Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 20 noiembrie 2017  de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră, de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, antreprenorii/proiectanţii mandataţi, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 20 noiembrie 2017 de contractare a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră, de desemnare şi de lucru a auditorilor de siguranţă rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu investitorii, antreprenorii/proiectanţii mandataţi, precum şi cu auditorii de siguranţă rutieră

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 996 din 15 decembrie 2017
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.679 din 20 noiembrie 2017, publicat în Monitorul oficial, Partea I, nr. 996 din 15 decembrie 2017.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. este instituţia competentă să gestioneze efectuarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră.
    (2) Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi auditul de siguranţă rutieră se realizează la solicitarea investitorului, antreprenorului/proiectantului mandataţi în cadrul proiectului de infrastructură rutieră, denumit în continuare investitor.

    CAP. II
    Contractarea serviciilor privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră
    SECŢIUNEA 1
    Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere
    ART. 2
    În vederea contractării serviciilor privind asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere solicitantul depune sau transmite prin poştă/poştă electronică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. o cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, însoţită de o copie a certificatului de urbanism şi a contractului de mandat de prestări servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră, prevăzut în anexa nr. 6, după caz.

    ART. 3
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii prevăzute la art. 2, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. înaintează solicitantului, în două exemplare, în original, contractul de prestări servicii privind asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, semnat şi înregistrat, întocmit conform contractului-cadru prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie, în vederea semnării de către solicitant.
    (2) Solicitantul evaluării de impact asupra siguranţei rutiere are obligaţia de a returna un exemplar original al contractului prevăzut la alin. (1) semnat, împreună cu documentaţia, în format electronic, privind fiecare capitol al proiectului de infrastructură rutieră sau al drumului supus evaluării de impact asupra siguranţei rutiere.
    (3) Data intrării în vigoare a contractului privind asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere reprezintă data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.

    ART. 4
    În termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării contractului privind asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, investitorul va fi notificat cu privire la auditorul de siguranţă rutieră desemnat în condiţiile legii.

    ART. 5
    Documentaţia minimă prevăzută la art. 3 alin. (2) conţine documentele prevăzute la art. 12 din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Auditul de siguranţă rutieră
    ART. 6
    Investitorul are obligaţia de a încheia cu Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. câte un contract distinct pentru fiecare stadiu supus auditului de siguranţă rutieră.

    ART. 7
    În vederea contractării serviciilor privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră solicitantul depune sau transmite prin poştă/poştă electronică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. o cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, însoţită de o copie a certificatului de urbanism şi a contractului de mandat de prestări servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră, prevăzut în anexa nr. 6, după caz.

    ART. 8
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii prevăzute la art. 2, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. înaintează solicitantului, în două exemplare, în original, contractul de prestări servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră, semnat şi înregistrat, întocmit conform contractului-cadru prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie, în vederea semnării de către solicitant.
    (2) Solicitantul auditului de siguranţă rutieră are obligaţia de a returna un exemplar original al contractului prevăzut la alin. (1) semnat, împreună cu documentaţia, în format electronic, aferentă fiecărui capitol al proiectului de infrastructură rutieră sau al drumului public supus auditului de siguranţă rutieră.
    (3) Data intrării în vigoare a contractului privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră este data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.

    ART. 9
    În termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării contractului privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră, investitorul va fi notificat cu privire la auditorul de siguranţă rutieră desemnat în condiţiile legii.

    ART. 10
    Documentaţia prevăzută la art. 8 alin. (2) necesară realizării auditului de siguranţă rutieră, în funcţie de stadiul proiectului, conţine documentele prevăzute la art. 12 din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. III
    Desemnarea auditorilor de siguranţă rutieră
    ART. 11
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. desemnează auditorii de siguranţă rutieră în vederea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi a auditului de siguranţă rutieră în termenul legal.

    ART. 12
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. păstrează evidenţa auditorilor de siguranţă rutieră în Registrul auditorilor de siguranţă rutieră şi în format electronic.

    ART. 13
    (1) Auditorii de siguranţă rutieră au obligaţia de a informa Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în situaţia în care nu vor fi disponibili în vederea efectuării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră pentru o perioadă mai mare de 5 zile.
    (2) Informarea se transmite în format electronic, pe adresa de e-mail pusă la dispoziţie de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în acest sens, cu cel puţin o zi înainte de începerea perioadei de indisponibilitate.
    (3) Auditorii de siguranţă rutieră au obligaţia de a anunţa, în termen de 48 de ore de la luarea la cunoştinţă, orice modificare intervenită cu privire la datele de contact înscrise în Registrul auditorilor de siguranţă rutieră.
    (4) În cazul nerespectării prevederilor cuprinse la alin. (1), (2) sau (3) auditorul de siguranţă rutieră nu va mai fi desemnat pentru o perioadă de 6 luni.

    ART. 14
    (1) În vederea desemnării auditorilor de siguranţă rutieră, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. publică, pe pagina sa de internet, anunţul privind solicitarea investitorului pentru realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere sau auditului de siguranţă rutieră care urmează a fi contractată.
    (2) Auditorii de siguranţă rutieră au obligaţia de a transmite în format electronic în termen de 5 zile de la publicarea anunţului Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. solicitarea de înscriere pe lista auditorilor de siguranţă rutieră disponibili pentru proiectul respectiv, însoţită de declaraţia pe propria răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform modelului publicat pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
    (3) La încheierea perioadei prevăzute la alin. (2), Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va desemna auditorii de siguranţă rutieră dintre cei înscrişi, cu respectarea criteriilor prevăzute la art. 11 alin. (2) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În situaţia în care nu au fost înregistrate solicitări sau nu se poate asigura numărul necesar de auditori de siguranţă rutieră, desemnarea acestora se realizează de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. ţinând seama de prevederile legale.

    ART. 15
    (1) Desemnarea auditorilor de siguranţă rutieră se finalizează prin încheierea, între Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi persoanele desemnate, a unui contract de prestări servicii întocmit, după caz, conform contractelor-cadru prevăzute în anexele nr. 4, 5 la prezenta metodologie.
    (2) În cazul refuzului nejustificat al semnării contractului prevăzut la alin. (1), auditorul de siguranţă rutieră nu va mai fi desemnat pentru o perioadă de 6 luni.

    ART. 16
    (1) În termen de maximum 30 de zile de la data comunicării contractului prevăzut la art. 3 alin. (1), respectiv art. 8 alin. (1), Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. transmite auditorului de siguranţă rutieră desemnat contractul privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră, în două exemplare, în original.
    (2) Auditorul de siguranţă rutieră returnează în cel mai scurt timp un exemplar, în original, al contractului semnat pe fiecare pagină, Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.

    ART. 17
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. transmite auditorului de siguranţă rutieră documentaţia necesară realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră.

    ART. 18
    Lista cuprinzând auditorii de siguranţă rutieră cu care Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. a încheiat contracte va fi publicată pe pagina de internet a instituţiei.

    CAP. IV
    Metodologia de lucru a auditorului de siguranţă rutieră
    ART. 19
    Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere/Auditul de siguranţă rutieră cuprinde următoarele etape:
    a) analiza informaţiilor şi datelor necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră, transmise de către investitor şi/sau Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., şi, după caz, solicitarea de informaţii suplimentare;
    b) realizarea propriu-zisă a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră, care include studiul documentaţiei corelat, după caz, cu analiza în baza listei-cadru de verificări corespunzătoare a categoriei de drum supuse auditului de siguranţă rutieră;
    c) depunerea în termenii menţionaţi în contract a raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere sau, după caz, a raportului de audit de siguranţă rutieră, care va avea anexate şi listele-cadru de verificări.


    CAP. V
    Întocmirea şi structura Raportului de audit de siguranţă rutieră/evaluare de impact asupra siguranţei rutiere
    ART. 20
    (1) Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere are următoarea structură:
    a) denumirea proiectului, perioada de realizare şi auditorul de siguranţă rutieră;
    b) cuprins;
    c) scopul şi obiectivele specifice evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    d) descrierea generală a situaţiei actuale şi situaţia în cazul neiniţierii vreunei acţiuni;
    e) date specifice proiectului;
    f) analiza impactului alternativelor propuse asupra siguranţei rutiere;
    g) compararea alternativelor propuse, inclusiv analiza raportului costuri-beneficii;
    h) efecte posibile asupra reţelelor rutiere existente cum ar fi accesuri, intersecţii, treceri la nivel şi altele asemenea;
    i) recomandări privind adoptarea soluţiei optime din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    j) opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate.

    (2) Raportul de audit de siguranţă rutieră are următoarea structură:
    a) denumirea şi stadiului proiectului, perioada de realizare şi auditorul de siguranţă rutieră;
    b) cuprins;
    c) scopul auditului de siguranţă rutieră;
    d) descrierea generală a proiectului;
    e) date specifice proiectului;
    f) descrierea detaliată a neconformităţilor identificate şi motivarea acestora din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    g) recomandări pentru eliminarea neconformităţilor sau reducerea incidenţei acestora, la care se vor avea în vedere rezultatele analizei cost-beneficii;
    h) opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate;
    i) lista-cadru de verificări.


    ART. 21
    Auditorul de siguranţă rutieră depune/transmite la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. un exemplar în original al raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră, după caz, precum şi întreaga documentaţie primită în scopul elaborării acestui raport însoţit de dovada depunerii celui de al doilea exemplar, în original, la investitor.

    ART. 22
    Exemplarul original al raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/auditului de siguranţă rutieră se arhivează în cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.

    ART. 23
    În cazul contestaţiei depuse de către investitor, raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră, după caz, va fi completat cu un exemplar original al deciziei Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 24
    Responsabilitatea privind recomandările conţinute în raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră, după caz, revine exclusiv auditorului de siguranţă rutieră.

    ART. 25
    Contractele-cadru prevăzute în anexele nr. 2-5 la prezenta metodologie reprezintă cadrul general, clauzele putând fi completate dacă specificul şi particularităţile fiecărui caz în parte o impun.

    ART. 26
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie




    Către
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    Subscrisa (denumirea investitorului/mandatarului) ……………………………..................................……………….…….…, reprezentată prin ..........……………………………………………………….…………, în calitate de …………………..........................…, cu sediul în municipiul/oraşul/comuna ………..….........................…………….., judeţul/sectorul ………................................…………, la adresa …………..…………………..….., cod de identificare fiscală (numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz) nr. ………..................................….….., cont nr. ………...................…...……………… deschis la ………………………………………………………, în calitate de investitor/mandatar al proiectului de infrastructură rutieră: (denumire proiect) .............................................., prin prezenta solicit realizarea:
    [] evaluării de impact asupra siguranţei rutiere*);
    [] auditului de siguranţă rutieră *), stadiul ............................., pentru:
    [] sectorul de drum**) (tipul drumului, identificarea şi detaliile sectorului de drum) ........... lungimea sectorului de drum fiind de ......... km; sau
    [] intersecţia**) (identificare/detalii) ...............; sau
    [] nodul**) (identificare/detalii) ...............................................

    Menţionez că sectorul de drum pentru care doresc realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere sau auditului de siguranţă rutieră, după caz, este în lungime cumulată de ....... km în afara localităţii, respectiv în lungime cumulată de ..... km în interiorul localităţii.
    Anexăm prezentei o copie a certificatului de urbanism şi o copie a contractului de mandat, după caz.
    Data ...........
    Investitor/Mandatar
    ...........................
    (denumirea, numele şi prenumele reprezentantului legal, semnătura)
──────────
     *) Se bifează evaluare de impact asupra siguranţei rutiere sau audit de siguranţă rutieră.
    **) Se va bifa în solicitare pentru ce se doreşte evaluarea de impact sau auditul de siguranţă rutieră, respectiv pentru sectorul de drum sau pentru intersecţie sau pentru nod, după caz.
──────────

    ANEXA 2

    la metodologie




    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind asigurarea realizării evaluării de impact
    asupra siguranţei rutiere (A.R.R. - investitor)
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti, ....................................., cod fiscal nr. ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Prestator, pe de o parte, şi
    2. ….……………… (în calitate de investitor), cu sediul în ........................., înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului ................. cu nr. ...................... din ......................, cod fiscal nr. .................... din ..................., având contul nr. ......................., deschis la .............................., reprezentată de ..........................., cu funcţia de ........................., în calitate de Beneficiar, pe de altă parte,
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:

    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere pentru proiectul ..............
    *având lungimea totală de….. km defalcată astfel:
    - număr km în interiorul localităţii/localităţilor……..;
    – număr km în afara localităţii/localităţilor …………… .
──────────
    * Nu se va completa in cazul proiectelor care vizează intersecţia/nodul rutier/pasajul rutier.
──────────


    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1.1. Drepturile Prestatorului:
    - de a solicita completarea documentaţiei necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere depuse de Beneficiar, în situaţia în care se constată ca aceasta este incompletă.

    1.2. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să asigure confidenţialitatea cu privire la datele informaţiile/documentele puse la dispoziţie de Beneficiar;
    b) să desemneze auditorul de siguranţă rutieră care urmează a realiza evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;
    c) să depună toate diligenţele în vederea asigurării întocmirii şi predării la termen a Raportului privind evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere.

    2.1. Drepturile Beneficiarului:
    a) să fie informat cu privire la data de începere a evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    b) să primească Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, întocmit conform Legii nr. 265/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 2 din prezentul contract;
    c) să conteste motivat la Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, în tot sau în parte, recomandările cuprinse în Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea acestuia.

    2.2. Obligaţiile Beneficiarului:
    a) să depună sau să transmită la sediul Prestatorului, împreună cu comunicarea contractului, şi documentele necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere existente pentru proiectul care face obiectul prezentului contract, respectiv:
    (i) părţile scrise ale proiectului*);
──────────
    *) În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii“.
──────────

    (ii) părţile desenate ale proiectului*);
──────────
    *) În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii“.
──────────

    (iii) caietele de sarcini ale proiectului;
    (iv) situaţia obiectivelor generatoare atât de trafic rutier, cât şi de trafic pietonal;
    (v) situaţia accidentelor rutiere petrecute în ultimii 3 ani pe sectorul studiat sau în zona intersecţiilor cu acesta;
    (vi) analiza cost-beneficiu, dacă aceasta este disponibilă la data realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    (vii) alte date/informaţii/documente necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;

    b) să asigure condiţiile necesare pentru realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi să pună la dispoziţia atât a Prestatorului, cât şi a auditorului de siguranţă rutieră desemnat toate informaţiile şi documentele solicitate;
    c) să respecte recomandările conţinute în Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere şi să întreprindă demersurile necesare în vederea aplicării acestora, în colaborare cu proiectantul şi/sau executantul, după caz;
    d) să efectueze plăţile conform contractului.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 90 de zile calendaristice de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
    2. Prestatorul se va asigura că Raportul privind evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere va fi predat la sediul Beneficiarului, într-un exemplar, în original, în intervalul de timp prevăzut la pct. 1.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) …………………………………............ lei şi va fi plătită de Beneficiar prin virament bancar în contul indicat la cap. I din prezentul contract, în termen de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale de către Prestator.
    2. Valoarea contractului este calculată, după caz, astfel: …….
    a) valoare contract pentru un sector de drum:
    (i) nr. km în interiorul localităţilor x tarif/km în interiorul localităţii = ...... lei;
    (ii) nr. km în afara localităţilor x tarif/km în afara localităţii = ...... lei.
    Total valoare contract: (i) + (ii) = ........... lei;

    b) valoare contract pentru o intersecţie = tarif/buc. pentru intersecţie ...... lei
    (i) valoare contract pentru un nod rutier = tarif/buc. pentru nod rutier ...... lei;
    (ii) valoare contract pentru un pasaj rutier = tarif/buc. pentru pasaj rutier ..... lei.



    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,01% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.
    3. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile financiare prevăzute la cap. V pct. 1, Prestatorul are dreptul de a aplica penalităţi în sumă echivalentă cu 0,01% pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora

    VII. Modificarea clauzelor contractuale
    Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

    VIII. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    IX. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data rezilierii.
    2. Dacă Beneficiarul nu depune documentaţia solicitată.
    3. Prin acordul scris al părţilor.

    X. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte de producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    XI. Alte clauze
    Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.
    Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar, un exemplar pentru Prestator.

    PRESTATOR
    BENEFICIAR

    ANEXA 3

    la metodologie




    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră (A.R.R. - investitor)
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti, ....................................., cod fiscal nr. ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Prestator, pe de o parte, şi
    2. ………...........……….. (în calitate de investitor/mandatar) .................................., cu sediul în ........................., înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului ............ cu nr. ..................... din ..................., cod fiscal nr. .................... din ...................., având contul nr. ....................... deschis la .............................., reprezentată de ..........................., cu funcţia de ........................., în calitate de Beneficiar, pe de altă parte,
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră, în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:

    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră pentru proiectul ................................................., stadiul ........................................................................................,*) având lungimea totală de ….. km defalcată astfel:
    - număr km în interiorul localităţii/localităţilor ……..;
    – număr km în afara localităţii/localităţilor …………… .
──────────
    *) Nu se va completa în cazul proiectelor care vizează intersecţia/nodul rutier/pasajul rutier.
──────────


    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1. Drepturile Prestatorului:
    - de a solicita completarea documentaţiei necesare realizării auditului de siguranţă rutieră depuse de Beneficiar, în situaţia în care se constată ca aceasta este incompletă.

    2. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să asigure confidenţialitatea cu privire la datele/ informaţiile/documentele puse la dispoziţie de Beneficiar;
    b) să desemneze auditorul de siguranţă rutieră care urmează a realiza auditul de siguranţă rutieră;
    c) să depună toate diligenţele în vederea asigurării întocmirii şi predării la termen a Raportului privind auditul de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului.

    3. Drepturile Beneficiarului:
    a) să fie informat cu privire la data de începere a auditului de siguranţă rutieră;
    b) să primească Raportul de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului, întocmit conform Legii nr. 265/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1 din prezentul contract;
    c) să conteste motivat la Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, în tot sau în parte, recomandările cuprinse în Raportul de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea acestuia.

    4. Obligaţiile Beneficiarului:
    A. să depună sau să transmită la sediul Prestatorului, împreună cu comunicarea contractului, şi documentele necesare realizării auditului de siguranţă rutieră existente pentru proiectul care face obiectul prezentului contract, respectiv:
    a) evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;
    b) documentele conţinute în studiul de prefezabilitate, studiul de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuţie, dar nu mai puţin decât:
    (i) planurile generale ale traseului;
    (ii) planurile de situaţie şi profilurile transversale şi longitudinale ale traseului;
    (iii) planurile terenurilor pe care este proiectat traseul;
    (iv) planurile de semnalizare orizontală şi verticală de pe traseu, precum şi ale echipamentelor de tip sistem de transport inteligent;
    (v) memorii tehnice;
    (vi) analizele de trafic, existent şi prognozat;

    c) datele şi informaţiile privind accidentele rutiere înregistrate pe drumurile auditate;
    d) informaţiile cu privire la recomandările conţinute în raportul anterior;
    e) alte informaţii necesare;

    B. să asigure condiţiile necesare pentru realizarea auditului de siguranţă rutieră şi să pună atât la dispoziţia Prestatorului, cât şi a auditorului de siguranţă rutieră desemnat toate informaţiile şi documentele solicitate;
    C. să respecte recomandările conţinute în Raportul de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, şi să întreprindă demersurile necesare în vederea aplicării acestora, în colaborare cu proiectantul şi/sau executantul, după caz;
    D. să efectueze plăţile conform contractului.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 90 de zile calendaristice de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în cazul stadiilor studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, proiect tehnic şi detalii de execuţie şi imediat după darea în exploatare a drumului public, în trafic, respectiv 20 de zile calendaristice în cazul stadiului anterior recepţiei la terminarea lucrărilor la drumul public.
    2. Prestatorul se va asigura că Raportul privind auditul de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, va fi predat la sediul Beneficiarului, într-un exemplar, în original, în intervalul de timp prevăzut la pct. 1.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) .................... …………………………………............ lei şi va fi plătită de Beneficiar prin virament bancar în contul indicat la cap. I din prezentul contract, în termen de maximum 30 de zile de la emiterea facturii fiscale de către Prestator.
    2. Valoarea contractului este calculată astfel:
    a) valoare contract pentru un sector de drum:
    (i) nr. km în interiorul localităţilor x tarif/km în interiorul localităţii x procent stadiu = ..... lei;
    (ii) nr. km în afara localităţilor x tarif/km în afara localităţii x procent stadiu = ..... lei.
    Total valoare contract: (i) + (ii) = ……………......... lei

    b) valoare contract pentru o intersecţie = tarif/buc. pentru intersecţie x procent stadiu = ....... lei;
    c) valoare contract pentru un nod rutier = tarif/buc. pentru nod rutier x procent stadiu = …………. lei;
    d) valoare contract pentru un pasaj rutier = tarif/buc. pentru pasaj rutier x procent stadiu = .................. lei.


    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,01% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.
    3. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile financiare prevăzute la cap. V pct. 1, Prestatorul are dreptul de a aplica penalităţi în sumă echivalentă cu 0,01% pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.

    VII. Modificarea clauzelor contractuale
    Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

    VIII. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    IX. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării celeilalte părţi, cu cel puţin 5 zile înainte de data rezilierii.
    2. Dacă beneficiarul nu depune documentaţia solicitată.
    3. Prin acordul scris al părţilor

    X. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte de producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    XI. Alte clauze
    Legea aplicabila prezentului contract este legea română.
    Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi un exemplar pentru Prestator.

    PRESTATOR
    BENEFICIAR

    ANEXA 4

    la metodologie




    CONTRACT-CADRU DE PRESTĂRI SERVICII
    privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere (A.R.R. - auditor de siguranţă rutieră)
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti, ....................................., cod fiscal nr. ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Beneficiar,
    şi

    2. Dl/Dna …....................................………….., cu domiciliul în ……..……………….....……………., cod fiscal nr. ..................., având contul nr. ................................................., deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:


    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, pentru proiectul ...................................................................................................................*), având lungimea totală de …….. km, defalcată astfel:
──────────
    *) Nu se va completa în cazul proiectelor care vizează intersecţia/nodul rutier/pasajul rutier.
──────────
    – număr km în interiorul localităţii/localităţilor ……….;
    – număr km în afara localităţii/localităţilor…………… .


    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1.1. Drepturile Beneficiarului:
    - de a refuza plata sumei stabilite în cazul neîndeplinirii obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.

    1.2. Obligaţiile Beneficiarului:
    a) să pună la dispoziţia auditorului de siguranţă rutieră documentaţia primită de la investitorul proiectului de infrastructură rutieră, respectiv:
    (i) părţile scrise ale proiectului**);
──────────
    **) În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii“.
──────────

    (ii) părţile desenate ale proiectului**);
──────────
    **) În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii“.
──────────

    (iii) caietele de sarcini ale proiectului;
    (iv) situaţia obiectivelor generatoare atât de trafic rutier, cât şi de trafic pietonal;
    (v) situaţia accidentelor rutiere petrecute în ultimii 3 ani pe sectorul studiat sau în zona intersecţiilor cu acesta;
    (vi) analiza cost-beneficiu, dacă aceasta este disponibilă la data realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    (vii) alte date/informaţii/documente necesare realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;

    b) să efectueze plata în termen de maximum 15 zile de la data încasării contravalorii facturii emise către investitor.

    2.1. Drepturile Prestatorului:
    - de a primi de la beneficiar documentaţia transmisă de investitor aferentă proiectului de infrastructură rutieră care face obiectul prezentului contract.

    2.2. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să depună la Beneficiar, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 2, un exemplar, în original, al Raportului privind evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere, redactat în limba română;
    b) să depună, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 3, un exemplar original al Raportului privind evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere la investitorul proiectului de infrastructură rutieră;
    c) să depună la Beneficiar o copie a dovezii privind depunerea raportului de evaluare de impact la investitorul proiectului de infrastructură rutieră în termenul prevăzut la cap. IV pct. 3;
    d) să redacteze Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în următoarea structură:
    - denumirea proiectului, perioada de realizare şi auditorul de siguranţă rutieră;
    – cuprins;
    – scopul şi obiectivele specifice evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    – descrierea generală a situaţiei actuale şi situaţia în cazul neiniţierii vreunei acţiuni;
    – date specifice proiectului;
    – analiza impactului alternativelor propuse asupra siguranţei rutiere;
    – compararea alternativelor propuse, inclusiv analiza raportului cost-beneficii, dacă aceasta este disponibilă;
    – recomandări privind adoptarea soluţiei optime din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    – opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate;

    e) să asigure deplină confidenţialitate cu privire la datele şi informaţiile la care a avut acces în cursul realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere;
    f) să nu implice în realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere persoane care nu respectă condiţiile de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) să notifice Beneficiarului orice modificare intervenită cu privire la datele şi informaţiile completate în declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă cu ocazia încheierii prezentului contract;
    h) să returneze Beneficiarului documentele primite pentru realizarea evaluării de impact, odată cu predarea Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere;
    i) să răspundă pentru conţinutul Raportului de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere;
    j) să completeze şi să depună la data încheierii prezentului contract, în original, Declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 60 de zile de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română.
    2. În intervalul de timp prevăzut la punctul anterior, Prestatorul va depune la sediul Beneficiarului Raportul privind evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere.
    3. Fără a depăşi durata prevăzută la pct. 1, Prestatorul va depune la investitorul proiectului de infrastructură rutieră un exemplar original al Raportului privind evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) ............. lei, inclusiv T.V.A., şi va fi plătită de Beneficiar în contul indicat de prestator la cap. I din prezentul contract, în termen de 15 zile de la data încasării contravalorii facturii emise către investitor.
    2. Valoarea contractului este calculată astfel:
    a) valoare contract pentru un sector de drum:
    (i) nr. km în interiorul localităţilor x tarif onorariu/km în interiorul localităţii = ........ lei;
    (ii) nr. km în afara localităţilor x tarif onorariu/km în afara localităţii = ....... lei.
    Total valoare contract: i) + ii) = ........ lei;

    b) valoare contract pentru o intersecţie = tarif onorariu/buc. pentru intersecţie = ....... lei:
    (i) valoare contract pentru un nod rutier = tarif onorariu/buc. pentru nod rutier = ..... lei;
    (ii) valoare contract pentru un pasaj rutier = tarif onorariu/buc. pentru pasaj rutier = ...... lei.



    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din onorariul Prestatorului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% pentru fiecare zi de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.
    3. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile prevăzute la cap. V, atunci acestuia îi revine obligaţia de a plăti, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% din plata neefectuată pentru fiecare zi de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

    VII. Modificarea clauzelor contractuale
    Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

    VIII. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării acestui lucru celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data de la care doreşte rezilierea.
    2. Când Prestatorul sau orice altă persoană implicată încalcă principiul independenţei prevăzut de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Prin acordul scris al părţilor.
    Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părţii care, din culpă, a cauzat rezilierea contractului.

    IX. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    X. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte despre producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    XI. Alte clauze
    Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.
    Prezentul contract s-a încheiat în … exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi câte un exemplar pentru fiecare prestator.

    BENEFICIAR
    PRESTATOR

    ANEXA 5

    la metodologie




    CONTRACT-CADRU
    de prestări servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră (A.R.R. - auditor de siguranţă rutieră)
    I. Părţile contractante
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu sediul în Bucureşti ....................................., cod fiscal nr. ..................., având contul nr. ....................., deschis la ............................., reprezentată prin ....................., având funcţia de ................, în calitate de Beneficiar, pe de o parte,
    şi

    2. dl/dna ………............................…….., cu domiciliul în ……..………………..……………., cod fiscal nr. ..................., având contul nr. ......................................................, deschis la .................................................., având calitatea de auditor de siguranţă rutieră, posesor/posesoare al/a atestatului de auditor de siguranţă rutieră seria ASR nr. .........................., în calitate de Prestator,
    au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii privind realizarea auditului de siguranţă rutieră în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea următoarelor clauze:

    II. Obiectul contractului
    Prestarea de servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră pentru proiectul .................................., stadiul ...................................*), având lungimea totală de ……… km defalcată astfel:
──────────
    *) Nu se va completa în cazul proiectelor care vizează intersecţia/nodul rutier/pasajul rutier.
──────────
    – număr km în interiorul localităţii/localităţilor ……..;
    – număr km în afara localităţii/localităţilor …………… .


    III. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    1. Drepturile Beneficiarului:
    - de a refuza plata sumei stabilite în cazul neîndeplinirii obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.

    2. Obligaţiile Beneficiarului:
    a) să pună la dispoziţia auditorului de siguranţă rutieră documentaţia primită de la investitorul proiectului de infrastructură rutieră, respectiv:
    a.1) evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere;
    a.2) documentele conţinute în studiul de prefezabilitate, studiul de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuţie, dar nu mai puţin decât:
    (i) planurile generale ale traseului;
    (ii) planurile de situaţie şi profilurile transversale şi longitudinale ale traseului;
    (iii) planurile terenurilor pe care este proiectat traseul;
    (iv) planurile de semnalizare orizontală şi verticală de pe traseu, precum şi ale echipamentelor de tip sistem de transport inteligent;
    (v) memorii tehnice;
    (vi) analizele de trafic, existent şi prognozat;

    a.3) datele şi informaţiile privind accidentele rutiere înregistrate pe drumuri auditate;
    a.4) informaţiile cu privire la recomandările conţinute în raportul anterior;
    a.5) alte informaţii necesare;

    b) să efectueze plata în termen de 15 zile de la data încasării facturii emise către investitor.

    3. Drepturile Prestatorului:
    - de a primi de la Beneficiar documentele transmise de investitor aferente proiectului de infrastructură rutieră care face obiectul prezentului contract.

    4. Obligaţiile Prestatorului:
    a) să depună la Beneficiar, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1, un exemplar, în original, al Raportului privind auditul de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului, redactat în limba română;
    b) să depună, în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1, un exemplar original al Raportului privind auditul de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului la investitorul proiectului de infrastructură rutieră;
    c) să depună la Beneficiar o copie a dovezii privind depunerea Raportului de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului la investitorul proiectului de infrastructură rutieră în termenul prevăzut la cap. IV pct. 1;
    d) să redacteze Raportul de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în următoarea structură:
    - denumirea proiectului, perioada de realizare şi auditorul;
    – cuprins;
    – scopul şi obiectivele specifice auditului de siguranţă rutieră;
    – descrierea generală a situaţiei actuale şi situaţia în cazul neiniţierii vreunei acţiuni;
    – date specifice proiectului;
    – analiza impactului alternativelor propuse asupra siguranţei rutiere;
    – compararea alternativelor propuse, inclusiv analiza raportului cost-beneficii, dacă aceasta este disponibilă;
    – recomandări privind adoptarea soluţiei optime din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
    – opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate;

    e) să asigure deplină confidenţialitate cu privire la datele şi informaţiile la care a avut acces în cursul realizării auditului de siguranţă rutieră;
    f) să nu implice în realizarea auditului de siguranţă rutieră persoane care nu respectă condiţiile de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) să notifice Beneficiarului orice modificare intervenită cu privire la datele şi informaţiile completate în declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă cu ocazia încheierii prezentului contract;
    h) să returneze Beneficiarului documentele primite pentru realizarea auditului de siguranţă rutieră, odată cu predarea Raportului de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului;
    i) să răspundă pentru conţinutul Raportului de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului;
    j) să completeze şi să depună la data încheierii prezentului contract, în original, Declaraţia pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de independenţă prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    IV. Durata contractului
    1. Durata contractului este de 60 de zile de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în cazul stadiilor studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, proiect tehnic şi detalii de execuţie şi imediat după darea în exploatare a drumului public, în trafic, respectiv 18 zile calendaristice în cazul stadiului anterior recepţiei la terminarea lucrărilor la drumul public.
    2. În intervalul de timp prevăzut la punctul anterior, Prestatorul va depune la sediul Beneficiarului Raportul privind auditul de siguranţă rutieră corespunzător stadiului.
    3. Fără a depăşi durata prevăzută la pct. 1, Prestatorul va depune la investitorul proiectului de infrastructură rutieră un exemplar original al Raportului privind auditul de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului.

    V. Valoarea contractului
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) ..................... lei, inclusiv T.V.A., şi va fi plătită de Beneficiar în contul indicat de Prestator la cap. I din prezentul contract, în termen de 15 zile de la data încasării contravalorii facturii emise către investitor.
    2. Valoarea contractului este calculată astfel:
    a) valoare contract pentru un sector de drum:
    (i) nr. km în interiorul localităţilor x tarif onorariu/km în interiorul localităţii x procent stadiu = ........... lei;
    (ii) nr. km în afara localităţilor x tarif onorariu/km în afara localităţii x procent stadiu = ..... lei.
    Total valoare contract: (i) + (ii) = ........ lei;

    b) valoare contract pentru o intersecţie = tarif onorariu/buc. pentru intersecţie x procent stadiu = ....... lei:
    (i) valoare contract pentru un nod rutier = tarif onorariu/buc. pentru nod rutier x procent stadiu = ..... lei;
    (ii) valoare contract pentru un pasaj rutier = tarif onorariu/buc. pentru pasaj rutier x procent stadiu = .... lei.



    VI. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din onorariul Prestatorului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% pentru fiecare zi de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.
    3. În cazul în care Beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile prevăzute la cap. V, atunci acestuia îi revine obligaţia de a plăti, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,03% din plata neefectuată pentru fiecare zi de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

    VII. Modificarea clauzelor contractuale
    Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

    VIII. Rezilierea contractului
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese, cu condiţia notificării acestui lucru celeilalte părţi cu cel puţin 5 zile înainte de data de la care doreşte rezilierea.
    2. Când Prestatorul sau orice altă persoană implicată încalcă principiul independenţei prevăzut de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Prin acordul scris al părţilor.
    Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părţii care, din culpă, a cauzat rezilierea contractului.

    IX. Soluţionarea litigiilor
    1. Beneficiarul şi Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    X. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte despre producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    XI. Alte clauze
    Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.
    Prezentul contract s-a încheiat în … exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar şi câte un exemplar pentru fiecare Prestator.

    BENEFICIAR
    PRESTATOR

    ANEXA 6

    la metodologie




    CONTRACT DE MANDAT
    de prestări servicii privind asigurarea realizării auditului de siguranţă rutieră
    I. Părţile
    1. ………………................…………. (în calitate de Investitor), reprezentată prin …………......................….............………….., în calitate de ……………..….., cu sediul în ……...…………….., cod de identificare fiscală ……..........…., cont …........…...……, deschis la ………………, în calitate de Mandant, pe de o parte,
    şi

    2. ………….......................…………………… (în calitate de ……………………), cu sediul în ................................................., cod fiscal nr. ............................, cod de identificare fiscală ....................., având contul nr. ...................................., deschis la ............................................................., reprezentată prin ..............................., având funcţia de ........................................, în calitate de Mandatar, pe de altă parte,
    au convenit să încheie prezentul contract de mandat privind realizarea auditului de siguranţă rutieră, inclusiv pentru plata sumelor datorate către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în baza Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru proiectele de infrastructură rutieră pentru care Investitorul a prevăzut obligaţia realizării auditului de siguranţă rutieră în sarcina antreprenorului/proiectantului până la data intrării în vigoare a Legii nr. 130/2017 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 22/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră.


    II. Obiectul contractului
    Mandantul îl împuterniceşte pe Mandatar să îl reprezinte în relaţia cu Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi să întocmească şi să depună toate documentaţia necesară în vederea auditului de siguranţă rutieră, stadiul ......., inclusiv pentru plata sumelor datorate de Mandant către Autoritatea Rutieră Română, pentru proiectul de infrastructură rutieră „...........................“, având o lungime a sectorului de drum de ................... km aflată în afara localităţilor şi o lungime a sectorului de drum de ................... km aflată în interiorul localităţilor.

    III. Obligaţiile părţilor
    3.1. Obligaţiile Mandatarului:
    a) să depună toate diligenţele în vederea realizării obiectului mandatului;
    b) să completeze documentaţia necesară realizării auditului de siguranţă rutieră, în situaţia în care se constată că aceasta este incompletă sau prezintă neconcordanţe;
    c) să asigure confidenţialitatea cu privire la datele/ informaţiile/documentele primite;
    d) să informeze Mandantul cu privire la data de începere a auditului de siguranţă rutieră;
    e) să transmită într-un exemplar, în original, în termen de două zile lucrătoare de la finalizare, Raportul de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului, întocmit conform Legii nr. 265/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) să depună sau să transmită la sediul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. documentaţia necesară realizării auditului de siguranţă rutieră existentă pentru proiectul care face obiectul prezentului contract, documentaţie care trebuie să fie corespunzătoare stadiului pentru care se realizează auditul de siguranţă rutieră:
    g) să asigure condiţiile necesare pentru realizarea auditului de siguranţă rutieră şi să pună atât la dispoziţia Autorităţii Rutiere Române, cât şi a auditorului de siguranţă rutieră desemnat toate informaţiile şi documentele solicitate;
    h) să efectueze plăţile către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., ulterior acestea urmând să fie solicitate la plată către Mandant.

    3.2. Obligaţiile Mandantului:
    a) dacă este cazul, să conteste motivat la Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, în tot sau în parte, recomandările cuprinse în Raportul de audit de siguranţă rutieră pe capitole corespunzător stadiului, în termen de 8 zile lucrătoare de la primirea acestuia;
    b) să respecte recomandările conţinute în Raportul de audit de siguranţă rutieră, pe capitole, corespunzător stadiului, şi să întreprindă demersurile necesare în vederea aplicării acestora, în condiţiile în care Raportul de audit de siguranţă rutieră nu este contestat de către Mandant.


    IV. Durata contractului
    Durata contractului se întinde până la îndeplinirea obiectului contractului: predarea raportului de audit şi efectuarea plăţii către prestator.

    V. Aplicarea penalităţilor de întârziere
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa, Mandatarul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci Mandantul are dreptul de a aplica o penalitate în sumă de 100 lei/zi, pentru fiecare zi de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiei.
    3. În cazul în care Mandantul nu îşi onorează obligaţia de plata a sumelor către Mandatar, acesta are dreptul de a aplica dobânda legală penalizatoare stabilită la nivelul ratei dobânzii de referinţă plus 8 puncte procentuale pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare datei scadente până la îndeplinirea obligaţiei.
    4. Mandatarul va despăgubi Mandantul împotriva oricăror acţiuni în justiţie/daune pricinuite de acţiunea/inacţiunea Mandatarului.

    VI. Soluţionarea litigiilor
    Mandantul şi Mandatarul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cazul sau în legătură cu îndeplinirea contractului. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor competente în domeniu.

    VII. Forţa majoră
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat cealaltă parte despre producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    VIII. Alte clauze
    Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.
    Prezentul contract s-a încheiat în 3 exemplare, din care două exemplare pentru Mandant şi un exemplar pentru Mandatar.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016