Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 iulie 2018  privind aprobarea depăşirii posibilităţii/posibilităţii anuale în vederea recoltării produselor accidentale I    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 23 iulie 2018 privind aprobarea depăşirii posibilităţii/posibilităţii anuale în vederea recoltării produselor accidentale I

EMITENT: Ministerul Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 730 din 23 august 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 766 din 23 iulie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 730 din 23 august 2018.
──────────
    ART. 1
    (1) Posibilitatea/Posibilitatea anuală din amenajamentul în vigoare poate fi depăşită numai prin recoltarea produselor accidentale I şi numai în subunităţile de gospodărire în care se reglementează procesul de producţie, cu excepţia subunităţii de gospodărire de tip G - codru grădinărit, în care produsele accidentale I nu se precomptează.
    (2) Produsele accidentale II nu se precomptează, iar volumul acestora nu este luat în considerare la depăşirea posibilităţii.

    ART. 2
    (1) Prezenta metodologie stabileşte documentele şi procedurile necesare pentru:
    a) aprobarea depăşirii posibilităţii anuale pentru o subunitate de gospodărire, în situaţia în care volumul produselor accidentale I, cumulat cu volumul recoltat, contractat şi/sau autorizat, anterior apariţiei acestora, depăşeşte posibilitatea anuală stabilită prin amenajamentul silvic. Aprobarea depăşirii se realizează şi în situaţia în care într-o subunitate de gospodărire nu este stabilită o posibilitate, dar au apărut produse accidentale/extraordinare;
    b) aprobarea depăşirii posibilităţii pentru o subunitate de gospodărire, în situaţia în care volumul produselor accidentale I, cumulat cu volumul recoltat, contractat şi/sau autorizat anterior apariţiei acestora şi cu cel rezultat din exploatarea arborilor de pe căile de scos apropiat, din produse extraordinare şi cel din defrişări legale, depăşeşte posibilitatea stabilită prin amenajamentul silvic;
    c) aplicarea dispoziţiilor art. 20 alin. (3) şi art. 62 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) La apariţia produselor accidentale I se aplică regulile privitoare la punerea în valoare din normele tehnice privind punerea în valoare, respectiv urmărindu-se aplicarea dispoziţiilor art. 59 alin. (6) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    (1) Depăşirea posibilităţii anuale în situaţia prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. a) se aprobă diferenţiat, în funcţie de volumul de masă lemnoasă exploatată în cadrul subunităţii de gospodărire în perioada de timp trecută de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic, după cum urmează:
    a) de către şeful de ocol, în cazul în care volumul de masă lemnoasă exploatată, cumulat cu volumul recoltat ca produse principale de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic, plus volumele din partizi contractate şi/sau autorizate, însumat cu volumul produselor accidentale I din actele de punere în valoare neautorizate, este mai mic decât posibilitatea anuală stabilită pentru subunitatea de gospodărire, multiplicată cu numărul de ani de aplicare a amenajamentului silvic;
    b) prin decizia conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, în cazul în care volumul de masă lemnoasă exploatată din produse principale şi accidentale I de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic plus volumele din produse principale şi accidentale I din partizi contractate şi/sau autorizate, însumat cu volumul produselor accidentale I din actele de punere în valoare neautorizate, este mai mare decât posibilitatea anuală stabilită pentru subunitatea de gospodărire, multiplicată cu numărul de ani de aplicare a amenajamentului silvic, fără a se depăşi posibilitatea.

    (2) Depăşirea posibilităţii se aprobă prin decizie a conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, în cazul în care volumul de masă lemnoasă exploatată, contractată şi/sau autorizată de produse principale şi accidentale I, de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic, însumat cu volumul produselor accidentale I din actele de punere în valoare neautorizate, este mai mare decât posibilitatea stabilită pentru subunitatea de gospodărire.
    (3) Conducătorul structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură emite decizia de aprobare a depăşirii posibilităţii/posibilităţii anuale, în termen de 20 zile calendaristice de la data solicitării ocolului silvic, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) documentaţia depusă este completă şi corespunzătoare;
    b) un reprezentant al structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură a constatat că actele de punere în valoare verificate în teren, prin sondaj, sunt întocmite corespunzător în ceea ce priveşte natura produselor şi amplasamentul.

    (4) În situaţia în care, prin recoltarea produselor accidentale I, se depăşeşte posibilitatea stabilită prin amenajamentul silvic pentru o subunitate de gospodărire, precomptarea se realizează la nivelul acesteia.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin (4), pentru amenajamentul silvic elaborat pentru mai mulţi proprietari/deţinători, asociaţi în acest scop, precomptarea se face la nivelul proprietăţii cuprinse în amenajamentul respectiv.

    ART. 4
    (1) Conducătorul structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură emite decizia de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale/posibilităţii, în baza unei documentaţii tehnice complete, depuse de ocolul silvic care solicită aprobarea, care cuprinde:
    a) memoriul justificativ prin care este/sunt prezentat/prezentaţi factorul/factorii biotic/biotici sau abiotic/abiotici care a/au afectat arboretul/arboretele;
    b) informaţiile tehnice, potrivit anexei nr. 1 la prezenta metodologie, în situaţia depăşirii posibilităţii anuale, sau cele potrivit anexei nr. 2 la prezenta metodologie, în situaţia depăşirii posibilităţii;
    c) fotografii relevante privitoare la arboretele afectate.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se întocmesc de către ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice.
    (3) Informaţiile tehnice prevăzute la alin. (1) lit. b) se certifică sub semnătură de către:
    a) expertul care asigură controlul tehnic pentru lucrările de amenajare a pădurilor din cadrul unităţii specializate atestate pentru lucrări de amenajare a pădurilor care a întocmit amenajamentul silvic; în cazul în care această unitate nu mai funcţionează, poate participa un expert dintr-o altă unitate autorizată;
    b) şeful ocolului silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice;
    c) reprezentantul unităţii/entităţii ierarhic superioare în cazul administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului, după caz;
    d) reprezentantul structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice care răspunde de silvicultură.


    ART. 5
    (1) În situaţia depăşirii posibilităţii, în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobare, structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură transmite Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură decizia de aprobare a depăşirii posibilităţii, împreună cu informaţiile tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b), în vederea analizei oportunităţii şi necesităţii elaborării unui nou amenajament silvic.
    (2) În baza documentelor prevăzute la alin. (1), comisia tehnică de avizare pentru silvicultură hotărăşte aprobarea/respingerea elaborării unui nou amenajament silvic, în funcţie de gradul de afectare a fondului de producţie.
    (3) Hotărârea comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură privind aprobarea/respingerea elaborării unui nou amenajament silvic, înainte de expirarea valabilităţii acestuia, se comunică structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură competente teritorial şi administratorului fondului forestier proprietate publică a statului/proprietarului.
    (4) În situaţia în care Comisia tehnică de avizare pentru silvicultură respinge elaborarea unui nou amenajament silvic înainte de termen, ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice este obligat/sunt obligate să aplice prevederile amenajamentului silvic până la expirarea valabilităţii acestuia, fiind interzisă recoltarea produselor principale din arboretele cuprinse în planul decenal de recoltare.
    (5) În situaţia în care în perioada rămasă de la data emiterii hotărârii prevăzute la alin. (3) până la data expirării aplicării amenajamentului silvic apar noi produse accidentale I, extraordinare, din defrişări legal aprobate sau volume rezultate din exploatarea arboretelor de pe căile de scos-apropiat, acestea se recoltează integral, cu aprobarea structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură competente teritorial, prin decizia conducătorului acesteia, cu respectarea prevederilor alin. (1) şi art. 4.
    (6) În situaţia prevăzută la alin. (5), decizia/deciziile de aprobare a depăşirii posibilităţii se transmite/se transmit autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobare.
    (7) Volumul produselor accidentale I, cu care se depăşeşte posibilitatea, aprobat în condiţiile art. 3 alin. (2), se precomptează din posibilitatea stabilită pentru deceniul/ deceniile sau, după caz, pentru cincinalul/cincinalele următor/ următoare de aplicare a amenajamentului/amenajamentelor silvic/silvice nou/noi.
    (8) În situaţia în care comisia tehnică de avizare pentru silvicultură hotărăşte aprobarea elaborării unui nou amenajament silvic înainte de termen, volumul produselor accidentale I, cu care se depăşeşte posibilitatea, aprobat în condiţiile art. 3 alin. (2), cumulat cu posibilitatea aferentă perioadei de valabilitate rămasă a amenajamentului silvic de la data hotărârii comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură, se precomptează din posibilitatea stabilită pentru deceniul/deceniile următor/următoare sau, după caz, pentru cincinalul/cincinalele următor/următoare de aplicare a amenajamentului silvic nou.

    ART. 6
    În situaţia precomptării, pentru calculul posibilităţii în viitorul amenajament se iau în considerare următoarele elemente:
    a) unităţile amenajistice afectate (n), suprafaţa lor (ha) – Sacc1int1, ....., Sacc1intn şi volumul extras (mc) – Vacc1int, ....., Vacc1intn, în cazul produselor accidentale I provenite din arboretele afectate integral sau foarte puternic de factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori şi al volumului provenit din tăierile ilegale efectuate în aceste arborete;
    b) unităţile amenajistice afectate (n), suprafaţa arboretelor afectate (ha) – (Sacc1part1 ..... Sacc1partn), vârsta arboretelor afectate (ani) – (TAacc1part1 ..... TAacc1partn), creşterea curentă a arboretelor afectate (mc/an/ha) – (Cacc1part1 ..... Cacc1partn), vârsta exploatabilităţii arboretelor afectate (ani) – (TEacc1part1 ..... TEacc1partn), volumul afectat pe fiecare arboret (mc) – (Vacc1part1, ..... Vacc1partn), în cazul produselor accidentale I provenite din arborete cu vârste mai mari de \'bd din vârsta exploatabilităţii tehnice, afectate parţial de factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori, al volumului provenit din tăierile ilegale efectuate în aceste arborete şi al volumului provenit din defrişări legal aprobate.


    ART. 7
    (1) Reglementarea procesului de producţie lemnoasă este specifică:
    a) codrului regulat, în subunităţile de gospodărire: A - codru regulat, sortimente obişnuite, B - codru regulat, sortimente superioare, D - codru regulat, sortimente obişnuite, ţeluri de protecţie şi V - păduri de interes cinegetic;
    b) codrului cvasigrădinărit, în subunitatea de gospodărire J - codru cvasigrădinărit;
    c) crângului, în subunităţile de gospodărire: Q - crâng simplu salcâm, X - zăvoaie de plopi şi sălcii şi Y - crâng cu tăiere în scaun;
    d) subunităţilor de gospodărire Z - culturi de plopi şi sălcii selecţionate pentru celuloză şi cherestea şi W - culturi de plopi şi sălcii selecţionate pentru furnire.

    (2) Pentru subunităţile de gospodărire prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se culeg informaţiile şi datele corespunzătoare fazei de proiectare tehnologică-teren şi se calculează toate listele, inclusiv lista privind calculul indicatorului de posibilitate.
    (3) În baza datelor şi informaţiilor prevăzute la alin. (2), în fiecare dintre unităţile amenajistice din care s-a recoltat volumul de produse accidentale I cu care s-a depăşit posibilitatea la nivelul subunităţii de gospodărire, pentru perioada în care amenajamentul silvic s-a aplicat, se introduce volumul aferent depăşirii, inclusiv creşterea, şi se recalculează lista privind calculul indicatorului de posibilitate. Acest volum se introduce numai în vederea elaborării listelor care conduc la stabilirea indicatorului de posibilitate.
    (4) Listele calculate potrivit prevederilor alin. (2) şi (3) se anexează la procesul-verbal al şedinţei de preavizare a soluţiilor tehnice - conferinţa a II-a de amenajarea pădurilor.
    (5) Posibilitatea adoptată este cea rezultată prin diferenţa dintre posibilitatea stabilită pe baza listelor de calcul al indicatorilor de posibilitate, elaborate în condiţiile alin. (3), şi volumul produselor accidentale I, volumul arborilor extraşi ilegal, volumul arborilor din defrişări legal aprobate, cu care s-a depăşit posibilitatea în amenajamentul precedent, cumulat cu posibilitatea aferentă perioadei rămase neaplicată a amenajamentului silvic de la data hotărârii comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură, după caz. Calculul se detaliază la nivel de arboret.

    ART. 8
    Pentru unităţile de gospodărire prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. c) şi d) indicatorul de posibilitate se calculează astfel:
    a) dacă suprafaţa de pe care s-a recoltat posibilitatea, cumulată cu suprafaţa de pe care s-au recoltat produse accidentale I, potrivit art. 6 lit. a), realizate pe suprafeţe compacte, nu depăşeşte suprafaţa decenală/cincinală, după caz, stabilită prin amenajamentul silvic, stabilirea posibilităţii în noul amenajament silvic se realizează potrivit normelor tehnice pentru amenajarea pădurilor;
    b) dacă suprafaţa de pe care s-a recoltat posibilitatea, cumulată cu suprafaţa de pe care s-au recoltat produse accidentale I, potrivit art. 6 lit. a), realizate pe suprafeţe compacte, depăşeşte suprafaţa decenală/cincinală, după caz, stabilită prin amenajamentul silvic, posibilitatea pe suprafaţă rezultă prin diminuarea în noul amenajament silvic a suprafeţei decenale/cincinale, după caz, cu suprafaţa de pe care s-au recoltat produsele accidentale I cu care s-a depăşit posibilitatea, cu excepţia situaţiilor în care posibilitatea se stabileşte după starea arboretelor.


    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie




    Avizat
    Conducătorul structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
    Informaţii tehnice

┌────────────┬───────────┬───────────────┬──────────────┬───────────────┬─────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │Volumul recoltat,│ │ │
│ │ │ │ │ │autorizat, │ │ │
│ │ │ │ │ │contractat de la │ │ │
│ │ │ │ │ │intrarea în │ │ │
│ │ │ │ │Posibilitatea │vigoare a │Volumul rămas de recoltat în anii │ │
│Unitatea de │ │Posibilitatea │ │anuală │amenajamentului │ulteriori aprobării depăşirii │Volumul rămas de recoltat în anii ulteriori │
│producţie │ │anuală la data │Posibilitatea*│multiplicată cu│silvic până la │posibilităţii anuale:** │aprobării depăşirii posibilităţii anuale:** │
│ │Subunitatea│intrării în │anuală la │numărul de ani │data întocmirii │ │ │
│ │de │vigoare a │momentul │de aplicare a │documentaţiei de │ │ │
│ │producţie │amenajamentului│solicitării - │amenajamentului│depăşire a │ │ │
│ │ │silvic - mc/an │mc/an - │silvic - mc/an │posibilităţii │ │ │
│ │ │- │ │- │anuale │ │ │
├───┬────────┤ │ │ │ ├─────┬───────────┼────────┬────────┬────────┬────────┼────────┬────────┬────────┬────────┬────────┤
│ │ │ │ │ │ │Total│din care │Anul I │Anul II │Anul III│Anul IV │Anul V │Anul VI │Anul VII│Anul │Anul IX │
│Nr.│Denumire│ │ │ │ │- mc │produse │după │după │după │după │după │după │după │VIII │după │
│ │ │ │ │ │ │- │accidentale│aprobare│aprobare│aprobare│aprobare│aprobare│aprobare│aprobare│după │aprobare│
│ │ │ │ │ │ │ │I │ │ │ │ │ │ │ │aprobare│ │
├───┼────────┼───────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │14 │15 │16 │17 │
└───┴────────┴───────────┴───────────────┴──────────────┴───────────────┴─────┴───────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┘


    * Posibilitatea anuală recalculată pentru unităţi de producţie la care suprafaţa s-a diminuat (ca urmare a retrocedărilor, a vânzărilor pentru părţi din proprietate etc.) prin diminuarea acesteia cu volumul prevăzut a se recolta din arboretele incluse în planurile decenale de recoltare, amplasate în suprafeţele care cu care s-a diminuat.
    (Col. 5 = media aritmetică a posibilităţilor anuale actualizate, pentru anii de aplicare a amenajamentului, inclusiv anul în care se întocmeşte documentaţia de depăşire a posibilităţii anuale).
    ** Se calculează în condiţiile art. 59 alin. (11) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (Reţinerea volumelor pentru anii următori se face astfel: se diminuează volumul corespunzător primului an şi dacă nu se acoperă diferenţa, se trece la anul al doilea etc.)
    Şef ocol silvic
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)
    Reprezentant unitate/entitate
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)
    Expert CTAP
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)
    Reprezentant al structurii teritoriale de specialitate al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
    (Nume şi prenume, semnătură, stampilă)

    ANEXA 2

    la metodologie




    Aprob.
    Conducătorul structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)
    Informaţii tehnice
    Denumire amenajament ………………………… an intrare în vigoare ………

┌────────────┬──────┬───────────────┬──────────────┬─────────────────┬─────────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │Volumul recoltat,│ │ │
│ │ │ │ │autorizat, │Volumul │ │
│ │ │ │ │contractat de la │produselor │ │
│ │ │ │ │intrarea în │accidentale I│ │
│Unitatea de │ │Posibilitatea │ │vigoare a │potrivit │Volumul │
│producţie │ │la data │Posibilitatea*│amenajamentului │actelor de │produselor │
│ │ │intrării în │la momentul │silvic până la │punere în │accidentale I│
│ │S.U.P.│vigoare a │solicitării - │data întocmirii │valoare │cu care se │
│ │ │amenajamentului│mc/perioada de│documentaţiei de │neautorizate │depăşeşte │
│ │ │silvic - mc/ │aplicare │depăşire a │la momentul │posibilitatea│
│ │ │perioada de │ │posibilităţii │aprobării │- mc - │
├───┬────────┤ │aplicare │ ├─────┬───────────┤depăşirii │ │
│ │ │ │ │ │ │din care │posibilităţii│ │
│Nr.│Denumire│ │ │ │Total│produse │- mc - │ │
│ │ │ │ │ │- mc-│accidentale│ │ │
│ │ │ │ │ │ │I - mc - │ │ │
├───┼────────┼──────┼───────────────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │
├───┼────────┼──────┼───────────────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │9 = (6 + 8) –│
│ │ │ │ │ │ │ │ │5 │
├───┼────────┼──────┼───────────────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
└───┴────────┴──────┴───────────────┴──────────────┴─────┴───────────┴─────────────┴─────────────┘


    * Posibilitatea recalculată pentru subunităţi de gospodărire la care suprafaţa s-a diminuat (ca urmare a retrocedărilor, a vânzărilor pentru părţi din proprietate etc.) rezultată din scăderea posibilităţii stabilită de amenajamentul silvic cu volumul arboretelor din planul decenal de recoltare a produselor principale amplasate în suprafaţa cu care s-a diminuat suprafaţa pentru care a fost elaborat amenajamentul silvic.
    (col. 5 = suma posibilităţilor anuale actualizate, pentru anii de aplicare ai amenajamentului)
    Şef ocol silvic
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)
    Reprezentant unitate/entitate
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)
    Expert CTAP
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)
    Reprezentant al structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
    (Nume şi prenume, semnătură, ştampilă)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016