Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 20 septembrie 2023  de colectare, centralizare şi prelucrare a datelor statistice de evidenţă a stocurilor de produse agricole şi alimentare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 20 septembrie 2023 de colectare, centralizare şi prelucrare a datelor statistice de evidenţă a stocurilor de produse agricole şi alimentare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 858 din 22 septembrie 2023
──────────
    Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 880 din 20 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 858 din 22 septembrie 2023.
──────────
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie stabileşte cadrul privind colectarea, centralizarea şi prelucrarea datelor statistice de evidenţă a stocurilor de produse agricole şi alimentare.
    (2) Datele statistice de evidenţă a stocurilor pentru produsele agricole şi alimentare prevăzute în anexa la Legea nr. 105/2023 privind reglementarea modalităţii de raportare a stocurilor la produsele agricole şi alimentare, denumită în continuare Lege, vor fi furnizate de către operatorii economici din sectorul agroalimentar prin Sistemul electronic de raportare a stocurilor de produse agroalimentare din România, denumit în continuare SERSPAR.

    ART. 2
    (1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, reprezintă autoritatea publică centrală responsabilă cu aplicarea măsurilor de centralizare a stocurilor de produse agricole şi alimentare, cu respectarea confidenţialităţii datelor şi informaţiilor individuale care privesc aceste produse.
    (2) SERSPAR este un sistem informatic de utilitate publică, dezvoltat şi menţinut de către Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, denumită în continuare AFIR, instituţie subordonată Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pus, în mod gratuit, la dispoziţia operatorilor economici din sectorul agroalimentar de către aceasta.
    (3) Pentru utilizarea SERSPAR, operatorii economici din sectorul agroalimentar trebuie să se înregistreze prin reprezentantul legal ori prin împuternicitul acestuia. Înregistrarea în SERSPAR se realizează exclusiv online şi presupune completarea formularului de înregistrare cel puţin cu informaţiile marcate ca fiind obligatorii, iar ulterior, prin semnarea electronică a declaraţiei pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului economic.
    (4) Autentificarea în SERSPAR se realizează pe baza combinaţiei dintre nume de utilizator - adresa de e-mail şi parolă, definite cu ocazia creării contului.

    ART. 3
    (1) SERSPAR asigură confidenţialitatea tuturor datelor introduse în sistemul informatic prin implementarea unui mecanism de acces la informaţii bazat pe rolurile definite fiecărui utilizator în parte.
    (2) În cadrul sistemului informatic, utilizatorii pot avea următoarele drepturi de acces denumite roluri:
    a) admin_operator - rolul atribuit, în mod automat, la crearea contului în SERSPAR reprezentantului legal sau împuternicitului operatorului economic din sectorul agroalimentar, care va administra înrolarea certificatelor calificate necesare îndeplinirii obligaţiei privind furnizarea de date statistice de evidenţă a stocurilor de produse agricole şi alimentare. Înrolarea certificatelor calificate ale reprezentantului legal sau împuternicitului operatorului economic, precum şi a celor ale reprezentanţilor punctelor de lucru ale operatorului economic, după caz, se va realiza prin semnarea unor declaraţii pe propria răspundere disponibile în SERSPAR;
    b) operator introducere date - utilizator al SERSPAR care are drepturi limitate. Fiecare utilizator cu acest rol poate adăuga informaţii despre stocuri şi poate vizualiza, actualiza, modifica şi şterge, exclusiv, informaţiile aferente operatorului economic pe care îl reprezintă;
    c) MADR - rolul atribuit utilizatorilor reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care vor avea drepturi de vizualizare a informaţiilor inserate de operatorii introducere date, la nivel naţional;
    d) administrator - rolul atribuit utilizatorilor din cadrul MADR/AFIR care asigură mentenanţa sistemului informatic, precum şi acordarea suportului tehnic utilizatorilor acestuia.

    (3) Utilizatorii cu rol „operator introducere date“ pot accesa serviciile oferite de sistemul informatic conform drepturilor stabilite de admin_operator şi răspund de respectarea regulilor de acces la sistemul informatic.

    ART. 4
    Operatorii economici din sectorul agroalimentar care solicită înregistrarea în SERSPAR răspund pentru corectitudinea datelor şi a informaţiilor introduse în acest sistem informatic.

    ART. 5
    (1) Operatorii economici din sectorul agroalimentar furnizează către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale datele statistice privind stocurile la produsele agricole şi alimentare din anexa la Lege, începând cu data de 1 a lunii şi până la data de 15 a lunii pentru luna precedentă.
    (2) Operatorii economici pot corecta sau modifica datele introduse în SERSPAR numai în intervalul menţionat la alin. (1).
    (3) Perioada de raportare este completată automat de către sistemul informatic, în funcţie de data la care are loc autentificarea în sistem, şi nu se poate modifica.
    (4) Sunt considerate valide raportările însoţite de o semnătură electronică extinsă, înregistrată anterior în SERSPAR prin semnarea şi încărcarea declaraţiilor pe propria răspundere a reprezentantului legal sau împuternicitului operatorului economic, precum şi a celor ale reprezentanţilor punctelor de lucru, după caz.
    (5) Semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat eliberat de un stat membru al Uniunii Europene este recunoscută drept semnătură electronică extinsă în România.

    ART. 6
    Operatorii economici din sectorul agroalimentar vor furniza date statistice de evidenţă a stocurilor la produsele agricole şi alimentare din anexa la Lege, pe tip de produs, după cum urmează:
    a) legume-fructe:
    - legume: tomate, castraveţi, ardei, vinete, morcov, ţelină, ceapă, fasole de consum, mazăre, usturoi, cartof, cartof dulce, păstârnac, pătrunjel rădăcină, sfeclă roşie, ridichi negre, alte tipuri de legume rădăcinoase;
    – fructe: mere, pere, prune, nuci, cireşe, vişine, caise, piersici, struguri de masă, căpşune, afine, pepene verde, pepene galben, alte tipuri de fructe din aceeaşi categorie;

    b) cereale şi produse pe bază de cereale: grâu comun, grâu durum, triticale, porumb, sorg, orz, ovăz, alte tipuri de cereale din aceeaşi categorie;
    c) seminţe de oleaginoase şi produse pe bază de oleaginoase: floarea-soarelui, soia, rapiţă, alte tipuri de oleaginoase;
    d) leguminoase furajere: lucernă, trifoi, sparcetă, ghizdei, mazăre furajeră, alte tipuri de leguminoase furajere;
    e) seminţe certificate: cereale, orez, oleaginoase şi proteaginoase;
    f) carne şi produse din carne, conserve din carne şi mixte:
    - materie primă: carne de suine, ovine, bovine, caprine şi pasăre, slănină, organe şi legume;
    – produs finit: carne de suine, ovine, bovine, caprine şi pasăre, produse din carne, conserve din carne, din organe, mixte şi alte produse din carne;

    g) lapte şi produse din lapte:
    - materie primă: lapte de ovină, bovină, caprină, bubalină şi unt;
    – produs finit: lapte de consum provenit de la specia ovină, bovină, caprină şi bubalină, lapte praf, brânzeturi, smântână, unt, acidofile şi alte produse din lapte;

    h) produse de morărit şi panificaţie:
    - materie primă morărit: grâu, porumb şi alte tipuri de produse din aceeaşi categorie;
    – materie primă produse panificaţie: făină de grâu, mălai şi produse de panificaţie congelate;
    – produs finit morărit: făină de grâu, mălai, tărâţe şi alte tipuri de produse din aceeaşi categorie;
    – produs finit panificaţie: paste făinoase, biscuiţi, produse de panificaţie congelate şi alte produse de panificaţie;

    i) produse prelucrate, procesate, conservate din legume-fructe:
    - materie primă legume: roşii, concentrat de tomate, pastă de tomate, ardei, varză, cartofi, vinete, ciuperci, mazăre, fasole şi alte tipuri de legume din aceeaşi categorie;
    – materie primă fructe: mere, caise, cireşe, struguri de masă, prune, căpşuni, fructe de pădure şi alte tipuri de fructe din aceeaşi categorie;
    – produs finit legume: legume congelate, legume refrigerate/preparate/porţionate, legume murate, legume coapte şi alte tipuri de produse din aceeaşi categorie;
    – produs finit fructe: fructe congelate, fructe refrigerate, fructe uscate-deshidratate, compoturi, gemuri şi alte tipuri de produse din aceeaşi categorie;

    j) grăsimi şi uleiuri:
    - materie primă: floarea-soarelui, ulei de floarea-soarelui brut, ulei de rapiţă brut, ulei de soia brut şi ulei de măsline brut;
    – produs finit: ulei de floarea-soarelui brut, ulei de floarea-soarelui rafinat, ulei de măsline rafinat, ulei de rapiţă, ulei de dovleac, ulei din sâmburi de struguri, ulei de in, ulei de nuci, ulei de soia, margarină şi alte tipuri de produse din aceeaşi categorie;

    k) apă, inclusiv apă minerală naturală, apă de izvor şi toate celelalte ape îmbuteliate sau ambalate;
    l) orez;
    m) plante aromatice, sare şi condimente: mentă, muştar, busuioc, coriandru, cimbru, sare şi condimente;
    n) ceaiuri;
    o) zahăr:
    - materie primă: sfeclă de zahăr şi alte tipuri de produse din aceeaşi categorie;
    – zahăr produs finit;

    p) miere;
    q) drojdie.


    ART. 7
    (1) SERSPAR generează rapoarte care vor sta la baza fundamentării de politici publice din sectorul agroalimentar.
    (2) Rapoartele prevăzute la alin. (1) contribuie la identificarea categoriilor de produse sau a tipului de produse deficitare sau excedentare, a provenienţei materiei prime şi înlesnesc cuantificarea impactului real al măsurilor şi a efectelor acestor măsuri, prin politicile publice elaborate de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016