Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 21 septembrie 2007  pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 18 noiembrie 2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 21 septembrie 2007 pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 18 noiembrie 2007

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul Sãnãtãţii Publice organizeazã concurs naţional de intrare în rezidenţiat în medicinã, medicinã dentarã şi farmacie, la data de 18 noiembrie 2007. Concursul se desfãşoarã în urmãtoarele centre universitare:
- domeniul medicinã - Centrul Universitar Bucureşti;
- domeniul medicinã dentarã şi domeniul farmacie Centrul Universitar Cluj-Napoca.
ART. 2
Numãrul de locuri pe domenii şi specialitãţi, precum şi centrele de pregãtire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin comun emis de ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului şi ministrul sãnãtãţii publice.
ART. 3
Pentru organizarea concursului de rezidenţiat sunt desemnate o comisie comunã centralã şi comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii Publice şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi sunt aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului şi al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 4
(1) Concursul se desfãşoarã sub formã de test-grilã cu 200 de întrebãri, pe o duratã de 4 ore.
(2) Punctajul minim de promovare reprezintã 65% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebãri pentru fiecare domeniu.
(3) Ocuparea locurilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita locurilor publicate pentru fiecare domeniu.
(4) Candidaţii cetãţeni din Republica Moldova, care au absolvit studii universitare de licenţã într-o universitate din România, dintr-o altã ţarã membrã a Uniunii Europene sau dintr-o ţarã membrã a Spaţiului Economic European, susţin concursul în aceleaşi condiţii ca şi cetãţenii români, însã concureazã pe locurile publicate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
ART. 5
Rezidenţii au obligaţia sã efectueze pregãtirea şi sã susţinã examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în primii 2 ani de la absolvirea stagiului.
ART. 6
(1) În baza prevederilor <>art. 35 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în condiţiile respectãrii integrale a curriculei şi programului de pregãtire, stabilite pentru toţi rezidenţii, în cursul dimineţii.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) rezidenţii redistribuiţi cãtre medicinã de familie, în baza art. 27 alin. (2) din prezenta metodologie.
ART. 7
(1) Doctoranzii cu frecvenţã, cu bursã, se confirmã în rezidenţiat în funcţie de punctajul obţinut.
(2) Confirmarea în rezidenţiat a doctoranzilor cu frecvenţã, cu bursã, se face în specialitatea şi centrul universitar conform punctajului obţinut la concursul de rezidenţiat.
(3) În situaţia în care centrul universitar ales nu coincide cu centrul universitar în care se efectueazã doctoratul cu frecvenţã, cu bursã, schimbarea centrului de pregãtire se poate face cu avizul celor douã universitãţi de medicinã şi farmacie.
(4) Doctoranzii cu frecvenţã, cu bursã, confirmaţi în rezidenţiat, beneficiazã de contract individual de muncã încheiat cu universitatea de medicinã şi farmacie, fãrã a fi salarizaţi ca rezidenţi.
(5) La sfârşitul stagiului de doctorat cu frecvenţã, cu bursã, pentru finalizarea pregãtirii în specialitatea în care sunt confirmaţi rezidenţi, doctoranzii sunt încadraţi în unitãţi sanitare publice, cu contract individual de muncã pe duratã determinatã, pânã la finalizarea stagiului de pregãtire prin rezidenţiat.
(6) Doctoranzii cu frecvenţã, confirmaţi în rezidenţiat, pot efectua concomitent pregãtirea în rezidenţiat şi stagiul de doctorat cu frecvenţã, în mãsura în care conducerea universitãţilor de medicinã şi farmacie asigurã efectuarea stagiului de doctorat în cursul dupã-amiezii. În caz contrar, pe perioada doctoratului cu frecvenţã se suspendã calitatea de rezident.
(7) Stagiul de doctorat în ştiinţe medicale nu se considerã ca modul de pregãtire în rezidenţiat.
ART. 8
Informaţiile generale importante despre concursul de rezidenţiat sunt fãcute publice prin presã, radio, tv, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul "Viaţa Medicalã", precum şi prin internet, la adresa www.rezidentiat2007.ro.

CAP. II
Tematicã, bibliografie, întrebãri
ART. 9
Tematicile concursului de rezidenţiat şi bibliografia aferentã sunt diferite, pe domenii. Ele sunt avizate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, aprobate de ministrul sãnãtãţii publice şi sunt publicate în ziarul "Viaţa Medicalã" nr. 12/23 martie 2007.
ART. 10
(1) Întrebãrile sunt diferite, în funcţie de domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebãri este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecãrui grup de lucru este desemnat de preşedintele comisiei comune centrale a rezidenţiatului, la propunerea preşedinţilor comisiilor comune zonale, iar numele lui este fãcut public doar dupã închiderea concursului.
(2) Coordonatorul fiecãrui grup rãspunde întru totul de corectitudinea formulãrii întrebãrii, alegerea rãspunsurilor corecte, de pãstrarea secretului întrebãrii şi rãspunsul la contestaţii.
(3) Coordonatorul dã avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de întrebãri.

CAP. III
Înscrierea candidaţilor
ART. 11
(1) La concurs se pot prezenta:
a) candidaţi care au diplomã de licenţã în profil medicofarmaceutic uman sau o diplomã echivalentã cu aceasta;
b) rezidenţi aflaţi în pregãtire;
c) specialişti care doresc sã efectueze pregãtire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;
d) medici, medici dentişti şi farmacişti care au obţinut intrarea în specialitate în urma promovãrii unui concurs de rezidenţiat pe post. Cei care reuşesc la concurs nu sunt absolviţi de respectarea prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul individual de muncã, semnat în urma promovãrii rezidenţiatului pe post.
(2) Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activitãţii în domeniul pentru care candideazã.
ART. 12
A doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxã. Taxa anualã pentru efectuarea celei de-a doua specialitãţi prin concurs de rezidenţiat este aceeaşi cu cea prevãzutã pentru a doua specialitate înruditã, fãrã concurs de rezidenţiat.
ART. 13
(1) Înscrierile la concurs se fac la sediile autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti din momentul apariţiei în presã a publicaţiei de concurs şi se terminã cu 25 de zile înaintea concursului (24 octombrie 2007 inclusiv).
(2) Publicaţia de concurs cuprinde:
a) data, locul şi ora desfãşurãrii concursului;
b) condiţiile de participare;
c) locul şi perioada de înscriere;
d) numãrul de locuri;
e) informaţii generale.
(3) Candidaţii cetãţeni din Republica Moldova se înscriu la concurs la universitãţile de medicinã şi farmacie din centrele universitare medicale în care se organizeazã concursul, în funcţie de specialitatea pentru care opteazã, cu respectarea prevederilor publicaţiei de concurs.
ART. 14
Dosarul de înscriere al candidatului trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatãlui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate, precum şi domeniul pentru care concureazã (se menţioneazã acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet);
b) copia buletinului/cãrţii de identitate sau paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);
c) copia legalizatã a diplomei de licenţã de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2007 pot prezenta adeverinţã privind promovarea examenului de licenţã; absolvenţii din anul 2006 şi din anii anteriori care au promovat examenul de licenţã în anul 2007 sunt consideraţi promoţia anului în care au absolvit facultatea;
d) adeverinţa eliberatã de unitatea în care sunt încadraţi, din care sã reiasã specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul contractului individual de muncã, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sãnãtate, eliberat de unitatea sanitarã teritorialã desemnatã de autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, în care se precizeazã cã este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activitãţii în domeniul pentru care candideazã;
f) copie legalizatã a actelor doveditoare (certificat de cãsãtorie etc.) prin care şi-a schimbat numele;
g) chitanţa de platã a taxei de concurs, stabilitã de Ministerul Sãnãtãţii Publice.
ART. 15
(1) Dupã verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, autoritãţile de sãnãtate publicã alcãtuiesc o singurã listã cu candidaţii, în ordinea alfabeticã a numelor în cadrul domeniului, care cuprinde urmãtoarele rubrici:


┌────┬───┬────────┬───────┬────────┬──────┬────────────────┬─────────┬───────┐
│Nr. │ASP│Domeniul│Numele,│Promoţia│ UMF │ Locul actual │Numãrul │Obser- │
│crt.│ │(M,D,F) │iniţia-│(absol- │absol-│ de muncã │chitanţei│vaţii │
│ │ │ │la ta- │vent) │vitã ├───────┬────────┤de platã │privind│
│ │ │ │tãlui, │ │ │funcţia│unitatea│a taxei │starea │
│ │ │ │prenu- │ │ │ │ │de │de │
│ │ │ │mele │ │ │ │ │concurs │sãnã- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │tate │
└────┴───┴────────┴───────┴────────┴──────┴───────┴────────┴─────────┴───────┘


LEGENDĂ:
ASP - autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti (se foloseşte indicativul auto; de exemplu BZ pentru ASP Buzãu, B pentru ASPM Bucureşti);
Domeniul:
M - pentru domeniul medicinã;
D - pentru domeniul medicinã dentarã;
F - pentru domeniul farmacie.
Locul actual de muncã:
Pentru cei neîncadraţi se trece "FP" în rubrica "unitatea", iar rubrica "funcţia" se lasã necompletatã.
Observaţii privind starea de sãnãtate:
Se completeazã numai cu "Apt" sau "Inapt".

(2) Întreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise în tabele aparţine autoritãţilor de sãnãtate publicã.
(3) Listele sunt redactate, conform structurii menţionate la alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidenţiat@perfmed.ro, în termen de douã zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele sunt trimise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de dischetã. Instrucţiunile privind modul de completare a listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier Excel care se foloseşte se gãsesc la adresa de internet www.rezidentiat2007.ro.
ART. 16
(1) Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, dupã centralizarea şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, redacteazã, în ordine alfabeticã, lista finalã cu candidaţii înscrişi la concurs, pe domenii. Repartizarea candidaţilor pe sãli se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris.
(2) La data de 15 noiembrie 2007, candidaţii pot afla sala şi ora începerii probei de concurs vizitând site-ul www.rezidentiat2007.ro. La sediul Universitãţii de Medicinã şi Farmacie Cluj-Napoca se afişeazã listele cu candidaţii înscrişi pentru domeniile medicinã dentarã şi farmacie. Pentru domeniul medicinã listele se afişeazã la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.
(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare salã se afişeazã lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivã.

CAP. IV
Desfãşurarea concursului
ART. 17
(1) Concursul se desfãşoarã în ziua de duminicã, 18 noiembrie 2007.
(2) În dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful de salã şi supraveghetorii lipesc de bancã, în dreptul fiecãrui loc din salã, o legitimaţie cu numãrul de ordine al candidatului respectiv, numãr corespunzãtor celui aflat în listele candidaţilor.
(3) Începând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimeazã în faţa şefului de salã cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie sã fie în termen de valabilitate. Cei fãrã un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.
ART. 18
(1) Candidaţii sunt aşezaţi în salã în ordine alfabeticã, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulãrii lucrãrii şi eliminãrii din concurs, sã semnaleze şefului de salã aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în salã pot declara, sub semnãturã, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşeazã la locul indicat prin legitimaţia de bancã. Candidaţii ocupã numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie sã le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzãtor, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de salã.
(2) Candidaţii sunt aşezaţi în salã în aşa fel încât sã rãmânã cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.
(3) În prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de salã citesc instrucţiunile privind modul de desfãşurare a concursului.
ART. 19
(1) Începând cu ora 8,45 se împart candidaţilor grilele pentru rãspuns şi câte o cariocã neagrã pentru completat grila (atât pentru completat rãspunsurile considerate corecte, cât şi pentru completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru rãspuns se împart dupã algoritmul stabilit de comisia comunã centralã.
(2) Se procedeazã la verificarea de cãtre fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipãrire, caz în care grila respectivã este înlocuitã. Fiecare candidat completeazã apoi datele personale în spaţiul special de pe grilã, cu litere majuscule.
(3) Şeful de salã şi supraveghetorii verificã corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancã. Dupã aceastã operaţiune, actul de identitate al fiecãrui candidat rãmâne pe bancã pe toatã durata probei scrise. Candidaţii poartã întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilã.
(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebãri sunt aduşi la sãli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatatã de şeful de salã şi de 3 candidaţi din sala respectivã. La ora 10,00 se desigileazã sacii în toate sãlile de concurs din toate centrele universitare. Se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebãri, ţinându-se cont de tipul de grilã primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe mãsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de salã noteazã la loc vizibil (fie prin scriere pe tablã, fie pe o hârtie care este afişatã) şi informeazã candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.
(5) Fiecare candidat verificã caietul cu întrebãri, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipãrire.
(6) Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei între tipul de grilã şi cel al caietului cu întrebãri revine candidatului.
(7) Candidaţii care nu sunt prezenţi în salã în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebãri nu mai au acces în sala de concurs.
(8) În timpul concursului candidaţii nu au voie sã consulte niciun fel de materiale, sã discute cu ceilalţi candidaţi, sã copieze sau sã aibã asupra lor aparaturã electronicã de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sãlii, unde candidaţii nu au acces pânã la terminarea concursului.
(9) La terminarea concursului candidaţii predau şefului de salã, sub semnãturã, grila de rãspuns. Caietul cu întrebãri rãmâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, pãrãsesc sala în primele 3 ore de concurs.
(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau grila de rãspuns şi caietul cu întrebãri, sub semnãturã, şi pot pãrãsi sala doar dupã expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de salã scrie pe grila lor "Retras din concurs". Aceste grile sunt preluate, constituind documente pe baza cãrora, în lista finalã, pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea "Retras din concurs". Dupã pãrãsirea sãlii, niciunui candidat nu îi mai este permisã revenirea (pe perioada desfãşurãrii probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesitãţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2 supraveghetori şi poate lipsi din salã maximum 10 minute. Timpul absenţei din salã nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.
(11) Grilele de rãspuns bune de corectat se predau de cãtre candidaţi, sub semnãturã, şefului de salã. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încã 2 candidaţi din sala respectivã, care semneazã pe grilã. Dupã anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivã, şeful de salã, în prezenţa a 3 candidaţi, ambaleazã şi sigileazã plicul cu grilele corectate şi discheta.
(12) Grilele de rãspuns cu menţiunea "Retras din concurs" se ambaleazã separat.
(13) Grilele de rãspuns greşite şi cele nefolosite sunt ambalate separat şi poartã menţiunea "Anulat".
(14) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu menţiunile "Retras din concurs" şi "Anulat") se menţioneazã sala, numãrul de candidaţi, numãrul de grile corectate, respectiv "Retras din concurs", "Anulat".
(15) Şefii de salã completeazã un proces-verbal privind numãrul de: candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de rãspuns, caiete cu întrebãri şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale sunt semnate de şefii de salã, de supraveghetori şi de 3 candidaţi.
(16) Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci, care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor comisiei comune zonale. Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali, care se gãsesc la reprezentantul desemnat de comisia comunã zonalã ca rãspunzãtor de locaţia respectivã de concurs.
(17) Sacii sunt transportaţi la sediul comisiei comune zonale. Camerele în care se depoziteazã sacii sunt sigilate de preşedintele comisiei comune zonale.

CAP. V
Clasificarea candidaţilor
ART. 20
Preşedintele comisiei comune zonale de rezidenţiat împreunã cu colectivele care au alcãtuit întrebãrile de concurs sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei. Grilele cu rãspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor comisiei comune zonale de rezidenţiat şi transmise în sãli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul este înmânat şefului de salã de cãtre delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi dupã predarea de cãtre candidaţi a grilelor pentru corectat.
ART. 21
(1) Eventualele contestaţii privind rãspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sãlile de concurs. Contestaţiile se depun la universitatea de medicinã şi farmacie sau se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comunã zonalã. Pentru centrul universitar Bucureşti contestaţiile se depun la sediul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06.
(2) Comisia comunã zonalã analizeazã şi comunicã rãspunsurile corecte rãmase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rãmase definitivã se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat2007.ro şi prin afişarea la Universitatea de Medicinã şi Farmacie Cluj-Napoca, respectiv la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, pentru centrul universitar Bucureşti, şi constituie rãspuns la contestaţiile primite.
(3) În urma analizãrii contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rãmase definitivã, punctajele comunicate în sãli pot suferi modificãri.
ART. 22
(1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicãrii grilei corecte rãmase definitivã se face de cãtre o comisie de specialişti propuşi de comisiile comune zonale şi desemnaţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. Membrii acestei comisii nu au voie sã introducã sau sã scoatã din sala respectivã niciun fel de material. În sala respectivã nu au acces decât persoanele care formeazã comisia menţionatã.
(2) Grila corectã rãmasã definitivã este aplicatã tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv, indiferent dacã au contestat sau nu grila cu rãspunsuri anunţatã în sãlile de concurs.
ART. 23
Înainte de alcãtuirea clasificãrilor, comisia desemnatã la art. 22 alin. (1) procedeazã la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecãrui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
ART. 24
(1) Clasificarea pe domenii rezultã prin unificarea electronicã a rezultatelor stabilite în urma aplicãrii grilei corecte rãmase definitivã.
(2) Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiat se confirmã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.

CAP. VI
Rezultate
ART. 25
(1) Data afişãrii clasificãrilor este anunţatã în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat2007.ro.
(2) Clasificãrile, data şi locul alegerii specialitãţilor şi centrelor de pregãtire sunt afişate la universitatea de medicinã şi farmacie şi la autoritatea de sãnãtate publicã unde se desfãşoarã concursul sau pot fi accesate pe internet.
ART. 26
Alegerea specialitãţii şi a centrelor de pregãtire are loc la aceeaşi datã pentru toate domeniile, prin teleconferinţã. Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanţa, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.

CAP. VII
Alegerea specialitãţii şi a centrelor de pregãtire
ART. 27
(1) Candidaţii, absolvenţi ai facultãţilor de medicinã, care la concursul de rezidenţiat au obţinut punctaj de promovare [(art. 4 alin. (2)], dar nu aleg loc de rezident, sunt confirmaţi, la cerere, ca rezidenţi în medicinã de familie, beneficiind de încadrare cu contract individual de muncã pe duratã determinatã ca medici rezidenţi medicinã de familie.
(2) Medicii de medicinã generalã cu drept de liberã practicã, încadraţi cu contract individual de muncã la cabinete şcolare, cabinete de planificare familialã, servicii de urgenţã etc., precum şi cei care se aflã în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, declaraţi rezidenţi în condiţiile alin. (1), opteazã pentru menţinerea contractelor actuale sau pentru încadrarea ca medici rezidenţi.
ART. 28
Redistribuirea cãtre medicinã de familie, pe baza cererilor, are loc dupã ce se repartizeazã cei reuşiţi, în limita locurilor publicate pentru fiecare domeniu.
ART. 29
Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate pentru alegerea specialitãţii şi a centrului de pregãtire pierd drepturile conferite de concurs.

CAP. VIII
Exemplificãri privind tipurile de întrebãri şi modul de punctare
ART. 30
Caietele de concurs au un numãr de 200 de întrebãri pentru fiecare domeniu. Toate întrebãrile de concurs sunt elaborate de comisiile de specialişti stabilite de preşedinţii comisiilor comune zonale şi sunt diferite de cele deja publicate.
ART. 31
(1) Cele 200 de întrebãri de concurs sunt de douã tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt întrebãri tip complement simplu, cu un singur rãspuns corect posibil din 5; se noteazã fiecare întrebare cu rãspuns corect cu 4 puncte; dacã la aceste întrebãri candidaţii marcheazã mai mult sau mai puţin de un rãspuns corect, întrebarea se anuleazã (punctaj 0);
b) 75% din total sunt întrebãri tip complement multiplu cu 24 rãspunsuri corecte, fiecare întrebare cu rãspunsuri corecte este notatã cu 5 puncte; dacã la aceste întrebãri candidatul marcheazã mai puţin de douã sau mai mult de 4 rãspunsuri, întrebarea se anuleazã (punctaj 0).
(2) În caietul de concurs se precizeazã întrebãrile de tip complement simplu şi întrebãrile de tip complement multiplu.
Exemplu de punctare:


A B C D E = întrebare cu douã rãspunsuri
corecte A şi C


În cazul în care marcheazã corect A şi C primeşte 5 puncte, astfel:


A B C D E
x x
1 1 1 1 1 = 5 puncte;


În cazul în care marcheazã A şi B primeşte 3 puncte, astfel:


A B C D E
x x
1 0 0 1 1 = 3 puncte


(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face pe baza punctajului ponderat, care reprezintã calculul statistic în funcţie de rãspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea consideratã cu gradul de dificultate cel mai mare.
(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Aceastã probã constã din 100 de întrebãri, din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcãtuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Aceastã probã are loc în ziua de sâmbãtã, 24 noiembrie 2007, în centrul universitar în care s-a desfãşurat concursul. Corectarea se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcãtuirea unei ierarhizãri a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintã la proba de departajare figureazã în clasificare în ordine alfabeticã, dupã ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.
(5) Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxã.

CAP. IX
Probleme de organizare
ART. 32
Pentru buna desfãşurare a concursului de rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea urmãtoarelor obligaţii:
a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs, precum şi a metodologiei de desfãşurare a concursului - coordonator este preşedintele comisiei comune centrale;
b) stabilirea numãrului de locuri pe domenii şi centre de pregãtire, conform prevederilor legale - ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului;
c) rezolvarea problemelor financiare (propunere taxã şi încasare, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata personalului care a contribuit la concurs etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
d) închirierea sãlilor pentru concurs, prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecãrei sãli, având grijã sã rãmânã în fiecare salã 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sãlii), şi verificarea cu o sãptãmânã înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivã (cãldurã, luminã, aerisire, scaune bune etc.) - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoarã, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
f) organizarea supravegherii concursului - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale:
- solicitarea prin UMF-uri şi ASP-uri a unui numãr suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 25 de candidaţi, cu un minim de 3 persoane pentru o salã);
- desemnarea şefilor de clãdire, de salã şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o sãptãmânã înainte de concurs;
g) întocmirea şi tipãrirea listelor cu candidaţi, a legitimaţiilor de bancã şi împãrţirea candidaţilor pe sãli în funcţie de capacitatea fiecãreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru publicare pe internet - responsabili sunt Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi preşedinţii comisiilor comune zonale;
h) elaborarea şi tipãrirea instrucţiunilor pentru şefii de clãdire, de salã, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este preşedintele comisiei comune centrale;
i) elaborarea şi tipãrirea documentelor nesecrete (proceseverbale, diferenţiate pentru şefii de clãdire şi de salã, de predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebãri şi de predareprimire de la sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile cu menţiunea "Retras din concurs", caiete cu întrebãri nefolosite, atât ale şefilor de salã cãtre şefii de clãdire, cât şi ale şefilor de clãdire cãtre comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea concursului, completate şi semnate de şefii de salã şi de supraveghetori, grilele de rãspuns, plicurile ce conţin borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţã a punctajului) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
j) tipãrirea caietelor de întrebãri - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
k) transportul caietelor cu întrebãri la sãlile de concurs şi apoi al grilelor corecte la locul stabilit de comisia comunã zonalã, pregãtire de maşini şi personal de însoţire - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
l) pregãtirea pentru corecturã, dupã aducerea la sãli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de salã sau supraveghetorii - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
n) citirea grilelor prin scanare - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
o) stabilirea grilei de rãspuns - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
p) stabilirea clasificãrilor finale în ordinea descrescãtoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 31 alin. (3) şi (4), pe domenii - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;
r) afişarea clasificãrilor finale - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;
s) crearea unei pagini de web pe internet, în care se publicã toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe sãli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificãrii etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
t) alegerea locurilor publicate la rezidenţiat şi a centrelor de pregãtire - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;
u) redistribuirea cãtre medicinã de familie, alegerea centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unitãţii sanitare de formare - responsabil este preşedintele comisiei comune centrale.
ART. 33
Materialele necesare concursului, achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, se trimit comisiilor comune zonale pânã la data de 8 noiembrie 2007.
ART. 34
(1) Pregãtirea materialelor necesare desfãşurãrii concursului presupune realizarea grilelor pentru rãspuns, pregãtirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebãri.
(2) Grilele pentru rãspuns se tipãresc pânã la data de 2 noiembrie 2007, într-un numãr dublu faţã de numãrul candidaţilor înscrişi pe liste, plus o rezervã de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele dificultãţi generate de distribuţia diferitã a fiecãrui tip de grilã în sãli.
Grilele sunt de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupã de specialitãţi, corespunzãtor cu notarea caietelor cu întrebãri, în aşa fel încât în sãli candidaţii care au locurile apropiate sã aibã şi caiete de tipuri diferite.
(3) Pregãtirea sacilor pentru sãli, conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor de întrebãri), se face de cãtre comisiile comune zonale, în sãptãmâna premergãtoare concursului.
Fiecare sac, pe care se scriu domeniul, clãdirea, sala, precum şi conţinutul sacului, cuprinde urmãtoarele materiale:
- colete sigilate cu grile pentru rãspuns; numãrul grilelor pentru rãspuns este dublu faţã de numãrul candidaţilor din sala respectivã (+ 10%), în aşa fel încât sã se asigure posibilitatea schimbãrii grilei cu una de acelaşi tip, o datã pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a fãcut greşeli şi solicitã schimbarea grilei; pe fiecare colet se scriu sala, numãrul de candidaţi din sala respectivã, numãrul de grile pentru rãspuns conţinute de colet (numãrul candidaţilor din sala respectivã x 2 + 10%);
- pixuri-cariocã negre pentru completarea grilei de rãspuns; numãrul pixurilor-cariocã este corespunzãtor numãrului candidaţilor din sala respectivã + 30% rezervã;
- plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate;
- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se introduc în plicuri;
- plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;
- bandã adezivã pentru sigilat plicurile cu grilele corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
- sfoarã pentru legat coletele cu grile;
- hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
- sârme cu plumbi;
- pixuri-cariocã de culoare roşie.
Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi la nivelul comisiilor comune zonale, cu douã zile înainte de concurs. Sediul este sigilat.
În dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând cele menţionate mai sus, separat pentru fiecare salã de concurs, sunt transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfãşurare a concursului.
(4) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu întrebãri se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) preşedintele comisiei comune zonale împreunã cu coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebãrilor. Aceste grupuri de lucru sunt fãcute publice în ziua concursului;
b) întrebãrile sunt create dupã tematica şi bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere în paginã şi/sau pe dischetã, pe un anumit tipar;
c) caietele cu întrebãri sunt alcãtuite şi multiplicate de o comisie special desemnatã, care lucreazã într-un loc de unde nu are nicio legãturã cu exteriorul şi nu pãrãseşte locul respectiv decât dupã minimum o orã de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnatã dispune de toate materialele şi echipamentele necesare multiplicãrii caietelor cu întrebãri şi ambalãrii lor în sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un numãr stabilit în funcţie de numãrul candidaţilor din fiecare salã, plus o rezervã de 20% pentru înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipãrire şi pentru preîntâmpinarea dificultãţilor legate de distribuţia diferitã a fiecãrui tip în salã. Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare domeniu. Caietele conţin aceleaşi întrebãri, dar ordinea acestor întrebãri este diferitã pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete;
d) dupã multiplicarea caietelor într-un numãr corespunzãtor din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate cu bandã adezivã şi ştampilate (ştampila este emisã de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusã în sacul desemnat pentru fiecare salã de concurs;
e) în dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, separat pentru fiecare salã de concurs, sunt transportaţi la locul de desfãşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de douã persoane;
f) dupã terminarea operaţiunilor de multiplicare, toate materialele rãmase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei comune zonale, unde se pãstreazã pânã la alegerea specialitãţilor şi a centrelor de pregãtire.
ART. 35
În termen de 5 zile de la data finalizãrii alegerii specialitãţilor şi a centrelor de pregãtire, toate documentele rezultate în urma acestui concurs (grilele cu rãspunsurile candidaţilor, grilele cu menţiunile "Anulat" şi "Retras din concurs", dischetele, procesele-verbale, contestaţiile candidaţilor, documentele emise de comisia comunã zonalã privind rezolvarea contestaţiilor şi stabilirea grilei corecte rãmase definitivã, tabelele originale cu alegerea specialitãţii şi a centrului de pregãtire etc.) sunt împachetate şi sigilate. Pachetele sunt trimise prin delegat şi predate cu proces-verbal de predareprimire Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.

-----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016