Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 ianuarie 2003  privind eliberarea autorizatiei de functionare a societatilor comerciale care presteaza servicii de selectie si plasare a personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave care arboreaza pavilion roman ori strain, precum si instituirea unor masuri de securitate financiara in caz de abandonare a acestuia in afara Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 23 ianuarie 2003 privind eliberarea autorizatiei de functionare a societatilor comerciale care presteaza servicii de selectie si plasare a personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave care arboreaza pavilion roman ori strain, precum si instituirea unor masuri de securitate financiara in caz de abandonare a acestuia in afara Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 84 din 11 februarie 2003

ART. 1
(1) Societãţile comerciale care presteazã servicii de selecţie şi plasare a personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave care arboreaza pavilion roman ori strãin, denumite agenţii de personal navigant, pot desfasura activitatea de selecţie şi plasare a personalului navigant numai dacã sunt autorizate de Autoritatea Navala Romana.
(2) Autorizaţia de funcţionare pentru desfãşurarea activitãţii de selecţie şi plasare a personalului navigant se elibereazã la solicitarea reprezentantului legal al agenţiei de personal navigant.
(3) Modelul autorizaţiei este prevãzut în anexa nr. 1
ART. 2
(1) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare, agenţia de personal navigant se va adresa Autoritãţii Navale Romane, instituţie publica ce funcţioneazã în subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
(2) Activitatea de selecţie şi plasare a personalului navigant trebuie sa fie condusã de o persoana de specialitate din domeniul transporturilor maritime sau fluviale.
(3) Pentru eliberarea autorizaţiei agenţia de personal navigant prezintã urmãtoarele documente:
a) cererea de eliberare a autorizaţiei de funcţionare;
b) actul constitutiv al societãţii comerciale, din care sa rezulte ca în obiectul de activitate este inclusã activitatea pentru care se solicita autorizaţia;
c) certificatul de înmatriculare la Oficiul registrului comerţului, care sa conţinã codul unic de înregistrare;
d) diploma de studii şi/sau brevetul/certificatul conducatorului activitãţii specifice din cadrul agenţiei de personal navigant, care sa ateste pregãtirea profesionalã necesarã executãrii acestei funcţii;
e) memoriul privind activitatea pe care o va desfasura societatea comercialã respectiva în legatura cu activitatea de selecţie şi plasare a personalului navigant;
f) copie de pe contractul de intermediere încheiat cu armatorul sau o forma precontractuala;
g) dovada constituirii garanţiei într-un cont de depozit deschis la o banca sau copie legalizatã de pe polita de asigurare, în valoare de minimum 100.000 dolari S.U.A., cu toate riscurile şi clauzele prevãzute la art. 7-9 din hotãrâre;
h) declaraţie notarialã, data pe propria rãspundere, conform prevederilor art. 10 din hotãrâre.
ART. 3
(1) Pe toatã durata de valabilitate a autorizaţiei agenţia de personal navigant este obligatã:
a) sa respecte prevederile condiţiilor tehnice specifice de funcţionare, care sunt cuprinse în caietul de sarcini întocmit de Autoritatea Navala Romana ca anexa la autorizaţie;
b) sa constituie garanţia stabilitã pentru a asigura cheltuielile de repatriere şi plata drepturilor bãneşti cuvenite pe doua luni tuturor navigatorilor plasati de agenţia de personal navigant, în cazul în care proprietarul sau operatorul navei nu îşi îndeplineşte aceasta obligaţie.
(2) Caietul de sarcini este structurat astfel:
A. Menţionarea cadrului legislativ care trebuie respectat de agenţiile de personal navigant
Se vor prevedea actele normative interne cu privire la legislaţia muncii, precum şi convenţiile internaţionale şi acordurile bilaterale la care România este parte, aplicabile.
B. Condiţii tehnice specifice de funcţionare
Se prevede ca agenţia de personal navigant poate plasa personal navigant numai pe baza unor oferte ferme de locuri de munca, fãcute de armatori sau de asimilaţii acestora.
Prin oferta ferma de locuri de munca la bordul navelor, facuta de armatori sau de asimilaţii acestora, se înţelege precizarea unor elemente cu caracter minimal, astfel:
a) durata şi natura imbarcarii;
b) funcţia la bordul navei, salariul, inclusiv sporurile şi alocaţiile ce trebuie transferate în ţara, indemnizaţiile de strãinãtate, durata timpului de munca şi de repaus, orele suplimentare, concediul de odihna plãtit, condiţiile de munca, mãsurile de protecţie şi de securitate a muncii;
c) datele de plata a salariului şi a celorlalte drepturi bãneşti cuvenite;
d) datele de plata a indemnizaţiilor de strãinãtate;
e) acordarea de despãgubiri personalului navigant în cazul accidentelor de munca şi al bolilor profesionale;
f) obligaţiile personalului navigant;
g) condiţiile de cazare şi hrana pe durata contractualã de imbarcare;
h) asigurarea formalitãţilor, suportarea cheltuielilor şi stabilirea condiţiilor de transport din România la nava şi retur, pentru personalul navigant şi membrii de familie care îi pot însoţi sau vizita.
Agenţia de personal navigant trebuie sa dispunã de o dotare corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii (telefon, fax, calculatoare, birotica etc.).
C. Condiţii pentru raportarea activitãţii
În vederea aplicãrii corespunzãtoare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 11/1994 , republicatã, agenţiile de personal navigant vor trimite, pana la data de 25 aprilie a anului urmãtor perioadei de raportare, la Autoritatea Navala Romana informaţii privind:
a) veniturile realizate din activitatea pentru care s-a obţinut autorizaţia, profitul/pierderea, astfel cum au fost comunicate prin bilanţul contabil anual la direcţia generalã a finanţelor publice din teritoriu;
b) numãrul de persoane selectate şi plasate - personal navigant trimis pe nave cu pavilion roman sau strãin pe parcursul perioadei de raportare, structurat pe pavilioane şi funcţii.
(3) Caietul de sarcini va fi semnat pe fiecare pagina de şeful compartimentului cu atribuţii în eliberarea autorizaţiilor din cadrul Autoritãţii Navale Romane.
ART. 4
(1) Autorizaţiile vor fi semnate de cãtre directorul general al Autoritãţii Navale Romane.
(2) Autorizaţiile se înmâneazã agenţiei de personal navigant pe baza semnãturii conducatorului activitãţii respective sau a unui delegat împuternicit în acest scop, data pe angajamentul semnat în doua exemplare, din care unul rãmâne la agentul economic.
(3) Modelul angajamentului este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 5
(1) Autoritatea Navala Romana va solicita disponibilizarea sumelor prevãzute a fi acoperite de garanţia de securitate financiarã pentru cazurile de abandonare a personalului navigant, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) personalul navigant reclama abandonarea şi nevoia de repatriere, confirmatã de reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Lucrãtorilor din Transporturi (ITF) şi/sau de reprezentantul sindicatului reprezentativ;
b) personalul navigant abandonat, reprezentantul ITF şi/sau reprezentantul sindicatului reprezentativ dovedesc ca s-au depus toate diligenţele pentru repatriere şi plata drepturilor.
(2) În sensul prezentei metodologii, prin abandonarea personalului navigant se înţelege neîndeplinirea de cãtre armator a obligaţiilor asumate prin contract cu privire la repatrierea la timp şi plata salariilor restante, precum şi asigurarea condiţiilor de viata minime necesare, cum ar fi: alimente, cazare, asistenta medicalã etc. Se considera abandonare şi lãsarea comandantului navei fãrã mijloacele bãneşti necesare plãţii cheltuielilor pentru operarea navei.
(3) Sumele disponibilizate din garanţia de securitate financiarã a agenţiei de personal navigant, la cererea Autoritãţii Navale Romane, vor fi depuse în contul indicat de fiecare navigator îndreptãţit sau în contul indicat de organizaţiile sindicale reprezentative, legal constituite, dacã aceste organizaţii prezintã, în forma scrisã, angajamentul ferm de a repatria respectivul personal navigant şi de a achitã drepturile bãneşti pentru acesta.
ART. 6
În situaţia în care a fost executatã garanţia, parţial sau total, agenţia de personal navigant are obligaţia reconstituirii acesteia, în termen de 10 zile, pana la nivelul de 100.000 dolari S.U.A.
ART. 7
În cazul imposibilitãţii executãrii garanţiei din vina exclusiva a agenţiei de personal navigant, pentru orice membru din personalul navigant plasat la bordul navelor de cãtre respectiva agenţie, plata drepturilor bãneşti neachitate de armator pentru o perioada de doua luni şi repatrierea vor fi fãcute pe cheltuiala proprie a agenţiei de personal navigant.
ART. 8
În situaţia în care agenţia de personal navigant îşi înceteazã activitatea, aceasta este obligatã sa predea autorizaţia, în original, organului emitent, în vederea scoaterii din evidenta, dupã care va putea solicita eliberarea garanţiei constituite la obţinerea autorizaţiei. Garanţia se va putea elibera dupã prezentarea documentelor prin care sa se dovedeascã ca nu mai exista nici o persoana plasata pe nave sub pavilion strãin sau roman prin agenţia de personal navigant respectiva.
ART. 9
(1) Agenţiile de personal navigant sunt obligate sa ţinã o evidenta a personalului navigant selectat şi plasat prin intermediul lor.
(2) Agenţiile de personal navigant au obligaţia sa se asigure ca:
a) personalul navigant selectat şi plasat prin intermediul lor poseda calificarile cerute şi deţin documentele necesare pentru exercitarea funcţiilor respective;
b) contractele de munca şi contractele de imbarcare sunt conforme cu legislaţia şi cu contractele colective aplicabile;
c) în prealabil sau în cursul angajãrii personalul navigant este informat asupra drepturilor şi obligaţiilor lui, conferite de legislaţia în vigoare, de contractul individual de munca şi de contractul de imbarcare;
d) personalul navigant cunoaşte prevederile contractului individual de munca şi ale contractului de imbarcare;
e) dupã semnarea de cãtre pãrţi personalul navigant primeşte copii de pe contractul individual de munca şi de pe contractul de imbarcare.
ART. 10
(1) Agenţiile de personal navigant vor informa Autoritatea Navala Romana despre personalul navigant imbarcat prin intermediul acestora pe nave sub pavilion strãin. Informarea va conţine urmãtoarele date:
a) numele şi prenumele persoanei imbarcate;
b) numãrul carnetului de marinar şi cãpitãnia de port emitenta;
c) funcţia şi nava pe care este imbarcat;
d) numãrul IMO al navei;
e) tonajul brut şi puterea motorului de propulsie;
f) denumirea şi sediul armatorului;
g) data imbarcarii şi durata contractului.
(2) Autoritatea Navala Romana va transmite aceste informaţii la capitaniile de port unde personalul navigant se afla în evidenta.
(3) Organizaţiile sindicale reprezentative, legal constituite, pot solicita şi pot primi din partea Autoritãţii Navale Romane informaţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 11
(1) Controlul agentiilor de personal navigant privind modul de respectare a condiţiilor de funcţionare asumate la autorizare se face de persoane împuternicite în acest scop, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, de cãtre Autoritatea Navala Romana, denumite agenţi constatatori.
(2) În urma controlului agenţii constatatori întocmesc procesul-verbal care trebuie sa reflecte situaţia controlului.
(3) Personalul cu atribuţii de control, desemnat conform alin. (1), verifica dacã agenţia de personal navigant a luat mãsurile necesare în vederea încadrãrii în prevederile caietului de sarcini şi propune suspendarea sau retragerea autorizaţiei emise pe numele agenţiei de personal navigant, dupã caz.
(4) Mãsura de suspendare a autorizaţiei se propune în toate cazurile când se constata urmãtoarele:
a) nu mai sunt îndeplinite condiţiile iniţiale în baza cãrora a fost acordatã autorizaţia;
b) nu mai sunt îndeplinite condiţiile de încadrare în normele internaţionale recunoscute sau adoptate în ţara;
c) în cazul suspendãrii autorizaţiei se stabileşte un termen în care agenţia de personal navigant are obligaţia de încadrare în prevederile caietului de sarcini.
(5) Mãsura de retragere a autorizaţiei se propune în toate cazurile când se constata urmãtoarele:
a) nu se iau mãsurile de încadrare în prevederile caietului de sarcini, în limita termenului de suspendare a autorizaţiei;
b) nu s-a reînnoit garanţia financiarã, atunci când a fost executatã sau când a expirat termenul de valabilitate.
(6) Decizia de suspendare sau de retragere a autorizaţiei revine directorului general al Autoritãţii Navale Romane.
(7) Decizia de suspendare sau de retragere a autorizaţiei se comunica agenţiei de personal navigant în termen de 10 zile de la data încheierii procesului-verbal de control.
ART. 12
Agenţia de personal navigant care este nemultumita de neacordarea autorizaţiei sau de mãsura suspendãrii ori retragerii autorizaţiei se poate adresa instanţelor judecãtoreşti competente, în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 13
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta metodologie.

ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------

MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ŞI LOCUINŢEI

- AUTORITATEA NAVALA ROMANA -
AUTORIZAŢIE
de funcţionare a societãţilor comerciale care presteazã
servicii de selecţie şi plasare a personalului navigant
maritim sau fluvial roman pe nave care arboreaza pavilion
roman ori strãin

Seria APN ..... Nr. .....

În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobatã prin <>Legea nr. 412/2002 , şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, precum şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.133/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Navale Romane şi a documentelor prezentate,
Societatea Comercialã ...................., în calitate de agenţie de personal navigant, înmatriculatã la Oficiul registrului comerţului din judeţul ............. sub numãrul ........, codul unic de înregistrare ........., este autorizata sa presteze servicii de selecţie şi plasare a personalului navigant maritim sau fluvial pe nave care arboreaza pavilion roman ori strãin, cu obligativitatea respectãrii prevederilor legislaţiei în vigoare şi a caietului de sarcini anexat la prezenta autorizaţie.

Director general,
..................

Data emiterii:
Valabilã pana la:

ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------

ANGAJAMENT
Subscrisã .............................................., persoana juridicã cu sediul în .............., str. .................. nr. ......, înmatriculatã la Oficiul registrului comerţului din judeţul ........ sub nr. ......, codul unic de înregistrare ....., în calitate de agenţie de personal navigant, prin reprezentantul sau ............................, domiciliat în ....................., str. .................... nr. ...., posesor al actului de identitate seria ................. nr. ............, eliberat de ................, având funcţia de .... în cadrul agenţiei de personal navigant, ma oblig sa respect prevederile legale în vigoare şi Caietul de sarcini seria APN ........... nr. .......... pentru autorizaţia de funcţionare a societãţilor comerciale care presteazã servicii de selecţie/plasare a personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave care arboreaza pavilion roman ori strãin şi ma oblig sa conduc şi sa organizez corespunzãtor aceasta activitate şi sa prezint datele statistice prevãzute în caietul de sarcini.

Data ....................

Semnatura şi ştampila conducatorului/reprezentantului
agenţiei de personal navigant

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016