Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 25 februarie 2004  de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de director si director adjunct la unitatile de invatamant preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 25 februarie 2004 de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de director si director adjunct la unitatile de invatamant preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 293 din 5 aprilie 2004

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie este elaboratã pe baza prevederilor <>art. 145 alin. (1), (6), (7) şi (9) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prevederilor art. 20 alin. (1), art. 21 alin. (1), (2), (3) şi (4), art. 22 alin. (1) şi ale <>art. 23 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (denumitã în continuare <>Legea nr. 128/1997 ).
ART. 2
(1) La concursul pentru ocuparea funcţiei de director*1) sau de director adjunct la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar poate candida:
a) personalul didactic care îndeplineşte condiţiile de studii prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 128/1997 , pentru unitãţile de învãţãmânt cu personalitate juridicã care au în structurã numai grupe de învãţãmânt preşcolar, primar sau ambele niveluri, dupã caz;
b) personalul didactic cu diplomã de absolvire a unei instituţii de învãţãmânt superior, cel puţin de scurtã duratã [<>art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997 ], titular în specialitatea diplomei, pentru unitãţile de învãţãmânt care au în structurã clasele I-VIII, V-VIII, V-X, I-X şi pentru şcolile de arte şi meserii;
c) personalul didactic care îndeplineşte condiţiile de studii prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997 , pentru unitãţile de învãţãmânt care au în structurã clasele I-XII/XIII, V-XII/XIII, IX-XII/XIII sau clase postliceale;
d) institutorul, învãţãtorul sau educatoarea, dupã caz, pentru al doilea post de director adjunct la unitãţile de învãţãmânt în a cãror structurã sunt incluse şi clase ale învãţãmântului primar sau grupe de învãţãmânt preşcolar;
e) personalul didactic care aparţine unei minoritãţi naţionale sau este bun cunoscãtor al limbii minoritãţii respective, pentru unitãţile de învãţãmânt distincte cu predare în limba unei minoritãţi naţionale şi pentru unitãţile de învãţãmânt cu secţii de predare în limba unei minoritãţi naţionale;
f) personalul didactic care îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , pentru unitãţile de învãţãmânt special;
g) personalul didactic titular în învãţãmântul preuniversitar;
h) personalul didactic care are calitãţi profesionale, manageriale şi morale, dovedite prin calificativul "Foarte bine" în ultimii 3 ani;
i) personalul didactic care are disponibilitatea de a se implica în rezolvarea problemelor unitãţii de învãţãmânt;
j) personalul didactic care are cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedrã de cel puţin 5 ani*2).
____________
*1) În centrele judeţene de asistenţã psihopedagogicã (CJAPP) funcţia de director este îndeplinitã de coordonatorul CJAPP.
*2) Pentru candidatul la funcţia de coordonator CJAPP condiţia de vechime este de cel puţin 5 ani în activitatea de asistenţã şi consiliere psihopedagogicã.

(2) Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, prin inspectorul cu politici de selecţie, evidenţã, mobilitate şi promovare a personalului didactic, certificã la înscriere, pentru fiecare candidat, posibilitatea ca, în cazul reuşitei la concurs, acesta sã poatã efectua numãrul de ore de predare în unitatea de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul sau într-o unitate de învãţãmânt apropiatã de aceasta, în aceeaşi localitate/comunã.
(3) Cazurile care nu sunt prevãzute în prezenta metodologie se soluţioneazã numai de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, prin Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAP. II
Organizarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct

ART. 3
(1) Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa organizarea concursului, în presa localã şi centralã, cu cel puţin 30 de zile înainte, menţionând locul unde este afişatã lista posturilor vacante din unitãţile de învãţãmânt pentru care se va desfãşura concursul, precum şi toate celelalte informaţii referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor.
(2) În acelaşi timp inspectoratul şcolar afişeazã la sediul propriu lista posturilor de conducere vacante, fişa postului, tematica, bibliografia, perioada de înscriere, metodologia de concurs şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.
(3) Înscrierea la concurs se încheie cu 7 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Nu sunt acceptaţi la înscriere decât candidaţii ale cãror dosare întrunesc integral condiţiile prevãzute în prezenta metodologie.
(4) Inspectoratul şcolar afişeazã la sediul sãu, în cel mult 3 zile de la data încheierii înscrierilor la concurs, graficul desfãşurãrii concursului, cu specificarea programului zilnic, a locului de desfãşurare, precum şi lista candidaţilor înscrişi.
(5) Inspectoratul şcolar înainteazã graficul de desfãşurare a concursurilor la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar, cu cel puţin 3 zile înainte de data iniţialã a perioadei de organizare a concursurilor, stabilitã prin graficul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului pentru judeţul respectiv/municipiul Bucureşti.
(6) Orice modificare din motive obiective a programului de desfãşurare a concursului este adusã la cunoştinţã candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte, de cãtre persoanele împuternicite din cadrul inspectoratului şcolar. Când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat, secretarul sau un membru al comisiei de concurs întocmeşte un proces-verbal în care se precizeazã motivele datoritã cãrora concursul nu se poate desfãşura, pe care îl semneazã un membru al comisiei de concurs şi observatorii.
(7) Comunicarea inspectoratului şcolar la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului - Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar, pentru reprogramarea concursului respectiv, este însoţitã de copia procesului-verbal. Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului avizeazã reprogramarea concursului.
ART. 4
Inspectorul şcolar general emite, potrivit legii şi prezentei metodologii, cu 3 zile înainte de prima probã a concursului, decizia de constituire a comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs, iar cu 48 de ore înainte de prima probã a concursului, decizia de constituire a comisiei de concurs şi decizia de constituire a comisiei de contestaţii.
ART. 5
Dosarul de înscriere la concurs, avizat de oficiul juridic al inspectoratului şcolar, se depune la inspectorul cu politici de selecţie, evidenţã, mobilitate şi promovare a personalului didactic şi trebuie sã conţinã:
1. cerere de înscriere în care se menţioneazã limba modernã cunoscutã;
2. curriculum vitae (redactat dupã un model elaborat de compartimentul evaluare, prognoze, strategii şi programe al inspectoratului şcolar);
3. copii certificate "conform cu originalul" de cãtre conducerea unitãţii de învãţãmânt de la care provine candidatul de pe:
- certificatul de naştere şi, dacã este cazul, certificatul de cãsãtorie;
- actul de titularizare în unitatea de învãţãmânt în care funcţioneazã;
- adeverinţele/certificatele/diplomele de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor;
- carnetul de muncã sau documentul echivalent eliberat de unitatea de învãţãmânt, în conformitate cu <>art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare, completat la zi;
- hotãrârile judecãtoreşti pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;
- procesul-verbal al consiliului şcolar sau profesoral/de administraţie din ultima unitate de învãţãmânt/ultima instituţie de la care provine candidatul privind recomandarea persoanei în cauzã pentru funcţia de director/director adjunct;
- alte documente doveditoare, anexate în original sau în copie, avizate "conform cu originalul" de conducerea ultimei unitãţi de învãţãmânt/ultimei instituţii de la care provine candidatul, care sã susţinã declaraţiile din curriculum vitae;
4. copii legalizate de pe actele de studii (diplomã, diplomã de licenţã, foi matricole etc.): legalizarea acestora se face la notariat sau la alte autoritãţi învestite cu acest drept;
5. adeverinţã de vechime la catedrã, în specialitate (în original);
6. adeverinţã cu punctajul şi calificativele pentru ultimii 3 ani (în original) şi copiile fişelor de evaluare pe cei 3 ani;
7. adeverinţã medicalã (în original) din care sã reiasã cã persoana respectivã este aptã pentru a desfãşura activitate într-o unitate de învãţãmânt (conform <>art. 4 din Legea nr. 128/1997 );
8. opisul dosarului, în douã exemplare; un exemplar se restituie cu semnãtura persoanei care a înregistrat înscrierea*3).
ART. 6
Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formatã din:
a) preşedinte - un inspector şcolar de specialitate pentru limbile moderne de la inspectoratul şcolar;
b) membri: 4-5 directori, recunoscuţi prin autoritatea profesionalã şi moralã, provenind de la diferite tipuri de unitãţi de învãţãmânt, câte un inspector şcolar de specialitate sau un profesor metodist pentru fiecare limbã modernã aleasã de candidaţi.
ART. 7
(1) Comisia de concurs pentru funcţia de director este constituitã dupã cum urmeazã:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulã cel care are în subordine compartimentul evaluare, prognoze, strategii şi programe sau şeful serviciului evaluare, prognoze, strategii şi programe;
b) membri:
- un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţionalã sau un inspector şcolar de specialitate;
- un director*4), recunoscut prin autoritatea sa profesionalã şi moralã, de la o unitate de învãţãmânt din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi grad cu cel al unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul;
c) secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct la o unitate de învãţãmânt.
(2) Comisia de concurs pentru funcţia de director adjunct este constituitã dupã cum urmeazã:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulã cel care are în subordine compartimentul evaluare, prognoze, strategii şi programe sau şeful serviciului evaluare, prognoze, strategii şi programe;
b) 2 membri:
- un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţionalã sau un inspector şcolar de specialitate;
____________
*3) Dosarul se numeroteazã pe fiecare filã, iar numãrul total de file se consemneazã în opis.
*4) Un coordonator al unui centru judeţean de asistenţã psihopedagogicã din alt judeţ, pentru funcţia de coordonator CJAPP.


- directorul unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul;
c) secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct la o unitate de învãţãmânt.
(3) La desfãşurarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct sunt invitaţi sã participe în calitate de observator:
- un pãrinte desemnat/delegat de consiliul reprezentativ al pãrinţilor din unitatea de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul;
- câte un reprezentant desemnat de federaţiile care au organizaţii sindicale la nivel de unitate de învãţãmânt; la unitãţile de învãţãmânt la care nu existã organizaţie sindicalã, un reprezentant al salariaţilor de la unitatea şcolarã pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesional deschis, prin vot secret, cu majoritate simplã;
- un reprezentant al Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
Inspectoratul şcolar invitã în scris observatorii sã asiste la desfãşurarea concursului, cu cel puţin 48 de ore înainte de data acestuia. Neprezentarea observatorilor nu afecteazã legalitatea desfãşurãrii concursului.
(4) Secretarul şi observatorii participã la activitãţile comisiei de concurs, dar nu se implicã în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul de a-şi consemna observaţiile în procesul-verbal menţionat la art. 10.
(5) Pentru unitãţile de învãţãmânt militar, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, şi un delegat desemnat de ministerul de resort, iar pentru unitãţile de învãţãmânt teologic, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, inspectorul de specialitate pentru învãţãmânt teologic din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
Inspectoratul şcolar solicitã în scris ministerului de resort desemnarea delegatului pentru comisia de concurs de la unitatea de învãţãmânt militar şi Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului desemnarea delegatului pentru comisia de concurs de la unitatea de învãţãmânt teologic.

CAP. III
Probele de concurs şi evaluarea candidaţilor

ART. 8
(1) Concursul pentru funcţiile de conducere din unitãţile de învãţãmânt constã în urmãtoarele douã probe:
a) curriculum vitae, analiza şi evaluarea acestuia pe baza criteriilor şi punctajului prezentate în anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Punctajul maxim este de 45 de puncte (3 x 15 puncte/membru al juriului). Punctajul de promovare a probei este de 24 de puncte (3 x 8 puncte/membru al juriului);
b) interviu: prin interviu se testeazã cunoştinţele de legislaţie şcolarã şi de management educaţional ale candidatului, pe baza unui test tip grilã, cu 30 itemi. Itemii sunt cu rãspuns unic selectat din 4 variante, fiind notate cu un punct sau 0 puncte. Punctajul maxim al probei este de 90 de puncte (3 x 30 de puncte, 3 fiind ponderea probei). Punctajul de promovare a probei este de 60 de puncte (3 x 20 de puncte). Cei 30 de itemi ai probei sunt repartizaţi astfel:
- 10 itemi cu referire la legislaţia şcolarã;
- 16 itemi privind managementul educaţional, din care 5 sã reflecte cunoaşterea metodologiei de elaborare a proiectului managerial al unei unitãţi şcolare, iar din restul de 11 itemi unul se redacteazã în toate limbile moderne pentru care s-au fãcut opţiuni de cãtre candidaţi;
- 4 itemi cu referire la cunoaşterea şi evaluarea personalitãţii.
Pentru candidaţii la funcţiile de conducere din învãţãmântul liceal şi postliceal proba de interviu va fi susţinutã cu ajutorul computerului şi se va folosi imprimanta pentru tipãrirea testului rezolvat.
(2) Cele douã probe sunt obligatorii.
(3) Punctajul total maxim este de 135 de puncte, iar baremul de promovare a concursului este de 84 de puncte.
Pentru unitãţile de învãţãmânt militar şi pentru unitãţile de învãţãmânt teologic punctajul total maxim este de 180 de puncte (60 de puncte/curriculum vitae + 120 de puncte/interviu), punctajul de promovare fiind de 32 de puncte (4 x 8 puncte/membru al juriului) pentru curriculum vitae şi 80 de puncte (4 x 20 de puncte, 4 fiind ponderea probei) pentru interviu, iar baremul de promovare a concursului este de 112 puncte. Testele grilã se realizeazã de cãtre preşedinte şi membrii comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs. Comisia are obligaţia de a elabora un numãr de teste stabilit în funcţie de numãrul candidaţilor, astfel:
- pentru 1-10 candidaţi se vor elabora N(TESTE) = 5 x numãrul candidaţilor;
- pentru 11-30 de candidaţi se vor elabora N(TESTE) = 3 x numãrul candidaţilor;
- pentru 31-50 de candidaţi se vor elabora N(TESTE) = 2 x numãrul candidaţilor;
- pentru fiecare candidat în plus peste pragul de 50 se adaugã încã un test.
Conţinuturile testelor elaborate de comisie sunt strict secrete. Dupã ce au fost elaborate, testele se înregistreazã în Word, pe dischete parolate, protejate la scriere şi numerotate. Pe fiecare dischetã se înregistreazã un singur test. Dischetele cu subiectele şi opisul acestora (sigilat în plic), imediat ce au fost înregistrate, se predau pentru pãstrare, în secret, inspectoratului şcolar general. Înainte de începerea concursului inspectorul şcolar general predã dischetele cu teste preşedintelui comisiei de concurs. Preşedintele comisiei de concurs realizeazã biletele prin numerotare cu numerele testelor aflate pe dischete.

CAP. IV
Desfãşurarea concursului

ART. 9
(1) Evaluarea curriculumului vitae se face de cãtre preşedintele comisiei de concurs şi de membrii acesteia, în plenul comisiei, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor de concurs şi punctajului menţionate în anexa nr. 1, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în curriculum vitae. Punctajul se aduce la cunoştinţã candidatului. În cazul în care se considerã depunctat, candidatul poate contesta pe loc evaluarea curriculumului vitae, asistând la reevaluarea acestuia, sau, în scris, la comisia de contestaţii.
(2) Pentru proba de interviu candidatul extrage la întâmplare un bilet în faţa comisiei de concurs. Numãrul biletului extras reprezintã numãrul testului aflat pe dischetã, pe care trebuie sã îl rezolve candidatul la aceastã probã.
Pentru candidaţii la funcţiile de conducere din unitãţile de învãţãmânt preşcolar şi cele cu clasele I-VIII, un membru al comisiei tipãreşte la imprimantã conţinutul dischetei cu numãrul extras, testul fiind înmânat candidatului pentru a-l completa.
Pentru candidaţii la funcţiile de conducere din învãţãmântul liceal, postliceal şi profesional, preşedintele comisiei de concurs înmâneazã discheta candidatului. La primirea dischetei, acesta o introduce în computerul repartizat şi începe rezolvarea testului. Durata desfãşurãrii probei este de o orã din momentul deschiderii fişierului cu subiectul de pe dischetã, respectiv din momentul înmânãrii formularului tipãrit. Numãrul candidaţilor care participã simultan la proba de interviu este de minimum 3, numãrul maxim fiind determinat de preşedintele comisiei de concurs în funcţie de logistica aferentã de care dispune inspectoratul şcolar.
(3) Cele douã probe de concurs se desfãşoarã în aceeaşi zi.
(4) Punctajul acordat la fiecare probã pentru fiecare candidat este înscris în formularul-tip prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 10
(1) Sunt declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat cel puţin punctajul de promovare la fiecare dintre cele douã probe.
(2) Este declarat reuşit la concurs candidatul promovat care a obţinut cel mai mare punctaj total.
(3) În caz de egalitate de punctaj, este declarat reuşit candidatul promovat cu rezultatul cel mai bun la proba de interviu.
ART. 11
Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul-verbal (anexa nr. 3) în care consemneazã desfãşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei de concurs, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori.
ART. 12
Punctajele obţinute la cele douã probe şi punctajul total se afişeazã la sediul inspectoratului şcolar dupã încheierea concursului, în aceeaşi zi.
ART. 13
(1) Eventualele contestaţii se depun la registratura inspectoratului şcolar în termen de 3 zile lucrãtoare de la afişarea punctajelor, iar inspectoratul şcolar face publicã lista contestatorilor.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre o comisie constituitã dupã cum urmeazã:
a) preşedinte - inspectorul şcolar general;
b) membri:
- un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar, altul decât cel din comisia de concurs;
- un director*5) cu aceeaşi poziţie în sistemul de învãţãmânt cu cea a directorului membru în comisia de concurs;
c) secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/un director/director adjunct la o unitate de învãţãmânt.
La lucrãrile comisiei de contestaţii este invitat, în scris, sã participe în calitate de observator câte un reprezentant desemnat de federaţiile care au organizaţii sindicale la nivelul unitãţii de învãţãmânt. La unitãţile de învãţãmânt la care nu existã organizaţie sindicalã este invitat, în scris, sã participe reprezentantul personalului didactic de la unitatea de învãţãmânt pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral deschis, prin vot secret, cu majoritate simplã.
(3) Hotãrârea comisiei de contestaţii se comunicã contestatorului în termen de 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, cu confirmare de primire.
(4) Nu se pot contesta rezultatele la concurs ale altui candidat.
(5) Hotãrârea comisiei de contestaţii este definitivã şi poate fi atacatã numai prin procedura contenciosului administrativ.
(6) În termen de 24 de ore de la expirarea perioadei de soluţionare a contestaţiilor, se afişeazã la sediul inspectoratului şcolar rezultatele finale ale concursului.
(7) Dreptul persoanei de a se adresa instanţelor judecãtoreşti este garantat. În acest caz persoana prezintã la inspectoratul şcolar dovada acţionãrii în judecatã. Postul de conducere aflat în litigiu se ocupã cu delegaţie pânã la pronunţarea sentinţei judecãtoreşti definitive, care se comunicã în scris inspectoratului şcolar.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 14
(1) Numirea candidaţilor declaraţi reuşiţi la concursul pentru funcţiile de conducere din unitãţile de învãţãmânt de stat se face prin decizie a inspectorului şcolar general, cu excepţia directorilor de unitãţi de învãţãmânt liceal şi postliceal, care sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului. Solicitarea numirii prin ordin al ministrului în funcţia de director este însoţitã de formularele prevãzute în anexele nr. 3 şi 4, completate.
(2) În conformitate cu prevederile <>art. 31 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 , cu modificãrile ulterioare, numirea se face cu o perioadã de probã de 90 de zile. Aceastã perioadã este inclusã în durata contractului de management educaţional.
(3) O datã cu emiterea deciziei, respectiv a ordinului de numire, directorul încheie cu inspectorul şcolar general contractul de management educaţional (anexa nr. 5).
(4) Contractul de management educaţional se încheie pe o perioadã de 4 ani de la data numirii.
(5) Pentru persoanele care au mai puţin de 4 ani pânã la împlinirea vârstei standard de pensionare, contractul de management se încheie pânã la sfârşitul anului şcolar în care se realizeazã condiţiile standard de pensionare. Contractul poate fi prelungit anual, la cererea managerului, atât timp cât acesta îşi pãstreazã calitatea de cadru didactic titular în învãţãmântul preuniversitar, fãrã a se depãşi 4 ani de la data numirii.
ART. 15
Cu 15 zile înainte de expirarea perioadei de probã, inspectorul şcolar general înainteazã Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului - Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar, printr-o adresã, aprecierea sa privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite în funcţia de director de liceu/şcoalã postlicealã, iar inspectorul şcolar general adjunct/şeful serviciului compartimentului evaluare, prognoze, strategii şi programe înainteazã inspectorului şcolar general, printr-o notã scrisã, aprecierea sa privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite în funcţia de director prin decizie a inspectorului şcolar general, potrivit art. 14 alin. (1). Aprecierea are la bazã punctajul acordat în urma evaluãrii continue realizate de inspectorul şcolar de management şcolar, evaluare şi dezvoltare instituţionalã şi consemnat în fişa de evaluare a directorului de unitate de învãţãmânt de cãtre inspectorul şcolar general adjunct al compartimentului/şeful serviciului evaluare, prognoze, strategii şi programe. Aprecierea este însoţitã de fişa de evaluare a directorului de unitate de învãţãmânt, completatã cu punctajul şi calificativul obţinute de acesta.
ART. 16
Contractul de management educaţional se reziliazã:
1. în cazul în care persoanele prevãzute la art. 14 alin. (1) şi (2) se dovedesc necorespunzãtoare sub raport managerial (au obţinut calificativul "Nesatisfãcãtor" la evaluarea din perioada de probã);
2. dacã pe perioada mandatului, prin evaluare anualã sau prin inspecţie specialã*6), persoana obţine calificativul "Nesatisfãcãtor" sau se constatã neîndeplinirea angajamentelor manageriale ori prejudicii aduse învãţãmântului;
3. pentru nerespectarea cu vinovãţie a obligaţiilor contractuale, precum şi pentru sãvârşirea unei fapte de natura abaterilor disciplinare sau care angajeazã rãspunderea administrativã, civilã ori penalã, directorul/directorul adjunct putând fi sancţionat potrivit dispoziţiilor <>art. 116 lit. e) şi f) din Legea nr. 128/1997 ;
4. în cazul în care persoana îşi pierde calitatea de cadru didactic titular în învãţãmântul preuniversitar.
ART. 17
În toate situaţiile în care contractul de management înceteazã, inspectorul şcolar general emite decizie (pentru directorii/directorii adjuncţi numiţi prin decizie) sau solicitã Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului elaborarea ordinului (pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului) de eliberare din funcţie, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 16 pct. 3, în care, prin decizie a inspectorului şcolar general (pentru directorii/directorii adjuncţi numiţi prin decizie) sau prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului (pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului), se face comunicarea sancţiunii, conform <>art. 123 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 .
ART. 18
Informaţiile false cuprinse în curriculumul vitae, falsul în declaraţii, falsul în înscrisuri oficiale şi sub semnãturã privatã, constatate de comisia de concurs, atrag eliminarea candidatului din concurs şi sesizarea organelor competente.
ART. 19
Preşedinţii comisiilor, membrii acestora, precum şi persoanele desemnate ca observatori, înainte de desfãşurarea concursului, dau o declaraţie pe propria rãspundere cã nu au în rândul candidaţilor soţ, soţie, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.
ART. 20
(1) Prezenta metodologie intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Dispoziţiile prezentei metodologii se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 128/1997 .
ART. 21
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta metodologie.
________________
*5) Un coordonator al unui CJAPP, recunoscut prin autoritatea sa profesionalã, altul decât cel din comisia de concurs.
*6) Efectuatã de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti sau de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.


ANEXA 1


────────
la metodologie
──────────────





Data .........


EVALUARE CURRICULUM VITAE
┌──────┬─────────────────────────────────────────────────────┬───────┬────────┐
│Nr. │ │Punctaj│ Punctaj│
│crt. │ CRITERII │maxim │realizat│
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│1. │Studii*1) │ 2 │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Superioare de lungã duratã │ 2 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Superioare de scurtã duratã │ 1,5 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Medii │ 1 │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│2. │Participare la stagii de formare/perfecţionare │ 5 │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │A) în specialitate: │ 3 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Doctorat │ 1 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Cursuri postuniversitare/ Masterat │ 1 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Gradul I │ 0,5 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ La nivel judeţean/al mun. Bucureşti │ 0,5 │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ B) în management educaţional │ 2 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ La nivel judeţean/al mun. Bucureşti │ 1 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ La nivel naţional/strãinãtate │ 1 │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│3. │ Experienţã în activitate, doveditã: │ 4 │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Inspector/director/director adjunct*2) │ 1 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Membru în consiliul de administraţie/ │ │ │
│ │ consilier educativ/responsabil comisie metodicã│ 0,5 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Membru în comisii de lucru ale inspectoratului │ │ │
│ │ şcolar/MEC │ 0,5 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Metodist/responsabil cerc pedagogic │ 0,5 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Evaluarea rezultatelor ultimilor 3 ani*3) │ 1,5 │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│4. │ Lucrãri publicate │ 1 │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Pedagogice/de specialitate │ 0,5 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Management educaţional │ 0,5 │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│5 │ Participare la proiecte, conform programului │ │ │
│ │ managerial al inspectoratului şcolar şi al │ │ │
│ │ unitãţii de învãtãmânt │ 2 │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Proiecte de integrare europeanã/ │ │ │
│ │ internaţionale │ 1 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Proiecte interinstituţionale/comunitare/ │ │ │
│ │ alte proiecte (la nivel local/judeţean) │ 1 │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│6 │ Distincţii, premii obţinute: │ 1 │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Acordate de MEC/ISJ/TSMB │ 0,25 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Acordate de comunitatea localã (consiliul │ │ │
│ │ local, alte instituţii) │ 0,25 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Salariu de merit/Gradaţie de merit │ 0,5 │ │
│ │ ────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ TOTAL │ 15 │ │
└──────┴─────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────┘


____________
*1) Se puncteazã cea mai înaltã formã de învãţãmânt absolvitã
*2) În cazul în care contractul managerial a încetat înaintea expirãrii perioadei pentru care a fost încheiat, din motive imputabile persoanei, experienţa în activitatea de conducere, îndrumare şi control, nu se mai puncteazã.
*3) Punctajul se stabileşte prin cumularea rezultatelor fişelor de evaluare anuale, dupã cum urmeazã:
0,25 ..... pentru 86 - 95 puncte în fişa de evaluare
0,50 ..... pentru 96 - 100 puncte în fişa de evaluare


ANEXA 2


────────
la metodologie
──────────────


INSPECTORATUL ŞCOLAR AL. _________________
NUMELE CANDIDATULUI ______________________
POSTUL PE CARE ___________________________
CANDIDEAZĂ _______________________________





BORDEROUL DE NOTARE
┌────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│ PROBA │PUNCTAJ │ NOTARE │
│ │ Maxim/ ├─────────────────┬────────┬──────────┬────────────────┤
│ │ minim │Comisia │Nume şi │ Punctaj │ Punctaj │
│ │ │ │prenume │individual│ probã │
├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤
│CURRICULUM │45 │Preşedinte │ │ │ │
│ VITAE │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru │ │ │ ┌───────┐ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ 24│Membru │ │ │ │ │ │
│ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │60 │Reprezentant │ │ │ └───────┘ │
│ │ 32│culte/M.Ap.N. │ │ │ │
├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤
│INTERVIU │90 │Preşedinte │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ ┌───────┐ │
│ │ │Membru │ │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ 60│Membru │ │ │ │ │ │
│ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ └───────┘ │
│ │120 │Reprezentant │ │ │ │
│ │ 80│culte/M.Ap.N. │ │ │ │
└────────────┴──────────┴─────────────────┴────────┴──────────┴────────────────┘
Punctajul total




ANEXA 3


────────
la metodologie
──────────────


MINISTERUL EDUCAŢIEI,
CERCETĂRII ŞI TINERETULUI
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL ________________


PROCES-VERBAL

Încheiat astãzi, ___________ în urma susţinerii probelor de evaluare din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiei de director / director adjunct la:
──────────────────────────────────────────────────────────

La concurs participã urmãtorii candidaţi:
1. ___________________________________
2. ___________________________________
3. ___________________________________
4. ___________________________________
5. ___________________________________






EVALUAREA CANDIDAŢILOR
┌────┬───────────────────────┬───────────┬───────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ │ Punctaj │ Punctaj │ Rezultat: │
│crt.│ Numele şi prenumele │ total │ total │ PROMOVAT/ │
│ │ candidatului │ C.V. │ INTERVIU │ NEPROMOVAT │
├────┼───────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│3 │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│4 │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│5 │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴───────────┴───────────────┴──────────────────┘


TOTAL GENERAL

1. __________________________
2. __________________________
3. __________________________
4. __________________________
5. __________________________

Este declarat REUŞIT în urma concursului, candidatul ______________, care a totalizat cel mai mare punctaj :__________

Concursul s-a desfãşurat potrivit Metodologiei de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţia de director/ director adjunct de la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, aprobatã prin OMECT nr._______



COMPONENTA COMISIEI
┌──────────────────┬─────────────────┬─────────┬────────────┬──────────────┐
│ │ Nume şi prenume │ Funcţia │ Semnãtura │ Observaţii │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────┼────────────┼──────────────┤
│Preşedinte │ │ │ │ │
│(evaluator 1) │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────┼────────────┼──────────────┤
│Membru │ │ │ │ │
│(evaluator 2) │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────┼────────────┼──────────────┤
│Membru │ │ │ │ │
│(evaluator 3) │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────┼────────────┼──────────────┤
│Membru │ │ │ │ │
│(evaluator 4) │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────┼────────────┼──────────────┤
│Observator 1 │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────┼────────────┼──────────────┤
│Observator 2 │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────┼────────────┼──────────────┤
│Observator 3 │ │ │ │ │
└──────────────────┴─────────────────┴─────────┴────────────┴──────────────┘




ANEXA 4


────────
la metodologie
──────────────

JUDEŢUL

Data concursului: _______/_____/200___





MACHETA CANDIDAŢILOR LA FUNCŢIA DE DIRECTOR / DIRECTOR ADJUNCT
┌──────┬────────┬──────┬───────┬──────┬──────┬────────┬──────────────────┬─────┐
│Numele│Data │ │ │Grad │Postul│Situatia│ NOTAREA │Pun- │
│ si │nasterii│Studii│Titular│didac-│pentru│postului├──────┬────┬──────┤ctaj │
│penu- │Nationa-│ │la │tic si│care │ │Evalu-│C.V.│Inter-│final│
│mele │litatea │ │ │vechi-│concu-│ │ator │ │viu │ │
│(F/M) │ │ │ │me la │reaza │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │cate- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │dra │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┼─────┤
│ │ / / │Supe- │Locali-│Docto-│Locali│1.vacant│Prese-│....│......│ │
│ │zz/ll/│rioare│tatea: │rat │tatea:│prin: │dinte │pun-│puncte│ │
│ │ │l.dura│ │ │ │ │ │cte │ │ │
│ │ │ta ┌─┐│.......│ ┌─┐ │......│ │ │ │ │ │
│......│ │ └─┘│ │ └─┘ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┤ │
│......│Romana │Superi│Unitate│Grad I│Unita-│demisie │Insp. │ │ │ │
│ │ ┌─┐ │oare │de inva│ │te de │titular │sc. de│ │ │ │
│......│ └─┘ │s.du- │tamant:│ ┌─┐ │invata│ │speci-│....│......│ │
│ │ │rata │ │ └─┘ │mant │ ┌─┐ │alita-│pun-│puncte│ │
│......│ │ ┌─┐ │ │ │ │ └─┘ │te │cte │ │ │
│ │ │ └─┘ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼──────┤ ├──────┤ ├────────┼──────┼────┼──────┤ │
│ │Maghiara│Lic. │.......│Grad │......│Evaluare│ │ │ │ │
│ ┌─┐ │ ┌─┐ │ped. │ │ II │ │ i.s.j. │Direc-│ │ │┌───┐│
│ └─┘ │ └─┘ │ │.......│ ┌─┐ │......│ │tor │....│......││ ││
│ │ │ │ │ └─┘ │ │ ┌─┐ │ │pun-│puncte││ ││
│ │ │ ┌─┐ │.......│ │......│ └─┘ │ │cte │ ││ ││
│ │ │ └─┘ │ │ │ │ │ │ │ ││ ││
│ ├────────┼──────┤ ├──────┤ ├────────┼──────┼────┼──────┤│ ││
│ │Germana │An abs│ │ │ │Demitere│Repre-│ │ ││ ││
│ │ │......│ │ │ │ ┌─┐ │zen- │....│......│└───┘│
│ │ ┌─┐ │ │ │ │ │ └─┘ │tant │pun-│puncte│ │
│ │ └─┘ │ │ │ │ │ │culte/│cte │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │M.Ap.N│ │ │ │
│ ├────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┤ │
│ │Alta nat│Speci-│Catedra│Ani │Direc-│Expirare│ │ │ │ │
│ │ │aliza-│ │vechi-│tor │mandat │TOTAL │....│......│ │
│ │ ┌─┐ │re: │.......│me │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ │pun-│puncte│(bare│
│ │ └─┘ │1 ....│ │ │ └─┘ │ └─┘ │ │cte │ │mul │
│ │ │2 ....│ │ │ │ │ │ │ │ de │
│ │(......)│ ├───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┤promo│
│ │ │ │ │ │ │2 ocupat│ │ 24 │ 60 │vare │
│ │ │ │ │ │Direc-│ prin │Pun- │pun-│puncte│ │
│ │ │ │ │ │tor │delega- │ctaj │cte │ │ 84 p│
│ │ │ │ │ │adjun-│tie │de ├────┼──────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ct │ │promo-│ 32 │ 80 │/112p│
│ │ │ │ │ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │vare │pun-│puncte│ │
│ │ │ │ │ │ └─┘ │ └─┘ │ │cte │ │ │
└──────┴────────┴──────┴───────┴──────┴──────┴────────┴──────┴────┴──────┴─────┘



ANEXA 5


────────
la metodologie
───────────────

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI
Inspectoratul Şcolar al Judeţului/Municipiului Bucureşti

Nr.../...

CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL
ARTICOLUL 1
Pãrţile contractante
1. Doamna/Domnul profesor ......, în calitate de inspector şcolar general/împuternicit al ministrului, numit în funcţie prin Ordinul nr. ...../.... al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului, reprezentând Inspectoratul Şcolar al Judeţului ....../ Municipiului Bucureşti, cu sediul în ....., str. .....nr. ......
Şi
2. Doamna/Domnul ....., cetãţean român, domiciliatã/domiciliat în ......, str. ..... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ....., având actul de identitate BI/CI/paşaport seria ...... nr. ....., eliberat de Poliţia ......, în calitate de director/director adjunct la ......., cu sediul în localitatea ......, str. ...... nr. ..., judeţul/sectorul ...., telefon ....., numitã/numit în funcţie începând cu data de ..... prin Ordinul/Decizia nr. ....../...... al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului/a inspectorului şcolar general, denumit în continuare manager educaţional
ARTICOLUL 2
Obiectul contractului
Inspectoratul Şcolar al Judeţului ......../Municipiului Bucureşti, prin inspectorul şcolar general, încredinţeazã managerului educaţional (directorului) conducerea şi administrarea unitãţii de învãţãmânt, în concordanţã cu strategia şi direcţiile de dezvoltare a învãţãmântului preuniversitar, stabilite prin obiectivele reformei educaţionale în plan naţional şi local.
ARTICOLUL 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadã de ..... ani de la data numirii în funcţie.
ARTICOLUL 4
Drepturile şi obligaţiile directorului/directorului adjunct în calitate de manager educaţional
A. Drepturile şi obligaţiile generale decurg din:
- <>art. 126 şi 145 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- art. 50, 51, 109, 110, 112 şi 113 din <>Legea privind Statutul personalului didactic nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- actele normative emise de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
- dispoziţiile inspectorului şcolar general.
B. Atribuţiile sunt cele prevãzute în:
- cap. III secţiunea a 2-a din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.747/2001 .
C. Alte drepturi şi obligaţii contractuale:
- sã participe la programele de formare/perfecţionare în domeniul managementului educaţional. În cazul în care nu a parcurs un astfel de stagiu, este obligatorie participarea la cursul de formare în primul an al mandatului;
- sã solicite şi sã primeascã asistenţã juridicã din partea inspectoratului şcolar în toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este implicatã unitatea de învãţãmânt;
- sã elaboreze, la nivelul unitãţii, documentele manageriale proprii;
- sã asigure înfãptuirea acestora prin organizarea, desfãşurarea şi evaluarea activitãţii educaţionale din unitatea şcolarã;
- sã îşi foloseascã întreaga capacitate de muncã în interesul educaţiei şi aplicãrii reformei, comportându-se în întreaga activitate cu probitate moralã şi profesionalã;
- sã nu desfãşoare activitãţi contrare politicii educaţionale a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
ARTICOLUL 5
Drepturile şi obligaţiile inspectorului şcolar general
A. Drepturi:
- sã controleze, direct sau prin delegare de competenţe:
● stadiul aplicãrii strategiei privind direcţiile de dezvoltare elaborate şi asumate la nivelul unitãţii de învãţãmânt;
● modul de exercitare a atribuţiilor managerului unitãţii de învãţãmânt;
● derularea actului managerial în conformitate cu fişa postului;
● respectarea legalitãţii în actul managerial, sub toate aspectele sale;
- sã solicite directorului, semestrial, prezentarea documentelor privind rezultatele şcolare, a altor documente referitoare la îndeplinirea obiectivelor reformei şi a sarcinilor specifice fişei postului, anexã la contract;
- sã evalueze activitatea managerului educaţional din proprie iniţiativã şi când este sesizat de existenţa unor disfuncţii în activitatea acestuia.
B. Obligaţii:
- sã asigure directorului libertatea în conducerea, organizarea şi coordonarea activitãţii educaţionale, la nivelul unitãţii de învãţãmânt, singurele delimitãri fiind cele prevãzute de reglementãrile legale, precum şi de prezentul contract;
- sã asigure directorului, în calitate de manager educaţional, drepturile prevãzute la art. 4 şi condiţiile legale pentru îndeplinirea obligaţiilor cuprinse la art. 4;
- sã evalueze activitatea managerului educaţional şi sã acorde calificativul anual în termenul legal;
- sã sesizeze organele competente în cazul în care sunt indicii privind sãvârşirea unei infracţiuni, unor fapte de corupţie (dare şi primire de mitã, trafic de influenţã, primirea de foloase necuvenite) şi de complicitate la acestea sau fapte ce atenteazã la bunele moravuri şi sã suspende contractul de management educaţional.
ARTICOLUL 6
Loialitate şi confidenţialitate
Managerul educaţional trebuie sã manifeste loialitate faţã de şcoalã, discernãmânt, credibilitate şi responsabilitate în deciziile sale, încredere în capacitãţile angajaţilor, sã încurajeze şi sã îşi susţinã colegii în vederea motivãrii pentru formare continuã şi pentru crearea în unitate a unui climat optim desfãşurãrii procesului de învãţãmânt.
Pe toatã durata prezentului contract managerul educaţional este obligat sã pãstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor care nu sunt destinate publicãrii sau care sunt prevãzute cu acest caracter de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului ori de inspectoratul şcolar.
Aceastã obligaţie se prelungeşte pentru o perioadã de 2 ani de la încetarea contractului de management educaţional.
ARTICOLUL 7
Rãspunderea pãrţilor
Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute în prezentul contract, pãrţile rãspund potrivit legii. Forţa majorã apãrã pãrţile de rãspundere.
Rãspunderea pãrţilor este angajatã pentru nerespectarea prevederilor legale ale prezentului contract şi pentru neîndeplinirea deciziilor inspectoratului şcolar şi a hotãrârilor Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
Managerul educaţional rãspunde administrativ, material şi penal, dupã caz, pentru daunele produse prin orice act al sãu contra intereselor învãţãmântului, prin acte de gestiune, imprudenţã, precum şi prin utilizarea abuzivã sau neglijentã a puterilor conferite.
ARTICOLUL 8
Modificarea contractului
Pãrţile vor putea adapta prezentul contract numai corespunzãtor reglementãrilor legale intervenite ulterior încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.
Reevaluarea condiţiilor contractuale se face anual.
ARTICOLUL 9
Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) destituirea din funcţie a managerului educaţional de cãtre inspectorul şcolar general în cazul neîndeplinirii din culpã sau rea intenţie a obligaţiilor asumate;
c) eliberarea din funcţie în urma evaluãrii, în conformitate cu prevederile art. 15 din Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 3.297/2004, şi cu prevederile Metodologiei de evaluare;
d) renunţarea managerului educaţional la mandatul încredinţat, în situaţia neasigurãrii condiţiilor prevãzute în contract ori în alte condiţii întemeiate;
e) acordul pãrţilor;
f) decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a managerului educaţional;
g) reorganizarea administrativ-teritorialã;
h) pensionare.
ARTICOLUL 10
Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract, nerezolvate pe cale administrativã sau administrativ-jurisdicţionalã, sunt de competenţa instanţelor judecãtoreşti.
ARTICOLUL 11
Alte clauze
Managerul educaţional are dreptul sã solicite mediere, consultanţã şi alte mãsuri de protecţie din partea inspectorului şcolar general în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu persoane fizice sau juridice.
La încetarea prezentului contract managerul educaţional revine pe postul (catedra) rezervat (rezervatã).
ARTICOLUL 12
Dispoziţii finale
Prevederile prezentului contract se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 128/1997 , ale <>Legii nr. 53/2003 , Codului muncii şi ale altor acte normative în materie.

Inspector şcolar general,
.........................

Manager educaţional,
....................

_________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016