Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 24 noiembrie 2004  privind criteriile de dimensionare a numarului de functii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, constituirea patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si materiale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 24 noiembrie 2004 privind criteriile de dimensionare a numarului de functii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, constituirea patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si materiale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.146 din 3 decembrie 2004
ART. 1
(1) În subordinea fiecãrui consiliu local al comunelor, oraşelor, municipiilor, precum şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se organizeazã câte un serviciu public comunitar local de evidenţã a persoanelor.
(2) În subordinea fiecãrui consiliu judeţean se organizeazã câte un serviciu public comunitar judeţean de evidenţã a persoanelor, iar în subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti se organizeazã Serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti.
ART. 2
Fiecare serviciu public comunitar judeţean de evidenţã a persoanelor, precum şi Serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti pot avea în structurã servicii, birouri sau, dupã caz, compartimente de stare civilã, de evidenţã a persoanelor, de informaticã, precum şi alte compartimente necesare îndeplinirii competenţelor prevãzute de lege, stabilite prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Statul de funcţii, numãrul de posturi şi regulamentul de funcţionare ale fiecãrui serviciu public comunitar judeţean de evidenţã a persoanelor, precum şi ale Serviciului public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti se stabilesc prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã, statul de funcţii, numãrul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor se stabilesc prin hotãrâre a consiliilor locale, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.
(2) Numãrul de posturi aferent fiecãrui serviciu public comunitar local de evidenţã a persoanelor se stabileşte în condiţiile alin. (1), în funcţie de numãrul populaţiei din unitatea administrativ-teritorialã deservitã, dupã cum urmeazã:
a) cel puţin 35 de posturi pentru o populaţie de peste 300.000 de locuitori;
b) cel puţin 30 de posturi pentru o populaţie între 250.001 şi 300.000 de locuitori;
c) cel puţin 25 de posturi pentru o populaţie între 200.001 şi 250.000 de locuitori;
d) cel puţin 20 de posturi pentru o populaţie între 100.001 şi 200.000 de locuitori;
e) cel puţin 15 posturi pentru o populaţie între 50.001 şi 100.000 de locuitori.
(3) Dacã numãrul populaţiei din unitatea administrativteritorialã respectivã este mai mic de 50.000 de locuitori, numãrul posturilor serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor se stabileşte dupã criteriul "un post la 10.000 de locuitori", dar nu mai puţin de 3 posturi pentru fiecare serviciu public comunitar local de evidenţã a persoanelor.
(4) La nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor ale sectoarelor municipiului Bucureşti, dimensionarea numãrului de posturi se va face dupã criteriul "un post la 6.000 de locuitori", la care se adaugã posturile necesare pentru constituirea compartimentelor de informaticã.
ART. 5
(1) Posturile necesare funcţionãrii serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţã a persoanelor se asigurã din posturile aprobate potrivit statelor de funcţii ale birourilor de evidenţã a populaţiei din cadrul serviciilor judeţene de evidenţã informatizatã a persoanelor şi din cele aflate în cadrul compartimentelor de stare civilã din aparatul propriu al consiliilor judeţene.
(2) Posturile necesare funcţionãrii serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor se asigurã din posturile aprobate potrivit statelor de funcţii ale birourilor sau formaţiunilor locale de evidenţã informatizatã a persoanelor şi din cele aflate în cadrul oficiilor de stare civilã ale consiliilor locale.
(3) Posturile necesare funcţionãrii Serviciului public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti se asigurã din posturile aprobate potrivit statelor de funcţii ale Sectorului de evidenţã a populaţiei din cadrul Serviciului Independent de Evidenţã Informatizatã a Persoanelor al Municipiului Bucureşti şi din cele aflate în compartimentul de stare civilã din aparatul propriu al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(4) Numãrul posturilor prevãzute la alin. (1)-(3), precum şi al celor necesare funcţionãrii serviciilor publice comunitare înfiinţate în condiţiile legii, în unitãţile administrativ-teritoriale în care nu au funcţionat formaţiuni teritoriale de evidenţã a persoanelor, poate fi suplimentat sau, dupã caz, stabilit prin hotãrâre a consiliilor locale, judeţene ori a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 4 alin. (2).
ART. 6
Personalul serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor este format din poliţişti detaşaţi în condiţiile legii, funcţionari publici şi personal contractual.
ART. 7
(1) Poliţiştii detaşaţi în condiţiile legii la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor se numesc pe funcţii similare celor avute la structurile teritoriale de evidenţã informatizatã a persoanelor, în mãsura în care existã asemenea funcţii în statele de organizare ale acestor servicii.
(2) Drepturile cuvenite poliţiştilor prevãzuţi la alin. (1) se asigurã din bugetele locale ale unitãţilor administrativteritoriale în subordinea cãrora sunt organizate serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor la care au fost detaşaţi, precum şi din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în condiţiile legii.
ART. 8
(1) Personalul serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, încadrat pe posturile prevãzute la art. 5 alin. (1)-(3), beneficiazã de stabilitate în funcţie, iar în cazul personalului contractual şi al funcţionarilor publici, aceştia îşi pãstreazã toate drepturile dobândite anterior.
(2) Gestionarea activitãţii de resurse umane pentru poliţiştii detaşaţi la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor se face de cãtre structura de specialitate din Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.
ART. 9
(1) Numirea şi eliberarea din funcţie a şefilor serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţã a persoanelor şi al Serviciului public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti se fac de cãtre consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, în condiţiile legii.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a şefilor serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor se fac de cãtre consiliile locale, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) Funcţiile vacante din cadrul serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor se ocupã în condiţiile legii.
(2) Criteriile privind selecţionarea personalului şi organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcţiilor prevãzute în statele de funcţii ale serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor se stabilesc în mod unitar la nivelul întregii ţãri, în condiţiile legii, dupã cum urmeazã:
a) de cãtre Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, în cazul poliţiştilor şi personalului contractual;
b) de cãtre Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, împreunã cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, în cazul funcţionarilor publici.
ART. 11
(1) Preluarea de cãtre consiliile locale, judeţene, respectiv de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti, de la Ministerul Administraţiei şi Internelor a activitãţii structurilor teritoriale ale Direcţiei de evidenţã a populaţiei, respectiv a personalului şi fondurilor financiare pentru asigurarea cheltuielilor curente şi de capital aferente acestei activitãţi, prevãzute pentru anul 2005, inclusiv a cheltuielilor de personal pentru poliţiştii detaşaţi la serviciile publice comunitare locale, judeţene, respectiv la Serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti, se face prin protocol încheiat între pãrţile implicate, pânã la data de 31 decembrie 2004.
(2) Bunurile mobile şi imobile care au fost destinate activitãţilor de evidenţã a persoanelor şi transmise, în condiţiile legii, din proprietatea publicã sau privatã a statului şi din administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor în proprietatea publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale şi în administrarea consiliilor locale se exploateazã numai de cãtre serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor, potrivit destinaţiei lor.
(3) Necesarul minim de dotãri cu materiale şi alte bunuri destinate desfãşurãrii activitãţii serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor se stabileşte în mod unitar la nivelul ţãrii, prin normative elaborate de Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.
(4) Schimbarea destinaţiei bunurilor prevãzute la alin. (2) de cãtre consiliile locale se poate face, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, numai dacã se asigurã în continuare condiţiile necesare bunei funcţionãri a serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, cu îndeplinirea normativelor privind necesarul minim de dotãri prevãzut la alin. (3).
(5) Dotarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, constituite în condiţiile legii, se stabileşte de consiliile locale, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor referitor la îndeplinirea normativelor privind necesarul minim de dotãri prevãzut la alin. (3).
ART. 12
Activitatea de management financiar al serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor se desfãşoarã prin structurile specializate ale consiliilor unitãţilor administrativ-teritoriale, sub coordonarea Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, care stabileşte în mod unitar la nivelul ţãrii normativele de cheltuieli minime necesare pentru întreţinerea dotãrilor acestor servicii.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016