Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 14 martie 2011  de monitorizare si evaluare a zonelor de imbaiere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 14 martie 2011 de monitorizare si evaluare a zonelor de imbaiere

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 199 din 22 martie 2011

    ART. 1
    Definiţiile termenilor şi expresiilor din cuprinsul prezentei metodologii sunt cele prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008 privind gestionarea calitãţii apei de îmbãiere.
    ART. 2
    Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti întocmesc anual, în colaborare cu administraţiile bazinale de apã, pânã la data de 15 mai, lista apelor de îmbãiere cuprinzând toate apele de suprafaţã din teritoriu utilizate pentru îmbãiere pentru care se preconizeazã un numãr mare de utilizatori şi pentru care nu existã o interdicţie sau o recomandare permanentã împotriva îmbãierii. La stabilirea listei apelor de îmbãiere se va ţine cont de:
    a) estimarea numãrului de amatori de scãldat pe care direcţia de sãnãtate publicã îl considerã ca fiind mare, în baza tendinţelor ultimilor ani, infrastructura şi serviciile asigurate sau alte mãsuri luate pentru a încuraja scãldatul;
    b) informaţiile privind calitatea apelor de suprafaţã primite de la Administraţia Naţionalã "Apele Române" (ANAR), prin direcţiile bazinale de apã;
    c) sugestii, observaţii sau reclamaţii formulate de publicul interesat consultat în acest sens, în conformitate cu <>art. 36 din Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008.
    ART. 3
    (1) Pentru fiecare apã de îmbãiere identificatã şi cuprinsã în lista menţionatã la art. 2, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti stabilesc punctele de monitorizare şi determinã coordonatele spaţiale ale acestora.
    (2) Punctul de monitorizare se stabileşte de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti acolo unde:
    a) se estimeazã cel mai mare numãr de utilizatori; sau
    b) se prognozeazã cel mai mare risc de poluare, luând în considerare profilul apei de îmbãiere.
    (3) Zona de îmbãiere va avea un numãr de puncte de prelevare a probelor de apã care sã fie adecvat întinderii ţãrmului şi numãrului de utilizatori care se estimeazã pentru respectiva zonã de îmbãiere.
    ART. 4
    Lista apelor de îmbãiere identificate, conţinând şi punctele de monitorizare stabilite, precum şi coordonatele acestora se transmit cãtre Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã pânã la data de 20 mai a fiecãrui an. Totodatã, se comunicã Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã numãrul de amatori de scãldat stabilit de cãtre direcţia de sãnãtate publicã ca fiind "mare" pentru zonele de îmbãiere din judeţul respectiv şi din municipiul Bucureşti.
    ART. 5
    Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã informeazã Ministerul Sãnãtãţii asupra listei apelor de îmbãiere, iar acesta o afişeazã pe pagina web, astfel încât sã poatã fi consultatã de potenţialii utilizatori.
    ART. 6
    (1) Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti stabilesc programul calendaristic de monitorizare pentru fiecare zonã de îmbãiere pe care îl transmit cãtre Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã Bucureşti înainte de începerea sezonului de îmbãiere.
    (2) Prelevarea probelor de apã se face într-un termen de maximum 4 zile de la data specificatã în programul calendaristic de monitorizare.
    (3) Primele probe de monitorizare se iau cu 5-15 zile înainte de începerea sezonului de îmbãiere.
    (4) În timpul sezonului de îmbãiere, probele de apã de îmbãiere se preleveazã din fiecare punct de monitorizare la fiecare douã sãptãmâni.
    ART. 7
    În condiţiile în care calitatea apei de îmbãiere a fost corespunzãtoare timp de 2 ani consecutiv, probele se pot preleva cu o frecvenţã mai redusã, adicã o datã pe lunã, prelevându-se un numãr total de minimum 4 probe/sezon de îmbãiere.
    ART. 8
    Numãrul de probe pe durata unui sezon de îmbãiere poate fi de 3, cu intervalul dintre datele recoltãrii mai mic de o lunã, numai în urmãtoarele circumstanţe speciale:
    a) sezon de îmbãiere ce nu depãşeşte 8 sãptãmâni;
    b) zona de îmbãiere este situatã într-o regiune supusã unor constrângeri geografice speciale.
    ART. 9
    (1) Zona naturalã amenajatã pentru îmbãiere necesitã autorizare sanitarã conform <>Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfãşoarã activitãţi cu risc pentru starea de sãnãtate a populaţiei.
    (2) Autorizarea sanitarã, supravegherea, evaluarea şi inspecţia sanitarã a zonei naturale amenajate şi utilizate în scop de îmbãiere se fac în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 88/2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie sanitarã şi control al zonelor naturale utilizate pentru îmbãiere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 10
    Monitorizarea calitãţii apei de îmbãiere din zone naturale neamenajate, precum şi informarea publicului privind calitatea apei de îmbãiere din aceste zone se fac conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 88/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 11
    Pânã la finele sezonului de îmbãiere 2011, monitorizarea calitãţii apei de îmbãiere se realizeazã pe baza parametrilor prevãzuţi în anexa nr. 1 la Normele de calitate pentru apa din zonele naturale amenajate pentru îmbãiere, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 459/2002, cu modificãrile ulterioare.
    ART. 12
    (1) Începând cu sezonul de îmbãiere 2012, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti vor asigura monitorizarea parametrilor prevãzuţi în coloana A din anexa nr. 1 "Parametrii de calitate" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008, în vederea raportãrii, realizându-se urmãtoarele echivalãri:
    a) parametrul Enterococi intestinali monitorizat în conformitate cu anexa nr. 1 "Parametrii de calitate" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008 se echivaleazã cu parametrul Streptococi fecali prevãzut la nr. crt. 3 din anexa la Normele de calitate pentru apa din zonele naturale amenajate pentru îmbãiere, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 459/2002, cu modificãrile ulterioare;
    b) parametrul Escherichia coli monitorizat în conformitate cu anexa nr. 1 "Parametrii de calitate" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008 se echivaleazã cu parametrul Coliformi fecali prevãzut la nr. crt. 2 din anexa la Normele de calitate pentru apa din zonele naturale amenajate pentru îmbãiere, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 459/2002, cu modificãrile ulterioare.
    (2) Pentru analizarea parametrilor microbiologici din cadrul monitorizãrii se folosesc metodele de referinţã prevãzute în anexa nr. 1 "Parametrii de calitate" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008.
    (3) Regulile de prelevare a probelor pentru analizele microbiologice sunt cele prevãzute în anexa nr. 5 "Reguli de prelevare a probelor pentru analize microbiologice" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008.
    ART. 13
    (1) Probele prelevate în timpul poluãrilor pe termen scurt pot sã nu fie incluse în setul de date privind calitatea apei de îmbãiere.
    (2) În cazul unei poluãri pe termen scurt, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene preleveazã o probã suplimentarã pentru a confirma sfârşitul incidentului; aceastã probã nu trebuie sã facã parte din setul de date privind calitatea apei de îmbãiere.
    (3) În cazul în care se dovedeşte necesarã înlocuirea unei probe care nu a fost luatã în considerare ca urmare a poluãrii pe termen scurt, se preleveazã o (nouã) probã suplimentarã dupã 7 zile de la terminarea poluãrii pe termen scurt.
    ART. 14
    (1) Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti adoptã în timp util mãsuri de management adecvate atunci când, în urma monitorizãrii, se constatã modificãri ale calitãţii apei de îmbãiere, atunci când iau cunoştinţã de situaţii de poluare de scurtã duratã, în caz de proliferare a cianobacteriilor, a macroalgelor şi/sau a fitoplanctonului şi ori de câte ori este identificat un risc pentru sãnãtate sau se estimeazã cã existã riscul apariţiei unor consecinţe negative asupra sãnãtãţii utilizatorilor.
    (2) În situaţiile prevãzute la alin. (1), direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti asigurã informarea publicului care poate merge pânã la emiterea unei recomandãri de restricţionare temporarã a îmbãierii sau de interzicere a îmbãierii, dupã caz, în vederea prevenirii expunerii la poluare a amatorilor de scãldat.
    ART. 15
    (1) În situaţia în care ANAR şi alte instituţii, conform competenţelor pe care le au, declarã existenţa unei situaţii anormale, programul calendaristic de monitorizare derulat poate fi suspendat de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, fiind reluat de îndatã ce acest lucru este posibil dupã încetarea situaţiei anormale.
    (2) Odatã cu reluarea programului de monitorizare se vor preleva noi probe pentru a înlocui probele care lipsesc din cauza situaţiei anormale.
    (3) Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti au obligaţia de a comunica suspendarea calendarului de monitorizare datoritã unei situaţii anormale în raportarea anualã cãtre Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã.
    ART. 16
    Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu administraţiile bazinale de apã, elaboreazã profilul apelor de îmbãiere pentru prima datã pânã cel târziu la data de 24 martie 2011, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 3 "Profilul apelor de îmbãiere" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008. În elaborarea profilului apelor de îmbãiere se utilizeazã datele de monitorizare şi evaluãrile fãcute în conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi pe baza metodologiei recomandate de Comisia Europeanã.
    ART. 17
    (1) Pe baza datelor de monitorizare raportate la sfârşitul sezonului de îmbãiere de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã, în colaborare cu ANAR, efectueazã:
    a) evaluarea anualã a calitãţii fiecãrei ape de îmbãiere;
    b) clasificarea apelor de îmbãiere, pe baza setului de date, în ape de calitate nesatisfãcãtoare, satisfãcãtoare, bune sau excelente.
    (2) Ministerul Sãnãtãţii, în colaborare cu Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã şi ANAR, decide dacã setul de date este format din datele privind calitatea apei de îmbãiere din sezonul curent şi 3 sezoane precedente (minimum 16 probe pentru un sezon mai mare de 8 sãptãmâni; minimum 12 probe pentru un sezon mai mic de 8 sãptãmâni) sau din datele privind calitatea apei de îmbãiere din ultimele 3 sezoane, fãrã a se lua în considerare rezultatele monitorizãrii din sezonul curent.
    (3) Clasificarea apelor de îmbãiere este fãcutã de Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã pentru prima datã la sfârşitul sezonului 2015, în conformitate cu dispoziţiile din anexa nr. 2 "Proceduri privind evaluarea şi clasificarea apelor de îmbãiere" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/2008.
    ART. 18
    Informaţiile privind calitatea apei de îmbãiere, rezultate din monitorizare, lista apelor de îmbãiere, precum şi alte informaţii disponibile privind clasificarea curentã a apei de îmbãiere, profilul acesteia, situaţii de poluare pe termen scurt, recomandãrile împotriva îmbãierii sau interdicţiile de îmbãiere temporare ori permanente, informaţii privind natura şi durata prognozatã a situaţiilor anormale etc. sunt oferite publicului direct şi prin toate mijloacele de comunicare şi tehnologiile corespunzãtoare, inclusiv paginile web ale instituţiilor implicate în implementarea prezentei metodologii.
    ART. 19
    Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti raporteazã Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã, la sfârşitul fiecãrui sezon de îmbãiere, pânã la data de 15 octombrie a anului în curs rezultatele monitorizãrii pentru fiecare apã de îmbãiere cuprinsã în lista apelor de îmbãiere.
    ART. 20
    Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã întocmeşte anual raportul naţional privind calitatea apei de îmbãiere, conţinând rezultatele monitorizãrii şi evaluãrii calitãţii apei de îmbãiere, precum şi o descriere a principalelor mãsuri de management adoptate, pe care îl transmite spre avizare Ministerului Sãnãtãţii.
    ART. 21
    Ministerul Sãnãtãţii comunicã Ministerului Mediului şi Pãdurilor raportul naţional privind calitatea apei de îmbãiere şi transmite raportul Comisiei Europene, pânã la data de 31 decembrie a fiecãrui an.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016