Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 21 noiembrie 2003  de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2004-2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 21 noiembrie 2003 de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2004-2005

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 275 bis din 30 martie 2004
    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Elevii din clasele a VIII-a susţin, la sfârşitul studiilor gimnaziale, teste naţionale la disciplinele stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Media obţinută la aceste teste naţionale constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în licee şi în învăţământul profesional de stat, organizat în şcoli de arte şi meserii.
    (2) Admiterea elevilor în învăţământul liceal şi profesional de stat se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie.
    ART. 2
    (1) La admiterea în licee se pot înscrie absolvenţii învăţământului gimnazial care au promovat testele naţionale (adică au obţinut cel puţin nota cinci la fiecare dintre testele naţionale) sau care, în anii anteriori, au promovat examenul de capacitate.
    (2) La şcolile de arte şi meserii se pot înscrie absolvenţii învăţământului gimnazial, indiferent dacă îndeplinesc sau nu condiţiile de la alineatul (1).
    ART. 3
    (1) Absolvenţii clasei a VIII-a din promoţia 2004, precum şi cei din promoţiile 2003 şi 2002 se pot înscrie în învăţământul liceal, cursuri de zi, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute de Art. 2(1). Absolvenţii învăţământului Tgimnazial de până în anul 2001 inclusiv şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Art. 2 (1) se pot înscrie în învăţământul liceal doar la cursuri serale sau cu frecvenţă redusă.
    (2) Pentru înscrierea la admiterea în clasa a IX- a din şcolile de arte şi meserii nu se impune limită de vârstă.
    ART. 4
    (1) Înscrierea în licee sau în şcoli de arte şi meserii se face fără examen, pe baza mediei generale obţinute la testele naţionale (respectiv la examenul de capacitate, pentru absolvenţii de până în anul 2003 inclusiv), care are o pondere de 50%, şi a mediei generale de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a, care are o pondere de 50% în calculul mediei de admitere. Excepţie fac liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, clasele bilingve pentru care se susţin probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă şi clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, pentru care se susţin probe de verificare a cunoştinţelor la limba maternă.
    (2) Calculul mediei de admitere se face astfel:

           TN + ABS
          ─────────── = MA,
               2

    unde:
    TN = media generală obţinută la testele naţionale (pentru absolvenţii de până în anul 2003 inclusiv, media de la testele naţionale se înlocuieşte cu media de la examenul de capacitate);
    ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a;
    MA = media de admitere.
    (3) În prezenta metodologie, pentru elevii care au absolvit învăţământul gimnazial până în anul 2003 inclusiv, se va înlocui, acolo unde este cazul, referirea la "testele naţionale" cu cea referitoare la "examenul de capacitate".
    (4) Media de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire.
    ART. 5
    (1) Înscrierea în licee sau în şcoli de arte şi meserii a candidaţilor care au promovat testele naţionale (cu excepţia celor care candidează pentru licee/clase pentru care se susţin probe de aptitudini şi a celor care solicită înscrierea în învăţământul special) se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respectiv şi în limita locurilor aprobate prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat.
    (2) În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, ei vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:
    a) media generală obţinută la testele naţionale;
    b) media obţinută la testele naţionale la proba de limba şi literatura română;
    c) media obţinută la testele naţionale la proba de matematică;
    d) media obţinută la testele naţionale la proba de limba maternă, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.
    (3) În cazul în care, la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru acea unitate şcolară şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate la punctele a), b), c), d) egale, atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la opţiunea solicitată.
    (4) Înscrierea în şcoli de arte şi meserii a candidaţilor care nu au promovat testele naţionale (cu excepţia celor care solicită înscrierea în învăţământul special) se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire, în baza opţiunii candidatului pentru domeniile pregătirii de bază şi în limita locurilor aprobate prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat.
    (5) În cazul în care doi candidaţi care nu au promovat testele naţionale au medii de absolvire egale, ei vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:
    a) media generală, pentru clasele a V-a - a VIII-a, obţinută la limba şi literatura română;
    b) media generală, pentru clasele a V-a - a VIII-a, obţinută la matematică;
    c) media generală, pentru clasele a V-a - a VIII-a, obţinută la limba maternă, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.
    ART. 6
    (1) Pentru liceul teoretic şi vocaţional, repartizarea candidaţilor se efectuează pe filiere, profiluri şi specializări, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni.
    (2) În cazul filierei tehnologice, repartizarea candidaţilor se face pe profiluri, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni. Repartizarea pe calificări profesionale se va face în următorii ani de studiu, potrivit structurii curriculare aprobate şi conform reglementărilor în vigoare. Unitatea de învăţământ şi inspectoratul şcolar au obligaţia de a afişa, până la data de 1 mai 2004, oferta de şcolarizare/oferta de formare profesională concretizată în profiluri şi calificări profesionale.
    (3) În cazul şcolii de arte şi meserii, repartizarea se efectuează în funcţie de oferta şcolii, pe cele 16 domenii ale pregătirii de bază.
    ART. 7
    Pentru liceele din filiera vocaţională - profilurile sportiv, militar, teologic, artistic, pedagogic - precum şi pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, se vor organiza, înainte de începerea înscrierii computerizate, probe de aptitudini, conform metodologiilor aflate în Anexa III.
    ART. 8
    (1) La profilurile artistic, sportiv, teologic şi la specializarea filologie de la liceul Waldorf, aprecierea probelor de aptitudini se face prin note.
     (2) Pentru profilurile artistic - arte vizuale şi sportiv, precum şi pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, media finală de admitere se calculează astfel:

               3 Apt. + MA.
               ──────────── = MFA,
                      4

    unde: Apt. = media aritmetică a notelor obţinute la probele de aptitudini;
    MA = media de admitere (calculată conform Art. 4);
    MFA = media finală de admitere.
    (3) Pentru profilul artistic - muzică, coregrafie şi teatru, media finală de admitere se calculează astfel:

              Apt. + MA.
              ────────── = MFA,
                   2


    unde: Apt. = media aritmetică a notelor obţinute la probele de aptitudini;
    MA = media de admitere (calculată conform Art. 4);
    MFA = media finală de admitere.
    (4) Media finală de admitere, la profilul teologic, se calculează astfel:

                 Apt. + 3 MA.
                 ──────────── = MFA,
                      4


    unde: Apt. = media aritmetică a notelor obţinute la probele de aptitudini;
          MA = media de admitere (conform Art. 4);
          MFA = media finală de admitere.
    (5) Media finală de admitere, menţionată la alin. (2), (3) şi (4), se calculează cu două zecimale, fără rotunjire.
    (6) La profilurile militar şi pedagogic, aprecierea se face pe bază de calificativ: admis sau respins.
    ART. 9
    Candidaţii respinşi la probele de aptitudini vor participa la repartizarea computerizată, putându-se înscrie la alte filiere şi profiluri din cadrul aceleiaşi şcoli sau la celelalte licee sau şcoli de arte şi meserii.
    ART. 10
    (1) Liceele care organizează clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale vor organiza o probă de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, pentru candidaţii care nu au susţinut proba la limba maternă respectivă în cadrul testelor naţionale. Proba se va organiza în aceeaşi perioadă cu probele de aptitudini menţionate la Art. 7, după o metodologie care va fi anunţată de către fiecare inspectorat şcolar, până la data de 1 martie 2004.
    (2) Aprecierea probei menţionate la alin. (1) se face cu note. În situaţia în care candidatul a obţinut la probă cel puţin nota 5, secretariatul şcolii la care a fost susţinută proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă va trece nota obţinută de candidat în fişa de înscriere a acestuia, la rubrica "nota obţinută la limba şi literatura maternă la testele naţionale"; se va specifica şi limba maternă la care a fost susţinută proba. Directorul unităţii de învăţământ la care a fost susţinută proba va confirma, prin semnătură şi ştampilă, corectitudinea notei. Nu se vor face alte modificări ale fişei de înscriere.
    (3) În situaţia în care candidatul a obţinut la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă o notă mai mică decât 5, se consideră că el nu a promovat proba respectivă, iar secretariatul unităţii de învăţământ la care s-a desfăşurat proba va elibera fişa de înscriere, fără a completa rubrica "nota obţinută la limba şi literatura maternă la testele naţionale" şi fără a modifica în alt mod fişa.
    (4) Candidaţii care au participat la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă (indiferent dacă au promovat sau nu proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă) îşi vor completa fişa de opţiuni la şcolile generale de provenienţă, în perioada prevăzută de calendarul admiterii.
    (5) Candidaţii la liceele/clasele cu predare în limba minorităţilor, care au susţinut şi promovat în cadrul testelor naţionale proba la limba şi literatura maternă respectivă, nu mai trebuie să susţină proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă. Ei vor completa fişele de înscriere în perioada specificată de calendar, la şcolile generale de provenienţă. Şcolile generale de provenienţă a acestor candidaţi vor completa, în fişa de înscriere, nota obţinută de aceştia la testele naţionale pentru proba de limba şi literatura maternă.
    (6) Nota obţinută la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă nu va fi inclusă în calculul mediei de admitere, dar constituie criteriu de departajare, conform Art. 5, alin. (2).
    (7) Nu vor putea fi înscrişi la clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale decât acei candidaţi care au susţinut şi promovat proba de limba şi literatura maternă din cadrul testelor naţionale sau proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă menţionată anterior. Pentru candidaţii care nu îndeplinesc condiţia de mai sus, nu se iau în considerare opţiunile pentru clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale, înscrise în fişă.
    ART. 11
    (1) Liceele care organizează clase cu predare bilingvă vor organiza o probă de verificare a cunoştinţelor la limba modernă respectivă. Proba se va organiza în aceeaşi perioadă cu testele de aptitudini menţionate la Art. 7, conform metodologiei aflate în Anexa IV.
    (2) Aprecierea probei menţionate la alin. (1) se face cu note. În situaţia în care candidatul a obţinut la probă cel puţin nota 6, secretariatul şcolii la care a fost susţinută proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă va trece nota obţinută de candidat în fişa de înscriere a acestuia, la rubrica "nota obţinută la proba de limbă modernă ..."; se va indica şi limba modernă la care s-a susţinut proba. Directorul unităţii de învăţământ la care a fost susţinută proba va confirma, prin semnătură şi ştampilă, corectitudinea notei. Nu se vor face alte modificări ale fişei de înscriere.
    (3) În situaţia în care candidatul a obţinut la proba de verificare a cunoştinţelor de limba modernă o notă mai mică decât 6, se consideră că el nu a promovat proba respectivă, iar secretariatul unităţii de învăţământ la care s-a desfăşurat proba va elibera fişa de înscriere fără a completa rubrica "nota obţinută la proba de limbă modernă" şi fără a modifica în alt mod fişa.
    (4) Candidaţii care au participat la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă, indiferent dacă au promovat sau nu această probă, îşi vor completa fişa de opţiuni la şcolile generale de provenienţă, în perioada prevăzută de calendar.
    (5) Nota obţinută la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă nu va fi inclusă în calculul mediei de admitere.
    (6) Nu vor putea fi înscrişi la clase cu predare bilingvă decât acei candidaţi care au susţinut şi promovat proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă menţionată anterior. Pentru candidaţii care nu îndeplinesc condiţia de mai sus, nu se iau în considerare opţiunile pentru clase cu predare bilingvă, înscrise în fişă.
    (7) În cazul în care pe ultimul loc de la clasele cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru clasa respectivă şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate la punctele a), b), c), d) de la Art. 5, alin. (2) egale, va fi declarat admis la clasa bilingvă candidatul care a obţinut notă mai mare la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă.
    (8) Candidaţii care doresc, pot susţine teste de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru mai multe limbi, în funcţie de programarea acestor teste de către inspectoratul şcolar.

    CAP. 2
    Organizarea înscrierii candidaţilor la admitere

    ART. 12
    (1) Coordonarea la nivel naţional a acţiunilor privind organizarea admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat este asigurată de Comisia Naţională de Admitere.
    (2) Comisia Naţională de Admitere se compune din:
    a) preşedinte - secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
    b) vicepreşedinţi - directori generali/directori din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
    c) 1-3 secretari - inspectori de specialitate din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
    d) 4-5 membri - directori şi inspectori de specialitate din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
    (3) Componenţa nominală a Comisiei Naţionale de Admitere se stabileşte anual prin ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
    ART. 13
    Atribuţiile Comisiei Naţionale de Admitere sunt următoarele:
    a) elaborează Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat;
    b) stabileşte modelul fişei de înscriere şi îl transmite comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere până la data de 1 martie 2004;
    c) instruieşte preşedinţii comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere;
    d) organizează şi dotează un Centru Naţional de Admitere, la care se vor desfăşura activităţile de creare a bazei de date şi de repartizare computerizată la nivel naţional;
    e) controlează şi îndrumă acţiunile legate de organizarea şi desfăşurarea admiterii în judeţele ţării, urmărind respectarea prevederilor prezentei metodologii;
    f) controlează modul în care comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere, comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial şi cele de admitere din unităţile de învăţământ liceal şi profesional îşi desfăşoară activitatea;
    g) poate delega observatori ai Comisiei Naţionale de Admitere, care să controleze şi să îndrume activitatea comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti şi a comisiilor din centrele de înscriere/de admitere. Observatorii pot solicita comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere sau Comisiei Naţionale de Admitere, în cazul constatării unor nereguli în desfăşurarea înscrierii la licee sau şcoli de arte şi meserii, schimbări în componenţa comisiilor menţionate la alineatul anterior şi, după caz, sancţionarea celor vinovaţi;
    h) analizează desfăşurarea admiterii la nivel naţional, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile judeţene (a municipiului Bucureşti) şi prezintă concluziile acestei analize conducerii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
    i) propune ministrului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului modificări în Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat.
    ART. 14
    Coordonarea la nivel judeţean (al municipiului Bucureşti) a acţiunilor privind organizarea admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat este asigurată de comisii judeţene (a municipiului Bucureşti) de admitere. La rândul lor, comisiile judeţene (a municipiului Bucureşti) de admitere organizează comisii în centrele de înscriere, comisii de înscriere în unităţile de învăţământ gimnazial şi comisii de admitere în unităţile de învăţământ liceal şi profesional.
    ART. 15
    (1) Comisia judeţeană (a municipiului Bucureşti) de admitere este numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi este compusă din:
    a) preşedinte - inspector şcolar general;
    b) vicepreşedinte - inspector şcolar general adjunct sau inspector şcolar de specialitate;
    c) secretari - doi - trei inspectori şcolari;
    d) membri - cadre didactice, informaticieni, operatori PC, secretare.
    (2) Comisiile judeţene (a municipiului Bucureşti) de admitere au următoarele atribuţii:
    a) organizează, monitorizează şi răspund de modul de desfăşurare a admiterii în licee şi în şcoli de arte şi meserii în judeţul respectiv (municipiul Bucureşti);
    b) răspund de transmiterea în şcoli a prezentei metodologii şi a tuturor reglementărilor privitoare la admiterea în licee şi în şcoli de arte şi meserii, precum şi de asigurarea cadrului pentru informarea tuturor cadrelor didactice, a elevilor şi a părinţilor în legătură cu acest subiect;
    c) elaborează, până la 31 ianuarie 2004, împreună cu directorii şcolilor generale şi ai liceelor, un plan de măsuri pentru pregătirea şi organizarea admiterii absolvenţilor învăţământului gimnazial în licee şi şcoli de arte şi meserii; acest plan cuprinde, în mod obligatoriu, planificarea acţiunilor de consiliere şi de orientare a elevilor din clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora, planificarea acţiunilor de informare a părinţilor referitor la modalitatea de organizare a înscrierii, planificarea acţiunilor de prezentare a ofertei educaţionale a liceelor şi a unităţilor de învăţământ profesional, planificarea acţiunilor de dotare a centrelor de înscriere cu logistica necesară înscrierii;
    d) stabilesc şi anunţă unităţile de învăţământ, specializările şi numărul de locuri alocate pentru candidaţii romi. Primesc cererile de ocupare a locurilor alocate pentru candidaţii romi şi asigură repartizarea candidaţilor pe locurile anunţate;
    e) alocă, în vederea completării opţiunilor, coduri pentru unităţile de învăţământ liceal şi profesional, pe filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, forme de învăţământ (zi, seral, frecvenţă redusă), limba de predare (pentru clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale);
    f) asigură crearea, până la data de 1 mai 2004, a unei baze de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, care cuprinde datele personale ale elevilor din clasa a VIII-a, aşa cum sunt ele trecute în fişa de înscriere; coordonează completarea bazei de date, pe măsură ce se încheie semestrul al doilea, respectiv testele naţionale, cu mediile de absolvire, mediile generale de la testele naţionale şi mediile de admitere, precum şi cu notele obţinute la testele naţionale, pentru probele de limba şi literatura română, matematică şi limba şi literatura maternă (dacă este cazul);
    g) repartizează pe unităţi şcolare cifra de şcolarizare primită pentru clasa a IX-a, până la data de 1 mai 2004; stabilesc coduri, formate din 3 cifre, pentru fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional de stat, fiecare filieră, profil, specializare sau domeniu de pregătire. Pentru a evita confuziile şi greşelile de completare a fişelor de înscriere, codurile pentru specializările de la licee se vor alege dintr-un interval diferit de intervalul în care se află codurile pentru şcoli de arte şi meserii: de exemplu, codurile pentru licee vor fi între 100 şi 300, iar codurile pentru şcolile de arte şi meserii între 400 şi 500;
    h) asigură tipărirea, până la data de 1 mai 2004, a unei broşuri care să cuprindă toate informaţiile necesare candidaţilor pentru admiterea în învăţământul liceal şi profesional de stat, broşură pe care o distribuie gratuit elevilor de clasa a VIII-a;
    i) organizează un Centru judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere, dotat cu tehnică de calcul performantă, în care să se alcătuiască baza de date pentru înscrierea în licee şi şcoli de arte şi meserii la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Sediul acestui centru poate fi la inspectoratul şcolar, la o unitate de învăţământ, la Casa Corpului Didactic, la o universitate din capitala de judeţ - dacă aceasta există şi este dotată corespunzător - etc., cu condiţia ca sediul acestui centru să fie conectat la INTERNET;
    j) stabilesc, după analiza situaţiei la nivel local şi cu acordul Comisiei Naţionale de Admitere, numărul de centre de înscriere pe judeţ, precum şi arondarea unităţilor de învăţământ gimnazial la aceste centre de înscriere. La stabilirea centrelor de înscriere se va avea în vedere dotarea tehnică şi cu personal de specialitate a fiecărui centru, astfel ca numărul absolvenţilor de clasa a VIII-a arondaţi la un centru să permită înscrierea acestora în timpul prevăzut de prezenta metodologie, în măsura în care dotarea cu calculatoare şi existenţa personalului de specialitate este asigurată, inspectoratul poate decide ca fiecare şcoală să fie centru de înscriere. Lista centrelor de înscriere şi a şcolilor arondate acestora se transmite unităţilor de învăţământ gimnazial până la data de 7 mai 2004.
    k) organizează un centru special de înscriere pentru candidaţii proveniţi din alte judeţe, în care afişează şi listele cu liceele şi şcolile de arte şi meserii la care aceştia au fost repartizaţi;
    l) asigură, în măsura în care este posibil, dotarea corespunzătoare a centrelor de înscriere cu calculatoare legate în reţea şi conectate la internet, cu imprimante, copiatoare, precum şi consumabile în cantitate suficientă, cu alte mijloace necesare, inclusiv soft adecvat, pentru a realiza centralizarea rapidă a situaţiilor de la înscrierea din toate centrele de înscriere;
    m) numesc, prin decizie a inspectorului şcolar general, în fiecare centru de înscriere, o comisie de înscriere formată din directori, profesori, operatori PC, secretari, care să asigure buna desfăşurare a operaţiunilor legate de înscrierea în învăţământul liceal şi în învăţământul profesional de stat;
    n) numesc un preşedinte pentru comisia din fiecare centru de înscriere, care coordonează activitatea în respectivul centru şi ţine permanent legătura cu comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere;
    o) pot decide numirea unor vicepreşedinţi sau secretari în comisiile din centrele de înscriere, în funcţie de necesităţi;
    p) aprobă comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial, precum şi comisiile de admitere din licee şi din şcolile de arte şi meserii propuse de directorii unităţilor de învăţământ respective. Preşedinte al comisiei de înscriere/admitere din unitatea de învăţământ este directorul unităţii de învăţământ;
    q) instruiesc preşedinţii comisiilor din centrele de înscriere şi preşedinţii comisiilor de înscriere/admitere din unităţile de învăţământ; efectuează, dacă este cazul, schimbări ale preşedinţilor şi membrilor comisiilor din centrele de înscriere, precum şi ale membrilor din comisiile de înscriere/admitere din unităţile de învăţământ;
    r) iau toate măsurile pentru asigurarea securităţii documentelor scrise sau informatice legate de înscrierea în învăţământul liceal şi profesional de stat, având în vedere inclusiv devirusarea dischetelor pe care se transmit informaţiile de la centrele de înscriere la centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere;
    s) transmit, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, modelul electronic al fişei de înscriere sau, după caz, asigură un număr suficient de fişe, pentru a permite înscrierea tuturor candidaţilor, respectând întocmai modelul comunicat de Comisia Naţională de Admitere; coordonează şi îndrumă operaţiile de completare a fişelor de înscriere, de verificare a fişelor listate de calculator şi de corectare a eventualelor erori;
    t) numesc un reprezentant al comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere care să ţină permanent legătura cu presa, pentru a oferi informaţia corectă şi actualizată despre înscrierea la învăţământul liceal şi profesional de stat;
    u) până la data de 23 iunie 2004, afişează, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial şi în fiecare centru de înscriere, situaţia centralizată pe judeţ (municipiul Bucureşti) a numărului de absolvenţi, corespunzător fiecărei tranşe de medii de admitere (10-9,50; 9,49-9,00 etc.), pentru absolvenţii care au promovat testele naţionale, precum şi situaţia centralizată pe judeţ (municipiul Bucureşti) a numărului de absolvenţi, corespunzător fiecărei tranşe de medii de absolvire a ciclului gimnazial (1O-9,50; 9,49-9,00 etc.), pentru absolvenţii care nu au promovat testele naţionale.
    v) coordonează susţinerea probelor de aptitudini, precum şi a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă;
    w) la sfârşitul fiecărei etape de înscriere, centralizează şi difuzează, în fiecare unitate gimnazială şi în fiecare centru de înscriere, informaţia în legătură cu locurile rămase disponibile la unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat din municipiul Bucureşti/judeţul respectiv;
    x) validează listele cu candidaţii declaraţi admişi la licee şi la şcoli de arte şi meserii;
    y) coordonează şi verifică afişarea, în şcolile generale, respectiv în unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat, a listelor cu candidaţii declaraţi admişi;
    z) elaborează şi transmit Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului raportul cu privire la modul de desfăşurare a admiterii, în termen de 10 zile de la încheierea acesteia; propun Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului eventuale modificări ale metodologiei de admitere în învăţământul liceal şi profesional de stat.
    ART. 16
    Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial este alcătuită din:
    a) preşedinte - directorul unităţii de învăţământ în care este organizat centrul de înscriere;
    b) vicepreşedinte - directorul adjunct sau un membru al consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ în care este organizat centrul de înscriere;
    c) secretar - secretarul şef al unităţii de învăţământ în care este organizat centrul de înscriere;
    d) membri - diriginţii claselor a VIII-a, alte cadre didactice, informaticieni, secretare etc.
    ART. 17
    Comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial au următoarele atribuţii:
    a) organizează, în tot cursul anului şcolar şi, în special, în a doua jumătate a semestrului al doilea, acţiuni de informare a elevilor de clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora, referitor la modalitatea de înscriere în învăţământul liceal şi profesional de stat, la prevederile cuprinse în prezenta metodologie, la graficul înscrierii în învăţământul liceal şi profesional de stat etc.
    b) asigură crearea bazei de date privitoare la absolvenţii clasei a VIII-a din şcoala/şcolile arondate centrului şi transmiterea ei la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere;
    c) verifică documentele candidaţilor, calculează, pentru candidaţii care au promovat testele naţionale, media de absolvire a claselor V-VIII şi media de admitere;
    d) până la data de 22 iunie 2004, completează fişele de înscriere ale elevilor de clasa a VIII-a cu codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale acestora şi cu media generală de absolvire a claselor V-VIII. Pentru absolvenţii care au promovat testele naţionale, completează fişele cu media de la testele naţionale, media de admitere şi notele obţinute la probele de limba şi literatura română, matematică şi limba maternă (acolo unde este cazul), din cadrul testelor naţionale. În cazul în care candidaţii nu au promovat testele naţionale, în fişele de înscriere se vor trece mediile generale obţinute în clasele a V-a - a VIII-a la disciplinele limba şi literatura română, matematică şi limba şi literatura maternă (acolo unde este cazul);
    e) răspund de transcrierea corectă a datelor în fişele de înscriere şi verifică, împreună cu elevii, cu părinţii şi diriginţii, corectitudinea datelor personale, a mediilor şi a notelor, a opţiunilor din fişa scrisă şi concordanţa acesteia cu fişa din calculator; efectuează corectarea greşelilor sesizate, înainte de transmiterea fişelor la centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere. Completarea incorectă a datelor din fişa de înscriere de către membrii comisiei de înscriere atrage după sine sancţionarea celor vinovaţi şi a preşedintelui comisiei, care răspund disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz;
    f) stabilesc şi anunţă din timp elevilor şi părinţilor acestora, graficul desfăşurării pe clase a acţiunilor de completare a opţiunilor absolvenţilor clasei a VIII-a. Graficul şedinţelor de instruire va fi semnat de directorul unităţii de învăţământ, aprobat de inspectoratul şcolar şi afişat la avizierul şcolii, cel mai târziu până la data de 9 mai 2004;
    g) participă, prin reprezentanţi stabiliţi de preşedintele comisiei din centrul de înscriere, la şedinţele de completare a opţiunilor elevilor;
    h) informează elevii şi părinţii asupra rezultatelor obţinute prin testele naţionale la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi asupra numărului de elevi corespunzător fiecărei tranşe de medii de admitere, pentru elevii care au promovat testele naţionale, respectiv asupra numărului de elevi corespunzător fiecărei tranşe de medii de absolvire, pentru elevii care nu au promovat testele naţionale;
    i) consiliază părinţii şi elevii, fără a le influenţa opţiunile, pentru a permite candidaţilor o alegere în cunoştinţă de cauză, prezentând toate informaţiile necesare cu privire la unităţile de învăţământ (forme de învăţământ, filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, calificări profesionale, contraindicaţii medicale pentru anumite calificări profesionale etc.), la prevederile prezentei metodologii, inclusiv cu privire la riscurile completării unui număr insuficient de opţiuni sau ale completării unor opţiuni nerealiste;
    j) transmit, centrului de înscriere la care este arondată unitatea şcolară, fişele de opţiuni completate, prin preşedintele comisiei de înscriere sau printr-un delegat desemnat de acesta. În situaţia în care resursele materiale şi umane o permit, asigură introducerea în calculator a datelor cuprinse în fişele de înscriere şi transmit baza de date pe suport electronic la centrul de înscriere la care este arondată unitatea şcolară;
    k) afişează listele de control cuprinzând candidaţii arondaţi centrului de înscriere respectiv, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi având precizat locul ocupat în ierarhia generală a judeţului;
    l) organizează întâlnirile cu părinţii şi elevii, în timpul cărora aceştia verifică lista de control, verifică şi semnează fişele listate de calculator, dacă acestea sunt corecte sau semnalează erorile de introducere a datelor din fişa iniţială, precum şi erorile din listele de control;
    m) transmit centrului de înscriere fişele pe care au fost operate corecturi şi observaţiile privind eventuale erori în lista de control afişată;
    n) transmit părinţilor fişele corectate, pentru a fi semnate;
    o) afişează listele primite de la centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere, cuprinzând unităţile de învăţământ la care au fost repartizaţi absolvenţii şcolii (şcolilor arondate) respective.
    ART. 18
    Comisia de admitere din unităţile de învăţământ liceal şi profesional este alcătuită din:
    a) preşedinte - directorul unităţii de învăţământ;
    b) vicepreşedinte - directorul adjunct al unităţii de învăţământ sau un membru al Consiliului de administraţie;
    c) secretar - secretarul şef al unităţii de învăţământ;
    d) membri - 3-6 cadre didactice, secretari din unitatea de învăţământ respectivă.
    ART. 19
    Comisiile de admitere din unităţile de învăţământ liceal şi profesional au următoarele atribuţii:
    a) organizează şi răspund de modul de desfăşurare a probelor de aptitudini, a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, acolo unde este cazul;
    b) organizează, efectuează şi răspund de admiterea în unitatea de învăţământ respectivă, în conformitate cu prezenta metodologie;
    c) verifică documentele prezentate de candidaţi şi calculul corect al mediei de admitere;
    d) sesizează inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti orice eroare constatată în completarea documentelor şcolare pentru înscriere şi corectează, acolo unde este posibil, aceste erori; corectarea mediei de admitere calculate greşit se face de către preşedintele comisiei de admitere, care semnează şi aplică ştampila unităţii;
    e) asigură prezenta permanentă, pe perioada înscrierii, a unor membri ai comisiei de admitere, care să ofere informaţii şi consiliere persoanelor care se prezintă pentru înscriere;
    f) afişează, la sediul unităţii şcolare, listele finale cu elevii admişi, validate de inspectoratul şcolar;
    g) realizează înscrierea elevilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate, în perioada prevăzută de prezenta metodologie;
    h) organizează, după încheierea înscrierii computerizate, desfăşurarea testării pentru constituirea claselor cu predare intensivă a unei limbi străine, dacă este cazul.

    CAP. 3
    Completarea fişelor de înscriere ale candidaţilor

    ART. 20
    (1) Până la data de 1 mai 2004, inspectoratele şcolare vor asigura tipărirea unei broşuri, care să cuprindă toate informaţiile necesare candidaţilor pentru admiterea în licee şi în şcoli de arte şi meserii, adică lista unităţilor de învăţământ liceal şi profesional (şcoli de arte şi meserii), adresele acestora, planul de şcolarizare acordat fiecăreia pentru anul şcolar pentru care se organizează admiterea, pe forme de învăţământ (zi, seral, frecvenţă redusă), filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, codurile de înscriere acordate fiecărei unităţi şcolare/specializări (conform precizărilor din prezenta metodologie), media ultimului admis la fiecare domeniu de pregătire, specializare sau profil din respectiva unitate şcolară în anul precedent. Informaţiile referitoare la licee, respectiv la şcolile de arte şi meserii se vor găsi pe liste separate. Broşura editată de inspectoratul şcolar va conţine, pentru fiecare unitate de învăţământ profesional, oferta de formare profesională, concretizată în calificări profesionale.
    În fiecare dintre aceste broşuri se va afla şi o fişă-model de înscriere.
    (2) Broşura menţionată la alin. (1), tipărită într-un număr de exemplare mai mare decât numărul elevilor de clasa a VIII-a din judeţ, va fi difuzată acestora, cel mai târziu până la data de 7 mai 2004. Fiecare unitate de învăţământ va primi un număr suplimentar de exemplare, pentru candidaţii din seriile anterioare. Inspectoratul şcolar va păstra un număr de exemplare pentru candidaţii proveniţi din alte judeţe. Acestor candidaţi li se va distribui broşura la centrul special de înscriere.
    (3) Comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere vor lua toate măsurile ca informaţiile cuprinse în broşură să fie corecte şi complete. Nu se admite operarea de modificări în broşură, după transmiterea acesteia la unităţile de învăţământ.
    (4) Până la data de 17 mai 2004, cinci exemplare din broşura fiecărui judeţ vor fi trimise la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Direcţiei Generale pentru Învăţământ Preuniversitar. Versiunea electronică a broşurii va fi trimisă, până la aceeaşi dată, la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Direcţiei Generale Logistică, Administrativ şi Resurse Umane.
    ART. 21
    (1) Informaţiile cuprinse în broşură vor fi puse la dispoziţia părinţilor şi a elevilor şi vor fi prezentate în şedinţe de instruire, organizate în acest scop în perioada 10 mai - 4 iunie 2004.
    (2) În situaţia în care părinţii doresc înscrierea elevilor la unităţi şcolare situate în alt judeţ, aceştia îşi iau informaţiile referitoare la reţeaua şcolară direct de la centrele speciale de înscriere, stabilite de inspectoratele şcolare ale judeţelor respective pentru candidaţii din alte judeţe.
    ART. 22
    (1) Înscrierea candidaţilor pentru admiterea în licee şi în şcoli de arte şi meserii se va face, în perioada prevăzută de grafic, la şcolile generale pe care aceştia le-au absolvit (inclusiv pentru absolvenţii din seriile anterioare). Candidaţii care participă la admitere în alte judeţe se înscriu la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să fie admişi, în perioada prevăzută de grafic.
    (2) În prima etapă de admitere, vor fi repartizaţi doar candidaţii care au promovat testele naţionale sau cei care au obţinut certificat de capacitate în anii anteriori.
    (3) Înscrierea se face prin completarea fişelor de înscriere, conform modelului stabilit de Comisia Naţională de Admitere şi transmis comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, până la data de 1 martie 2004.
    (4) Comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere pot transmite în unităţile de învăţământ gimnazial doar modelul electronic al fişei de înscriere, în unităţile de învăţământ gimnazial, fişele de înscriere se completează electronic cu datele personale ale elevilor, cu mediile acestora, sunt listate şi sunt date elevilor pentru completarea opţiunilor. Fişele de înscriere vor respecta întocmai modelul transmis de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi vor fi tipărite faţă-verso.
    (5) În cazuri speciale, în care nu se poate realiza transmiterea electronică a fişei de înscriere, comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere răspund de transmiterea la şcolile respective a fişelor de înscriere într-un număr suficient, pentru a asigura înscrierea tuturor candidaţilor din fiecare şcoală generală.
    ART. 23
    Secretariatele şcolilor vor completa, până la data de 22 iunie 2004, pe fişele de înscriere: codul acordat unităţii de învăţământ gimnazial, datele personale ale absolvenţilor de clasa a VIII-a şi mediile generale de absolvire a claselor V-VIII ale acestora. Completarea fişelor de înscriere se face electronic.
    ART. 24
    (1) În perioada 22 - 25 iunie 2004, secretariatele şcolilor vor completa pe fişele de înscriere, pentru candidaţii care au promovat testele naţionale, media la testele naţionale, media de admitere, notele obţinute în cadrul testelor naţionale la limba şi literatura română, la matematică şi la limba şi literatura maternă, dacă este cazul.
    (2) Pentru candidaţii care nu au promovat testele naţionale, în locul notelor de la testele naţionale, se vor completa în rubricile respective mediile din clasele a V-a - a VIII-a la limba şi literatura română, la matematică şi la limba şi literatura maternă (dacă este cazul).
    (3) Fiecare unitate de învăţământ gimnazial va completa şi va lista din calculator o singură fişă de înscriere pentru fiecare absolvent, care va fi semnată şi ştampilată de directorul şcolii. Nerespectarea prevederii referitoare la unicitatea fişei de înscriere se consideră tentativă de fraudă şi atrage după sine sancţionarea penală, civilă, administrativă sau disciplinară a vinovaţilor, după caz.
    (4) Pentru a doua etapă de admitere, se va completa, pentru candidaţii care au participat la prima etapă, dar nu au fost admişi, o nouă fişă de înscriere.
    (5) După încheierea introducerii în calculator a datelor personale ale candidaţilor şi a mediilor/notelor prevăzute în fişa de înscriere, comisia de înscriere din fiecare unitate de învăţământ gimnazial afişează, până la data de 23 iunie 2004, lista cuprinzând candidaţii din centrul respectiv, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere - pentru candidaţii care au promovat testele naţionale -, respectiv lista cuprinzând candidaţii din centrul respectiv, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire - pentru candidaţii care nu au promovat testele naţionale. Lista cuprinde şi notele/mediile menţionate la alin. (1) şi (2).
    ART. 25
    Absolvenţii care nu au promovat testele naţionale completează opţiuni doar pentru şcoli de arte şi meserii şi vor fi repartizaţi în a doua etapă de admitere. Ei vor completa opţiunile în perioada prevăzută de calendarul admiterii, odată cu candidaţii care au participat, dar nu au fost repartizaţi în prima etapă.
    ART. 26
    Directorii unităţilor de învăţământ gimnazial semnează şi răspund de transcrierea corectă a datelor în fişele de înscriere ale elevilor din şcoala respectivă.
    ART. 27
    Directorii unităţilor de învăţământ gimnazial vor stabili din timp graficul desfăşurării pe clase a acţiunilor de completare a opţiunilor pentru absolvenţii clasei a VIII-a.
    ART. 28
    Acţiunile de completare a opţiunilor pentru absolvenţii clasei a VIII-a care au promovat testele naţionale se vor desfăşura în perioada 24 iunie - 3 iulie 2004, pe măsura completării fişelor de înscriere de către secretariat. La fiecare şedinţă, vor participa elevii, părinţii/tutorii legal instituiţi (un părinte/tutore pentru fiecare elev), diriginţii, precum şi un membru sau un delegat al Consiliului de administraţie al unităţii şcolare. Părinţii/tutorii legal instituiţi vor semna un proces-verbal de instruire.
    ART. 29
    În cadrul acestor şedinţe, elevii şi părinţii vor fi informaţi asupra rezultatelor obţinute prin testele naţionale la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi asupra ierarhiei absolvenţilor de clasa a VIII-a din judeţ (municipiul Bucureşti), care au promovat testele naţionale, respectiv asupra ierarhiei absolvenţilor de clasa a VIII-a din judeţ (municipiul Bucureşti), care nu au promovat testele naţionale. Pentru aceasta, inspectoratele şcolare vor transmite, până în data de 23 iunie 2004, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, numărul de absolvenţi pe tranşe de medii de admitere, precum şi locul ocupat în ierarhia judeţului/a municipiului Bucureşti de fiecare absolvent, în funcţie de media de admitere. Unităţile şcolare gimnaziale vor pune la dispoziţia elevilor şi părinţilor aceste informaţii.
    ART. 30
    În cadrul şedinţelor menţionate la Art. 28, elevilor şi părinţilor li se recomandă completarea unui număr suficient de opţiuni în fişa de înscriere, pentru a-şi asigura repartizarea, ţinând seama de media lor de admitere şi de media ultimului admis la liceele/şcolile de arte şi meserii respective în anul precedent. Se va atrage atenţia părinţilor asupra faptului că necompletarea unui număr suficient de opţiuni poate duce la nerepartizarea elevului sau la nerepartizarea acestuia corespunzător mediei sale.
    ART. 31
    Dirigintele clasei, care participă la înscrierea opţiunilor elevilor, va atenţiona părinţii asupra faptului că trebuie să facă opţiuni realiste, alegând licee, şcoli de arte şi meserii la care media de admitere din anul precedent a fost cu cel mult un punct mai mare decât media de admitere a candidatului.
    ART. 32
    Personalul şcolii nu va influenta în nici un fel părinţii şi elevii în completarea opţiunilor, dar îi va consilia, prezentându-le toate informaţiile necesare, inclusiv riscurile completării unui număr insuficient de opţiuni sau a completării unor opţiuni nerealiste, pentru a permite candidaţilor o alegere în cunoştinţă de cauză.
    ART. 33
    (1) Candidaţii vor completa pe fişa de înscriere, în ordinea descrescătoare a preferintelor, codurile opţiunilor pentru profilurile, specializările sau domeniile de pregătire dorite.
    (2) Pentru profilurile, specializările sau domeniile de pregătire la care predarea se face într-o limbă a unei minorităţi naţionale, candidaţii vor putea înscrie codul respectiv în fişa de opţiuni numai dacă au susţinut şi promovat proba de limbă maternă respectivă în cadrul testelor naţionale sau proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă menţionată la Art. 10 din prezenta metodologie. În caz contrar, opţiunea respectivă va fi anulată în momentul repartizării computerizate.
    (3) Pentru specializările la care predarea unei limbi moderne se face în regim bilingv, candidaţii vor putea înscrie codul respectiv în fişa de opţiuni numai dacă au susţinut şi promovat proba de verificare a cunoştinţelor la limba modernă respectivă şi au pe fişă nota obţinută la această probă, conform prevederilor Art. 11 din prezenta metodologie, în caz contrar, opţiunea respectivă va fi anulată în momentul repartizării computerizate.
    ART. 34
    Părintilor li se va aduce la cunoştinţă numărul de locuri alocate pentru fiecare unitate de învăţământ, respectiv pentru fiecare profil, specializare sau domeniu de pregătire, căruia i s-a acordat un cod. De asemenea, părinţii vor fi informaţi cu privire la precizările din Art. 6, alin. (2) şi alin. (3) al prezentei metodologii.
    ART. 35
    Exemplu de completare a opţiunilor:
    (1) Dacă prima opţiune din fişă este pentru specializarea matematică-informatică, liceu -cursuri de zi, din Liceul Minerva, care are în broşură codul 107, atunci elevul va completa poziţia 1 astfel:

        ┌───┬───┬───┐
    1. │ 1 │ 0 │ 7 │
        └───┴───┴───┘


    (2) Dacă a doua opţiune din fişă este pentru Liceul Apollo, specializarea ştiinţe sociale - cursuri serale, care are în broşură codul 279, atunci elevul va completa poziţia 2 astfel:

        ┌───┬───┬───┐
    2. │ 2 │ 7 │ 9 │
        └───┴───┴───┘


    (3) Dacă opţiunea cu numărul 34 din fişă este pentru Şcoala de arte şi meserii Mercur, domeniul Mecanică, care are în broşură codul 498, atunci elevul va completa poziţia 34 astfel:

        ┌───┬───┬───┐
    3. │ 4 │ 9 │ 8 │
        └───┴───┴───┘

    (4) Celelalte opţiuni pentru licee, şcoli de arte şi meserii se completează în acelaşi mod, în ordinea preferinţelor, prin precizarea codului alocat fiecărei opţiuni.
    Notă: numele unităţilor de învăţământ şi codurile folosite spre exemplificare sunt fictive.
    ART. 36
    Cu ocazia completării opţiunilor, părinţii şi candidaţii vor verifica şi corectitudinea celorlalte date înscrise în fişă de secretariatele şcolilor şi semnate de directorul şcolii. Fiecare candidat îşi poate copia în fişa-model din broşură, pentru uz propriu, lista de opţiuni, în ordinea descrescătoare a preferinţelor exprimate.
    ART. 37
    (1) Completarea listei de opţiuni se va face de către candidat în prezenta părintelui/tutorelui legal instituit şi a dirigintelui clasei. Aceştia, împreună cu candidatul, vor semna fişa de înscriere.
    (2) Elevii şi părinţii vor fi avertizaţi să completeze cu responsabilitate opţiunile şi numărul lor, să verifice corespondenta codurilor înscrise în fişă cu opţiunile exprimate, având în vedere că o opţiune greşită poate conduce la o repartizare nedorită.
     ART. 38
    (1) Absolvenţii care doresc să susţină probe de aptitudini la licee vocaţionale sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, sau care doresc să participe la admitere în alt judeţ, vor primi, până în data de 23 iunie 2004, de la unitatea şcolară pe care au absolvit-o, fişa de înscriere, completată cu datele personale şi cu rezultatele obţinute la testele naţionale. Pe aceste fişe nu vor fi completate opţiuni la şcoala de provenienţă.
    (2) Candidaţii menţionaţi la alin. (1) se vor înscrie direct cu această fişă pentru probele de aptitudini, respectiv pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, sau se vor înscrie în alte judeţe decât cel în care au absolvit învăţământul obligatoriu.
    ART. 39
    Candidaţii declaraţi respinşi la probele de aptitudini, precum şi cei care au susţinut proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau de limbă modernă, vor ridica fişele de înscriere de la secretariatele liceelor la care au susţinut probe de aptitudini/probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă şi, în perioada 30 iunie - 2 iulie 2004, îşi vor completa fişele de opţiuni la şcoala generală/centrul de înscriere la care este arondată şcoala generală pe care au absolvit-o. Aceşti candidaţi vor participa la admiterea computerizată.
    ART. 40
    (1) Transmiterea fişelor de înscriere de la şcoli la centrele de înscriere şi introducerea datelor de pe fişe în baza de date computerizată se va face, pe măsura completării fişelor de înscriere, în perioada 24 iunie - 3 iulie 2004, în baza unei programări făcute de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere. Acolo unde există dotarea necesară şi personalul calificat, introducerea în baza de date computerizată a datelor din fişă şi a opţiunilor se va face direct la şcoala de provenienţă a absolventului. Informaţia în format electronic va fi transmisă, de asemenea, centrelor de înscriere.
    (2) Directorul unităţii gimnaziale va sigila toate fişele de înscriere ale absolvenţilor şcolii, completate cu opţiuni şi le va duce personal, sau printr-un delegat desemnat la centrul de înscriere la care este arondată şcoala. Predarea - primirea documentelor se va face pe bază de proces-verbal.
    (3) Pe măsură ce primeşte fişele de opţiuni de la diferite şcoli, comisia din centrul de înscriere asigură introducerea în baza de date computerizată a datelor de pe fişe.
    (4) După introducerea integrală în calculator a datelor pentru elevii unei şcoli, fişele din calculator vor fi listate, semnate de preşedintele centrului de înscriere şi înmânate directorului şcolii, cu proces-verbal de predare-primire. Fişele de înscriere originale sunt puse în plicuri care se sigilează şi se semnează de directorul şcolii sau de către delegatul acestuia şi de preşedintele centrului de înscriere.
    ART. 41
    (1) În perioada 28 iunie - 3 iulie 2004, conform planificării stabilite de comisia din şcoală, părinţii şi elevii vor verifica, în prezenţa diriginţilor, corectitudinea datelor din fişa listată de calculator pentru fiecare elev.
    (2) În cazul existenţei unei erori, părinţii o vor semnala comisiei de înscriere, prin intermediul profesorului diriginte. Comisia va transmite informaţia la centrul de înscriere, care va proceda la corectarea greşelii în baza de date computerizată şi la listarea fişei corectate din calculator. Fişa greşită va fi păstrată în centrul de înscriere, în dosarul cu documente al comisiei de înscriere, iar fişa corectată va fi înmânată directorului, care o va transmite părinţilor şi candidatului, pentru a fi semnată.
    (3) Corectarea fişelor elevilor înscrişi din alte judeţe se va face în centrul în care s-a făcut înscrierea acestor candidaţi, în perioada prevăzută în grafic.
    (4) Fişele corecte sau corectate, listate din calculator, vor fi semnate de profesorul diriginte, de candidat şi de părintele/tutorele acestuia, pentru a certifica faptul că acestea sunt corecte şi acceptate şi vor rămâne în posesia părintelui/tutorelui candidatului. În cazul în care fişa iniţială a fost corectată, un exemplar al fişei corectate, listate din calculator şi semnate de diriginte, candidat şi părintele/tutorele acestuia va rămâne ataşat fişei iniţiale.
    (5) De asemenea, în cadrul acestor şedinţe de verificare, fiecare candidat va controla prezenţa numelui său pe lista de control afişată la sediul şcolii generale, conform Art. 24 (5), precum şi corectitudinea datelor personale, a mediilor, a notelor din listă.
    (6) Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial are obligaţia de a verifica prezenţa, pe lista de control afişată, a tuturor elevilor arondaţi centrului şi de a semnala comisiei judeţene de admitere neregulile sesizate.
    ART. 42
    (1) După încheierea verificării fişelor listate din calculator şi corectarea eventualelor erori, comisia din centrul de înscriere transmite pe suport electronic baza de date comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, până în 4 iulie 2004.
    (2) Preşedintele comisiei din centrul de înscriere, însoţit de vicepreşedinte sau de un alt delegat, va duce fişele de opţiuni originale la centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere şi le va preda, cu proces-verbal de predare-primire, preşedintelui comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere. Predarea fişelor originale se face până pe data de 5 iulie 2004.
    (3) Preşedintele comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere răspunde, în mod direct, de păstrarea în siguranţă a fişelor originale. Acestea vor fi păstrate în centrul judeţean de admitere timp de doi ani de la încheierea admiterii.
    ART. 43
    În data de 5 iulie 2004, în intervalul de timp stabilit de către Centrul Naţional de Admitere şi comunicat fiecărui judeţ, baza de date va fi transmisă de la centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere la Centrul Naţional de Admitere. Preşedintele fiecărei comisii judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere va confirma telefonic şi în scris, până la data de 5 iulie 2004, ora 22, încheierea operaţiei de transmitere a bazei de date către Centrul Naţional de Admitere.

    CAP. 4
    Înscrierea la liceele la care se susţin probe de aptitudini sau teste de limbă maternă sau modernă

    ART. 44
    Pentru liceele la care se organizează probe de aptitudini, probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau de limbă modernă, înscrierea pentru aceste probe se va desfăşura în perioada 23-25 iunie 2004.
    ART. 45
    Înscrierea la aceste licee se va face direct de către candidaţii care au promovat testele naţionale, cu fişa de înscriere eliberată de unitatea şcolară la care aceştia au absolvit cursurile gimnaziale.
    ART. 46
    (1) Secretariatele şcolilor generale vor completa şi vor elibera, cu prioritate, fişele de înscriere ale absolvenţilor care doresc să participe la probe de aptitudini sau la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, respectiv ale celor care doresc să participe la admitere în alt judeţ, pentru a le permite înscrierea la aceste probe sau completarea opţiunilor în alt judeţ.
    (2) Fişele acestor candidaţi vor fi înmânate candidaţilor/părinţilor, care vor semna de primire în registrul şcolii, în acest registru, se va consemna clar natura documentului eliberat: "fişă de înscriere pentru admitere în licee, şcoli de arte şi meserii" şi motivul eliberării fişei: "participare la probe de aptitudini" sau "participare la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă/modernă", respectiv "participare la admitere în alt judeţ".
    (3) În data de 4 iulie 2004, la încheierea operaţiilor de completare a fişelor de înscriere, tabelul cu numele şi prenumele elevilor din şcoală, care nu participă la admiterea computerizată, va fi transmis electronic comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere.
    ART. 47
    (1) În perioada 26-28 iunie 2004, se vor desfăşura probele de aptitudini, precum şi probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.
    (2) Organizarea acestor probe se va face conform Anexei III, Anexei IV, respectiv Art. 10.
    (3) Probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă se vor organiza la centrele stabilite de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, astfel încât candidaţii declaraţi admişi la aceste probe pot fi repartizaţi la orice unitate de învăţământ liceal din judeţ care organizează clase bilingve (în limba modernă respectivă) sau clase cu predare în respectiva limbă a minorităţilor.
    (4) Rezultatele probelor menţionate la alin. (1) vor fi afişate în dimineaţa zilei de 29 iunie 2004, la unităţile şcolare care au organizat probele, în aceeaşi zi, la unitatea respectivă se depun şi se rezolvă eventualele contestaţii, acolo unde Anexa III prevede acest lucru, şi se afişează rezultatele finale ale probelor de aptitudini, respectiv ale probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă.
    ART. 48
    (1) Elevii care au promovat probele de aptitudini la liceele/clasele din învăţământul vocaţional vor fi admişi pe locurile pentru care au susţinut testele/probele astfel:
    a) în ordinea descrescătoare a mediilor finale de admitere, calculate conform Art. 8 din prezenta metodologie, pentru profilurile la care aprecierea probelor de aptitudini se face prin note;
    b) în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, pentru profilurile la care aprecierea probelor se face pe bază de calificativ: admis-respins.
    (2) Listele cu elevii care au fost declaraţi admişi pe locurile pentru care este necesară susţinerea de probe de aptitudini, conform prezentei metodologii, vor fi validate de inspectoratul şcolar judeţean şi afişate la sediul unităţii liceale respective, în ziua de 29 iunie 2004.
    (3) Candidaţii declaraţi respinşi la probele de aptitudini vor ridica fişele de înscriere de la secretariatele liceelor la care au susţinut probe de aptitudini şi, în perioada 30 iunie-2 iulie 2004, îşi vor completa fişele de opţiuni la centrul de înscriere la care este arondată şcoala generală pe care au absolvit-o. Aceşti candidaţi vor participa la repartizarea computerizată.
    (4) Candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau de limbă modernă, indiferent dacă au promovat sau nu aceste probe, vor primi fişa de înscriere de la unitatea şcolară la care au susţinut probele. Candidaţii vor completa opţiuni la centrul de înscriere la care este arondată şcoala generală pe care au absolvit-o, în perioada 30 iunie-2 iulie 2004, şi vor participa la repartizarea computerizată.
    (5) Pentru candidaţii menţionaţi la alin. (3) şi (4), comisiile din centrele de înscriere vor asigura, în perioada 1-3 iulie 2004, introducerea în baza de date a opţiunilor din fişele de înscriere, verificarea fişelor listate din calculator de către absolvenţi şi părinţii/tutorii acestora, precum şi corectarea eventualelor erori.
    ART. 49
    (1) Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere va transmite la Centrul Naţional de Admitere, într-un fişier separat, în acelaşi timp cu baza de date pentru admiterea computerizată, lista candidaţilor admişi la liceele vocaţionale, în urma promovării probelor de aptitudini.
    (2) Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere va transmite la Centrul Naţional de Admitere, într-un fişier separat, în acelaşi timp cu baza de date pentru admiterea computerizată, lista candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.
    (3) Listele cuprinzând candidaţii admişi la liceele militare vor fi trimise electronic de către centrele judeţene de admitere din judeţele în care se află unităţile de învăţământ respective, într-un fişier separat, la Centrul Naţional de Admitere, până la data de 4 iulie 2004.
    (4) Listele menţionate la alin. (1), (2) şi (3) vor cuprinde: numele, iniţiala tatălui şi prenumele candidatului, codul numeric personal al acestuia, şcoala şi judeţul de provenienţă, precum şi media de admitere.

    CAP. 5
    Repartizarea computerizată şi afişarea rezultatelor

    ART. 50
    (1) În data de 6 iulie 2004, Centrul Naţional de Admitere va verifica bazele de date transmise de comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere şi va transmite acestora eventualele nereguli semnalate - candidaţi înscrişi în mai multe judeţe, candidaţi aflaţi în baza de date pentru admiterea computerizată şi care au fost deja admişi la liceele la care se susţin probe de aptitudini etc. -, pentru remedierea acestora.
    (2) Corectarea erorilor menţionate anterior se va face până la data de 8 iulie 2004 şi se va confirma la Centrul Naţional de Admitere, până la ora 22 a aceleiaşi zile.
    (3) În data de 9 iulie 2004, se va efectua repartizarea computerizată a absolvenţilor de clasa a VIII-a care au promovat testele naţionale, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiunile candidaţilor, înscrise în fişa de opţiuni. La repartizare se vor folosi criteriile de departajare menţionate la Art. 5 din prezenta metodologie. Nu se vor lua în considerare opţiunile pentru licee, cursuri de zi ale candidaţilor care nu satisfac condiţiile precizate la Art.3 (1), precum şi opţiunile pentru licee/clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale sau pentru clase bilingve, ale candidaţilor care nu au susţinut şi promovat proba de limbă maternă în cadrul examenului de capacitate sau proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, respectiv de limbă modernă, prevăzute în prezenta metodologie.
    (4) În data de 10 iulie 2004, centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de admitere vor tipări şi vor afişa în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, precum şi în centrul special de înscriere pentru absolvenţii proveniţi din alte judeţe:
    a) lista candidaţilor din unitatea respectivă, admişi în licee, şcoli de arte şi meserii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, cu unitatea şcolară la care au fost admişi;
    b) situaţia locurilor rămase libere la fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional din judeţ/municipiul Bucureşti, după încheierea primei etape de admitere.
    (5) La încheierea primei etape a repartizării computerizate, centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere va transmite fiecărei unităţi de învăţământ liceal sau profesional de stat lista tuturor candidaţilor admişi în acea unitate, pe filiere, profiluri, specializări, domenii ale pregătirii de bază, listă care va fi afişată la sediul unităţii respective, cel mai târziu până la data de 11 iulie 2004.
    ART. 51
    (1) La a doua etapă a repartizării computerizate participă candidaţii care au promovat testele naţionale sau care au certificat de capacitate, rămaşi nerepartizaţi după prima etapă, şi absolvenţii clasei a VIII-a care nu au promovat testele naţionale sau examenul de capacitate.
    (2) Candidaţii care nu au promovat testele naţionale sau examenul de capacitate, vor completa fişa de opţiuni, în perioada 11-15 iulie 2004. În aceeaşi perioadă, vor completa o nouă fişă de opţiuni candidaţii care au promovat testele naţionale, rămaşi nerepartizaţi după prima etapă. Completarea opţiunilor de către candidaţii care participă la a doua etapă de admitere se va face la şcolile generale de provenienţă sau la centrul special.
    (3) În situaţia în care au rămas locuri neocupate la clasele pentru care se susţin probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă, înscrierea candidaţilor pentru aceste probe se va face în 11- 12 iulie 2004, iar susţinerea probelor se va face în perioada 13-14 iulie 2004.
    Afişarea rezultatelor finale se face în 14 iulie 2004. Candidaţii respinşi la probele de aptitudini şi candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă participă la repartizarea computerizată şi completează opţiunile în data de 15 iulie 2004.
    (4) Introducerea noilor baze de date în calculator, verificarea fişelor cu opţiuni listate din calculator, precum şi corectarea eventualelor erori se vor face în aceeaşi perioadă.
    (5) În data de 16 iulie 2004, până la ora 14, noile baze de date se vor transmite la centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere, care le va transmite la Centrul Naţional de Admitere, în aceeaşi zi, până la ora 22.
    (6) Până la data de 18 iulie 2004, Centrul Naţional de Admitere va realiza repartizarea computerizată a candidaţilor din a doua etapă de admitere. Se va realiza repartizarea cu prioritate a candidaţilor care au promovat testele naţionale.
    (7) Până la data de 19 iulie 2004, centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de admitere vor tipări şi vor afişa, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, precum şi în centrul special de înscriere pentru absolvenţii proveniţi din alte judeţe:
    a) lista candidaţilor din unitatea respectivă, admişi în licee, şcoli de arte şi meserii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, cu unitatea şcolară la care au fost admişi;
    b) situaţia locurilor rămase libere la fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti, după încheierea celei de a doua etape de admitere.
    ART. 52
    La încheierea repartizării computerizate a elevilor care au participat la a doua etapă de admitere, centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere va transmite fiecărei unităţi de învăţământ liceal sau profesional de stat lista tuturor candidaţilor admişi în acea unitate, pe specializări, domenii ale pregătirii de bază, listă care va fi afişată la sediul unităţii respective cel mai târziu până la data de 19 iulie 2004.
    ART. 53
    (1) În perioada 12-20 iulie 2004, absolvenţii îşi vor depune, la unităţile şcolare la care au fost declaraţi admişi, dosarele de înscriere, cuprinzând actele de studii în original.
    (2) Înscrierea la licee şi şcoli de arte şi meserii a candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate se efectuează pe baza următoarelor acte:
    a) cererea de înscriere;
    b) certificatul de naştere, în copie legalizată;
    c) adeverinţă din care să reiasă dacă a promovat sau nu testele naţionale şi, în caz că le-a promovat, notele obţinute la fiecare probă şi media generală obţinută la testele naţionale;
    d) foaia matricolă pentru clasele a V-a - a VIII-a (cu calculul mediei generale);
    e) fişa medicală.
    (3) Candidaţii care, în perioada menţionată la articolul precedent, nu îşi depun dosarele de înscriere, se consideră retraşi, iar locurile corespunzătoare vor fi declarate neocupate şi vor fi utilizate pentru rezolvarea cazurilor speciale de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere. Aceşti candidaţi vor fi repartizaţi de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, pe locurile rămase libere, după rezolvarea cazurilor speciale.
    (4) Unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat transmit comisiei judeţene de admitere, până la data de 21 iulie 2004, situaţia locurilor rămase libere în urma neînscrierii unor candidaţi repartizaţi în sesiunea de admitere.
    ART. 54
    (1) În perioada 22-28 iulie 2004, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere va rezolva situaţiile speciale apărute după repartizarea computerizată: schimburi de elevi, distribuire sau redistribuire pe locuri rămase libere, pentru apropiere de domiciliu, corectarea unor erori de transcriere greşită în baza de date computerizată a opţiunilor exprimate de elevi etc.
    (2) Nu se vor face suplimentări de locuri şi se va respecta, în toate cazurile, criteriul referitor la media de admitere. Deciziile se vor lua după inventarierea tuturor cazurilor existente la nivelul judeţului.
    (3) Deciziile comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti vor fi luate cu majoritate de voturi, cu consemnare într-un proces-verbal, şi vor fi făcute publice prin afişare la sediul inspectoratului şcolar.
    (4) În perioada menţionată la alin. (1), după rezolvarea situaţiilor speciale, comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere vor repartiza pe locurile rămase libere absolvenţii învăţământului gimnazial care au fost repartizaţi, dar nu şi-au depus dosarele de înscriere în perioada prevăzută de prezenta metodologie şi pe cei care, din diferite motive, nu au participat la repartizările computerizate.

    CAP. 6
    Dispoziţii finale

    ART. 55
    (1) Comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere stabilesc, cu avizul Comisiei Naţionale de Admitere, şi anunţă, prin afişare la sediul inspectoratului şcolar, până la data de 15 mai 2004, unităţile de învăţământ, specializările şi numărul de locuri alocate pentru candidaţii romi, pe baza măsurilor afirmative, promovate în contextul Strategiei guvernamentale privind îmbunătăţirea situaţiei romilor. Numărul de locuri anunţat nu mai poate fi modificat după data de 15 mai 2004.
    (2) Locurile speciale pentru candidaţii romi se vor aloca peste numărul de locuri acordat prin planul de şcolarizare, în limita a 30 de elevi la clasă.
    (3) Cererile pentru înscrierea pe locurile speciale pentru romi se primesc, la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, până la data de 4 iunie 2004, ora 16. Orice cerere depusă după această dată nu va fi luată în considerare.
    (4) Candidaţii din etnia romilor care concurează pentru ocuparea locurilor alocate distinct pentru aceştia trebuie să prezinte la înscriere, pe lângă actele precizate la Art. 53 din prezenta metodologie, o recomandare scrisă din partea preşedintelui unei organizaţii civice, culturale sau politice a romilor, legal constituită, prin care se atestă apartenenţa lor la etnia romilor şi nu faptul că fac parte din respectiva organizaţie.
    (5) În perioada 23-25 iunie 2004, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere asigură repartizarea candidaţilor care au depus cereri până la data menţionată la alin. (3), pe locurile speciale pentru romi, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în baza opţiunilor exprimate de candidaţi. Repartizarea se face în şedinţă publică. Conform Art. 2 din prezenta metodologie, pot fi repartizaţi la licee doar candidaţii care au promovat testele naţionale; candidaţii care nu au promovat aceste teste vor fi repartizaţi la şcoli de arte şi meserii, pe locurile speciale pentru romi.
    (6) În situaţia în care locurile speciale pentru romi nu au fost ocupate, ele vor fi folosite pentru rezolvarea cazurilor speciale, menţionate la Art. 54.
    ART. 56
    (1) Înscrierea candidaţilor pentru învăţământul special (licee, şcoli de arte şi meserii) se organizează de către comisia judeţeană de admitere, în perioada 26-28 iunie 2O04.
    (2) Locurile alocate învăţământul liceal şi profesional special sunt anunţate în broşura de admitere, într-o listă separată, care va purta menţiunea că aceste locuri nu participă la repartizarea computerizată. Vor fi precizate în broşură locul şi data în care se va face repartizarea candidaţilor pentru învăţământul special, precum şi condiţiile specifice de înscriere (documente care să dovedească tipul şi gradul de deficienţă etc.).
    (3) Repartizarea pe locurile din unităţile de învăţământ special se face în funcţie de tipul şi gradul de deficienţă, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere sau de absolvire, după caz, şi în funcţie de opţiuni.
    ART. 57
    Prezentarea de înscrisuri false la înscrierea în licee sau în şcoli de arte şi meserii se pedepseşte conform legii şi atrage după sine eliminarea din admitere a candidatului respectiv, în cazul în care descoperirea falsului se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin fraudă.
    ART. 58
    Persoanele vinovate de eliberarea mai multor fişe de înscriere pentru acelaşi elev, de transcrierea eronată a datelor personale ori a notelor sau de nerespectarea altor prevederi ale prezentei metodologii vor fi sancţionate disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz.
    ART. 59
    Comisia Naţională de Admitere poate decide, în situaţii justificate, să afişeze în avans sau mai târziu, faţă de calendarul admiterii aprobat prin prezentul ordin, listele cuprinzând repartizarea computerizată a absolvenţilor de clasa a VIII-a.

                        -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016