Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 19 ianuarie 2012  de organizare a claselor din invatamantul preuniversitar in regim simultan    Twitter Facebook
Cautare document

METODOLOGIE din 19 ianuarie 2012 de organizare a claselor din invatamantul preuniversitar in regim simultan

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 2 februarie 2012

    ART. 1
    (1) În localitãţile izolate geografic sau lingvistic ori în localitãţile în care efectivele de elevi corespunzãtoare unui anumit nivel de clasã din învãţãmântul primar sau gimnazial sunt mai mici decât efectivele minime prevãzute de lege şi nu existã posibilitatea asigurãrii transportului şcolar se organizeazã clase în regim simultan.
    (2) Pot fi organizate clase în regim simultan în învãţãmântul primar şi în cel gimnazial.
    (3) Nu se organizeazã clase în regim simultan în învãţãmântul liceal, profesional sau postliceal.
    (4) Organizarea claselor în regim simultan se face în condiţiile stabilite de prezenta metodologie, la propunerea bine motivatã a consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, cu aprobarea inspectoratului şcolar.
    ART. 2
    (1) Organizarea claselor în regim simultan se realizeazã prin constituirea formaţiunilor de studiu cu elevi de la cel puţin douã niveluri de clasã diferite.
    (2) Organizarea claselor în regim simultan se face în interiorul aceluiaşi nivel, primar, respectiv gimnazial.
    (3) De regulã, în învãţãmântul primar, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face pentru clasa pregãtitoare, clasa I şi clasa a II-a, respectiv pentru clasa a IIIa şi clasa a IV-a. Ori de câte ori este posibil se recomandã organizarea de sine stãtãtoare a clasei pregãtitoare.
    (4) De regulã, în învãţãmântul gimnazial, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face pentru clasa a Va şi clasa a VII-a, respectiv pentru clasa a VI-a şi clasa a VIII-a.
    (5) În funcţie de situaţiile concrete privind numãrul de elevi de la fiecare nivel de clasã, precum şi resursele umane şi materiale, consiliile de administraţie pot decide:
    a) constituirea unor formaţiuni de studiu organizate în regim simultan şi a altor formaţiuni de studiu organizate pe nivel de clasã;
    b) constituirea formaţiunilor de studiu în regim simultan printro altã grupare a nivelurilor de clasã decât cea prevãzutã la alin. (3) şi (4);
    c) constituirea unor formaţiuni de studiu în regim simultan, prin gruparea elevilor din toate clasele de învãţãmânt gimnazial.
    (6) Organizarea unei singure formaţiuni de studiu pentru toate clasele de la învãţãmântul gimnazial se face numai în situaţia în care numãrul total de elevi de la nivelul gimnazial este sub efectivul minim prevãzut pentru o clasã de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (7) Indiferent de numãrul total de elevi din unitatea de învãţãmânt sau din structurã, nu se admite organizarea, în regim simultan, a unei singure formaţiuni de studiu pentru toţi elevii din învãţãmântul primar.
    ART. 3
    În situaţia în care clasa pregãtitoare funcţioneazã în regim simultan cu o altã clasã din învãţãmântul primar, amenajarea spaţiului din sala de clasã va ţine cont de compoziţia mixtã a grupului, astfel încât sã poatã fi asiguratã realizarea tuturor activitãţilor, atât a activitãţilor specifice pentru elevii din clasa pregãtitoare, cât şi a activitãţilor necesare pentru elevii de la celelalte niveluri de clasã care intrã în compoziţia formaţiunii de studiu.
    ART. 4
    (1) Organizarea claselor se face astfel încât formaţiunile de studiu constituite în regim simultan sã respecte prevederile art. 63 din Legea nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) La constituirea claselor în regim simultan se va avea în vedere asigurarea finanţãrii de bazã, care sã permitã buna organizare şi desfãşurare a procesului de învãţãmânt, luând în calcul factorii de corecţie, severitatea dezavantajelor, limba de predare şi alţi factori.
    (3) În situaţii excepţionale, în unitãţile de învãţãmânt în care respectarea condiţiei prevãzute la alin. (1) nu este posibilã din cauza numãrului mic de elevi existent la nivelul primar, respectiv gimnazial, se pot organiza formaţiuni de studiu cu efective mai mici decât cele menţionate la alin. (1), cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, în urma unei solicitãri bine argumentate a unitãţii de învãţãmânt.
    (4) Organizarea claselor în regim simultan se face cu încadrarea în numãrul de posturi aprobate.
    ART. 5
    Desfãşurarea procesului de învãţãmânt de la clasele organizate în regim simultan se asigurã, cu prioritate, de cadre didactice calificate.
    ART. 6
    La clasele de gimnaziu organizate în regim simultan, predarea disciplinelor limba şi literatura românã, limba şi literatura maternã şi matematica, la care se susţine evaluarea naţionalã, se face separat pentru elevii claselor a VIII-a, indiferent de numãrul acestora.

                         ---------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice