Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 24 decembrie 2002  de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 24 decembrie 2002 de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 215 din 1 aprilie 2003
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie reglementeazã procesul de avizare şi aprobare a standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului pentru învãţãmântul postliceal pentru specializãri tipice.
ART. 2
Specializãrile tipice sunt cele cuprinse în Nomenclatoarele ocupatiilor, meseriilor şi specializãrilor pentru care se asigura pregãtirea profesionalã prin învãţãmântul preuniversitar şi care îndeplinesc condiţia conform cãreia sunt solicitate în cel puţin 3 judeţe din cel puţin doua macroregiuni de dezvoltare economicã. Macroregiunea de dezvoltare economicã este termen utilizat în <>Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România, cu modificãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Învãţãmântul postliceal asigura formarea de tehnicieni şi maiştri care sa lucreze într-un domeniu specializat (nivelul 3 de calificare). Nivelul de calificare este definit prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.246/2001 privind sistemul de certificare a nivelurilor de calificare prin învãţãmântul profesional, liceal - filiera tehnologicã şi vocationala - şi postliceal.
(2) Absolventul învãţãmântului postliceal va dovedi urmãtoarele achiziţii exprimate prin competente de cunoaştere, de execuţie şi sociale:
a) cunoştinţe teoretice şi practice în domeniul de specializare, operabile în desfãşurarea unui proces tehnologic sau a unei activitãţi economico-sociale.
b) cunoştinţe antreprenoriale şi legislative, care sa îi permitã conducerea unei întreprinderi mici/mijlocii ori a unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ;
c) cunoştinţe de operare PC, care sa îi faciliteze administrarea şi/sau gestionarea firmei proprii ori conducerea unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ, la nivelul studiilor medii;
d) cunoştinţe în 1-2 limbi strãine, aplicate domeniilor de activitate respective.

CAP. 2
Elaborarea, avizarea şi aprobarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului pentru învãţãmântul postliceal

ART. 4
În elaborarea, avizarea şi aprobarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului pentru învãţãmântul postliceal la specializãrile tipice incluse în Nomenclatoarele ocupatiilor, meseriilor şi specializãrilor pentru care se asigura pregãtirea profesionalã prin învãţãmântul preuniversitar, pentru care nu exista curriculum şcolar, se urmãresc etapele:
1. Unitatea de învãţãmânt interesatã de şcolarizarea prin învãţãmânt postliceal a unei specializãri comunica, în scris, intenţia de a elabora curriculum pentru specializarea respectiva Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, pana la data de 1 noiembrie a anului şcolar anterior şcolarizãrii.
2. Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic stabileşte un coordonator, membru în grupul de lucru al Comisiei naţionale de specialitate, pe domeniul respectiv, pe care îl va comunica unitãţii de învãţãmânt. Coordonatorul împreunã cu cadre didactice de specialitate şi în colaborare cu parteneri sociali vor elabora urmãtoarele documente:
a) standardul de pregãtire profesionalã, pe baza consultãrii standardelor ocupationale elaborate de Consiliul pentru Standarde Ocupationale şi Atestare (COSA) sau, în lipsa acestora, pe baza setului de competente necesare practicãrii specializãrii, identificat împreunã cu reprezentanţi ai agenţilor economici, asociaţiilor profesionale, patronatelor din domeniul respectiv;
b) planul de învãţãmânt şi programele şcolare aferente (curriculum scris), pe baza standardului de pregãtire profesionalã.
3. Documentele cuprinse la lit. a) şi b) se denumesc în continuare documentaţie.
4. Documentaţia elaborata se aproba în consiliul de administraţie din şcoala şi se avizeazã de parteneri sociali din domeniu, alţii decât cei implicaţi în elaborare.
5. Documentaţia se avizeazã de comitetul local pentru dezvoltarea parteneriatului social în formarea profesionalã, constituit în cadrul Consiliului consultativ al inspectoratului şcolar şi se înainteazã inspectoratului şcolar spre analiza şi avizare de cãtre inspectorul şcolar de specialitate.
6. Documentaţia însoţitã de avizele prevãzute la pct. 4 şi 5 se înainteazã, pana la data de 1 martie a anului şcolar anterior şcolarizãrii, spre analiza şi avizare metodologicã, Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, instituţie subordonata Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
7. Dupã avizare, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic înainteazã:
a) standardul de pregãtire profesionalã, Consiliului Naţional de Educaţie şi Formare Continua, pentru avizare, în perioada 1-30 aprilie a anului în curs pentru anul şcolar urmãtor;
b) curriculum scris, Direcţiei generale pentru învãţãmânt preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, care convoacã Comisia nationala de specialitate, în perioada 1-31 mai a anului în curs pentru anul şcolar urmãtor.
8. Comisia nationala de specialitate analizeazã curriculumul în şedinţa de lucru şi propune aprobarea sau revizuirea acestuia. Aprobarea curriculumului se va face pana la data de 15 iunie a anului în curs pentru anul şcolar urmãtor.
9. Prin ordin al ministrului, curriculumul scris este aprobat şi intra în vigoare pentru anul şcolar urmãtor. Acest document devine parte a curriculumului naţional.
10. Standardul de pregãtire profesionalã avizat de Consiliul Naţional de Educaţie şi Formare Continua se aproba prin ordin al ministrului şi devine document naţional.
ART. 5
(1) Eventuale revizuiri ale standardului de pregãtire profesionalã şi ale curriculumului scris vor urma aceeaşi procedura de elaborare, avizare şi aprobare descrisã anterior.
(2) În cazul în care o unitate de învãţãmânt intenţioneazã aplicarea unui curriculum alternativ pentru un standard aprobat, aceasta va respecta procedura de elaborare, avizare şi aprobare descrisã, numai pentru curriculumul scris, pe baza standardului de pregãtire profesionalã existent.
ART. 6
(1) În elaborarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului scris se utilizeazã Reperele metodologice privind proiectarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului la şcoala postliceala sau şcoala de maiştri, cuprinse în anexele nr. 2 şi 3.
(2) În derularea etapelor transmiterea documentaţiei se face pe suport informatic şi hârtie.


ANEXA 2

REPERE METODOLOGICE

privind proiectarea standardelor de pregãtire
profesionalã şi a curriculumului la şcoala postliceala

Şcoala postliceala, conform <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dezvolta, prin aprofundare şi specializare, domeniile pregãtite prin profilurile liceului filiera tehnologicã: tehnic, servicii, resurse naturale şi protecţia mediului sau domenii particulare de specializare.
La baza acestui document se afla metodologiile de elaborare a standardului de pregãtire profesionalã şi a curriculumului, dezvoltate în cadrul Programului PHARE-VET RO 9405, precum şi legislaţia în vigoare din domeniul învãţãmântului preuniversitar.
I. Standardul de pregãtire profesionalã
Standardul de pregãtire profesionalã este documentul prin care conţinutul unui program de formare corespunde cerinţelor unuia sau mai multor standarde ocupationale.
Standardul de pregãtire profesionalã se afla la baza elaborãrii curriculumului scris (plan de învãţãmânt, programe şcolare). Standardele de pregãtire profesionalã se elaboreazã în baza standardelor ocupationale, realizate conform metodologiilor Consiliului pentru Standarde Ocupationale şi Atestare (COSA). În cazul în care nu exista standard ocupational elaborat pentru o anumitã calificare, grupul de lucru (coordonator, profesori şi reprezentanţi ai partenerilor sociali) va elabora seturi de unitãţi de competenta, care se vor include în standardul de pregãtire profesionalã.
Structura standardului de pregãtire profesionalã
1. Introducere
2. Definirea specializãrii
3. Lista unitãţilor de competenta specifice specializãrii
4. Descrierea competentelor necesare specializãrii, grupate pentru fiecare unitate de competenta pe:
4.1. competente de cunoaştere;
4.2. competente de execuţie;
4.3. competente sociale.
5. Recomandãri pentru dezvoltarea de curriculum şi materiale auxiliare:
5.1. unitãţi de conţinut (organizate pe discipline şi module), corelate pe orizontala şi pe verticala;
5.2. tipuri de continuturi.
6. Recomandãri privind formele de evaluare şi examinare specifice specializãrii
Se prezintã în continuare, cu titlu de exemplu, schema unei unitãţi de competenta şi a competentelor de cunoaştere, de execuţie şi sociale din cadrul standardelor de pregãtire profesionalã.

Unitatea de competenta I (din standardul ocupational)
(de exemplu): Aplicarea normelor de calitate


┌────┬─────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Nr. │ │Pregãtire de specialitate │
│crt.│ A. Competente de cunoaştere ├───────────┬──────────────┤
│ │ │Anul I │ Anul II │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤
│1. │Identifica standardele şi normele de calitate│ x │ │
│ │specifice materiilor prime şi produselor │ │ │
│ │finite │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤
│2. │ │ │ x │
├────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┤
│ │
├────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────┬──────────────┤
│n. │ │ │ x │
└────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┘

┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ │ Pregãtire de specialitate │
│crt.│ B. Competente de execuţie ├────────────┬──────────────┤
│ │ │ Anul I │ Anul II │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│1. │Interpreteazã rezultatele determinarilor, │ │ │
│ │identificand deficientele │ x │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│2. │ │ │ x │
├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤
│ │
├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤
│n. │ │ │ x │
└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘

┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ │ Pregãtire de specialitate │
│crt.│ C. Competente sociale ├────────────┬──────────────┤
│ │ │ Anul I │ Anul II │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│1. │Apreciazã corect timpul de lucru necesar │ x │ │
│ │realizãrii sarcinilor de lucru │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│2. │ │ │ x │
├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤
│ │
├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤
│n. │ │ │ x │
└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘

Lista disciplinelor şi modulelor recomandate pentru calificarea ......
┌─────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ │ Tipul │
│crt. │ Denumirea ├─────────┬───────────┤
│ │ │ Modulul │ Disciplina│
├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│1. │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│2. │ │ │ │
├─────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┤
│ │
├─────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┤
│n. │ │ │ │
└─────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┘


II. Curriculum pentru şcoala postliceala
Curriculumul se dezvolta pe module, determinate de structura unitãţilor de competenta, la care se adauga discipline aplicate. În baza unitãţilor de competenta şi a competentelor specifice se vor elabora pentru fiecare modul criterii de performanta. În anul I se pot pãstra şi discipline, în cazul unor calificãri care au nevoie de o pregãtire de baza în domeniu. Se pot structura pe discipline continuturi precum: matematica aplicatã, fizica aplicatã, informatica aplicatã, limba strãinã aplicatã, desen tehnic, contabilitate.
Conţinuturile de "Educaţie fizica" şi de "Informare şi consiliere vocationala" vor fi menţinute pe discipline, atât în anul I, cat şi în anul II.
La şcoala postliceala numãrul total de ore pe saptamana variaza între 30-34 de ore, în funcţie de unitãţile de conţinut formulate în standardele de pregãtire profesionalã şi de cerinţele partenerilor sociali.


Format pentru elaborarea curriculumului
organizat pe module, pentru anii I şi II,
şcoala postliceala

1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalitãţile şi nivelul de calificare pregãtit prin curriculum)
2. Planul de învãţãmânt
3. Modulul 1 ..... n
3.1. Structura competentelor (de cunoaştere, de execuţie, sociale)
3.2. Structura şi organizarea conţinutului modulului .....


┌────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ Metodologie │ Criterii │
│crt.│ Conţinut tematic │ Forme de activitate*)/│ de │
│ │ │ Metode │performanta**)│
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤
│ n. │ │ │ │
└────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────┘


------------
*) Exemple de forme de activitate: de instruire teoreticã, practica, laborator, proiect etc.
**) Definirea criteriilor de performanta: criteriile de performanta se referã la condiţiile (calitate, cantitate, durata, loc etc.) şi nivelul de realizare (minimala) a competentelor realizate prin structura de conţinut.

4. Recomandãri pentru activitãţile de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare etc.
5. Bibliografie.


Format pentru elaborarea curriculumului
organizat pe discipline de studiu pentru anii I şi II,
şcoala postliceala

1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalitãţile şi nivelul de calificare pregãtit prin curriculum)
2. Planul de învãţãmânt
3. Structura şi organizarea continuturilor la disciplina ..............


┌────┬───────────────────┬─────────┬────────────────────┬────────┬─────────────┐
│ │ │ │ Metodologie │ │ Criterii │
│ │ │ Conţinut├───────────┬────────┤Resurse │de evaluare*)│
│Nr. │ │ tematic │ Forme │ │ │ │
│crt.│ Obiective │ │ de │ Metode │ │ │
│ │ │ │activitate │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴─────────┴───────────┴────────┴────────┴─────────────┤
├────┬───────────────────┬─────────┬───────────┬────────┬────────┬─────────────┤
│ n-1│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ n. │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴─────────┴───────────┴────────┴────────┴─────────────┘


--------------
*) Criteriile de evaluare se definesc în relatie cu obiectivele.

4. Recomandãri pentru activitãţi de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare
5. Bibliografie.

Format pentru planul de învãţãmânt, anul II, şcoala postliceala

Calificarea...
I. Dezvoltare personalã şi socialã 2 ore/saptamana x 31 sãptãmâni
Informare şi consiliere vocationala 1 ora/saptamana x 31 sãptãmâni
Educaţie fizica 1 ora/saptamana x 31 sãptãmâni

II. Pregãtire de specialitate 22/24-26/28 ore/saptamana x 31 sãptãmâni
Discipline
-
-
-
-
Module
-
-
-
-

III. Pregãtire opţionalã 4-6 ore/saptamana x 31 sãptãmâni
Total 30-34 ore/saptamana x 31 sãptãmâni
Practica de proiect 35 ore/saptamana x 3 sãptãmâni



ANEXA 3

REPERE METODOLOGICE

privind proiectarea standardelor de pregãtire
profesionalã şi a curriculumului la şcoala de maiştri

Şcoala de maiştri, conform <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este o şcoala postliceala care dezvolta, prin aprofundare şi specializare, domeniile pregãtite prin profilurile liceului filiera tehnologicã: tehnic, servicii, resurse naturale şi protecţia mediului sau domenii particulare de specializare.
La baza acestui document se afla metodologiile de elaborare a standardului de pregãtire profesionalã şi a curriculumului, dezvoltate în cadrul programului PHARE - VET RO 9405, precum şi legislaţia în vigoare din domeniul învãţãmântului preuniversitar.

I. Standardul de pregãtire profesionalã
Standardul de pregãtire profesionalã este documentul prin care conţinutul unui program de formare corespunde cerinţelor unuia sau mai multor standarde ocupationale.
Standardul de pregãtire profesionalã se afla la baza elaborãrii curriculumului scris (plan de învãţãmânt, programe şcolare). Standardele de pregãtire profesionalã se elaboreazã în baza standardelor ocupationale, realizate conform metodologiilor Consiliului pentru Standarde Ocupationale şi Atestare (COSA). În cazul în care nu exista standard ocupational elaborat pentru o anumitã calificare, grupul de lucru (coordonator, profesori şi reprezentanţi ai partenerilor sociali) va elabora seturi de unitãţi de competenta, care se vor include în standardul de pregãtire profesionalã.

Structura standardului de pregãtire profesionalã
1. Introducere
2. Definirea specializãrii
3. Lista unitãţilor de competenta ale specializãrii
4. Prezentarea competentelor necesare pentru practicarea specializãrii, grupate pentru fiecare unitate de competenta pe:
A. competente de cunoaştere;
B. competente de execuţie;
C. competente sociale.
5. Recomandãri pentru dezvoltarea de curriculum şi materiale auxiliare:
a) unitãţi de conţinut (disciplinare şi modulare), corelate pe orizontala şi pe verticala;
b) tipuri de continuturi.
6. Recomandãri privind formele de evaluare şi examinare specifice specializãrii.
Se prezintã, cu titlu de exemplu, schema unei unitãţi de competenta şi a competentelor de cunoaştere, de execuţie şi sociale din cadrul standardelor de pregãtire profesionalã.

Unitatea de competenta I (din standardul ocupational)
(de exemplu): Aplicarea normelor de calitate


┌────┬─────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Nr. │ │Pregãtire de specialitate │
│crt.│ A. Competente de cunoaştere ├───────────┬──────────────┤
│ │ │Anul I │ Anul II │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤
│1. │Identifica standardele şi normele de calitate│ x │ │
│ │specifice materiilor prime şi produselor │ │ │
│ │finite │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤
│2. │ │ │ x │
├────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┤
│ │
├────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────┬──────────────┤
│n. │ │ │ x │
└────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┘

┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ │ Pregãtire de specialitate │
│crt.│ B. Competente de execuţie ├────────────┬──────────────┤
│ │ │ Anul I │ Anul II │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│1. │Interpreteazã rezultatele determinarilor, │ │ │
│ │identificand deficientele │ x │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│2. │ │ │ x │
├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤
│ │
├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤
│n. │ │ │ x │
└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘

┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ │ Pregãtire de specialitate │
│crt.│ C. Competente sociale ├────────────┬──────────────┤
│ │ │ Anul I │ Anul II │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│1. │Apreciazã corect timpul de lucru necesar │ x │ │
│ │realizãrii sarcinilor de lucru │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤
│2. │ │ │ x │
├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤
│ │
├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤
│n. │ │ │ x │
└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘

Lista disciplinelor şi modulelor recomandate pentru calificarea ......
┌─────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ │ Tipul │
│crt. │ Denumirea ├─────────┬───────────┤
│ │ │ Modulul │ Disciplina│
├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│1. │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│2. │ │ │ │
├─────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┤
│ │
├─────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┤
│n. │ │ │ │
└─────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┘



II. Curriculum pentru şcoala de maiştri
Şcoala de maiştri prezintã un curriculum de specializare tehnologicã, teoreticã şi practica, prin care se asigura competente tehnice specializate, aplicate unor tehnologii prioritare, precum şi competente de organizare şi conducere a unei echipe de lucru. Curriculumul se poate dezvolta pe module, determinate de specializarea de baza, la care se adauga discipline aplicate, precum: "Informatica aplicatã", "Limbi moderne aplicate". Conţinuturile organizate pe module se alcãtuiesc pe baza unor structuri de competente din standardele de pregãtire profesionalã, în conformitate cu modelul de mai sus. În baza unitãţilor de competenta şi a competentelor specifice se vor elabora, pentru fiecare modul, criterii de performanta. În anul I se pot pãstra şi discipline, în cazul unor specializãri care au nevoie de o pregãtire de baza în domeniu. Se pot structura pe discipline, în anul I, obiecte de studiu precum: informatica aplicatã, limba strãinã aplicatã, desen tehnic, contabilitate, psihologia muncii etc.

Format pentru elaborarea curriculumului
organizat pe module, pentru anii I şi II,
şcoala de maiştri

1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalitãţile şi nivelul de specializare pregãtit prin curriculum)
2. Planul de învãţãmânt
3. Modul 1 ... n
3.1. Structura competentelor (de cunoaştere, de execuţie, sociale)
3.2. Structura şi organizarea conţinutului modulului......


┌────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ Metodologie │ Criterii │
│crt.│ Conţinut tematic │ Forme de activitate*)/│ de │
│ │ │ Metode │performanta**)│
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤
│ n. │ │ │ │
└────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────┘


------------
*) Exemple de forme de activitate de instruire: teoreticã, practica, laborator, proiect etc.;
**) Definirea criteriilor de performanta: criteriile de performanta se referã la condiţiile (calitate, cantitate, durata, loc etc.) şi nivelul de realizare (minimala) a competentelor realizate prin structura de conţinut.

4. Recomandãri pentru activitãţile de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare etc.
5. Bibliografie.

Format pentru elaborarea curriculumului
organizat pe discipline de studiu pentru anul I şi II,
şcoala de maiştri

1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalitãţile şi nivelul de specializare pregãtit prin curriculum)
2. Planul de învãţãmânt
3. Structura şi organizarea continuturilor la disciplina .......


┌────┬───────────────────┬─────────┬────────────────────┬────────┬─────────────┐
│ │ │ │ Metodologie │ │ Criterii │
│ │ │ Conţinut├───────────┬────────┤Resurse │de evaluare*)│
│Nr. │ │ tematic │ Forme │ │ │ │
│crt.│ Obiective │ │ de │ Metode │ │ │
│ │ │ │activitate │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴─────────┴───────────┴────────┴────────┴─────────────┘


-----------
*) Criteriile de evaluare se definesc în relatie cu obiectivele.

4. Recomandãri pentru activitãţi de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare
5. Bibliografie.

Lista disciplinelor sau modulelor necesare pentru pregãtirea maiştrilor

La şcoala de maiştri numãrul total de ore pe saptamana variaza între 17-20 de ore, în funcţie de complexitatea standardelor ocupationale şi de cerinţele beneficiarilor. Planul de învãţãmânt va avea o structura flexibila, adaptatã cerinţelor agenţilor economici, dar va respecta urmãtorul cadru (lista modulelor/disciplinelor prezentate este ilustrativa):


┌─────────────┬─────────────────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │Nr. minim│Nr. maxim│ Obliga- │
│ Tipul de │ │ de ore │ de ore │ toriu │
│pregãtire │ Modulul/Disciplina ├────┬────┼────┬────┼────┬────┤
│ │ │Anul│Anul│Anul│Anul│Anul│Anul│
│ │ │ I │ II │ I │ II │ I │ II │
├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│I. Pregãtire │Tehnologii asistate de calculator│ 1 │ 1 │ 3 │ 3 │ x │ x │
│ generalã ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Legislaţia muncii, contracte │ 1 │ - │ 1 │ 1 │ x │ - │
│ │colective de munca, relaţia cu │ │ │ │ │ │ │
│ │sindicatele etc │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Economia şi organizarea │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ x │ x │
│ │întreprinderii într-o unitate, │ │ │ │ │ │ │
│ │secţie specifica specializãrii │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Evidenta contabila primara │ 1 │ - │ 1 │ - │ x │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Discipline tehnice aplicate (una,│ 2 │ - │ 4 │ 1 │ │ │
│ │doua ştiinţe aplicate esenţiale │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru pregãtirea de specialitate│ │ │ │ │ │ │
│ │de exemplu: mecanicã, electronica│ │ │ │ │ │ │
│ │chimie etc.) │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┴────┤
│ │ Total I: │ 6 │ 2 │ 10 │ 6 │ │
├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┬────┤
│II. Pregãtire│Instalaţii, echipamente, utilaje │ 3 │ 4 │ 5 │ 5 │ x │ x │
│ în │etc. şi tehnologii în domeniu │ │ │ │ │ │ │
│ specialitate│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Echipamente, tehnologii etc. │ 3 │ 5 │ 4 │ 5 │ x │ x │
│ │ specifice agentului economic │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Protecţia muncii, PSI - │ 1 │ 1 │ 2 │ 1 │ x │ │
│ │legislaţie în domeniu, │ │ │ │ │ │ │
│ │exemplificãri locale │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┴────┤
│ │ Total II: │ 7 │ 10 │ 11 │ 11 │ │
├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┬────┤
│III. Prega- │Limba strãinã aplicatã │ 1 │ 1 │ 3 │ 1 │ │ │
│ tire ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ opţionalã │Psihologia muncii │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Educaţie antreprenoriala │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │1-2 discipline de specialitate │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Managementul calitãţii │ 1 │ 1 │ 1 │ 2 │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Control nedistructiv │ 1 │ - │ 1 │ 2 │ │ │
│ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Limbaje de programare │ │ │ │ │ │ │
│ │specializate │ 2 │ 2 │ 2 │ 3 │ │ │
├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┴────┤
│ │ Total III: │ 8 │ 8 │ 11 │ 13 │ │
├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼─────────┤
│ │ Total propus: │ 17 │ 17 │ 20 │ 20 │ │
└─────────────┴─────────────────────────────────┴────┴────┴────┴────┴─────────┘


NOTA:
1. Pentru pregãtirea opţionalã se pot propune şi alte discipline/module, în funcţie de cerinţele specializãrii.
2. Anual se va proiecta un stagiu de pregãtire practica în sãptãmâni comasate, cu durata de 3 sãptãmâni (120 de ore), care se recomanda sa fie structurat astfel:


┌─────────────────┬──────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ Numãr de ore│ │ │
│Anul │ 60 de ore │ 60 de ore │
├─────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Anul I │Stagiu de specialitate│Tehnologii asistate de calculator │
├─────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Anul II │Stagiu de specialitate│Stagiu pentru pregãtirea proiectului│
│ │ │de absolvire │
└─────────────────┴──────────────────────┴────────────────────────────────────┘


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016