Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 august 2017  de acreditare, evaluare periodică, organizare şi funcţionare a centrelor comunitare de învăţare permanentă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 23 august 2017 de acreditare, evaluare periodică, organizare şi funcţionare a centrelor comunitare de învăţare permanentă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 693 din 28 august 2017
──────────
    Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 598 din 23 august 2017, publicată în Monitorul Oficial nr. 693 din 28 august 2017.
──────────

    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie reglementează modul de acreditare, evaluare periodică, organizare şi funcţionare a centrelor comunitare de învăţare permanentă.
    (2) Prin învăţare sau educaţie permanentă se înţelege totalitatea activităţilor de învăţare realizate de fiecare persoană pe parcursul vieţii, în contexte formale, nonformale şi informale în scopul formării sau dezvoltării competenţelor dintr-o multiplă perspectivă: personală, civică, socială ori ocupaţională.
    ART. 2
    (1) Centrul comunitar de învăţare permanentă, denumit în continuare Centru este entitate publică în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale, înfiinţată prin hotărâre a autorităţii deliberative a administraţiei publice locale, în parteneriat cu furnizorii de educaţie şi formare, la propunerea autorităţilor executive, care implementează la nivelul comunităţii politicile şi strategiile în domeniul învăţării pe tot parcursul vieţii pentru dezvoltarea comunităţii şi îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor.
    (2) Centrele pot fi înfiinţate ca instituţii publice de subordonare locală sau ca activităţi pe lângă o instituţie de subordonare locală finanţată integral din bugetul local, cu condiţia încadrării în numărul maxim de posturi aprobat unităţii administrativ-teritoriale şi în plafonul cheltuielilor de personal aprobate prin buget.

    ART. 3
    (1) Scopul Centrului este să răspundă flexibil şi adaptat nevoilor de educaţie permanentă ale membrilor comunităţii, în cadrul unei entităţi publice adecvate.
    (2) La activităţile desfăşurate în cadrul Centrului pot participa orice cetăţean român, fără discriminare, orice cetăţean străin rezident pe teritoriul României şi apatrizii rezidenţi în România.
    (3) Activităţile Centrului se pot desfăşura în limba română, în limbile minorităţilor naţionale sau în limbi de circulaţie internaţională.

    ART. 4
    Principiile pe baza cărora funcţionează Centrul sunt:
    a) principiul sustenabilităţii - îndeplinirea condiţiilor necesare pentru asigurarea funcţionării în comunitate atâta vreme cât există nevoia specifică, fără a afecta resursele alocate altor proiecte viitoare;
    b) principiul centrării pe cunoaştere - oferta se axează pe ceea ce absolvenţii vor şti să facă şi vor fi capabili să facă în practică, mai mult decât calificările formale - abordare axată pe rezultate;
    c) principiul abordării locale şi integrate - oferta ţine cont de nevoile locale, dar şi de specificul naţional, legislaţia în domeniu şi tendinţele în evoluţia educaţiei şi pieţei muncii;
    d) principiul abordării strategice - nevoia de formare nu este abordată separat, ci integrat, această abordare ţinând cont de toţi factorii şi resursele implicate, pentru a atinge obiectivele personale ale participanţilor, dar şi pe cele ale comunităţii.


    ART. 5
    Activitatea Centrului vizează:
    a) identificarea periodică şi satisfacerea nevoilor de educaţie permanentă la nivelul comunităţii locale pentru toate categoriile de copii, tineri sau adulţi, prin utilizarea de instrumente adecvate;
    b) corelarea studiilor şi analizelor cu documentele de planificare strategică a educaţiei şi formării profesionale de la nivel judeţean - Planul local de dezvoltare a învăţământului, PLAI, şi cu Planul regional de dezvoltare a învăţământului, PRAI;
    c) oferirea de informaţii actualizate şi complete referitoare la tipurile de servicii educaţionale formale şi nonformale disponibile în comunitate sau în afara acesteia, utilizând mijloace diferite de comunicare;
    d) dezvoltarea şi diversificarea serviciilor educaţionale formale şi nonformale pentru comunitate prin oferirea unor activităţi cât mai variate de învăţare pe tot parcursul vieţii;
    e) dezvoltarea şi diversificarea competenţelor sociale, profesionale şi a abilităţilor de viaţă ale membrilor comunităţii;
    f) oferirea oportunităţilor de învăţare permanentă cât mai aproape de beneficiari, în propriile lor comunităţi;
    g) creşterea nivelului de educaţie a membrilor comunităţii aparţinând grupurilor dezavantajate, prin programe remediale, în vederea reducerii riscului de excluziune socială;
    h) creşterea şanselor de integrare socioprofesională şi de dezvoltare personală pentru membrii comunităţii, prin oferirea de cursuri adaptate la nevoile pieţei muncii şi la nevoile personale;
    i) facilitarea integrării/reintegrării membrilor comunităţii pe piaţa muncii şi crearea premiselor pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii prin validarea rezultatelor învăţării nonformale şi informale;
    j) creşterea implicării active a cetăţenilor în viaţa comunităţii prin promovarea voluntariatului şi a conceptului de îmbătrânire activă;
    k) gestionarea informaţiilor cu privire la participarea beneficiarilor la activităţile oferite de Centru;
    l) promovarea valorilor culturii universale, europene, naţionale şi locale;
    m) valorificarea tradiţiilor şi a capitalului uman de la nivelul comunităţii prin integrarea valorilor culturale locale în oferta de educaţie permanentă.


    CAP. II
    Organizare şi funcţionare
    ART. 6
    (1) Centrul funcţionează pe baza prezentei metodologii şi a regulamentului elaborat de autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale care îl înfiinţează. Regulamentul se aprobă odată cu actul juridic de înfiinţare.
    (2) În cazul în care oferta cuprinde programele de tip remedial pentru dobândirea sau completarea competenţelor-cheie, inclusiv programe educaţionale de tip „A doua şansă“ sau programe de tip „zone de educaţie prioritară“ pentru tinerii şi adulţii care au părăsit timpuriu sistemul de educaţie ori care nu deţin o calificare profesională, acestea trebuie avizate de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
    (3) În cazul în care Centrul organizează cursuri de formare profesională care se adresează adulţilor, acestea trebuie să respecte dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, privind formarea profesională a adulţilor şi să solicite agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti informaţii privind piaţa muncii.
    (4) Condiţiile minimale care trebuie îndeplinite cumulativ în vederea înfiinţării unui centru comunitar de învăţare permanentă sunt:
    a) existenţa unui spaţiu adecvat pentru funcţionarea Centrului, deţinut cu orice titlu legal, pentru o perioadă de minimum 2 ani;
    b) asigurarea dotărilor necesare funcţionării Centrului, inclusiv tehnologie modernă de comunicare şi conexiune la internet;
    c) existenţa unei analize a nevoii de educaţie permanentă a comunităţii care să justifice propunerea de înfiinţare a Centrului.

    (5) Toţi membrii comunităţii pot beneficia de activităţile oferite de centrul comunitar de învăţare permanentă.

    ART. 7
    (1) Justificarea necesităţii Centrului se fundamentează prin realizarea profilului comunităţii, din perspectivă teritorială, demografică, a ocupaţiilor, serviciilor, psihosocială, instituţională, antropologico-culturală, care să evidenţieze realitatea locală în dinamica ei şi care se constituie în punctul de plecare pentru realizarea analizei de nevoi de educaţie permanentă la nivelul comunităţii. Profilul comunităţii conţine orientativ următoarele tipuri de informaţii:
    a) context socioeconomic, de exemplu numărul de locuitori, statutul ocupaţional al membrilor comunităţii, nivel de dezvoltare economică, structura populaţiei pe vârste şi niveluri de educaţie, migraţie, activităţi de bază ale locuitorilor din zonă, structura veniturilor populaţiei, oportunităţi de ocupare în zonă, riscuri legate de piaţa forţei de muncă;
    b) context lingvistic şi cultural, limba/limbile maternă/materne folosită/folosite în comunitate, structura etnică a populaţiei, tradiţii specifice, obiceiuri, istorie locală;
    c) oferta educaţională la nivelul comunităţii: şcoli, grădiniţe, alte instituţii cu rol educativ şi de formare;
    d) grupuri-ţintă şi nevoi specifice de educaţie permanentă identificate la nivelul comunităţii;
    e) orice alte date şi informaţii relevante pentru justificarea nevoilor specifice de educaţie permanentă de la nivelul comunităţii.

    (2) Profilul comunităţii conţine, pe lângă informaţiile prevăzute la alin. (1), şi o inventariere a tuturor resurselor disponibile în comunitate pentru funcţionarea Centrului:
    a) resurse financiare, publice sau private;
    b) resurse umane;
    c) resurse materiale, cum ar fi: spaţii, echipamente, tehnologie;
    d) parteneri potenţiali, cum ar fi: instituţii publice, culte recunoscute de lege, persoane juridice cu scop lucrativ, organizaţii neguvernamentale, media sau alte instituţii de drept public şi privat interesate.


    ART. 8
    (1) Activităţile Centrului sunt organizate în spaţii adecvate, astfel amenajate încât să asigure integritatea fizică şi psihică a participanţilor şi să respecte prevederile legale în vigoare referitoare la spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale.
    (2) În funcţie de natura lor, activităţile se pot organiza în spaţii adecvate, puse la dispoziţie de autorităţile administraţiei publice locale sau de către partenerii Centrului, în condiţiile stabilite prin prezenta metodologie.

    ART. 9
    (1) Programul de desfăşurare a activităţilor Centrului este stabilit de conducerea acestuia, împreună cu responsabilul fiecărui program de formare, angajat al Centrului sau reprezentant al partenerilor, şi este astfel adaptat încât să permită accesul facil al persoanelor din grupul-ţintă.
    (2) Durata fiecărui program de formare este flexibilă şi se stabileşte de către coordonatorul activităţii şi partenerii furnizori de educaţie şi formare, în condiţiile legii, după realizarea analizei de nevoi şi consultarea cu beneficiarii.
    (3) Programul de desfăşurare a activităţilor de educaţie şi formare care au ca scop obţinerea unor competenţe profesionale, atestate prin certificate de competenţe/certificate de calificare profesională, se supune prevederilor legislaţiei specifice.
    (4) Organizarea programelor de formare profesională pentru adulţi, finalizate cu certificate de calificare sau de absolvire cu recunoaştere naţională, precum şi evaluarea competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale se fac în condiţiile reglementărilor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. III
    Structură
    ART. 10
    (1) Organigrama Centrului este stabilită prin actul juridic de înfiinţare şi acoperă minimum patru arii de competenţă: management/coordonare, servicii educaţionale, utilizarea noilor tehnologii de informare şi comunicare, administrativ-financiar.
    (2) Centrul poate iniţia colaborări cu specialişti din diverse domenii de activitate, remuneraţi sau voluntari, profesori, metodişti, muzeografi, bibliotecari, psihologi, oameni de afaceri, personal clerical, poliţişti, medici, agricultori, întreprinzători locali, ingineri, meşteri populari, meşteşugari, care pot fi implicaţi în realizarea unor sesiuni de informare şi formare pentru categorii diferite de beneficiari.
    (3) Atribuţiile personalului Centrului se stabilesc prin decizie de către autorităţile administraţiei publice locale.
    (4) Numirea coordonatorului Centrului se face la propunerea primarului, pe baza concursului organizat potrivit procedurilor şi criteriilor aprobate de consiliul local, în condiţiile legii.

    CAP. IV
    Atribuţii, funcţii şi activităţi
    ART. 11
    Centrul are atribuţiile prevăzute de art. 344 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 12
    (1) Centrul oferă o gamă variată de activităţi, adaptate la nevoile comunităţii. Aceste activităţi corespund mai multor funcţii:
    a) educaţie şi formare: programe de alfabetizare, programe educaţionale pentru antepreşcolari şi preşcolari, programe de educaţie remedială, programe de calificare, recalificare, specializare şi perfecţionare profesională, programe de educaţie nonformală, programe de certificare a competenţelor-cheie, programe de recunoaştere a rezultatelor învăţării în contexte nonformale şi informale;
    b) informare şi consiliere;
    c) dezvoltare personală şi comunitară, petrecerea timpului liber;
    d) coordonare şi creare de reţele.

    (2) Activităţile organizate de centrele comunitare de învăţare permanentă nu înlocuiesc activităţile de educaţie din sistemul de învăţământ preuniversitar, cu excepţia activităţilor remediale.

    ART. 13
    Centrul îşi îndeplineşte funcţia de informare şi consiliere în parteneriat cu furnizori publici sau privaţi de servicii de informare şi mediere acreditaţi în condiţiile legii, prin următoarele activităţi:
    a) crearea unui site propriu pentru informarea publicului în legătură cu oferta de servicii educaţionale şi activităţile derulate de către Centru;
    b) actualizarea periodică a informaţiilor referitoare la ofertele de învăţare pe parcursul vieţii existente la nivel de localitate, judeţ, la nivel naţional şi internaţional;
    c) servicii de informare în legătură cu oportunităţile de formare din comunitate, condiţiile de acces, locurile de muncă disponibile grupate pe categorii;
    d) derularea în comunitate a unor activităţi de conştientizare a drepturilor individuale la educaţie şi a modalităţilor variate de punere în practică a acestora;
    e) iniţierea şi realizarea de studii de tip marketing educaţional care să evidenţieze gradul de utilitate şi atractivitate a ofertelor de educaţie elaborate;
    f) organizarea de reţele de sprijin reciproc pentru atingerea unor scopuri particulare - grupuri alcătuite din persoane de aceeaşi condiţie care se unesc pentru a-şi acorda asistenţă mutuală pentru satisfacerea unor necesităţi comune, pentru a depăşi probleme de viaţă sau pentru a provoca schimbări personale sau sociale dorite de toţi;
    g) punerea la dispoziţia membrilor comunităţii de materiale referitoare la educaţia pe tot parcursul vieţii: cărţi, publicaţii periodice şi alte tipuri de materiale informative şi utile;
    h) servicii de consiliere, în funcţie de pregătirea profesională, nevoile personale sau competenţele pe care doresc să le dobândească beneficiarii, inclusiv consiliere în alegerea traseului educaţional, a stagiilor de formare şi practică, consiliere şi orientare profesională, în colaborare cu profesionişti în domeniu şi/sau centrele de resurse şi asistenţă psihopedagogică, furnizori de formare publici şi privaţi, ONG-uri;
    i) consiliere în utilizarea instrumentelor dezvoltate la nivel european, Europass şi Youthpass, a paşaportului lingvistic;
    j) consiliere referitoare la portofoliul de educaţie permanentă;
    k) informare şi consiliere referitoare la mecanisme de validare a rezultatelor învăţării în contexte nonformale şi informale;
    l) înfiinţarea şi punerea la dispoziţia beneficiarilor a unei baze de date actualizate cu specialişti-formatori de educaţie şi formare profesională din comunitate;
    m) informarea, promovarea şi organizarea de activităţi de voluntariat, precum şi evaluarea impactului acestora;
    n) autoevaluarea anuală a propriei activităţi şi publicarea raportului anual de activitate pe site-ul propriu.


    ART. 14
    (1) Centrul îndeplineşte funcţia de coordonare şi creare de reţele de educaţie permanentă prin încheierea de parteneriate cu alte instituţii şi organizaţii, cum sunt: instituţii de cultură, direcţii şi agenţii publice judeţene, servicii publice de asistenţă socială şi alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, culte recunoscute de lege, organizaţii neguvernamentale, furnizori publici sau privaţi de formare, societăţi private, consorţii şcolare, palate şi cluburi ale copiilor, muzee, case de cultură, şi prin realizarea de reţele on line la nivel local, interjudeţean, naţional, internaţional.
    (2) În cazul încheierii unor parteneriate public-private se va respecta legislaţia specifică în vigoare.

    ART. 15
    Pentru a îndeplini atribuţiile stabilite prin lege în domeniul învăţării pe tot parcursul vieţii, oferta de cursuri a Centrului acoperă trei paliere majore:
    a) alfabetizare, educaţie remedială şi sprijin educaţional adecvat;
    b) formarea şi dezvoltarea competenţelor profesionale;
    c) dezvoltare personală şi comunitară şi petrecerea timpului liber.


    ART. 16
    (1) În domeniul educaţiei remediale, grupul-ţintă este reprezentat de persoanele cu probleme educaţionale specifice, cum ar fi: analfabetism, abandon şcolar, analfabetism funcţional, întârzieri în dobândirea cunoştinţelor şi a competenţelor specifice grupei lor de vârstă, lipsa unei calificări profesionale.
    (2) Caracteristicile cursurilor de alfabetizare şi de completare a studiilor organizate de Centru sunt următoarele:
    a) se derulează doar în şcoli, fie că este vorba de unităţi şcolare acreditate ca centre comunitare de învăţare permanentă, fie şcoli partenere ale Centrului din comunitate;
    b) se organizează în situaţia în care este nevoie de astfel de cursuri în comunitate, iar membrii comunităţii nu au acces la şcolile care implementează aceste programe în judeţ;
    c) durata şi programul cursurilor de alfabetizare şi pentru programul „A doua şansă“ se stabilesc conform metodologiilor specifice elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale.


    ART. 17
    Programele de formare profesională care au ca scop iniţierea, calificarea/recalificarea, perfecţionarea şi specializarea profesională se vor desfăşura în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare.

    ART. 18
    (1) Activităţile şi cursurile din domeniul dezvoltării personale, comunitare şi al petrecerii timpului liber pot fi variate, fiecare Centru stabilind tipul de cursuri oferite în funcţie de cererea exprimată în comunitate.
    (2) În stabilirea ofertei de cursuri şi activităţi din domeniul dezvoltării personale, comunitare şi al petrecerii timpului liber se parcurg următoarele etape:
    a) investigarea nevoilor şi dorinţelor membrilor comunităţii, pe categorii de vârstă, identificarea domeniilor care prezintă cel mai mare grad de atractivitate pentru beneficiari şi includerea acestora în oferta de cursuri;
    b) identificarea tuturor resurselor disponibile în comunitate pentru susţinerea activităţilor respective, cum ar fi: spaţii, echipamente, voluntari, profesionişti disponibili, societăţi private, organizaţii neguvernamentale;
    c) identificarea surselor de venituri necesare: bugetul local, taxe de participare, granturi sau alte tipuri de finanţări interne şi/sau externe, donaţii şi sponsorizări;
    d) stabilirea tipurilor de activităţi şi cursuri, tematică, durată, loc de desfăşurare, finanţare, formatori, condiţii de înscriere;
    e) elaborarea suporturilor de curs, editarea şi tipărirea acestora, după caz.

    (3) Caracteristicile cursurilor din domeniul dezvoltării personale, comunitare şi al petrecerii timpului liber sunt următoarele:
    a) înscrierea la cursuri este necondiţionată;
    b) durata cursului se stabileşte în funcţie de obiectivul cursului;
    c) se derulează gratuit sau cu taxă, în funcţie de Centru; taxa va fi stabilită în conformitate cu prevederile legale;
    d) sunt susţinute de cadre didactice, profesionişti şi/sau specialişti în diverse domenii, voluntari cu experienţă şi/sau certificaţi.

    (4) Domeniile de activităţi/cursuri de dezvoltare personală, comunitară şi recreative pot fi:
    a) literatură, teatru, arte vizuale, desen, pictură, bandă desenată, sculptură, arta fotografică, film, metaloplastie, artă textilă, origami, design;
    b) tehnice şi ştiinţifice, inclusiv iniţiere sau perfecţionare în utilizarea tehnologiei IT;
    c) sport;
    d) ecologie şi protecţia mediului;
    e) sănătate şi stil de viaţă sănătos, prevenirea comportamentelor dăunătoare;
    f) valorificarea culturii şi tradiţiilor locale, obiceiuri tradiţionale şi meşteşuguri;
    g) muzică şi dans;
    h) istorie, arhitectură, patrimoniu cultural;
    i) drumeţii, excursii;
    j) gastronomie;
    k) despre viaţa de familie;
    l) educaţie juridică de bază;
    m) cursuri de dezvoltare personală;
    n) educaţie antreprenorială;
    o) comunicare;
    p) voluntariat;
    q) educaţia părinţilor;
    r) integrarea pe piaţa muncii;
    s) educaţie media;
    ş) prevenirea dezastrelor şi reducerea riscurilor asociate;
    t) educaţie rutieră şi pregătire pentru şcoala de şoferi;
    ţ) abilităţi de viaţă şi educaţie civică;
    u) limbi străine moderne, engleză, spaniolă, franceză, italiană;
    v) alte activităţi.


    CAP. V
    Finanţare
    ART. 19
    Centrele înfiinţate ca instituţii publice finanţate integral din bugetul local se finanţează din veniturile proprii ale autorităţilor administraţiei publice locale, granturi sau alte tipuri de finanţări interne şi/sau externe, donaţii şi sponsorizări, taxe de participate aprobate ca taxe speciale, în conformitate cu prevederile legale.

    ART. 20
    Centrele înfiinţate ca activitate pe lângă o instituţie publică de subordonare locală, finanţată integral din bugetul local sau ca instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, se finanţează din venituri proprii, taxe de participare, alte taxe, granturi sau alte tipuri de finanţări interne şi/sau externe, donaţii şi sponsorizări, în conformitate cu prevederile legale.

    ART. 21
    Activitatea centrelor înfiinţate ca instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii se finanţează din venituri proprii, subvenţii din bugetul local, granturi sau alte tipuri de finanţări interne şi/sau externe, donaţii şi sponsorizări.

    CAP. VI
    Acreditarea şi evaluarea periodică
    ART. 22
    Prin acreditarea centrului comunitar de învăţare permanentă se înţelege, conform prezentei metodologii, orice autorizare administrativă prealabilă desfăşurării activităţii, în funcţie de atribuţiile centrului, stabilite prin actul administrativ de înfiinţare, conform actului legislativ care reglementează domeniul respectiv.

    ART. 23
    Pentru aplicarea art. 22, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale emit instrucţiuni specifice, aprobate prin ordin comun.

    CAP. VII
    Tipul şi regimul actelor şi documentelor eliberate
    ART. 24
    (1) În funcţie de specificul activităţii, Centrul eliberează documente care să ateste dobândirea anumitor cunoştinţe, abilităţi, competenţe, calificări.
    (2) Documentele eliberate de Centru diferă în funcţie de durata şi specificul activităţii şi pot fi: adeverinţe, atestate, certificate de calificare profesională, certificate de competenţe, diplome.
    (3) La finalizarea cursurilor remediale tip „A doua şansă“ şi a cursurilor unor programe educaţionale tip „Zone de educaţie prioritară“ se eliberează documente conform legislaţiei în vigoare.
    (4) La finalizarea programelor de iniţiere, calificare/recalificare, perfecţionare şi specializare, documentele se eliberează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale actelor subsecvente.
    (5) Pentru cursurile având ca grup-ţintă copii şi tineri se pot elibera certificate de competenţe, în condiţiile legii, dacă Centrul este acreditat în acest sens sau colaborează cu parteneri acreditaţi pe domeniul respectiv. Aceste certificate pot completa portofoliul educaţional al participantului.
    (6) Pentru cursurile recreative şi de dezvoltare personală şi comunitară se pot elibera diplome sau adeverinţe, care atestă perioada de participare la cursuri şi, în cazul cursurilor acreditate, nivelul de competenţe.
    (7) Pentru voluntarii care desfăşoară activitate în Centru, certificarea acestei activităţi se face conform Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare.
    (8) Pentru cursurile finalizate cu obţinerea unor competenţe-cheie se pot elibera diplome sau certificate care să cuprindă nivelul de cunoştinţe şi abilităţi ale absolventului. Acestea se eliberează doar în urma promovării unui examen, care se desfăşoară conform legislaţiei în vigoare.

    ART. 25
    (1) Centrul eliberează documente care validează şi certifică rezultatele educaţiei nonformale şi informale, dacă a fost autorizat în acest sens, în conformitate cu prevederile legale.
    (2) Certificarea competenţelor profesionale dobândite în contexte nonformale şi informale, corespunzătoare calificărilor înscrise în Registrul naţional al calificărilor, se face în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice.
    (3) Certificarea rezultatelor învăţării în contexte nonformale şi informale, altele decât cele prevăzute la alin. (2), se face conform prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 26
    Fiecare Centru păstrează o evidenţă permanentă a documentelor eliberate, în registre specifice, conform legislaţiei în vigoare.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016