Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 18 octombrie 2023  de raportare a administratorului sistemului de garanţie-returnare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 18 octombrie 2023 de raportare a administratorului sistemului de garanţie-returnare

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 995 din 2 noiembrie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 2.673 din 18 octombrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 995 din 2 noiembrie 2023.
──────────
    CAP. I
    Informaţii generale privind sistemul de garanţie-returnare
    ART. 1
    În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (8) şi alin. (9) lit. z) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, republicată, cu modificările ulterioare, în vederea asigurării transparenţei activităţii proprii, cu respectarea obligaţiei de confidenţialitate faţă de operatorii economici din cadrul sistemului, administratorul sistemului de garanţie-returnare SGR va publica pe pagina de internet atât informaţii generale privind sistemul de garanţie-returnare, cât şi date periodice privind funcţionarea acestuia.

    ART. 2
    (1) Informaţiile generale privind sistemul de garanţie-returnare publicate pe pagina de internet a administratorului SGR se adresează în principal:
    a) consumatorilor şi utilizatorilor finali ai produselor în ambalaje SGR;
    b) producătorilor care pun pe piaţă produse în ambalaje SGR şi comercianţilor care vând aceste produse consumatorilor şi utilizatorilor finali, în condiţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare.

    (2) Informarea consumatorilor şi utilizatorilor are în vedere, alături de prezentarea generală a funcţionării sistemului de garanţie-returnare, informarea acestora în legătură cu modalităţile concrete de returnare a ambalajelor SGR în vederea returnării garanţiei, precum şi antrenarea prin educare a publicului larg în procesul de returnare şi reciclare a ambalajelor SGR.

    ART. 3
    (1) Informaţiile privind funcţionarea efectivă a sistemului de garanţie-returnare în România se publică într-un buletin lunar întocmit de către administratorul SGR, ce conţine date cu referire în principal la:
    a) cantitatea de ambalaje SGR introduse pe piaţă şi, respectiv, returnate, defalcată pe număr de unităţi şi greutate, exprimată în kilograme pentru fiecare tip de material: plastic, metal, sticlă;
    b) cantitatea de ambalaje SGR returnate, preluată de pe teritoriul administrativ al fiecărei unităţi administrativ-teritoriale, defalcată pe număr de unităţi, greutate exprimată în kilograme şi pe tip de material;
    c) cantitatea de deşeuri de ambalaje SGR predate spre reciclare de către punctele de returnare şi, respectiv, cele care intră în instalaţii de reciclare, defalcată pe unităţi, greutate exprimată în kilograme şi pe tip de material;
    d) informaţii privind încetarea punerii pe piaţă a unui anumit tip de produs în ambalaj SGR, la solicitarea producătorului.

    (2) Buletinul lunar prevăzut la alin. (1) se publică pe pagina proprie de internet a administratorului SGR cel târziu până la data de 25 a lunii următoare.
    (3) În cadrul buletinului lunar, cantitatea de ambalaje SGR returnată pe unităţi administrativ-teritoriale se grupează pe judeţe, în ordine alfabetică, urmate de oraşe şi comune prezentate tot în ordine alfabetică.
    (4) La centralizarea datelor la nivel de oraş sau comună se ia în calcul locaţia punctelor de returnare unde are loc preluarea efectivă a ambalajelor SGR, şi nu sediul operatorilor economici care operează respectivele puncte de returnare.

    CAP. II
    Raportarea către autorităţile publice locale
    ART. 4
    (1) În vederea asigurării trasabilităţii ambalajelor SGR preluate de pe raza administrativ-teritorială a fiecărui oraş sau a fiecărei comune, în care administratorul SGR a implementat sistemul de garanţie-returnare, administratorul SGR întocmeşte şi transmite fiecărei asociaţii de dezvoltare intercomunitară sau, după caz, fiecărei autorităţi publice locale, în format electronic needitabil sau în format letric, un raport trimestrial.
    (2) Raportul trimestrial prevăzut la alin. (1) se trimite prin poştă electronică sau, după caz, prin servicii de poştă şi/sau curier fiecărui oraş şi fiecărei comune în care administratorul SGR a implementat sistemul de garanţie-returnare, cel târziu până la data de 25 a lunii care urmează trimestrului de referinţă.

    ART. 5
    Raportul trimestrial prevăzut la art. 4 trebuie să conţină cantitatea de ambalaje SGR preluate de către administratorul SGR pe fiecare oraş sau fiecare comună, defalcată pe număr de unităţi, greutate exprimată în kilograme şi pe tip de material.

    CAP. III
    Raportarea către Comitetul de supraveghere
    ART. 6
    (1) În vederea supravegherii implementării sistemului de garanţie-returnare şi a exercitării prerogativelor prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, administratorul SGR întocmeşte şi transmite Comitetului de supraveghere rapoarte trimestriale.
    (2) Rapoartele prevăzute la alin. (1) au rolul de a transmite informaţii legate de modul în care administratorul SGR şi-a îndeplinit obligaţiile ce îi revin potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare.
    (3) Buletinele lunare şi rapoartele trimestriale prevăzute la alin. (1) se transmit în maximum 25 de zile de la sfârşitul perioadei de referinţă, în format electronic.
    (4) Rapoartele trimestriale au caracter public.
    (5) Administratorul SGR informează Comitetul de supraveghere asupra caracterului confidenţial al anumitor date cuprinse în rapoartele prevăzute la alin. (1), în conformitate cu art. 23 alin. (9) lit. y) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare.
    (6) Al patrulea raport trimestrial prevăzut la alin. (1) conţine, pe lângă elementele prevăzute la art. 7, şi o sinteză anuală a activităţii administratorului SGR.

    ART. 7
    Rapoartele trimestriale prevăzute la art. 6 trebuie să conţină în principal următoarele date:
    a) cantităţile totale de ambalaje SGR preluate în cadrul SGR şi încredinţate de administratorul SGR către reciclatori, defalcate pe număr de unităţi, greutate exprimată în kilograme şi pe tip de material;
    b) cantităţile totale de produse în ambalaje SGR introduse pe piaţa naţională de către producători, defalcate pe număr de unităţi, greutate exprimată în kilograme şi pe tip de material;
    c) informaţii privind realizarea obiectivului de returnare a ambalajelor SGR exprimate în procente şi corelate cu prevederile de la art. 4 alin. (2)-(4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, cu prezentarea detaliată a calculelor aferente;
    d) informaţii privind modalitatea în care administratorul SGR îndeplineşte obligaţia de încredinţare spre reciclare a tuturor cantităţilor de ambalaje SGR returnate în cadrul sistemului de garanţie-returnare, potrivit art. 23 alin. (9) lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv cazurile în care nu şi-a îndeplinit această obligaţie şi motivele care au stat la baza neîndeplinirii;
    e) modalitatea în care administratorul SGR a îndeplinit obligaţia de dovedire a trasabilităţii ambalajelor SGR potrivit art. 23 alin. (9) lit. u) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare;
    f) modalitatea în care administratorul SGR a îndeplinit obligaţia de a derula campanii educaţionale şi publicitare potrivit art. 23 alin. (9) lit. w) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv valoarea contractelor aferente;
    g) volumul încasărilor şi plăţilor administratorului SGR cu titlu de garanţie aferentă ambalajelor SGR pentru trimestrul respectiv;
    h) volumul încasărilor administratorului SGR provenind din tariful de administrare şi volumul plăţilor cu titlu de tarif de gestionare;
    i) evoluţia numărului de contracte SGR încheiate cu producătorii şi cu comercianţii;
    j) modalitatea în care administratorul SGR îndeplineşte obligaţiile de raportare prevăzute la art. 23 alin. (4)-(6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare;
    k) modalitatea în care administratorul SGR a îndeplinit obligaţia privind punerea la dispoziţie de rapoarte pentru fiecare unitate administrativ-teritorială potrivit art. 23 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare;
    l) modalitatea în care administratorul SGR a îndeplinit obligaţia de informare publică potrivit art. 23 alin. (9) lit. z) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare;
    m) reclamaţiile primite de la producători şi comercianţi în legătură cu nerespectarea contractului SGR/convenţiei SGR de către administratorul SGR;
    n) litigiile administratorului SGR aflate pe rolul instanţelor de judecată şi stadiul acestora;
    o) producătorii care refuză încheierea contractului SGR potrivit art. 23 alin. (9) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv prin furnizarea informaţiilor necesare identificării fiscale a acestora, precum şi a detaliilor privind demersurile întreprinse de administratorul SGR în vederea încheierii contractelor SGR cu fiecare dintre aceştia, respectiv producătorii ale căror contracte SGR sunt suspendate sau încetate;
    p) producătorii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale faţă de administratorul SGR potrivit art. 23 alin. (9) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv prin transmiterea informaţiilor, dacă este cazul, legate de cuantumul garanţiei şi/sau al taxei de administrare nevirate în termenul legal de către aceştia, precum şi a informaţiilor privind demersurile întreprinse şi măsurile luate de administratorul SGR în vederea recuperării acestora;
    q) comercianţii care refuză încheierea convenţiei SGR potrivit art. 23 alin. (9) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv prin furnizarea informaţiilor necesare identificării fiscale a acestora, precum şi a detaliilor privind demersurile întreprinse de administratorul SGR în vederea încheierii convenţiilor SGR cu fiecare dintre aceştia, respectiv comercianţii ale căror convenţii SGR sunt suspendate sau încetate;
    r) informaţii privind îndeplinirea de către administratorul SGR a obligaţiei de rambursare lunară a valorii integrale a garanţiilor potrivit art. 23 alin. (9) lit. k) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv prin furnizarea unei liste detaliate cu cazurile în care nu şi-a îndeplinit această obligaţie şi motivele care au stat la baza neîndeplinirii;
    s) informaţii privind îndeplinirea de către administratorul SGR a obligaţiei de achitare lunară a tarifului de gestionare potrivit art. 23 alin. (9) lit. l) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv prin furnizarea unei liste detaliate cu cazurile în care nu şi-a îndeplinit această obligaţie şi motivele care au stat la baza neîndeplinirii;
    ş) informaţii privind îndeplinirea de către administratorul SGR a obligaţiei furnizării specificaţiilor tehnice ale marcajului SGR potrivit art. 23 alin. (9) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv prin furnizarea unei liste detaliate cu cazurile în care nu şi-a îndeplinit această obligaţie şi motivele care au stat la baza neîndeplinirii.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016