Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 21 noiembrie 2005  de analiza, evaluare si restructurare a unitatilor sanitare cu paturi in vederea prevenirii inregistrarii de noi datorii si decontarii obligatiilor restante la data de 31 mai 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 21 noiembrie 2005 de analiza, evaluare si restructurare a unitatilor sanitare cu paturi in vederea prevenirii inregistrarii de noi datorii si decontarii obligatiilor restante la data de 31 mai 2005

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.041 din 23 noiembrie 2005


ART. 1
În sensul prezentei metodologii, obligaţiile restante de platã ale unitãţilor sanitare cu paturi sunt sumele datorate furnizorilor de bunuri şi servicii înregistrate în contabilitatea spitalelor pânã la data de 31 mai 2005 pe baza documentaţiei justificative, aprobatã şi avizatã de persoanele în drept.
ART. 2
(1) Sunt recunoscute ca obligaţii restante de platã acele bunuri şi servicii achiziţionate de unitãţile sanitare cu paturi prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice.
(2) În acest sens conducãtorii unitãţilor sanitare cu paturi au obligaţia de a certifica printr-o declaraţie pe proprie rãspundere respectarea procedurilor legale, conform modelului din anexa nr. 1 la metodologie.
ART. 3
(1) Sumele datorate furnizorilor pentru anul 2004 şi rãmase nedecontate se suportã de unitãţile sanitare cu paturi din sumele aferente serviciilor medicale realizate şi nedecontate de casele de asigurãri de sãnãtate.
(2) Sumele datorate furnizorilor pentru perioada 1 ianuarie-31 mai 2005 şi rãmase nedecontate se suportã de unitãţile sanitare cu paturi din sumele aferente serviciilor medicale realizate şi nedecontate de casele de asigurãri de sãnãtate.
ART. 4
(1) Plãţile obligaţiilor restante cãtre furnizorii de bunuri şi servicii se efectueazã de unitãţile sanitare cu paturi, dupã analiza, evaluarea şi restructurarea acestora.
(2) Restructurarea unitãţilor sanitare cu paturi se realizeazã prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi, respectiv, al miniştrilor care au în subordine unitãţi sanitare cu paturi, pe baza datelor cuprinse în rapoartele comisiilor mixte de analizã şi evaluare.
ART. 5
(1) Pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 4 ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în calitate de ordonatori principali de credite, stabilesc componenţa comisiilor mixte de analizã şi evaluare.
(2) Comisiile mixte de analizã şi evaluare îşi desfãşoarã activitatea în instituţia din care este nominalizat preşedintele comisiei.
ART. 6
Comisiile mixte de analizã şi evaluare constituite conform prevederilor art. 5 au urmãtoarele atribuţii:
a) analiza şi evaluarea serviciilor medicale realizate şi nedecontate, precum şi stabilirea cuantumului în limita cãruia se pot plãti arieratele prevãzute la art. 3;
b) analiza şi evaluarea unitãţilor sanitare cu paturi, care au înregistrat arierate potrivit lit. a), în scopul prevenirii înregistrãrii de noi datorii. Analiza şi evaluarea se efectueazã pe baza indicatorilor financiari şi de performanţã ai managementului spitalelor.
ART. 7
Referitor la art. 6 lit. a) comisiile mixte de analizã şi evaluare au urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã evoluţia aerieratelor înregistrate la sfârşitul anilor 2002, 2003 şi 2004 de unitãţile sanitare cu paturi;
b) analizeazã serviciile medicale realizate şi nedecontate de la fiecare unitate sanitarã din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti, care a înregistrat arierate conform datelor furnizate de casele de asigurãri de sãnãtate;
c) analizeazã fundamentarea cererilor spitalelor, transmise la casele de asigurãri de sãnãtate;
d) analizeazã situaţia facturilor, în ordine cronologicã, rãmase neachitate cãtre furnizorii de bunuri şi servicii, situaţie care se anexeazã la cererea menţionatã la lit. c), care va fi întocmitã de spitale conform machetei prevãzute în anexa nr. 2 la metodologie;
e) stabilesc sumele ce pot fi achitate, potrivit legii;
f) întocmesc situaţia centralizatã pe judeţ şi, respectiv, pe municipiul Bucureşti a sumelor ce urmeazã sã fie decontate conform machetei din anexa nr. 3 la metodologie, pe care o transmit Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
ART. 8
(1) Referitor la art. 6 lit. b) comisiile mixte de analizã şi evaluare au ca atribuţii analiza şi evaluarea indicatorilor medico-economici ai managementului spitalului, cel puţin a urmãtorilor:
a) numãrul de pacienţi externaţi;
b) durata medie de spitalizare;
c) rata de utilizare a paturilor;
d) proporţia urgenţelor din totalul pacienţilor internaţi;
e) indicele de complexitate al cazurilor;
f) procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale;
g) numãrul pacienţilor reinternaţi (fãrã programare) în intervalul de 30 de zile de la externare;
h) procentul pacienţilor internaţi şi transferaţi cãtre alte spitale;
i) raportul dintre numãrul spitalizãrilor de o zi şi numãrul spitalizãrilor de lungã duratã;
j) costul total pe zi de spitalizare, pe bolnav internat, pe pat;
k) costul medicamentelor pe zi, pe bolnav internat, pe pat;
l) numãrul de bolnavi internaţi/medic;
m) numãr de bolnavi internaţi/asistentã medicalã;
n) numãr de bolnavi internaţi/infirmierã;
o) procentul personalului medical din spital din totalul personalului angajat al spitalului;
p) procentul personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical;
q) procentul personalului medical cu studii medii din totalul personalului medical;
r) numãrul personalului cu studii superioare economice;
s) procentul pacienţilor care vin cu bilet de trimitere de la medicul de familie;
ş) rata infecţiilor nosocomiale;
t) rata mortalitãţii în spitale;
ţ) decese în primele 24 de ore de la internare;
u) concordanţa dintre diagnosticul la internare şi cel de la externare;
v) modul de utilizare a fondurilor pe anul 2005 faţã de bugetul aprobat;
x) planul de achiziţii.
(2) Datele se analizeazã pe tipuri de secţii şi pe total spital, avându-se în vedere valorile medii naţionale pe anii 2004 şi 2005 ai acestor indicatori şi valorile cuprinse în contractul de administrare al spitalului.
(3) Informaţiile solicitate, precum şi cele din anexele nr. 1 şi 2 la metodologie se vor pune la dispoziţie comisiilor mixte de analizã şi evaluare, în termen de 24 de ore de la data solicitãrii;
ART. 9
(1) Comisiile mixte de analizã şi evaluare întocmesc rapoarte pe judeţ, respectiv pe municipiul Bucureşti, cu referire la analiza indicatorilor aferenţi fiecãrei unitãţi sanitare cu paturi evaluate, precum şi a sumelor propuse a fi decontate pentru arieratele verificate.
(2) Rapoartele menţionate se transmit Comisiei centrale de analizã şi evaluare.
ART. 10
(1) Comisia centralã de analizã şi evaluare îşi desfãşoarã activitatea la Ministerul Sãnãtãţii.
(2) Componenţa nominalã a membrilor Comisiei centrale de analizã şi evaluare este stabilitã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(3) Preşedintele Comisiei centrale de analizã şi evaluare este un secretar de stat din Ministerul Sãnãtãţii.
ART. 11
Comisia centralã de analizã şi evaluare are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã rapoartele comisiilor mixte de analizã şi evaluare;
b) prezintã ministrului sãnãtãţii rezultatele analizei, în vederea luãrii mãsurilor de restructurare.
ART. 12
Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate centralizeazã situaţiile primite, menţionate la art. 7, de la comisiile mixte (conform machetei din anexa nr. 3 la metodologie) şi supune aprobãrii ordonatorului principal de credite cuantumul sumelor în limita cãrora casele de asigurãri de sãnãtate vor face plãţile.
ART. 13
Dupã aprobarea sumelor prevãzute la art. 12, casele de asigurãri de sãnãtate vireazã în contul spitalelor sumele pentru plata obligaţiilor restante.
ART. 14
Spitalele au obligaţia sã justifice utilizarea sumelor primite şi în acest scop prezintã casei de asigurãri de sãnãtate, în termen de 48 de ore de la data efectuãrii plãţii, ordinele de platã cãtre furnizori, cu viza trezoreriei.
ART. 15
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1
la metodologie

DECLARAŢIE

Subsemnatul/Subsemnata ........................, având funcţia de (director general, contabil-şef) ..................... la ........................, declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, cã bunurile şi serviciile cuprinse în situaţia facturilor rãmase nedecontate cãtre furnizorii de bunuri şi servicii (anexa nr. 2 la metodologie) au fost achiziţionate cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, cuprinse în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 şi, respectiv, în <>Ordonanţa Guvernului nr. 20/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 468/2002 , cu modificãrile ulterioare, încheindu-se cu furnizorii contracte legale de furnizare de bunuri şi servicii.

Data Semnãtura
............... ...............


ANEXA 2
la metodologie

SPITALUL ...........................

SITUAŢIA
facturilor rãmase nedecontate cãtre furnizorii de bunuri şi servicii

- lei (RON) -


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Numãrul Natura Procedura
Nr. furnizorilor, şi data bunurilor de achiziţie Obligaţiile
crt. cu indicarea facturii sau ser- utilizatã nedecontate
facturilor ────────────── viciilor ────────────────────
în ordine Numãrul Data 31 dec. 1 ian.- Total
cronologicã 2004 31 mai
2005
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total general:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Rãspundem de realitatea şi exactitatea datelor.

Director, Contabil-şef,
.................. .....................


ANEXA 3
la metodologie

SITUAŢIA CENTRALIZATĂ
a sumelor ce urmeazã sã fie decontate, pentru
obligaţiile restante, cãtre furnizorii de bunuri şi servicii

- lei (RON) -




────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obligaţiile Obligaţiile
Valoarea Valoarea de platã la Valoarea de platã ale
Denumirea serviciilor decontatã Valoarea finele serviciilor unitãţilor
Nr. unitãţii medicale conform serviciilor anului 2004 medicale sanitare cu
crt. sanitare realizate Hotãrârii medicale şi nedecon- realizate paturi
cu paturi peste Guvernului rãmase tate în în anul nedecontate
valoarea nr. 1.006/ nedecontate limita indi- 2005 şi şi care pot
de contract 2005 din anul catorilor nedecontate fi decontate
în anul 2004 realizaţi în limita
2004 în anul serviciilor
2004 medicale
prestate
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5=3-4 6 7 8
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Preşedintele Comisiei mixte Comisia mixtã de analizã
de analizã şi evaluare,*) şi evaluare:*)
.......................... ..........................
..........................
..........................

NOTĂ:
Sumele cuprinse în coloanele 6 şi 8 nu pot depãşi sumele evidenţiate în coloana 5 şi, respectiv, în coloana 7.

---------
*) Se vor trece numele, prenumele şi semnãtura preşedintelui şi membrilor Comisiei mixte de analizã şi evaluare.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016