Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 21 septembrie 2023  de monitorizare a veniturilor reale raportate la veniturile preliminate şi implementare a acţiunilor necesare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 21 septembrie 2023 de monitorizare a veniturilor reale raportate la veniturile preliminate şi implementare a acţiunilor necesare

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 882 din 2 octombrie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.711 din 21 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 2 octombrie 2023.
──────────
    ART. 1
    Termenii şi expresiile utilizate în prezenta metodologie au înţelesul din art. 3 din contractele de servicii publice aprobate la art. 1-6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.453/2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, stabilirea unor condiţionalităţi pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară, operatorii de transport feroviar şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., în vederea implementării obligaţiilor de serviciu public feroviar din România, precum şi pentru aprobarea metodologiilor de predare în cadrul contractelor de servicii publice cu atribuire directă a materialului rulant feroviar achiziţionat cu fonduri europene, cu modificările ulterioare.

    ART. 2
    Operatorul de transport feroviar de călători (OTF) trebuie să ţină o evidenţă distinctă pentru activităţile şi serviciile care fac obiectul obligaţiei de serviciu public (OSP), organizând evidenţa contabilă pe analitice distincte ale conturilor, în vederea determinării cheltuielilor şi veniturilor care sunt aferente îndeplinirii OSP, precum şi pentru orice alte activităţi şi servicii care generează cheltuieli şi venituri care nu au legătură cu îndeplinirea OSP, în conformitate cu normele contabile şi fiscale în vigoare, astfel încât nicio subvenţie încrucişată a unor activităţi care nu sunt incluse în contractele de servicii publice (CSP) 2022-2032 sau compensare în exces să nu fie produsă.

    ART. 3
    Sistemul de contabilitate managerială cuprinde veniturile şi cheltuielile eligibile asociate OSP, aferente anului fiscal, previzionate sau realizate de către OTF, după caz, determinate direct proporţional cu volumul de tren-km realizat pe rută de circulaţie şi, respectiv, pe rang de tren în baza contractului de servicii publice.

    ART. 4
    (1) Raportările comunicate de OTF în baza implementării sistemului de contabilitate managerială trebuie să furnizeze, detaliate pe fiecare rută şi categorie de tren, raportat la unitatea de măsură „tren-km“, cel puţin următoarele informaţii, după caz:
    a) cheltuielile directe lunare realizate efectiv şi cheltuielile indirecte, raportate lunar conform prevederilor art. 3 (şi modelului din anexa nr. 12.1 şi nr. 12.2 din CSP);
    b) până la data de 31 mai (dată-limită pentru depunerea situaţiilor financiare anuale - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală) cheltuielile eligibile pe rută şi categorie pentru perioada de mers de tren încheiată, conform prevederilor art. 3;
    c) până la data de 15 noiembrie, pe baza unui sistem de contabilitate managerială, situaţia cheltuielilor eligibile previzionate pe rute şi categorii pentru perioada de mers de tren următoare, conform prevederilor art. 3.

    (2) Pe baza prezentei metodologii elaborate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), costurile vor include şi cheltuielile multianuale (împărţite pe 12 luni).
    (3) Plata compensaţiei lunare se va efectua cu condiţia anexării, la documentaţia de solicitare, a balanţei contabile de verificare analitică lunare, în care să se poată identifica din conturile contabile analitice distincte evidenţa veniturilor şi cheltuielilor aferente OSP, precum şi a situaţiilor detaliate pe rute, categorie şi elemente de cost eligibile conform prevederilor art. 3.
    (4) În cazul neîndeplinirii obligaţiilor mai sus menţionate se va reţine din valoarea compensaţiei preliminate:
    a) 10% din suma stabilită pentru nedefalcarea pe rute şi categorii;
    b) 10% din suma stabilită pentru neidentificarea elementelor de cost eligibile.

    (5) Sumele reţinute în baza prevederilor alin. (4) vor fi deblocate după îndeplinirea obligaţiilor de către OTF, confirmată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi cu respectarea procedurilor de ordonanţare, aprobare şi efectuare a plăţilor.

    ART. 5
    Responsabilitatea efectuării verificărilor cu privire la monitorizarea veniturilor reale raportate la veniturile preliminate şi implementarea acţiunilor necesare, a aplicării măsurilor necesare, precum şi a raportării îndeplinirii obligaţiilor cu caracter economic sau financiar revine departamentului de specialitate din cadrul autorităţii contractante ARF, în calitate de furnizor de ajutor de stat, în conformitate cu procedurile proprii şi cu prevederile legislative din domeniu în vigoare.

    ART. 6
    Responsabilitatea pentru datele şi informaţiile transmise ARF de operatorii de transport feroviar de călători revine acestora, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate.

    ART. 7
    Declararea veniturilor reale raportate la veniturile preliminate în transportul public de călători pe fiecare OTF, rută de circulaţie şi categorie de trenuri se va face în mod distinct, conform tabelului de mai jos.

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Perioada de raportare [lună an] │
├───────┬──────────┬─────────┬─────────┬────────────────────────┬───────────────────┬───────────┤
│ │ │ │ │ │Venituri │ │
│ │ │ │ │Venituri realizate │preliminate │ │
│ │ │ │ │aferente conturilor şi │aferente conturilor│ │
│ │ │ │ │subconturilor contabile │şi subconturilor │ │
│ │ │ │Volum │ │contabile │ │
│ │ │ │tren-km ├───────┬────────┬───────┼───────────┬───────┤ │
│Poziţia│Ruta de │Categorie│realizat │ │ │ │Venituri │ │Diferenţe │
│din OSP│circulaţie│de tren │pe │ │ │ │preliminate│ │(realizat -│
│ │din OSP │ │categorie│ │ │ │din │ │preliminat)│
│ │ │ │de tren │Simbol │ │Valoare│transportul│Valoare│ │
│ │ │ │ │cont/ │Denumire│(lei) │de călători│(lei) │ │
│ │ │ │ │subcont│ │ │pe │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │categorie │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │de tren │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │(lei) │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┴────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │Venituri totale │ │Venituri │ │ │
│ │ │ │ │realizate │ │totale │ │ │
│ │ │ │ │ │ │preliminate│ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┴───────┼───────────┴───────┼───────────┤
│ │ │ │ │din care: │din care: │ │
│1 │Ruta 1 │ │ ├───────┬────────┬───────┼───────────┬───────┼───────────┤
│ │ │ │ │.... │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │.... │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │.... │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│2 │Ruta 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│... │.... │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│n │Ruta n │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │.... │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │Subtotal │IC │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │Subtotal │IR │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │Subtotal │R │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼───────────┼───────┼───────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴──────────┴─────────┴─────────┴───────┴────────┴───────┴───────────┴───────┴───────────┘



    ART. 8
    (1) ARF poate emite decizii, valabile tuturor operatorilor de transport feroviar de călători care au încheiate contracte de servicii publice, pentru aplicarea prezentei metodologii.
    (2) Deciziile prevăzute la alin. (1) se publică pe site-ul ARF şi se comunică operatorilor de transport feroviar de călători care au încheiate contracte de servicii publice.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016