Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 17 aprilie 2025  de recunoaştere a actelor de studii care în statul de origine dau acces la profesia didactică, eliberate de instituţii acreditate de învăţământ din Uniunea Europeană, Spaţiul Economic European, Confederaţia Elveţiană şi din străinătate, precum şi recunoaşterea competenţelor în vederea exercitării profesiei de cadru didactic calificat în învăţământul preuniversitar din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 17 aprilie 2025 de recunoaştere a actelor de studii care în statul de origine dau acces la profesia didactică, eliberate de instituţii acreditate de învăţământ din Uniunea Europeană, Spaţiul Economic European, Confederaţia Elveţiană şi din străinătate, precum şi recunoaşterea competenţelor în vederea exercitării profesiei de cadru didactic calificat în învăţământul preuniversitar din România

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 370 din 25 aprilie 2025
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.840 din 17 aprilie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 25 aprilie 2025.
──────────
    ART. 1
    (1) În sensul prezentei metodologii, procedura de recunoaştere constă în evaluarea şi compatibilizarea nivelului, domeniului şi/sau a specializării absolvite în state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, în Confederaţia Elveţiană şi în străinătate prin raportare la sistemul românesc de învăţământ, cu luarea în considerare a condiţiilor de exercitare a profesiei de cadru didactic în învăţământul preuniversitar din România. Recunoaşterea se finalizează cu eliberarea unui atestat de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România prin care i se acordă titularului (denumit în continuare solicitant) drepturi în vederea accesului ca personal didactic calificat în învăţământul preuniversitar din România.
    (2) Recunoaşterea se realizează de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar, autoritate competentă pentru profesia de cadru didactic în învăţământul preuniversitar, conform reglementărilor europene şi naţionale.
    (3) Atestatul de recunoaştere prevăzut la alin. (1) permite înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate într-o unitate de învăţământ preuniversitar din România, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.

    ART. 2
    Prezenta metodologie se aplică actelor de studii care atestă absolvirea de către solicitant a studiilor la o instituţie recunoscută de învăţământ dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi din străinătate, în vederea permiterii accesului ca personal didactic calificat în învăţământul preuniversitar pe piaţa forţei de muncă din România.

    ART. 3
    Recunoaşterea actelor de studii eliberate de instituţii recunoscute de învăţământ dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi din străinătate în vederea exercitării profesiei de cadru didactic în învăţământul preuniversitar din România poate fi solicitată de către următoarele categorii de cetăţeni:
    a) cetăţeni români, cetăţeni ai celorlalte state membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană;
    b) cetăţeni din state terţe care beneficiază de egalitate de tratament cu cetăţenii români şi persoanele care beneficiază de o formă de protecţie internaţională pe teritoriul României, conform legii, în ceea ce priveşte accesul pe piaţa muncii;
    c) cetăţeni din state terţe, în vederea accesului pe piaţa forţei de muncă din România.


    ART. 4
    (1) În procedura de evaluare a actelor de studii, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar analizează şi verifică:
    a) apartenenţa actelor de studii la categoria actelor de studii naţionale, eliberate în sistemul de învăţământ din statul de origine;
    b) statutul instituţiei de învăţământ emitente în statul de origine;
    c) dreptul la exercitarea profesiei de cadru didactic în învăţământul preuniversitar din statul de origine, conferit de actele de studii eliberate de instituţiile de învăţământ absolvite de solicitant;
    d) nivelul calificării/certificării corespunzător actului de studii, raportat la Cadrul european al calificărilor, la ISCED şi la alte cadre internaţionale de calificare;
    e) corespondenţa dintre nivelul formării iniţiale absolvite şi cel al formării iniţiale pentru cariera didactică în învăţământul preuniversitar din România, în acord cu prevederile din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) domeniul de studiu şi/sau programul de studiu, curriculumul/volumul de muncă/rezultatele învăţării, dacă este cazul.

    (2) În cazul în care evaluarea elementelor menţionate la alin. (1) evidenţiază diferenţe substanţiale prin raportare la sistemul românesc de învăţământ, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar poate:
    a) recunoaşte actele de studii, după aplicarea de măsuri compensatorii, în vederea armonizării diferenţelor dintre formarea iniţială efectuată în străinătate şi formarea profesională furnizată de sistemul de învăţământ din România;
    b) respinge motivat cererea de recunoaştere a actelor de studii.


    ART. 5
    (1) Actele de studii care atestă absolvirea formării iniţiale pentru profesia didactică în învăţământul preuniversitar se pot recunoaşte dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) instituţia de învăţământ care a eliberat actele de studii este recunoscută în statul de origine;
    b) formarea iniţială s-a realizat pe baza unei diplome ce aparţine categoriei actelor de studii recunoscute de autorităţile competente din statul de origine;
    c) nivelul certificării corespunzătoare actului de studii este similar cu cel din sistemul românesc de învăţământ;
    d) domeniul de studii şi/sau programul de studii, curriculumul şi forma de învăţământ corespund cu cele din sistemul românesc de învăţământ.

    (2) În urma evaluării, dacă sunt îndeplinite condiţiile menţionate la alin. (1), pe baza documentelor transmise, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar emite un document de recunoaştere a formării iniţiale pentru cariera didactică în învăţământul preuniversitar. În cazul în care documentele transmise sunt provizorii, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar poate emite un document provizoriu de recunoaştere a formării iniţiale pentru cariera didactică în învăţământul preuniversitar.
    (3) Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar poate dispune soluţia de nerecunoaştere în cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile de la alin. (1), precum şi în alte situaţii, cu respectarea legislaţiei naţionale şi a bunelor practici şi recomandări europene/internaţionale.

    ART. 6
    (1) Dosarul pentru recunoaşterea, în România, a formării iniţiale absolvite într-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European, în Confederaţia Elveţiană, în vederea exercitării profesiei de cadru didactic în învăţământul preuniversitar din România, cuprinde următoarele documente:
    a) cererea-tip, datată cu cel mult 30 de zile anterior transmiterii, în original;
    b) actul de identitate (carte de identitate/paşaport) şi dovada de schimbare a numelui (în copie), după caz;
    c) diplomă de bacalaureat, diploma de absolvire a studiilor postliceale/certificatul de calificare profesională, diplomă care atestă finalizarea ciclului de studii universitare sau postuniversitare şi suplimentul/foaia matricolă la respectiva diplomă, în copie şi în traducere autorizată; solicitanţii care deţin un document de recunoaştere a studiilor emis de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor îl depun obligatoriu (în copie);
    d) actul de studii care atestă finalizarea programului de formare iniţială pentru cariera didactică în învăţământul preuniversitar, însoţit de suplimentul/foaia matricolă la respectiva diplomă, în copie şi în traducere autorizată, după caz;
    e) programa analitică/descrierea completă/planul de învăţământ a/al formării iniţiale pentru cariera didactică în învăţământul preuniversitar absolvite, dovedite prin documentele de la lit. d), în copie şi în traducere autorizată;
    f) adeverinţă de conformitate a studiilor în baza Directivei 2005/36/CE privind recunoaşterea calificărilor profesionale în vederea desfăşurării activităţii didactice la nivel preuniversitar în statul de origine, eliberată de autoritatea competentă din statul de origine, care să confirme următoarele informaţii:
    - diploma a fost emisă de o instituţie de învăţământ recunoscută în statul de origine;
    – diploma respectă nivelul de calificare din Directiva 2005/36/CE în acord cu condiţiile minime de studii prevăzute de legislaţia română în domeniu;
    – o listă a disciplinelor ce pot fi predate şi a categoriilor de vârstă la care solicitantul poate preda, în baza calificării obţinute;

    g) certificat de competenţă lingvistică în limba română nivel minim C1, eliberat de o instituţie de învăţământ superior din România care are acreditat programul de studii An pregătitor de limba română, indiferent de domeniul studiat, sau de Institutul Limbii Române, ori acte de studii româneşti emise în urma absolvirii unor programe de studii cu predare în limba română (diplome şi certificate) sau acte de studii/situaţii şcolare atestând cel puţin trei ani de studii consecutivi urmaţi în limba română într-o unitate/instituţie de învăţământ din sistemul naţional din România sau străinătate;
    h) documente care atestă experienţa didactică în statul de origine, după caz.

    (2) Dosarul pentru recunoaşterea, în România, a pregătirii absolvite în state terţe, pregătire care în statul respectiv îi permite solicitantului accesul la profesia de cadru didactic în învăţământul preuniversitar, cuprinde următoarele documente:
    a) cererea-tip, datată cu cel mult 30 de zile anterior depunerii, în original;
    b) actul de identitate (carte de identitate/paşaport) şi dovada de schimbare a numelui (în copie), după caz;
    c) documentul de recunoaştere a studiilor emis de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (în copie);
    d) actul/actele de studii/documentul de studii care atestă finalizarea pregătirii specifice pentru profesia de cadru didactic ce urmează a fi supusă recunoaşterii, în copie şi în traducere legalizată;
    e) foaia matricolă/suplimentul la respectiva diplomă care atestă finalizarea pregătirii specifice profesiei de cadru didactic ce urmează a fi supusă recunoaşterii, în copie şi în traducere legalizată;
    f) programa analitică (descrierea completă/planul de învăţământ) a pregătirii specifice profesiei de cadru didactic absolvite, în copie şi în traducere legalizată;
    g) certificat de competenţă lingvistică în limba română nivel minim C1, eliberat de o instituţie de învăţământ superior din România care are acreditat programul de studii An pregătitor de limba română, indiferent de domeniul studiat, sau de Institutul Limbii Române, ori acte de studii româneşti emise în urma absolvirii unor programe de studii cu predare în limba română (diplome şi certificate) sau acte de studii/situaţii şcolare atestând cel puţin trei ani de studii consecutivi urmaţi în limba română într-o unitate/instituţie de învăţământ din sistemul naţional din România sau străinătate;
    h) documente care atestă experienţa didactică în statul de origine, după caz.

    (3) Actele de studii supuse recunoaşterii sunt autentificate cu apostila de la Haga pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, iar pentru celelalte state actele de studii sunt supralegalizate sau însoţite de adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă. Scutirea de apostilare sau supralegalizare este permisă în temeiul legii, pentru persoanele care beneficiază de o formă de protecţie internaţională pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile unui tratat internaţional la care România este parte sau atunci când actele de studii pot fi verificate în baze de date online ale instituţiilor emitente sau ale autorităţilor din statul de origine.
    (4) În situaţia în care se constată existenţa oricăror suspiciuni privind autenticitatea actelor de studii se informează în scris Direcţia generală juridică şi relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării în vederea înaintării sesizării către autorităţile abilitate, procedura de recunoaştere fiind suspendată până la finalizarea cercetărilor de către organele abilitate.

    ART. 7
    (1) Recunoaşterea dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România poate fi solicitată de următoarele categorii de persoane:
    a) titularul actelor de studii;
    b) soţul/soţia titularului actului de studii ori o rudă până la gradul II cu titularul actului de studii;
    c) orice altă persoană fizică sau juridică care prezintă procură notarială sau împuternicire avocaţială (în original).

    (2) În cazul în care procura notarială a fost întocmită pe teritoriul altui stat se prezintă şi o traducere legalizată în limba română. Procura trebuie să conţină apostila de la Haga sau supralegalizarea de autorităţile competente ale statului pe al cărui teritoriu a fost întocmită, cu excepţia statelor cu care România a încheiat tratate sau convenţii bilaterale în acest sens.
    (3) Dosarul pentru eliberarea atestatului de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România se transmite:
    a) la Registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
    b) online, prin Punctul de contact unic electronic (PCUe).
    Solicitantul poate opta doar pentru o singură modalitate de transmitere.


    (4) În cazul în care dosarul se transmite prin PCUe, documentele se transmit în format scanat. Mărimea fiecărui fişier ce cuprinde un întreg document nu trebuie să depăşească doi megabytes.
    (5) Pentru fiecare dosar depus se poate elibera maximum un atestat de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România.

    ART. 8
    (1) Durata de soluţionare a dosarelor este de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului complet la Registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
    (2) Termenul de soluţionare prevăzut la alin. (1) se poate prelungi în cazuri justificate, solicitantul fiind anunţat în scris, prin curier poştal sau poştă electronică.
    (3) În cazul în care se constată că dosarul este incomplet, solicitantul este informat cu privire la completarea dosarului. Termenul maxim pentru completarea dosarului este de trei luni calendaristice de la data primirii înştiinţării.
    (4) În cazul în care solicitantul nu completează dosarul în termen, dosarul se clasează, urmând ca reluarea procedurii să se facă în baza depunerii unui nou dosar.

    ART. 9
    (1) Decizia Direcţiei generale management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar poate fi contestată o singură dată, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă, printr-o cerere motivată.
    (2) Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar se pronunţă asupra celor solicitate în termen de 45 de zile lucrătoare. Termenul de soluţionare se poate prelungi în cazuri justificate, solicitantul fiind informat în acest sens.
    (3) Soluţia de respingere a contestaţiei poate fi atacată de solicitant în instanţă.

    ART. 10
    (1) Atestatul de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România se poate elibera astfel:
    a) titularului actelor de studii;
    b) soţului/soţiei titularului actului de studii ori unei rude până la gradul II cu titularul actului de studii;
    c) oricărei alte persoane fizice sau juridice care prezintă procură notarială sau împuternicire avocaţială.

    (2) În cazul în care procura notarială a fost întocmită pe teritoriul altui stat se prezintă şi o traducere legalizată în limba română. Procura trebuie să conţină apostila de la Haga sau supralegalizarea de autorităţile competente ale statului pe al cărui teritoriu a fost întocmită, cu excepţia statelor cu care România a încheiat tratate sau convenţii bilaterale în acest sens.
    (3) Atestatul de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România se eliberează în format digital (cu semnătură electronică) pentru dosarele depuse online prin PCUe.
    (4) În cazul pierderii, distrugerii complete sau deteriorării parţiale a atestatului de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România se poate elibera un duplicat al acestuia. Pentru eliberarea duplicatului, solicitantul adresează, în scris, o cerere, însoţită de următoarele documente: copie a actului/actelor de studii care a fost recunoscut/au fost recunoscute; copie a actului de identitate; declaraţie notarială cu privire la încadrarea în una dintre situaţiile menţionate mai sus.

    ART. 11
    (1) În vederea recunoaşterii pregătirii psihopedagogice iniţiale pentru profesia didactică în învăţământul preuniversitar, finalizată în state din Uniunea Europeană, Spaţiul Economic European, în Confederaţia Elveţiană şi în străinătate, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar colaborează cu Comisia Specializată de Recunoaştere, înfiinţată prin ordin al ministrului, formată din reprezentanţi desemnaţi ai unităţilor de învăţământ şi instituţiilor de învăţământ superior acreditate care organizează programe de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică.
    (2) Comisia Specializată de Recunoaştere are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi evaluează, în baza procedurilor proprii, documentaţia transmisă şi verificată anterior, din punct de vedere administrativ, de Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar;
    b) evaluează formarea psihopedagogică finalizată de solicitant;
    c) pronunţă o decizie cu privire la solicitarea de recunoaştere, pe baza căreia ulterior se va emite sau nu se va emite atestatul de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România.


    ART. 12
    (1) Măsurile compensatorii menţionate la art. 4 alin. (2) se organizează în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar/instituţiilor acreditate de învăţământ superior, cu respectarea prevederilor din legislaţia română în vigoare, şi pot consta în:
    a) parcurgerea unor discipline din cadrul programelor de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică, organizate de către departamentele de specialitate din cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate din România;
    b) susţinerea unui număr de patru activităţi didactice la clasă, conform specializării din formarea iniţială, în prezenţa unei comisii de recunoaştere a competenţelor didactice;
    c) efectuarea de stagii de adaptare cu durata de 40 de ore în unităţi de învăţământ cu statut de şcoli de aplicaţie cu specializarea în cauză acreditată.

    (2) În situaţia de la alin. (1) lit. b) trei activităţi didactice sunt de predare-învăţare-evaluare şi o activitate este de evaluare, analiză şi interpretare a rezultatelor învăţării copiilor/elevilor, conform specializării din formarea iniţială. Comisia de recunoaştere a competenţelor didactice, numită prin decizie a inspectorului şcolar general, constituită din doi inspectori şcolari/metodişti/cadre didactice de specialitate, completează o grilă de evaluare a activităţilor didactice susţinute. Condiţia de recunoaştere se constituie îndeplinită dacă un candidat obţine minimum nota 7 la fiecare dintre activităţile didactice susţinute. După evaluarea activităţilor didactice, comisia completează şi transmite la Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar raportul privind recunoaşterea competenţelor didactice, însoţit de documentele aferente procesului de evaluare.
    (3) Susţinerea uneia dintre măsurile compensatorii se stabileşte în termen de maximum 45 de zile de la data înregistrării solicitării. Susţinerea măsurilor compensatorii este condiţionată de achitarea de către solicitant a unei taxe la unitatea de învăţământ cu statut de şcoală de aplicaţie/instituţia de învăţământ superior.
    (4) Organizarea susţinerii măsurilor compensatorii se realizează de către inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de şcoală de aplicaţie şi al instituţiilor acreditate de învăţământ superior, conform structurii anului şcolar/universitar, astfel încât aplicantul să aibă posibilitatea de a susţine măsurile compensatorii menţionate la alin. (1) în termen de cel mult un an de la decizia iniţială privind susţinerea acestor măsuri.
    (5) În urma susţinerii măsurilor compensatorii, inspectoratele şcolare sau instituţiile acreditate de învăţământ superior transmit la Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar o adeverinţă care atestă susţinerea acestora, respectiv raportul privind recunoaşterea competenţelor didactice, prevăzut la alin. (2).
    (6) Pe baza adeverinţei/raportului, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar eliberează atestatul de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România sau transmite refuzul de a elibera atestatul de recunoaştere a dreptului de a exercita profesia didactică în învăţământul preuniversitar din România.

    ART. 13
    (1) Recunoaşterea formării iniţiale pentru profesia de cadru didactic în învăţământul preuniversitar pentru solicitanţii de azil şi/sau beneficiarii unei forme de protecţie internaţională în România se realizează în conformitate cu prevederile prezentei metodologii şi ale normelor legale naţionale şi internaţionale cu privire la aceste categorii de persoane.
    (2) Persoanele care beneficiază de protecţie internaţională pe teritoriul României şi care nu pot face dovada actelor de studii sau a calificărilor obţinute pot aplica pentru paşaportul european al calificărilor pentru refugiaţi, care se eliberează în limba engleză sub egida Consiliului Europei.
    (3) Paşaportul european al calificărilor pentru refugiaţi este un document standardizat la nivel european, cu o valabilitate de cinci ani, nu constituie un act oficial de recunoaştere şi are caracter de recomandare.
    (4) În baza paşaportului european al calificărilor pentru refugiaţi, Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor poate emite o recomandare pentru accesul la studii şi la piaţa forţei de muncă pe teritoriul României.

    ART. 14
    Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar, inspectoratele şcolare şi instituţiile de învăţământ superior pot elabora proceduri proprii în vederea aplicării prevederilor prezentei metodologii.

    ART. 15
    Prevederile prezentei metodologii se aplică cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi a legislaţiei naţionale privind protecţia şi securitatea datelor personale.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016