Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 17 mai 2017  privind emiterea avizului în vederea autorizării furnizorilor de formare profesională a adulţilor în ocupaţiile din domeniul reglementat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 17 mai 2017 privind emiterea avizului în vederea autorizării furnizorilor de formare profesională a adulţilor în ocupaţiile din domeniul reglementat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă

EMITENT: Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 443 din 14 iunie 2017
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 223/IG din 17 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 14 iunie 2017
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Metodologia privind emiterea avizului în vederea autorizării furnizorilor de formare profesională a adulţilor în ocupaţiile din domeniul reglementat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumită în continuare Metodologie, reglementează modul de emitere a avizului prevăzut la pct. B1 lit. b) din anexa nr. 6 la Metodologia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulţilor, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 353/5.202/2003, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea autorizării furnizorilor de formare profesională a adulţilor, denumiţi în continuare furnizori de formare, pentru ocupaţiile din domeniul reglementat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare Inspectoratul General.
    (2) Ocupaţiile din domeniul reglementat de Inspectoratul General sunt:
    a) inspector protecţie civilă - cod COR 121303;
    b) proiectant sisteme de securitate - cod COR 215119;
    c) inginer sisteme de securitate - cod COR 215222;
    d) tehnician pentru sisteme de detecţie, supraveghere video, control acces - cod COR 352130;
    e) şef compartiment pentru prevenire - cod COR 541101;
    f) şef formaţie intervenţie, salvare şi prim ajutor - cod COR 541102;
    g) specialist pentru prevenire - cod COR 541103;
    h) servant pompier - cod COR 541104;
    i) şef grupă intervenţie - cod COR 541105;
    j) şef echipă specializată - cod COR 541106;
    k) şef serviciu voluntar/privat pentru situaţii de urgenţă - cod COR 541901;
    l) cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor - cod COR 541902;
    m) ignifugator - cod COR 713104;
    n) operator termoprotecţie - cod COR 713105;
    o) operator în verificarea, reîncărcarea şi repararea stingătoarelor de incendiu - cod COR 723306;
    p) operator în verificarea, întreţinerea şi repararea autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor - cod COR 723308;
    q) operator în verificarea, întreţinerea şi repararea instalaţiilor speciale de prevenire şi stingere a incendiilor - cod COR 742104;
    r) tehnician pentru sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu - cod COR 742105;
    s) tehnician pentru sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor - cod COR 742106.


    ART. 2
    (1) În sensul prezentei metodologii, avizarea reprezintă activitatea de analiză a documentaţiei depuse de furnizori de formare în ocupaţiile menţionate la art. 1 alin. (2).
    (2) Activitatea de analiză se execută de către personalul din cadrul Direcţiei pregătire pentru intervenţie şi rezilienţa comunităţilor, desemnat prin ordin de zi pe unitate.
    (3) Avizul pentru ocupaţiile menţionate la art. 1 alin. (2) se emite de către inspectorul general al Inspectoratului General, în baza referatului întocmit de către personalul desemnat, specificat la alin. (2), avizat de şeful Direcţiei pregătire pentru intervenţie şi rezilienţa comunităţilor, verificat de şeful Serviciului protecţie şi rezilienţa comunităţilor.
    (4) Soluţionarea cererilor de avizare se face în termen de 30 de zile de la data înregistrării.
    (5) Organizarea şi coordonarea activităţii sunt asigurate de Direcţia pregătire pentru intervenţie şi rezilienţa comunităţilor.

    CAP. II
    Atribuţii
    ART. 3
     Şeful Direcţiei pregătire pentru intervenţie şi rezilienţa comunităţilor are următoarele atribuţii:
    a) analizează cererile de avizare însoţite de documentele aferente, pe care le repartizează Serviciului protecţie şi rezilienţa comunităţilor;
    b) avizează referatul întocmit şi propune aprobarea proiectelor de răspuns către solicitanţi/avizelor în vederea autorizării furnizorilor de formare pe baza acestora.


    ART. 4
     Şeful serviciului protecţie şi rezilienţa comunităţilor are următoarele atribuţii:
    a) nominalizează personalul care va analiza solicitarea;
    b) verifică referatul întocmit şi proiectele de răspuns către solicitanţi/avizele în vederea autorizării furnizorilor de formare pe baza acestora.


    ART. 5
    (1) Personalul desemnat să soluţioneze solicitarea are următoarele atribuţii:
    a) analizează documentaţiile repartizate şi întocmeşte referatul şi proiectul de răspuns către solicitant/avizul;
    b) asigură circuitul de avizare/aprobare, pe cale ierarhică, a referatului şi proiectului de răspuns/avizului;
    c) urmăreşte transmiterea către solicitanţi a avizelor şi a documentaţiilor vizate spre neschimbare sau, după caz, a deciziilor de respingere a eliberării avizelor.

    (2) Evidenţa avizelor şi răspunsurilor eliberate, precum şi a celorlalte documente întocmite pe parcursul activităţii de avizare se ţine în registrul de evidenţă al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 şi se va gestiona de către personalul desemnat în acest scop, nominalizat în ordinul de zi pe unitate.

    CAP. III
    Desfăşurarea activităţii de avizare
    ART. 6
    (1) Activitatea de avizare se desfăşoară la solicitarea furnizorului de formare, prin depunerea de către acesta a cererii de emitere a avizului, însoţită de dosarul de avizare, în două exemplare distincte.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun direct la Inspectoratul General sau se transmit prin poştă.
    (3) Documentele pot fi depuse şi în format electronic, însoţite de semnătura electronică, la adresa avizarefurnizori@igsu.ro sau pe suport magnetic (CD/DVD).
    (4) Modelul cererii este prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 7
    (1) Dosarul de avizare trebuie să cuprindă următoarele documente:
    a) opisul dosarului;
    b) programa de pregătire, întocmită în conformitate cu standardele ocupaţionale recunoscute la nivel naţional, respectiv cu standardele de pregătire profesională, aprobate în condiţiile reglementărilor în vigoare.
    c) lista formatorilor care vor participa la desfăşurarea programului de formare şi temele alocate acestora;
    d) CV-ul fiecărui formator, semnat şi datat de către titular, în care să se detalieze experienţa în specialitatea corespunzătoare programului de formare;
    e) certificate, brevete, adeverinţe sau alte documente din care să rezulte experienţa necesară în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. e) se depun în copie, certificate pentru conformitate cu originalele de către persoana care, potrivit legii, este reprezentantul legal al furnizorului de formare.
    (3) Fiecare filă a dosarului de avizare trebuie să fie numerotată şi ştampilată.
    (4) Pe ultima pagină este consemnat numărul total de file existente, sub semnătura reprezentantului legal al furnizorului de formare.
    (5) Opisul dosarului de avizare se completează conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 8
     Pentru fiecare solicitare, inclusiv în cazul respingerilor documentaţiei, furnizorul de formare va respecta prevederile art. 6 alin. (1), în ceea ce priveşte solicitarea de obţinere a avizului de la Inspectoratul General.

    ART. 9
    (1) Programele de formare profesională se elaborează în concordanţă cu standardele ocupaţionale recunoscute la nivel naţional, respectiv cu standardele de pregătire profesională, aprobate în condiţiile reglementărilor în vigoare.
    (2) Pentru ocupaţiile la care sunt elaborate standarde ocupaţionale conform Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.170/2015 privind aprobarea modelului de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională, cu modificările ulterioare, şi aprobate de către Autoritatea Naţională pentru Calificări, personalul desemnat verifică respectarea condiţiilor şi cerinţelor prevăzute în cuprinsul acestora.
    (3) Pentru ocupaţiile pentru care nu s-au elaborat standarde ocupaţionale, verificarea se face în raport cu standardele de pregătire profesională şi/sau reglementările în vigoare privind formarea profesională a adulţilor.

    ART. 10
     Criteriile de evaluare în vederea emiterii avizului au în vedere următoarele elemente:
    a) programa de pregătire să fie în concordanţă cu standardele ocupaţionale recunoscute la nivel naţional, respectiv cu standardele de pregătire profesională, aprobate în condiţiile reglementărilor în vigoare;
    b) formatorii să deţină experienţa necesară în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă de minimum 5 ani.


    ART. 11
    (1) La analizarea programei de pregătire, personalul desemnat are în vedere dacă:
    a) structura programei de pregătire este în concordanţă cu anexa nr. 2 la Metodologia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulţilor, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 353/5.202/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) fiecare modul/disciplină permite dobândirea cunoştinţelor prevăzute de unitatea de competenţă;
    c) obiectivele generale ale programului sunt formulate în conformitate cu unităţile de competenţă din standardul ocupaţional;
    d) pentru fiecare disciplină, obiectivele de referinţă sunt rezultate din interpretarea activităţilor-cheie reprezentate de elementele de competenţă conţinute de standardul ocupaţional;
    e) conţinutul tematic:
    - este adecvat nivelului de pregătire al participanţilor;
    – este formulat în concordanţă cu terminologia şi legislaţia în vigoare;
    – asigură dobândirea unităţilor de competenţă vizate;
    – este adecvat tipului programului de pregătire (iniţiere, perfecţionare, specializare, calificare) definit potrivit prevederilor art. 8 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

    f) metodele/formele de activitate sunt adecvate procesului de formare şi sunt stabilite în concordanţă cu conţinutul tematic;
    g) mijloacele de instruire şi materialele de învăţare sunt corespunzătoare pentru atingerea obiectivelor de referinţă, respectiv pentru dobândirea competenţelor specifice;
    h) criteriile de evaluare asigură cuantificarea rezultatelor obţinute în urma desfăşurării procesului de pregătire şi sunt în conformitate cu criteriile de realizare din standardul ocupaţional.

    (2) Pentru ocupaţiile la care există programe-cadru aprobate prin hotărâri ale Consiliului Naţional al Calificărilor şi Formării Profesionale a Adulţilor/Autorităţii Naţionale pentru Calificări, personalul desemnat verifică dacă programa de pregătire respectă cerinţele programei-cadru.

    ART. 12
     În urma analizării dosarelor, personalul desemnat întocmeşte un referat, conform modelului din anexa nr. 4.

    ART. 13
    (1) Rezultatul activităţii de avizare se concretizează, după caz, în:
    a) emiterea avizului în vederea autorizării furnizorului de formare, când sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute în prezenta metodologie;
    b) respingerea cererii de avizare.

    (2) Avizul emis sau adresa de respingere a solicitării, după caz, se întocmeşte în două exemplare şi se semnează de către inspectorul general şi prim adjunctul inspectorului general.
    (3) În cazul respingerii eliberării avizului, în adresa de răspuns se vor consemna motivele care au stat la baza acesteia.
    (4) Un exemplar al documentelor prevăzute la alin. (2) se păstrează de către personalul desemnat cu gestionarea evidenţei solicitărilor, iar al doilea se transmite solicitantului împreună cu un exemplar al documentaţiei.
    (5) Dosarul de avizare, pentru care s-a emis avizul, se ştampilează pe fiecare filă cu ştampila triunghiulară cu inscripţia: "Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă - Vizat spre neschimbare - 2", prin grija personalului desemnat cu gestionarea evidenţei solicitărilor.
    (6) În cazul depunerii în format electronic a dosarului de avizare, premergător activităţilor prevăzute la alin. (5), se realizează listarea documentelor prevăzute în opis.
    (7) Adresele de respingere ale solicitărilor depuse în format electronic se vor transmite prin email, fără returnarea documentaţiei depuse.

    ART. 14
    (1) Avizul prevăzut la art. 2 alin. (3) este valabil doar pentru o singură autorizare de 4 ani, iar valabilitatea acestuia curge de la data eliberării autorizaţiei de organizare a programului de formare profesională.
    (2) Modelul de aviz este prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie.

    ART. 15
    (1) Emiterea unui nou aviz poate fi solicitată în următoarele situaţii:
    a) la reautorizarea furnizorului de formare în vederea desfăşurării de cursuri de formare profesională în ocupaţiile din domeniul reglementat de Inspectoratul General;
    b) atunci când avizul eliberat anterior a fost pierdut, deteriorat sau distrus.

    (2) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) este necesară reluarea procedurii de avizare.
    (3) Pentru situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b) se emite un duplicat, conform modelului prevăzut la art. 14 alin. (1), cu menţiunea "DUPLICAT", cu aceeaşi perioadă de valabilitate ca şi cea a avizului iniţial.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 16
    (1) Un exemplar al documentaţiei depuse în vederea obţinerii avizului, precum şi un exemplar al avizului/adresei de răspuns se păstrează la structura emitentă a acestuia/acesteia timp de 5 ani.
    (2) Direcţia pregătire pentru intervenţie şi rezilienţa comunităţilor asigură întocmirea şi actualizarea periodică a listei cu furnizorii de formare care au obţinut avizul în vederea autorizării, postată pe pagina web a Inspectoratului General.

    ART. 17
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1

    la metodologie
     REGISTRUL DE EVIDENŢĂ
     a avizelor şi a adreselor de respingere emise la solicitările
     de avizare a documentaţiilor în vederea
     autorizării furnizorilor de formare profesională a adulţilor în ocupaţii
     din domeniul reglementat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă

┌────────────┬───────────┬──────────┬──────┬────────┬─────────────────┬──────────┐
│ │ │ │ │Telefon,│Ce s-a emis │ │
│Nr. de │Ocupaţia şi│Societatea│ │fax, ├──────┬──────────┤ │
│înregistrare│tipul │/ │Adresa│e-mail, │Aviz │Adresă de │Observaţii│
│/dată │programului│Instituţia│ │pagină │(număr│respingere│ │
│ │ │ │ │web │/dată)│(număr/ │ │
│ │ │ │ │ │ │dată) │ │
├────────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴───────────┴──────────┴──────┴────────┴──────┴──────────┴──────────┘


    ANEXA 2

    la metodologie

┌────────────────────────────────┬───────────────────────┐
│Denumirea furnizorului │ │
│............. │ │
│Numărul de înregistrare │ │
│............ │ │
│Sediul social │ │
│...................... │ │
│Data │ │
│............................... │Numărul de înregistrare│
│Adresa de corespondenţă │.... │
│............ │Data │
│Telefon │.......................│
│............................ │ │
│Fax │ │
│................................│ │
│www. │ │
│............................... │ │
│E-mail │ │
│............................. │ │
└────────────────────────────────┴───────────────────────┘

     Către
     INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
     Domnului Inspector General

     CERERE
     pentru emiterea avizului în vederea autorizării ca furnizor de formare profesională a adulţilor
     Subsemnatul/Subsemnata, ..................., cu domiciliul în judeţul ..............., municipiul/oraşul/ comuna/sectorul............., str. .................. nr. ......., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., codul poştal ........, tel. ..........., fax .............., e-mail ............., în calitate de ................, al .........................., în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 31 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, solicit emiterea avizului în vederea autorizării ............................... ca furnizor de formare profesională în ocupaţia "..............." - cod COR - ......................... .
     Anexez documentele prevăzute de actele normative în vigoare, conform opisului.
     Declar pe propria răspundere că documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.
     Semnătura ..................
     L.S.

    ANEXA 3

    la metodologie
     OPISUL
     cu documentele dosarului de avizare

┌────┬────────────┬───────┬───────┬────┐
│Nr. │Denumirea │Nr. şi │ │Nr. │
│crt.│documentului│data │Emitent│file│
│ │ │actului│ │ │
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
├────┼────────────┼───────┼───────┼────┤
└────┴────────────┴───────┴───────┴────┘


    ANEXA 4

    la metodologie
     - Model -
     REFERAT
    I. Date de identificare ale specialistului care face evaluarea
     Gradul, numele şi prenumele ................................................
     Serviciul ..................................................................
     Numit prin O.Z.U. nr. ............... din ..................................
     Nr. de înregistrare a dosarului ...........................................
     Data primirii documentaţiei ................................................
     Data predării referatului ..................................................

    II. Date referitoare la solicitant
     Denumirea furnizorilor de formare ..........................................
     Forma de organizare sau statutul juridic/CUI, act de constituire etc. ......
     Reprezentată prin .........................................................
     Sediul social al persoanei juridice:
     Str. ............ nr. ..., bl. .., sc. .., ap. ..., cod poştal ....., localitatea ......, judeţul/sectorul ......, telefon ........, fax ........., e-mail ................


    III. Constatări privind documentaţia transmisă în vederea obţinerii avizului:
    1. Programa de pregătire
     ...........................................................................

    2. Formatorii propuşi pentru programul de formare
     ...........................................................................

    3. Alte constatări
     ...........................................................................


    IV. Se propune emiterea avizului:
     Da [] Nu []

    V. Observaţii
     Observaţii ale evaluatorului:
     ...........................................................................


     ....................................
     (semnătura evaluatorului)

    ANEXA 5

    la metodologie
     MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
     DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
     INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
     AVIZ*)
     nr. ....... din ...........
    *) Avizul este valabil doar însoţit de documentaţia vizată spre neschimbare.
     La Cererea ............................, înregistrată cu nr. ...... din ......., în baza prevederilor art. 11 lit. l) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.490/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale anexei nr. 6 la Metodologia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulţilor, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 353/5.202/2003, cu modificările şi completările ulterioare, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă emite avizul în vederea autorizării ................................. ca furnizor de formare profesională în ocupaţia de ".................." - cod COR - ............. .
     Inspector general,
     .....................
     NOTĂ:
     Se anexează un exemplar al documentaţiei conţinând ...... pagini ştampilate spre neschimbare.


     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016