Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 iunie 2006  de organizare, asigurare a activitatilor de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor si materialelor care contin informatii clasificate, in situatii de conflict armat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 23 iunie 2006 de organizare, asigurare a activitatilor de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor si materialelor care contin informatii clasificate, in situatii de conflict armat

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 578 din 4 iulie 2006
CAP. I
Organizarea şi conducerea acţiunilor de evacuare în situaţii de conflict armat

ART. 1
Organizarea evacuãrii reprezintã ansamblul mãsurilor adoptate şi al activitãţilor desfãşurate din timp de pace, destinate planificãrii şi pregãtirii acţiunilor specifice, precum şi elaborãrii documentelor de conducere a acesteia.
ART. 2
(1) Organizarea evacuãrii cuprinde:
a) analiza situaţiei şi a evoluţiei acesteia;
b) stabilirea localitãţilor, instituţiilor, operatorilor economici, a numãrului şi structurii populaţiei/salariaţilor care se evacueazã;
c) natura şi cantitatea bunurilor ce urmeazã a fi evacuate;
d) zonele şi localitãţile în care se executã evacuarea;
e) gradul de urgenţã şi eşalonarea evacuãrii, mijloacele de transport şi itinerarele pe care se executã evacuarea;
f) recunoaşterea itinerarelor, raioanelor şi localitãţilor în care se executã evacuarea, de bazã şi de rezervã;
g) analizarea posibilitãţilor de cazare, aprovizionare şi hrãnire a evacuaţilor, condiţiile de depozitare a bunurilor şi de funcţionare a instituţiilor;
h) identificarea şi stabilirea mãsurilor de asigurare a acţiunilor de evacuare;
i) elaborarea şi actualizarea planurilor.
(2) Evacuarea se executã pe amplasamente care sã garanteze protecţia populaţiei şi bunurilor pe teritoriul unitãţii administrativ-teritoriale afectate sau în cele mai apropiate unitãţi administrativ-teritoriale pe teritoriul cãrora se poate executa.
(3) Evacuarea poate fi executatã parţial, din una sau mai multe localitãţi, simultan ori succesiv, în funcţie de situaţia trecerii de la starea de pace la starea de rãzboi, de evoluţia acţiunilor militare şi de posibilitãţile logistice, acordându-se prioritate evacuãrii populaţiei.
(4) Evacuarea se realizeazã din zonele ameninţate în zonele protejate, stabilite pe teritoriul naţional sau pe teritoriul altor state, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, ale acordurilor bilaterale sau ale tratatelor internaţionale la care România este parte, dupã caz.
ART. 3
Organizarea evacuãrii în situaţii de conflict armat se face pe baza:
a) Planului centralizator de evacuare în situaţii de conflict armat a populaţiei şi bunurilor materiale importante, întocmit de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, în cooperare cu reprezentanţi din cadrul ministerelor ce au atribuţii în gestionarea evacuãrii, aprobat de ministrul administraţiei şi internelor şi avizat de Ministerul Apãrãrii Naţionale;
b) planurilor de evacuare a autoritãţilor publice, ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu excepţia celor din sistemul naţional de apãrare, ordine şi siguranţã publicã, întocmite de specialişti din cadrul structurilor proprii, aprobate de miniştrii de resort, respectiv de conducãtorii sau managerii acestora, şi avizate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, cu excepţia celor din sistemul naţional de apãrare, ordine şi siguranţã publicã;
c) planurilor de evacuare/primire judeţene/al municipiului Bucureşti şi ale municipiilor reşedinţã de judeţ, întocmite de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene/al municipiului Bucureşti, în cooperare cu specialişti ce au atribuţii în gestionarea evacuãrii, avizate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã şi aprobate de prefect sau primar, dupã caz;
d) planurilor de evacuare/primire la municipii, oraşe şi comune, întocmite de specialişti din cadrul structurilor proprii, avizate de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene şi aprobate de primar.
ART. 4
Planurile de evacuare la operatorii economici se întocmesc de specialişti proprii, se avizeazã de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene/al municipiului Bucureşti şi de şeful autoritãţii administraţiei publice locale/centrale şi se aprobã de managerul general.
ART. 5
În situaţii de conflict armat evacuarea se aprobã şi se executã conform prevederilor <>art. 3 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.222/2005 privind stabilirea principiilor evacuãrii în situaţii de conflict armat.
ART. 6
Organizarea şi conducerea activitãţilor de evacuare se realizeazã conform prevederilor <>art. 5 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.222/2005 .
ART. 7
(1) Pentru conducerea şi coordonarea acţiunilor de evacuare la nivel central se organizeazã Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii, condus de un secretar de stat din Ministerul Administraţiei şi Internelor, sub coordonarea ministrului administraţiei şi internelor. Componenţa Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În componenţa Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii, la solicitarea ministrului administraţiei şi internelor, vor fi cooptaţi şi reprezentanţi ai altor ministere şi instituţii cu atribuţii în domeniu.
(3) La nivelul autoritãţilor publice, al ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale se constituie centre de conducere şi coordonare a evacuãrii, conduse de câte un secretar de stat din cadrul ministerului sau, dupã caz, de câte un director adjunct şi coordonate de ministrul de resort, respectiv de conducãtorii/managerii acestora, din care fac parte reprezentanţi ai instituţiilor proprii cu atribuţii în domeniu.
(4) La nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale se constituie centre de conducere şi coordonare a evacuãrii, conduse de subprefecţi/viceprimari sub coordonarea prefecţilor/primarilor, din care fac parte reprezentanţi ai structurilor deconcentrate, descentralizate şi de gospodãrire comunalã, conducãtori ai unor instituţii şi ai operatorilor economici importanţi.
(5) La nivelul municipiului Bucureşti se constituie Centrul de conducere şi coordonare a evacuãrii, condus de subprefect sub coordonarea prefectului, iar din componenţa acestuia fac parte viceprimarii de sectoare, reprezentanţi ai structurilor deconcentrate, descentralizate şi de gospodãrire comunalã, conducãtori ai unor instituţii, regii autonome şi societãţi comerciale şi ai operatorilor economici importanţi.
ART. 8
Instituţiile publice şi operatorii economici care se evacueazã, indiferent de forma de proprietate, vor organiza centre de conducere şi coordonare a evacuãrii, formate din persoane cu funcţii de conducere.
ART. 9
Atribuţiile centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii în situaţii de conflict armat sunt urmãtoarele:
1. Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii:
a) pune în aplicare prevederile Planului centralizator de evacuare în situaţii de conflict armat a populaţiei şi bunurilor materiale importante;
b) coordoneazã şi verificã activitatea centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii, constituite la nivelul ministerelor, instituţiilor publice centrale şi judeţelor;
c) transmite hotãrârea Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii/ordinul Marelui Cartier General cu privire la executarea evacuãrii cãtre centrele de conducere şi coordonare a evacuãrii de la ministere şi la celelalte structuri de specialitate ale administraţiei publice centrale;
d) întocmeşte şi prezintã periodic Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii rapoarte şi sinteze cu privire la stadiul desfãşurãrii acţiunilor de evacuare.
2. Centrele de conducere şi coordonare a evacuãrii de la ministere şi celelalte structuri de specialitate ale administraţiei publice centrale:
a) pun în aplicare prevederile planului de evacuare în situaţii de conflict armat şi coordoneazã activitãţile structurilor teritoriale din subordine;
b) transmit hotãrârea Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii/ordinele Marelui Cartier General şi al Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii cãtre centrele organizate la structurile din subordine;
c) urmãresc realizarea mãsurilor de asigurare a evacuãrii;
d) coordoneazã realizarea mãsurilor de asigurare a primirii, repartiţiei, cazãrii personalului şi depozitãrii bunurilor materiale;
e) organizeazã, încadreazã şi asigurã funcţionarea punctelor de adunare, de îmbarcare, de debarcare, de primire şi de repartiţie.
3. Centrele de conducere şi coordonare a evacuãrii judeţene/al municipiului Bucureşti îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) pun în aplicare prevederile planului de evacuare în situaţii de conflict armat şi coordoneazã activitatea structurilor teritoriale din subordine;
b) transmit hotãrârile Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii/ordinele Marelui Cartier General şi al Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii cãtre centrele organizate la nivelul administraţiei publice locale;
c) urmãresc realizarea mãsurilor de asigurare a evacuãrii;
d) coordoneazã realizarea mãsurilor de asigurare a primirii, repartiţiei, cazãrii personalului şi depozitãrii bunurilor materiale;
e) organizeazã, încadreazã şi asigurã funcţionarea punctelor de adunare, de îmbarcare, de debarcare, de primire şi de repartiţie;
f) organizeazã, conduc şi îndrumã desfãşurarea evacuãrii instituţiilor publice, operatorilor economici, populaţiei, colectivitãţilor de animale, bunurilor materiale şi obiectelor culturale din localitãţile stabilite.
ART. 10
În scopul trecerii, la ordin, în timp scurt şi în mod organizat la executarea evacuãrii, în funcţie de situaţie, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã verificã periodic fiabilitatea planurilor de evacuare elaborate la nivelul ministerelor şi al celorlalte structuri de specialitate din administraţia publicã centralã/localã.
ART. 11
Inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã/al municipiului Bucureşti actualizeazã planurile de evacuare/primire judeţene/locale pe baza concluziilor rezultate în urma desfãşurãrii aplicaţiilor şi exerciţiilor periodice.

CAP. II
Asigurarea acţiunilor de evacuare în situaţii de conflict armat

ART. 12
Mãsurile principale de asigurare a acţiunilor de evacuare pe timpul acţiunilor militare se stabilesc în planurile întocmite din timp de normalitate şi cuprind în principal urmãtoarele:
a) executarea recunoaşterii cãilor de comunicaţii şi a localitãţilor în care se va executa evacuarea, pe diferite variante de transport: auto, pe cãile ferate, naval, aerian etc.;
b) cercetarea şi siguranţa transportului pe timpul executãrii acţiunii de evacuare;
c) stabilirea de puncte de adunare, îmbarcare, debarcare, primire şi repartiţie;
d) logistica evacuãrii pe timpul conflictului armat se asigurã de instituţiile publice şi operatorii economici prin grija Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale şi a structurilor teritoriale ale acestuia;
e) asigurarea medicalã şi sanitar-veterinarã pe timpul evacuãrii;
f) aprovizionarea populaţiei evacuate cu produse de primã necesitate;
g) menţinerea ordinii publice, paza bunurilor, evidenţa populaţiei, fluidizarea circulaţiei, pe toatã durata acţiunilor de evacuare;
h) protecţia populaţiei pe timpul executãrii evacuãrii;
i) protecţia informaţiilor clasificate naţionale, NATO sau UE.
ART. 13
(1) Executarea recunoaşterilor cãilor de comunicaţie/comunicaţii şi ale localitãţilor în care se executã evacuarea se desfãşoarã astfel:
a) la ministere şi structurile de specialitate ale administraţiei publice centrale, de cãtre specialişti desemnaţi din cadrul acestora;
b) la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, de cãtre specialişti din cadrul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţã sau al municipiului Bucureşti, împreunã cu reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale.
(2) Pe timpul recunoaşterilor se urmãresc în mod deosebit:
a) starea cãilor şi nodurilor de comunicaţie, podurilor, tunelurilor, viaductelor etc.;
b) starea imobilelor/adãposturilor destinate primirii populaţiei, instalaţiilor şi bunurilor;
c) condiţiile de cazare, hrãnire, asigurare medicalã şi sanitar-veterinarã;
d) situaţia surselor de aprovizionare;
e) starea reţelelor electrice, de alimentare cu apã şi de telecomunicaţii;
f) starea epidemiologicã şi epizooticã din zonã.
ART. 14
Pentru asigurarea cercetãrii şi siguranţei pe timpul acţiunilor de evacuare, structurile de specialitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor vor constitui elemente de cercetare şi siguranţã specifice care vor acţiona în punctele şi pe direcţiile pe care se executã evacuarea, conform planurilor elaborate în acest scop de cãtre inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã sau al municipiului Bucureşti şi transmise în extras acestora.
ART. 15
Stabilirea punctelor de adunare, îmbarcare, debarcare şi primire/repartiţie se realizeazã cu avizul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã şi al unitãţilor teritoriale din subordine, astfel:
a) la ministere şi structurile de specialitate ale administraţiei publice centrale, de cãtre specialişti desemnaţi din cadrul acestora;
b) la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, de cãtre specialişti din cadrul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţã sau al municipiului Bucureşti, împreunã cu reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice centrale sau locale.
ART. 16
(1) Asigurarea medicalã şi sanitar-veterinarã cuprinde totalitatea mãsurilor şi acţiunilor care se întreprind în scopul pãstrãrii sãnãtãţii populaţiei şi animalelor care se evacueazã, prevenirii apariţiei bolilor şi epidemiilor/ epizootiilor, acordãrii ajutorului medical de urgenţã şi asistenţei medicale/veterinare în caz de îmbolnãvire sau accident.
(2) Asistenţa medicalã pe timpul evacuãrii, precum şi în localitãţile de dispunere se asigurã de Ministerul Sãnãtãţii Publice, prin unitãţile sanitare teritoriale, Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România şi alte servicii de specialitate, în limitele competenţelor conferite de lege, pe baza planurilor de cooperare elaborate în acest scop de cãtre inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã sau al municipiului Bucureşti şi transmise în extras acestora.
(3) În plan teritorial mãsurile, forţele şi mijloacele de asigurare medicalã şi sanitar-veterinarã se stabilesc de cãtre fiecare inspectorat judeţean pentru situaţii de urgenţã sau al municipiului Bucureşti şi se asigurã de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã, veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, serviciile de ambulanţã şi medicinã de urgenţã, precum şi filialele Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România, pe baza planurilor de cooperare elaborate în acest scop, din timp de normalitate, şi transmise în extras acestora.
ART. 17
Logistica acţiunilor de evacuare cuprinde asigurarea fondurilor financiare, a mijloacelor de transport, a bunurilor de consum şi a serviciilor necesare în cantitãţile şi în locurile prevãzute în planurile de evacuare.
ART. 18
(1) Logistica evacuãrii se asigurã de:
a) structurile administraţiei publice centrale şi alte instituţii, pentru personalul propriu;
b) consiliile judeţene şi locale, pentru populaţie şi angajaţii proprii;
c) operatorii economici, pentru personalul încadrat.
(2) Logistica evacuãrii se asigurã, la cererea autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, de operatorii economici, pe bazã de convenţii încheiate din timp şi anexate la planurile de evacuare.
ART. 19
Legãturile de comunicaţii necesare pe timpul acţiunilor de evacuare în raioanele şi localitãţile de dispunere se realizeazã în conformitate cu prevederile legale, precum şi cu planurile şi protocoalele specifice încheiate din timp de pace pentru beneficiarii prevãzuţi de lege.
ART. 20
(1) Mãsurile de ordine publicã, paza bunurilor, evidenţa populaţiei, fluidizarea/restricţionarea circulaţiei pe timpul evacuãrii se realizeazã de structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor şi constau în:
a) asigurarea ordinii şi siguranţei publice în punctele de adunare, îmbarcare, debarcare, primire şi repartiţie;
b) evidenţa populaţiei care se evacueazã;
c) dirijarea circulaţiei, asigurarea prioritãţii şi siguranţei pe timpul deplasãrii coloanelor de evacuaţi;
d) paza bunurilor materiale.
(2) Mãsurile prevãzute la alin. (1) se planificã, se organizeazã şi se desfãşoarã în conformitate cu planurile elaborate de cãtre inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã sau al municipiului Bucureşti şi transmise în extras structurilor teritoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 21
Punctele de primire-repartiţie se organizeazã de autoritãţile administraţiei publice locale în raioanele/localitãţile de afluire a populaţiei evacuate, pentru luarea în evidenţã şi repartizarea pe spaţii de cazare. Acestea se organizeazã pe localitãţi/cartiere, în localuri publice: unitãţi şcolare şi de culturã, hoteluri, cabane, case de odihnã etc.
ART. 22
(1) Necesarul mijloacelor de transport pentru autoritãţile publice, ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale se asigurã, la cerere, prin Planul de mobilizare a economiei naţionale.
(2) Instituţiile prevãzute la alin. (1) întocmesc cererile cu necesarul de mijloace de transport, pe care le transmit pentru centralizare Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, care le înainteazã Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
(3) Autoritãţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi operatorii economici transmit cererile cu necesarul de mijloace de transport la inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru centralizare şi înaintarea acestora structurilor teritoriale ale Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
ART. 23
Fondurile financiare pentru pregãtirea şi desfãşurarea acţiunilor de evacuare la nivel naţional, judeţean, al municipiului Bucureşti, la nivelul oraşelor şi comunelor se asigurã, dupã caz, din bugetul de stat şi bugetele locale şi din alte fonduri legal constituite din timp de normalitate şi se completeazã în situaţii de conflict armat.

CAP. III
Protecţia documentelor/materialelor care conţin informaţii clasificate

ART. 24
Protecţia documentelor/materialelor care conţin informaţii clasificate se realizeazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, ale prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 781/2002 privind protecţia informaţiilor secrete de serviciu, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.349/2002 privind colectarea, transportul, distribuirea şi protecţia, pe teritoriul României, a corespondenţei clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu ale altor normative în vigoare la data la care s-a dispus evacuarea.
ART. 25
Documentele de organizare şi conducere a acţiunilor de evacuare se clasificã astfel:
a) strict secret de importanţã deosebitã - Planul centralizator de evacuare în situaţii de conflict armat a populaţiei şi bunurilor materiale importante;
b) strict secret:
(i) planurile de evacuare a ministerelor, structurilor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi planurile de evacuare/primire judeţene/al municipiului Bucureşti a populaţiei şi bunurilor materiale importante;
(ii) Situaţia cu localitãţile propuse pentru evacuarea autoritãţilor publice centrale;
(iii) Situaţia cu localitãţile propuse pentru evacuarea autoritãţilor administraţiei publice judeţene;
(iv) Tabel cu instituţiile care se evacueazã în caz de conflict armat;
c) secret - Planul de evacuare/primire local a populaţiei şi a bunurilor materiale importante.
ART. 26
Protecţia documentelor/materialelor care conţin informaţii clasificate şi stabilirea punctelor de evacuare a acestora sunt atribute ale conducãtorilor/şefilor acţiunilor de evacuare.

CAP. IV
Documente de conducere a acţiunilor de evacuare în situaţii de conflict armat

ART. 27
Pentru organizarea şi realizarea acţiunilor de evacuare se elaboreazã urmãtoarele documente:
a) documente pentru conducere:
- planul centralizator de evacuare în situaţii de conflict armat;
- planuri de evacuare a autoritãţilor publice, ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
- planuri de evacuare/primire judeţene/locale;
- ordine ale Marelui Cartier General;
- dispoziţii preliminare pentru evacuare;
- decizii pentru evacuare;
b) documente pentru informare:
- raportul de informare privind acţiunile de evacuare;
- informãri;
- jurnalul acţiunilor de evacuare;
c) documente diverse.
ART. 28
(1) Planul de evacuare este documentul de bazã pentru pregãtirea şi desfãşurarea acţiunilor de evacuare în situaţii de conflict armat şi reprezintã materializarea detaliatã a concepţiei acţiunilor.
(2) Planurile de evacuare se elaboreazã de cãtre toate autoritãţile publice, ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã/al municipiului Bucureşti, instituţiile publice, operatorii economici, autoritãţile administraţiei publice locale, din timp de normalitate, şi se actualizeazã periodic, în raport de schimbãrile survenite.
(3) Structura Planului de evacuare este prezentatã în anexa nr. 2.
ART. 29
(1) Conducerea acţiunilor de evacuare se realizeazã pe baza ordinelor Marelui Cartier General, dispoziţiunilor preliminare, deciziilor autoritãţilor administraţiei publice centrale/locale şi a managerilor generali.
(2) Metodologia elaborãrii ordinelor Marelui Cartier General este cea precizatã prin regulamentele interne ale acestuia.
(3) Dispoziţiunea preliminarã şi decizia pentru executarea evacuãrii, în funcţie de timpul la dispoziţie, se transmit executanţilor verbal sau scris. Structura dispoziţiunii preliminare şi a deciziei pentru evacuare este prevãzutã în anexa nr. 3.
(4) Deciziile şi dispoziţiunile transmise verbal se înscriu obligatoriu în Jurnalul acţiunilor de evacuare, iar la cele date în scris se menţioneazã numãrul de înregistrare şi locul de pãstrare al acestora.
ART. 30
(1) Raportul de informare este documentul prin care se realizeazã informarea eşalonului superior şi a conducãtorului evacuãrii asupra problemelor specifice pregãtirii şi desfãşurãrii acţiunilor de evacuare.
(2) Raportul se elaboreazã în formã scrisã, la care se pot anexa hãrţi, scheme sau alte documente. Acesta se transmite la sfârşitul fiecãrei zile, dupã finalizarea unei acţiuni importante, la cerere sau când intervin modificãri ale situaţiei şi acţiunilor care trebuie cunoscute.
(3) Structura raportului de informare este prezentatã în anexa nr. 4.
ART. 31
(1) Informãrile sunt documentele prin care se transmit diferite date centrelor de conducere şi coordonare, entitãţilor învecinate sau/şi celor cu care se coopereazã şi se elaboreazã la solicitarea autoritãţilor abilitate ori atunci când situaţia impune aceasta. La informãri se pot anexa hãrţi, scheme sau alte documente.
(2) Informãrile asupra problemelor urgente se fac imediat, celelalte pot fi grupate şi transmise periodic.
ART. 32
(1) Jurnalul acţiunilor de evacuare este destinat evidenţei acţiunilor şi documentãrii asupra acestora, iar structura acestuia este prevãzutã în anexa nr. 5.
(2) Jurnalul se completeazã pe mãsura desfãşurãrii acţiunilor de evacuare de cãtre personalul centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii.
(3) Şefii centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii verificã autenticitatea datelor înscrise în jurnal, iar la terminarea unei acţiuni importante îl prezintã conducãtorului evacuãrii.
ART. 33
Documentele diverse folosesc pentru documentarea conducãtorului evacuãrii. Acestea nu au o formã prestabilitã şi pot fi tabele, scheme, hãrţi şi alte suporturi purtãtoare de informaţii.
ART. 34
(1) Cooperarea pe timpul acţiunilor de evacuare constã în conjugarea eforturilor, în timp şi spaţiu, ale tuturor forţelor participante şi se organizeazã între inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã, autoritãţile publice şi instituţiile cu atribuţii în domeniu, la toate nivelurile, în funcţie de situaţie, detaliat pe misiuni şi pe toatã durata acestora.
(2) Organizarea şi menţinerea neîntreruptã a cooperãrii sunt atribute ale conducãtorilor acţiunilor de evacuare.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 35
Planurile de evacuare se întocmesc în termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei metodologii.
ART. 36
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------

COMPONENŢA
Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii

ŞEFUL CENTRULUI:
- secretar de stat din Ministerul Administraţiei şi Internelor.
LOCŢIITORUL ŞEFULUI CENTRULUI:
- prim-adjunct al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.
MEMBRI:
- reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
- reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului;
- reprezentant al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
- reprezentant al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
- reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
- reprezentant al Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor;
- reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
- reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii;
- reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor;
- reprezentant al Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;
- reprezentant al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale;
- reprezentant al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
- reprezentanţi din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã;
- reprezentant al Arhivelor Naţionale.

NOTĂ: membri componenţi ai Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Evacuãrii vor fi persoane cu funcţii de conducere şi cu atribuţii în domeniu.

ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------

PLANUL DE EVACUARE

Se întocmeşte sub formã de text şi grafic.
A. Partea de text este structuratã pe urmãtoarele capitole:
I. Dispoziţii generale:
- baza legalã
- scopul evacuãrii
II. Concepţia acţiunilor de evacuare:
- localitãţile din care se executã evacuarea
- instituţiile publice, operatorii economici, populaţia şi bunurile care se evacueazã
- itinerarele de evacuare
- punct de adunare, îmbarcare, debarcare
- urgenţa evacuãrii
III. Asigurarea acţiunilor de evacuare
- se trateazã toate mãsurile de evacuare
IV. Organizarea conducerii şi cooperãrii:
- compunerea şi atribuţiile centrului de conducere şi coordonare a evacuãrii
- mijloace de legãturã
- locul de dispunere al centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii
- realizarea şi menţinerea cooperãrii
- documente de conducere şi informare
V. Dispoziţii finale
B. Sub formã graficã:
Harta/planul cu organizarea acţiunilor de evacuare cuprinde:
- dispunerea centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii;
- localitãţile din/în care se executã evacuarea;
- numãrul şi locul de dispunere a punctelor de adunare, îmbarcare, primire şi debarcare;
- itinerarele de deplasare şi timpul necesar executãrii acţiunilor de evacuare;
- dispunerea forţelor cu care se coopereazã;
- raioanele şi traseele interzise (se vor specifica în ordinul de evacuare);
- organizarea conducerii;
- locurile de dispunere, profilul şi posibilitãţile unitãţilor sanitare care pot acorda ajutor calificat;
- scheme cu organizarea mãsurilor de protecţie a coloanelor de evacuaţi;
- asigurarea acţiunilor de evacuare (protecţie CBRN, adãpostire, pazã şi ordine);
- logistica evacuãrii (aprovizionarea cu produse alimentare şi industriale, asistenţã medicalã).
Anexele la planurile de evacuare se elaboreazã sub formã graficã sau tabele şi se referã la:
- componenţa centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii, numerele de telefon (fixe, mobile etc.);
- planul cu principalele activitãţi ce se executã pentru conducerea acţiunilor de evacuare şi eşalonarea acestora în timp;
- sinopticul activitãţii personalului din centrele de conducere şi coordonare a evacuãrii;
- situaţia asigurãrii tehnico-materiale a punctelor de adunare, îmbarcare, debarcare, de primire-repartiţie a evacuaţilor;
- situaţia evacuãrii personalului autoritãţilor publice centrale şi locale, al instituţiilor publice şi al operatorilor economici importanţi şi a membrilor de familie neîncadraţi în muncã ai acestora;
- situaţia cu materialele din patrimoniul naţional ce se evacueazã;
- situaţia evacuãrii unor categorii de bunuri materiale;
- situaţia operatorilor economici ce se evacueazã şi locul unde aceştia se evacueazã;
- situaţia cu mijloacele de transport şi repartiţia acestora pe puncte de adunare-îmbarcare;
- lista legãturilor fir şi radio cu structurile superioare şi locale cu atribuţii în domeniu;
- schiţa localitãţilor unde se evacueazã;
- repartiţia spaţiilor în locul de evacuare;
- alte date considerate necesare în conducerea acţiunilor de evacuare.

ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------

DECIZIA PENTRU EVACUARE
(primire-repartiţie)

Decizia cuprinde:
- evoluţia situaţiei militare şi consecinţele acesteia;
- concepţia acţiunilor de evacuare (primire-repartiţie): localitãţile din/în care se executã evacuarea, populaţia şi bunurile care se evacueazã; itinerarele de evacuare; localitãţile, raioanele şi itinerarele interzise; urgenţele, succesiunea şi durata acţiunilor de evacuare;
- modificãri ce se aduc planului;
- data începerii şi terminãrii evacuãrii;
- mãsurile de asigurare a acţiunilor de evacuare;
- organizarea conducerii şi a cooperãrii, cãi şi mijloace de legãturã, instituţii cu care se coopereazã;
- cereri şi rapoarte.
Decizia pentru evacuare se semneazã de cãtre şeful centrelor de conducere şi coordonare a evacuãrii şi se aprobã de conducãtorul evacuãrii.

DISPOZIŢIUNE PRELIMINARĂ

Cuprinde:
- date sumare despre situaţia creatã;
- precizãri pentru pregãtirea acţiunilor de evacuare (organizare, mijloace şi materiale ce se vor folosi, data începerii/terminãrii evacuãrii etc.);
- organizarea conducerii.

ANEXA 4
--------
la metodologie
--------------

RAPORTUL DE INFORMARE

Raportul de informare cuprinde:
- evoluţia situaţiei militare;
- acţiunile de evacuare executate şi cele în curs de executare;
- acţiunile planificate şi neexecutate: cauze şi mãsuri;
- solicitãri pentru sprijinul acţiunilor viitoare;
- alte elemente apreciate ca fiind necesare de cãtre conducãtorul acţiunii de evacuare.
Raportul de informare se semneazã de cãtre şeful centrului de conducere şi coordonare a evacuãrii şi se aprobã de conducãtorul acţiunii.


ANEXA 5
-------
la metodologie
--------------

JURNALUL ACŢIUNILOR DE EVACUARE
(primire-repartiţie)

Cuprinde principalele elemente privind organizarea, declanşarea şi desfãşurarea acţiunilor de evacuare (primire-repartiţie). Se completeazã pe mãsura evoluţiei acţiunilor şi conţine:
a) concluzii despre evoluţia situaţiei militare şi consecinţele acesteia;
b) data, ora şi autoritatea de stat care a hotãrât aplicarea mãsurilor prevãzute în planul de evacuare (primire-repartiţie);
c) acţiuni în curs de desfãşurare;
d) mãsurile de asigurare a acţiunilor de evacuare întreprinse;
e) graficul desfãşurãrii acţiunilor de evacuare (primire-repartiţie);
f) concluzii din desfãşurarea acţiunilor de evacuare (primire-repartiţie);
g) cereri cãtre eşalonul superior;
h) cereri primite de la subordonaţi şi modul de rezolvare;
i) concluzii la încheierea acţiunilor de evacuare.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016