Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 aprilie 2007  de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual si a interpretilor limbajului specific persoanei cu surdocecitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 23 aprilie 2007 de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual si a interpretilor limbajului specific persoanei cu surdocecitate

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 27 septembrie 2007

ART. 1
(1) Prezenta metodologie stabileşte procedura şi condiţiile de autorizare a interpreţilor limbajului mimico-gestual şi a interpreţilor limbajului specific persoanelor cu surdocecitate, pe baza autorizaţiei eliberate de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, în condiţiile legii.
(2) Autorizaţia reprezintã actul administrativ care recunoaşte calitatea de interpret al limbajului mimico-gestual sau al limbajului specific persoanei cu surdocecitate şi care dã dreptul exercitãrii acestei profesii.
(3) Modelul de autorizaţie este prevãzut în anexa nr. II.
ART. 2
În vederea autorizãrii ca interpret, solicitantul trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã vârsta minimã de 18 ani;
b) sã fi absolvit cel puţin cursurile învãţãmântului liceal;
c) sã aibã o stare de sãnãtate corespunzãtoare, atestatã pe baza unui examen medical de specialitate;
d) sã fi absolvit cursurile de limbaj mimico-gestual şi sã deţinã certificatul de pregãtire specialã în limbaj mimico-gestual, eliberat de Asociaţia Naţionalã a Surzilor, cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
e) sã nu fi fost condamnat pentru sãvârşirea unei infracţiuni care l-ar face incompatibil cu exercitarea profesiei de interpret.
ART. 3
(1) Dosarul cu documentele necesare obţinerii autorizaţiei se va depune la sediul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap din Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, denumitã în continuare Autoritate.
(2) Dosarul va cuprinde urmãtoarele documente:
a) cererea pentru eliberarea autorizaţiei;
b) actele de identitate, în copie;
c) certificatul de pregãtire specialã în limbaj mimico-gestual, eliberat de Asociaţia Naţionalã a Surzilor, cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, în copie legalizatã;
d) cazierul judiciar.
ART. 4
(1) Dosarul va fi analizat de o comisiei de autorizare, denumitã în continuare comisie, care funcţioneazã pe lângã Autoritate.
(2) Comisia va fi stabilitã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii şi va avea urmãtoarea componenţã:
a) un preşedinte, desemnat de preşedintele Autoritãţii;
b) un vicepreşedinte, desemnat de Asociaţia Surzilor din România;
c) un membru, desemnat de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
d) un secretar, desemnat de Autoritate.
(3) Membrii comisiei nu beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã.
ART. 5
Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã condiţiile necesare pentru buna desfãşurare a procesului de autorizare;
b) decide în urma analizei dosarului asupra acordãrii sau neacordãrii autorizaţiei;
c) prelungeşte termenul de valabilitate a autorizaţiei.
ART. 6
(1) Secretarul are obligaţia sã primeascã, sã verifice, sã înregistreze şi sã înainteze dosarul comisiei. În situaţia în care dosarul este incomplet, acesta se restituie solicitantului în vederea completãrii.
(2) Secretarul are obligaţia sã aducã la cunoştinţã solicitantului data prezentãrii la comisie.
ART. 7
Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, la convocarea secretarului.
ART. 8
(1) În termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii de autorizare şi a dosarului, comisia se va întruni în vederea analizãrii acestora.
(2) În urma examinãrii documentaţiei, comisia va proceda la:
a) acordarea autorizaţiei conform modelului prevãzut în anexa nr. II;
b) respingerea cererii de autorizare.
(3) Persoana cãreia i s-a respins cererea de autorizare poate depune contestaţie în termen de 15 zile, care se înregistreazã la registratura Autoritãţii.
(4) Contestaţia se soluţioneazã de cãtre preşedintele Autoritãţii în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii.
ART. 9
(1) Autorizaţia are valabilitate 2 ani, excepţie fãcând cazurile de retragere a acesteia.
(2) Prelungirea valabilitãţii autorizaţiei se face în urma prezentãrii unei documentaţii care sã ateste practicarea interpretãrii în limbaj mimico-gestual cel puţin 6 luni, a actelor de identitate în copie, dacã starea civilã a solicitantului s-a modificat, precum şi a cazierului judiciar. Pentru cazurile în care solicitantul nu a practicat interpretarea în limbaj mimico-gestual, acestuia nu i se prelungeşte valabilitatea autorizaţiei decât în cazul în care face dovada cã a urmat un nou curs de pregãtire autorizat în limbajul mimico-gestual.
(3) Cererea de prelungire se depune cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei la registratura Autoritãţii, urmând ca secretarul sã convoace comisia.
(4) Comisia nu va prelungi valabilitatea autorizaţiei în situaţia în care solicitantul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 2 lit. e).
ART. 10
Autoritatea are obligaţia de a ţine evidenţa nominalã a interpreţilor autorizaţi într-un registru special, numerotat şi ştampilat pe fiecare paginã, şi de a face cunoscute numele acestora.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016