Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
METODOLOGIE din 22 aprilie 2010 privind organizarea si desfasurarea concursurilor/examenelor pentru ocuparea posturilor vacante/ temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din MAI
SECŢIUNEA 1 Constituirea şi atribuţiile comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor
ART. 1 Prezenta metodologie reglementeazã organizarea şi desfãşurarea concursurilor/examenelor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din MAI. ART. 2 (1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor/examenelor prevãzute la art. 1, în cadrul unitãţilor organizatoare se constituie comisii de concurs şi comisii de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare comisii. (2) Componenţa nominalã a comisiilor, precum şi desemnarea secretarului/secretarilor acestora se stabilesc prin dispoziţie a conducãtorului unitãţii organizatoare, cu cel mult 20 de zile lucrãtoare, dar nu mai puţin de 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului/examenului. (3) Pentru posturile din competenţa conducerii MAI componenţa comisiilor se aprobã, potrivit normelor de competenţã, la propunerea Direcţiei generale resurse umane. ART. 3 (1) Comisiile de concurs se alcãtuiesc din persoane care au funcţia cel puţin egalã cu cea prevãzutã pentru postul scos la concurs, care prezintã autoritate moralã şi profesionalã, nu se aflã sub efectul unei sancţiuni disciplinare conform legii şi care nu au calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi. (2) Cel puţin unul dintre membrii fiecãrei comisii trebuie sã aibã studiile de specialitate cerute pentru ocuparea postului scos la concurs. (3) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilã cu aceea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor. ART. 4 (1) Comisiile de concurs se compun dintr-un numãr impar de persoane, astfel: a) preşedinte - şeful structurii/compartimentului în care se aflã postul vacant pentru care se organizeazã concurs; b) 2 membri. (2) În cazul în care în unitatea organizatoare nu existã specialişti în domeniul de activitate al postului vacant, pentru asigurarea respectãrii condiţiilor prevãzute la art. 3 alin. (2), din comisie pot face parte specialişti de la alte unitãţi ale MAI sau din afara acestuia. Acestora, în situaţia în care fac parte din comisiile de concurs, nu li se aplicã prevederile art. 3 alin. (1) referitoare la nivelul funcţiei. (3) Secretarul comisiei este numit din personalul compartimentului de resurse umane din/care deserveşte unitatea organizatoare. Secretarul comisiei de concurs poate fi şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Acesta nu are calitatea de membru în comisii. ART. 5 Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii: a) verificã corectitudinea întocmirii dosarelor proprii de recrutare ale candidaţilor şi îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs; b) stabileşte bibliografia şi, dupã caz, tematica de concurs; c) stabileşte proba/probele de concurs cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului; d) elaboreazã subiectele/temele şi baremele de corectare/apreciere şi notare pentru testul scris şi proba practicã, respectiv planul de interviu şi baremele de apreciere pentru interviu, cu cel mult 24 de ore înainte de susţinerea fiecãrei probe, având în vedere cerinţele înscrise în fişa postului scos la concurs, folosind, dacã este cazul, şi propuneri ale unor specialişti în domeniul de activitate al postului pentru care se organizeazã concurs; e) asigurã îndeplinirea condiţiilor pentru desfãşurarea optimã a concursului/examenului - spaţii corespunzãtoare, papetãrie, biroticã şi alte elemente de logisticã necesare, precum şi respectarea procedurilor cu privire la repartizarea pe sãli, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor, afişarea grilelor de rãspuns la ieşirea din salã şi prezenţa ultimilor 2 candidaţi la corectarea subiectelor-grilã etc.; f) efectueazã instructajul candidaţilor cu privire la modul general de desfãşurare a concursului/examenului, precum şi înaintea fiecãrei probe - numãrul de subiecte, durata alocatã probei, criteriile de departajare, data şi locul afişãrii rezultatelor, modalitatea de depunere a eventualelor contestaţii, situaţiile care atrag eliminarea din concurs/examen, alte precizãri necesare desfãşurãrii în bune condiţii a concursului/examenului; g) corecteazã/apreciazã şi noteazã lucrãrile/proba practicã/rãspunsurile candidaţilor şi, dacã este cazul, dispune mãsuri corespunzãtoare în baza procesului-verbal de soluţionare a contestaţiilor; h) semneazã procesul-verbal care conţine concluziile concursului/examenului, întocmit de secretarul comisiei, şi îl prezintã conducãtorului unitãţii organizatoare, însoţit de tabelul cu rezultatele obţinute de candidaţi, în vederea încheierii contractului individual de muncã/numirii în postul vacant; i) pãstreazã în deplinã securitate documentele şi asigurã confidenţialitatea datelor şi informaţiilor referitoare la conţinutul subiectelor, al grilelor de corectare, ghidului de interviu şi lucrãrilor candidaţilor; j) stabileşte graficul de desfãşurare a concursului/examenului. ART. 6 (1) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate dintr-un preşedinte şi 2 membri. (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii: a) soluţioneazã contestaţiile candidaţilor cu privire la notarea/aprecierea probei/probelor concursului/examenului, depuse în termen de maximum 24 de ore de la afişarea rezultatului; b) transmite, prin secretarul comisiei, rezultatele analizei contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor în termen de maximum 48 de ore de la depunerea contestaţiei; c) transmite comisiei de concurs, prin secretarul comisiei, procesul-verbal prevãzut la art. 8 lit. b). (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor ia în considerare exclusiv contestaţiile cu privire la notarea/aprecierea propriilor rezultate obţinute de candidat la proba de concurs/examen. ART. 7 Secretarul comisiei de concurs are urmãtoarele atribuţii: a) gestioneazã pãstrarea dosarelor proprii de recrutare ale candidaţilor şi prezentarea acestora comisiei de concurs; b) constituie şi gestioneazã dosarul de concurs; c) întocmeşte şi afişeazã înainte de data susţinerii primei probe/probei concursului lista candidaţilor care nu pot participa la concurs din cauza faptului cã nu au dosarele proprii de recrutare corect şi/sau complet întocmite şi/sau nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs; d) întocmeşte procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului; e) afişeazã graficul de desfãşurare a concursului/examenului, rezultatele concursului/examenului şi baremele, precum şi toate celelalte informaţii necesare bunei desfãşurãri a concursului/examenului. ART. 8 Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii: a) primeşte de la secretariatul unitãţii organizatoare contestaţiile depuse în termenul stabilit de 24 de ore de la afişarea rezultatului; b) întocmeşte procesul-verbal care conţine hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor; c) prezintã preşedintelui comisiei de concurs procesul-verbal cu privire la modul de soluţionare a contestaţiilor, împreunã cu contestaţiile.
SECŢIUNEA a 2-a Elaborarea subiectelor
ART. 9 Comisia de concurs elaboreazã subiectele şi baremele de corectare/apreciere şi notare, ţinând cont de urmãtoarele cerinţe: a) sã fie formulate clar, precis şi în strictã concordanţã cu tematica şi bibliografia afişatã; b) sã poatã fi rezolvate în timpul alocat probei respective; c) sã aibã un grad de dificultate care sã permitã abordarea şi soluţionarea acestora. ART. 10 Testul scris constã în redactarea unei lucrãri şi/sau rezolvarea unor teste-grilã. ART. 11 Interviul pe subiecte profesionale poate aborda în proporţie de maximum 20% şi alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obţinute în muncã, comportamentul în situaţii-limitã ale candidatului şi proiecte profesionale de viitor în situaţia în care va ocupa postul pentru care candideazã. ART. 12 (1) Proba practicã se proiecteazã astfel încât sã se aprecieze cât mai corect potenţialul de utilizare în context profesional a acelor abilitãţi personale care sunt indispensabile realizãrii atribuţiilor postului. (2) În funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, proba practicã poate consta, între altele, în demonstrarea abilitãţilor de lucru cu computerul personal ori de utilizare a unor programe informatice, de dactilografiere ori stenodactilografiere, translaţie la cascã, intervenţie într-o situaţie standard, coordonare a unei echipe, sintezã a unui text, descriere a unei situaţii standard observate. ART. 13 (1) Pentru fiecare subiect se elaboreazã grila de corectare/apreciere şi notare. (2) Baremele, respectiv grilele de apreciere se afişeazã prin grija secretarului comisiei de concurs imediat dupã încheierea probei. ART. 14 Testele scrise se corecteazã şi se noteazã. Interviul şi proba practicã de evaluare a aptitudinilor se apreciazã şi se noteazã. ART. 15 Durata fiecãrei probe se stabileşte de comisia de concurs/examen în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al subiectelor, fãrã a depãşi limita maximã de 3 ore. ART. 16 Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a ghidului de interviu, în întregime sau pãrţi componente ale acestora, atrage pentru cei vinovaţi, dupã caz, mãsuri penale, administrative sau disciplinare, stabilite conform prevederilor legale în vigoare.
SECŢIUNEA a 3-a Desfãşurarea concursului/examenului
ART. 17 (1) Sãlile, precum şi celelalte locaţii destinate susţinerii probelor sunt adaptate activitãţilor legate de concurs/examen prin: a) dotarea corespunzãtoare; b) înlãturarea oricãror materiale care ar putea influenţa candidaţii în elaborarea lucrãrilor. (2) În sãli au acces numai candidaţii, dupã verificarea identitãţii acestora, precum şi membrii comisiei şi secretarul acesteia. ART. 18 (1) Lucrãrile se sigileazã, înainte de comunicarea subiectelor, de cãtre candidaţi în prezenţa preşedintelui comisiei, dupã care se aplicã ştampila unitãţii organizatoare. (2) Din momentul comunicãrii subiectelor niciun candidat nu mai poate intra în salã şi niciun candidat nu mai poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii pot pãrãsi sala şi în situaţii de urgenţã, caz în care aceştia sunt însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs.
SECŢIUNEA a 4-a Corectarea şi notarea testelor scrise
ART. 19 (1) Testele scrise de verificare a cunoştinţelor se corecteazã şi se noteazã, independent, de fiecare membru al comisiei cu note de la 1 la 10, respectându-se baremele de corectare şi notare. Un punct se acordã din oficiu. (2) Fiecare corector înregistreazã în borderouri punctajele şi notele acordate pentru lucrãri. ART. 20 (1) Testul-grilã se corecteazã pe loc, în sala în care s-a desfãşurat concursul/examenul, în momentul depunerii fiecãrei lucrãri. (2) La corectarea testului-grilã asistã candidatul şi membrii comisiei. La corectarea lucrãrilor ultimilor 2 candidaţi asistã ultimii 2 candidaţi ale cãror lucrãri au fost deja corectate, în situaţia în care la concurs participã un numãr suficient de candidaţi pentru asigurarea acestei mãsuri, în caz contrar aceasta aplicându-se în mod proporţional. ART. 21 (1) Dupã încheierea acţiunii de corectare şi notare, borderourile semnate şi lucrãrile corectate sunt predate preşedintelui comisiei de concurs. (2) Dupã ce preşedintele comisiei verificã sã nu fie diferenţe mai mari de un punct între notele acordate, notele obţinute se trec pe fiecare lucrare în parte de cãtre fiecare corector. (3) Nota finalã se calculeazã ca medie aritmeticã între notele acordate de corectori, cu douã zecimale, fãrã rotunjire, şi se trece pe lucrare de cãtre preşedintele comisiei, care semneazã alãturi de corectori. ART. 22 (1) În cazul în care între notele acordate unei lucrãri existã o diferenţã mai mare de un punct, preşedintele comisiei recorecteazã lucrarea. Recorectarea se face în prezenţa membrilor comisiei care au acordat iniţial notele. (2) Nota datã la recorectare este nota finalã şi se trece pe lucrare sub semnãtura preşedintelui comisiei de concurs. (3) Situaţiile care necesitã recorectare sunt consemnate într-un proces-verbal, întocmit de secretar şi semnat de membrii comisiei. ART. 23 (1) Dupã ce toate lucrãrile au fost corectate, acestea se desigileazã de secretarul comisiei în prezenţa membrilor şi a preşedintelui comisiei de concurs. (2) Secretarul comisiei întocmeşte un tabel cu numele candidaţilor şi notele obţinute de aceştia. (3) Preşedintele comisiei de concurs verificã corectitudinea transcrierii notelor finale de pe lucrãri în tabel. (4) Eventualele corecturi de transcriere a notelor finale în tabel se fac numai cu cernealã sau pastã roşie de cãtre preşedintele comisiei, care semneazã şi ştampileazã în dreptul acestora. (5) Rezultatele fiecãrei probe se comunicã prin afişare, care, dupã caz, are loc înaintea desfãşurãrii urmãtoarei probe.
SECŢIUNEA a 5-a Aprecierea şi notarea interviurilor şi a probelor practice de evaluare a aptitudinilor
ART. 24 (1) În cadrul interviului fiecare membru al comisiei de concurs adreseazã întrebãri candidatului, fãrã a depãşi tematica afişatã. (2) Pentru fiecare întrebare se elaboreazã o grilã de interpretare, care este afişatã la finalizarea interviului cu ultimul candidat înscris la concurs. (3) Interviul se înregistreazã sau, în cazul în care nu sunt disponibilitãţi tehnice în acest sens, se transcrie întocmai de cãtre secretarul comisiei. (4) Pentru posturile care presupun o comunicare frecventã într-o limbã strãinã, o parte a interviului sau acesta în integralitate se poate susţine în limba respectivã. ART. 25 (1) Notele se acordã independent de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs şi se trec în borderou. (2) La borderou se anexeazã motivarea, pe scurt, a mediei finale acordate, cu semnãtura preşedintelui şi a membrilor comisiei de concurs. (3) Nota finalã se calculeazã ca medie aritmeticã între notele acordate de membrii comisiei, cu douã zecimale, fãrã rotunjire. ART. 26 Pentru fiecare probã practicã se întocmeşte o grilã de apreciere, ce conţine toate elementele necesare în vederea aprecierii independente - baremul, timpul de realizare a sarcinii, viteza de reacţie, numãrul de greşeli şi greşelile apreciate ca fiind foarte grave etc. - şi care este afişatã la finalul încheierii probei de cãtre ultimul candidat.
SECŢIUNEA a 6-a Stabilirea şi comunicarea rezultatelor
ART. 27 (1) Secretarul comisiei de concurs întocmeşte tabelul nominal cu rezultatele obţinute, în ordinea descrescãtoare a notelor finale. (2) Tabelul se afişeazã la sediul unitãţii organizatoare, fiind semnat de preşedintele comisiei de concurs şi de secretarul acesteia. ART. 28 Dupã rezolvarea contestaţiilor se întocmeşte tabelul cu clasificarea finalã a candidaţilor în ordinea descrescãtoare a notelor finale. În dreptul fiecãrui candidat se scrie nota finalã obţinutã şi menţiunea: "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din concurs/examen", dupã caz.
SECŢIUNEA a 7-a Depunerea şi rezolvarea contestaţiilor
ART. 29 (1) Eventualele contestaţii cu privire la rezultatul probelor de concurs/examen se depun la secretariatul unitãţii organizatoare în termen de 24 de ore de la afişare, în ziua prevãzutã de graficul de desfãşurare a concursului/examenului, şi se soluţioneazã conform dispoziţiilor prezentei secţiuni. (2) La expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, secretariatul unitãţii organizatoare predã secretarului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în vederea soluţionãrii, contestaţiile depuse. (3) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrãri. (4) Rezultatele obţinute la probele practice nu pot fi contestate. (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona contestaţiile în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora. ART. 30 (1) Nota acordatã iniţial se modificã, prin creştere sau prin descreştere, dacã între aceasta şi nota acordatã de comisia de soluţionare a contestaţiilor se constatã o diferenţã de cel puţin 0,50 puncte, pânã la nota 9,50. Dacã diferenţa dintre cele douã note este mai micã de 0,50 puncte, nota iniţialã rãmâne neschimbatã, pentru notele de pânã la 9,50. Pentru lucrãrile corectate cu note de cel puţin 9,50 se acordã nota de la recorectare. (2) Nota acordatã dupã contestaţii rãmâne definitivã. ART. 31 (1) Hotãrârile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit de secretarul comisiei şi semnat de preşedintele şi membrii acesteia. (2) Rezultatele la contestaţii se comunicã candidaţilor prin afişare la sediul unitãţii organizatoare. ART. 32 Dupã cel puţin 30 de zile calendaristice de la data afişãrii rezultatelor concursului, dar nu mai târziu de 60 de zile calendaristice, unitatea organizatoare restituie, pe bazã de semnãturã, la cererea candidatului declarat "respins" la concurs, documentele depuse de acesta la dosarul propriu de recrutare, prevãzute la pct. 1 lit. b), d), g) şi j) din anexa nr. 2 la regulament.
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email