28
    (1) Realizarea proiectului, proba practică a examenului de certificare a competenţelor profesionale, se face individual de către fiecare candidat, sub coordonarea îndrumătorului de proiect, pe durata semestrului al doilea al anului şcolar curent, conform unei planificări stabilite la debutul activităţii.
    (2) În timpul realizării proiectului, candidaţii au cel puţin 5 întâlniri planificate cu îndrumătorul de proiect. Cu acest prilej sunt apreciate dovezile privind dobândirea competenţelor precizate în partea I a fişei de evaluare, precum şi progresul în realizarea proiectului. Informaţiile sunt consemnate în fişă şi îi sunt solicitate candidatului noi dovezi asociate activităţilor necesare finalizării proiectului şi pentru susţinerea consistentă a evaluării.
    (3) Pentru examinare, candidatul se prezintă cu prezentarea scrisă a proiectului şi, după caz, cu obiectul/produsul proiectului executat. Comisia are la dispoziţie fişa de evaluare completată cu datele privind monitorizarea progresului proiectului (partea I) şi aprecierile îndrumătorului de proiect privind calitatea activităţii candidatului (partea a II-a) şi calitatea proiectului (partea a III-a), susţinute de argumentele înscrise în rubrica "Observaţii".
    ART. 29
    (1) Pentru prezentarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute în îndeplinirea cerinţelor specifice tematicii abordate în cadrul proiectului fiecare candidat elaborează şi redactează prezentarea proiectului.
    (2) Redactarea prezentării proiectului implică selectarea aspectelor esenţiale privind activităţile desfăşurate, operaţiile specifice calificării profesionale realizate, soluţiile adoptate, justificarea lor şi rezultatele obţinute, evidenţierea contribuţiei personale şi aspectele originale, personale sau de noutate promovate în realizarea proiectului. Textul tehnoredactat trebuie să se încadreze în 10-20 de pagini (la care se adaugă eventualele anexe) şi trebuie să respecte următoarea structură:
    a) pagina de titlu cu: datele de identificare ale unităţii de învăţământ, ale candidatului, ale îndrumătorului de proiect; anul de absolvire, domeniul calificării şi calificarea profesională;
    b) cuprinsul;
    c) argumentul: maximum două pagini, în care se sintetizează aspectele teoretice şi cele practice pe care le abordează, în relaţie directă cu utilitatea pentru calificarea respectivă;
    d) conţinutul propriu-zis, structurat astfel încât să pună în valoare scopul şi obiectivele proiectului, problemele practice soluţionate, perspectiva personală a candidatului în abordarea temei, precum şi utilitatea practic-aplicativă a soluţiilor găsite de către candidat;
    e) bibliografia;
    f) anexele: desene, schiţe, fotografii ale produselor, rezultatele determinărilor de laborator, descrierea experimentelor, fişele de observaţie, prezentarea şi analiza unor secvenţe din procesul tehnologic, rezultatele măsurătorilor, prelucrări de date, statistici, elemente de proiectare, documentaţia tehnică întocmită etc.
    (3) Îndrumătorii se vor asigura că proiectul este tehnoredactat în conformitate cu regulile decise la nivelul unităţii de învăţământ: tip hârtie, margini, font, spaţiere, mărime literă, paragraf etc.
    (4) Pentru proba orală, candidaţii sunt sprijiniţi să realizeze o cât mai convingătoare prezentare şi susţinere a proiectului utilizând facilităţile TIC, vizionarea produselor sau a dovezilor privind serviciile realizate, demonstraţiile practice etc.
    (5) În vederea asigurării desfăşurării activităţilor de realizare a proiectelor şi a tehnoredactării de către fiecare candidat a prezentării în scris a proiectului, conducerea unităţii de învăţământ şi comisia metodică de specialitate vor alcătui, de comun acord cu îndrumătorul de proiect, un grafic de acces în laboratoarele de informatică sau în laboratoarele/atelierele de specialitate din unitatea de învăţământ.
    (6) Prezentarea în scris a proiectului, însoţită de fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale, completată cu aprecieri şi observaţii privind monitorizarea activităţilor de realizare a proiectului (primele 3 părţi), este depusă de îndrumătorul de proiect la secretariatul unităţii de învăţământ cu o săptămână înainte de finalizarea cursurilor claselor terminale ale învăţământului profesional şi primeşte un număr de înregistrare. După susţinerea orală, proiectul împreună cu fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale completată (părţile I-IV) se arhivează de către unitatea de învăţământ, pentru o perioadă de 3 ani.
    ART. 30
    (1) Conducerile tuturor unităţilor de învăţământ cu elevi care solicită certificarea calificării profesionale împreună cu operatorul economic sau, după caz, instituţia publică parteneră în pregătirea practică a elevilor asigură condiţii adecvate pentru realizarea proiectelor şi pentru pregătirea probelor de examen.
    (2) Conducerile unităţilor de învăţământ desemnate centre de examen asigură desfăşurarea în bune condiţii a probelor de examen punând la dispoziţia comisiei de examen spaţiile, dotările, consumabilele şi accesul la serviciile de comunicare strict necesare.
    ART. 31
    (1) După instruirea realizată de CJEC/CMBEC, preşedintele întruneşte comisia de examen în centrul de examen, preia documentele de examen, verifică locurile de desfăşurare a probelor şi instruieşte membrii comisiei.
    (2) Pe baza listei cu temele de proiect, pusă la dispoziţie de către secretariatul unităţii de învăţământ desemnate centru de examen, comisia de examen primeşte toate proiectele candidaţilor înscrişi pentru susţinerea examenului însoţite de fişa de evaluare completată. Comisia verifică dacă, pentru fiecare candidat, sunt completate primele 3 părţi ale fişei de evaluare de către îndrumătorul de proiect şi semnate de candidat.
    (3) Candidaţii înscrişi sunt programaţi de comisia de examen să susţină probele de examen în ordine alfabetică, pe calificări profesionale, indiferent de unitatea de învăţământ de provenienţă. În cazul în care candidaţii provin de la unităţi de învăţământ din alte localităţi, programarea unor probe ale examenului de certificare a calificării profesionale se poate face astfel încât toţi candidaţii din aceeaşi localitate să susţină probele în aceeaşi zi.
    ART. 32
    (1) Desfăşurarea probei orale se poate realiza atât la operatorul economic/instituţia publică parteneră, cât şi în spaţiile unităţii de învăţământ, în spaţii care permit, după caz, demonstraţii practice şi prezentarea optimă a rezultatelor proiectului.
    (2) Locurile în care se susţin probele de examen sunt, în prealabil, adaptate acestor activităţi prin:
    - asigurarea dotării corespunzătoare desfăşurării probelor, conform cerinţelor specifice fiecărei calificări profesionale şi tematicii proiectelor;
    - afişarea, la locul de desfăşurare a probelor, a listei nominale cu candidaţii care susţin proba în ziua respectivă şi a prevederilor care îi informează pe aceştia că pătrunderea cu materiale ajutătoare la locul de desfăşurare a probei, frauda sau tentativa de fraudă, precum şi nerespectarea normelor de sănătate şi securitate a muncii atrag eliminarea din examen.
    ART. 33
    (1) Pentru evaluarea probei practice, membrii evaluatori citesc prezentarea fiecărui proiect, analizează şi corelează observaţiile personale cu observaţiile şi aprecierile îndrumătorului de proiect consemnate în fişa de evaluare (părţile I-III).
    (2) În legătură cu proiectul prezentat de fiecare candidat, în urma analizei, membrii evaluatori îşi pregătesc individual un număr de întrebări pentru a le adresa candidatului examinat, după prezentarea şi susţinerea proiectului, formulate astfel încât răspunsurile să orienteze luarea unei decizii în apreciere.
    ART. 34
    (1) Pentru prezentarea şi susţinerea proiectului se acordă fiecărui candidat 15 minute. Membrii evaluatori solicită candidatului precizări şi lămuriri, de regulă după ce acesta a prezentat proiectul. În partea a IV-a a fişei de evaluare sunt consemnate întrebările adresate, precum şi aprecierea răspunsurilor date de candidat însoţite de argumentele consemnate în rubrica "Observaţii".
    (2) Întrebările adresate au în vedere aspecte legate de criteriile din fişa de evaluare, de unele observaţii şi aprecieri ale îndrumătorului de proiect consemnate în fişa de evaluare, de activităţile desfăşurate de candidat pentru realizarea proiectului şi a susţinerii sale orale.
    (3) După susţinerea proiectului, se completează, pentru candidatul respectiv, partea a IV-a a fişei de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale. Completarea se face de către unul dintre membrii evaluatori şi reflectă decizia majoritară a comisiei.
    ART. 35
    (1) Evaluarea candidatului se realizează prin aprecierea globală a activităţilor desfăşurate, a calităţii proiectului, a susţinerii sale orale şi a răspunsurilor furnizate de candidat la întrebările adresate.
    (2) Pentru prezentarea şi susţinerea proiectului, partea a IV-a a fişei de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale, aprecierea se face prin "da", respectiv "nu", consemnate în coloanele respective. Stabilirea rezultatului final, "admis" sau "respins", se consemnează prin bifare în fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale.
    (3) Calificativul obţinut de candidat este "admis"sau "respins" în situaţia în care cei 2 membri evaluatori ai comisiei de examen au apreciat şi au acordat acelaşi calificativ.
    (4) Dacă între aprecierile iniţiale ale celor 2 evaluatori există diferenţe care nu permit stabilirea consensului privind rezultatul final, în prezenţa vicepreşedintelui comisiei se reia analiza proiectului, se argumentează aprecierile individuale ale evaluatorilor focalizate pe criteriile privind calitatea proiectului reflectată atât de aprecierile şi observaţiile din partea a III-a a fişei de evaluare, cât şi de aprecierea individuală a prezentării scrise a proiectului, precum şi a prestaţiei candidatului în prezentarea şi susţinerea proiectului, respectiv a răspunsurilor furnizate de candidat la întrebările comisiei. Calificativul final este cel stabilit prin consens de cei 2 evaluatori.
    (5) Rezultatul examenului de certificare, consemnat în fişa de evaluare a proiectului şi a susţinerii orale, completată pentru fiecare candidat, se afişează în ziua susţinerii probei orale (susţinerea proiectului) şi nu poate fi contestat.
    ART. 36
    Proiectele şi fişele de evaluare sunt documente de examen şi sunt gestionate conform procedurilor descrise la art. 29.
    ART. 37
    (1) După ce toţi candidaţii dintr-o serie au fost examinaţi, calificativele finale se înscriu în catalog, pentru fiecare candidat, în prezenţa întregii comisii de examen, de către secretarul comisiei, cu cerneală sau pastă albastră. Eventualele corecturi de transcriere a calificativelor finale în cataloagele de examen se fac cu cerneală roşie de către persoana care a greşit, sub semnătură, iar preşedintele comisiei contrasemnează şi ştampilează.
    (2) La sfârşitul fiecărei zile de examen, fişele de evaluare nominale, completate pentru fiecare candidat, cataloagele şi celelalte documente întocmite se predau cu proces-verbal preşedintelui sau vicepreşedintelui pentru a fi păstrate în siguranţă în dulapuri/fişete metalice, închise şi sigilate. Procesele-verbale fac parte din documentele de examen şi se păstrează în acelaşi regim cu cataloagele de examen.
    (3) Cheile şi sigiliul de la fişetele în care sunt depozitate documentele examenului de certificare a competenţelor profesionale pentru obţinerea certificatului de calificare profesională se păstrează separat de către preşedinte şi vicepreşedinte.

    CAP. VII
    Stabilirea şi comunicarea rezultatelor

    ART. 38
    (1) Sunt declaraţi "admişi" şi vor primi certificatul de calificare profesională de nivel 2 candidaţii care obţin rezultatul final "admis".
    (2) Candidaţii care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de alin. (1) sunt declaraţi "respinşi" sau, după caz, "neprezentaţi" sau "eliminaţi din examen".
    (3) Sunt declaraţi "eliminaţi din examen" candidaţii care prin nerespectarea normelor specifice locului de desfăşurare a probelor de examen pun în pericol propria lor securitate şi a altor persoane sau generează potenţiale situaţii de urgenţă. Pentru fiecare candidat eliminat din examen, comisia de examen întocmeşte proces-verbal de constatare a faptelor săvârşite de candidat, însoţit de dovezi şi de justificarea deciziei comisiei. Procesul-verbal este semnat de toţi membrii comisiei de examen.
    (4) Candidaţilor declaraţi "respinşi" sau "eliminaţi din examen" li se consemnează rezultatul în foaia matricolă.
    ART. 39
    (1) După încheierea probelor de examen şi după completarea fişei de evaluare pentru fiecare candidat şi a cataloagelor de examen, se comunică rezultatul final al examenului prin afişare la avizier a listelor nominale finale.
    (2) Listele nominale care se întocmesc pentru comunicarea rezultatelor finale ale examenului de certificare a calificării profesionale cuprind: numele şi prenumele candidaţilor şi rezultatul final obţinut, respectiv "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din examen", după caz. Un candidat se consideră "neprezentat", dacă a absentat la cel puţin una dintre probele de examen.
    (3) Listele nominale finale se întocmesc separat pentru fiecare calificare pentru care s-a organizat examen de certificare a calificării profesionale, în centrul de examen.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 40
    (1) Comisiile de examen au obligaţia să informeze în cel mai scurt timp CJEC/CMBEC cu privire la situaţiile neprevăzute, speciale sau la neregulile constatate în organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare.
    (2) CJEC/CMBEC au obligaţia să informeze în cel mai scurt timp CNEC cu privire la situaţiile excepţionale, nereglementate de prezenta metodologie, apărute în organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare, în vederea luării deciziilor care se impun.
    ART. 41
    (1) Toate documentele referitoare la examenul de certificare a calificării profesionale din cadrul centrelor de examen se păstrează în arhiva instituţiei timp de 3 ani, cu excepţia cataloagelor, care se păstrează permanent.
    (2) Copii ale cataloagelor de examen certificate de preşedintele comisiei de examen vor fi transmise unităţilor de învăţământ arondate, pentru afişarea rezultatelor şi pentru eliberarea certificatelor, conform prevederilor legale.
    ART. 42
    (1) Raportul comisiei de examen din centrul de examen privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale, precum şi rezultatele examenului de certificare a calificării profesionale se transmit inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti - CJEC/CMBEC, pe cale electronică şi în scris, în termen de 5 zile de la finalizarea examenului de certificare.
    (2) Raportul prevăzut la alin. (1) se întocmeşte după modelul prevăzut în anexa nr. 3.
    ART. 43
    (1) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti - CJEC/CMBEC analizează organizarea şi desfăşurarea examenelor de certificare a competenţelor profesionale şi întocmesc un raport general care, după aprobarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, se trimite, în formă electronică şi în scris, CNEC şi Ministerului Educaţiei Naţionale - Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii.
    (2) Raportul prevăzut la alin. (1) se întocmeşte după structura prevăzut în anexa nr. 3. Un exemplar al raportului anual se trimite şi tuturor unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic din judeţ.
    ART. 44
    (1) Respectarea prezentei metodologii de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale este obligatorie pentru toate persoanele implicate în organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare.
    (2) Încălcarea dispoziţiilor prezentei metodologii de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare se sancţionează conform prevederilor legale.
    (3) Cadrele didactice sancţionate conform dispoziţiilor alin. (2) pierd dreptul de a participa la examenele de certificare a calificării profesionale din anul următor, ca membri în comisiile prevăzute de prezenta metodologie de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale.
    (4) Constatarea de nereguli grave sau repetate în desfăşurarea activităţii uneia dintre comisiile prevăzute de prezenta metodologie de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale atrage diminuarea cu 20-70% a indemnizaţiei vicepreşedintelui şi a preşedintelui acesteia.
    ART. 45
    Candidaţii care au fost înscrişi la examenul de certificare a calificării profesionale fără a îndeplini condiţiile legale de înscriere la acesta, care au beneficiat de părtinire frauduloasă dovedită sunt eliminaţi din examen, pierzând sesiunea respectivă, sau, după caz, li se anulează actele de studii obţinute fraudulos.
    ART. 46
    Colectarea unor fonduri materiale sau băneşti de la candidaţi, de la părinţii sau de la rudele acestora este cu desăvârşire interzisă. Încălcarea acestei dispoziţii atrage sancţionarea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
    ART. 47
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrată din prezenta metodologie.

    ANEXA 1
    la metodologie

                        STABILIREA CENTRELOR DE EXAMEN

    Centrele de examen se nominalizează prin decizie a inspectorului şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi funcţionează în unităţi de învăţământ acreditate din judeţ/municipiul Bucureşti care au absolvenţi ai învăţământului profesional.
    La centrele de examen pot susţine examenul de certificare a calificării profesionale candidaţii care au absolvit învăţământul profesional la unitatea de învăţământ şi care provin de la unităţile de învăţământ autorizate arondate centrului de examen şi numai pentru calificările profesionale stabilite prin decizie.
    Candidaţii din seriile anterioare sau care au absolvit învăţământul profesional în altă localitate pot susţine examenul în centrul de examen numai cu aprobarea comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare (CJEC/CMBEC).
    Centrele de examen îndeplinesc următoarele condiţii generale obligatorii pentru asigurarea calităţii examenelor de certificare a calificării profesionale:
    - pot asigura, în spaţiile proprii sau ale operatorilor economici/instituţiilor publice partenere, condiţii optime de desfăşurare a probelor de examen, de regulă cât mai apropiate de condiţiile de muncă de la operatorii economici;
    - pot asigura desfăşurarea activităţilor specifice comisiilor de examen în condiţii optime, precum şi securitatea documentelor comisiei;
    - au experienţă recunoscută pe piaţa locală a muncii în pregătirea profesională.
    Desemnarea centrelor de examen se face după ce asigurarea condiţiilor de examen este verificată şi confirmată de reprezentanţii sau delegaţii desemnaţi de CJEC/CMBEC.
    Monitorul de calitate, după numire, vizitează centrul de examen înainte de începerea probelor de examen, verifică şi informează CJEC/CMBEC cu privire la condiţiile asigurate pentru desfăşurarea examenului.

    ANEXA 2
    la metodologie

    MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE

                               FIŞĂ DE EVALUARE
             Examenul de certificare a calificării profesionale a
          absolvenţilor învăţământului profesional cu durata de 2 ani
                   Sesiunea: ...................

    Centrul de examen: Calificarea profesională:
    ............................ ...................................
    - -
    ............................ ...................................

    Numele şi prenumele candidatului: Unitatea de învăţământ absolvită:
    ............................ ...................................
    - -
    ............................ ...................................

    Tema proiectului:
    .......................................................................
    -
    Numele, prenumele şi specializarea îndrumătorului de proiect:
    .......................................................................
    -

                                PARTEA I
             Monitorizarea progresului în realizarea proiectului*1)

    1. Data începerii activităţilor de realizare a proiectului:
    2. Competenţele vizate/implicate în realizarea proiectului*2):
    -
    -
    -
    3. Stabilirea planului activităţilor individuale ale candidatului pentru realizarea proiectului:

    Data:....................................

    Semnătura candidatului..............................
    Semnătura îndrumătorului ...........................

    4. Stabilirea planului de redactare a proiectului - prezentarea scrisă şi susţinerea proiectului
    - Perioada:
    - Revizuit:
    - Forma finală acceptată de îndrumător:
    5. Întâlniri pentru monitorizarea proiectului (cel puţin 5 întâlniri):

┌────┬────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Observaţii │ Semnătura candidatului │
├────┼────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 1. │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 2. │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 3. │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 4. │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 5. │ │ │
└────┴────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘

___________
    *1) Se completează de către îndrumătorul de proiect pe parcursul realizării proiectului de către candidat.
    *2) Se consemnează numai competenţele care au legătură directă cu tema proiectului, urmează a fi activate în realizarea proiectului şi sunt conforme cu standardul de pregătire profesională al calificării.


                         PARTEA a II-a
            Aprecierea activităţii candidatului*3)


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬─────────────┐
│ Criteriul │ Da/Nu │Observaţii*4)│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│1. Activităţile practice întreprinse în cadrul proiectului se │ │ │
│raportează adecvat la tema proiectului. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│2. Abordarea temei proiectului a fost făcută dintr-o perspectivă │ │ │
│personală, candidatul demonstrând că deciziile sunt rezultatul │ │ │
│reflecţiei critice. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│3. Activităţile practice au fost întreprinse la operatorul economic/│ │ │
│instituţia publică parteneră şi în spaţiile unităţii de învăţământ │ │ │
│sub supravegherea îndrumătorului de proiect şi a persoanelor │ │ │
│autorizate. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│4. Sarcinile de lucru, stabilite prin planul de realizare a │ │ │
│proiectului, au fost realizate conform planificării. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│5. Documentarea pentru realizarea proiectului a fost făcută cu │ │ │
│sprijinul şi sub supravegherea îndrumătorului de proiect. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│6. Identificarea şi utilizarea bibliografiei recomandate pentru │ │ │
│execuţia proiectului şi redactarea prezentării scrise a proiectului │ │ │
│au fost realizate integral. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│7. Referinţele bibliografice utilizate la prezentarea proiectului au│ │ │
│fost preluate şi redactate într-un mod personal care nu reprezintă │ │ │
│o compilaţie de citate. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│8. Soluţiile personale pentru situaţiile-problemă cu care s-a │ │ │
│confruntat candidatul în timpul execuţiei proiectului au fost găsite│ │ │
│cu sprijinul îndrumătorului de proiect. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│9. În realizarea sarcinilor de lucru din cadrul proiectului, │ │ │
│candidatul a făcut dovada implicării şi angajării personale, │ │ │
│capacităţii de soluţionare a problemelor teoretice şi practice, │ │ │
│originalităţii în formularea unor soluţii, imaginaţiei şi creativi- │ │ │
│tăţii în abordarea şi îndeplinirea unor sarcini. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│10. Unele soluţii propuse de candidat pentru rezolvarea problemelor │ │ │
│practice ale proiectului sunt aplicabile şi în alte contexte de │ │ │
│muncă. │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────────────┘


_____________
    *3) Se completează de către îndrumătorul de proiect la finalizarea activităţii de monitorizare şi se discută cu candidatul înainte de depunerea proiectului. Criteriile vizează atât procesul de realizare a proiectului, cât şi de redactare a prezentării acestuia.
    *4) Toate observaţiile prin care se argumentează aprecierile sunt obligatorii.

                              PARTEA a III-a
                      Aprecierea calităţii proiectului*5)


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬─────────────┐
│ Criteriul │ Da/Nu │Observaţii │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 1. Rezultatul proiectului (produs sau serviciu) are validitate în │ │ │
│raport cu tema, scopul, obiectivele şi metodologia abordate. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 2. Rezultatul proiectului (produs sau serviciu) demonstrează │ │ │
│completitudine şi acoperire cel puţin satisfăcătoare în raport cu │ │ │
│tema aleasă. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 3. Realizarea proiectului şi redactarea prezentării lui au fost │ │ │
│făcute într-un mod consistent şi concomitent, conform planificării. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 4. Opţiunea candidatului pentru utilizarea anumitor resurse este │ │ │
│bine justificată şi argumentată în contextul proiectului. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 5. Redactarea prezentării proiectului demonstrează consistenţă │ │ │
│internă. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 6. Prezentarea scrisă a proiectului este logică şi cuprinde o │ │ │
│argumentare convingătoare a ideilor. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 7. Rezultatul proiectului (produs sau serviciu) reprezintă, │ │ │
│în sine, o soluţie personală utilă, cu elemente personale în │ │ │
│realizarea temei. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 8. Aplicabilitatea practică a unor rezultate ale proiectului │ │ │
│(produse, operaţii, servicii) poate fi extinsă. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 9. Realizarea proiectului a confirmat capacitatea candidatului de a│ │ │
│realiza un număr semnificativ de operaţii asociate mai multor │ │ │
│unităţi de competenţe ale standardului de pregătire profesională al │ │ │
│calificării respective. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│10. Redactarea prezentării proiectului respectă cerinţele de │ │ │
│structură impuse de metodologia de organizare şi desfăşurare a │ │ │
│examenului de certificare a calificării profesionale. │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────────────┘


    Data:....................................
    Semnătura candidatului...................
    Semnătura îndrumătorului ................
__________
    *5) Se completează de către îndrumătorul de proiect la finalizarea activităţii de monitorizare şi se discută cu candidatul înainte de depunerea proiectului. Criteriile vizează atât proiectul privit ca ansamblul activităţilor realizate de candidat, cât şi rezultatele proiectului constând în produse sau servicii/operaţii.


                              PARTEA a IV-a
               Aprecierea prezentării şi susţinerii proiectului*6)


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬─────────────┐
│ Criteriul │ Da/Nu │Observaţii │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 1. Candidatul a realizat o comunicare orală clară, coerentă şi │ │ │
│fluentă. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 2. Prezentarea a fost structurată echilibrat în raport cu tema │ │ │
│proiectului şi cu obiectivele acestuia, fiind însoţită de │ │ │
│prezentarea rezultatelor proiectului (produse, operaţii, servicii) │ │ │
│şi/sau de demonstraţii practice. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 3. Candidatul a demonstrat putere de sinteză şi capacitate de │ │ │
│adaptare a prezentării la situaţia de examen. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 4. Candidatul şi-a susţinut punctele de vedere şi opiniile într-un │ │ │
│mod personal şi bine argumentat. │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 5. În scopul accesibilizării informaţiei şi pentru a creşte │ │ │
│atractivitatea şi impactul prezentării, candidatul a utilizat în │ │ │
│prezentare strategii eficiente şi mijloace de comunicare adecvate: │ │ │
│elemente grafice, modele, aplicaţii, facilităţi audiovideo ale TIC │ │ │
│etc. │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────────────┘

___________
    *6) Se completează de către un membru al comisiei de examen, după susţinerea prezentării, şi reprezintă aprecierea globală a proiectului a membrilor examinatori ai comisiei de examen.


    Aprecierea răspunsurilor candidatului la întrebările adresate de membrii evaluatori ai comisiei de examen

┌───────────────────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
│ Întrebare │ Da/Nu │ Observaţii │
├───────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
│ │ │ │
└───────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘


    Rezultatul final stabilit de comisia de examen pe baza evaluării globale a activităţilor realizate de candidat şi consemnat în fişa de evaluare:

    ADMIS RESPINS
    [] []

    Examinatori (numele şi prenumele) Semnătura
    1.
    2.
    Preşedintele comisiei de examen (numele şi prenumele) Semnătura

    Data: ................


    ANEXA 3
    la metodologie

                                   RAPORT
         privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a
          calificării profesionale pentru absolvenţii învăţământului
                        profesional cu durata de 2 ani

                            Anul şcolar .............

    1. Modul de organizare a examenului - informaţii referitoare la:
    - centre de examen - arondări, calificări, număr de candidaţi;
    - asigurarea dotării centrelor de examen - resurse materiale şi financiare;
    - teme de proiect, procese de avizare şi validare;
    - constituirea comisiilor de examen - date privind resursele umane (număr de participanţi, pregătire etc.);
    - monitorizarea unităţilor de învăţământ şi a comisiilor de examen.
    2. Desfăşurarea examenului de certificare - informaţii referitoare la:
    - respectarea metodologiei de examen;
    - aspecte relevante ale monitorizării calităţii desfăşurării examenului de certificare, performanţe;
    - eventuale incidente şi modul de soluţionare;
    - sugestii de optimizare a procedurilor de asigurare a calităţii în organizarea, desfăşurarea şi monitorizarea examenului de certificare.
    3. Evaluarea rapoartelor monitorilor de calitate - evaluarea calitativă şi cantitativă a examenului pe centre şi calificări.
    4. Opinii asupra temelor, performanţelor şi asupra calităţii examenului:
    - opinii ale cadrelor didactice;
    - opinii ale reprezentanţilor implicaţi în examen ai operatorilor economici/instituţiilor publice.
    5. Propuneri de modificare/completare a metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului.
    6. Date statistice privind examenul de certificare:
    - numărul candidaţilor înscrişi, prezenţi, respinşi, eliminaţi, promovaţi şi procentul de promovabilitate;
    - date statistice după mediul de rezidenţă, după gen, pe unităţi de învăţământ, domenii şi calificări profesionale.

    Inspectoratul Şcolar Judeţean ..........................
    Comisia Judeţeană de Evaluare şi Cercetare ..................................

    Rezultatele examenului de certificare a calificării profesionale


┌────┬───────────┬────────┬─────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Unitatea de│Domeniul│Calificarea │ Număr de candidaţi │
│crt.│învăţământ │ │profesională ├───────────────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ Înscrişi │Prezenţi │Respinşi│Eliminaţi│ Promovaţi │
│ │ │ │ ├─────┬─────────┬───┼─────┬───┼────────┼─────────┼─────┬───┬─────────┬────────────┤
│ │ │ │ │TOTAL│Din care:│ │ │ │ │ │ │ │Din care:│Din care: │
│ │ │ │ │ │feminin │ % │TOTAL│ % │ TOTAL │ TOTAL │TOTAL│ % │feminin │cu reşedinţa│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ în mediul │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ urban │
├────┼───────────┼────────┼─────────────┼─────┼─────────┼───┼─────┼───┼────────┼─────────┼─────┼───┼─────────┼────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼─────────────┼─────┼─────────┼───┼─────┼───┼────────┼─────────┼─────┼───┼─────────┼────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼─────────────┼─────┼─────────┼───┼─────┼───┼────────┼─────────┼─────┼───┼─────────┼────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼─────────────┼─────┼─────────┼───┼─────┼───┼────────┼─────────┼─────┼───┼─────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼─────────────┼─────┼─────────┼───┼─────┼───┼────────┼─────────┼─────┼───┼─────────┼────────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │JUDEŢ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴────────┴─────────────┴─────┴─────────┴───┴─────┴───┴────────┴─────────┴─────┴───┴─────────┴────────────┘


         Preşedinte CJEC, Secretar,
        .................. ................
                         __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016