Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 2 septembrie 2016  de calcul al duratei de completare a unui formular, în format electronic, la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 2 septembrie 2016 de calcul al duratei de completare a unui formular, în format electronic, la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 691 din 6 septembrie 2016
──────────
    Aprobată de Ordinul nr. 136/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 6 septembrie 2016.
──────────


    ART. 1
    Calculul duratei de completare a formularelor, în format electronic, denumite în continuare formulare electronice, care privesc prestarea de servicii publice de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, se determină potrivit prezentei metodologii.
    ART. 2
    (1) Prezenta metodologie se aplică formularelor electronice reprezentând formulare standard, tipizate, indiferent de denumirea acestora - cerere, declaraţie, formular ş.a.m.d. -, disponibile în format editabil, puse la dispoziţia cetăţenilor pentru completare cu informaţii exacte şi obiective, necesare stabilirii unor situaţii de fapt şi legale în legătură cu serviciul public solicitat.
    (2) Formularele electronice care fac obiectul prezentei metodologii trebuie să fie disponibile pe pagina de internet a structurilor MAI, pe punctul de contact unic electronic (PCUe), prin platforma: www.edirect.e-guvernare.ro, precum şi pe alte platforme electronice puse la dispoziţia solicitanţilor.
    ART. 3
    (1) Structurile MAI sunt obligate să calculeze durata completării tuturor formularelor electronice utilizate şi să facă menţiunile corespunzătoare privind durata de completare pe fiecare formular în parte.
    (2) Durata de completare precizată pe formularele electronice se actualizează la nevoie, în funcţie de modificările ce survin în procedurile operaţionale sau în soluţiile tehnice utilizate de structurile MAI ori de cele partenere sau ori de câte ori intervin modificări în ceea ce priveşte datele colectate.
    ART. 4
    (1) Durata de completare se stabileşte, în mod estimativ, de către fiecare structură a MAI pentru formularele electronice proprii, în funcţie de specificul activităţii şi de nevoile de adaptare logistice şi legale.
    (2) Metodele de estimare care pot fi utilizate de structurile MAI pentru stabilirea duratei de completare a formularelor electronice sunt:
    a) eşantionarea internă, urmată de cronometrarea completării formularului de către personalul desemnat din cadrul structurii MAI şi calcularea unei durate medii de completare;
    b) efectuarea unui sondaj de opinie online sau la sediul structurii MAI care prestează serviciul public, pe bază de voluntariat, prin cronometrarea/colectarea informaţiei privind timpul necesar de la persoanele care au completat formularul respectiv, urmată de calcularea unei durate medii de completare;
    c) utilizarea unor eventuale facilităţi ale sistemelor informatice sau aplicaţiilor disponibile, care permit calculul duratei de completare a formularelor, în cazul în care formularul se completează online, şi stabilirea duratei medii de completare.
    (3) La stabilirea modalităţii de estimare a duratei de completare pentru un formular pot fi utilizate una sau mai multe metode dintre cele prevăzute la alin. (2). În situaţia în care sunt utilizate mai multe dintre metodele prevăzute la alin. (2), durata de completare a formularului se determină ca medie a duratelor medii obţinute prin aplicarea fiecărei metode în parte.
    (4) Pentru eşantionarea grupului-ţintă, în scopul aplicării metodelor prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b), se are în vedere, pe cât posibil, ca structura acestuia să fie alcătuită, în majoritate, din persoane cu capacitate şi diligenţă de nivel mediu, fără a urmări criterii legate de atribuţiile curente de la locul de muncă ori de abilităţile de utilizare a echipamentelor electronice.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016