Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 august 2004  privind colectarea, gestionarea si evidenta fondului cu destinatie speciala pentru stimularea personalului din sistemul justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 23 august 2004 privind colectarea, gestionarea si evidenta fondului cu destinatie speciala pentru stimularea personalului din sistemul justitiei

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 824 din 7 septembrie 2004

În conformitate cu prevederile <>art. 25 şi 25^1 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Ministerul Justiţiei va gestiona un fond cu destinaţie specialã pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei.
Repartizarea fondurilor de stimulente pentru beneficiari se va face conform Normelor interne aprobate prin ordin al ministrului justiţiei.
Operaţiunile de încasãri şi plãţi se deruleazã prin contul nr. 50.01.426.5841 "Disponibil din fonduri cu destinaţie specialã ale ministerelor şi instituţiilor subordonate", deschis la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti (D.T.C.P.M.B.) pe seama Ministerului Justiţiei.
Disponibilitãţile de la finele anului, din contul Ministerului Justiţiei nr. 50.01.426.5841, se vor reporta în anul urmãtor pentru a fi utilizate cu aceeaşi destinaţie.
Modalitatea de constituire şi gestionare a fondului cu destinaţie specialã pentru stimulente, pe fiecare etapã în derulare, este urmãtoarea:
1. În scopul încasãrii veniturilor prevãzute la <>art. 25 alin. (1) din Legea nr. 146/1997 , cu modificãrile ulterioare, la unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, fiecare tribunal, în calitate de ordonator de credite, va deschide contul 50.32 + codul fiscal al tribunalului "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat".
Pe seama judecãtoriilor fãrã personalitate juridicã, la unitãţile Trezoreriei Statului în a cãror razã teritorialã acestea îşi au sediul se deschide contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat" pe codul fiscal al tribunalului ierarhic superior.
În contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat" se încaseazã veniturile provenite din amenzi judiciare şi din recuperarea cheltuielilor judecãtoreşti avansate de stat, achitate de cãtre plãtitori cu ordine de platã pentru Trezoreria Statului, precum şi sumele aferente acestor venituri încasate în numerar de cãtre tribunale sau judecãtorii, dupã caz, depuse la unitãţile Trezoreriei Statului în termenele prevãzute la pct. 5.6.1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 201/2003 , norme metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.235/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Evidenţa încasãrilor se va ţine separat (pe analitice) pentru cele douã surse de venit, respectiv:
- venituri din amenzi judiciare;
- venituri din recuperarea cheltuielilor judiciare avansate de stat.
Persoanele din cadrul judecãtoriilor, autorizate sã efectueze operaţiuni prin contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", inclusiv încasãri în numerar, vor fi nominalizate prin decizie de ordonatorul de credite.
Pentru înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor legate de încasarea şi virarea sumelor din acest cont, fiecare tribunal va utiliza contul 114 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat".
3. Sumele colectate în contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat" deschis pe numele judecãtoriilor se vireazã de cãtre acestea, în ultima zi lucrãtoare a fiecãrei sãptãmâni, în contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat" deschis pe numele tribunalului ierarhic superior.
Sãptãmânal, în prima zi lucrãtoare, pe baza extrasului contului 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", tribunalele vor dispune efectuarea viramentelor pe cele douã destinaţii, dupã cum urmeazã:
a) La bugetul de stat, în procent de 25%, sumele se vor vira în conturile de venituri ale bugetului de stat, astfel:
- contul nr. 20.17.01.15 + codul fiscal al tribunalului "Venituri din amenzi judiciare";
- contul nr. 20.17.01.16 + codul fiscal al tribunalului "Venituri din recuperarea cheltuielilor judiciare avansate de stat".
b) La Ministerul Justiţiei, în procent de 75%, pentru constituirea fondului cu destinaţie specialã pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei, sumele se vor vira în contul nr. 50.01.426.58.41, deschis la D.T.C.P.M.B.
Pentru înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor legate de încasarea şi virarea sumelor din acest cont se va utiliza contul 119.01.07 "Disponibil din fondul pentru stimularea personalului potrivit dispoziţiilor legale".
4. În situaţia în care instanţa anuleazã debitul şi se dispune restituirea sumelor încasate, tribunalul va întocmi formele de platã, potrivit actului administrativ, din sumele încasate ulterior în contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", iar suma totalã de restituit se va deduce în mod proporţional din cotele pentru cele douã destinaţii.
5. Deoarece veniturile din cele douã surse sunt cuprinse distinct în bugetul Ministerului Justiţiei, în vederea efectuãrii evidenţei încasãrilor la bugetul de stat în procent de 25%, colectate în teritoriu, directorul executiv va asigura transmiterea lunarã a încasãrilor, pânã la data de 10 a lunii urmãtoare, dupã urmãtorul model:

SITUAŢIA
centralizatã a încasãrilor pe cele douã destinaţii
pentru luna ......... 2004


┌────┬───────────────────┬─────────┬────────────────┬──────────────────────────┐
│ │ │ │ Virament 25%│ Virament 75% │
│Nr. │ Denumirea │ ├──────┬─────────┼─────┬─────────┬──────────┤
│crt.│ veniturilor │ TOTAL │ │ Nr. │ │ Nr. │ │
│ │ │încasãri │ Suma │ordinului│Suma │ordinului│Observaţii│
│ │ │ - lei -│-lei- │de platã │-lei-│de platã │ │
│ │ │ │ │ -data- │ │ -data- │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────┼─────────┼──────────┤
│1. │Amenzi judiciare │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────┼─────────┼──────────┤
│2. │Sume restituite │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────┼─────────┼──────────┤
│3. │TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────┼─────────┼──────────┤
│4. │Venituri din │ │ │ │ │ │ │
│ │recuperarea │ │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor │ │ │ │ │ │ │
│ │judiciare │ │ │ │ │ │ │
│ │avansate de stat │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────┼─────────┼──────────┤
│5. │Sume restituite │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────┼─────────┼──────────┤
│6. │TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────┼─────────┼──────────┤
│7. │TOTAL GENERAL: │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴─────────┴──────┴─────────┴─────┴─────────┴──────────┘



Situaţia va fi însoţitã de copii de pe ordinele de platã şi copie de pe ultimul extras de cont din luna raportatã.
6. În funcţie de disponibilul existent la Ministerul Justiţiei, în contul 50.01.4265841 deschis la D.T.C.P.M.B., precum şi de reglementãrile prevãzute în Normele interne de repartizare a veniturilor pe beneficiari, sumele aprobate pentru stimulentele aprobate pentru fiecare unitate vor fi virate în contul nr. 50.01 + codul fiscal al tribunalului, deschis la unitãţile Trezoreriei Statului.
7. La sfârşitul anului bugetar, dupã închiderea contului de cheltuieli, fiecare ordonator de credite va vira disponibilul existent din contul "Fondul pentru stimularea personalului potrivit dispoziţiilor legale" la Ministerul Justiţiei în contul nr. 50.01.10.4265841 deschis la D.T.C.P.M.B, urmând sã fie utilizat cu aceeaşi destinaţie.
8. Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeazã contribuţia pentru asigurãri sociale, contribuţia la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi contribuţia pentru pensie suplimentarã.
9. Evidenţierea în contabilitate a sumelor constituite pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei se va efectua potrivit monografiei prevãzute în anexa la prezenta metodologie, întocmitã în conformitate cu dispoziţiile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.746/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii patrimoniului instituţiilor publice, a Planului de conturi pentru instituţiile publice şi a monografiei privind înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni.

ANEXĂ


──────────
la metodologie
──────────────


MONOGRAFIE
privind evidenţierea în contabilitate a operaţiunilor
din aplicarea prevederilor art 25 şi 25^1 din Legea
nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru,
referitor la constituirea Fondului pentru stimularea
personalului din sistemul justiţiei





┌───┬───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr.│ DENUMIREA OPERAŢIUNII │ FORMULA │
│crt│ ECONOMICE │ CONTABILĂ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│1. │ Înregistrarea în contabilitatea judecãtoriilor │ 13 = % │
│ │ şi tribunalelor a sumelor încasate în numerar │ 232.05 - 25% │
│ │ şi depunerea acestora în contul 50.32 │ 231.05 - 75% │
│ │ "Disponibil din sume colectate pentru │ 13 = % │
│ │ bugetul statului" deschis la unitãţile │ 232.06 - 25% │
│ │ teritoriale ale trezoreriei statului. │ 231.06 - 75% │
│ │ │ 114 = 13 │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│2. │Înregistrarea în contabilitatea tribunalelor a │ 114 = % │
│ │încasãrilor în contul 50.32 ............. │ 232.05 - 25% │
│ │"Disponibil din sume colectate pentru │ 231.05 - 75% │
│ │bugetul de stat" pentru cele douã destinaţii: │ │
│ │- venituri din amenzi judiciare (05) │ 114 = % │
│ │- venituri din recuperarea cheltuielilor │ 232.06 - 25% │
│ │ judiciare avansate de stat (06) │ 231.06 - 75% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│3. │Înregistrarea în contabilitatea tribunalelor a │ │
│ │ordinelor de platã privind virarea la bugetul │ │
│ │statului a cotei de 25% în urmãtoarele conturi: │ │
│ │- contul nr. 20.17.01.15 + cod fiscal │232.05 = 114 │
│ │"Venituri din amenzi judiciare" │ │
│ │- contul nr. 20.17.01.16 + cod fiscal │232.06 = 114 │
│ │"Venituri din recuperarea cheltuielilor │ │
│ │judiciare avansate de stat" │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│4. │Înregistrarea în contabilitatea tribunalelor a │ │
│ │ordinelor de platã privind virarea cotei de │231.05 = 114 │
│ │75% a Ministerului Justiţiei în contul │231.06 = 114 │
│ │nr. 50.01.10.426.5841 deschis la DTCPMB. │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│5. │Înregistrarea în contabilitatea proprie a │% = 231 │
│ │tribunalelor a sumelor dispuse în instanţã, │232.05 25% │
│ │pentru a fi restituite, proporţional din cotele │231.05 75% │
│ │pentru cele douã destinaţii │231 = 114 │
│ │- pentru plãţi în numerar │13 = 114 │
│ │ │231 = 13 │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│6. │Înregistrarea în contabilitatea Ministerului │ │
│ │Justiţiei a încasãrilor pentru constituirea │119.01.07 = 337 │
│ │"Fondului pentru stimularea personalului potrivit │ │
│ │dispoziţiilor legale". │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│7. │Înregistrarea în contabilitatea Ministerului │ │
│ │Justiţiei a ordinelor de platã privind virarea │213 = 119.01.07 │
│ │sumelor pentru stimulente aprobate prin ordin al │ │
│ │ministrului justiţiei pentru fiecare unitate. │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│8. │Înregistrarea în contabilitatea ordonatorilor │ │
│ │de credite a ordinelor de platã privind │119.01.07 = 213 │
│ │încasarea de la Ministerul Justiţiei în contul │ │
│ │nr. 50.01.00 + cod fiscal, deschis la │ │
│ │trezoreriile statului. │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│9. │Înregistrarea cheltuielilor din sumele │421 = % │
│ │repartizate pentru stimulente, pe fiecare │ 230 │
│ │unitate beneficiarã, aprobate de ordonatorul │ 233 │
│ │principal de credite: │230 = % │
│ │- evidenţa pe cheltuieli a stimulentelor │ 232 │
│ │- evidenţa şi plata reţinerilor legale │ 233 │
│ │ pentru angajator şi angajat. │% = 119.01.07 │
│ │ │232 │
│ │ │233 │
│ │- Plata stimulentelor prin casã │13 = 119.01.07 │
│ │ │230 = 13 │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│10.│Înregistrarea la sfârşitul anului a închiderii │ │
│ │contului de cheltuieli la nivelul ordonatorilor │213 = 421 │
│ │secundari şi terţiari de credite. │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│11.│Disponibilul existent la sfârşitul anului în │ │
│ │contul 119.01.07 - "Disponibil din fondul │213 = 119.01.07 │
│ │pentru stimularea personalului potrivit │ │
│ │dispoziţiilor legale" se va vira la Ministerul │ │
│ │Justiţiei în contul nr. 50.01.104265841 deschis │ │
│ │la DTCPMB. │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│12.│Înregistrarea sumelor neutilizate primite de │ │
│ │la ordonatorii de credite (secundari sau │119.01.07 = 213 │
│ │terţiari) │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│13.│Preluarea cheltuielilor efectuate de la ordonatorii│ │
│ │secundari sau terţiari în vederea centralizãrii │421 = 213 │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│14.│Înregistrarea la sfârşitul anului a închiderii │337 = 421 │
│ │contului de cheltuieli la nivelul Ministerului │ │
│ │Justiţiei. │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘



Fondurile alocate pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Ministerul Public, Curtea Supremã de Justiţie vor fi gestionate şi evidenţiate în contabilitatea proprie, conform legislaţiei în vigoare.
La constituirea fondului pentru stimularea personalului, sumele primite de la Ministerul Justiţiei cu ordin de platã se vor înregistra astfel: 119.01.07 = 337.
Execuţia bugetarã va fi reflectatã separat în situaţiile financiare, de fiecare unitate beneficiarã. Disponibilul cu destinaţie specialã se raporteazã în Anexa 15 "Disponibil din mijloace cu destinaţie specialã" pe rândul 04 "Disponibil din fondul pentru stimularea personalului potrivit dispoziţiilor legale".

__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016