Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 19 aprilie 2006  de alocare a fondurilor si criteriile de identificare si de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 19 aprilie 2006 de alocare a fondurilor si criteriile de identificare si de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes national

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 11 mai 2006
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Pot primi sume necesare finanţãrii proiectelor privind acordarea de servicii de asistenţã socialã în beneficiul copiilor aflaţi în sistemul de protecţie din subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sunt persoane juridice române de drept privat, fãrã scop patrimonial, constituite potrivit legii;
b) dispun de resursele materiale şi umane necesare derulãrii proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei copilului;
c) prezintã garanţii de solvabilitate financiarã;
d) desfãşoarã de cel puţin un an activitãţi în domeniul protecţiei copilului.
(2) Pot beneficia de finanţarea prevãzutã la alin. (1), în aceleaşi condiţii, şi:
a) filialele din România ale organizaţiilor internaţionale;
b) formele asociative constituite din organizaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) În sensul prezentei metodologii, se înţelege prin:
a) autoritate finanţatoare - Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumitã în continuare Autoritatea;
b) beneficiar - consiliile judeţene, prin direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, sau, dupã caz, consiliile locale, prin primarii unitãţilor administrativ-teritoriale unde urmeazã a se implementa proiectele din cadrul programelor de interes naţional;
c) prestator - organizaţia neguvernamentalã a cãrei ofertã de preţ a fost acceptatã de autoritatea finanţatoare pentru realizarea obiectului contractului.
ART. 2
(1) Proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale, denumite în continuare ONG, pot fi selectate dacã îndeplinesc condiţiile stabilite în instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) ONG interesate vor participa la o procedurã de selecţie cuprinzând etapele prevãzute de <>art. 6 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general.
(3) Procedura de selecţie de proiecte trebuie reluatã, în conformitate cu <>art. 14 din Legea nr. 350/2005 , oricând, pentru oricare dintre proiecte, în urmãtoarele cazuri:
a) nu au depus scrisoare de interes cel puţin 2 candidaţi;
b) nu au fost depuse cel puţin douã oferte corespunzãtoare pentru fiecare proiect.
(4) Autoritatea poate organiza o nouã procedurã de selecţie dacã dispune de resurse necesare pentru a finanţa proiecte noi, în condiţiile aprobãrii acestora prin hotãrâre a Guvernului.

Procedura de înscriere la selecţie

ART. 3
(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare se depune de cãtre ONG interesate la registratura Autoritãţii.
(2) Data limitã de depunere a documentaţiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte în instrucţiunile pentru întocmirea documentaţiei de calificare şi este cuprinsã, în condiţiile legii, între a 15-a zi şi a 35-a zi de la data publicãrii, conform <>Legii nr. 350/2005 , a anunţului de participare emis de Autoritate.
ART. 4
(1) Autoritatea va pune la dispoziţie ONG interesate, contra cost, caietul de sarcini pentru fiecare program şi instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare.
(2) Caietul de sarcini pentru fiecare program, instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare şi instrucţiunile pentru elaborarea ofertei de preţ se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii, astfel încât sã fie posibilã punerea lor la dispoziţie potrivit alin. (1).
ART. 5
(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare va conţine în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) scrisoare de interes;
b) statutul organizaţiei;
c) documentul doveditor al personalitãţii juridice;
d) formularele completate, cuprinse în instrucţiunile puse la dispoziţie de Autoritate;
e) alte acte solicitate de Autoritate, care dovedesc capacitatea materialã şi financiarã a ONG, necesarã derulãrii proiectelor.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) lit. b)-e) vor fi prezentate în copie semnatã pentru conformitate cu originalul de cãtre ONG. La cererea Autoritãţii, ONG va prezenta şi originalul pentru a se permite verificarea exactitãţii copiei.

Calificarea ONG

ART. 6
(1) Verificarea eligibilitãţii şi evaluarea ONG candidate în vederea acordãrii finanţãrii pentru proiectele depuse se realizeazã de cãtre comisii de evaluare şi selectare, denumite în continuare comisii, constituite la nivelul Autoritãţii.
(2) Componenţa nominalã şi modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii, în funcţie de specificul fiecãrui program de interes naţional.
ART. 7
(1) Verificarea eligibilitãţii şi evaluarea ONG candidate se realizeazã în baza grilei de evaluare cuprinse în instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) Rezultatul verificãrii eligibilitãţii şi evaluãrii se comunicã în scris ONG candidate, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacã este cazul.
ART. 8
(1) Ofertele depuse de ONG vor fi analizate de comisie în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere prevãzut la art. 3 alin. (2).
(2) În urma analizei efectuate, comisia propune încheierea contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţãrii ce urmeazã sã fie acordat.
(3) Hotãrârea prin care comisia formuleazã propunerile prevãzute la alin. (2) se aprobã prin votul majoritãţii membrilor sãi.
(4) Comisia întocmeşte şi înainteazã Autoritãţii hotãrârea în care se consemneazã cele prevãzute la alin. (2) şi (3).

Finanţarea

ART. 9
În baza hotãrârii înaintate de comisie potrivit art. 8 alin. (4), acordarea finanţãrii proiectelor se face pe bazã de contract încheiat între Autoritate, în calitate de finanţator, şi consiliile judeţene, prin direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, sau, dupã caz, consiliile locale, prin primarii unitãţilor administrativ-teritoriale, în calitate de beneficiar, şi ONG, în calitate de prestator.
ART. 10
(1) Virarea sumelor prevãzute în contractul de finanţare încheiat în condiţiile art. 9 se poate face în tranşe, conform clauzelor contractuale. Prima tranşã se înainteazã în termen de 30 de zile de la începerea prestãrii serviciilor de cãtre ONG, cu excepţia cazurilor în care, conform legii, se pot acorda avansuri, menţionându-se aceasta în contract.
(2) Sumele utilizate cu încãlcarea prevederilor contractuale privind destinaţia lor vor fi urmãrite în sarcina persoanelor responsabile.
(3) Sumele virate şi neconsumate la sfârşitul exerciţiului bugetar se restituie la bugetul Autoritãţii.
ART. 11
Finanţarea acordatã pentru derularea proiectelor se retrage în cazul în care Autoritatea constatã cã sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevãzute în contractele încheiate.
ART. 12
Proiectele nefinalizate pânã la sfârşitul anului pot fi continuate în aceleaşi condiţii contractuale angajate, cu acordul tuturor pãrţilor.
ART. 13
(1) Contestaţiile se primesc în maximum 7 zile de la data la care ofertantul a luat cunoştinţã de conţinutul documentului contestat. Autoritatea va soluţiona contestaţiile în maximum 10 zile de la data primirii contestaţiei.
(2) Acţiunea în justiţie se introduce, în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare, la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cãrui razã teritorialã de competenţã se aflã sediul autoritãţii contractante.
ART. 14
Prezenta metodologie se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 350/2005 .

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016