Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 17 noiembrie 2010  de atribuire a administrarii ariilor naturale protejate care necesita constituirea de structuri de administrare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 17 noiembrie 2010 de atribuire a administrarii ariilor naturale protejate care necesita constituirea de structuri de administrare

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 7 decembrie 2010

    ART. 1
    (1) Atribuirea în administrare a ariilor naturale protejate care necesitã constituirea de structuri de administrare se face de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului, denumitã în continuare autoritatea responsabilã, pe bazã de contract de administrare.
    (2) Lista stabilitã a siturilor "Natura 2000" care necesitã structuri proprii de administrare se revizuieşte periodic, prin ordin al conducãtorului autoritãţii responsabile, la propunerea direcţiei de specialitate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
    (3) În cazul ariilor naturale protejate care nu necesitã structuri proprii de administrare şi care se suprapun total sau parţial în perimetrele ariilor naturale protejate ce necesitã structuri proprii de administrare, administrarea se asigurã de structurile de administrare ale acestora, cu respectarea principiului categoriei celei mai restrictive la elaborarea planului de management integrat.
    (4) Convenţiile de custodie încheiate anterior pentru ariile naturale protejate prevãzute la alin. (3) înceteazã de drept în momentul semnãrii noilor contracte de administrare.
    (5) În cazul rezervaţiilor ştiinţifice, rezervaţiilor naturale, monumentelor naturii, siturilor de importanţã comunitarã, ariilor speciale de conservare, ariilor de protecţie specialã avifaunisticã şi al celorlalte bunuri ale patrimoniului natural supuse unui regim special de protecţie, care sunt cuprinse total sau parţial în perimetrele rezervaţiilor biosferei, ale parcurilor naţionale şi ale parcurilor naturale, administrarea se asigurã de structurile de administrare ale acestora din urmã.
    ART. 2
    (1) În vederea încheierii contractelor de administrare pentru una sau mai multe arii naturale protejate care necesitã structuri de administrare proprii, autoritatea responsabilã organizeazã douã sesiuni de atribuire, în a treia lunã din fiecare semestru.
    (2) Pânã la atribuirea în administrare, responsabilitatea managementului acestor categorii de arii naturale protejate revine autoritãţii responsabile, potrivit legislaţiei în vigoare.
    ART. 3
    (1) În vederea atribuirii administrãrii uneia sau mai multor arii naturale protejate, persoanele juridice interesate depun la sediul autoritãţii responsabile pentru fiecare arie solicitatã un dosar de candidaturã potrivit art. 4 alin. (2).
    (2) Autoritatea responsabilã încheie contractele de administrare cu persoanele juridice declarate câştigãtoare pe baza unei evaluãri fãcute de comisia de evaluare constituitã conform prevederilor art. 6.
    ART. 4
    (1) Etapele procedurii de atribuire în administrare sunt:
    a) afişarea la sediul autoritãţii responsabile şi pe pagina proprie de internet a listei ariilor naturale protejate care fac obiectul prezentei metodologii şi stabilirea termenului-limitã de depunere a dosarului de candidaturã;
    b) depunerea dosarelor de candidaturã în format hârtie şi electronic, în termen de 30 de zile din momentul afişãrii listei la sediul autoritãţii responsabile;
    c) transmiterea de cãtre autoritatea responsabilã a dosarelor de candidaturã în format electronic, în termen de douã zile de la termenul-limitã de depunere a dosarelor de candidaturã, cãtre membrii comisiei de evaluare;
    d) întrunirea comisiei de evaluare şi evaluarea dosarelor de candidaturã;
    e) întocmirea raportului de evaluare de cãtre comisia de evaluare;
    f) afişarea pe site-ul autoritãţii responsabile a punctajelor acordate dosarelor de candidaturã;
    g) depunerea contestaţiilor;
    h) analizarea şi soluţionarea contestaţiilor, întocmirea raportului comisiei de contestaţii şi afişarea pe site-ul autoritãţii responsabile a rezultatelor comisiei de contestaţii;
    i) aprobarea de cãtre conducãtorul autoritãţii responsabile a raportului final de evaluare, care include şi raportul comisiei de contestaţii;
    j) semnarea contractului de administrare.
    (2) Dosarul de candidaturã se depune pentru fiecare arie naturalã protejatã, în format hârtie şi electronic, şi trebuie sã conţinã în mod obligatoriu urmãtoarele documente:
    a) cererea scrisã;
    b) statutul, actul de înfiinţare, actul constitutiv sau hotãrârea judecãtoreascã de constituire, dupã caz, cazierul fiscal, prezentarea detaliatã a obiectului de activitate (din care sã reiasã existenţa unor obiecte de activitate privind cel puţin unul dintre urmãtoarele domenii: protecţia mediului, biologie, activitãţi de cercetare în domeniul ştiinţelor naturale, activitãţi de management al resurselor naturale regenerabile, activitãţi de educaţie), declaraţie autenticã pe propria rãspundere a reprezentantului persoanei juridice, din care sã reiasã cã nu se aflã în procedurã de insolvenţã, faliment sau orice formã de reorganizare judiciarã, declaraţie autenticã pe propria rãspundere a reprezentantului persoanei juridice, din care sã rezulte cã nu a fost condamnatã definitiv de o instanţã de judecatã pentru sãvârşirea de infracţiuni sau contravenţii prevãzute de legislaţia privind protecţia mediului, declaraţie pe propria rãspundere a persoanelor implicate în administrarea ariei naturale protejate respective şi curriculum vitae semnate de cãtre personalul implicat în exercitarea administrãrii (din care trebuie sã rezulte experienţã în domeniul administrãrii ariilor naturale protejate sau, dacã nu este posibil, în domeniile protecţia mediului, cercetare în domeniul ştiinţelor naturale, biodiversitãţii, managementul resurselor naturale regenerabile, activitãţi de educare/conştientizare în domeniul conservãrii naturii, documente care sã ateste experienţa profesionalã);
    c) descrierea capacitãţilor tehnice existente destinate exclusiv administrãrii ariei naturale protejate (sediu, minimum un autovehicul, biroticã, mobilier, utilaje şi unelte etc.);
    d) o propunere detaliatã de plan de acţiune pentru exercitarea administrãrii ariei naturale protejate, inclusiv modalitatea de a implica factori-cheie interesaţi în luarea de decizii de management; planul de acţiune trebuie elaborat în funcţie de valorile ariei naturale protejate pentru care s-a fãcut desemnarea şi de ameninţãrile la care este supusã;
    e) angajamentul privind bugetul care se alocã anual, destinat exclusiv funcţionãrii structurii de administrare, cu defalcarea cuantumurilor alocate pe categorii de cheltuieli, buget care va fi anexã obligatorie la contractul de administrare.
    (3) Planul de acţiune prevãzut la alin. (2) lit. d) trebuie sã cuprindã urmãtoarele:
    a) descrierea situaţiei actuale a ariei naturale protejate şi a eventualelor probleme identificate, descriere care trebuie sã includã şi obiectivele de conservare care au stat la baza înfiinţãrii ariei naturale protejate;
    b) acţiunile care se propun pentru realizarea protecţiei efective (delimitare, marcaje, panouri, bariere, zone de campare, amenajãri, patrulãri, activitãţi educaţionale, propuneri pentru mediatizare, implicare a comunitãţii locale şi a altor persoane interesate etc.), precum şi mãsuri de conservare propuse pentru obiectivele care au stat la baza înfiinţãrii ariei naturale protejate, în mãsura stadiului actual de cunoaştere, cu specificarea termenelor de realizare a acestora, a resurselor umane şi financiare implicate;
    c) parteneri actuali, consultanţi şi colaboratori de specialitate (cu anexarea parteneriatelor încheiate în acest scop);
    d) formele de vizitare practicate în prezent în aria naturalã protejatã şi eventual mãsurile preconizate pentru reducerea/ evitarea impactului negativ asupra ariei naturale protejate;
    e) organizarea ştiinţificã a activitãţii: modalitatea de inventariere şi monitorizare a biodioversitãţii şi geodiversitãţii, modul de realizare a cartãrii habitatelor şi distribuţiei speciilor sãlbatice de florã şi faunã pentru care aria a fost declaratã;
    f) alte tipuri de activitãţi sau mãsuri propuse.
    ART. 5
    (1) Persoana juridicã este eligibilã dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) are capacitate tehnicã, care se apreciazã în funcţie de dotãrile pe care le deţine pentru buna administrare a ariei naturale protejate;
    b) are capacitate ştiinţificã, care se apreciazã în funcţie de studiile, pregãtirea şi calificarea personalului implicat în administrarea ariei naturale protejate şi baza materialã din dotare pentru a realiza studii şi cercetãri privind resursele naturale, monitorizarea şi managementul durabil al acestora şi conservarea diversitãţii biologice;
    c) are capacitate financiarã, care se apreciazã în funcţie de posibilitatea de asigurare a resurselor financiare necesare dotãrii, cheltuielilor operaţionale, acoperirii salariilor şi activitãţilor specifice de administrare a ariei naturale protejate, conform angajamentului bugetar.
    (2) În scopul dovedirii capacitãţii tehnice, ştiinţifice şi financiare, solicitanţii pot depune, pe lângã documentele şi informaţiile prevãzute la art. 4 alin. (2), orice alte documente şi informaţii relevante.
    ART. 6
    (1) Comisia de evaluare este alcãtuitã din:
    a) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
    b) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
    c) un reprezentant al Gãrzii Naţionale de Mediu;
    d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
    e) un reprezentant al Comisiei pentru Ocrotirea Monumentelor Naturii a Academiei Române;
    f) un reprezentant al ONG-urilor cu preocupãri în domeniul ariilor protejate, desemnat de acestea printr-o procedurã transparentã;
    g) un reprezentant al autoritãţii publice centrale care rãspunde de agriculturã;
    h) un reprezentant al structurilor de administrare ale parcurilor naţionale/naturale.
    (2) În cazul în care un membru al comisiei de evaluare se aflã în conflict de interese definit conform legislaţiei specifice, acesta nu participã la evaluarea dosarelor de candidaturã care fac obiectul conflictului.
    (3) Componenţa nominalã a comisiei de evaluare se aprobã prin ordin al autoritãţii responsabile, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
    (4) Comisia de evaluare se considerã legal întrunitã în prezenţa a cel puţin 5 membri cu drept de acordare a punctajului.
    (5) În procesul de evaluare a dosarelor de candidaturã se poate solicita unui reprezentant al direcţiei juridice, respectiv al direcţiei economice, formularea unui punct de vedere juridic, respectiv economic.
    ART. 7
    (1) Comisia de evaluare verificã dacã dosarele de candidaturã depuse de cãtre solicitanţi conţin toate documentele obligatorii prevãzute la art. 4 alin. (2).
    (2) Dosarele de candidaturã incomplete se resping fãrã a fi evaluate cu punctajul stabilit în anexa nr. 2.
    (3) Comisia de evaluare analizeazã dosarele de candidaturã care conţin toate documentele obligatorii pe baza fişei de punctaj prevãzute în anexa nr. 2.
    (4) Comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare în termen de 30 de zile calendaristice de la data-limitã de depunere a dosarelor de candidaturã.
    (5) Autoritatea responsabilã afişeazã la sediul sãu şi pe pagina proprie de internet punctajele acordate de comisia de evaluare dosarelor de candidaturã evaluate pe baza fişei de punctaj prevãzute în anexa nr. 2, în termen de 3 zile lucrãtoare de la aprobarea raportului de evaluare.
    (6) În cazul în care existã douã sau mai multe dosare de candidaturã depuse pentru aceeaşi arie naturalã protejatã care au întrunit punctajul minim de calificare, respectiv 100 de puncte, administrarea va fi încredinţatã solicitantului care a întrunit cel mai mare punctaj, dupã soluţionarea eventualelor contestaţii.
    (7) În cazul în care existã douã sau mai multe dosare de candidaturã depuse pentru aceeaşi arie naturalã protejatã care au întrunit punctaje egale de calificare, administrarea va fi încredinţatã solicitantului care a întrunit cel mai mare punctaj la capacitatea ştiinţificã.
    ART. 8
    (1) Solicitanţii pot contesta punctajele acordate de comisia de evaluare propriilor dosare de candidaturã depuse, în termen de douã zile lucrãtoare din momentul afişãrii rezultatului evaluãrii.
    (2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de contestaţii, alcãtuitã din:
    a) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
    b) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
    c) un reprezentant al Gãrzii Naţionale de Mediu;
    d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
    e) un reprezentant al Comisiei pentru Ocrotirea Monumentelor Naturii a Academiei Române;
    f) un reprezentant al ONG-urilor cu preocupãri în domeniul ariilor protejate, desemnat de acestea printr-o procedurã transparentã;
    g) un reprezentant al autoritãţii publice centrale care rãspunde de agriculturã;
    h) un reprezentant al structurilor de administrare ale parcurilor naţionale/naturale, alţii decât cei care fac parte din comisia de evaluare.
    (3) În cazul în care un membru al comisiei de contestaţii se aflã în conflict de interese definit conform legislaţiei specifice, acesta nu participã la evaluarea dosarelor de candidaturã care fac obiectul conflictului.
    (4) Componenţa nominalã a comisiei de contestaţii se aprobã prin ordin al autoritãţii responsabile, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
    (5) Comisia de contestaţii se considerã legal întrunitã în prezenţa a cel puţin 5 membri cu drept de acordare a punctajului.
    (6) Comisia de contestaţii analizeazã, soluţioneazã contestaţiile şi întocmeşte raportul de evaluare, în termen de 10 zile lucrãtoare de la termenul final de depunere a contestaţiilor.
    (7) Autoritatea responsabilã afişeazã la sediul sãu şi pe pagina proprie de internet rezultatele comisiei de contestaţii, în termen de 15 zile de la termenul final de depunere a contestaţiilor, şi întocmeşte raportul final de evaluare.
    (8) Conducãtorul autoritãţii responsabile aprobã raportul final de evaluare, care include şi raportul comisiei de contestaţii, în termen de 5 zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor comisiei de contestaţii.
    ART. 9
    (1) Contractul de administrare se încheie în termen de 15 zile lucrãtoare de la aprobarea raportului final de evaluare menţionat la art. 8 alin. (8).
    (2) Încheierea contractului de administrare se face conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.
    (3) Autoritatea responsabilã stabileşte termenul pentru eliberarea legitimaţiilor de control.
    (4) Modelul legitimaţiei de control este prevãzut în anexa nr. 3.
    ART. 10
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta metodologie.

    ANEXA 1
    la metodologie

                            CONTRACT DE ADMINISTRARE
                       a ariilor naturale protejate care
               necesitã constituirea de structuri de administrare
                                   - model -


    ART. 1
    Pãrţile contractante

    .........................................................................,
    (denumirea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului)

    în calitate de autoritate responsabilã, cu sediul în ....................,
    reprezentatã prin domnul/doamna ........................, în calitate
    de ......................................................................,
    (denumirea persoanei juridice cãreia i se încredinţeazã administrarea
                            ariei naturale protejate)

    şi ......................................................................,
    în calitate de administrator, cu sediul în .............................,
    reprezentatã prin .........................................., în calitate
    de ..................................., consimt la încheierea prezentului
    contract.

    ART. 2
    Obiectul contractului

    Obiectul prezentului contract îl constituie atribuirea
    administrãrii ......................................................... .
                       (denumirea ariei naturale protejate)

    ART. 3
    Obligaţiile şi drepturile pãrţilor contractante

    3.1. Obligaţiile administratorului ariei naturale protejate
    .........................................................................
   (denumirea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ariei
    naturale protejate sau a structurii de administrare cu personalitate
    juridicã din cadrul acestei persoane juridice, dacã este necesarã crearea
    uneia sau mai multor structuri de administrare distincte)



    are obligaţia:
    a) sã administreze aria naturalã protejatã în baza prezentului contract şi în acord cu prevederile legale în vigoare, cu planul de management şi cu regulamentul ariei naturale protejate;
    b) sã transfere, la încetarea prezentului contract, în baza unui proces-verbal de predare-primire, din patrimoniul sãu în patrimoniul autoritãţii responsabile, activele fixe, corporale şi necorporale, bunurile de natura obiectelor de inventar care au fost procurate şi/sau realizate din fonduri publice, finanţãri şi/sau cofinanţãri în cadrul diferitelor proiecte naţionale/internaţionale, dacã au fost achiziţionate în scopul administrãrii ariei naturale protejate pe perioada contractului de administrare, urmând a fi transferate structurii de administrare urmãtoare;
    c) sã asigure un buget care sã permitã buna administrare a ariei naturale protejate, inclusiv a funcţionãrii consiliului ştiinţific şi a consiliului consultativ de administrare, conform bugetului asumat, anexat la prezentul contract;
    d) sã pãstreze destinaţia oricãrei construcţii, dotãri ori amenajãri ce se realizeazã din fonduri publice şi se utilizeazã în scopul bunei administrãri a ariei naturale protejate de cãtre structura de administrare;
    e) sã doteze personalul cu echipament adecvat activitãţii de teren şi cu uniforme specifice aprobate conform legislaţiei în vigoare;
    f) sã asigure instruirea necesarã a personalului;
    g) sã prezinte autoritãţii responsabile un raport anual calendaristic, pânã la sfârşitul lunii ianuarie a anului urmãtor, privind starea ariei naturale protejate, modul de gestionare a eventualelor probleme apãrute şi acţiunile întreprinse în baza planului de management şi situaţia realizãrii obligaţiilor asumate, precum şi alte rapoarte, la cererea autoritãţii responsabile;
    h) sã formuleze propuneri privind componenţa nominalã şi regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului ştiinţific şi sã le înainteze Academiei Române şi autoritãţii responsabile, în termen de 4 luni de la încheierea prezentului contract;
    i) sã formuleze propuneri privind componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului consultativ de administrare şi sã le înainteze autoritãţii responsabile, în termen de 4 luni de la încheierea prezentului contract;
    j) sã elaboreze şi sã transmitã spre aprobare autoritãţii responsabile regulamentul ariei naturale protejate, care conţine regulile ce vor trebui respectate pe teritoriul ariei naturale protejate, prin implicarea şi consultarea factorilor interesaţi, în termen de 9 luni de la încheierea contractului de administrare, în acord cu prevederile legislaţiei în vigoare;
    k) sã elaboreze şi sã transmitã spre aprobare autoritãţii responsabile, în termen de 9 luni de la încheierea contractului de administrare, setul de mãsuri minime de conservare pentru siturile "Natura 2000";
    l) pânã la elaborarea setului de mãsuri minime se aplicã mãsurile existente în planul de acţiuni prevãzut în dosarul de candidaturã cu care a participat în sesiunea de atribuire;
    m) pânã la aprobarea planului de management se aplicã setul de mãsuri minime de conservare pentru siturile "Natura 2000", aprobate de autoritatea responsabilã;
    n) sã elaboreze şi sã transmitã spre aprobare autoritãţii responsabile planul de management al ariei naturale protejate, prin implicarea şi consultarea factorilor interesaţi, în termen de 2 ani de la încheierea contractului de administrare;
    o) în cazul în care elaborarea planului de management este prevãzutã în cadrul unor proiecte cu finanţare naţionalã/ europeanã în curs de derulare, termenul-limitã de finalizare a planului de management va fi cel prevãzut în proiectul respectiv;
    p) sã sprijine dezvoltarea durabilã a întregii zone prin mãsuri ce contribuie la conservarea patrimoniului natural încredinţat (de exemplu, agricultura tradiţionalã, ecoturismul etc.);
    q) sã promoveze acţiuni de conştientizare şi informare a populaţiei locale cu privire la necesitatea protecţiei naturii şi la rolul ariilor naturale protejate;
    r) sã contribuie la monitorizarea speciilor şi habitatelor de interes naţional şi comunitar, precum şi la cartarea habitatelor şi distribuţia speciilor;
    s) sã furnizeze prompt informaţii, la solicitarea autoritãţii responsabile, şi sã înştiinţeze direct şi operativ despre producerea oricãrui eveniment ce a adus sau poate aduce prejudicii capitalului natural încredinţat spre administrare;
    t) sã furnizeze informaţii pentru actualizarea periodicã a bazelor de date ale autoritãţii responsabile, în vederea îmbunãtãţirii sistemului-suport de asistare a deciziilor în domeniul ariilor naturale protejate şi de raportare la instituţiile naţionale şi internaţionale;
    u) sã solicite avizul autoritãţii responsabile pentru uniforma şi însemnele specifice pe care doreşte sã le foloseascã în cazul în care nu le preia pe cele care vor fi stabilite la nivel naţional;
    v) sã identifice orice prejudicii aduse bunurilor patrimoniului natural cauzate de terţe persoane şi sã informeze în scris autoritatea responsabilã, în termen de 48 de ore de la producerea/luarea la cunoştinţã a prejudiciului;
    w) sã controleze modul de aplicare a prevederilor planului de management şi a regulamentului ariei naturale protejate în baza legitimaţiei de control emise de cãtre autoritatea responsabilã;
    x) obligaţiile specifice pentru aria naturalã protejatã şi/sau pentru administrator, care decurg din prevederile legislative în vigoare şi care vor fi comunicate administratorului pe parcursul derulãrii contractului;
    y) alte obligaţii specifice pentru administrator şi/sau consimţite de ambele pãrţi.
    3.2. Autoritatea responsabilã are obligaţia:
    a) sã controleze cel puţin o datã pe an şi ori de câte ori este nevoie, inclusiv prin deplasãri în teren, modul de respectare a obligaţiilor asumate de administrator conform prezentului contract, modul de implementare a obiectivelor planului de management, respectarea regulamentului ariei naturale protejate şi a prevederilor actelor normative în vigoare;
    b) sã susţinã proiectele iniţiate de structura de administrare;
    c) sã susţinã, în limita bugetului de stat alocat, realizarea activitãţilor cuprinse în planurile de management, în baza proiectelor aprobate;
    d) sã analizeze rapoartele întocmite de structura de administrare, modul în care se respectã condiţiile şi clauzele prezentului contract şi sã propunã mãsuri în consecinţã;
    e) sã analizeze problemele raportate de administratorii ariilor naturale protejate şi sã întreprindã mãsurile necesare;
    f) sã elibereze legitimaţii de control;
    g) alte obligaţii specifice şi/sau consimţite de ambele pãrţi.
    3.3. Drepturile administratorului ariei naturale protejate
    ...........................................................................
    (denumirea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate)

    (denumirea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate)

    are dreptul:
    a) sã asigure protecţia şi promovarea imaginii ariei naturale protejate prin înregistrarea unei mãrci proprii a acesteia şi sã urmãreascã respectarea regimului juridic aplicabil mãrcii;
    b) sã transmitã drepturile cu privire la marcã, prin cesiune sau prin licenţã, oricând în cursul duratei de protecţie a mãrcii;
    c) sã stabileascã uniforma şi însemnele specifice pentru structura de administrare, în vederea promovãrii imaginii;
    d) sã stabileascã tarife pentru completarea resurselor financiare necesare bunei administrãri a ariei naturale protejate, potrivit legislaţiei specifice în vigoare;
    e) sã reprezinte aria naturalã protejatã în cadrul întâlnirilor la nivel internaţional şi naţional;
    f) sã facã parte, în calitate de membru cu drepturi depline, din reţele sau organizaţii internaţionale şi naţionale de profil (de exemplu, Europarc, IUCN etc.);
    g) sã prezinte în mass-media, la întâlniri, conferinţe etc. aria naturalã protejatã, activitatea proprie şi orice eveniment sau problemã care are legãturã cu aria naturalã protejatã;
    h) sã solicite sprijinul direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii responsabile, inclusiv în vederea atragerii de fonduri pentru aria naturalã protejatã;
    i) sã solicite sprijinul consiliului ştiinţific şi al consiliului consultativ de administrare în toate problemele ce vizeazã aria naturalã protejatã, prin realizarea a cel puţin douã întâlniri anuale cu aceste structuri;
    j) sã realizeze şi sã implementeze proiecte ce vizeazã aria naturalã protejatã;
    k) sã încheie protocoale de colaborare/parteneriate cu terţe persoane juridice sau fizice în scopul realizãrii unor activitãţi specifice administrãrii ariei naturale protejate, de exemplu, cercetare, educaţie ecologicã etc.;
    l) sã încheie convenţii de custodie cu terţe persoane juridice sau fizice specializate în managementul unor habitate specifice cu privire la unele pãrţi din aria naturalã protejatã, de exemplu, peşteri, puncte fosilifere etc., în baza unei proceduri similare atribuirii în custodie şi în baza unui act similar modelului de convenţie de custodie;
    m) sã încheie parteneriate cu terţe persoane juridice în scopul administrãrii în comun a ariei naturale protejate, cu obligaţia de a se asigura cã persoana juridicã respectivã îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevãzute de legislaţia în vigoare privind atribuirea în administrare a ariilor naturale protejate care necesitã constituirea de structuri de administrare, cu acordul autoritãţii responsabile;
    n) sã angreneze voluntari în acţiuni ce vizeazã aria naturalã protejatã;
    o) sã contracteze sau sã participe la contracte ce vizeazã aria naturalã protejatã, de exemplu: prestãri de servicii, angajare de sezonieri, investiţii, ghizi, consultanţã etc.;
    p) alte drepturi specifice şi/sau consimţite de ambele pãrţi.
    3.4. Drepturile autoritãţii responsabile:
    - sã solicite administratorului ariei naturale protejate, ori de câte ori este necesar, informaţii/documente/rapoarte privind starea ariei naturale protejate, modul de gestionare a eventualelor probleme apãrute şi acţiunile întreprinse în baza planului de management şi situaţia realizãrii obligaţiilor asumate.

    ART. 4
    Durata contractului

    4.1. Prezentul contract se deruleazã pe o perioadã de 10 ani.
    4.2. Modificarea contractului
    a) Pe perioada de valabilitate, prevederile prezentului contract pot fi modificate, cu acordul pãrţilor, prin act adiţional, la iniţiativa uneia dintre pãrţile semnatare, în scopul asigurãrii unei protecţii sporite a ariei naturale protejate.
    b) Actul adiţional se poate încheia la schimbarea uneia dintre pãrţi (a titulaturii, a sediului, cu condiţia ca prevederile din contractul de administrare sã rãmânã neschimbate), precum şi la modificarea legislaţiei specifice.
    4.3. Încetarea contractului
    Prezentul contract înceteazã în urmãtoarele situaţii:
    a) la expirarea perioadei de valabilitate;
    b) dacã persoana juridicã se aflã în procedurã de insolvenţã, faliment sau orice formã de reorganizare judiciarã, conform <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) prin reziliere de drept, fãrã intervenţia instanţei de judecatã, în cazul nerespectãrii obligaţiilor ce revin pãrţilor semnatare conform prevederilor prezentului contract sau al nerespectãrii prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, dacã în termen de 60 de zile de la notificare nu a fost remediatã situaţia;
    d) în cazuri de forţã majorã care îl pun în imposibilitate pe administrator sã îşi mai exercite atribuţiile în condiţiile prevãzute iniţial în prezentul contract;
    e) în cazul în care prin modificarea legislaţiei specifice se va impune o altã modalitate de administrare;
    f) în cazul emiterii unui aviz favorabil pentru proiecte/planuri/ programe/activitãţi care contravin obiectivelor de conservare a ariei naturale protejate;
    g) la constatarea oricãror prejudicii cauzate de administrator în aria naturalã protejatã, de cãtre personalul cu atribuţii de control conform prevederilor legislaţiei de mediu în vigoare;
    h) prin acordul pãrţilor, consemnat în scris.

    Încheiat astãzi, ..............................., în 4 exemplare originale, câte douã pentru fiecare parte.
                               (data)
    Din partea autoritãţii responsabile ....................................................

    Din partea persoanei juridice cãreia i s-a încredinţat administrarea ..................,

    .........................................................................
                       (denumirea ariei naturale protejate)

    ..........................................................................
                     (denumirea persoanei juridice solicitante)

    ..........................................................................
                     (funcţia şi numele reprezentantului legal)

    ANEXA 2
    la metodologie

                                FIŞĂ DE PUNCTAJ

    Criterii, punctajul acordat, punctajul maxim
    I. Capacitate tehnicã
    Dotãri:
    - sediu: 10 puncte;
    - minimum un autovehicul: 5 puncte
    - biroticã, mobilier, utilaje şi unelte etc.: 5 puncte
    II. Capacitate ştiinţificã
    1. Studiile personalului implicat: 10 puncte
    2. Calificarea personalului implicat: 10 puncte
    3. Experienţa în domeniul conservãrii biodiversitãţii: 20 de puncte
    4. Baza materialã necesarã pentru a realiza studii şi cercetãri privind resursele naturale, monitorizarea şi managementul durabil al acestora şi conservarea diversitãţii biologice: 10 puncte
    III. Capacitate financiarã
    1. Resurse financiare necesare acoperirii cheltuielilor operaţionale: 6 puncte
    2. Resurse financiare necesare acoperirii activitãţilor specifice de management: 6 puncte
    3. Resurse financiare necesare acoperirii salariilor: 6 puncte
    4. Planificarea bugetului anual destinat exclusiv funcţionãrii structurii de administrare: 6 puncte
    5. Propuneri de proiecte pentru atragerea de fonduri pentru aria naturalã protejatã: 6 puncte
    IV. Planul de acţiune pentru exercitarea administrãrii ariei naturale protejate
    1. Descrierea generalã a ariei naturale protejate: 2 puncte
    2. Descrierea situaţiei actuale a ariei naturale protejate şi a eventualelor probleme identificate: 8 puncte
    3. Acţiunile care se propun pentru realizarea protecţiei efective (delimitare, marcaje, panouri, bariere, zone de campare, amenajãri, patrulãri, activitãţi de prevenire şi educaţionale, propuneri pentru mediatizare, implicare a comunitãţii locale şi a altor persoane interesate etc.): 20 de puncte
    4. Parteneri actuali, consultanţi şi colaboratori de specialitate: 2 puncte
    5. Formele de vizitare practicate şi mãsurile preconizate pentru evitarea impactului negativ asupra ariei naturale protejate: 3 puncte
    6. Organizarea ştiinţificã a activitãţii: modalitatea de inventariere şi monitorizare a florei, faunei şi habitatelor naturale, modul de realizare a cartãrii habitatelor şi distribuţiei speciilor, inclusiv cele de interes comunitar: 15 puncte
    Total punctaj acordat: ................
    Punctaj maxim: 150 de puncte
    Punctajul minim necesar încredinţãrii în administrare este de 100 de puncte.

    ANEXA 3
    la metodologie
                        Model de legitimaţie de control
                            AUTORITATEA RESPONSABILĂ

                             LEGITIMAŢIE DE CONTROL
                   Nr. .......... din ......................

    Domnul/Doamna ........................, din partea structurii de administrare ......................., este împuternicit(ã), în baza prevederilor <>art. 50 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 97 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sã constate faptele ce constituie contravenţii şi sã aplice sancţiunile ce derivã din nerespectarea actelor normative sus-menţionate, pe teritoriul ......................... încredinţate în administrare în baza Contractului de administrare nr. ................ din data de ................................... .

                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
                        ................................

    Prezenta legitimaţie este valabilã însoţitã de buletinul/cartea de identitate seria ................. nr. ........................, eliberat(ã) de ........................................................ la data de ........................, CNP ........................................................

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016