Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 19 iulie 2007  de identificare a unitatilor de invatamant preuniversitar in care se impune furnizarea serviciilor de mediere scolara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 19 iulie 2007 de identificare a unitatilor de invatamant preuniversitar in care se impune furnizarea serviciilor de mediere scolara

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 1 octombrie 2007


ART. 1
(1) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar în care se impune furnizarea serviciilor de mediere şcolarã, servicii prestate de cãtre mediatorul şcolar, vor fi identificate ca urmare a aplicãrii setului de criterii de tip educaţional, socioeconomic şi cultural, menţionat în prezenta metodologie.
(2) Criteriile de tip educaţional sunt urmãtoarele:
1. în comunitatea în care se aflã şcoala existã copii de vârstã preşcolarã care nu sunt cuprinşi în învãţãmântul preşcolar şi copii de vârstã şcolarã care nu au frecventat niciodatã şcoala sau care au abandonat învãţãmântul obligatoriu;
2. rata abandonului şcolar în învãţãmântul obligatoriu şi rata absenteismului şcolar sunt ridicate, iar rezultatele şcolare ale elevilor sunt nesatisfãcãtoare într-un procent semnificativ;
3. şcoala este multietnicã sau este o şcoalã în care predominã elevi de etnie romã;
4. limba de predare este diferitã de limba maternã;
5. cultura minoritãţii este slab reprezentatã la nivelul şcolii;
6. deşi în şcoalã sunt mulţi elevi care aparţin unei minoritãţi naţionale, nu existã cadre didactice care aparţin acelei etnii;
7. existã sau se manifestã riscul unor conflicte în comunitate şi/sau în şcoalã care pot afecta participarea şcolarã a copiilor romi, din cauze care ţin de segregarea etnicã sau de alte forme de discriminare;
8. existã comportamente discriminatorii faţã de elevii romi.
(3) Criteriile de tip socioeconomic sunt urmãtoarele:
1. localitatea se aflã într-o zonã cunoscutã ca defavorizatã;
2. în comunitate existã familii cu mulţi copii sau cu copiii aflaţi în grija altor persoane decât a pãrinţilor;
3. existã semnale cã în comunitate este exploatatã munca minorilor, ceea ce conduce la abandon şcolar;
4. în comunitate existã o ratã ridicatã a şomajului sau numãrul persoanelor încadrate în muncã cu forme legale este mic;
5. în comunitate existã multe persoane care nu au acte de identitate;
6. un mare numãr dintre membrii comunitãţii sunt nevoiţi sã migreze temporar pentru a-şi asigura sursele de existenţã;
7. în comunitate existã o atitudine negativã faţã de minoritatea naţionalã sau în comunitate au avut loc conflicte interetnice ori existã premise pentru declanşarea lor;
8. elevii şcolii provin, în majoritate, din familii dezavantajate.
(4) Criteriile de tip cultural sunt urmãtoarele:
1. comunitatea este multietnicã;
2. locuitorii din comunitate folosesc meseriile tradiţionale ale etniei ca mijloc de supravieţuire;
3. accesul la publicaţii, librãrii, biblioteci, radio, televiziune este redus sau inexistent;
4. nivelul de educaţie şcolarã al membrilor comunitãţii este scãzut.

ART. 2
Aplicarea setului de criterii menţionate la art. 1 se poate face de:
a) unitãţile şcolare; dupã caz, acestea pot apela la sprijinul centrului de resurse şi de asistenţã educaţionalã judeţean/al municipiului Bucureşti şi al autoritãţilor locale;
b) inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, în colaborare cu centrul de resurse şi de asistenţã educaţionalã judeţean/al municipiului Bucureşti;
c) consiliul judeţean sau local de care aparţine unitatea;
d) organizaţii neguvernamentale sau grupuri de iniţiativã locale, în colaborare cu inspectoratul şcolar judeţean/ Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi cu centrul de resurse şi de asistenţã educaţionalã judeţean/al municipiului Bucureşti.
ART. 3
(1) În urma aplicãrii setului de criterii şi pe baza interpretãrii indicatorilor, instituţiile, organizaţiile şi structurile menţionate la art. 2 fundamenteazã solicitarea de servicii de mediere şcolarã şi o înainteazã spre aprobare inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(2) Inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti analizeazã documentaţia transmisã de instituţiile, organizaţiile şi structurile menţionate la art. 2 şi decide, în colaborare cu autoritãţile locale sau judeţene, dupã caz, alocarea de servicii de mediere şcolarã.
ART. 4
În urma stabilirii, pe baza criteriilor de mai sus, a unitãţilor de învãţãmânt beneficiare de servicii educaţionale de mediere şcolarã, inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti le identificã drept zone de intervenţie educaţionalã prioritarã pentru care prevede mãsuri în strategia judeţeanã privind asigurarea accesului la educaţie pentru grupurile dezavantajate.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016