Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 13 octombrie 2017  pentru închirierea lacurilor de acumulare aflate în administrarea Administraţiei Naţionale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 13 octombrie 2017 pentru închirierea lacurilor de acumulare aflate în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", în care se poate practica şi activitatea de piscicultură

EMITENT: Ministerul Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 896 din 15 noiembrie 2017

──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.093/365/2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 896 din 15 noiembrie 2017.
──────────

    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementează procedura pentru închirierea lacurilor de acumulare aflate în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, denumită în continuare A.N.A.R., în care se poate practica şi activitatea de piscicultură, prin administraţiile bazinale de apă din subordine, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, în vederea practicării pisciculturii.

    ART. 2
    Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza, în interes privat, construcţii provizorii, specifice activităţii de piscicultură, pe terenurile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea A.N.A.R., cu respectarea prevederilor legale specifice domeniului gospodăririi apelor şi al ariilor naturale protejate, respectiv a celor privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu avizul prealabil al A.N.A.R.

    ART. 3
    (1) Administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, care deţine în administrare bunurile imobile pe care doreşte să le închirieze în scopul practicării pisciculturii, iniţiază procedura de închiriere prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreună documentaţia de închiriere.
    (2) Administraţiile bazinale de apă şi Exploatarea complexă Stânca-Costeşti au dreptul să scoată la închiriere bunurile în care se poate practica şi activitatea de piscicultură prevăzute în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 1.222/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a unor bunuri imobile, proprietate publică a statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, a Contractului-cadru de închiriere a bunurilor imobile aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, precum şi a Listei cuprinzând bunurile imobile propuse spre închiriere şi durata închirierii, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea tuturor condiţiilor impuse de regimul special stabilit prin alte acte normative.
    (3) Administraţiile bazinale de apă şi Exploatarea complexă Stânca-Costeşti acordă drept de preempţiune, la preţ egal, locatarilor ale căror contracte de închiriere au încetat în termen de maximum 6 luni faţă de data depunerii ofertei, dacă aceştia au derulat cu respectarea prevederilor legale contractul anterior de cedare a folosinţei.

    ART. 4
    (1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele:
    a) descrierea bunului care urmează a fi închiriat, inclusiv situaţia juridică a acestuia;
    b) motivele de ordin economic şi social, după caz, care justifică încheierea contractului de închiriere;
    c) precizarea expresă a activităţii de piscicultură în ape dulci, ramură a acvaculturii, cod CAEN 322, pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere;
    d) durata închirierii în scopul practicării pisciculturii;
    e) nivelul minim al chiriei propuse;
    f) alte consideraţii ce fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere.

    (2) Stabilirea nivelului chiriei minime de la care va fi pornită licitaţia se realizează de Comitetul de direcţie al administraţiei bazinale de apă, respectiv Consiliul de conducere al A.N.A.R. pentru Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, în baza unui calcul fundamentat pe recuperarea costurilor, în acesta fiind incluse influenţele generate de activitatea pentru care bunul va fi închiriat, respectiv ponderea acestei activităţi, şi categoriile de bonitate piscicolă existente în România, stabilite în baza unor studii elaborate de instituţii specializate din domeniul pescăresc, în conformitate cu art. 43 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Bonitatea piscicolă este capacitatea unui ecosistem acvatic de a da „o producţie bună“ prin exploatare şi este rezultatul studiului de identificare şi evaluare a factorilor abiotici, biotici şi antropici care influenţează productivitatea piscicolă.
    (4) Procedura de calcul al chiriei se avizează de către Consiliul de conducere al A.N.A.R.

    ART. 5
    Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu următoarele:
    a) datele de identificare ale titularului dreptului de administrare;
    b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii, inclusiv situaţia juridică a acestuia;
    c) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat, cu furajare/fără furajare, în regim deschis/cu viviere flotabile, cu vidare/cu vidare parţială/fără vidare;
    d) criterii de eligibilitate, respectiv:
    1. înregistrarea la oficiul registrului comerţului, actul constatator al existenţei persoanei juridice cu obiect de activitate principal cod CAEN 322 activităţi de piscicultură în ape dulci;
    2. cuantumul minim al cifrei de afaceri pe anul anterior celui în care se iniţiază procedura este de 15.000 euro;
    3. deţinerea bazei materiale specifice pisciculturii, reprezentată de ambarcaţiuni de pescuit, ambarcaţiuni de furajare, unelte de pescuit (năvoade, setci), mijloace auto frigorifice pentru transportul peştelui recoltat;
    4. certificatul de atestare fiscală;
    5. cazierul fiscal şi cazierul judiciar. A.N.A.R. şi administraţiile bazinale de apă pot solicita extras de pe cazierul judiciar, în baza consimţământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice;
    6. declaraţie pe propria răspundere că nu se află în litigiu cu titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;

    e) criteriul de selecţie utilizat: criteriul economic - oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere financiar; preţul maxim ofertat;
    f) destinaţia bunurilor care fac obiectul închirierii;
    g) interdicţia subînchirierii sau cesionării bunului fără acordul titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;
    h) durata iniţială a închirierii, pe o perioadă de maximum 10 ani, cu posibilitatea prelungirii acesteia în condiţiile legii;
    i) chiria minimă;
    j) contractul de locaţiune, cu clauzele specifice adaptate în funcţie de bunul închiriat;
    k) cuantumul garanţiei de participare;
    l) facilităţi suplimentare;
    m) perioada de valabilitate a ofertei;
    n) garanţia de bună execuţie;
    7. copie de pe actele de studii care să dovedească pregătirea de specialitate în domeniul acvaculturii/pisciculturii.



    ART. 6
    (1) Documentaţia de închiriere, pentru fiecare bun supus închirierii în scopul practicării pisciculturii, se întocmeşte de către administraţia bazinală de apă şi se aprobă de Comitetul de direcţie al acesteia, respectiv Consiliul de conducere al A.N.A.R, pentru Exploatarea complexă Stânca-Costeşti.
    (2) Documentaţia de închiriere nu va fi aprobată în situaţia în care nu există informaţiile privind situaţia juridică a imobilului sau imobilul este supus unor sarcini, privilegii ori condiţii legale.

    ART. 7
    (1) În sensul celor prevăzute la art. 6, prin decizie a directorului general al A.N.A.R., va fi numită o comisie care va întocmi şi va propune spre aprobare consiliului de conducere documentaţia-cadru de închiriere.
    (2) Documentaţia de închiriere aprobată de administraţia bazinală de apă, respectiv Consiliul de conducere al A.N.A.R. pentru Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, poate conţine, în funcţie de activitatea şi scopul specific urmărit prin închiriere, completări ale conţinutului stabilit în prezentul ordin, în măsura în care nu micşorează drepturile locatorului şi nu contravin dispoziţiilor legale incidente.

    ART. 8
    (1) Caietul de sarcini, după aprobare, este pus în vânzare de către administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, la sediul său şi/sau în alte locuri stabilite de către aceasta şi prevăzute în anunţul publicitar.
    (2) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de către administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, prin dispoziţie a conducătorului acesteia.

    ART. 9
    (1) Închirierea bunurilor imobile aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea subunităţilor din cadrul A.N.A.R, inclusiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, în care se poate practica şi activitatea de piscicultură, se realizează prin licitaţie publică, potrivit prevederilor prezentei metodologii, organizată de către respectivele instituţii, în funcţie de raza lor de competenţă administrativă stabilită de Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, aprobată cu modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) La licitaţia publică poate participa orice persoană fizică sau juridică de drept public sau privat, română sau străină, care cumpără caietul de sarcini, depune o ofertă şi constituie garanţia de participare.
    (3) Închirierea se face pe baza unui contract prin care administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, transmite unei alte persoane, pentru o perioadă de maximum 10 ani, cu posibilitate de prelungire, dreptul de folosinţă temporară, totală sau parţială, asupra bunurilor prevăzute la alin. (1), în scopul practicării pisciculturii, în schimbul unei sume de bani, denumită chirie.

    ART. 10
    (1) Administraţia bazinală de apă care deţine în administrare bunurile imobile posibil a fi închiriate în scop piscicol, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, iniţiază procedura de închiriere, prin elaborarea documentaţiei de închiriere, cu aplicarea prezentei metodologii.
    (2) Administraţia Naţională „Apele Române“, prin Consiliul de conducere, aprobă contractul-cadru de închiriere şi procedura de calcul al nivelului minim al chiriei, cu avizul consultativ al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură.

    ART. 11
    (1) Administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti, după aprobarea documentaţiei de închiriere, publică anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local şi în unul naţional, precum şi pe site-ul propriu, cu cel puţin 20 de zile înainte de dată fixată pentru organizarea licitaţiei.
    (2) Anunţul de participare conţine:
    a) informaţii generale privind titularul dreptului de administrare;
    b) obiectul şi durata închirierii;
    c) condiţiile de participare;
    d) cuantumul şi forma garanţiei de participare;
    e) descrierea succintă a bunului ce urmează a fi închiriat;
    f) data, locul şi ora-limită de primire a ofertelor;
    g) data şi locul deschiderii acestora;
    h) modul de obţinere a caietului de sarcini;
    i) termenul de valabilitate al ofertei.

    (3) Ofertele se depun în termen de 20 de zile calendaristice de la publicarea anunţului de participare.
    (4) Oferta conţine detaliat toate elementele prevăzute în caietul de sarcini.

    ART. 12
    (1) Garanţia de participare este obligatorie.
    (2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere este de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru bunul ce face obiectul licitaţiei.
    (3) Garanţia de participare la licitaţie se restituie, în cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere.

    ART. 13
    (1) Ofertanţii transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele sunt înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti. Fiecare participant poate depune o singură ofertă.
    (2) Pe plicul exterior se indică bunul propus spre închiriere prin licitaţie publică, pentru care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conţină următoarele documente:
    a) garanţia de participare;
    b) dovada cumpărării caietului de sarcini;
    c) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;
    d) declaraţia de participare;
    e) documente care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform caietului de sarcini.

    (3) Pe plicul interior se scriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social/domiciliul acestuia. Acest plic conţine oferta tehnico-economică propriu-zisă.
    (4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, ci numai prin poştă sau curierat.
    (5) Plicurile sigilate sunt predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor.

    ART. 14
    (1) Componenţa comisiei de evaluare de la nivelul administraţiei bazinale de apă, respectiv al Exploatării complexe Stânca-Costeşti se stabileşte de către Administraţia Naţională „Apele Române“, prin decizie a conducătorului acesteia.
    (2) Comisia de evaluare este formată din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Din comisie fac parte 3 membri din administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti şi cel puţin 2 salariaţi ai A.N.A.R. De asemenea, sunt desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.

    ART. 15
    (1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu persoanele fizice ori cu asociaţii, acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societăţilor comerciale participante la licitaţia publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
    (2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor exterioare, care se păstrează la dosarul închirierii.
    (3) În situaţia în care membrii comisiei de evaluare constată că se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), sunt obligaţi să îl anunţe în termen de maximum 24 de ore pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi.

    ART. 16
    (1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
    a) selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
    b) întocmirea listei cuprinzând candidaţii admişi pentru evaluarea ofertei tehnico-economice şi comunicarea acesteia;
    c) analizarea şi evaluarea ofertelor tehnico-economice, pe baza criteriilor de evaluare stabilite prin caietul de sarcini;
    d) întocmirea raportului de evaluare;
    e) întocmirea proceselor-verbale;
    f) desemnarea câştigătorului licitaţiei publice;
    g) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei.

    (2) Secretarul comisiei de evaluare redactează procesele-verbale.
    (3) Deciziile comisiei de evaluare se validează de către conducătorul titularului dreptului de administrare.

    ART. 17
    (1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. În cazul în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta este înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.
    (2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor.

    ART. 18
    (1) Pentru desfăşurarea procedurii licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi pentru fiecare bun propus spre închiriere.
    (2) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor pentru bunul licitat.
    (3) După deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor prevăzute la art. 11 alin. (2) şi întocmeşte un proces-verbal care este semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afişare la sediul locatorului, imediat după semnare.
    (4) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin două oferte să fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând să fie refăcută în condiţiile prevăzute la art. 21.
    (5) La şedinţa de deschidere a plicurilor interioare pot participa ofertanţii acceptaţi pentru bunul licitat.
    (6) După deschiderea plicurilor interioare, comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii comisiei de evaluare şi de ofertanţii prezenţi.

    ART. 19
    (1) Comisia de evaluare analizează ofertele tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bună din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de evaluare prevăzute în caietul de sarcini.
    (2) Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare care cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigător niciun ofertant, cauzele respingerii. Raportul de evaluare primeşte număr de înregistrare.
    (3) Comisia de evaluare procedează în termen de maximum două zile la informarea tuturor ofertanţilor despre rezultatul licitaţiei.

    ART. 20
    (1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încălcări ale dispoziţiilor prezentei metodologii.
    (2) Termenul de depunere a contestaţiilor este de maximum două zile de la data primirii înştiinţării privind rezultatul licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul locatorului.
    (3) Contestaţiile sunt soluţionate, în maximum 5 zile lucrătoare, de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor constituită la nivelul fiecărei administraţii bazinale de apă, compusă din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Comisia are un secretar care nu are drept de vot şi 2 membri supleanţi. Membrii, membrii supleanţi şi secretarul sunt desemnaţi din rândul altor salariaţi decât cei care fac parte din comisia de evaluare. Componenţa fiecărei comisii se stabileşte de către A.N.A.R., la propunerea administraţiilor de apă, prin decizie a conducătorului acesteia, în maximum două zile de la data deschiderii plicurilor exterioare. Din comisie fac parte 2 salariaţi ai A.N.A.R., un consilier juridic şi o persoană cu funcţie de conducere. Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor este directorul administraţiei bazinale de apă, respectiv directorul Exploatării complexe Stânca-Costeşti.
    (4) Atribuţiile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:
    a) analizează şi se pronunţă asupra admiterii în principiu a contestaţiei formulate;
    b) în cazul în care contestaţia este admisă în principiu, procedează la analiza şi reevaluarea ofertelor şi decide asupra respingerii sau admiterii contestaţiei respective, după caz, stabilirii ofertantului câştigător;
    c) întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiei formulate.

    (5) Rezultatul soluţionării contestaţiilor este comunicat contestatarului şi celorlalţi participanţi în termen de două zile lucrătoare de la soluţionare.

    ART. 21
    (1) În cazul în care licitaţia publică nu a condus la desemnarea unui câştigător, se consemnează această situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de maximum 20 de zile calendaristice se organizează o nouă licitaţie.
    (2) Dacă în urmă organizării unei noi licitaţii, în condiţiile prevăzute la alin. (1), au fost depuse cel puţin două oferte, dar numai una a fost acceptată, contractul de închiriere se poate încheia cu ofertantul a cărui ofertă a fost acceptată, în condiţiile în care oferta tehnico-economică îndeplineşte criteriile minime prevăzute în caietul de sarcini.
    (3) În cazul în care nici de această dată nu sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (2), respectiv au fost depuse cel puţin două oferte, dar niciuna nu a fost acceptată, se mai poate organiza o singură etapă, în condiţiile alin. (1) şi (2).

    ART. 22
    (1) Contractul de închiriere se semnează în maximum 5 zile lucrătoare de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea de către instanţele de judecată a contestaţiei, dacă o asemenea cale de atac a fost formulată şi intră în vigoare la data constituirii garanţiei de bună execuţie, dar nu mai târziu de 10 zile de la data semnării.
    (2) Garanţia de participare pentru ofertantul/ofertanţii desemnat/desemnaţi câştigător/câştigători se restituie în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data constituirii garanţiei de bună execuţie.
    (3) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din culpa ofertantului desemnat câştigător.
    (4) În cazul nesemnării contractului de închiriere din culpa exclusivă a ofertantului desemnat câştigător sau în cazul neconstituirii garanţiei de bună execuţie în termenul prevăzut la alin. (1), administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor.

    ART. 23
    (1) Contractul de închiriere cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini, precum şi alte clauze convenite de părţile contractante, în completarea celor din caietul de sarcini şi fără să contravină prevederilor legale şi obiectivelor închirierii.
    (2) Contractele de închiriere încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini, referitoare la preţ, durată şi destinaţie, sunt lovite de nulitate.
    (3) Administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti au obligaţia de a asigura păstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere timp de 5 ani de la data încetării contractului.
    (4) Administraţia bazinală de apă, respectiv Exploatarea complexă Stânca-Costeşti au obligaţia înregistrării contractului de închiriere, conform Codului civil şi legislaţiei în domeniul cadastrului şi publicităţii imobiliare, în cartea funciară a imobilului, cu recuperarea sumei de la locator, reprezentând costurile aferente înregistrării.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016