Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 (1) Beneficiazã de indemnizaţie lunarã de hranã adulţii şi copiii infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, denumitã în continuare indemnizaţie lunarã de hranã, atât pe perioada cât sunt internaţi sau instituţionalizaţi, cât şi în ambulatoriu. (2) Indemnizaţia prevãzutã la alin. (1) se plãteşte prin direcţiile pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale. ART. 2 (1) Plata indemnizaţiei lunare de hranã se efectueazã pe bazã de cerere însoţitã de copia actului de identitate şi a certificatului medical sau a adeverinţei eliberate de medicul specialist. (2) Cererea se înregistreazã la direcţia teritorialã în a cãrei razã locuieşte solicitantul. (3) Cererea se completeazã de cãtre adultul infectat cu HIV sau bolnav de SIDA ori, dupã caz, de pãrinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor, potrivit modelului prezentat în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezenta metodologie. (4) În cazul copiilor, cererea va fi însoţitã şi de copia actului de identitate al reprezentantului legal, precum şi de actul care dovedeşte calitatea acestuia, respectiv pãrinte, tutore, curator, persoanã cãreia i s-a încredinţat sau i s-a dat în plasament copilul. ART. 3 Dreptul la indemnizaţia lunarã de hranã se stabileşte începând cu luna urmãtoare înregistrãrii cererii, prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale. ART. 4 Beneficiarul indemnizaţiei lunare de hranã sau, dupã caz, reprezentantul legal al acestuia are obligaţia sã comunice direcţiei teritoriale în termen de 5 zile orice modificare intervenitã în situaţia care a stat la baza acordãrii dreptului la indemnizaţie. ART. 5 Dreptul la indemnizaţia lunarã de hranã înceteazã cu luna urmãtoare decesului persoanei beneficiare. ART. 6 Lunar, pânã la data de 5 a fiecãrei luni, direcţiile teritoriale vor transmite la Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei fundamentarea sumelor necesare plãţii indemnizaţiei lunare de hranã pe tipuri de beneficiari. ART. 7 Indemnizaţia lunarã de hranã se calculeazã pe baza nivelului alocaţiei zilnice de hranã pentru consumurile colective din unitãţile sanitare publice, în funcţie de tipul beneficiarului, respectiv adult sau copil, şi de numãrul zilelor din lunã. ART. 8 Plata indemnizaţiei lunare de hranã se efectueazã pe bazã de mandat poştal, în cont personal sau altã formã de platã menţionatã în cerere de adultul beneficiar ori de reprezentantul legal al copilului. ART. 9 În termen de 5 zile de la aprobarea prezentului ordin, Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale emite îndrumãri în vederea stabilirii operaţiunilor privind plata indemnizaţiei lunare de hranã. ANEXA 1 la metodologie
CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hranã pentru adulţi
Subsemnatul/Subsemnata ..............................................,
cu domiciliul/reşedinţa în ......................., str. ....................
nr. .........., bl. .........., sc. ......., et. ........, ap. ........,
sectorul/judeţul ...................., telefon ...................., posesor
al actului de identitate ........... seria ........... nr. .................,
eliberat de .................... la data de ...................., CNP .......
............., în baza certificatului medical anexat, vã rog sã-mi aprobaţi
acordarea indemnizaţiei lunare de hranã prevãzute de <>Legea nr. 584/2002 şi de
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.177/2003 .
Doresc sã primesc acest drept prin:
a) mandat poştal [ ]
b) cont personal [ ]
c) altã modalitate de platã [ ]
Declar pe propria rãspundere cã indemnizaţia lunarã de hranã o voi utiliza
pentru procurarea alimentaţiei corespunzãtoare care sã asigure eficienţã în
tratamentul pe care îl urmez.
........................................
(numele şi prenumele)
....................
(semnãtura)
....................
(data)
ANEXA 2 la metodologie
CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hranã pentru copii
Subsemnatul/Subsemnata .........................................., cu
domiciliul/reşedinţa în ............................, str. ...................
nr. .........., bl. .........., sc. ......., et. ........, ap. ........,
sectorul/judeţul ...................., telefon ...................., posesor al
actului de identitate ........... seria ........... nr. ....................,
eliberat de .................... la data de ...................., CNP ........
............., în calitate de*1) .................... al copilului ..........
.........., nãscut la data de ..................... în localitatea ..........
.........., judeţul/sectorul ...................., CNP ....................,
în baza certificatului medical anexat, vã rog sã-mi aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hranã prevãzute de <>Legea nr. 584/2002 şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.177/2003 .
Doresc sã primesc acest drept prin:
a) mandat poştal [ ]
b) cont personal [ ]
c) altã modalitate de platã [ ]
Declar pe propria rãspundere cã indemnizaţia lunarã de hranã o voi utiliza
pentru procurarea alimentaţiei corespunzãtoare care sã asigure eficienţã în
tratamentul pe care îl urmeazã copilul.
........................................
(numele şi prenumele)
....................
(semnãtura)
....................
(data)
*1) Se menţioneazã calitatea persoanei: pãrinte, tutore, curator, persoanã
cãreia i s-a dat în plasament sau i s-a încredinţat copilul.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.